merge in 2 pistoane, trepideaza masina
![]() ![]() ![]() |
merge in 2 pistoane, trepideaza masina
mur_andrey |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|||
Paca |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
Imi cer scuze ca intervin cu o intrebare in topicul dau dar poate o sa te ajut si pe tine...sa ne spuna cineva care se pricepe cum iti dai seama daca masina lucreaza in 3 pistoane...sau doua..etc
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
Ov |
![]()
Post
#3
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
scoti pe rand cate o fisa de bujii. Daca mersul nu se modifica inseamna ca bujia respectiva nu lucreaza
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Bullix |
![]()
Post
#4
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Iar din mers, chestia se simte in turatie. De regula la ultimul sau primul piston nefunctional, manifestarea este: turezi pana in 3000, 3000 si ceva si pur si simplu vezi ca motorul iti bate, ca merge in reprize. Chestia se simte cam in toata masina, dar in special in pedale si podea vezi simti acele batai.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
mur_andrey |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
exact...si am scos pe rand toate cele patru,si fara 2 nu se simte nici o modificare...nush ce sa fie
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
dizzy |
![]()
Post
#6
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Scoate si tu fisele alea cand motorul merge si vezi daca la apropierea de bloc sar scantei.
Daca nu sar, inlocuiesti fisele si incerci din nou. Daca tot nu sar inlocuiesti capacul de delcou, apoi lulea, platini, condensator pana gasesti vinovatul Daca sar, scoate si tu bujiile alea si vezi in ce hal sunt: Presupun ca le vei gasi ingrozitor de negre si pline de ulei. Le schimbi. Daca dupa cateva zile le gasesti pline de ulei e naspa probabil va trebui sa faci motorul. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
mur_andrey |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
am scos fisele cu motorul pornit,scot scantei...doar am schimbat bujiile si acuma am altele noi...cele schimbate erau putin negre,dar cred ca e normal...si nu erau umede...
|
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
Bullix |
![]()
Post
#8
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Ori sunt fisele duse (crede-ma, de multe ori nici nu se vede pe ele daca sunt stricate), ori ai capacul de delco spart/tocit si iti scapa contacte. Pipa de delco daca ar fi dusa, atunci ar trebui sa nu atinga nici un contact, avand in vedere ca cele 4 contacte ale capacului sunt (in mod normal) simetrice si echidistante.
Ori capacul, ori cele doua fise cu pricina. Ia vezi tu. Si zi-ne si noua. Bafta! |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ceea ce ma surprinde pe mine e ca oamenii au incredere in "cineva" dar nu intr-un service autorizat. De ce ? Service-ul autorizat nu e obligat sa garanteze lucrarea?
Daca da, (asa cum ar fi normal si de asteptat) atunci gaseste un service autorizat si du-te acolo decit sa o iei pe bijbiite. O sa cheltuiesti mai putini bani in felul asta. Pe de alta parte, testul tau arata ca cilindrul nr2 nu merge. Daca ai inlocuit bujiile si ai verificat ca exista scinteie, si simptomul persista, atunci cauza e in alta parte (nu de la aprindere). Indicatii ale mersului "in trei cilindri" sunt lipsa de putere, incalzirea motorului (excesiva) si consumul mare de benzina, nu neaparat toate simultan. Plus asa cum ai spus chiar tu, mersul trepidat. Fa-i un test de compresie inainte sa mai dai bani aiurea. Da fa-l ca lumea ca sa intelegi ce iti spune. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#10
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Bujiile duse sau / si fisele!
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Bullix |
![]()
Post
#11
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Da' de ce, frate, poate omu' chiar nu e tocmai in bani, altfel cu siguranta nu mai avea de mult Dacie. In plus, forumul asta de ce s-o fi inventat? Tocmai din bunavointa unora care, dupa ce au spart tone de bani, eventual au luat si tepe la viata lor, pe la service-uri, sa-i ajute macar pe altii sa se scoata mai ieftin. Pentru ca asa e romanul cinstit, il invata pe altul din greselile/experientele sale anterioare. Si mai ales daca o problema nu necesita o manopera complicata, cu multe teste de inalta precizie, ci doar identificarea/INLOCUIREA unei anumite piese la indicatia unora care cunosc problema, apoi de ce sa n-o facem?
