Despre BATERII
![]() ![]() ![]() |
Despre BATERII
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
![]()
Post
#2
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Corect 100% !!! As adauga numai doua chestii "practice":
- apa distilata de la benzinarii este deseori apa de robinet, care defecteaza urgent orice baterie, oricat de tare ar fi ea - asa am patit eu acum 2 ani ![]() - in general, pe masini se monteaza baterii subdimensionate (cu o capacitate mai mica decat ar fi nevoie); ar fi bine, deci, la cumpararea unei baterii noi sa se ia una ceva mai mare (clasa imediat urmatoare, de pilda - diferenta este neglijabila !); in acest mod se prelungeste putin si viata medie a bateriei. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#3
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Cele relatate de Cristi, sint din pacate, perfect adevarate.
Deci, apa distilata o puteti procura de la farmacii, spitale (au instalatii mici care produc in flux continuu apa distilata), de la diverse laboratoare de analize chimice sau, daca aveti in localitate, intreprinderi sau firme cu profil chimic. Cea de a doua chestie am observat-o si eu in mai multe cazuri si nu stiu care ar fi explicatia (economie?). De exemplu, Nova mea a venit cu baterie Varta de 45 Ah, (care m-a si lasat dupa 3 ani). Vara nu sint probleme, dar iarna "le omori". Acum i-am pus AC Delco de 55 Ah si merge perfect. Dar, ATENTIE ! Nu supralicitati ! (am o cunostinta care si-a pus in portbagaj o baterie de 180 Ah !!!). O asemenea incercare duce in timp atit la defectarea alternatorului, cit si a bateriei, care va functiona mai tot timpul subincarcata! |
-------------------- |
|
alex |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Admin Posts: 749 Joined: 22 May 02 ![]() |
Legat de apa distilata. Unul din modurile de testare a apei distilate este: gustatul
![]() |
--------------------
N/A
N/A
N/A snafu
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Multumim pt toate aceste precizari dar am de facut o precizare importanta despre bateria TUDOR....informatia este corecta....am avut baterie TUDOR (cred ca tot de 55 Ah era) pe dacia veche (din '82 era) si a tinut 6 ani (nu mint credeti-ma) fara sa o iau 1 zi de pe masina bineinteles taica-meu a avut grija de ea cum zici tu (o verifica mereu) cu precizarea ca a costat o gramada de bani fata de cele romanesti (era ceva dublu la vremea aia) si am luat-o de la unirii....acolo se vindeau...langa restaurantul DUNAREA si cu precizarea ca baietii au avut grija si intr-o iarna m-au lasat fara ea (mi-au furat-o) asta nu mai conteaza .....dar e necesar sa confirm ca TUDOR sunt superbaterii bineinteles daca o cumperi de unde trebuie....
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
OCEBE |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
as mai adauga:
-pe perioadele friguroase, dupa cum s-a amintit, capacitatea bateriei de acumulatori scade; pentru a mentine bateria relativ "calda" e bine sa existe un mic consumator in functiune (de ex un LED); -pentru a se evita caderea pastei, se vor evita socurile si vibratiile; in acest sens nu-i rau ca bateria sa fie asezata pe un suport (covor) de cauciuc; -dopul fiecarui element are un orificiu de aerisire; acesta trebuie verificat periodic sa nu fie infundat. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si eu as mai adauga ca la DSN/SLZ/LGN nu este cazul cu consumatorul f. mic pentru ca acesta deja exista (dovada ledul antidemaraj pe bord)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 29 Nov 2004, 08:40) as mai adauga: -pe perioadele friguroase, dupa cum s-a amintit, capacitatea bateriei de acumulatori scade; pentru a mentine bateria relativ "calda" e bine sa existe un mic consumator in functiune (de ex un LED);. OCEBE, acel led, ce are curentul de 10-20 mA nu poate mentine bateria "calda" (adica nu poate produce difuzia electrolitului in placi) pentru asta fiind nevoie de curent mai mare, gen 1/10..1/20 din capacitatea bateriei.. ori asta ar omori bateria intr-o noapte.. Ce se poate totusi face: dimineata, inainte de a porni, se aprind farurile vro 20-30 secunde, apoi se sting, se asteapta alte 20-30 secunde si se porneste; asta va avea efect acea difuzie a electrolitului in placi. Aparent, se pierde din capacitate, practic insa nu, in plus, pornirea inainte de difuzie provoaca in timp caderea pastei de pe placi cu rezultatul stiut-iesirea bateriei din uz.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
