Pompa "stropgel" defecta?
![]() ![]() ![]() |
Pompa "stropgel" defecta?
bashtalu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Audi
A4
2005
|
|||
ATM |
![]()
Post
#32
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nici cele de Electroarges nu-s stralucite, am schimbat eu 2 intr-un an. Ca sa functioneze, compartimentul ala mic in care e steluta de cauciuc (=elicea) trebuie sa fie perfect etans, cum trage aer cum nu mai merge. Simptoma clasica: bazaie, apa e , circuitul nu e infundat, dar nu trage apa nici sa-l bati. Si e chinul dracului sa izolezi compartimentul ala, ca e si conceptia tampita (steluta e prinsa de ax cu o tablita minuscula, care ba pica, ba se misca la remontare, izolarea e facuta de o garnitura dubla metalica, de fapt 2 discuri suprapuse care vin peste steluta, , +capac cu 4 suruburi, 2 mai lungi, 2 mai scurte). M-am chinuit de mi-au iesit ochii dar nu am reusit izolarea si pace. Pana la urma m-am lasat pagubas si am luat de Klaxcar (e vreo 15 lei, pe cand ala de Ep e vreo 40). Bineinteles, nici Klaxcarul n-a mers initial, din acelasi motiv, ca tragea aer. Dar macar la asta m-am descurcat, ca are alta conceptie. Dupa ce ii dai capacul crem jos, vezi ca axul motorasului nu antreneaza o steluta de cauciuc (ca la Electroarges) ci doua stelute de plastic rigid ce se imbuca una-n alta (pe principiul rotilor dintate). de asemenea, gaurile de absorbtie si evacuare nu-s in lateralul stelutei, ca la Electroarges, ci in capul lor, vertical, cate o gaura pentru /in dreptul fiecarei stelute. Tot ansamblul e izolat printr-o garnitura perfect rotunda si foarte subtire, peste care vine capacul. E, garnitura aia nu-si face treaba cum trebuie nici la Klaxcar, dar rezolvarea e simpla ca buna ziua, am pus silicon sanitar fix pe langa garnitura, pe exteriorul marginii ei adica, si am schimbat suruburile de prindere (tot 4) cu unele mai lungi nitel. Cand se strange surubul ( si eu am strans ca nesimtitul, nu m-am incurcat), capacul preseaza siliconul, care se duce singur unde vede cu ochii, astupand orice gaurica. Garnitura, pe de alta parte, impiedica siliconul sa treaca prea mult de ea si sa ajunga in rotitele dintate. Dupa tuningul asta taranesc, merge de rupe lantul.
Sau mai simplu, de la dezmembrari, luati o pompa de vreo straineza si aia e. Oricum is mai bune decat astea noi din comert. This post has been edited by ATM: 26 Sep 2009, 20:40 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
payty |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o problema cu dispozitivul in cauza. adica pompa se invarte dar nu pompeaza nimic. in vas e lichid destul. a mers pana nu demult, dar suspectez ca a tras vreun gunoi din rezervor.
modelul pe care il am eu e pe o dacie din '96 care are bodonasul in spatele farului de la sofer si pompa separat, undeva pe langa aripa, prinsa cu suruburi. am demontat pompa care se desface in doua - partea cu motorasul si pompa proriu zisa. pompa se poate desface in vreun fel? cred ca e infundata din cauza ca nu pot sufla pe niciunul din cele doua stuturi. motorasul e in stare perfecta, nu a intart apa in el, nimic. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
neajiji |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Pune pe cineva sa actioneze motorasul si tu sa tragi prin furtunel lichid, mare grija sa nu inghiti lichid de parbriz. Trebuie amorsat mecanismul cel mai probabil.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
de asam am luat eu 18 ron... modelul pentru aro, tv etc asa zice eticheta.. cu doua furtunase unul de admisie, celalalt de evacuare....merge de asta vara... se amorseaza un pic mai greu e adevarat (e montata deasupra rezervorului) dar dupa aia merge "brici". La rezervorul de lichid am astupat orificiul inferior unde mergea vechea pompa... cea cu sorbul imersat ..
This post has been edited by unikat45: 17 Jan 2010, 22:08 |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
Club12TRS |
![]()
Post
#36
|
![]() Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Se gasesc niste motopompe de stropitor parbriz portocalii, cica ar fi frantuzesti. Le gasiti cam la orice magazin Dacia, eu am dat 24 ron pe una si merge brici. Am montat si altora, n-am auzit de probleme.
|
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Azi am fost cu berlineza la o verificare de rutina.
