DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sfaturi legare furtune la carburator

brigada_diverse
post 12 Aug 2007, 13:08
Post #1


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




scuzati mizeria de la motor..o sa ma duc sa il spal..dar pana atunci, lamuriti-ma si pe mine cu ceva?

cele 2 conduce (ncercuite cu rosu) sau cum se numesc trebuiau sa fie legate normal intre ele printr-un furtun, dar cineva a considerat ca daca cel de al carburator ramane "in aer" si la celalalt pune un furtun legat care duce afara , o sa mearga mai bine motorul.

e normal asa?(masina de abia are 30 000 km..) stutu(conducta) de la carburator trebuia locata cu vreun dop?

ce avantaje si ce dezavantaje aduce "improvizatia" ?

sfaturi? alte probleme care se mai vad?

5ytxm5w.jpg

This post has been edited by cristitranca: 12 Aug 2007, 14:58


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aalinte
post 12 Aug 2007, 13:14
Post #2


membru pasionat de daciute vechi


Group: Members
Posts: 102
Joined: 2 January 07




la motoarele uzate se scoate acel furtun. se numeste recilator de gaze si are rolul de a capta gazele din carterul superior si de a le baga inapoi in carburator pentru a fi arse. de obicei cu acel furtun motorul are un merg mai galopat. daca se scoate motorul merge rotund. daca motorul este uzat si furtunul sta la locul lui se imbacseste carburatorul. asa ca lasa-l asa scos si mergi fara probleme. si eu si multi posesori de dacie au furtunul ala scos.


--------------------
dacia,opel 1304,astra G 1998 izoterma,2004 1,7CDTI - il-03-tzt; il-03-mhr
papucar
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 12 Aug 2007, 13:31
Post #3


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Dupa orice "tura" mai lunga si mai "sustinuta" cu Dacia mea, prin acel furtun imi intra ulei in carburator si incepe sa mearga prost. De regula, mai devreme de fiecare 150 km, curat carburatorul si sterg de ulei acel furtun inclusiv teava aceea metalica a carb-ului in care intra "T"-ul de plastic si in el furtunul. Cred ca am sa fac si eu la fel. De fiecare data cand am nivelul de ulei FULL (dupa completari ori schimburi) treaba cu spalatura trebuie facuta mult mai des, cam la 50-70 km, incat imi scuipa la ulei p'acolo de-mi termina carb-ul...
PS: de multe ori curat si duza aceea din celalalt furtun, ca pana si la aia ajunge ulei...

Later edit: BAAAAA!!!! Acu' vad! Tu n-ai filtru de benzina???? ohmy.gif

This post has been edited by Bullix: 12 Aug 2007, 13:33


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 12 Aug 2007, 13:54
Post #4


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




ca tot am ajuns si la subiectu asta...unde trebe sa stea filtru de benzina?(pe furtunu care pleaca din pompa in carb sau in alta parte)
filtru vechi nush de ce il mai las acolo...si asa e distrus, o sa il scot....
filtru functional de benzina este, dar nu se vede, se afla sub vasul cu apa pentru parbriz...si el este conectat intre furtunu de la rezervor si pompa de benzina.....
apropo..la cat timp trebuie schimbat? (il am de vreo 4 ani)


dar ce a ramas liber la carburator, din t-u ala, nu trebuie asupat?

This post has been edited by cristitranca: 12 Aug 2007, 13:55


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 12 Aug 2007, 14:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




filtru e bine unde-l ai intre pompa si rezervor. asa nu-ti baga mizerie in pompa. poti sa-l mai schimbi ca nu-i scump. gaura aia de la carburator o poti astupa sa nu-ti traga mizerie in carburator.


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2007, 14:10
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Stii, teroetic e cam ilegal sa lasi gazele de carter sa evacueze direct in atmosfera, din motiv ca sunt foarte poluante. Insa in afara de control in trafic cu RAR-ul nu-ti poate face nimeni nimic (din pacate). Daca nu astupi gaura din carburator, va trage aer fals saracind amestecul si uzand motorul (e aer nefiltrat, cu praf).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1410_coupe
post 12 Aug 2007, 14:24
Post #7


Daciiiator coupe


Group: Members
Posts: 24
Joined: 4 August 07
From: Galati




Va salut !
Stiti ca la motoarele mai uzate iese un fum negru pe teava de esapament,acel fum se mai rarefiaza daca scoti din T-ul carb-ului furtunul si faci asemanator cu ce e la cristitranca??
Multumesc anticipat!

