DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme mers inecat, demaraj slab, Dacia Nova GTI 1998

paulica
post 8 Nov 2007, 19:25
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Executron referitor la ce ai spus in postul 53. Din pacate GTi-ul tau (sper ca si la meu) difera fata de GT-urile lui Codrin si Apollo. Cu "datul in nas" si "dârdâitul" la relanti e mai complicat. Eu am facut asa:
1. Bujii Champion perfect echivalente pt Bosch WR8BC. Daca te tine ia NGK.
2. Schimbat ghiduri (simeringuri) la supape.
3. Astupat o teava care vine in spatele ansamblului injector. De acolo ar fi trebuit sa plece o chestie care sa duca la faimoasa canistra de recuperare a vaporilor de benzina. Am folosit o bucata de furtun cum este pe circuitul de alimentare cu benzina, bagata acolo si in capatul celalalt un surub M10.
4. Reglat avans. Aici e belea, nu te baga singur. Se slabesc cele 4 suruburi TORX (de fapt e bot de soricioaica, e Torx care are un cui in mijlocul florii de Torx) de la dublul potentiometru al ansamblului corp-clapeta si se misca ff usor in sens orar sau antiorar. ATENTIE: sonda lambda sa fie functionala (la mine cam pauza) si se face si cu motor rece si cu motor cald.

Si tot mai are "mici intentii" de dat in nas si dârdâit. Oricum sâmbata sau duminica schimb gura de umplere a rezervorului, ca e plasticu' crapat (mostenire de la tanti Leana lu' nea Nicu , ai dracu polimeri) si voi curata rezervorul, pompa de benzina, voi schimba filtrul si pun si un aditiv d-ala pt. curatat supape.
Oricum n-am scapat de afumat teava de esapament si aici banuiesc ca la un cilindru segmentii sunt "aliniati ca la armata".
Bafta

This post has been edited by paulica: 8 Nov 2007, 19:28


--------------------
Pegas 22 - TL 11 PAA 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 8 Nov 2007, 19:42
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




mereu uit sa-mi arunc un ochi si pe la semnatura sad.gif mad.gif


Executron, lasa doar Nova in semnatura tongue.gif


scuze..chiar am uitat


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L - VN - ?? - ??? 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 8 Nov 2007, 22:34
Post #63


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




@paulica mersi mult de sfaturi, sa fii sigur ca nu ma bag singur la reglat avans si chestii d-astea smile.gif. Oricum momentan in afara de datul asta in nas sunt f. multumit de cum merge. La urmatoarea revizie o sa ma consult cu mecanicu sa vad ce zice de asta. Si la mine e ca la diesel evacuarea. Sincer toate novele care le-am vazut erau asa, cred ca si datorita mersului strict in oras.

Mama mea are o Octavia 2 1.6 FSI si stai linistit si ea are esapamentul usor negru (si masina e in stare impecabila) si vorbind pe forum am vazut ca e o chestie comuna. Asta e mersul in oras.

@apollo. Cum adica uiti sa arunci un ochi... Am nova clar laugh.gif Oricum am modificat semnatura, poate iti place mai mult biggrin.gif

This post has been edited by Executron: 8 Nov 2007, 22:36


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 8 Nov 2007, 22:57
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(Executron @ 8 Nov 2007, 22:34)
@paulica mersi mult de sfaturi, sa fii sigur ca nu ma bag singur la reglat avans si chestii d-astea smile.gif. Oricum momentan in afara de datul asta in nas sunt f. multumit de cum merge. La urmatoarea revizie o sa ma consult cu mecanicu sa vad ce zice de asta. Si la mine e ca la diesel evacuarea. Sincer toate novele care le-am vazut erau asa, cred ca si datorita mersului strict in oras.

Mama mea are o Octavia 2 1.6 FSI si stai linistit si ea are esapamentul usor negru (si masina e in stare impecabila) si vorbind pe forum am vazut ca e o chestie comuna. Asta e mersul in oras.

