Aliniere segmenti, pareri/opinii
![]() ![]() ![]() |
Aliniere segmenti, pareri/opinii
Gaba |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#32
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Rotirea segmentilor in canale este inevitabila si are loc continuu. Alinierea segmentilor este la fel de inevitabila si are ca rezultat scaderea compresiei si pierderea de putere. Dar atentie, aceasta aliniere dureaza cateva secunde! Pana cand segmentii se rotesc iar si fantele nu mai corespund. Dar asta se-ntampla intr-un motor curat cu canale de segmenti neimbacsite. Doar cand alinierea are loc dar rotirea segmentilor devine imposibila devine grav.
Iar vinovat pt efectul de rotire al segmentilor este fenomenul de pompaj (parc-asa-mi amintesc ca s-ar numi). Sa-l descriu putin... Datorita portantei peliculei de ulei de pe cilindri, pe cursa pistonului segmentul se strange (atat cat ii permite fanta). Aceasta strangere a segmentului produce o tensionare a sa (segmentul e elastic) si apare o forta care tinde sa readuca segmentul in contact cu cilindrul. Odata revenit in contact cu acesta, segmentul este iar strans din cauza portantei uleiului. Iar revine in contact cu cilindrul si tot asa. Aceasta miscare "pulsatorie" determina rotirea segmentilor. ![]() Edit: de fapt pompajul este ce apare-n detaliul din desenul lui Gaba. Einstein, Liviu, cum mama naibii se cheama miscarea pe care am descris-o eu ca nu-mi amintesc?!? ![]() This post has been edited by Muttley: 15 May 2007, 09:43 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
johnox |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
ok.ok.ok m-am prins de functionarea motorului..Dar..stie cineva sa imi zica motivul pt care gasesc mereu bujiile 1 si 2 afumate in 1-2 zile, resp. pline de zgura in 4-5 zile, iar cele de la 3 si 4 le gasesc fara nici o problema.
(eu asi tinde sa cred ca e vorba de partea electrica ce o sa urmeze sa o iau la puricat) astept opinii-pareri PS: sunteti chiar tari |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai cred ca ti s-a mai spus: fise 1 si 2, bujii 1 si 2, capac cu probleme in zona 1 si 2, ax delco cu probleme (joc, uzura came, profil dezaxat) in zona camelor 2/1, culbutori fara joc la 1 si 2, supape/sedii ce nu etanseaza la 1 si 2, segmenti sparti/blocati/aliniati la 1 si 2, sau cu fanta mare, sau dimensiuni neconforme din fabricatie ale camasilor/segmentilor.
Cam astea ar fi in ordinea "preturilor" reparatiilor. Totusi, din ce ti s-a sugerat pina acum, ce ai verificat efectiv? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#35
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai la ce sa ia partea electrica la bani marunti??? Din cate-mi amintesc, initiatorul spune c-a masurat compresiile (totusi intr-un mod ciudat zic eu) si au iesit naspa.
Dupa mintea mea, distributia sarita de la punct n-ar fi o cauza, de vreme ce 2 cilindri functioneaza corect. Ar ramane axul cu came (ala din bloc, nu cel din delcou) defect. Sau nu??? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#36
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.390 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai incercat sa schimbi bujiile intre ele? Adica alea care nu sufera cu celelalte?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Off: iar i se dau sfaturi si presimt ca peste doua zile intreaba iar: dar nu stie nimeni ce are?
