pedala de frana moale
![]() ![]() ![]() |
pedala de frana moale
SuntZmeu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|||
MECCA |
![]()
Post
#2
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
aceeasi problema aseara.Schimbat discuri + placute + saboti, aerisit frane cate 100 grame lichid la fiecare roata, pedala tot moale.Problema se rezolva in momentul cand placutele si sabotii se aseaza la locul lor, sper.Daca nu o sa schimb si garniturile de la cilindrii spate ca era umezit putin de lichid pe acolo.Multa bafta si tie.Apropo ai schimbat garniturile de la cilindrii de frana spate??
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
Urs |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Pedala devine moale in momentul cand se porneste motorul pentru ca intra in activitate servofrana. Cred ca daca un sfert de cursa merge usor si abia apoi se intareste (inclusiv in cazul apasarilor repetate, deci excludem aer in instalatie) pot fi uzate garniturile din pompa de frana.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
placutele si sabotii au fost schimbate in urma cu 1000 de km,deci zic eu s-au asezat deja.problema aceasta am intampinat-o inca de la achizitionare,iar de atunci am parcurs 19000 de km.franele functioneaza bine,am franat de multe ori in caz de urgenta,dar ma seaca pedala aceasta moale in prima parte a cursei.nu am schimbat garniturile pe spate pentru ca nu erau uzate.mai intervine ceva.dupa 5-6 mii de km frana de mana se ridica mult.......10-12 dinti.dupa un reglaj manual al sabotilor pe spate revine la cursa normala 7-8 dinti.mecanicul meu spune ca e din cauza reglajului automat al ferodourilor care nu se face chiar asa "automat".dupa aceasta reglare pedala se mai intareste dar foarte putin.e ciudat si imi da o senzatie de nesiguranta,pentru ca am condus si conduc foarte des masini straine.....iar cand ma urc in dsn-ul meu mi-e teama ca raman fara frane
![]() This post has been edited by SuntZmeu: 20 Sep 2007, 12:44 |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
Andu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Uneori reglarea ablului de la frana de mana poate face minuni.
|
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
celebris |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 12 July 05 ![]() |
Se face reglarea franei de mana. La mine in primul an de la cumpararea solenzei cred ca am facut-o de 3 ori. DE vina se pare ca este autoreglajul sabotilor care nu functioneaza.
|
--------------------
dacia
solenza
- B42CTH
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
imi puteti spune si mie de unde anume se face reglajul cablului de frana?am observat ca daca tin frana de mana trasa 2-3 dinti pedala mai se ridica,putin,nu de ajuns.am cundus mai multe dsn-uri si toate aveau pedala de frana tare cum este si la logan.asa o vreau si eu
![]() |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
Remus66 |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 ![]() |
Aceeasi problema m-a chinuit si pe mine un an de zile pina am rezolvat-o!
De vina sunt garniturile de etansare ale pistoanelor etrierelor, care se maresc cu timpul si string pistonul ca intr-un cleste astfel incit acesta nu mai reactioneaza la o apasare relativ scurta pe pedala de frina, fiiind casi blocat, masina frinind practic numai pe puntea spate.La o apasare mai lunga si puternica pe pedala de frina pistoanele din etriere reusesc totusi sa se deplaseze si masina frineaza relativ bine.Dupa ce am inlocuit garniturile de etansare de la etriere frina si-a revenit ca prin minune. Intr-adevar, mai ales in oras in aglomeratie, cind de multe ori trbuie sa ciupesti doar pedala de frina, datorita timpului scurt de apasare masina nu frineaza, iar apoi, la o apasare puternica te da cu nasul de parbriz. Incearca urmatorul lucru: de ex. la semafor, peloc, apasa de citeva ori lung si cu toata forta pedala de frina iar imediat ce ai plecat pe verde ciupeste frina moderat sau chiar usor ca si cum ai vrea doar sa reduci un pic viteza; aproape am curaj sa pariez ca frina va fi perfecta, dupa care peste un timp relativ surt va prezenta iar fenomenul suparator descris in primul post. Comparind la mine garnitura veche cu cea noua, nu-mi venea sa cred ca cea veche ere cu cca. 10 mm mai mare in diametru. Din pacate garnituri de schimb nu gasesti decit in Vitan la 2,5 lei/set facute de un SRL din Pitesti. La magazin nu au decit impreuna cu pistonul, eu asa am luat dar pistonul meu ere adevarat fata de cel din set. |
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
am inteles....ce sa zic....nu-mi place ideea vitan cand vine vb de frane.....mai merge un plastic ceva,dar nu ceva legat de frane.acum mai ma documentez.in principal sunt obijnuit cu pedala de frana,dar cum spuneam imi da o senzatie de nesiguranta.o sa caut maine la magazinul de pe Mihai Bravu sa vad la ce preturi gasesc pistoanele acelea.daca nu o mai las putin asa(s intampla ceva?)poate ma hotarasc si o vand.mi-e mila de ea saraca sa o dau.nu mi-a facut probleme mari,decat mici da enervante,gen cablu de acceleratie rupt,filtru benzina spart,burdufuri planetare de nu mai stiu de mine,chestii deastea
![]() This post has been edited by SuntZmeu: 20 Sep 2007, 23:16 |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
Urs |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Cilindri de frana pe spate (de origine) sunt cam 3-400.000 Rol, eu le-am schimbat pe ambele.