@apollo. Cum adica uiti sa arunci un ochi... Am nova clar laugh.gif Oricum am modificat semnatura, poate iti place mai mult biggrin.gif
*




dar a ta e GTi cum mi-a atras atentia Paulica si a mea e GT


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L - VN - ?? - ??? 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 10 Nov 2007, 01:39
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Ei lasa ca oricum multe belele sunt comune si la GT si la GTi. Din pacate nu in topicul acesta.
In legatura cu datul in nas. La rece si a mea mai da rateuri. Incearca sa schimbi putin stilul de condus. Adica la rece nu "baga piciorul in blana" ci apasa acceleratia progresiv. Eventual, dar trebuie sa exersezi , accelerezi in trepte, adica apesi acceleratia, mai lasi din ea, dar nu de tot, apesi iar, de data asta ceva mai mult, iar o lasi mai moale, e.t.c. Cum sa-ti zic eu sa ma intelegi?
Ceva de genul 1->2->1,5->2,5->2->3->2,5->3,5 e.t.c.
Aici cu datul in nas ma gândesc la 2 cauze:
1. La rece cursorul potentiometrelor nu mai face contact cum trebuie, desi e mai creu de crezut si aproape imposibil de verificat.
2. Un asa zis "bug" in softul lui BOSCH MonoMotronic. Adica sub X grade daga "bagi blana" calculatorul de injectie "da in bâlbâiala".

This post has been edited by paulica: 10 Nov 2007, 13:58


--------------------
Pegas 22 - TL 11 PAA 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 10 Nov 2007, 09:58
Post #66


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Mersi Paulica, prima oara cand aud si eu o explicatie asupra fenomenului. Este exact ce patesc eu la rece cand dau blana. E enervant uneori cand vrei sa pleci rpd cand e rece esti mort acolo.... Patinez ambreiaju si revine la viata si o ia eventual dar e f. enervant.

Desi eu tot ma indoiesc ca este o problema de software pentru ca acum 4-5 ani parca nu facea asa sau nu observasem eu.

Da, m-am invatat sa o apas in trepte, exact cum imi recomanzi tu, problema e ca eu merg cu ea putin si in general cat e erece si probabil de aceea ma deranjeaza mai mult aspectul asta.

Eh lasa, sa ma mai mearga 10 ani asa laugh.gif


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 10 Nov 2007, 14:02
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




De, acuma sa-ti mai zic. Cica injectia asta tine cont si de uzura motorului. Oare? Daca tabelele de injectie de când era noua nu se mai pupa cu ce este acum, eventual si sonda lambda nu mai este in parametrii? Si mai tine cont si de avans si aici putini se baga. Ca pâna la urma amicul Apollo daca ii da in nas a lui trebuie sa umble la reglaje, adica delcou, carburator, avans. Basca la mine nu mai functioneaza bine nici clapeta aia de aer din "nasul" carcasei filtrului de aer. Deci nu prea mai comuta cum trebuie intre aer cald si rece.
Cât priveste despre regimuri de turatie nu ma intreba ca eu am un esapament "home made". Nu prea l-am nimerit si daca incerc sa plec repede de la 1800 rpm nu vrea nici d-a dracu. Adevarat in a 4-a la 2500 ma baga in scaun . Deci am pierdut cuplu la turatii joase si am câstigat ceva la turatii inalte.

This post has been edited by paulica: 10 Nov 2007, 14:12


--------------------
Pegas 22 - TL 11 PAA 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 10 Nov 2007, 18:53
Post #68


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




QUOTE(paulica @ 8 Nov 2007, 20:25)
4. Reglat avans. Aici e belea, nu te baga singur. Se slabesc cele 4 suruburi TORX (de fapt e bot de soricioaica, e Torx care are un cui in mijlocul florii de Torx) de la dublul potentiometru al ansamblului corp-clapeta si se misca ff usor in sens orar sau antiorar. ATENTIE: sonda lambda sa fie functionala (la mine cam pauza) si se face si cu motor rece si cu motor cald.





Reglat avans?? NOPE!! Avansul nu se regleaza!! E "scris" in diagrama "calculatorului" si n-ai ce sa-i faci. De la potentiometru poti modifica DOAR timpii de injectie. Se simte la turatia de ralanti si face cam acelasi lucru cu reglajul amestecului la carbul obisnuit de dacie. Nu e recomandat sa umbli la potentiometrul ala decat daca face intr-adevar "figuri" (e intrerupt sau murdar). O dereglare a pozitiei te poate aduce la un consum mare de benzina la acelasi regim de functionare al motorului.
Daca tii neaparat sa modifici avansul o poti face numai "hardware", anume modificand pozitia senzorului de turatie (largesti gaura respectiva prin ovalizare si inventezi un alt sistem de prindere al senzorului). Rezultatele sunt oarecum multumitoare, dar la final nu merita chinuiala. Asta o spun din experienta proprie!