On: masuratorile, intr-adevar, au iesit ciudate rau; dar au iesit valori apropiate la toti cilindrii, ca urmare as banui (pe linga cele scrise mai sus) masuratoare eronata, altfel n-ar avea cum (din cauza NUMAI a compresiei) sa aiba doua bujii bune si doua negre. Acuma mai pun o intrebare: care sint dupa tine, initiatorule de topic, "bujiile 1 si 2"? Ca daca le numeri dinspre ventilator, e alta cauza posibila. This post has been edited by diaconuliviu: 16 May 2007, 09:20 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gaba |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
ehe o ciudatenie din asta am si eu... si anume ... la cilindrul 2 imi este tot timpul afumata bujia... la relantiv merge rotund si nu am probleme... insa ... cind este fortat motorul se simte ca nu merge prea rotund... deci banuiesc ca scapa din presiune... pe la supape... ori arcul e devina ori cine stie ce alta problema de genul asta
ideea de baza... la presiune mica cilindrul e etans... la presiune mare scapa supapele (si findca nu da rateuri in carburator ,dar iese fum negru cind e fortat , dau ca vinovat supapa de evacuare pe acel cilindru) |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
[quote=Muttley,15 May 2007, 10:41]
Rotirea segmentilor in canale este inevitabila si are loc continuu. Alinierea segmentilor este la fel de inevitabila si are ca rezultat scaderea compresiei si pierderea de putere. Dar atentie, aceasta aliniere dureaza cateva secunde! Pana cand segmentii se rotesc iar si fantele nu mai corespund. Dar asta se-ntampla intr-un motor curat cu canale de segmenti neimbacsite. Doar cand alinierea are loc dar rotirea segmentilor devine imposibila devine grav. daca segmenti se rotesc cum spui tu ce rost ar mai avea punerea lor la 120* ar fi pusi da la inceput cum se nimeresc ![]() This post has been edited by iulian.bisty: 16 May 2007, 10:33 |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
Muttley |
![]()
Post
#40
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Din acelasi motiv pt care masina se spala in ciuda faptului ca se murdareste la loc
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sebybv |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
Salutare,
Am vrut sa deschid un topic nou dar noroc ca l-am gasit pe asta. Uitati care e problema (cred ca e oarecum asemanatoare cu a lui Johnox): Anul trecut in vara am avut motorul facut complet (set nou, vibrochen, etc schimbate - Dacia cu motor de 1400). Toate bune si frumoase. Masina a facut cca 6 - 7000 km pana in Martie, cand am inceput sa am probleme. Adica incepea din senin sa mearga in 3 pistoane. Scoteam bujia 1 (aia de la volant, cred ca e 1, corectati-ma daca nu), era plina de benzina (sau ulei amestecat cu benzina), uda toata. O curatam, o bagam la loc si iar vreo 500 de km fara probleme. Am uitat sa va spun ca imi manca ulei la greu - asta era mai ingrijorator, dar completam. Cand m-am saturat de chestia asta (adica am ramas efectiv in drum cu ea), am apelat la un mecanic bun, cu experienta, care initial mi-a sugerat sa schimbam semeringurile de supape, sa nu dau bani din prima pe set motor and stuff... Am pus semeringuri de supape noi, apoí am mai mers cam 1000 km - cca o saptamana. Am completat iar un litru de ulei. Inapoi la mecanic. Demontat motor, verificat chiulasa, nu erau probleme vizibile la supape (am facut acel test al etanseitatii cu benzina pe supape). Apoi am demontat pistoanele si, segmentii de la primul piston (ala cu bujia uda) erau aliniati. Primele doua pistoane aveau zgura in cap destul de multa, cele doua de langa radiator curate si uscate. Ce am observat interesant era ca desi al doilea piston nu avea segmentii aliniati, ca primul, totusi avea si el ulei ars in cap. Pe canalul de admisie de la primul piston se vedea ulei (cauza clara alinierea segmentilor de la pistonul 1) insa nu stiu cum ajungea ulei si la pistonul 2, fara sa il arda (fiind pe galeria de admisie, ma asteptam sa il arda odata ce se termina admisia, etc...) Asta inca nu am reusit sa o descifram. Ideea e ca am schimbat doar segmentii si toate garniturile, am luat segmenti mai tari decat cei care erau acolo, si am montat la loc motorul, cu toate verificarile facute atent. Am mers cu el vreo 500 km, am strans chiulasa, acum insa a inceput iar sa ude prima bujie si deja am completat cu ulei. Nu mult, dar am completat. Ca sa fac o recapitulare, am pus ca posibile cauze ale consumului de ulei si a udarii bujiei: - semeringuri la arbore motor (schimbate in iarna, cauza eliminata) - alinierea segmentilor (nu mai e cazul ca au fost inlocuiti si verificati la montare); ciudat era faptul ca desi erau aliniati segmentii, cilindrul 1 avea compresie buna 10, 5, si restul la fel intre 10,5 si 11. - semeringuri supape (schimbate, deci eliminata posibila cauza). - chiulasa crapata in dreptul pistonului 1 (inca nu am intrat pe pista asta, poate urmeaza) - ghiduri de supape (si asta ar mai ramane de investigat) Mentionez ca masina a mers in iarna cca 20 km cu cureaua de la ventilator rupta (s-a supraincalzit) si s-a rectificat chiulasa la ultima cota. ( motivul pentru care ne-am gandit la posibilitatea sa fie fisurata chiulasa). De circa 3 luni nu mai porneste decat cu socul, fie ca e cald sau frig dimineata (Oare are legatura?). Inainte pornea usor fara soc tras cand era o temperatura ok afara. Nu am pb cu pornirea cand e motorul cald. Mecanicul, care lucreaza de 25 de ani in service zice ca nu a mai intalnit asa o problema, si se va consulta saptamana asta si cu alti colegi de-ai lui cu vechime, poate ii da de cap. Ceva pareri? Multumesc. This post has been edited by sebybv: 16 May 2007, 11:27 |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
E foarte posibil sa se fi realiniat segmentii iarasi la 1.