This post has been edited by 1410_coupe: 12 Aug 2007, 14:25


--------------------
kymco agylity 50/in curand sportiva 2007
1410 coupe|multi zic ,putini stiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 12 Aug 2007, 14:40
Post #8


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




De vreo 4 ani? Cred ca e full de jeg. Eu il schimb la cel mult 2000 km. Dupa prima mie deja se vede jegul, iar dupa urmatoarea devine imposibil...
E bine intre rezervor si pompa. Astupa T-ul, altfel filtrul de aer isi va pierde rolul in totalitate! Vei lua cea mai mare parte de aer din T, pe acolo intrand mult mai usor, si vei merge numai cu aer brut, nefiltrat, ce va avea un efect abraziv asupra motorului. Vor avea de suferit: carbul, supapele, interiorul cilindrilor etc.

This post has been edited by Bullix: 12 Aug 2007, 14:41


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 12 Aug 2007, 15:00
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




pe furtunu ala scos afara nu scoate niciun fel de ulei, fum negru/alb, mirosuri urate....

cum adik e cam ilegal? totusi..dka ar fi ilegal, de ce alte masini trec itp-u cu asemena improvizatii?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2007, 15:19
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pentru ca dau mita....?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1410_coupe
post 12 Aug 2007, 16:26
Post #11


Daciiiator coupe


Group: Members
Posts: 24
Joined: 4 August 07
From: Galati




QUOTE(cristitranca @ 12 Aug 2007, 15:00)
pe furtunu ala scos afara nu scoate niciun fel de ulei, fum negru/alb, mirosuri urate....

cum adik e cam ilegal? totusi..dka ar fi ilegal, de ce alte masini trec itp-u cu asemena improvizatii?
*


de fum eu ziceam la esapament ,pe acolo nu ies decat gazele nearse din motor ,numai ca la motoarele vechi mai iesa cica si altele pe acolo,dar nu stiu daca are si vre-o legatura cu fumul scos de aia va intreb pe voi


--------------------
kymco agylity 50/in curand sportiva 2007
1410 coupe|multi zic ,putini stiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex 23
post 12 Aug 2007, 16:33
Post #12


Dacia 1300, cea mai buna alegere!!


Group: Members
Posts: 1.436
Joined: 2 October 06
From: Drumul Taberei




Daca motorul iti merge bine, adica nu-ti papa ulei, desfiinteaza furtunul ala lung de acolo si punei normal sa intre in carburator! Daca se intampla contrariul lasa-l asa! Cu toate ca sunt foarte mirat ca o masina cu motorul de fabrica cu doar 30000km sa fie dat pe ulei!


--------------------
Dacia 1300/1310/1410 1972/1972/1982/1990/1991/1992 KXI WRB YJM DOZ PMC MRD - 8-B 4746/8-B 7768
Dacia 1300, cea mai buna alegere!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1410_coupe
post 12 Aug 2007, 16:37
Post #13


Daciiiator coupe


Group: Members
Posts: 24
Joined: 4 August 07
From: Galati




QUOTE(Alex 23 @ 12 Aug 2007, 16:33)
Daca motorul iti merge bine, adica nu-ti papa ulei, desfiinteaza furtunul ala lung de acolo si punei normal sa intre in carburator! Daca se intampla contrariul lasa-l asa! Cu toate ca sunt foarte mirat ca o masina cu motorul de fabrica cu doar 30000km sa fie dat pe ulei!
*


aha am inteles inseamna ca daca papa ulei scoate fum negru de aia mia zis de la itp sa zic la aia care ma intreaba de ce scoate fum de ala ca am incurcat la benzinarie benzina cu motorina,bulangiu mad.gif


--------------------
kymco agylity 50/in curand sportiva 2007
1410 coupe|multi zic ,putini stiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 12 Aug 2007, 17:00
Post #14


