Cum faci DACIA sa nu rugineasca ?, este o problema serioasa
![]() ![]() ![]() |
Cum faci DACIA sa nu rugineasca ?, este o problema serioasa
Ursul |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 28 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310
1997
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
1997 este unul din cei mai prosti ani la Dacii, ai prins o masina dintr-un lot prost, nu ai ce-i face, carpesti undeva rugineste altundeva.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
o metoda miraculoasa ar fi tratamentul cu parafina. se gaseste la magazinele de vopseluri auto. ceri ceara de lonjeroane sau parafina . se da ori cu pistolul ( cel mai bine) ori cu pensula - dar asta poti face doar in interiorul usilor. tabla rugineste din interior spre exterior. si inca ceva asigura-te ca toate chederele-inclusiv luneta si parbriz- sunt etanse.
deci: baga multa parafina in usi, lonjeroane, praguri si aripi spate. spre deosebire de uleiul de motor ars care murdareste si se scurge parafina ramane acolo intarindu-se cat de cat. |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
dizzy |
![]()
Post
#4
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Ursule, se rezolva cu zeama da alta.
O vinzi si ei ceva mai nou sau mai bine tratat. Cu asta nu ai ce sa faci. Cand a luat-o canceru nu o mai aduci inapoi. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
ba da. o face la tinichigiu. o reantifoneaza ca la carte si revopseste ca la carte. apoi tratament anticoroziv cu parafina.
insa din pacate mesterii nostrii considera daciile vechi "masini fara pretentii" incheiat citatul - si isi bat joc in ultimul hal de client. |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Merced |
![]()
Post
#6
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ia cateva kile de vaselina, unge-o pe dedesubt apoi fa cu ea un drum sanatos pe un drum prafuit, d-ala ca pe camp preferabil. Se face praful ala cu vaselina un fel de antifon ieftin si chiar eficient. Cu "tratamentul" asta podelele mele au dus-o aproape 30 de ani fara sa fie schimbate. S-au facut niste gauri, dar vezi, masina ta e mult mai noua si deja probabil arata mai rau decat a mea din ce ai descris tu.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
KTC |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Si tata tot la fel facea cu dacia mea din 86. O sacosa de vaselina si dadea peste tot. pe lonjeroane, podele si prin usi. Asta mi se pare cel mai bun tratament anticoroziv. Am avut ce ma murdari cand mi-am montat inchiderea dar per total se merita.
Grudundul si antifonul ala cauciucat cad cam repede, sunt spalate de apa care sare de pe jos, de pietrisul aruncat. Asa un strat de vaselina e mult mai gros si mai cleios. Si cand iti mai vopsesti masina ai grija, modele 91-99 sunt cele mai pacatoase, rugina iese pur si simplu din tabla. Problema mare e tabla care e una dintre cele mai pacatoase ... putin ajutata de vopsitor. Am vazut yo cum vopseste nea Fanel vopsitorul in curtea lui improvizata, doar un polish sa-i dea fata dreapta, nu tu grund, nu tu multe straturi, absolut nimik. Ii da doua straturi sa fie acolo, te fura la vopsea si gata masina. Uite o poza (de acum doi ani ce-i adevarat) cu lonjeronul meu, tocmai il curatam cu tata sa-i dam alt strat. http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=36506 This post has been edited by KTC: 31 Aug 2007, 09:21 |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#8
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Ulei nou de CV si vaselina grafitata:)treaba cea mai importanta este ca aceste lucruri trebuiau facute cand era masina NOUa.acuma....
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
psihoursu |
![]()
Post
#9
|
![]() posesor de Bugatti 1310 Group: Members Posts: 139 Joined: 15 August 07 ![]() |
si eu am tot o dacie din 97 si arata destul de bine cu exceptia aripilor fata. De cand a luato tata a umpluto cu ulei si vaselina si nu prea a luato rugina. Acum mi-am luat si aparatori de noroi pentru aripi dar cred ca intai ar trebui sa sa schimb aripile si pe urma sa montez aparatorile ca sa nu mai imi apara rugina la aripi
1 Sep 2007, 12:35: problema mea mare este ca nus pe unde imi intra apa in dreapta si imi uda mocheta exact in centru. M-am uitat peste tot si nu imi dau seama pe unde poate sa intre This post has been edited by psihoursu: 1 Sep 2007, 11:35 |
--------------------
dacia
1310/
1997
- B 04 MOC
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
prin aeroterma daca nu ai CN.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
psihoursu |
![]()
Post
#11
|
![]() posesor de Bugatti 1310 Group: Members Posts: 139 Joined: 15 August 07 ![]() |
am bord de cn pe ea
|
--------------------
dacia
1310/
1997
- B 04 MOC
|
|
mad toz |
![]()
Post
#12
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Io odata la 2 ani o dau pe dedesupt cu smoala amestecata cu ulei ars.Treaba asta o fac la tara si dupa ma plimb cu ea pe drumuri cu praf mult.Si a mea e din renumitul lot 98 dar pe dedesupt nu am avut nici o problema cu dedesuptu.
