Probleme directie!, Trage dreapta
![]() ![]() ![]() |
Probleme directie!, Trage dreapta
Iulik_21 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|||
alecsz99 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 18 February 07 From: Bucuresti, Romania ![]() |
Odata cu schimbarea pieselor mentionate este necesara si reglarea geometriei rotilor.
|
--------------------
Dacia/Kia/Mercedes
Berlina Li / Pro Cee'd / S320
2003 / 2008 / 2010
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
bieletele de directie cum sunt...? spre exemplu si la mine trage dreapta un pic...dar bieleta de directie dreapta e uzata.. ce e drept sa zicem ca prin schimbarea pivotului superior dreapta "tragerea" s-a redus dar nu s-a eliminat..verifica si bieletele de directie, in principiu eu le-as schimba pe ambele darsa zicem ca poate la tine nu e necesar... dupa aceea mai vorbim de unghiuri..
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
mirceas |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
refacerea unghiurilor este necesara la schimbarea partilor componente ale directiei daca se remarca o deviere.
faptul ca o bieleta de directie e uzata nu inseamna ca e motiv sa traga dreapta. si dupa ce o schimbi cu una noua efectul poate persista... |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Iulik_21 @ 20 Sep 2007, 07:42) Dupa cum spune si titlul masiana trage dreapta ( precizez ca nu trage foarte tare )! Am schimbat pivoti, bucse, bielete antiruliu, rulmenti si masina continua sa traga dreapta! [...] Prima verificare: inverseaza rotile intre ele pe fata (deci stinga cu dreapta, nu una de pe spate in loc de una de pe fata). daca fenomenul se inverseaza (trage stinga), roti cu mase inegale. Daca fenomenul persista si tot dreapta trage, pune masina pe loc drept, cu rotile aliniate pe rectiliniu, volanul la fel (pe caseta la partea unde iese axul de comanda ai un mic semn, ca o excrescenta din turnare. Cind directia e pe "rectiliniu" unul din NITURILE dintre flansa de cauciuc si axul casetei trebuie sa fie in dreptul acelui semn). In pozitia aia de viri pe sub bord si cauti acel cuplaj volan fixat cu doua suruburi. Slabesti acele suruburi si le restringi EXACT in pozitia de mers rectiliniu, chiar daca pare greu (suruburile in pozitia aia trebuie sa formeze un X centrat fata de orizontala/verticala). Daca si dupa asta trage, geometrie. Mai poti face un lucru: sa slabesti acele suruburi si sa mergi 1 km pentru verificare; daca trasul dispare, e din cuplaj care poate fi uzat sau cu defect de fabricatie. A, astea sint valabile in cazul in care nu cumva roata dreapta e partial frinata (placute schimbate fara curatare de piston etrier) This post has been edited by diaconuliviu: 20 Sep 2007, 11:43 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Bieletele de directie nu au joc ( le-am schimbat bucsile mai de mult ) iar roata nu merge infranata! Eu ma gandesc sa rafac geomatria pentru ca nu a fost facuta de 10 ani cred ( nu prea s-a circulat cu masina ) si pe dreapta polizeaza putin cauciucul! Ce reglaje intra in geometria rotilor?
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cum adica polizeaza cauciucul? Cine il polizeaza? Si daca il polizeaza, de ce spui ca nu merge infrinata?
This post has been edited by Gheorghedracu: 20 Sep 2007, 15:23 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
mad toz |
![]()
Post
#8
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca a vrut sa spuna ca il toceste mai mult.
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Mi se pare ca toceste putin pe marginea exterioara! Precizez ca nu merge infranata ( am schimbat si garniturile, am curatat pistonasul odata cu refacerea directiei )! Mi s-a spus ca de vina e geometria rotilor!
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#10
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
fa geometrie la roti si o presiune la ele
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#12
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
si a mea mergea la fel..prin 200 la un drum pana la Craiova puteai safaci febra musculara de atata tras de volan
la craiova a reglat unghiul de fuga si a schimbat presiunea in pneuri, a schimbat cuplul volan si a mers perfect, inca mai merge foarte bine |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
obligatoriu se reface geometria rotilor in cazul tau.
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Geometria rotilor ce implica ( unghiul de fuga si atat ?)