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




cand mananca ulei scoate fum albastrui... cand scoate ii negru indica benzina nearsa trebuie umblat la avans wink.gif


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 12 Aug 2007, 19:45
Post #15


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




nu papa ulei....
am vazut masini vechi care scoteau pe furtunu ala la fum..ziceai ca ala e esapamentu' dar nu iesea fum negru.....

de curiozitate, daca astup amandoua gaurile, si de la carb. si de acolo de unde pleaca furtunu ala lung se intampla ceva?

partea cu ilegal nu prea o inteleg, daca ma puteti lamuri un pic

pe al dop daca observati cam arunca ulei

posibil sa arunce prin furtunu ala si sa se duca in carburator (daca fac legatura cu caburatorul cum era inainte)?

se poate pune pe furtunu care ar duce in carburator(in loc sa iasa afara) un filtru(de benzina eventual) ca sa nu permita sa bage ulei in carburator? sau alte mizerii

This post has been edited by cristitranca: 12 Aug 2007, 19:48


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2007, 20:18
Post #16


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca astupi iesirea din carter, vei face presiune in carterul superior si va sari ori busonul de umplere cu ulei ori joja.
E ilegal pentru ca e poluare din cea mai crunta. Daca producatorul ala a pus sistemul acolo, te scoli tu sa-l elimini ca e mai comod sa ne gazezi pe noi in loc sa repari masina.
Exista o chestie care se numeste renfilard, e un labirint care opreste uleiul sa ajunga in carburator, era montat pe olticituri.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 12 Aug 2007, 20:50
Post #17


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




aha
a inteles
totusi, ce anume gaze se produc acolo de ajung in carburator?
daca as duce furtunu la filtru de aer as rezolva ceva?(as intra in limitele legale)

estia filtre dinalea de ulei in comert?

deci este acelasi gaz care ar iesi daca as merge cu capacul sau cu joja scoasa


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Aug 2007, 21:02
Post #18


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Da, e acelasi gaz. In industrie se cheama gaze de carter, si sunt formate din amestecul proaspat si esapamentul scapate pe langa segmentii pistonului (la orice motor scapa vreo 1% din gaze, la cele uzate si mai mult), impreuna cu vaporii de ulei.
Daca legi furtunul ala in fata filtrului de aer, imbacsesti filtrul.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Comănescu
post 12 Aug 2007, 23:04
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 26 September 06
From: Ploiesti




QUOTE
aha am inteles inseamna ca daca papa ulei scoate fum negru de aia mia zis de la itp sa zic la aia care ma intreaba de ce scoate fum de ala ca am incurcat la benzinarie benzina cu motorina,bulangiu


Oameni buni, nu uita-ti, fum albastru pisca ulei, fum negru amestec bogat, reglati carburatorul in cel din urma caz, apoi umblati la avans si daca iti bagau aia de la pompa motorina, nu mergeai decat 100m si pe urma o porneai numai dupa ce dadeai jos mortorina din rezervor, spalai carburiciu si dupa aceea bagai benzina iti pornea.
Asa ca refa traseul furtunelor, nu-l mai lasa asa afara ca daca te controleaza rar-ul mobil ai rupt-o in fericire, la cati km are motorul este imposibil sa-ti mearga prost, verifica carburatorul, aprinderea si regleaza-le.


--------------------
Dacia 1300 1977 - PH07DEH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 13 Aug 2007, 07:10
Post #20


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Cred ca un filtru de benzina ar fi o solutie de compromis "buna" (scuzati inconcordanta). Uleiul s-ar strange acolo si nu cred ca ar mai ajunge (atat de mult) in carb. Asta daca e chiar asa adevarata faza cu RAR-ul referitor la cat de poluanta ar fi scaparea aia... Serios, zau daca m-am gandit la asa ceva...

Tot referitor la poluare: locul petrolului era initial IN pamant si nu in aer... indiferent sub ce forma, ars sau nu... asa l-a lasat Dumnezeu... dar intr-o zi s-a gasit unu' destept sa arda petrol, constatand ca in felul asta a reusit sa-si miste fundu' mai repede... apoi spiritul de turma a produs in serie ceea ce numim noi astazi MASINA! sau MAJINA! sau JIPAN! asa ca la faza cu poluarea... ma abtin!