Pentru ca in service, tu nu platesti tocmai manopera, ci doar faptul ca tu nu cunosti, iar mecanicul cunoaste. Deh, traim intr-o societate in care ideile se platesc. Nu stii? Nu poti? Atunci dai banu' si te rezolva ala care stie/poate. Dar daca unul e binevoitor si iti vinde poante pe moca, doar pentru ca Internetul e ieftin si sufletul e mare... de ce sa nu te descurci si singur? This post has been edited by Bullix: 21 Aug 2007, 09:43 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Raspunsul meu a fost dat tinind cont de ceea ce a facut deja omul nostru. Nu e nimica rau sa ceri un sfat aicea, dar el deja a cerut un sfat unuia care a avut ocazia sa puna mina pe m asina si i-a spus sa se duca la service. ce motive am avea noi sa credem ca stim mai bine ceva despre un simptom foarte vag (general) decit unul care s-a uitat la masina personal?
E foarte bine sa dam sfaturi si idei, dar mi-e teama ca de multe ori oamenii se amagesc cu ideea ca aicea se rezolva problemele la care nu fac fata statiile service. Asta e o idee paguboasa in ultima instanta. Cu atit mai mult cu cit multi nu inteleg de ce trebuie sa faci aia sau ailalta, si se apuca sa traga alandala de toate cele, dupa cum citesc (si cine stie ce inteleg de pe aicea) sau dupa cum le spune cine stie ce "mester", in speranta ca se intorc timpurile bune. Recomandarea mea e cea mai elementara in situatia omului nostru, si n-ar trebui sa coste mare lucru, si sa se poata face la orice colt de strada. Ca sa nu mai spun ca se poate cumpara un tester care nu costa mare brinza. Ma si mir ca mai vin oameni care intreaba ce sa faca (in situatii ca aceea descrisa de amicul nostru) inainte sa-si puna problema unui test de compresie! Asta e elementar, monser! This post has been edited by Gheorghedracu: 21 Aug 2007, 10:10 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#13
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Sigur ca da, cand e vorba de un test anume, sigur ca nu putem teleporta motorul prin forum sa vada fiecare ce are. Eu ziceam de probleme mai minore, ori chiar majore, insa tipice/vizibile. Insa atunci cand problema devine prea ambigua, evident ca devine insuficienta orice discutie, mai ales asupra unui obiect pe care nici nu-l poti vedea LIVE. Deci problema se pune invers: cand discutia pe forum "cu ochii inchisi" nu face fata problemei, atunci trebuie apelat la un serivce.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
mur_andrey |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
omul care m-a trimis la service nu s-a uitat mai mult de 2 minute la ea...