Multumesc! |
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu, oricum se fac toate la service in acelasi pret, nu-ti face doar fuga.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Iulik_21 @ 20 Sep 2007, 16:03) Mi se pare ca toceste putin pe marginea exterioara! [...] De regula unghiul de cadere e responsabil pentru asta(mare). Ti se va recomanda ori trasul lonjeroanelor (sau a unuia, cel in cauza) ori solutia "brat inferior cu deport +...2...+4..dupa caz. Daca alegi solutia "brat inferior cu deport" cumpara unul ECHIPAT, "DE UZINA"-adica de producator agreat Dacia si cu acel +x marcat pe el, la partea superioara, exact acolo unde se bifurca bratul. Geometrie= aliniament, convergenta (care la dacia e divergenta), fuga (astea trei se regleaza), cadere, inclinare transversala pivot (astea doua sint interdependente putin in cazul basculei cu deport, nu se regleaza, doar se verifica), orizontalitate caseta (se regleaza). Evident, un "geometru" bun iti va verifica jocurile inainte de a face geometria si daca ele exista te va reprograma. Daca iti constata o cadere defectuoasa iti va face recomandarile expuse si te va rechema pentru a verifica iarasi caderea si macar aliniamentul care se modifica putin. Fuga, daca va uitati in carte, are valori diferite functie de diferenta de inaltime FATA-SPATE, deci NU NEAPARAT de incarcarea puntii fata ci si de eventuala suprainaltare a puntii spate (tampoane, arcuri de fata, etc). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
La service trebuie bani, risti sa iesi cu ea la fel sau mai rau (nu-s toti ca Liviu),si apoi acasa-i sfant. Daca n-ai lovit-o de vreo bordura, n-ar trebui umblat la bascule( cadere). La tirantii inpingatori(unghi de fuga)vezi daca suportii din lonjeron mai sunt zdraveni,ori la schimbarea bucsilor (sau tirantul)nu s-a tinut cont de ce piulite trebuie slabite. Trage dreapta - unghi de fuga mare pe stanga(bascula superioara trebuie trasa cu tirantul mai catre in fata) sau mic pe dreapta( bascula de deasupra trebuie inpinsa catre spate).Daca dupa reglaj, in viraje, volanul revine singur pe directia de inainte, fi mandru c-ai facut treaba buna.Succeeees!
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#18
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
aveti grija unde faceti geometria.eu inca caut un service unde sa se lucreze corect nu facem un unghi stricam restu:(
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu prea imi dau seama de ce vorbesti. Unghiurile se verifica regleaza intr-o anume ordine. Daca metodologia e respectata, nu are cum sa-ti strice altceva. Din cite-mi amintesc, se porneste cu orizontalitate caseta, cadere apoi aliniament si convergenta, fuga. Printre ele undeva e si verificarea inclinarii transversale a pivotilor.
Nu stiu daca la acele sisteme pe calculator masoara unghiurile asa cum scrie cartea - acele punti semiincarcate, etc. Cauta un "geometru" care inca mai foloseste sistem optic clasic (lampile alea cu spot "trei sferturi de cerc"). Daca ti se spune "cadere eronata" si schimbi bascula cu una "deport +" se reface si aliniamentul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
briobit |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 22 July 07 ![]() |
revin si eu cu o intrebare in cadrul acestui topic.... am si eu o problema numai ca la mine trage stanga destul de bine (intr-o curba la stanga mai larga nu trebuie sa mai tin de volan ca vireaza singura)...mentinoez ca am schimbat biletele antirului si pe stanga si pe dreapta si cuplajul acela cardanic de sub volan (cardanul de sub volan era facut de vechiul proprietar la strung dintr-o bucata de inox si l-a tinut cam 15 ani dar acum nu mai are garniturile acelea de cauciuc si aveam joc in directie) e posibil ca din schimbarea acestor 3 piese sa traga asa in stanga si daca da ce rezolvare as putea gasi...... va multumesc anticipat faceti bine ceea ce faceti cu acest forum
![]() |
--------------------
dacia
dacia
1978 https://###/###
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ai citit topicul asta? Ia vezi ce scrie la postul #5.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
S-a rezolvat! Era unghiul decalat cu 10 grade! Si in 3 sapt mi-a polizat cauciucul pe exterior de mi l-a facut oglinda! Tre sa schimb cauciucurile pe fata acum! Dintr-o belea in alta
![]() Multumesc tuturor pentru ajutorul dat! |
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ce unghi?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Iulik_21 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 18 October 06 ![]() |
Unghiul de fuga!
|
--------------------
Dacia;Daewoo
1300;Cielo 1.5 Sohc
1975;1997
- CT 05 ULK;CT 04 ZSG
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ce inseamna acest deport de care vorbesti Liviu?
