Berlina: Reglarea Avansului Initial La Aprindere, ...fara stroboscop & Co.
![]() ![]() ![]() |
Berlina: Reglarea Avansului Initial La Aprindere, ...fara stroboscop & Co.
bodel |
![]()
Post
#31
|
||
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|||
os |
![]()
Post
#32
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@bodel:
... Pai tocmai asta e: tataie a lucrat la Ford īn tinerete, si Dacia nu-i Ford din tineretea lui. Il cheama cumva Nea Laie? Acum serios: Nu exista *absolut nici un motiv* ca delcoul sa se aseze de la sine in pozitia optima. Probabil ca datorita elasticitatii fiselor delcoul va refuza sa stea in pozitiile extreme si se va aseza pe undeva pe la mijloc, dar asta e tot. Am scris mai sus: nu faceti ca Nea Laie. Reglati conform manualului in afara de cazul īn care *stiti exact ce- si de ca faceti*. "Zice tataie" *nu* intra in categoria "stiu exact". sanatate, os |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#33
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
bodel, din coincidenta sa asezat delcoul intr-o pozitie apropiata de cea buna.
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am facut verificarea la pompa de sprit inainte sa o pornesc dupa o saptamana si era ok , cand trageam de cablul de acceleratie se vedea cum arunca benzina in difuzor. De aici am dedus ca am benzina si in carburator . Am schimbat bujiile si am constatat ca toate erau negre fara funingine si pe una care era mai prost stransa am gasit si ulei pe filet .Dupa ce le-am schimbat (am pus Brisk) a pornit la prima cheie.Nu stiu ce sa cred , daca din cauza aprinderii s-au depreciat bujiile .Sper ca acum sa fie ok. Se pare ca nu era din avans . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
ccristian |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 29 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Am fost la un mester saptamana trecuta sa imi regleze aprinderea (aveam probleme la pornirea la rece). Mi-a reglat-o cu stroboscopul, a facut un semn cu vopsea pe volanta, a conectat stroboscopul la fisa de la bujia pistonului 1 (primul dinspre parbriz) si a reglat avansul coreland stroboscopul cu semnul de pe volanta.
Pot sa spun ca motorul merge mai bine la relanti, mai rotund, insa pornirea la rece tot greoaie e. Am fise Tesla si bujii Risk schimbate acum 5000 km, bobina noua, avansul vacuumatic e 17 (zicea ca e un pic cam mare, 14 ar fi ok, insa nu influenteaza prea mult). Aveti idee ce as putea sa mai reglez sa imi porneasca mai bine fiindca vine sezonul rece ![]() |
--------------------
VW
Passat
2010, 2.0 TDI 140CP
- 2005 Ex: Kangoo 2005 dci65/ Megane Sedan 1.5 dCi/ 60 kw CPriv, 2005/ Berlina 1.4L 1998/ Berlina 1.3L 1984 / Seat Leon 2002 1.9TDI 110CP
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Am incercat sa vad si eu semnul de pe volanta si de pe carcasa ambreiajului si doar de pe carcasa cred ca l-am gasit .Stie cineva cum arata semnele respective si ce trebuie sa urmaresc ? Pe carcasa pare a fi un fel de sant - adancitura lata de aproape 5 mm. Pe volanta nu am gasit .Trebuie sa am masina bagata in viteza sau nu ? Am vazut ca se misca volanta in ambele cazuri .Am d1300 din 80. Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
os |
![]()
Post
#37
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
B31AYZ,
pe volanta este o crestatura lata de circa 1mm. Cum spuneam si in alt post, aceasta crestatura este foarte usor de trecut cu vederea cīnd volanta se roteste; eu foloseam o suribelnita plata cu lama careia atingeam volanta (motorul rotit cu mīna) ca sa dau de crestatura. Pe carcasa cauti nu o crestatura lata de 5 mm ci un vīrf de sageata (triunghi) sau o linie paralela cu axa motorului. Daca n-o gasesti, curata locul cu cīrpa si/sau roaga pe cineva sa ti-o arate. Citeste primul post din acest thread. os. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(os @ 1 Nov 2004, 19:29) B31AYZ, pe volanta este o crestatura lata de circa 1mm. Cum spuneam si in alt post, aceasta crestatura este foarte usor de trecut cu vederea cīnd volanta se roteste; eu foloseam o suribelnita plata cu lama careia atingeam volanta (motorul rotit cu mīna) ca sa dau de crestatura. Pe carcasa cauti nu o crestatura lata de 5 mm ci un vīrf de sageata (triunghi) sau o linie paralela cu axa motorului. Daca n-o gasesti, curata locul cu cīrpa si/sau roaga pe cineva sa ti-o arate. Citeste primul post din acest thread. os. Ok. am sa incerc sa vad semnele de pe volanta si carcasa ambreiajului in W/E asta . Sper sa am mai mult noroc . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Tokai |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
P1011920_mai_mica.jpg ( Size: 72.64k )
Number of downloads: 3950
Imi poate spune cineva despre ce volanta e vorba? Vreau sa incerc un reglaj de genul asta. E ceea ce se vede in poza atasata? Daca da, unde e semnul ala, ca eu nu vad niciunul. pLease, nu ma lasati in ceata... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
zamolxes |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Aia e "fereastra de vizionare".