Cauza? Ori acele canale din piston sint la o cota gresita, intepenind segmentii in el, ori canalele au fost curatate superficial, raminind inca calamina in ele, ceea ce a facut ca griparea segmentilor sa fie mai usoara. O alta cauza, biela strimba sau torsionata, aia se testeaza pe dispozitive speciale. De ce ai gasit ulei la 2? Pai mecanicul ala al tau a verificat segmentii vechi pe camasa de la 2? Daca fantele erau mari, clar consuma ulei. Compresia in faza de inceput al consumului de ulei tinde sa creasca, tocmai din cauza peliculei de ulei care ajuta etansarea. Cind ati schimbat segmentii, i-a verificat pe cei noi pe camasi, sa verifice fanta? A pipait inaltimea "umarului" format pe camasi la partea superioara din cauza uzurii? Asta "spune" intr-o oarecare masura daca mai merita segmentare sau schimbare de set. Daca acel umar exista, daca se simte clar mare, se schimba setul, daca e relativ mic se procedeaza la masurarea alezajului cu acel comparator cu dispozitiv cu 3 brate de care se spunea. O alta sursa de pierdere ulei este busonul de golire. La calitatea acelui inel din Cu de pe buson, mai ales daca el nu se schimba la fiecare schimb de ulei, vei avea pierdere, mai ales cind circuli pe distante mari, cind motorul apuca sa se incinga bine sau in orase mari. Solutia: pe linga inelul ala, pe filet se pune putina banda din teflon. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sebybv |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
Liviu, multumesc pentru raspuns. Nu cred ca segmentii s-au aliniat iar atat de repede. In plus omul a verificat toate lucrurile de care mi-ai spus (e nasul meu de botez, face ca pentru el, nu a lasat nimic la intamplare). In cazul meu e si el foarte nedumerit cum a ajuns ulei la 2. Eu nu sunt expert in astea, insa am vazut ca uleiul de la 1 a ajuns prin galerie si la 2. era ulei pe galeria de admisie de la 1 si 2. Omul a zis ca nu stie cum a ajuns acolo, a verificat acele jocuri de care spui. Dar daca era sa bage pe langa segmenti, de ce numai la 1 si 2? de ce la ceilalti nu baga ulei? Ca erau acelasi tip de segmenti, cu aceleasi caracteristici... Cat despre busonul de golire, ok, e de verificat, dar pe mine ma doare ca imi umple bujia (numai prima) cu ulei la interval regulat. Oricum m-a sunat si m-a chemat omul sa mai verifice un aspect, zice ca a intrebat la un nene care e expert in motoare. O sa vad vineri si va mai tin la curent. Multam' |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, pare relativ plauzibil sa ajunga cumva prin galerie de la 1 la 2, daca uleiul ramine partial nears, pe perioada suprapunerii deschiderilor supapelor si/sau, prin ghiduri, independent dar "patind" galeria asa incit pare ca se scurge de la 1 la 2. Sau se scurge la 1 si prin aspiratie e atras spre 2.