Spor!!..


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr - B-22-YFL / 2000 / 2011
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 16 Dec 2007, 19:00
Post #69


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




O noua intrebare smile.gif

In seara asta am pornit-o sa dau zapada jos de pe ea si cred ca mergea in 3 cilindrii (cred). Adica motorul era mult zgomotos si parca avea o bataie asa pronuntata. Dupa 5 minute disparuse aceasta bataie.

Posibil sa fie de vina o bujie/fisa? Adica dupa 5 minute sa-si revina? Mentionez ca s-a mai intamplat asta o data sau de doua ori INTOTDEAUA cand era frig afara.

Pareri?


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 16 Dec 2007, 19:09
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




asa vei pati mai mereu cand e frig.

si a mea dupa 2 zile tot in 3 a pornit, dar si-a revenit imediat.

fiind mai rece, urca mai greu uleiul in rampa.de asta aveai si acea bataie.

indicat ar fi, cum o pornesti sa si pleci de pe loc.in mers se incalzeste o masina.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L - VN - ?? - ??? 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 19 Dec 2007, 23:26
Post #71


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(paulica @ 10 Nov 2007, 01:39)
Ei lasa ca oricum multe belele sunt comune si la GT si la GTi. Din pacate nu in topicul acesta.
In legatura cu datul in nas. La rece si a mea mai da rateuri. Incearca sa schimbi putin stilul de condus. Adica la rece nu "baga piciorul in blana" ci apasa acceleratia progresiv. Eventual, dar trebuie sa exersezi , accelerezi in trepte, adica apesi acceleratia, mai lasi din ea, dar nu de tot, apesi iar, de data asta ceva mai mult, iar o lasi mai moale, e.t.c. Cum sa-ti zic eu sa ma intelegi?
Ceva de genul 1->2->1,5->2,5->2->3->2,5->3,5 e.t.c.
Aici cu datul in nas ma gândesc la 2 cauze:
1. La rece cursorul potentiometrelor nu mai face contact cum trebuie, desi e mai creu de crezut si aproape imposibil de verificat.
2. Un asa zis "bug" in softul lui BOSCH MonoMotronic. Adica sub X grade daga "bagi blana" calculatorul de injectie "da in bâlbâiala".
*



Sa stii c-am incercat toata chestia asta cu acceleratul progresiv.

Dar cand e f. rece afara deja fenomenul este f.f.f enervant. Adica efectiv daca nu sunt FOARTE atent cu accelerarea, gata da in nas. De genu mergeam cu cu a III-a la 1800 rpm si daca apasam pe acceleratie, cat accelerez, deja se balbaia. Ridicam cat sa mentin viteza constanta isi revenea.

Deci nu stiu, chiar incep sa ma indoiesc ca e de la bujii cat timp gravitatea evenimentului e invers proportionala cu temperatura. Cu alte cuvinte cand e f. rece e dezastru si dupa ce incalzeste dispare.

Tind sa cred ca e management defectuos din partea calculatorului, pana acum 2 ani sigur nu facea asa. Vara e cald deci iar nu sunt probleme.


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 Dec 2007, 23:32
Post #72


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Și a mea tot din '98 e, tot 1.6 GTi, deci probabil același soft are, că n-am făcut update de firmware biggrin.gif , și tot în RO circulă, unde e tot frig...

Și, ce să vezi, de vreo 132.000 km nu face așa...


Eu spun că buba e la bujii-fișe-bobină...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 19 Dec 2007, 23:33


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 19 Dec 2007, 23:40
Post #73


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Ah... 04.gif Bun atunci. (a mea are 57 mii).

Pai oricum la primavara schimb uleiul, uleiul din cutie asa ca cu ocazia aia o sa schimb tot ce trebuie la aprindere.

II facem si un chip, ceva death.gif


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 19 Mar 2008, 20:49
Post #74


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Ehe dragii mosului a trecut timpul de cand am initial acest topic, si dupa ce am citit un numar semnificativ de topicuri pe forum cred c-am prins macar unele chestiuni care ma ajuta sa estimez mai bine problemele masini.