Poti sa incerci sa bagi in a 4-a sau a 5-a si sa impingi usor sau sa tragi usor masina stand cu ochii pe fereastra aia. la un moment dat ai sa vezi ca se misca o crestatura. E ca si cum a dat careva cu bomfaierul acolo. Cel putin la mine semnul este destul de adanc sa fie remarcat. Singura problema e ca se misca foarte repede si poti sa il ratezi. Asa ca ochii mari pe gaura. |
--------------------
Ford
Mondeo Ghia 2L
2003 Full Options
- B-77-BLD Si uite asa se duc noptile..albe
|
|
Tokai |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Se vorbea insa de un semn pe langa fereastra asta. Ala pe unde e? Poate ma ajuta cineva cu niste sageti, ceva... Si inca o intrebare: Dupa gasirea acelei pozitii, scot din viteza, nu?(trag numai frana de mana sa nu se miste). Intentionez sa incerc reglajul avansului cu prezenta/nonprezenta scanteii. Pentru asta, ajung la pozitia aia, rotesc delcoul maxim in sensul acelor de ceasornic, dupa care rotesc in sens invers, pana cand apare scanteia. (Platinele ar trebui sa fie la 0,35 parca...).
Imi poate spune cineva cam care ar trebui sa fie numarul de rotatii pe care ar trebui sa-l fac la desurubarea jiglerului de aer? (aproximativ). La mine nu se vede nici o diferenta. Sa fie infundat? Multumesc de explicatii. Va spun mai tarziu ce am rezolvat... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
saruman |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
Dupa ureche, cu un ralanti bine reglat: se roteste delco-ul in sens invers acelor de ceasornic pana cand turatia incepe sa scada, apoi "un pic" inapoi, pana cand se stabilizeaza. La drum intins se infige la podea pedala de acceleratie, daca tacane (caraie, detoneaza, se aude ca un greieras, sunet ascutit) se mai roteste un pic delcoul in sensul acelor de ceasornic. La motoare cu uzura mare este de multe ori singura modalitate de a regla corect avansul.
Daca avansul este prea intarziat (delcoul rotit prea mult in sensul acelor de ceasornic) motorul tinde sa de in nas la accelerare brusca (pedala brusc la podea). |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
teom |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 6 January 05 ![]() |
QUOTE(saruman @ 30 Dec 2004, 23:50) Dupa ureche, cu un ralanti bine reglat: se roteste delco-ul in sens invers acelor de ceasornic pana cand turatia incepe sa scada, apoi "un pic" inapoi, pana cand se stabilizeaza. La drum intins se infige la podea pedala de acceleratie, daca tacane (caraie, detoneaza, se aude ca un greieras, sunet ascutit) se mai roteste un pic delcoul in sensul acelor de ceasornic. La motoare cu uzura mare este de multe ori singura modalitate de a regla corect avansul. Daca avansul este prea intarziat (delcoul rotit prea mult in sensul acelor de ceasornic) motorul tinde sa de in nas la accelerare brusca (pedala brusc la podea). cam asa o fac io pe amea, numai ca.... nu chiar asa ![]() ![]() ![]() mentionez ca nu vreau sa consume mult, da imi place sa demarez putin mai repede la stopuri ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2
2008 1.6 16V Sedan
- B :)
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
"avansul vacuumatic e 17 (zicea ca e un pic cam mare, 14 ar fi ok"
ccristian spune-mi si mie te rog cum se masoara avansul vacuumatic si ce reprezinta cifrele alea 17 , 14? ce sunt? ce unitate masura au si cum se obtin? multumesc! |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
gdm |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
QUOTE(saruman @ 31 Dec 2004, 00:50) Dupa ureche, cu un ralanti bine reglat: se roteste delco-ul in sens invers acelor de ceasornic pana cand turatia incepe sa scada, apoi "un pic" inapoi, pana cand se stabilizeaza. La drum intins se infige la podea pedala de acceleratie, daca tacane (caraie, detoneaza, se aude ca un greieras, sunet ascutit) se mai roteste un pic delcoul in sensul acelor de ceasornic. La motoare cu uzura mare este de multe ori singura modalitate de a regla corect avansul. Daca avansul este prea intarziat (delcoul rotit prea mult in sensul acelor de ceasornic) motorul tinde sa de in nas la accelerare brusca (pedala brusc la podea). Metoda pe care a scris-o saruman este cea pe care o aplic si eu la Dacia mea. Am reglat avansul astfel ca nu tacane deloc nici la 5000rot/min. Problema la mine este ca cu avansul astfel reglat pe GPL, relantiul nu este stabil si variaza intre 800-1000ture la intervale regulate de aprox 2 secunde. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacć s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, romānii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
eu cred ca ai niste supape care nu mai inchid complet, eventual culbutorii dereglati...
