Montare antena suplimentara UCH pentru RF, - din alt topic -
![]() ![]() ![]() |
Montare antena suplimentara UCH pentru RF, - din alt topic -
einstein1984 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
klaus |
![]()
Post
#32
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sau in Mexic.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca o antena suplimentara la UCH nu prea face mare lucru...
Problema zic eu ca e "la emisie". Am facut urmatorul experiment: Cu un receptor "ordinar" din comert, pe 433MHz, pozitionat in masina si avind "pe iesire" un led, am inceput sa emit cu telecomanda/cheia RF indepartindu-ma de masina. O a doua persoana era in masina si "monitoriza receptia". Pot sa spun ca nici receptorul folosit nu "a simtit" cheia de mai departe decit o face UCH-ul. La fel am procedat cu un emitator tot "ordinar" din comert, tot pe 433MHz si vreau sa spun ca receptorul l-a receptionat pina pe la 100m in cimp deschis. Am anulat partea de emisie din cheie (e vorba de o cheie de sacrificiu... ce a fost "mutilata" - multumesc IRONICK! ![]() Incercind sa introduc acest emitator in corpul cheii (desi am reusit cu greu) am constatat ca daca antena nu este macar 5cm in afara carcasei cheii, telecomanda "bate" mai putin decit in configuratia initiala. Atasez schema partii finale din cheia RF-Logan si daca aveti idee cum am putea-o modifica... [attachmentid=1627557767] Nu sint probleme in a depasi cei 10mW "legali", cheia este departe tare de aceasta putere de emisie... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#34
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(mariuscond @ 8 Oct 2009, 22:01) am constatat ca daca antena nu este macar 5cm in afara carcasei cheii, telecomanda "bate" mai putin decit in configuratia initiala Dar daca folosesti insertul metalic drept antena? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Hă hă... l-am folosit... nu vrea si pace...
Cu 10cm de fir exterior... bate lejer 50m..., cu 5cm merge ca cea stock, daca bag firul inauntru... e jale... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Daca micsorezi putin rezistenta de 56ohmi din emitorul tranzistorului?
Sa cobori pana la 33 sa zicem? Inca un etaj de amplificare in fata tranzistorului ar fi mai bun dar trebuie sa fie acordat si el pe 433Mhz. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
mariuscond |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La rezistoare am umblat de m-am plictisit si nu am obtinut nimic bun.
La telecomanda de la alarma [attachmentid=1627557844] am modificat rezistorul din emitor de la 27 la 10 ohm, iar efectul a fost peste asteptari (s-a dublat raza de actiune a telecomenzii - a devenit decenta...). La schema din cheie... am ramas fara idei. |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Partea metalica a cheii cred c poate fi folosita, insa cuplata capacitiv. Ar putea fi incercat cuplajul serie printr-un trimmer 3...12 pF astfel incat sa se obtina acordul "antenei". Nu putem calcula valoarea trimmerului intrucat nu cunoastem inductanta partii metalice a cheii, deci probe (atentie, la 433 Mhz, acordul este influentat chiar si de modul in care este tinuta cheia in mana). Daca valoarea condensatorului necesara este de cativa pF, acesta poate fi facut din 2 fire CuEm rasucite, iar acordul se face prin taierea succesiva a acestora, pana la acordul corect (se intelege ca se pleaca de la o lungime a firelor rasucite mai mare decat cea necesara). |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Prin modificarea valorilor componentelor nu am obtinut mai nimic notabil!
Ce am mai "descoperit"... Am conectat un fir (pe care l-am scos din carcasa cheii) de 34cm in punctul "A": [attachmentid=1627558131] si... bate "de rupe" ![]() Am redus lungimea firului la 17cm si puterea a scazut dramatic (ca la inceput) - ca si cum n-as mai avea antena externa. Nu stiu ce sa mai fac... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
N-are nimeni idei?
E aproape gata constructia alarmei "pe cheia masinii", da' nu ma îndur s-o montez daca nu reusesc sa maresc un pic raza de actiune a cheii... ![]() |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca scot mufele alarmei (o deconectez) distanta de actiune a cheii se mareste putin.
