Lipsa de compresie sau "asa face toate"?????
![]() ![]() ![]() |
Lipsa de compresie sau "asa face toate"?????
bomicabomic |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
||
--------------------
x
x
- x
|
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
S-a mai discutat, asa face toate!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#3
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Merci mult.
Dar exista si vreo explicatie? Sau numai asa ca sa scape de noi. |
--------------------
x
x
- x
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pai...asta e compresia la masinuta asta..... Gindeste-te ca mie mi-a oprit unul motorul doar acoperind toba de esapament cu palma si tinind-o acolo 30 de secunde. :roll:
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
sod |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
aia a fost cu siguranta de la senzorii care au comunicat computerului ca ce e pe evacuare numai bun nu e.
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
BV99 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
asta e chiar prea de tot, se poate face si la dacia normala asa ceva? eu am incercat la nova dar pana la urma nu am mai putut tine si alta data mi-a crapat toba(era ruginita tare).
|
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#7
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Musai ca trebuie sa trag frina de mina, ca altfel cine stie pe unde o gasesc. La berlina n-o trageam cu anii laugh.gif
|
--------------------
x
x
- x
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
1. Daca acoperi esapamentul cu mana se opreste pentru ca nu are unde sa scoata gazele. Daca ai toba crapata (sau scapa gaze in alta parte) e normal sa nu se opreasca. Nu are legatura cu compresia, oricum gasele care imping sunt cele arse, deci un volum mai mare decat aerul inspirat (din cauza temperaturii in special). Nu are legatura cu nici un senzor, nu se exista senzor care sa vada ce e cu toba.
2. In TM unuia i-a cazut masina in Bega dupa ce a lasat-o pe mal in viteza. A fost ceva show la televiziunea locala... |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#9
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
sod |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
Sergiu, "nu se exista" e o exprimare total nefericita, a exista nu e reflexiv. Anyway, exista acea sonda care da informatii despre gazele de evacuare, si daca ele sunt saturate in nu stiu ce proportie ea tot comunica computerului sa bage si mai putina benzina, pana cand amestecul rezultat devine impropriu producerii detentei.
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
"nu se exista" este o exprimare total nefericita si se datoreaza unei greseli... Scuze... :oops:
Exista acea sonda, dar nu cred ca de aia s-a oprit motorul. Motorul s-a oprit ca nu a putut sa evacueze suficiente gaze ca la admisie sa traga aer. De aia daca infunzi esapamentul nu mai porneste motorul. Daca teoria asta este pusa la indoiala, trebuie refacut experimentul cu motorul rece (imediat dupa pornire) cand sonda de oxigen nu se citeste. Ma gandesc ca rezultatul va fi acelasi. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Ov |
![]()
Post
#12
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ba sonda de oxigen functioneaza si la pornire, ca d'aia stai cu contactul pus sa se stinga becul. In timpul asta (bec aprins), sonda se incalzeste (are o rezistenta incorporata) pentru a putea functiona inca din primele momente.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
cristimm |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Sonda nu are absolut nici o treaba cu presiunea din evacuare. Exista masini care au un astfel de senzor dar nu este cazul la nici o dacie (poate nici renault).
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Ba nu functioneaza! Se incalzeste pentru ca altfel s-ar distruge! Eu nu zic ca sonda nu da nici o tensiune, dar motorul functioneaza in regim foarte bogat (socul electronic). Citirea aia este saturata pe amestec bogat si nu este luata in considerare pana cand temperatura lichidului de racire nu ajunge la o anumita valoare.
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Ov |
![]()
Post
#15
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
"... Pentru ca senzorul de oxigen sa intre in functiune cat mai repede dupa pornirea motorului, acesta este incalzit cu o rezistenta incorporata, de tip PTC = coeficient de temperatura pozitiv. ..."
asta scrie la mine in carte (berlina), si nu vad de ce ar fi mai proaste sistemele mai noi de injectie. dovada: primul link http://www.google.ro/search?hl=ro&ie=UTF-8...aut%C4%83&meta= |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
cristimm |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai, terminati cu sonda ca e deja off topic. Nu are nici o legatura cu compresia si cu presiunea gazelor de evacuare.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
Ov |
![]()
Post
#17
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
asta asa e :U
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Ant |
![]()
Post
#18
|
![]() Utilizator resuscitat Group: Members Posts: 358 Joined: 21 June 04 From: Bucuresti ![]() |
@Marty - "S-a mai discutat, asa face toate!" - a mea nu face asa - e anormal ?