Stiam ca pompa de stropit parbrizul nu mai functioneaza, am verificat ( de fapt, electricianul ) daca vine curent si nu aceasta era problema. Spre casa de abia mai distingeam ceva prin parbriz din cauza mizeriei care s-a format din topirea zapezii, asa ca am luat o pompa Klaxcar, singura care am gasit-o la un magazin. Am montat-o in parcare, stropea de rupea. Am aranjat toate acareturile pe semiaripa si zic sa mai dau un spritz, sa ma asigur ca am facut treaba buna. Dau, pompa zbarnaia de parca isi lua zborul, dar lichid pauza. Scotea doar bulbuci cu putina spuma. Dupa injuraturile de rigoare, iau iar tot la mana si nimic. Furtunele nu sunt infundate. Am luat tot vasul cu furtune si pompe in casa sa vad ce sa le fac. Probez pe bateria din casa, stropea de rupea, numai ca si spuma foarte tare lichidul. Culmea, in casa merge bine si pompa care ziceam ca e defecta. Alte injuraturi ca am dat aproape 40 de lei pe pompa noua. Le-am desfacut pe amandoua, pe cea veche am curatat-o bine, am izolat in partea de sus unde sunt rotitele alea, merg amandoua foarte bine. Doar ca spumeaza foarte tare lichidul, practic scoate o spuma laptoasa. Daca le pun pe masina parca vad ca iar nu merg. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Dacä spumeazä ai aer în pompä , va trebui s-o amorsezi - e posibil sä tragä aer pe la vre-un racord între bidon si pompä .
"... am izolat in partea de sus unde sunt rotitele alea" - rotitele ( adicä pompa ) ar trebui sä fie jos si motorasul deasupra , d'aia trage aer si face bulbuci . Dacä-i mai pui si o supapä unisens dupä pompä o sä-ti fie teamä sä mai atingi maneta cä rämîi färä lichid ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
ghitza |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sal.ma gandeam oare nu se poate adapta cumva si la luneta o stropitoare?creed ca ar fi utila la dezghetat.voi ce ziceti?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(mecanick_maverick @ 30 Jan 2010, 02:35) - Dacä spumeazä ai aer în pompä , va trebui s-o amorsezi - e posibil sä tragä aer pe la vre-un racord între bidon si pompä . - rotitele ( adicä pompa ) ar trebui sä fie jos si motorasul deasupra , d'aia trage aer si face bulbuci . - Dacä-i mai pui si o supapä unisens dupä pompä o sä-ti fie teamä sä mai atingi maneta cä rämîi färä lichid ![]() - Am amorsat-o, toate racordurile sunt tepene, nu se misca nimic, furtunele care intra in pompa le-am strans cu niste coliere de plastic; - asa am montat-o, cu motorasul in sus; - nu mai stau sa fac alte inventii, doar de curiozitate, unde as putea gasi o supapa ? Am montat azi-dimineata acareturile pe masina si stropeste de rupe, spal si parbrizul celui din spate daca ridic duzele. Pompa am izolat-o in partea unde sunt rotitele acelea cu mastic rosu pentru garnituri. Sper sa tina. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
CRISTI IF100CSY |
![]()
Post
#41
|
![]() /// CRISTI \\\ Group: Members Posts: 43 Joined: 31 January 10 From: ILFOV,CORBEANCA-TAMASI ![]() |
[COLOR=blue]Frate,merge sa pi pompa de FIAT DOBLO eu am incercat si,cand am pus-o imi arunca lichid pe luneta asa,presiune ava dar treaba s-a rezolvat ku un ac si putina rabdare
![]() |
--------------------
DACIA
1310
1999 LI
- B 65 BCL
|
|
iuliusss |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 28 February 05 From: pitesti ![]() |
si eu am cumparat tot Klaxcar, am dat 18 lei. daca are apa furtunul pana la motoras merge cam o jumatate de ora , apoi trebuie sa scot furtunul care duce la parbriz pana curge apa din pompa si apoi bag furtunul si gata....merge.
|
--------------------
dacia
logan 1.5 dci
2008
- AG 30 AIT
|
|
rusu_i |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 27 May 07 From: Timisoara ![]() |
am cumparat o pompa noua de stropit marca autospeed (asta am gasit) si am probleme cu ea. o amorsez si dau la maneta si stropeste, dar dupa vreo 10 minute de repaos, tot lichidul ca a ramas pe furtune se scurge inapoi in vas, apoi pot sa dau o vesnicie sa stropeasca ca pompita nu mai e amorsata. am crezut ca vasul e etans si face vid, dar nu e ca are o gaurice de vreo 3 mm in capac. aveti vreo idee cum as putea rezolva problema? m-am gandit sa pun o supapa unisens pe furtun dupa iesirea din pompita, dar nu stiu din ce s-o confectionez...nu-mi vin idei.
aveti voi vreo idee? ma gandesc ca unii sau confruntat cu asa ceva. |
--------------------
FORD
FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11
2008
- TM-..-...
|
|
unikat45 |
![]() ![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
ar trebui sa montam pompele sub nivelul vasului...adica sa aplicam principiul vaselor comunicante...eu am avut-o montata mai jos si nu s-a mai dezamorsat...oricum de la lichidul de parbriz de la carrefour a cedat semeringul si in timp a ruginit motorasul...degeaba am desfacut si am curatat toate alea prin pompa... a mai mers o vreme pe urma iar.. pana la urma am luat alta.....remat-uri in iasi de unde sa iei piese mai ieftin nu prea sunt...ca luam de straineza..
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 13:23 |