|
--------------------
-
-
-
|
|
notchman |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
QUOTE(saruman @ 31 Dec 2004, 00:50) Dupa ureche, cu un ralanti bine reglat: se roteste delco-ul in sens invers acelor de ceasornic pana cand turatia incepe sa scada, apoi "un pic" inapoi, pana cand se stabilizeaza. La drum intins se infige la podea pedala de acceleratie, daca tacane (caraie, detoneaza, se aude ca un greieras, sunet ascutit) se mai roteste un pic delcoul in sensul acelor de ceasornic. La motoare cu uzura mare este de multe ori singura modalitate de a regla corect avansul. Daca avansul este prea intarziat (delcoul rotit prea mult in sensul acelor de ceasornic) motorul tinde sa de in nas la accelerare brusca (pedala brusc la podea). Ceea ce ai descris tu aicea "se roteste delco-ul in sens invers acelor de ceasornic pana cand turatia incepe sa scada, apoi "un pic" inapoi, pana cand se stabilizeaza." tu reglezi aprinderea avansand la maxim si dupa aia dezavansand , de obicei se face invers adica dezavansezi pana scade turatia nitel si dupa aia vansezi pana ia turatia cea mai mare , cand a ajuns la turatia cea mai mare mai dezavansezi un pic , dar un pic de tot , ...si gata ...toate astea cu furtunul de vacum scos , si infundat , si motorul in ~3000 de ture... Avanasul maxim este cel mai daunator unui motor , risti sa topesti vre'un piston , spargi segmenti etc , ..pe cand un avans prea mic nu face decat ca masina sa piarda din putere si sa se incinga mai mult decat trebuie ... Parerea mea.. care este... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
zax |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut! pun si eu o intrebare putin tampita dar vreau sa fiu sigur: E vreo problema daca reglez avansul cu bujiile scoase? Nu de alta, dar se invarte mai usor motorul si daca ai destula lumina cred ca se si vad pistoanele, ceea ce poate ajuta la gasirea semnului (volant la semn => pistonul 1 la punctul mort superior)
|
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
gdm |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Uite cum fac eu (practic e aceeasi metoda cu ce a zis saruman):
Cu motorul cald la relanti rotesti delcoul in stanga si in dreapta pana gasesti punctul de turatie maxima. Apoi rotesti fin in sensul acelor de ceas pana incepe sa scada turatia si ala-i punctul cautat. Faci o verificare la drum daca merge bine: o duci in a 3-a la 4500-5000 de ture si trebuie sa nu tzacane. This post has been edited by gdm: 3 Jun 2005, 12:15 |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacć s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, romānii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
notchman |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
QUOTE(gdm @ 3 Jun 2005, 14:13) Uite cum fac eu (practic e aceeasi metoda cu ce a zis saruman): Cu motorul cald la relanti rotesti delcoul in stanga si in dreapta pana gasesti punctul de turatie maxima. Apoi rotesti fin in sensul acelor de ceas pana incepe sa scada turatia si ala-i punctul cautat. Faci o verificare la drum daca merge bine: o duci in a 3-a la 4500-5000 de ture si trebuie sa nu tzacane. Eu nu va inteleg pe voi pe bune , oi fi eu batut in cap , rau/rau /rauuuuu, reglajul avansului chiar daca este dupa ureche , nnuuuuu sseeeee face la ralantiiiiiiii, pentru ca voi vreti sa reglati , aprinderea pentru un cuplu/performante , mai mari ale motorului atunci cand masina este in miscare sau in asa fel incat motorul sa aiba puterea cea mai mare in jurul turatiei de 3000 de ture ..acolo se schimba treptele , etc, ...deci dupa ce am vazut eu aicea voi va chinuiti , sa faceti in asa fel incat motorul sa aiba performantele cele mai bune la ralanti ?!?!?!? Furtunul de vacum se scoate si se optureaza, ...iar reglajul intotdeauna se face de la devans la avans si nu invers, pentru o sigurannta mai mmmmmmmmmmmmmmmmare........ Daca nu ma credeti , si aveti google si va pricepeti nitel in tehnicile si cunostintele ale vorbirii si scrierii "englezesti ", o sa va convingeti... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
gdm |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
notchman, cu reglajul scris de mine intotdeauna am reglat bine avansul.