De ce uda cu ulei bujia la doi cilindri din 4? poate uzura camasii era mai mare acolo, la 1, el prelingindu-se la 2 cum am spus. Mai ales ca spui ca tot la 1 gasesti ulei si acum. This post has been edited by diaconuliviu: 16 May 2007, 14:37 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
O idee care vine imediat este ca o defectiune care apare doar la doi cilindri nu te trimite cu gindul prima oara la aprindere. de ce adica s-ar strica toate cele in asa fel incit sa afecteze doar doi cilindri. Inclin aici sa fiu de aceeasi parere cu muttley. O alta idee e ca trebuie verificate ghidurile supapelor. Am mai dat sugestia asta in alt post, dar uite inca o data. Mergi normal, si cind ai vrea sa schimbi intr-a cincea, da-i a treia si nu atinge acceleratia. Vezi daca te urmeaza un nor de fum albastru. daca da, ghidurile de supapa sunt duse.
O alta idee pe care n-a sugerat-o nimeni, si care e posibila daca au fost numarati cilindrii corect (adica de la volanta) este ca sistemul de racire nu prea mai face fata, si cum cilindrii 1 si 2 sunt cei mai indepartati de pompa, lichidul de racire e un pic mai cald, deci temperaturile in cei doi cilindri ramin mai mari acolo, ajutind la arderea uleiului in cei doi cilindri. Vezi sistemul de racire (radiatorul e un loc bun sa incepi) aceeasi problema am vazut-o mai frecvent la motoare mai lungi, cu sase cilindri la care tot asa incepe de la cilindrii 1 si 2. This post has been edited by Gheorghedracu: 16 May 2007, 17:50 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#46
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.390 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiam eu, cilindrul 1 la motorul de dacie (cel dinspre volant) face o punga de vapori care opreste circulatia lichidului de racire. Ceea ce ar duce la rezultatele scris emai sus
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
johnox |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
man, (scuzati ca scriu asa rar si la ore naspa..dar asa e serviciul..suks)
PAi..am mai spus: am schimbat fise de Urziceni cu unele Tesla noi (schimbat si ntre 1..2 si 3..4 degeaba), capac delco nou, dupa ce l-am schimbat pe cel vechi care nu se vede diferenta, bujii noi sinterom, schimbat intre ele, daca pun de la 4 la 1 de ex,,,bujia se face neagra ASAP, si invers se curata, avand o ardere optima la cil 4, ---am masurat cu lera la 0.4 toate cele 4 muchii ale axului Delco-ului, crezand ca axul este uzat neunuform, si imi da la toate 0.4, .Chiuloasa nu pare a avea uzura--Facut test la supape, etc.cilindrul 1 e cel evident de langa baterie, cil 4 e cel de langa radiator, masurate TOATE camasile au aceeasi uzura, Pistoane,segmenti NOI, iti promit Liviu ca nu mai intreb:"dar nu stie nimeni ce are?" Va multumesc tuturor, inclusiv moderatorilor. This post has been edited by johnox: 16 May 2007, 19:18 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La tine seamana povestea cu a lui sebybv. El spunea ca l-a chemat mecanicul ala sa mai verifice ceva; asteptam sa ne spuna.
Reglajul culbutorilor l-ai revazut? Ca e posibil sa fi disparut jocul intre culbutori si supape, caz in care ai bujii umede, lipsa putere... Si la tine ca si la seby, posibil sa se fi realiniat segmentii, deci ce i-am scris lui e valabil si la tine. Deci, nu te supara, replica mea era de genul ca ti s-a sugerat sa verifici ceva, INCA O DATA, iar tu ai reintrebat "ce are" fara sa spui "mai, am reverificat ce mi-ati zis voi". Poate fi si o supapa cu coada strimba, blocata [macar partial] in ghid care sa inchida mai lent, asa incit in mers sa nu inchida in timp util, la rece, rotind tu arborele si verificind jocul, ea sa apuce sa se inchida si sa iasa joc corect.. Ar fi foarte plauzibila si explicatia lui Gheorghedracu, cu o "imbicsire" a blocului care determina incingere mai puternica a cilindrului 1. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sebybv |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