faza e k pentru bani nu m-am dus la un service autorizat...poate sa imi ceara destui bani pt o chestie de asta si sa nu fie chiar asa grava(e doar o presupunere).. .insa azi mai fac ceva verificari si maine o sa va zic ce am facut si cum a fost.... apreciez bunavointa voastra si sfaturile sunt binevenite...chiar si critica domnului Gheorghedracu o primesc insa nu m-am dus in service pentru: 1.bani 2.nu cunosc chiar deloc p nimeni si astfel frica de a fi fraierit intai am zis sa incerc cu cineva sa mai schimbam unele chestii si apoi doar daca nu merge o duc in service...dar de ce sa nu incerc intai pentru ca asa mai invat si eu unele chestii...oricum unde nu ma pricep nu ma bag... si testul de compresie o sa il fac azi poate,daca gasesc deschis... am o intrebare: ce determina mai exact un test de compresie? si pana acuma,multumesc mult de pareri...auzind mai multe pareri poti intelege din mai multe puncte de vedere o problema... |
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
ceaki |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
ca sa vezi daca iti lucreaza toate bujiile, scoatele pe toate afara baga fisele pe ele si le reazama de blocul motor sau alternator undeva unde sa ai masa. pune pe cineva sa dea cheie si astfel tu te uiti si vezi care bujie nu lucreaza bine. scanteia tre sa fie intre electrozii bujiei si nu pe langa. daca una dintre buji nu lucreaza, schimbo la alta fisa fiindca poate fi de vina fisa si nu bujia respectiva. inainte de a scoate bujiile fa-ti semn pe fise care la ce piston merge , pt a nu le inversa atunci cand le pui la loc
![]() |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
Freelancer |
![]()
Post
#16
|
Membru avansat Group: Members Posts: 119 Joined: 24 January 06 ![]() |
Poate gasesti un nene mecanic care sa verifice toate cauzele posibile:
aprindere, carburatie, bujii+fise ca mai sus. Verifica si calitatea benzinei, e posibil sa fii pus vre-un diluant cu apa. Verifica si compresia ca sa fii sigur ca nu s-au dus segmentii, asta se poate datora unui ulei contaminat cu benzina care nu a facut ungere mai ales daca ai turat motorul foarte cald. |
--------------------
DACIA
1310
1994
- B-05-VYK
|
|
mur_andrey |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
o intrebare insa: cum verific daca fisele nu sunt inversate? ca sa stiu ca sunt puse corect...ca oricum azi vreau sa le schimb...
|
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
Minel |
![]()
Post
#18
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Poate o sa te ajute asta ,bafta
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
KidTx |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
ordine aprinderii este 1-3-4-2
pe capacul de delcou numaratoarea se face in sensul acelor de ceasornic......fisa care duce la bujia 1 este cea din dreptul vacumului pe motor numerotarea se face de la volanta (dinspre masina) spre radiator.....bujia 1 spre volanta spor la treaba |
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@initiator: ai cumva instalatie GPL pe masina? "Reglata la consum mic" de vreun binevoitor"? Eventual alimentezi de pe unde da domnul sau pe unde e mai ieftin? Daca da, si nu numai, verifica jocurile supapa-culbutor, mai ales la cilindrii in cauza.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mur_andrey |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
nu am gpl pe masina si nu stiu daca e reglata la consum mic...alimentez ca tot omul de la petrom,omv...depinde...
consumul nu il stiu exact dar din cat am mers pana acuma nu mi se pare mic sau mare...eu zic ca e potrivit... |
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Nu am criticat pe nimeni. In momentuol in care insa noi nu putem sa ajutam omul, ori ii spunem ori se isca din nou fenomenul "fiecare cu parerea lui". Pentru ca el a spups ca s-a verificat aprinderea, am sugerat testul de compresie. Asta iti arata daca ai comresie (!). Daca n-ai, cauzele pot fi multe, tu vezi intii daca e, dup-aia vedem si noi de ce nu e daca nu e. (de exemplu asa cum spune liviu, daca supapele inchid aiurea os a vezi compresia scazuta pe cilindri cu pricina. Dar asta e numai un exemplu, compresia scazuta poate avea multe cauze asa cum spusei). Fa testele si spune ce a iesit.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mur_andrey |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
is fine...am fost cu ea la service dupa ce am schimbat condensatorul,capacul de delcou,bujiile,fisele...