Si e mai simplu decat decat sa le schimbi doar garniturile, nu stiu daca tin mai mult, dar cred ca da, decat daca le schimbi pistonasele si garniturile si cilindrul are uzura pe oglinda. Attached thumbnail(s) IMG_4087.JPG ( Size: 288.67k ) Number of downloads: 5857 IMG_4088.JPG ( Size: 340.95k ) Number of downloads: 6321 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
acum nu prea mai inteleg ce sa schimb.ori garniturile de la pistonasele etrierilor,ori pistonasele de pe spate?
![]() ![]() |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
MECCA |
![]()
Post
#12
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
eu la o DSN a unui priten, altul de care am vb mai sus tot asa, se ducea pedala pana jos, cu toate ca frana tine destul de bine, bloca toate rotile.Am crezut initial ca mai trebuie reglati sabotii din dospozitivul de autorteglare, dar cand am dat jos tamburii si am dat la o parte garnitura de protectie a cilindrului a curs lichid de frana.Am dat fuga la un magazin am luat doua seturi de garnituri cilindru le-am schimbat pe ambele parti, aerisita bine, reglati saboti, rezultat: frana doar o ciupeai si te dadea cu capu-n parbriz.Asa s-a rezolvat problema la franele prietenului meu.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
si acele garnituri le gasesc la un magazin de piese auto de origine?sau tot dinacelea facute de un srl?acum k e weekend voi incerca si eu sa ajung in service cu problema asta.daca ati avut dreptate bat mecanicul(inseamna k e dobitoc de nu si-a dat seama in aproape un an de zile de cana ma plang eu)si va scot la bere:)).sper sa fie de acolo ca nu mai suport.as incerca eu acasa sa schimb garniturile alea dar n-am cleste pentru desfacut protectia aceea de la surubul tamburului si nici ce cheie imi trebuie pentru surubul acela.stiu ca acea protectie se scoate si prin lovire cu ciocanul dar nu vreau asa ca se vede dupa ca am reparat-o in spatele blocului.
|
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Urs cred ca nu ai montat ansamblul asa cum se vede in poza 2?........adica fara sa fi pozitionat autoreglajul sabotilor!
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
Urs |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Bratul acela cu capatul de jos zimtat l-am urcat inapoi pe pintenul zimtat de pe tamburul din dreapta. L-am fost deplasat complet pentru ca altfel nu-mi incapea cilindrul nou. Cand am desfacut prima oara ma durea capul, nu prea pricepeam cum functioneaza toata chestia aia, dar dupa repetate apasari pe pedala de frana si miscarea acelui brat de la autoreglare cu surubelnita in diferite pozitii, am priceput....
Am mai gasit o poza in care sta mai bine... Scuze SuntZmeu, nu am citit cu atentie totul si nu am vazut ca inaintea mea Remus66 a vorbit despre pistonasele de la etrier. Pe acelea am dat ceva peste 100.000 Rol cu tot cu garnituri (sunt 2 la fiecare piston). Se schimba usor, de scos e putin mai greu, am reusit prin lovirea etrierului de un butuc de lemn ca in poza. Nu raman urme ca si cum masina a fost reparata in spatele blocului.... ![]() Attached thumbnail(s) IMG_4085.JPG ( Size: 295.4k ) Number of downloads: 6108 IMG_4102.JPG ( Size: 357.99k ) Number of downloads: 5664 IMG_4101.JPG ( Size: 354.7k ) Number of downloads: 5557 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
AlinREHAU |
![]()
Post
#16
|
![]() membru incepator Group: Members Posts: 718 Joined: 21 March 06 ![]() |
Cand am schimbat garniturile la etrier la break am apasat frana cu furtunul nedeconectat si a iesit cilindrul singur afara . e foarte importanta si garnitura de la exterior care se pune dupa ce intra pistonul ca fara ea praful din interior si se uzeaza toate componentele mult mai repede .
Chestia cu frana de mana trasa 2-3 dinti ca sa tina frana mai bine am mai vazut-o si la mine la break . |
--------------------
Dacia
break
96
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
tot nu mi-am rezolvat problema cu franele din lipsa de timp.dar am avut timp sa-mi achizitionez piesele necesare.am cumparat piese de origine(magazin dacia de pe Mihai Bravu).cilindrii de frana spate au costat 51 lei(extrem de mult desi in urma cu cateva zile costau mai putin)si pistonasele de la etrieri nu mai imi aduc aminte dar in jur de 15 lei.am mai cumparat lichid de frana(are in jur de 60 de mii de km)si intentionez sa mai schimb si furtunasele de la etrieri care imi par imbatranite.sper sa ajung cat mai curand in service pentru problemele acestea+ filtru de benzina + burduf planetara dreapta desprins(arcul acela nu mai strange bine,am cumparat set nou buduf+arcuri+plic vaselina).
|
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
Urs |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Spor la munca, nu te poti plange acum de lipsa de activitate.......