Salut, Acum am venit de pe drum dupa inca un episod de "mers in 3 pistoane". M-am saturat sa le tot curat si sa le schimb intre ele, asa ca am luat un set de bujii Bosch noi cu 20 ron si le-am montat pe loc (inca sunt murdar pe maini). Dupa montare merge de rupe locul, se accelereaza ca lumea, motorul merge rotund. Sunt insa sigur ca asta nu va rezolva problemea fundamentala. Maine la 9 dimineata ma intalnesc cu nasul meu. Va tin la curent cu ce am mai facut. Bafta! |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
sebybv |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
Acum am venit cu masina de la mester si cred ca am gasit buba: Uleiul din capul bujiei udate nu era de fapt ulei, era.... lichid de frana. Care lichid de frana ajungea din servo pe furtunul de vacuum direct in dreptul pistonului 1, de unde era adus in camera de ardere si se depunea pe bujie, fara sa arda. Am demontat furtunul si am gasit lichid de frana in el, la fel si in servo. Problema pornea de la pompa de frana, care avea garniturile duse. S-au inlocuit garniturile la pompa de frana si s-a golit servo de lichid, s-a uscat si s-a montat totul la loc. Acum ramane sa urmarim daca mai apare problema (adica udarea bujiei). Ulei nu a mai consumat pana acum. Sper sa fie bine de acum incolo. |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#51
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.390 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Asta nu am mai auzit-o pana acum (ok, recunosc, sunt tanar). Nu ai ramas fara lichid de frana? Adica cat sa se aprinda becul?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
johnox |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
noroc,
am revenit...deh RSD sucks, am ramas fara net 2 zile, alt provider nu avem.. un lucru nou: daca desfac toate bujiile, cele 3 si 4 au filetul uscat, iar 1 si 2 au ulei pe ele, Liviu, am verificat jocul la culbutori (ma deranja un tacanit..si sunt bine), daca e sa o luam mai grosso-modo bujia 1 arata mai binisor ca bujia 2, deci nu ar fi de racirea mai defectuasa in zona pist. 1 tin sa precizez ca nu am observat ca dupa 400km sa manince ulei (inainte manca ulei la greu) intr-adevar putere nu am , demaraj nu mai vorbesc, am sa las masina duminica cateva zile la mecanic, sa se uite la delou, ghid supape, sau cum a zis Liviu, cozile de supape sa fie drepte. va tin la curent peste o sapt. Noroc |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Asta e intr-adevar interesant cum a reusit sa ajunga lichdul de frina in motor. Foarte bine ca ne-ai spus, dar cum dracu ajungea lichidul in furtun, caci furtunul de la servo trebuie sa fie in jumatatea superioara, deci deasupra pompei de frina. Vaporizare? Esti sigur ca servofrina nu e montata invers, adica cu capul in jos (furtunul de servo e dedeubtul pompei)?
Pe de alta parte problema cu racirea mai proasta a cilindrilor mai indepartati de pompa de apa (1 si 2) este ca se depune o gramada de mizerie la baza cilindrilor alora si lichidul pur si simplu nu mai circula pe acolo. Se poate verifica incercind sa golesti lichidul din bloc, pe la surubul de evacuare din bloc, care daca nu ma insel e la baza cilindrului 1. Daca nu curge ca lumea apa pe acolo, atunci ai un blocaj serios. Asta e ceva clasic la motoarele de R12 (si alte renault-uri din pacate). |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#54
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 19 May 2007, 06:23) Se poate verifica incercind sa golesti lichidul din bloc, pe la surubul de evacuare din bloc, care daca nu ma insel e la baza cilindrului 1. la dacie ,surubul ala conic de evacuare a lichidului de racire e la baza cilindrului 4 ![]() This post has been edited by sobolan: 19 May 2007, 23:26 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sebybv |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 8 August 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 18 May 2007, 15:27) Asta nu am mai auzit-o pana acum (ok, recunosc, sunt tanar). Nu ai ramas fara lichid de frana? Adica cat sa se aprinda becul? QUOTE(Gheorghedracu @ 19 May 2007, 06:23) Asta e intr-adevar interesant cum a reusit sa ajunga lichdul de frina in motor. Foarte bine ca ne-ai spus, dar cum dracu ajungea lichidul in furtun, caci furtunul de la servo trebuie sa fie in jumatatea superioara, deci deasupra pompei de frina. Vaporizare? Esti sigur ca servofrina nu e montata invers, adica cu capul