Berlina: Reglarea Avansului Initial La Aprindere, ...fara stroboscop & Co.
![]() ![]() ![]() |
Berlina: Reglarea Avansului Initial La Aprindere, ...fara stroboscop & Co.
djasu82 |
![]()
Post
#151
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|||
Sorin_82ro |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 25 March 07 ![]() |
da-mi adresa ta de messenger sa mai vb. a mea este de Sorin_82ro.
Cat despre distanta la culbutori nu ai de ce sa o modifici Banuiesc ca stii ce rol are acel joc. Despre distanta am obs, mai ales ca eu am distanta intre electrozi de 1 mm. mai vb. |
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 03 GCU ;
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#153
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ma refeream la distanta eletrodului de la bujia prin care observi amestecul. Distanta am modificat-o fiindca se modifica si timpi de admisie evacuare implicit amestecul.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_82ro |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 25 March 07 ![]() |
la acelasi curent de descarcare la electrozi, modificarea scanteii se face prin modificarea distantei electrodului. deci, dc distanta e mai mica, scanteia e mai mica, fata de celelalte bujii, ceea ce duce la o ardere incompleta, iar dc tu o reglezi sa fie completa la o distanta mica, cred ca la distanta normala va fi putin mai bine. Banuiesc ca asa s-au gandin, nu cred ca ei au gadit asta gresit.......sau poate pt ca e pt reglat motoarele in 2 timpi pt motociclete, dar din ce stiu nici la ele nu au distante la bujii diferite. O sa ma uit si la a mea mai atent si-ti spun maine dc e asa mica, mie nu mi s-a parut asa mica, ci pe la 0,7mm, adica normal.
Timpii de admisie nu-i modifici din reglarea culbutorilor, crede-ma, nu faci decat sa inrautatesti, jocul ala se face datorita alungirii cozii supapelor la cald. Modificarea timpilor se face din repozitionarea profilelor camelor de pe axul cu came, asa ceva mai intalnesti la VFD (variabile faze of distribution - unele mot de fiat) sau distributia variabila pe care banuiesc ca o stii.Numai bine, mai vb. |
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 03 GCU ;
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#155
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Deci eu am distanta la toti eletrozi de la bujii 1.1mm fiindca am aprindere CDi , Iar distanta la bujia colortune e mult mai mica .. aici ai dreptate pentru motociclete. Distantele daca le modific la celelate tot pe la 0.7-0.4 v-a mere ok . Totusi nu ma intereseaza daca tremura motorul cand il pun la punct fiindca dupa ce scot bujia colortune totul revine la normal cu cea de 1.1mm. Iar amestecul v-a fi la fel. E noramal daca o distanta la un eletrod de la obujie sau de la mai multe daca nu sunt eglae sa tremure motorul. Dupa reglaj am simtit un spor de putere si un consum mai mic , avansul a ramas la fel 7 grade la 1000 de ture .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 27 May 2008, 16:25) Deci eu am distanta la toti eletrozi de la bujii 1.1mm fiindca am aprindere CDi , ..... Oare? Ps. Eu am distanta intre electrozii bujiilor tot 1,1 mm si n-am aprindere CDI ![]() |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#157
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Scri aiurea nici nu sti la ce m-am referit nemo imi pare rau pentru tine. M-am referit strict la bujia cu care pot regla si pune la punct carburatorul implicit arderea amestecului in cilindru . Distanta la respectiva bujie e mai mica decat cele trei pe care le aveam deja pe masina in fine. Iar bujia era doar pentru reglaj. Deci ti-ai dat cu parerea aiurea pe langa subiect ...