Nu stiu cum se explica urmatoarea chestie: Am scos alarma cu totul, cu toate firele/conexiunile (mi-am facut si urmeaza sa o montez, alarma "pe cheia masinii" - poate fac si un tutorial...) si masina "a ajuns" cum era de la mama ei... Ei bine acu' imi merge cheia masinii de la etajul 6 din camera prin 2 rinduri de geamuri, lucru imposibil pina acu'... ![]() _________________ L. E. @IRONICK, ce n-ai inteles? N-ai inteles ce am facut? Am renuntat la alarma de la "dilăr" pentru ca-mi pun una facuta de mine (folosind cheia RF pentru comanda) si care "va face" ce si cind vreau eu... sau De ce "se intimpla" asa (cheia masinii merge mult mai de departe)? Ca aici nici eu nu am un raspuns... This post has been edited by mariuscond: 20 Nov 2009, 00:27 |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#42
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ce facusi maica?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Am observat ca distanta de actiune a cheii este influentata destul de mult chiar de pozitionarea mănunchiurilor de fire din jurul UCH!
![]() |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
ubi |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 October 09 From: BUCURESTI--PETRONEL logan ![]() |
Va salut cu multa caldura.Doresc si eu montarea antenei suplimentare la un Logan.Sunt din Bucuresti.Ma multumesc anticipat. BUCURPETRONEL2006.
|
--------------------
DACIA LOGAN
PARTNER 1,5dci 85cp
2008
- 727337527 Nu sufar de nebunie.Ma BUCUR de fiecare clipa.
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Concluzia mea:
Dupa ce am facut tot felul de teste (antena suplimentara UCH, modificari ale emitatorului cheii, amplificatoare, etc.): Distanta de actiune a cheii NU poate fi marita decent decit prin modificari "substantiale" ce nu merita efortul, avind in vedere cei 3v la care functioneaza cheia si cu o antena "pictata" pe cablaj. UCH-ul este destul de sensibil, marirea sensibilitatii acestuia nu ajuta pentru ca in 433MHz e mult "zgomot" (toate chinezariile emit pe 433). Problema poate fi rezolvata marind puterea de emisie a cheii, dar cum am mai spus nu se poate prin "artificii" simple. Trebuie ori marita tensiunea de alimentare (treaba dificila deoarece circuitul din cheie nu permite mai mult), ori marita antena "fizic" lucru destul de nepractic. Se mai poate obtine ceva (~5m) prin repozitionarea manunchiului de fire din jurul UCH ceea ce nu reprezinta mare lucru... ![]() |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
fost membru |
![]()
Post
#46
|
![]() membru analfabet Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 09 From: clasa I-a ![]() |
QUOTE(mariuscond @ 19 Nov 2009, 22:17) Daca scot mufele alarmei (o deconectez) distanta de actiune a cheii se mareste putin. Nu stiu cum se explica urmatoarea chestie: Am scos alarma cu totul, cu toate firele/conexiunile (mi-am facut si urmeaza sa o montez, alarma "pe cheia masinii" - poate fac si un tutorial...) si masina "a ajuns" cum era de la mama ei... Ei bine acu' imi merge cheia masinii de la etajul 6 din camera prin 2 rinduri de geamuri, lucru imposibil pina acu'... ![]() ....... De ce "se intimpla" asa (cheia masinii merge mult mai de departe)? Ca aici nici eu nu am un raspuns... Ai gasit solutia? Motivul? |
--------------------
dacia
dacia
logan
- CT 09 FMB
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Repozitionarea (atit cit se poate... ca nu prea e mare lucru posibil) manunchiului de fire din jurul UCH si micsorarea numarului de fire ce trec prin dreptul/fața UCH-ului duce la modificarea ariei (formei lobilor) in care se "inteleg" cheia masinii si UCH. In cazul de mai sus s-a imbunatatit receptia pe verticala. Cu o antena suplimentara conectata cum "trebe" (cu capacitorul din UCH) nu am obtinut mai nimic...
Rezultate cu adevarat multumitoare am obtinut cu o antena (fir) de 34cm ce iesea afara din corpul cheii. |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 22:24 |