in jos (furtunul de servo e dedeubtul pompei)? Stati asa ca se pun lucrurile cap la cap: Masina nu e la mine de multa vreme. Cel care a condus-o inainte mi-a spus ca a avut acum cateva luni (prin februarie) probleme cu franele, si pierdea lichid de frana. Se pare ca mesterul care i-a schimbat garniturile la pompa de frana nu a verificat si servo, care era full aproape cu lichid. Nasul meu crede ca pur si simplu acest lichid a fost aspirat prin furtunul de vacuum, in galerie, nefiind obligatoriu sa fie vaporizat. Nu stiu cum arata o servofrana montata invers. La mine e pompa montata pe servo cam la linia diametrului pe servo, iar la cca 1 deget sub linia diametrului de la servo este busonul cu furtunul de vacuum. oricum, aveam lichid acolo, aproape 1/2 litru. Ce ma neilinisteste este ca imediat dupa verificarea ipotezei cu lichidul de frana (deci sambata, a doua zi dupa interventie), cand mergeam prin oras, iar a inceput sa mearga in 3 pistoane, de data asta bujia 1 era incarcata cu un fel de zgura arsa care se depusese pe electrozi, nu mai era cazul cu pelicula de lichid nears, cum facea pana acum. Am schimbat-o si sper sa nu mai faca figuri, pt ca urmatorul lucru pe care il voi verifica vor fi ghidurile de supapa. Va multumesc, Sebi |
--------------------
Mazda
6 2.0 CD 143CP SPORT
2006 "...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001 |
|
stress_L&P |
![]()
Post
#56
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 22 May 07 ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 11 May 2007, 18:38) Eu tot nu inteleg, poate o avea opritor, dar eu stiu ca segmentii au o miscare de rotatie pe piston nu stau fixsi pe piston ca la trabant ( motor in 2 timpi ). E asa sau nu? Sa ma lamureasca cineva cu mai multa carte si practica daca gresesc ![]() la multe motoare in 4t segmentii nu au opritoare. la altele, mai performante care folosesc materiale mai bune (cilindrii tratati cu nikasil in special) segmantii au opritoare. am vazut 2 opinii aici. un om care spunea ca din cauza faptului ca segmentii sunt ficsi se va crea un sant in dreptul fiecarei fante si acest lucru va cauza uzura prematura si implicit consum de ulei si alt om care spunea ca uzura nu va avea loc decat in dreptul fantei segmentului superior aproape de p.m.s. primul om are ceva dreptate desi nu in totalitate iar al doilea deloc! de ce? ar trebui sa va spun dinainte ca sunt innebunit dupa motoarele 2t in special si ma ocup de ele de 8 ani de zile incontinuu! da, uzura in zona fantelor va aparea dar nu exagerat datorita faptului ca segmentii se freaca in zone opuse. adica unde o fanta va freca va freca si o bucata intreaga de segment. "dealul" nu va fi mare in nici un caz. in plus, prea putin ulei va trece de aceasta uzura pt. simplul fapt ca este vorba de un "deal" si nu un "sant" deci poalele lui vor fi acoperite de capetele segmentului care se preseaza de peretele cilindrului. ![]() QUOTE(sebybv @ 16 May 2007, 13:51) Liviu, multumesc pentru raspuns. Nu cred ca segmentii s-au aliniat iar atat de repede. In plus omul a verificat toate lucrurile de care mi-ai spus (e nasul meu de botez, face ca pentru el, nu a lasat nimic la intamplare). In cazul meu e si el foarte nedumerit cum a ajuns ulei la 2. Eu nu sunt expert in astea, insa am vazut ca uleiul de la 1 a ajuns prin galerie si la 2. era ulei pe galeria de admisie de la 1 si 2. Omul a zis ca nu stie cum a ajuns acolo, a verificat acele jocuri de care spui. Dar daca era sa bage pe langa segmenti, de ce numai la 1 si 2? de ce la ceilalti nu baga ulei? Ca erau acelasi tip de segmenti, cu aceleasi caracteristici... Cat despre busonul de golire, ok, e de verificat, dar pe mine ma doare ca imi umple bujia (numai prima) cu ulei la interval regulat. Oricum m-a sunat si m-a chemat omul sa mai verifice un aspect, zice ca a intrebat la un nene care e expert in motoare. O sa vad vineri si va mai tin la curent. Multam' pana cand rezolvi treaba (te sfatuiesc sa te duci si la alt mecanic, nu numai la nasul tau, e si el om, absolut orice om poate sa nu vada un lucru la un moment dat, nu uita ca toata lumea invata pe masura ce trece prin viata) ca sa nu mai mergi in trei iti recomand sa iti iei un set de lere in caz ca nu ai si sa faci distanta la bujia cu probleme 0.4 mm ca sa nu mai moara. acum ca o sa iti mearga masina in 4 sa nu te lasi pe o ureche si sa nu mai cauti la fel de vehement ca si acum o solutie permanenta, e doar o solutie care sa te ajute sa consumi mai putin pana ii dai de cap. |