Am schimbat bujiile cu bujii WR8BC+. 3 erau OK, una era afumata bine.

Dupa ce am schimbat bujiile am observat un comportament in bine in sensul ca nu mai balbaie si reprizele de acceleratie sunt constante.

DAR.... Azi am avut niste timp liber si m-am trezit cu nova prin Militari si hai sa-i dau si eu 15-20 km de autostrada, i-am schimbat si uleiul bla bla smile.gif .

Ei bine comportamentul descris acum 9 luni a ramas, in sensul ca NU am putut sa urc peste 120-125. Cateva observatii:

- ambreiajul NU patineaza. Aveam 120 si aprox 3100 rpm.
- vibreaza mult dupa 100 (roti neechilibrate, nu prea e relevant)
- DACA la 120 iau piciorul de acceleratie de tot vibreaza FOARTE mult masina, mult mai mult ca-n acceleratie, si are o tendinta (aparent) stanga-dreapta usoara. Dar oricum vibratia e f. puternica in volan cand ridic piciorul de pe acceleratie.
- a III-a si a IV-a se duc no prob pana la 4000-4500 (ma rog.. no prob e relativ ca face zgomot si vibratie infernala).

P.S.

Joja s-a patat negru de la ultimul ulei (WTF) si am frecat cu carpa si n-am reusit sa scot negreala... Sfaturi?

Multumesc mult.



--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 20 Mar 2008, 22:50
Post #75


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




diluant 506 sau nitrosolvent tongue.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 22 Mar 2008, 15:14
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mihai te tii de glume. Sau daca stau strâmb sa ma gândesc drept poate nu.
Dom' Exe:
1. Echilibreaza rotile. Eventual mai schimba gumele intre ele si doamne feri sa nu fie vorba de roluit vreo janta.
2. Mai verifica si altele si anume: pivoti, bucsi, bucsi bara anti ruliu care oricum ar trebui schimbate de 2 ori pe an, joc directie adica axul volan.
3. Un plin de benzina de 98 (ti-as recomanda LUK desi are sulf cu ghiotura) cu 500 ml izopropilic si vreo 100 ml metiletilcetona. Daca ai toluen baga si d-asta vreo 100 ml. Si dupa aia o talpa nene. 4000 rpm, probabil doar a 4-a.
4. Si nu in ultimul rând ulei semisintetic. Desi s-ar putea sa fie cam târziu.

This post has been edited by paulica: 22 Mar 2008, 15:15


--------------------
Pegas 22 - TL 11 PAA 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 22 Mar 2008, 16:41
Post #77


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




1. Bun sfat. Dar nu explica de ce cand luam piciorul de acceleratie vibra semnificativ mai mult.

2. De 2 ori pe an? Heh n-au mai fost schimbate de mult, deci cel mai probabil de aici e problema.

3. Corect. Will do.

4. Uleiul a fost schimbat acum 2 sapt cu Aral 10W40 semisintetic. A costat 1 mil si mecanicu a zis ca e f. bun.

Multumesc. smile.gif

This post has been edited by Executron: 22 Mar 2008, 16:41


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
refuz
post 22 Mar 2008, 17:31
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 19 March 08
From: Focsani




spray de contacte, ia toate contactele si da cu spray-ul, pune ulei 15-40 e mai gros, uleiul se schimba la nr de km pe care il faci, scrie pe bidon cat e garantat si incearca sa pui acelasi ulei, s-ar putea sa iti faca spuma daca il schimbi . benzina 98, e mai buna, vibreaza de la ungiul de fuga, sa il faci, dar inainti sa te duci sa se uite si la bucse+pivoti daca e ceva sa iti schimbe inainte sa faci unghiul......