OCEBE |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
treaba cu micul consumator lasat in functiune am citit-o si eu pe undeva si n-am stat sa-mi bat capul cat de eficienta este; important e sa nu faca rau ( un consum prea mare care sa descarce bateria sau sa se produca vreun scurtcircuit care cu siguranta ca va "incalzi" bateria)
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
[QUOTE]
dumnezeule,la-20 de grade afara sa aprind farurile inainte sa dau la cheie? jumatate de minut? da daca dau o cheie scurta sau chiar medie ce are? nu consuma destul?? |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(whitesorcerer12 @ 12 Dec 2004, 02:54) dumnezeule,la-20 de grade afara sa aprind farurile inainte sa dau la cheie? jumatate de minut? da daca dau o cheie scurta sau chiar medie ce are? nu consuma destul?? Nu, nu e bine, pe perioada "cheii scurte" se absoarbe un curent MARE; tocmai el e cel ce "ajuta" pasta sa cada de pe placi. Acele 30 sec sint din carte; eu fac asta cam 5-10 secunde, stau alte 5-10, apoi incerc sa pornesc. Teoretic ar trebui sa respect cele 30 sec. dar.. Legat de spusele lui ionutctn SI EU am cumparat Dacia cu un Tudor de 55 Ah, avea 4 ani, am mai tinut-o eu 2, pina am dus masina la reparat la cineva (trista amintire); m-a tinut mult, nu s-a gindit s-o mai puna la incarcat deloc, rezultatul=sulfatata complet. Nu mi-a "fiert" niciodata, nu mi-a scazut nivelul niciodata; la asta noua, am acelasi releu si alternator si totusi, se mai vede lichid pe ea, desi nivelul nu scade. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
am avut si eu tudor, asa este, a fost fenomenala,,,,,,
am trabersat din cheie pasajul de la universitate cu un oltcit care luase apa la intrarea in pasaj, nu mi-a venit sa cred.... |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#13
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Stie cineva unde pot gasi un acumulator Exide sau Tudor. Vreau sa schimb rombatul ca strica tot si carburatia de la puterea slaba si caroseria de la acidul ala.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
BOGDAN DSN |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 18 October 04 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu incercati si VARTA.Eu am avut la OLTCIT o baterie VARTA si m-a tinut 4 ierni(ani) si apoi am vandut masina dar bateria era in stare buna
Au magazin vis-a-vis de stadionul Dinamo. |
--------------------
Toyota
Aygo
2006 - masina de servici
- fost posesor de DSN
|
|
cristimm |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
La masinile dotate cu inchidere centralizata oricum cand descui se produce un coonsum mare (aprox 10A) si deci nu mai e nevoie de aprins farurile.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
dantes |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
La mine alarma suge vreo 300mAh...stiu ca nu e suficient, dar si cu inchiderea centralizata care la deschiderea usii ia ceva si ea, parca e ceva...
Eu mai am un ritual...pun cheia pe contact, se inchide din centralizata usile, si totodata pun in functie restul de becuri si beculete, care nu cred ca in total iau mai mult de 2-3 Ah...Stau cu cheia asa vreo 10 sec...(doar dimineata...)...maxim 10 sec.. Apoi la sfert pleaca... Chestia cu statul o fac cand am chef..destul de des...da cateodata nu stau nici un pic...iar bateria e de 5 ani... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
cristimm |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
300 mA consum permanent este foarte mult. Cred ca dupa 2-3 zile de stat in ger nu iti mai porneste.
Consumul total in repaus trebuie sa fie in jur de 50 mA. Unii producatori de acumulatori nici nu acorda garantie daca acest consum depaseste 100 mA. |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
dantes |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Ba tin sa-ti zic ca a stat masina in ger vreo saptamana (plecat din localitate) si am pornit-o dimineata la servici...si surpriza...doar i-am aratat cheia..si a pornit ...
