Climatizare automată pe Logan, cum se poate face?
![]() ![]() ![]() |
Climatizare automată pe Logan, cum se poate face?
VeNoM386 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Citroen
C4
Champion 2007
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca mai degraba e o treaba de actionare electrica a clapetei de distributie aer rece/aer cald, nu de intreruprea AC...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
VeNoM386 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Citroen
C4
Champion 2007
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#4
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
in cazul "clima" este variata electric clapeta de distributie aer rece/ aer cald , exact cum zice klaus.
compresorul merge tot timpul ! ce zice venom este modul ECO pe care il au unele "clime" |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Danco |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 9 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Un termometru care sa comande printr-un releu AC-ul cum o face si butonul din bord ar fi foarte simplu de facut. Ce implicatii ar avea pornirea/oprirea repetata a compresorului? Pareri?
|
--------------------
---------------
Logan Ambition
- --------------- Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As avea eu o parere de pornire a compresorului la turatii mai ridicate a motorului (peste 3500 rpm)... O parere negativa. Eu personal m-as feri sa pornesc compresorul la astfel de turatii (sa treaca direct in sarcina la turatia aia)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
carman |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
am studiat cu ceva timp in urma posibilitatea instalarii unui termostat electronic de ambianta simplu. am gasit (la romstal parca) unul chiar la 12V care poate suporta comanda de 5A, perfect adaptabil pe masina. costurile totale nu stiu daca depaseau 1 mil, si atunci am inceput sa-mi pun intrebari: daca era asa simplu si ieftin, de ce n-au facut si altii ? de ce singura alternativa la Climatronic e o instalatie care functioneaza tot timpul ?
oricat ar parea de simpla, problema consta in circulatia si stratificarea aerului de diverse temperaturi in habitaclu si e foarte complicata. din cate am reusit sa aflu, instalatiile de AC "Climatronic" au in componenta intre 5 si 12 senzori de temperatura, plasati in zone strategice din habitaclu. pe de alta parte, Climatronicul nu freaca tot timpul compresorul pe sistemul on/off, ci actioneaza asupra mai multor parametri ai instalatiei. una peste alta, am constatat ca ceea ce mi-au spus niste oameni care se pricep la instalatii AC auto, ca nu se merita, obosesti compresorul si nu obtii efectul scontat, e adevarat. plus ca instalatia AC "fixa" poate fi reglata sa dea aer rece si la temperaturi rezonabile, nu doar foarte rece... |
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
Slider |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Klaus, deoarece nu am nici o idee despre instalatia de aer conditionat de la masina...banuiesc oricum ca se aseamana cu cea casnica numai actionarea compresorului difera am o intrebare. Cum adicatelea ...."As avea eu o parere de pornire a compresorului la turatii mai ridicate a motorului (peste 3500 rpm)... O parere negativa. Eu personal m-as feri sa pornesc compresorul la astfel de turatii (sa treaca direct in sarcina la turatia aia)"... Adicatelea pentru a porni aerul conditionat trebuie sa opresc masina? sau sa las pe liber, motorul la relanti si apoi sa apas pe buton? |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
ady624 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 14 May 04 From: București ![]() |
Problema cea mare in reglarea temperaturii este latenta acesteia, sau altfel spus, timpul de raspuns al oricarei masuri luate (durata dintre momentul actionarii unei cauze si aparitia unui efect scontat). Mai trebuie luat in considerare faptul ca din cauza obstacolelor intalnite in vehicul (scaune, etc.) energia termica nu este distribuita uniform in volumul habitaclului, motiv pentru care nu putem vorbi de "o temperatura" la nivelul intregului habitaclu. O metoda folosita este histerezisul insa cea mai potrivita metoda ar fi de tipul PID. Oprirea/pornirea aerului conditionat nu este o solutie fezabila intru-cat duce la stres prematur asupra compresorului. In acelasi timp, un reglaj slab integrativ (componenta I din PID este slaba si se merge mult pe componenta D - derivativa / viteza de variatie a temperaturii) duce la porniri/opriri foarte dese. Un proces reglat PID ar trebui sa fie capabil sa "presimta" variatia viitoare a temperaturii astfel incat variatia acesteia in jurul valorii dorite sa fie minima (adica nu este o corectie pe baza de eroare... adica nu astepti sa creasca temperatura ca sa o scazi ci iei masuri ca ea sa nu creasca peste cat vrei...)