Metoda e dupa ureche dar functioneaza!!!! Iar treaba cu siguranta nu am inteles-o: ce nu e sigur in metoda scrisa de mine, ce se poate intampla? |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacć s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, romānii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
notchman |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 10 November 03 From: calarasi ![]() |
QUOTE(gdm @ 3 Jun 2005, 15:22) notchman, cu reglajul scris de mine intotdeauna am reglat bine avansul. Metoda e dupa ureche dar functioneaza!!!! Iar treaba cu siguranta nu am inteles-o: ce nu e sigur in metoda scrisa de mine, ce se poate intampla? Nu este chiar dupa ureche , in manualele de reparatii ale masinilor veci , se preciza si reglarea avansului astfelll.. Pai daca pleci de la un maxim de avans si turezi masina , risti sa uzezi prematur sau chiar sa spargi neste chestii neste treburi prin motor , tot sistemul ( piston +biela etc...) pentru ca la avans maxim detonatia se produce innainte ca pistonul sa ajunga in punctul mort superior ,iar detonatia il impinge in sens invers directiei de roatatie al vibrochenului, daca pleci de la devans maxim nu prea are ce sa se intample rau , pentru ca deja a plecat de la pms pistonul.....poate in mers sa se inginga motorul mai mult si sa nu aiba forta... Am zis ca se regleaza la 3000 de ture pentru ca acolo avansul centrifugal are maximul de curba , iar motorul este la cuplu maxim , iar furtunul trebuie astupat pentru ca avansul vacumatic sa intre in functiune , asta deoarece , masina este free off load ......... |
--------------------
Lada
lada 1200 combi
- CL-O1-NGJ
|
|
stasi |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi ![]() |
os, stima si respect .. am reglat azi cum ai spus, folosind aparatul de masura... parfum a iesit... e drept ca am si delcou nou si cam toata aprinderea noua, practic acest reglaj imi lipsea... un prieten m-a ajutat sa reglez amestecul si nu am probleme.
la delcou, unde a indicat 12V acolo am strans piulita. apas pedala, nu se ineaca, nu nimic. zgomot parca mai putin. ralanti stabil si frumos. in sfarsit o zi in care sunt multumit de masina. |
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|
argon |
![]()
Post
#54
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
de ce va place sa va complicati?
avansul static se regleaza in felul urmator: se aduce semnul de pe volanta la locul lui, se pune contactul, se scoate fisa centrala din bobina si se pune la masa masinii, se roteste delcoul maxim stanga ..se intoarce incet incet dreapta..si cand face tzac gata..se strange piulita delcoului si gata..si nu te doare capul |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
stasi |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi ![]() |
uite eu n-am avut chef sa scot fisa... imi place mai mult cu aparatul de masura...crezi ca-i f complicat sa prinzi crocodilii aparatului unde trebuie?
|
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|
argon |
![]()
Post
#56
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e complicat..da cand tre fa faci o reparatie in camp sau noaptea numai de aparate de masura nu-ti arde
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
argon |
![]()
Post
#57
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
uite acolo tokai
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
stasi |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi ![]() |
pai alea-s cazuri extreme.... aici vorbeam de un reglaj frumos, pe indelete, cu un suculet alaturi. si asta cu fisa la masa oricum mi se pare mai incomoda.
una peste alta, am fost iasi-suceava si retur... altfel se comporta... mult mai bine, mai putin zgomotoasa, ralanti stabil, consum la prima vedere mult imbunatatit. ce mai... arta. pacat de planetara care a inceput sa se auda discret cand iau stanga... eh. am sa caut sa vad de reconditionat. |
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(stasi @ 6 Jun 2005, 14:09) uite eu n-am avut chef sa scot fisa... imi place mai mult cu aparatul de masura...crezi ca-i f complicat sa prinzi crocodilii aparatului unde trebuie? Salut , Exact , unde ai legat crocodilii ? Cum ai facut ? Mai e valabil reglajul daca am aprindere electromagnetica( nu mai foloseste platina) ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
cipri19 |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 22 February 04 From: baia-mare ![]() |
vin si eu o intrebare: pe fereastra aia de vizionare eu am 2 semne. la care din ele trebuie pusa volanta?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- MM-05-HDZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 15:58 |