Si peste week-end-urile care plec cu trenu', luni dimineata...stas...nici o pb...si cateodata ritualul mentionat... |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
cristimm |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Oricum consumul e mare si pe masura ce bateria va mai imbatrani vei avea probleme.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
am o nedumerire:cum pacatele sa se strice carburatia de la baterie???
nu cumva deregleaza si computerul de bord?? ![]() ![]() |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
StefanT |
![]()
Post
#21
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
am alarma care cam suna toata ziua, dar nu are si secherie pt semnalizari cand suna..deci consuma doar cat suna.....mi-a zis cineva ca cica consuma mult si cand sta......nuj ce marca e...e de ocazie.... are un led care nu clipeste, sat aprins tot timpul, dar poa' sa consume ala...eu iar am ramas fara bat...are 2,5 ani...ce naiba...si asta de cand am alarma
********************* Adaugat de moderator: Un mesaj foarte fluent, cu o logica imbatabila si mai ales folositor, numai bun pentru "tutoriale" .... ********************* |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
TPO |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 28 December 04 ![]() |
Una peste alta daca abia am luat masina si nu stiu ce e cu bateria, cum pot sa-i verific starea?
CODE Cand pleci cu Dacia ajungi ori la bal ori la spital |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- B 09 TPO
|
|
RIon |
![]()
Post
#23
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Steffyx, daca ledul sta aprins e din cauza producatorului, e normal sa stea asa? Poate trebuie sa ii dai un reset...
TPO, in mod normal trebuie sa fie un aparat intr-un service oficial, despre modalitate, este un topic, cauta pe forum. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Eu va recomand AC DElco.eu o am de 6 ani adusa din Franta.Are 60 Ah, si cred ca nu ma mai tine mult!acum(inainte sa sfaram masina)abia mai avea putere sa o porneasca!NU VA RECOMAND ROMBAT!!!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Lucian123 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 240 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Recomand Bosch. Merita toti banii.
|
--------------------
DACIA LOGAN
Laureate 1.4 Rosu
- B40XXX
|
|
StefanT |
![]()
Post
#26
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
merci rion....am sa vad care e treaba cu resetul...multumesc si moderatorilor cu un simt al umorului foarte dezvoltat (adica un moderator, ca fiecare padure...); dar oricum nu ma supar ca tin la gluma...chiar si cand se fac pe seama mea... ceea ce am incercat a fost sa pun exact problema cat mai succint si la obiect fara prea multa palavrageala....bafta
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Wolfman |
![]()
Post
#27
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Al meu Bosch Silver de 55 A/h tocmai si-a dat duhul la doua zile dupa iesirea din garantie (a implinit doi ani in dec 2004)... Azi noapte am tinut-o pe redresor 13 ore si dimineata avea 11.8 V (cu contactul pus)...Daca nu tine macar trei - patru zile tre' sa ma gandesc la o baterie noua... Mentionez ca fac de cateva luni numai drumuri foarte scurte in oras de maxim 1 Km si pe 31 dec pana s-o aud si sa-i dau alarma la minim (ca sa sune doar daca deschizi portiera) a tot sunat alarma de la petarde...
|
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
MariusI |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut pe Oltcit o Caranda, care m-a tinut trei ani, iar ultima suflare si-a dat-o cand nu mai avea electrolit absolut deloc (era seaca !). Deh, cine credeti ca s-a mai uitat la nivel in tot timpul asta..
Si chiar si asa, daca porneam masina cu manivela si dupa aceea nu stationam mai mult de o ora-doua, tot mai tinea pana seara. |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
marksman |
![]()
Post
#29
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Eu am avut pe D1300 o "Chloride" (made in Egypt - British license) si a tinut 6 (sase) ani.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
asorin |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 22 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am pe a mea Dacie un STAB de 55 din 2002. Eu am cumparat masina in ian 2003, iar anul trecut (iarna 2003-2004) am avut probleme cu ea, in sensul ca a ramas "uscata" . I-am facut plinul, a stat in casa la caldurica (cam 24 ore), nu am incarcat-o si nu am mai avut probleme cu ea de atunci. De retinut este faptul ca mi-am montat aprindere tranzistorizata, releu de incarcare electronic si ca am grija ca sa nu scada electrolitul.
|
--------------------
Renault
Megane
Sport Tourer GT Line 1,2 TCE EDC - 2016
- B-XX-XXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 00:52 |