In primul rand, un SRA (sistem de reglare automata) de tip PID este destul de costisitor de realizat si depinde foarte mult de temperatura de afara, capacitatea geamurilor de a izola termic habitaclul, temperatura dorita, etc. Nu stiu cine poate sta sa calculeze toti parametrii astia si in plus, nu exista (inca) metoda de a modula clapeta de selectie aer rece/cald. As spune ca este un vis frumos insa mult prea costisitor de realizat la scara mica (1 bucata). Poate Dacia se gandeste direct la climatronic ![]() Adrian PS Sper ca nu am luat-o pe camp, am terminat facultatea de muuuuuulta vreme ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-42-TWK Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
|
|
jimbo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 77 Joined: 11 February 05 ![]() |
Daca se comuta butonul de temperatura cald-rece pe cald, e OK? Adica daca e pus pe primele puncte rosii ce se intampla? mie cand mi-am luat masina mi-a zis cel care mi-a predat cheia sa nu merg iarna prea mult cu clima pornita pe cald. pana acum nu am avut curajul sa dau pe cald cu clima pornita, am mers cu butonul doar pana la ultimul punct albastru (cel de langa cele rosii) si uneori vine cam rece totusi. asa ca as vrea sa stiu daca am voie sa mai invart de buton si sa intru pe cald caz in care nu am neaparat nevoie de climatronic.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1,4
2005
- TM XX xxx Daca vi se pare ca mi-ati inteles explicatia prea usor, atunci nu m-ati inteles.(Alan Greenspan)
|
|
combo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 7 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu daca lasi A/C pornit, si dai pe cald, o sa amestece aerul rece de la compresor cu aerul cald si o sa fie o terperatura intermediara.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-43-JJC
|
|
cg_ivan |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 24 March 05 ![]() |
Chiar daca reglarea temperaturii este o problema simpla, de mult solutionata, in cazul auto este destul de complicat si costisitor.
In primul rand este necesara amplasarea unui numar de senzori de temperatura in pozitii bine determinate (ceea ce este destul de complicat daca se doreste un aspect civilizat al habitaclului); In al doilea rand, trebuie realizata centralizarea datelor de la acesti senzori si ponderarea lor, ceea ce inseamna ceva electronica; In al treilea rand, este necesara amplasarea de elemente de actionare pentru ventilator, temperatura A/C, eventual si robinet incalzire; O data asigurate cele de mai sus, trebuie construit blocul electronic de reglaj. Aceasta se popate face in mod analogic (nerecomandat) sau digital, utilizand un microcontroler. Pentru a realiza un astfel de sistem ar fi nevoie deci de cunostiinte suficiente pentru proiectarea si realizarea unui sistem cu microcontroler (capabil sa functioneze in mediu auto - ceea ce inseamna rigori speciale). In afara de asta sunt necesare cunostiinte solide de programare a microcontrolerelor si de automatica (implementare /acordare PID) Eu unul, am realizat pe vremuri cateva astfel de sisteme, e drept ca pentru aplicatii industriale, si nu cred ca se pot obtine rezultate onorabile la costuri/efort modice. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- B-00-XXX Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#13
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Asta ar fi un inceput pentru masurarea temperaturii ( 2 senzori de temperatura, tensiune baterie si ceas )
http://forum.izatech.ro/viewtopic.php?t=5106 This post has been edited by ironickSQUAD: 2 Aug 2005, 15:37 Attached thumbnail(s) qw.png ( Size: 87.91k ) Number of downloads: 1484 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
A_L_E_X |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 June 04 From: Constanta ![]() |
http://www.daciagroup.com/eKontentDaciaXFiles/images/226.jpg
In partea de jos a imaginii sunt scrise componentele optionale. Chiar acolo apare si climate control la pretul de 840 E . Cred ca este o optiune disponibila pentru export dar ar trebui sa apara si la modelele comercializate la noi. |
--------------------
Dacia
Logan Preferance 1.4
- CT-XX-XXX
|
|
VeNoM386 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Interesant ! Ar fi ceva daca s-ar putea monta ca optional si in .ro
|
--------------------
Citroen
C4
Champion 2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#16
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
A_L_E_X |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 June 04 From: Constanta ![]() |
Bine macar ca exista. Dar a vazut cineva asa ceva ?
|
--------------------
Dacia
Logan Preferance 1.4
- CT-XX-XXX
|
|
lucas007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 19 April 05 From: Bucuresti ![]() |
cred ca trebuie lamurita totusi pornirea AC la turatii ridicate (3500>)...am intalnit aceeasi problema la un coleg care are o honnda crv...si caruia i s-a stricat ceva la AC deoarece l-a pornit la turatie mare a motorului..mergand in service a mai intalnit pe cineva cu un mercedes SLK care avea aceeai problema deoarece l-a pornit la peste 160 km/h...explicatia "simpla" a mecanicului este ca ar fi ceva gen ambreiaj( ca legatura intre turatie si compresor) si ca acesta este motivul defectiunii...n-am crezut atunci deoarece n-am intalnit nici o mentiune la capitolul contraindicatii in cartea masinii referitorutilizarea AC. Citind acum pe forum, se pare ca totusi ceva adevarat este...daca klaus are detalii astept cu nerabdare un raspuns...