This post has been edited by refuz: 22 Mar 2008, 19:16


--------------------
Dacia Nova 1.6 GTi 2000
If I have only one life to live, let me live it as a jerk!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 22 Mar 2008, 21:18
Post #79


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




QUOTE(refuz @ 22 Mar 2008, 17:31)
spray de contacte, ia toate contactele si da cu spray-ul, - Efect pozitiv garantat!!!

pune ulei 15-40 e mai gros - pt anotimpul cald e ok,
uleiul se schimba la nr de km pe care il faci - sau la 4 luni chiar daca nu pornesti motorul deloc !!!,

scrie pe bidon cat e garantat - depinde mai mult de tipul motorului/uzura/stilul de mers

si incearca sa pui acelasi ulei, s-ar putea sa iti faca spuma daca il schimbi . - inainte de schimbul de ulei e recomandat diluarea celui vechi (spalarea) cu "ceva" (exista tot soiul de substante pe baza de naftalina care fac treaba asta, eu personal folosesc - sa nu radeti - GAZ LAMPANT 500 ml , invartit pompa de ulei cam 30 de secunde fara sa pornesc motorul si lasat 1 ora la scurs)

benzina 98, e mai buna, - benzina e de la loteria romana  biggrin.gif

vibreaza de la ungiul de fuga, sa il faci, dar inainti sa te duci sa se uite si la bucse+pivoti daca e ceva sa iti schimbe inainte sa faci unghiul......  - adica revizie totala la "fatza"

*



post-336-1110552475.gif

Scuze de quote worship.gif , da' e bine punctat si desi m-am folosit de citat fara drepturi de autor, sper sa ajute.

Spor!!..


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr - B-22-YFL / 2000 / 2011
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 23 Mar 2008, 17:07
Post #80


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




apropo de luat piciorul de pe acceleratie si inceputul tremuratului.

acum vre-o 2 ani , am patit aceasi chestie la 120 am lasata acceleratia si a inceput tremuratul , verdictul a fost , joc excesiv la caseta de directie in pinionul cremalierie acolo unde se prinde axul volan inverior , reconditionarea ei nu a dat rezultate prea bune , dar cu alta caseta noua am rezolvat problema. de 2 ani nu mai am gram de joc la volan , testat chiar azi , la 100 km 'h pe autostrada pori tine volanul cu un deget ca nu vibreaza (conditia ca drumul sa fie drept) si tot ce tine de directie sa fie bun , capete de bara bielete , pivoti si bucsi.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 25 Mar 2008, 09:26
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(Executron @ 22 Mar 2008, 16:41)
.... Aral 10W40 semisintetic. A costat 1 mil si mecanicu a zis ca e f. bun.
*


Mei da' te aruncasi. Al draq atâta este Motorcraftu' pt. Ford.


--------------------
Pegas 22 - TL 11 PAA 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 25 Mar 2008, 21:15
Post #82


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Ce? A fost scump? Poate gaseam la 850-900 mii dar nu m-am mai obosit sa caut prin oras pentru 100 mii.

Vroiam sa iau un ulei calumea pentru ca eu merg max 1-2 km/drum si nu prea apuca motorul sa ajunga la temperatura optima.

This post has been edited by Executron: 25 Mar 2008, 21:17


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexito
post 3 Apr 2008, 01:13
Post #83


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 27 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(mihai0070 @ 23 Mar 2008, 17:07)
apropo de luat piciorul de pe acceleratie si inceputul tremuratului.

acum vre-o 2 ani , am patit aceasi chestie la 120 am lasata acceleratia si a inceput tremuratul , verdictul a fost , joc excesiv la caseta de directie in pinionul cremalierie acolo unde se prinde axul volan inverior , reconditionarea ei nu a dat rezultate prea bune , dar cu alta caseta noua am rezolvat problema. de 2 ani nu mai am gram de joc la volan , testat chiar azi , la 100 km 'h pe autostrada pori tine volanul cu un deget ca nu vibreaza (conditia ca drumul sa fie drept) si tot ce tine de directie sa fie bun , capete de bara bielete , pivoti si bucsi.
*


sper sa nu am aceeasi problema sad.gif


--------------------
Dacia NOVA - B99GNM 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 3 Apr 2008, 21:01
Post #84


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




si eu sper sa nu fie acceasi problema ca la mine , o caseta noua este destul de scumpa , ~300 ron , montaj bielete si multe altele...dar verifica nu neglija acest aspect ca viata ta este in joc...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smecheras
post 7 Apr 2008, 16:50
Post #85


Tuning Fanatic ... Dacia rullz


Group: Members
Posts: 268
Joined: 18 September 06




ca tot e vorba de dat in nas si demaraj slab
asa se manifesta si a mea
trage greu dar nu mereu
cateodata fuge de rupe pamantul...dar are si momente cand zici ca e moarta sad.gif

am desfacut carcasa la filtru sa curat filtru de aer(desi era curat) si am observat o chestie
in capatul carcasei spre exterior are o clapeta prinsa pe un arc ce o impinge in exterior in capatul arcului e un loc de "surub" (filet) dar nu e nimic in el
clapeta este inchisa si tre sa apesi mai tare sa se deschida
este normal??
trebuie sa stea deschisa clapeta? sau inchisa??
nu am incercat sa vad simptomele fara carcasa pusa
ar afecta cu ceva??


