DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O intrebare, ...gazodinamica carburator

Minel
post 16 Jul 2008, 12:52
Post #61


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(djasu82 @ 16 Jul 2008, 13:44)
Se mai gaseste de cumparat doar la magazinele pentru piese oltcit.
*



Fain de voi ca la voi se gaseste inca dar la noi ciu-ciu , cand intrebam pe la magazine de asa ceva pe langa ca se uitau ciudat , mai ma luau si la bascalie .... dry.gif
Aici la noi in Resita ,nu gasesti mai nimic .... sad.gif

This post has been edited by Minel: 16 Jul 2008, 12:53


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Jul 2008, 13:09
Post #62


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Uite asa arata...

Attached thumbnail(s)
Picture_001.jpg ( Size: 800.91k ) Number of downloads: 247


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Jul 2008, 13:51
Post #63


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Si unde anume se gaseste la voi si la ce pret ??
Ca poate cu bunavionta unui coleg forumist rolleyes.gif , ma va ajuta sa imi procur si eu unul .. rolleyes.gif

This post has been edited by Minel: 16 Jul 2008, 13:51


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jul 2008, 09:18
Post #64


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




In linii mari configuratia admisiei va fi ca-n poza.

diametru_admisie.JPG ( Size: 34.24k ) Number of downloads: 328


Ipoteze:
- diametre difuzoare carburatoare 40mm
- motor in 4 timpi, 4 pistoane, asadar fara suprapuneri ale admisiilor ( in orice moment al functionarii, DOAR un singur cilindru trage aer)

Intrebare: diametrul furtunului marcat cu excl.gif in poza... Cat trebuie sa fie???



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kta
post 17 Jul 2008, 09:28
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 1 February 04
From: Bucuresti




Furtunul ala ar trebui sa vina din fata, nu din lateral, cred. Pai ca diametru, din cate airboxuri am vazut eu smile.gif, 7-8cm ar fi ok. Si cutia sa nu fie "cutie", adica dreptunghiulara, ci sa fie alungita in zona furtunului, rotunjita la colturi, pentru o curgere buna a aerului (fara turbioane). Si furtunul il tragi pana in fatza, langa radiator. Uita-te la pozele pe care le-am postat mai devreme, cu airboxul de GTA (sau la airboxul ala de la Pipercross).

This post has been edited by kta: 17 Jul 2008, 09:33


--------------------
================= ================= ================== - ---------
Seat Altea 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jul 2008, 09:40
Post #66


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Problema-i ca am gasit furtun de calitate cu diam interior de 50mm.

Ideea era sa am o curgere continua a aerului prin furtun si nu una pulsatorie. Din cauza asta m-am gandit ca un diametru apropiat de cel al difuzoarelor. Iar 50mm diametru oricum e cu aprox 50% mai mult ca arie sectiune de trecere decat 40mm.

De acord cu venirea furtunului din fata. Dar nu prea am cum... Oricum voi vedea exact cum stau treburile dupa ce pun carburatoarele pe masina. In plus, filtrul va sta in contraaripa. De ce - vreau sa fac o a doua cutie acolo. Va fi si asta etansa, iar filtrul de aer se va afla in ea. In partea de sus, etansarea o va face capota. Iar capota va primi o priza de aer happy.gif. Mai mult, iarna ma voi infinge in respectiva cutie cu un tub gofrat ce vine direct de la evacuare, iar priza de pe capota va fi inchisa. Asta pt ca si tu mi-ai spus si am auzit si la altii plangandu-se de comportamentul acestor carburatoare iarna.

Si cu racordarile-s de acord. In desen e forma bruta a cutiei. In realitate va fi cu totul altfel.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Jul 2008, 09:43
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ia 70 mm. Sau, intre 70-80 ce furtun gasesti.

This post has been edited by diaconuliviu: 17 Jul 2008, 09:43


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kta
post 17 Jul 2008, 09:48
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 1 February 04
From: Bucuresti




Tubul ala gofrat care vine de la evacuare si incalzeste aerul la admisie isi va face treaba doar in cazul in care vei reusi sa pornesti motorul (iarna). smile.gif


--------------------
================= ================= ================== - ---------
Seat Altea 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 17 Jul 2008, 10:31
Post #69


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Muttley: nu stiu ce diametru "trebuie". Din punct de vedere al rezistentelor gazodinamice, orice cot produce o pierdere (*) -> coturi putine si largi. La fel, lungimea induce teoretic pierderi.