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 13 Aug 2007, 19:09
Post #21


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




si daca ar manca ulei care ar fi cauza?(si rezolvarea)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Comănescu
post 13 Aug 2007, 22:40
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 26 September 06
From: Ploiesti




segmentii in special, cuzinetii mai putin, mai intai identifici piesele uzate si le inlocuiesti sau tot setul daca este uzat, dar pentru asta trebuie sa desfaci motorul.


--------------------
Dacia 1300 1977 - PH07DEH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 14 Aug 2007, 00:03
Post #23


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2007, 15:10)
Daca nu astupi gaura din carburator, va trage aer fals saracind amestecul si uzand motorul (e aer nefiltrat, cu praf).
*



corect....
a doua la mana....furtunul ala "se scoate afara" cand motoru "gazeaza"...asta inseamna segmentu uzati sau ghiduri/simeringuri supape uzate....
apropo: ala se numeste "furtun recirculare gaze" wink.gif


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Aug 2007, 10:17
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(einstein1984 @ 12 Aug 2007, 20:18)
[...]
  Exista o chestie care se numeste renfilard, e un labirint care opreste uleiul sa ajunga in carburator, era montat pe olticituri.

Nu chiar labirint, cel putin nu la versiunea "mica" a reniflard-ului (la Club difera de Special). Versiunea mica e de fapt un cilindru cu iesire axiala si intrare radiala, fundul cilindrului fiind inclinat la 45 grade, adica shimbare de directie cu efectul ala de retinere pe obstacol a uleiului din gazele de carter. Apoi urmeaza o sita, iesirea gazelor fiind teoretic fara ulei. Linga intrare mai are un stut care la Oltcit se leaga la carter, uleiul retinut scurgindu-se pe acolo inapoi in baie.
Cineva pusese si pe dacia, era un topic, doar ca nu a legat acel stut la baie (prin stutul de joja, alt loc neexistind) ci l-a legat la un bidon retezat, sa se adune acolo, fiind aruncat periodic.
Prin acel "reniflard" nu se elimina gazele arse ci doar uleiul, evitind cit de cit imbicsirea carburatorului si/sau a duzei.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 17 Aug 2007, 10:10
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




Da` chiar... daca prin furtunul ala ajunge ulei, pe langa celelalte gaze, intra in carburator, nu poate sa scoata fum albastru la esapament din cauza ca baga in carburator ulei?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Aug 2007, 11:33
Post #26


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Dar daca zici ca motorul e ok de ce nu incerci si cu furtunul pus la locul sau si vezi ce sa intampla. Am eu cazatura mai mare de masina si furtunul e la locul lui, nu-mi scoate decat putin fum albastrui decat la pornirea rece(presupun ca-s segmentii), si motorul are in jur de 50.000km plus niste ani in care pur si simplu a stat de s-a innegrit uleiul care era in el. Nu te mai lua dupa toti mesterii care n-au de lucru. smile.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 17 Aug 2007, 13:37
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




smile.gif Eu doar am intrebat ca fapt divers, slava Domnului furtunele le am la locurile lor...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
weninosu
post 17 Aug 2007, 14:50
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 17 August 07




nu cred ca va schimba cu ceva mersul masinii furtunul lasat afara....dimpotriva mult praf in carb..pt ca din cate se stie carburatorul este o piesa a masinii care absoarbe aerul ca un aspirator....daca il lasi asa vei avea mai multe probleme....shi cat priveste masina eu cred ca ar fi bine sa iti pui borna de minus la baterie...daca vrei sa porneasca...:)glumeam


--------------------
opel tigra 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 18 Aug 2007, 20:54
Post #29


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




daca vrei sa arate bine baga un crankase breather de la YED e 15 lei:) si spala motoru:) si pune un filtru de benzina nou.
eu am 2 filtre;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 19 Aug 2007, 00:09
Post #30


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(ydaniel @ 18 Aug 2007, 21:54)
daca vrei sa arate bine baga un crankase breather de la YED e 15 lei:)
*



de unde ai luat cranckcase breather....clar...vreau si eu...o adresa de net ceva ? pe PM...


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:11
Forum Renault