A fost vopsita acum 2 ani si inca se tine vopseaua(atunci au fost schimbate aripile fata si o fata de usa ). |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#13
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
treaba cu mersu prin praf dupa ''ungere'' nu stiu de unde a aparut;))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#14
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(Ursul @ 30 Aug 2007, 11:46) Am o berlina din '97 si privesc uimit cum rugineste de la o zi la alta. Vad Dacii de prin '80 care inca nu a rugint vizibil (!!!!). Masina asta asta insemna mult pentru mine iar eu nu suport gaurile in tabla. Oricat le-as astupa eu la vopsitorie, apar mereu altele. Ba mai mult vopseaua se umfla, acumuleaza apa, ajutant tabla sa ruginesca. Masina e ca o carte de vizita pentru fiecare. Daca nu e o masina scupa macar sa fie una intretinuta. Am inteles ca lacul romanesc ar fi de vina. Este adevarat ? Altii spun ca daca pui lac strain nu mai e compatibil cu vopseaua. Iar altii spun ca stiu ei o metoda "miraculoasa" si secreta de tratamet anticoroziv al tablei. Dar cred ca e excrocherie. ![]() vinde-o si ia alta, daciile din 97 sunt renumite pentru problemele de la caroserie... uleiul ars de la motor este ca un acid pentru tabla.........de ce oare se schimba uleiul din motor ....... aaaaaa? scrie undeva intr-o carte ca trebuie sa imbibati masina in ulei ars de motor ? |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
Fygaro |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 11 July 05 ![]() |
atac la persoana eliminat, Domne` feri`
![]() ![]() |
--------------------
Fiat
Punto
2003 1,2 16V 80Bhp
- RMS
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Uleiul proaspat nu este acid! Acid e cel ala uzat si cu cat are mai multi km, cu atat ii creste aciditatea, d'aia se si recomanda schimbarea uleiului la un anumit interval chiar daca nu faci numarul de km.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#17
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
oricum mai bine ulei uzat in caroserie decat apa+clorura de calciu:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#18
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
si cand te gandesti ca exista grunduri speciale pentru asa ceva.. care chiar sunt extraordinar de bune.. si nu trebuie sa dai decat o data cu ele..
|
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
Merced |
![]()
Post
#19
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Daca dai numai cu vaselina nu faci mare branza, praful ala e chiar important ydaniel. Stratul de deasupra format din vaselina si praf e mai rezistent intemperiilor decat vaselina singura.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#20
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
asta cu praful o recomandau inainte la cumpararea unei dacii 1310
la astea noi nu cred ca se aplica |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Kojak |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
...ca bine ziceti:
se achizitiona una bucata de dacie 1310, se baga ulei peste tot, in praguri, pe dedesupt, eventual o antifonare suplimentara dupa care se lua masina si se "tavalea" prin praf (n.r. se ducea pe un drum de tara neasfaltat, de pamant, sa se imbibe de praf pe dedesupt) Rezultatul: tinea rugina departe de ea cativa ani buni. ![]() This post has been edited by Kojak: 2 Sep 2007, 22:29 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Masinile ruginesc din interior in afara cel mai frecvent. Pragurile si alte spatii inchise in special. Si acolo n-ai ce face, depinzi de ce a facut fabrica. Cel mai adesea umezeala ajunge intre doua foi de metal sudate in puncte si de acolo incepe tragedia. Nu stiu cum poti sa eviti asa ceva. Pina si aici in Australia unde clima e extrem de uscata apare problema asta. Cele mai bine pastrate masini sunt insa cele care au stat in interiorul continentului caci pe coasta iarna umiditatea aerului ajunge si la 90% si asta inseamna condens masiv in toate cavitatile metalice. Daca te uiti la praguri (si eu am trecut dureros prin experienta asta recent), un cap de gamalie de rugina ajunsa la exterior se poate dovedi un prag distrus in proportie de 80% in interior.