This post has been edited by djasu82: 27 May 2008, 21:37 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 27 May 2008, 16:25) Deci eu am distanta la toti eletrozi de la bujii 1.1mm fiindca am aprindere CDi , Iar distanta la bujia colortune e mult mai mica .. . Se pare ca tu habar nu ai ce faci (ce zici/scrii). Din postul tau reiese ca ai distantele la electrozii bujiilor 1,1 mm fiindca ai aprindere CDI. Iar eu am zis ca si eu am la fel, dar nu am aprindere CDI, aceasta nefiind o conditie sa-ti reglezi distanta electrozilor de la bujii la 1,1mm. Ps. Vrei sa facem un top cu cine scrie aiurea? Ia ghici pe ce loc te-ai clasa? |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#159
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
In fine nu sti despre ce a m vorbit ... si nu m-am referit strict la bujiile pe care le ai tu ci doar la ale mele si in afar de cele montate am una pentru control care are distanta mai mica fata de cele montate deja si face ca motorul sa tremure la 600 de ture. Eu am habar ce fac imi pare rau pentru tine.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#160
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
referitor la tutorialul din primul post al acestui topic, cand se face operatiunea, la rece sau la cald? intreb pentru ca diferenta de la rece la cald este de vreo 3 grade. Adica, daca faci procedura la rece, cu semnul aliniat, la cald vor fi +3 grade la avansul initial, daca faci procedura la cald, pana ajunge motorul la temperatura de lucru, avansul va fi cu 3 grade mai mic, deci un mers necorespunzator.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#161
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 29 May 2008, 07:19) referitor la tutorialul din primul post al acestui topic, cand se face operatiunea, la rece sau la cald? intreb pentru ca diferenta de la rece la cald este de vreo 3 grade. Adica, daca faci procedura la rece, cu semnul aliniat, la cald vor fi +3 grade la avansul initial, daca faci procedura la cald, pana ajunge motorul la temperatura de lucru, avansul va fi cu 3 grade mai mic, deci un mers necorespunzator. Argon, pai ti-ai raspuns singur , daca il reglezi la rece ai un decalaj al avansului cu vreo +3 grade ,automat o pornire mai usoara si un mers corespunzator In alta ordine de idei daca se face la cald avansul este mai mic si de aici rezulta un mers necorespunzator Cel putin in cazul aprinderii AT011 ,cum scria in unele posturi si d-ul Gotronic ,avansul se regleaza intitial dupa led , apoi cu motorul pornit se tatoneaza avansul ( de obicei se mareste un pic,depinde de fiecare motor in parte ) pana se obtine o functionare a motorului fara neregularitati si rateuri in evacuare , Eu asa am procedat cand l-am reglat si nu am treaba de vreo 3 luni ...merge ca o injectata ![]() This post has been edited by Minel: 29 May 2008, 07:43 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#162
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in trecut reglam la cald, de ceva vreme am facut la rece, si merge mai bine..dupa mici masuratori mi-a dat +3 initialul, dar am inteles ca pana in +3,4 merge OK, dupa se incalzeste mai repede, si nu mai trage asa bine, desi mersul e rotund. Presupun ca diferenta asta vine din dilatari.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#163
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 29 May 2008, 07:53) in trecut reglam la cald, de ceva vreme am facut la rece, si merge mai bine..dupa mici masuratori mi-a dat +3 initialul, dar am inteles ca pana in +3,4 merge OK, dupa se incalzeste mai repede, si nu mai trage asa bine, desi mersul e rotund. Presupun ca diferenta asta vine din dilatari. Pai nu mai ai aprinderea AT011 si senzorul montate ?? |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#164
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
D'aia "iezista" senzor de temperatura de care se si tine cont la "masinile cu calculator" de aprindere.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#165
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#166
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 29 May 2008, 08:37) Deci ai aprinderea montata ?? Daca o ai , avansul este cam acelasi ,dar pozitia delcoului este putin decalata spre dreapta La mine daca pun avansul pe zero cu led-ul si pornesc motorul ,are o turatie mica si merge neregulat cand ii cald ,daca ii mai dau un pic de avans (motorul fiind cald ) merge aproape perfect . |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#167
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
stiu ca pozitia e decalata, dar dupe ce pui senzorul, se presupune ca refaci avansul static, nu mai merge setarea de pe platina, oricum diferenta asta platina-senzor visavis de pozitia delcoului , e mult mai mare de 3 grade, cat e diferenta cald-rece.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Minel |
![]()
Post
#168
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(argon @ 29 May 2008, 09:11) stiu ca pozitia e decalata, dar dupe ce pui senzorul, se presupune ca refaci avansul static, nu mai merge setarea de pe platina, oricum diferenta asta platina-senzor visavis de pozitia delcoului , e mult mai mare de 3 grade, cat e diferenta cald-rece. Bineinteles ca se reface avansul , se reface avansul si cand este pe clasic si schimbi platina , si da diferenta este mai mare de 3 grade ,am comparat pozitia delcoului intre 2 poze ale motorul meu cand eram pe clasic si cand eram cu aprindere si senzor montat . |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
argon |
![]()
Post
#169
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
cand schimbi platina si o pui la 0.4, daca anterior era reglat avansul pentru aceasi distanta, nu mai e nevoie sa refaci.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#170
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Avansul diferera intre platina si senzor cu (+ -)5-6 grade ma refer la cel initial. In schimb difera de la delco la delco de pe diferite motoare.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cryssboy |
![]()
Post
#171
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 25 January 08 ![]() |
acum am incercat si eu sa reglez avansul dupa spusele acestui topic( la inceput) nu merge de nici o culoare!! sincer nu am desfacut platina sa o verific ca nu ma lera de 0.4.merge f naspa motoru daciei mele de cand ia-m reglat si rectificat culbutorii.iam dat la avans de unde s-a aprons becu inca vreo 2 cm si tot cam intepat merge.ce sa-i fac?
|
--------------------
DACIA
1310 L
1994 1,4
- BR-O1-GTA
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#172
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Maresti turatia lapeste 3500 de ture si dai de delco stanga dreapta pana cand nu ai rateuri si toarce frumos motorul la acesta turatie. Avansul la pornire v-a fi mai mare in schimb.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_82ro |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 25 March 07 ![]() |
DJASU82 - ai cumva un turometru digital de precizie? Am uitat sa sun la Draper, poate nu mai uit sapt ce vine, si sper sa-mi achizitionez unul. M-am m-ai gandit la treaba cu mai multe carburatoare, ce carburatoare spuneai tu ca montezi.........Mai vb, pa.