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
asa este dar in schimb ma pot plange de gaura in buzunar:(.da cum vine iarna vreau sa rezolv toate problemele astea cu franele si sa o incalt de iarna....ceva marci de cauciucuri stiti?si cam ce dimensiune maxima pot pune pe jentile de aliaj pe 13?
|
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Urs |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
Cand iti rezolva mecanicul pompa de frana, uita-te cu atentie ce face si povesteste-ne si noua, eu cel putin inca acolo nu am desfacut nimic, dar sunt interesat cum se demonteaza si se schimba garniturile.
Tot raul spre bine, ai totul schimbat la roti, daca ai rezolvat si cu pompa, un timp stai linistit la capitolul frane. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
SuntZmeu |
![]() ![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
klaus |
![]()
Post
#24
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai alea doua garnituri. Numa' ca trebe sa fi cu bagare de seama la modul cum le pui, ca nu sunt reversibile, se pun doar intr-o pozitie.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
SuntZmeu |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 31 May 07 ![]() |
Am inteles.Multumesc mult klaus pentru raspuns.Problema este.......se gasesc in magazin ca piese de schimb de origine?Ca in nici un caz nu vreau ceva facut de un srl.Am bagat totul pana acum de origine, tocmai pentru ca a fost vorba de frane si pentru ca am avut experiente neplacute cu piesele no name.Daca imi puteti spune si niste coduri sa stiu ce cer, sau denumirea lor exacta va sunt foarte recunoscator.In momentul de fata pedala de frana s-a mai intarit putin(a ajuns la starea initiala, caci dupa schimbat toate cele mentionate mai sus devenise si mai moale).Dar nu ma astept sa se intareasca mai mult de atat.Poate s-au asezat placutele pe discuri cine stie.
|
--------------------
dacia
DSN
2001 clima 1,4MPI
- B 69 K T A
|
|
mvali |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 8 February 07 From: Ploiesti ![]() |
La mine a inceput sa tina frana bine numai de la a doua pedala. Prima se duce greu pana jos si franeaza dar nu bine.. si abea la a doua pedala incepe sa tina bine.
Precizez ca nu am probleme cu franari inegale sau cu frana de mana. Problema a inceput acum cand temperaturile sunt sub 0. Sa fie probleme tot la garniturile de la pompa si etrieri? sau in cazul meu servofrana este cauza? Multumesc This post has been edited by mvali: 5 Jan 2009, 10:40 |
--------------------
ex Dacia
SuperNova
Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
|
|
Tonypardaf |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 15 December 08 From: Ianca Braila ![]() |
cand e motorul oprit frana e tare cand pornesti se inmoaie e normal cum au spus si altii adica merge servo,garniturile de la etriere sau cilindri spate se schimba atunci cand curge sau se blocheaza vreun pistonas ,frana de mana nu are nici o treaba cum zic unii,adica cablul,cand se uzeaza placutele sau ferodourile iar nu conteaza pentru ca are autoreglaj si pompa creaza presiune
|
--------------------
Supernova
Confort
2002
|
|
mvali |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 8 February 07 From: Ploiesti ![]() |
Am facut aerisirea si acum tine bine de la jumatatea cursei pedalei.
O intrebare: este normal ca sa curga atat de incet pe la punctele de purjare spate si pe la mompa? aveam rezervorul aproape plin. Pe fata curgea in ritmul a 3 picaturi pe secunda, pe spate mai incet, dar la aerisirea de la pompa foarte incet iesea lichid de frana.. foarte incet. am scos de tot aerisitorul acela mic si degeaba. abea se observa. Si inca o intrebare: cum a'ti reusit voi sa desfaceti sonda ICP ca la mine piulita acela de 22 este intepenita bine de tot. pe sus printre tevile ce ies din pompa de frananu prea este loc chiar daca am demontat butonul rosu de intrerupere alimentare, pe jos reusesc sa prind piulita dar degeaba. nu se misca, cu tot WD40 dat pe ea. This post has been edited by mvali: 6 Jan 2009, 09:43 |
--------------------
ex Dacia
SuperNova
Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
|
|
Koffy |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 501 Joined: 8 August 08 From: Bucuresti-Militari ![]() |
Eu am incercat asa cu frana de mana trasa 5-6 dinti, motorul pornit prin apasarea pedalei de frana in repetate randuri. Am ramas uimit sa vad k pedala de frana este mult mai tare ca inainte. Inainte ca sa franez se ducea pedala la podea iar acum pedala nu se duce mai jos de jumatatea cursei. Thx thx thx baieti la mine a functionat
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
2001 Clima
- B 20 SVG
|
|
moustache |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
A functionat dar asta nu inseamna ca e si ok situatia. Daca totul ar fi reglat bine, la 5-6 dinti frana de mana ar trebui sa cam stai pe loc
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:36 |