Pe de alta parte DAcia a folosit diferite surse de tabla de-a lungul timpului. Un amic mai in virsta mi-a spus cum depozitau cei de la dacia tabla venita din Japonia prin anii 70. FIecare foaie era ambalata in hirtie cerata, si fiecare pachet legat frumos cu centuri metalice, si un numar de pachete in cutii de lemn. La descarcare cu electrocarul din camion, le trinteau la usa fabricii (le lasau sa alunece usor pe furca usor inclinata a electrocarului ca nu aveau o macara sau un depozit organizat sa receptioneze pachetele cu pricina sau cine stie depozitul era plin cu alte prostii?), lazile se rupeau, pachetele se desfaceau si foile curgeau pe jos unde zaceau in devalmasie pina le venea rindul sa intre pe linia de productie. Cind erau deja ruginite, caci tabla era decapata si curata, gata sa fie acoperita cu vopselele protectoare (grund, ma rog). Asa ca vedeti nu numai regimul era de vina, erau si oamenii nesimtiti. Dar asta e alta problema. Corect vorbind, are dreptate cine te sfatuieste sa o lasi sa rugineasca in pace si sa-ti vezi de alta. Orice ban investit aicea e ban aruncat pe fereastra. |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
un raspuns "extrem" la intrebarea din topic este: sa o faci din aluminiu.
parerea mea e ca e greu sa faci o masina cu tablaria de Dacie de pe piata care sa nu rugineasca. trebuie investita multa munca, atat la o reconditionare generala cat si de-alungul timpului (mai ales), prin intretinerea masinii. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Kruger |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.660 Joined: 18 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu bani se face orice. Cat ar costa o caroserie completa de dacie din aluminiu ? Cat ar cantari ? Cine ar putea-o executa ? S-ar putea omologa ?
Nu sunt nebun, nu dati cu parul, e o fantezie la care ma gandesc din cand in cand. Mai ales cand ii vad pe astia la Discovery care fac sasiuri si reconstruiesc vechituri de masini. |
--------------------
Honda
Accord
2005, Sport Tourer Automatic 2.0 VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#25
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
dati fratilor cu parafina ca e cea mai buna solutie in cazul de fata. asta in cavitatile inchise. repet : se da de catre un vopsitor cu pistol cu stut. adica in praguri lonjeroane si usi. se da si in contraaripi la portbagaj. cautati la magazine de vopseluri auto si cereti ceara de lonjeroane sau parafina.
si daca masina este bine grunduita si data cu antifon de calitate ( fara sa fie furat de catre vopsitor si dat doar o spoiala ) podelele tin ani de zile. recomand antifon plastifiat care se mai chiama si insoplast. si inca ceva: trebuie sa nu intre apa in masina pe la chedere sau stiu si eu ce imbinari ruginite. ps: treaba cu vaselina si ulei ars sunt o gainarie la fel ca si reparatiile cu sarma. chiar nu va murdariti de la ulei ars si vaselina? nu contest eficienta lor dar cu jegul cum ramane ? ca deh se mai urca omul imbracat si de duminica in masina. vorbesc din proprie experienta de la dacia 1300. This post has been edited by han_1.6 mpi: 3 Sep 2007, 18:20 |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#27
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu tot nu intelege de ce nu s-a apucat o firma sa faca aripi din fibra de sticla pt dacia berlina;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Recomand in locurile unde nu se poate patrunde sa turnati ulei folosit de la motor (cea mai ieftina treaba) sau ulei de cutie folosit sau nou daca vreti mai gros. Eu la toate daciile la care am vazut ulei in praguri/lonjeroane, nu am vazut nici rugina. Eu unul am bagat ulei+vaselina cam peste tot: praguri, lonjeroane, am turnat si in capota la motor de s-a scurs in fata, am turnat si in capota la portbagaj, am desfacut aerisirile alea negre de plastic de la stalpul spate si am bagat si pe acolo; in usile fata/spate am bagat vaselina+ulei. Cu toate ca intr-adevar uleiul se scurge credeti-ma ca efectul ramane. Am verificat in usi unde nu mai pusesem nici ulei si nici vaselina de nu mai stiu cand si cand am scos mana era plina de ulei si vaselina desi la ochi nu parea ca ar avea. Asa ca bagati ulei si vaselina, asta in varianta cea mai ieftina, ca adera la suprafetele metalice chiar daca in aparenta se scurge.
LATER EDIT: Acum nu stiu ce sa zic, o fi fost si un lot mai bun masina; e fabricatie decembrie '98, inmatriculata ianuarie '99; a fost printre primele modele de zambet CN4 pe carburatie. Are ea alte belele, la tabla stau bine ![]() This post has been edited by ionutctn: 4 Sep 2007, 08:53 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
LIVIU26 |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 4 October 06 ![]() |
Salut.Eu am mai scris despre problema asta dar la SN.Exista o substanta de la loctite se numeste SUPER ROST KILLER O puteti gasi doar la BADI BD ,LAMINORULUI sau ASPAD[CAUTATI PE NET PT ADRESE ]Aceasta substanta transforma rugina intr o suprafata solida .SE aplica direct pe rugina.
|
--------------------
DACIA
SN
2002 CONFORT
- b32agh
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:59 |