--------------------
dacia / oltcit
1410/12 trs
'97/'93
|
|
andutzu |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
QUOTE(Gheorghedracu @ 19 May 2007, 06:23) Asta e intr-adevar interesant cum a reusit sa ajunga lichdul de frina in motor. Foarte bine ca ne-ai spus, dar cum dracu ajungea lichidul in furtun, caci furtunul de la servo trebuie sa fie in jumatatea superioara, deci deasupra pompei de frina. Vaporizare? Esti sigur ca servofrina nu e montata invers, adica cu capul in jos (furtunul de servo e dedeubtul pompei)? Pe de alta parte problema cu racirea mai proasta a cilindrilor mai indepartati de pompa de apa (1 si 2) este ca se depune o gramada de mizerie la baza cilindrilor alora si lichidul pur si simplu nu mai circula pe acolo. Se poate verifica incercind sa golesti lichidul din bloc, pe la surubul de evacuare din bloc, care daca nu ma insel e la baza cilindrului 1. Daca nu curge ca lumea apa pe acolo, atunci ai un blocaj serios. Asta e ceva clasic la motoarele de R12 (si alte renault-uri din pacate). Nu prea ai cum sa montezi sevo frana invers ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Da, cred ca asa e, lichidul era pur si simplu "sifonat" in galerie.
Si exact asta spuneam, daca prelungesti linia orizontala ce trece prin centrul pompei centrale de frina obtii un diametru orizontal, si furtunul de vacuum al servofrinei trebuie sa fie deasupra acestei linii, nu mult, dar deasupra, cel putin asa e la R12. Uite: R12_brake_booster.jpg ( Size: 66.94k ) Number of downloads: 1286 E o greseala insa si in poza, repartitorul de frina e montat cu susul in jos (contactul electric trebuie sa fie dedesubt). Furtunul de vacuum al servofrinei de la ce cilindru ia vacuum, nu cumva nr1? Problema cu alinierea segmentilor este ca daca la instalarea unui nou set de segmenti in camasi vechi, acestea nu sunt honate, nu se rotesc segmetii, deci e foarte probabil sa se uzeze/alinieze pentru ca frecarea e diferita pe fiecare segment si daca nu exista acele trasee spiralate in peretii camasii sa le ghideze rotatia, segmentii se vor roti fiecare dupa capul lui. Apare si ceea ce se cheama "glazing" pe peretele camasii (lustruirea oglinda camasii), si asta foarte rapid (mai ales daca nu se foloseste ulei de asamblare la montarea noilor segmenti). Despre canalele de uzura care apar in cazul in care segmentii nu se rotesc, nici nu merita sa vorbim. Asta intra la "merge si asa" si ne pierdem vremea. O alta problema este pragul de uzura format deasupra segmentului de compresie, la PMS. Daca nu este indepartat (prin honare), segmentul de compresie nou poate sa se sparga imediat. Asta bineinteles, daca se folosesc camasile vechi. This post has been edited by Gheorghedracu: 23 May 2007, 04:27 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#59
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.390 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Honuire, nu honare!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
johnox |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
AM REVENIT.
sper ca am reparat ce era de reparat, am luat la bibilit chiuloasa si am observat ca la pist 1 si 2 coada de supape jucau destul de frumusel in ghidurile lor, am schimbat ghidurile, Ssimeringurile, doar la 1 si 2...plus bobina de inductie(ca aia dadea scanteia mai naspa) si va pot spune cu mana pe inima ca parca am alta masina (testul de compresie nu l-am mai facut, dar cred ca si de acolo era buba)... masina va pot spune ca maninca nori...bine ..mi-a zis mecanicul ca eu schimb vitezele doar la 2000ture si ca in viitor mai ales pe gaz sa schimb pe la 3000. bujiile de la 1 si 2 se autocurata ....dar DOAR pe jumatate.gen jumatate din arcul de cerc de pe izolator..nu stiu daca intelege careva.....ce parere aveti? 10xz all This post has been edited by johnox: 24 May 2007, 16:11 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:10 |