In ce masura acestea se simt, nu stiu sa-ti spun - de aceea am adaugat vorba "teoretic".

(*) coeficientul de pierderi se cheama zita (zeta) si-s sigur ca ai sa gasesti formule in Internet. Inclin totusi sa cred ca la diametrele despre care vorbim sunt mia importante considerente constructive (unde, pe unde).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buyaka
post 17 Jul 2008, 10:32
Post #70


Membru pasionat


Group: Members
Posts: 507
Joined: 23 July 04
From: Bucuresti




Gandeste-te ca la vechiul filtru de aer, clasic, aveai un diametru de iesie din filtru (carcasa metalica sau de plastic de aprox 70mm, prin urmare ar cam trebui sa mergi pe aceleasi dimensiuni, poate putin mai mari pentru o admisie mai usoara.

Numai bine!

This post has been edited by Buyaka: 17 Jul 2008, 10:32


--------------------
Dacia Berlina '96 Opel Frontera '97 '96; 4x4 '97 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jul 2008, 10:34
Post #71


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Buyaka, la mine iesirea va fi 4 x 40mm. Intrarea ma doare.
La filtrul normal e o intrare cam mica...

Am sa merg la magazin sa vad ce diametre au. Asta daca au tub siliconat...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Jul 2008, 13:26
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cite "simultane" poti avea? doua, cel mult..
S=2 x pi x 40^2/4 = pi x Dx ^ 2 /4... afli Dx...
parca 56 mm
ia si coef de siguranta...
eu zic ca cei 70 ajung...cum am zis.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 17 Jul 2008, 13:33
Post #73


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(Muttley @ 17 Jul 2008, 10:18)
In linii mari configuratia admisiei va fi ca-n poza
Muttley, eu sunt curios cum o sa calculezi rezonatorul.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Jul 2008, 13:36
Post #74


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Pai de ce doua? Pt ca unu' e pe admisie plina, unu' e pe intarziere si unu' e pe avans? De fapt imi raspund singur, deja se fac 3 icon_mrgreen.gif
Ok, 70 it is worship.gif


IRONICK, nu calculez nimic. Din ce am citit eu pe ici-colo e cam imposibil.

This post has been edited by Muttley: 17 Jul 2008, 13:37


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 17 Jul 2008, 13:40
Post #75


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Pai din cauza asta te-am intrebat si eu. In regim de "amator" este foarte greu sa il acordezi.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Jul 2008, 13:45
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Se fac 3 dar nu va curge pe toate la capacitate maxima.. Ma rog, considera si 4..daca vrei..
caz in care 4x40^2 = Dx^2=>80. So..de aici te descurci.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 21 Jul 2008, 10:52
Post #77


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pune furtunul care duce la filtru in capatul tubului din care trag carburatoarele. La majoritatea masinilor, racordul dintre filtrul de aer si galeria de admisie asa e. Ca diametru pastreaza diametrul gatului filtrului. Probabil 8 cm e suficient.
Daca pui un filtru conic fara carcasa izoleaza zona din spatele farului dreapta sa nu traga aer cald. In contraaripa are o gaura in zona aia prin care ar putea trage aer rece.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jul 2008, 11:00
Post #78


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Azi sau cel tarziu maine carburatoarele vor fi pe masina.
Fac poze si mai dezvoltam subiectul dupa. Si ma refer la faptul ca furtunul ce va pleca din cutie va trebui sa plece pe o directie transversala masinii. Altfel nu prea e loc. Dar vedem dupa ce e gata montajul.

Mersi pt pareri.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Jul 2008, 14:16
Post #79


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Da-i jos un far si faci ram air! Si asa are prea multe!


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Jul 2008, 14:18
Post #80


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Far sau priza pe capota. Vedem smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kta
post 21 Jul 2008, 14:36
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 1 February 04
From: Bucuresti




Sau pui d-astea blink.gif The best of trompete.