|
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 03 GCU ;
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#174
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Da la mine la stroboscop indica exact turatia la fel si acul de pe turometru , iar semnalul preloat de turometrul meu e din aprinderea CDi fiind preparat in prealabil. Degeaba ai turometrucu precizie fiindca daca nu ai carburator pe fiecare cilindru turatia oxcileaza intre + - 20 de ture . Pe analogic nu vezi acesta mica deviatie .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_82ro |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 25 March 07 ![]() |
atunci o sa cuplez un turometru analogic de pe o dacia 1310 cu turometru, si o reglez la 800 rpm. Lampa stroboscopica pe care o am, este doar "flash". La draper cand am fost de am ridicat bujia, m-am uitat si la o lampa stroboscop care mai stia cate ceva, printre care rotatia, gradele , se putea seta tipul motorului, din punct de vedere constructiv, era 785 RON...........Mai vb, pa.
|
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 03 GCU ;
|
|
marcel8989 |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 9 June 08 ![]() |
As vrea si eu sa sintetizez un pic cele spuse in primele 3 pagini (atat am avut rabdare sa citesc). Sa vad daca am inteles bine:
1. Reglez avansul initial cu becul, il reglez corect. Avantaje: masina merge mult mai bine, trage bine, consum mic, este reglajul perfect din punctul de vedere al constructorului. Dezavantaj: porneste mai greu la rece. Pentru un pic de performanta, si consum nitel mai crescut, se mareste foarte putin avansul. Pana aici toate bune? 2. Sa tot spus ca asa se regleaza avansul initial. Care este avansul initial si "cel normal" ? este vreo diferenta intre ele? trebuie reglate diferit? Spunea cineva ca masina nu o a mearga cu avansul initial reglat cu becul. Spunea cineva de pe forum chestia asta, deci pana la urma, sunt 2 reglaje diferite? Lamuritima si pe mine, sunt mai incepator |
--------------------
Dacia 1310 BK
1310
1997
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#177
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Il reglezi normal cu becu si schimbi arcul de la capsula vacumatica cu unu mai slab dar nu foarte slab pentru a nu mai avea probleme cu pornirile la rece ale motorului.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_82ro |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 25 March 07 ![]() |
salutare, am fost la ITP cu masina, si am pus mot la 770 am reglat avansul, (era cam 1 grad RAC, avans), am reglat noxele, masina merge f bine si consumul este bun. A - 2 -a zi ma uit la bujii, erau f afumate. Am pus colortune, am reglat si si-au revenit.
Intrebare : "De ce du[pa reglaje corecte, si indicate, bujiile nu prezinta o ardere corecta?" dupa ce am pus colortune am mai strans aerul cam 1,5 ture. bafta in continuare |
--------------------
Dacia
1300
1979
- BR 03 GCU ;
|
|
soocute |
![]()
Post
#179
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 26 February 08 ![]() |
Bun, fiind nemultumit de cum merge masina, cum trage la drum si cum porneste, m-am hotarat sa-i pun la punct aprinderea.
Am verificat un pic alimentarea - furtunele si pompa de benzina, m-am asigurat ca aduce benzina in carburator, am verificat sa vina si pe ciocul de papagal cand dau pedala. Am curatat / reglat platine, delcou, bujii. Am pus volanta la semn si am gasit punctul cheie. Buuunnnn. Si acum urmeaza intrebarile. Prima oara cand am facut reglajul era masina calda. I-am dat cheie.. a luat-o la sfert. Turatia la 750 - 800, relanti frumos de tot. Eram f fericit, dar fiind tarziu n-am mai plecat cu ea, am zis ca o las pe a doua zi. Si a doua zi abia abia pornea. Parca isi batuse joc cineva de reglajul meu. Am mai rotit de delcou i-am mai dat putina turatie.. am reusit sa plec cu ea. Ieri am facut toate reglajele astea la rece. Am pornit si de data asta n-a luat-o la sfert de cheie.... un pic mai greu... am simtit ca ar vrea si putina pedala...am apasat-o usor si a pornit. La drum, mi se pare ca se tureaza putin mai tare in primele 2 trepte, in a 3-a duce la 50km/h la 3000 ture, deci dupa aIIa merge bine. Si se si infige destul de bine. Problema e ca porneste greu la rece. Chiar si la cald, dupa ce am terminat drumul, nu pornea la sfert. Ce sa-i fac? Ce ar mai trebui sa reglez sa obtin "sfertul" si pornirea aia din prima reglare; nici nu vreau sa mananca multa benzina... etc. |
--------------------
Renault
Megane II Hatch 1.6
2007
|
|
Minel |
![]()
Post
#180
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 01:53 |