--------------------
Dacia Nova GTi - B 60 FGD 2000 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 7 Apr 2008, 18:13
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




smecheras, acela este sistemul de comutare a aerului de admisie in functie de temperatura aerului.
In locul de "surub" se infileta, in mod normal, o capsula termosensibila(seamana cu capsula termostatului din circuitul de racire al motorului.) Acea capsula are o tija care impinge sau lasa sa se retraga clapeta(sub actiunea arcului) in functie de temperatura aerului de admisie.
Cand temp. aerului este scazuta(iarna) clapeta obtureaza partial capatul furtunul de admisie normala(cel prins de oala amortizor stanga fata) si deschide canalizatia pentru aer cald(un furtun gofrat care trebuie sa vina de la priza de aer cald(o tabla prinsa de galeria de evacuare). Vara se intampla invers.

Fara carcasa filtrului de aer pusa, toata mizeria si praful din aerul aspirat de motor va intra....in motor! Nu te sfatuiesc sa mergi asa!
Afecteaza in sens rau, evident.

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 7 Apr 2008, 18:13


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexito
post 12 Apr 2008, 23:54
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 27 December 07
From: Bucuresti




smecheras, nu o ai reglata bine, asa era si la mine, ziceam ca prinde aer, nu se tura, si nu acelera, oricat de incet apasam sau tare pe acceleratie, am umblat la delcou putin, l-am invartit spre stanga si gata rezolvata problema, masina are"vena" din nou, binenteles am schimbat si bujiile, dar asta nu e ceva noula mine, eu le schimb cam la 1 luna, se strica, sau motorul meu s-a dus sad.gif, ca prea ude si negre le scot sad.gif


--------------------
Dacia NOVA - B99GNM 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 12 Apr 2008, 23:58
Post #88


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




adica in sens invers acelor cum privesti de deasupra nu ? cam cat l-ai dat? am o problema oarecum asemanatoare la berlina


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexito
post 13 Apr 2008, 00:26
Post #89


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 27 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(ArtVandelay @ 12 Apr 2008, 23:58)
adica in sens invers acelor cum privesti de deasupra nu ? cam cat l-ai dat? am o problema oarecum asemanatoare la berlina
*


pai cam 1 cm ata a fost nevoie, de fapt eu l-am dat si in sanga si in dreapta, am dat in stanga-prea mult= a murit motorul, am dat in dreapta-prea mult= turatia s-a dus la 500-600 rot/min, am zis ca este ok, imi comvenea, mai ales ca statea la aceasta turatie, dar mergand am vazut ca aveam aceeasi problema-nu tragea, deci combinatia a fost intre ele, unde aveam turatia cea mai mare, de 900, am schimbat bujiile, turatia s-a modificat la 1000, nu am mai umblat la delcou ca ma duceam in "REAL"(scuze de publicitate)
m-am intors pe la 21.20, cand am constatat ca termocupla mi s-a dus, temperatura mult prea ridicata, aproape de rosu,am verificat pe la panoul de sigurante, este totul ok, ma uit maine sa vad care este buba, daca nu imi cumpar alta termocupla (sper sa fie ieftina)


--------------------
Dacia NOVA - B99GNM 1999 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smecheras
post 13 Apr 2008, 16:07
Post #90


Tuning Fanatic ... Dacia rullz


Group: Members
Posts: 268
Joined: 18 September 06




buba e ca io am gti sad.gif ce sa reglez la ea?
bujiile le-am schimbat mai demult...o sa incerc sa le schimb din nou ca vad ca imi cam porneste "in 3", adica porneste in tremurat si apoi isi revine dupa 2 secunde...cat a fost frig trebuia sa dau o pedala sa o turez sa isi revina relantiul...


--------------------
Dacia Nova GTi - B 60 FGD 2000 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 13:00
Forum Renault