Attached thumbnail(s)
le_mans_classic_2008_276_4d120d.jpg ( Size: 48.92k ) Number of downloads: 263


--------------------
================= ================= ================== - ---------
Seat Altea 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 22 Jul 2008, 07:17
Post #82


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Prea ciudat arata, da-le-ncolo tongue.gif

Si in sfarsit...
DSC01431.JPG ( Size: 798.21k ) Number of downloads: 283


Deci e clar ca nu pot veni cu furtun pe directie longitudinala. In schimb se poate face o conicitate in zona furtunului, iar filtrul de aer se va monta in contraaripa.
Tre' sa caut tabla din aluminiu, sa iau cote, sa fac desene, sabloane, sa tai si sa duc la sudat.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Jul 2009, 13:59
Post #83


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Recapitulare: cutia de rezonanta, cel putin ca principiu, va fi ca-n poza asta (click).

Initial spuneam c-am s-o fac din plexiglas (ce uameni blush.gif ), apoi tabla de aluminiu sudata. Acu' mi s-a-ntors mintea la cap si am s-o fac din fibra de sticla si/sau fibra de carbon.

In poza e o reprezentare bruta, cutia va avea o forma destul de complexa. Asa ca-mi trebuie o matrita. Matrita o voi face singur, probabil prin taiere/aschiere/polizare.

Intrebare simpla - din ce material fac matrita? blink.gif

Polistiren ar fi ideal, i se da forma foarte usor, da' inteleg ca rasina de la fibra il topeste. Deci??? Tamplar scrie pe mine? sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Jul 2009, 14:39
Post #84


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




nisip tongue.gif si pe exterior ca sa nu se prinda de nisip rasina dai frumos cu folie de alumini asta ca sa nu te mai chinui cu buturugi.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Jul 2009, 14:56
Post #85


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Muttley @ 27 Jul 2009, 14:59)
Intrebare simpla - din ce material fac matrita?  blink.gif
*


QUOTE(djasu82 @ 27 Jul 2009, 15:39)
nisip tongue.gif
*



Ma, la mine in mansarda ceva nu se invarte sad.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 27 Jul 2009, 14:57
Post #86


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Și crezi că la el se-nvârte?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Jul 2009, 15:01
Post #87


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dai cu GESSO pe polistiren. Sau folosesti rasina epoxidica, care spre deosebire de aia poliesterica nu are stiren si nu maninca din model.

This post has been edited by einstein1984: 27 Jul 2009, 15:14


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Jul 2009, 15:09
Post #88


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Am citit in liku' tau da' nu zice nimic de fibra de sticla.
Eu ma gandeam sa dau cu chit auto peste polistiren, apoi il si finisez cum trebuie.
Da' poate si chitul arde polistirenul happy.gif

Epoxidica dintr-aia de care zici tu cica as folosi pentru realizarea piesei finale, cic-ar rezista la agenti agresivi gen benzina, gaze carter si la caldura degajata de evacuare.
Deci n-o pot aplica pe matrita, ca e perfect compatibila cu rasina folosita la piesa.

This post has been edited by Muttley: 27 Jul 2009, 15:18


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Jul 2009, 14:20
Post #89


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.391
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu fi berbec, piesele din fibra de sticla se fac din acelasi material cu matritele. Faci matrita din polistiren, dai cu rasina, pui fibra peste ea. Apoi dai cu demulator sau parafina, depinde ce gasesti. Apoi gelcoat, dupa care dai rasina si fibra pentru piesa finala. Se usuca si o desfaci de pe matrita (fiind o cutie, in 2 jumatati pe care le tunzi si le lipesti ulterior).
Rasina epoxy e cea mai buna pentru asa ceva. Insa e si mai scumpa decat aia poliesterica.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jul 2009, 15:21
Post #90


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Eu am inteles ca rasina topeste polistirenul.
Dar poate merita facuta o proba, am sa vad...

Edit:
- demulator;
- parafina;
- gelcoat.
Ce sunt astea si ce rol au?

Ai spus: "Rasina epoxy e cea mai buna pentru asa ceva"
Asa ceva... ce??? Pentru realizarea matritei din fibra sau pentru realizarea piesei finale?

This post has been edited by Muttley: 29 Jul 2009, 15:24


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 21:11
Forum Renault