|
--------------------
BMW
318
2001 COUPE
- B-68-BDL
|
|
shefful |
![]()
Post
#19
|
![]() Cititor de forum Group: Members Posts: 134 Joined: 14 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu la Cielo n-am tinut niciodata cont de turatie ca sa pornesc AC, cand mi se face cald ii dau drumul. In plus, masina aia are un sistem care decupleaza compresorul in momentul in care se apasa pedala de accelaratie la podea (extrem de util in depasiri). In momentul recuplarii pun pariu ca motorul are in mod uzual mai mult de 900 de ture sau cat are el la ralanti. Chiar asa eroare de proiectare sa fi facut coreenii? Sau la Logan e alt sistem?
|
--------------------
Maybach
ZKR Ambition 1.6MPI
Sedan 2005
- Gri Perla
|
|
catalin1paul |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 5 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(shefful @ 2 Aug 2005, 21:06) Eu la Cielo n-am tinut niciodata cont de turatie ca sa pornesc AC, cand mi se face cald ii dau drumul. In plus, masina aia are un sistem care decupleaza compresorul in momentul in care se apasa pedala de accelaratie la podea (extrem de util in depasiri). In momentul recuplarii pun pariu ca motorul are in mod uzual mai mult de 900 de ture sau cat are el la ralanti. Chiar asa eroare de proiectare sa fi facut coreenii? Sau la Logan e alt sistem? Incearca sa faci urmatorul test: la relanti cu AC pornit, incearca sa turezi motorul mai rapid pana pe la 3000-3500rot/min si ai sa vezi ce se intampla... La mine avand oarece probleme cu AC (lipsa agent refigerare), asta a fost unul dintre testele pe care lea facut mecanicul in service. Din ce am inteles de la mecanic sunt trei situatii in care se decupleaza compresorul: 1) Situatia pe care am mentionato mai sus, adica in momentul in care UCH-ul simte ca apare o accelerare mai brusca...(fiind atentionat de mecanic ca nu este nevoie sa opresc AC atunci cand vreau sa fac o depasire) 2) in momentul in care se atinge o anumita temperatura la vaporizator 3).............nu i-mi mai aduc amite acum care era a treia situatie in care se decupleaza compresorul si nu vreau sa scriu vreo prostie... ![]() |
--------------------
Logan
Laureat 1.4
- B12XXX Sa nu uitam!!! "TRAIM IN ROMANIA"
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
3) cand se atinge una din presiunile extreme in instalatie (minima sau maxima)
La 1) - nu UCH-ul, ci UCE injectie |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
b64chr |
![]()
Post
#22
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Chiar decupleaza AC cand e pedala la podea?
Eu cand urma sa fac o depasire mai in forta opream manual AC. O sa testez daca e asa. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Asa e sigur. De la DSN este asa... S-au facut si probe
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
marksman |
![]()
Post
#24
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Eu nu decuplez AC-ul cand depasesc. Sa nu-mi spuneti ca functionarea AC-ului cand motorul are 4-5000 rpm e periculoasa...
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
lucas007 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 19 April 05 From: Bucuresti ![]() |
problema este DACA sa-l cuplezi la 4500 rot / min....pana la urma cum este mai indicat ???
![]() |
--------------------
BMW
318
2001 COUPE
- B-68-BDL
|
|
AIX |
![]()
Post
#26
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
b64chr |
![]()
Post
#27
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(klaus @ 3 Aug 2005, 09:03) Multumesc Klaus. Cat traieste omul invata. P.S. Adevarul este ca in manual scrie ca pornirea AC nu este autorizata in situatia cand pedala este la maxim, dar nu scrie nimic de decuplare in aceasta situatie. This post has been edited by b64chr: 3 Aug 2005, 08:33 |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
shefful |
![]()
Post
#28
|
![]() Cititor de forum Group: Members Posts: 134 Joined: 14 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Dupa decuplarea automata urmeaza si cuplarea automata, nu?
![]() |
--------------------
Maybach
ZKR Ambition 1.6MPI
Sedan 2005
- Gri Perla
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#29
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
la dsn ac ul este decuplat automat la 5000 rpm parca
![]() |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
este pe okazii de vanzare un climatronic de pe un audi a6.
http://www.okazii.ro/catalog/1041374/auto-....html#div_photo s-ar putea incerca adaptarea acestuia.. |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:20 |