|
--------------------
Opel
Vectra
2005 cu remorca
- B .. AIT Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#19
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
"Intrarea în faza de reglare a îmbogățirii devine efectivă după un anumit timp de la pornirea
motorului, cu condiția ca temperatura apei să ajungă la peste 22°C și după ce au trecut 28 secunde de la pornirea motorului." - din manualul de service Solenza... Scuze ca sunt off-topic, dar totusi: are legatura cu presiunea gazelor, cauza opririi motorului cand astupi esapamentul (si anume eu am zis cauza corecta) - nu vreau decat sa demonstrez ce sustin! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Ant |
![]()
Post
#21
|
![]() Utilizator resuscitat Group: Members Posts: 358 Joined: 21 June 04 From: Bucuresti ![]() |
" Urc cu Solnitza mea intr-o panta si opresc , fara sa trag frina de mina, dar in I-a si vad ca masina pleaca la vale, asa in cascade " - la asta ma refeream. O parchez in fiecare seara in panta si nu misca in front.
|
--------------------
Opel
Vectra
2005 cu remorca
- B .. AIT Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Da, e bine ca nu misca. Daca totusi intr-o zi nu va mai fi acolo, ti se va explica faptul ca e normal si nu ai de ce sa te superi pe uzina sau alti proprietari care nu trag frana de mana.
Mie personal nu mi se pare foarte normal. Dar pana nu o sa ajung sa inteleg de ce lasatul in viteza actioneaza ca o frana (ca eu nu cred ca e vorba doar de compresie - ganditi-va ca un cilindru e pe comprimare, iar altul pe ardere - asta considerand ciclul activ, in functionare - deci in destindere daca motorul nu merge. si in el e aer comprimat, desi teoretic un cilindru il comprimi, iar altul te ajuta sa o faci pentru ca aerul comprimat din el se destinde. singura diferenta este ca aerul acela comprimat din cilindrul pe ardere se mai raceste si prin asta ii mai scade presiunea, dar cred ca diferenta nu e asa de mare incat sa explice tot fenomenul), nu o sa emit nici o parere. |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#23
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Inseamna ca a mea are ceva, dar tocmai d'aia am intrebat, CE? Panta unde am incercat eu avea cam 35 grade si era pietruita, undeva la tzara, si se balansa si benzina in rezervor.
|
--------------------
x
x
- x
|
|
Marty |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Mah, a mea face la fel si eu stau f. linistit! Daca vrei sa-ti faci probleme, n-ai decit!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
costi |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Marty, prietenul care ti-a tinut mina la teava 30 sec avea bataturi in palma sau azbest ? Nu frige ?
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#26
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Probleme nu prea mi-as face. Dar incercam si eu sa vad care-i diferenta dintre Berlina si Solenza. Atit si nimic mai mult. La Berlina daca facea asa iti spuneau baietii ca n-ai compresie, fapt credil in conditiile in care masina avea peste 90.000 de km.
|
--------------------
x
x
- x
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
In panta sau in rampa? Ce masina iti sta tie pe loc in panta in viteza I? Volga?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#28
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Par exemple o Berlina.
|
--------------------
x
x
- x
|
|
DAVIDK |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Mi-a zis unu' cu GPL pe DSN ca motorul are compresia mai mare ca la berlina (era vorba de avantajele/dezavantajele GPL asupra motorului). Eu zic ca e bine ca o ia la vale in panta; asta nu inseamna ce e compresia slaba, ci ca sunt frecari mai mici in motor/transmisie fata de motorul de berlina coroborate si cu un alt raport usor diferit al cutiei de viteze (sau bat campii?) insotit de o alta masa totala a masinii
|
--------------------
Renault
Symbol
Expression 2010, 1.4 16V Cand cumpar un lucru nou, mai intai il repar si apoi il folosesc.
|
|
mihail75 |
![]()
Post
#30
|
![]() mihail Group: Members Posts: 466 Joined: 12 October 03 From: Iasi ![]() |
hai ca ma ingrijorati, pt. ca acum aflu ca poate sa o ia la vale.
eu intotdeauna la SRN meu o las numai in viteza. de cind socru-meu mi-a zis ca, iarna mai ales, daca o las cu frina de mina trasa se poate intimpla ca sa ma duc dimineata si sa nu mai pot retrage frina de mina (ceva cu inghet, a patit el) eu nu mai folosesc frina de mina (decit la nevoie). pe aici, prin iasi, sunt pante la greu, asa ca pot oricind sa ma trezesc ca masina nu mai e la locul ei ci citeva zeci de metri mai la vale. m75 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.4 MPI
- Is-YY-XXX mihail, fost cu Logan Laureat 1.4, acum cu Opel Astra Sedan 1.6
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:36 |