acolo am facut test d compresie si a iesit foarte bunla toti cilindrii.apoi a luat jos capacul ala d plastic si ghiciti care era problema:era rupt un arc din alea 6 parca...mi-o zis ca is 2 posibilitati de a-l schimba:ori sa faca el ceva smecherie ce dureaza 15 minute si costa,normal,mai putin,ori sa ia jos chiuloasa care ar fi durat mult mai mult si ar fi costat cine stie cat... si aici face el smecheria(is curios daca voi o stiti,ca eu cand l-am intrebat a zis ca e secret,doar cat am inteles din cate am vazut):si-a facut un fier de 10 cm lungime ce sa intre in locul unde era bujia cu pricina...si il baga acolo si invarte de elicea ventilatorului incercand sa gaseasca o pozitie in care sa poata inlocui arcul fara sa cada nush ce in motor...unul tinea bine de fierul ala bagat in locul bujiei si mecanicul cu inca unul au inlocuit arcul in 2 minute...treaba misto,cel putin asa mi s-a parut... nu stiu daca va ajuta ce va zic eu,poate unii dintre voi stiati de chestia asta,poate mecanicii mai experimentati pot sa faca aceasta procedura....mi-au luat doar 60 lei pt reparatie + 10 lei la mecanic pt arc deci acolo era problema... oricum va multumesc pentru sfaturile pe care mi le-ati dat,stiu ca in primul rand alea erau verificarile care trebuie facute si doar apoi vazut ce e in motor... daca are cineva ceva pareri sau vrea sa adauge ceva la ce am zis in legatura cu procedura aceea e binevenita orice explicatie... o chestie...eu folosesc benzina eco premium 95(pt ca a intrebat domnul Diaconuliviu daca alimenteza "pe unde e mai ieftin") si alimentez in general de la petrom... |
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
mirceas |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
capacul ala nu cred ca e de plastic ci din tabla, te referi la capacul de la culbutori. aveai rupt un arc de supapa. care sunt 8, nu 6.
ce au facut ei e sa inlocuiasca arcul fara sa dea jos chiuloasa. cu tija aia improvizata a avut grija sa nu cada supapa. ca ea e fixata la capat cu un semi-con... interesant ar fi de stiut al catelea arc era cel cu pricina, sa stim daca era de admisie sau evacuare. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
mur_andrey |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
era ultimul arc spre fata masinii,cel de la bujia 4(ultima spre exterior)...ai dreptate,nu ma prea pricep eu,doar am zis aproximativ ce am zis...cred ca era de admisie...
|
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
mirceas |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
ai explicat foarte bine, eu am inteles. doar am completat cu unele amanunte.
e de evacuare, ordinea e: EAAEEAAE |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Dispozitivul exista in trusa de service, se numea "doigt" (deget)- lb.fr. si, ma rog, avea un cod MOT..... Se folosea pentru inlocuirea unui taler, sigurante sau arc si, mai nou, simering, fara demontarea chiulasei. Retine supapa sa nu cada in cilindru. Ei au improvizat "degetul" din acel fier curbat.
Iti spuneam mai sus, daca ai gpl dar NU NUMAI, verifica jocul culbutorilor. Daca scoteai capacul pt asta, vedeai arcul rupt fara sa mai schimbi capac delco, condensator, etc. This post has been edited by diaconuliviu: 23 Aug 2007, 09:10 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dizzy |
![]()
Post
#28
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Bine ca ai rezolvat.
Lasa ca nu strice condensator nou si capac nou de delcou Lasa-le pe alea noi pe masina, si pe alea vechi le tii rezerva. This post has been edited by dizzy: 23 Aug 2007, 10:39 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
mur_andrey |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 March 07 ![]() |
asa e...dar sa intreb daca tot ai pomenit de ele: sa le pastrez pe cele vechi sau sa le pun pe astea noi???
This post has been edited by diaconuliviu: 23 Aug 2007, 10:44 |
--------------------
dacia
1310
1998 L
- SJ 15 LOL Un picior in fund e un pas inainte !!!
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Multumim pentru raport.
Liviu are dreptate, scula exista in kitul Renault de service. Avusesi noroc. Arcul ala nu-ti mai inchidea supapa motiv pentru care masina mergea intr-adevar in trei cilindri. Pericolul era ca supapa ta putea sa cada (sau sa ramina deschisa) in cilindru cind venea pistonul in sus si o plesnea, cu rezultatul ca distrugeai si supapa si piston, si probabil altele. Dar tot ma intreb cum dracu a iesit compresia buna pe cilindrul cu pricina? |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:23 |