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Adica intre axa bratului inferior si axa pivotului este constructiv o distanta data care, impreuna cu similara de pe superior stabilesc inclinarea transversala a pivotului. Intrucit "asa e solutia constructiva" prin marirea sau micsorarea acelei distante inclini portfuzeta cu x grade. Acel deport inseamna o abatere de la distanta standard in plus sau in minus. Acuma, mie mi-a spus baiatul ala asa: ai 1,30 stinga si 2,15 dreapta. Cel dreapta e mare, afara din cote, ia un brat inferior deport +2, de Pitesti, echipat. Acel +2 BANUIESC sa fie decalajul (2 mm). Daca unghiul e prea mic, se foloseste deport negativ. Asta se da ca solutie in urma masurarii ambelor unghiuri (cadere si inclinare transversala pivot) si a diferentelor stinga - dreapta.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
ocai,am inteles. Ar fi interesant daca s-ar gasi un brat inferior cu 1cm mai mare pe directia aia ca sa poti folosi planetarele lungi cu o cutie pentru scurte si sa ai si un pic de camber negativ pe fata ca sa ai tinuta mai buna in viraje
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Stai sa facem un "calculel".
Daca baiatul m-a pus sa iau +2, daca acel +2 sint 2 mm, daca cu acei 2 mm unghiul se modifica cu acele 45 minute de care spunea, ar insemna ca la +10(de 5 ori mai mare) sa ai o deplasare de (aproximativ) 5X45 min= 225 min = 3 grade 45 min. Pe cauciucul meu se vad deja urme de uzura pe exterior. Asta dupa 2000 km si la o abatere de 45 minute fata de cele 1 grad 30 min. Ma intreb, la diferenta aia de 3gr45min nu va toca interiorul accelerat? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Foarte posibil. Aicea cineva mi-a spus ca asa a "rezolvat" problema cu planetarele de care se loveste toata lumea odata ce a schimbat cutia de viteze (aicea n-au venit cutiile cu 5tr pe R12, si de fapt n-au venit nicaieri decit pe 12G) si cum 12G sunt subtirele pe piata si de obicei ele au nevoie de cutie, nu o doneaza, iar 17G/TS care au aceeasi cutie sunt si astea putine, de obicei se foloseste 395 din R18GTX sau NG3 din Fuego GTX, amindoua cu problema planetarelor daca nu poate fi refolosit diferentialul sau pinioanele din dif din cutia originala. Ceea ce aproape intotdeauna se intimpla. Pentru o masina de circuit, asta e solutia ideala, mai ales ca nu conteaza cit te tin cauciucurile dup-aia. E drept, eu nu vreau sa alerg masina pe circuit, asa ca s-ar putea sa am o problema, dar o sa intreb ce unghiuri rezulta in urma modificarii.
Probabil ca o solutie ar fi coborirea suspensiei cu vreo 5cm care ar aduce camberul la cifre mai sanatoase. Are cineva vreo informatie cu unghiul de camber la o suspensie coborita cu 5cm? sau zece? Daca nu, ar fi usor de obtinut cifrele, tot ce trebuie facut e sa incarci masina suficient cit sa se lase 5cm si sa masori camberul acolo, cu un raportor, nimica prea sofisticat. This post has been edited by Gheorghedracu: 28 Sep 2007, 07:49 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Caderea oricum se masoara cu puntea semiincarcata (se monteaza traversa aia de comprimare si se comprima pina intre ea si lonjeronul inferior ai 45 mm). Ca urmare ca sa mai cobori suspensia cu inca 10 cm cam ciudat. Intervine ce am scris mai sus: unghiul de fuga este dependent de diferenta fata-spate (intre lonjeronul inferior fata si sol e un D2 parca in carte si intre articulatia de pe sasiu a bratelor laterale spate (ciolane) si sol, D5.
Functie de diferenta D5-D2 sint alte unghiuri de fuga de care se tine seama cind incarci puntea cu dispozitivul ala traversa (sau, ma rog, fata de metoda aia cu sistemul optic de masura, functie de incarcarea/inaltimea puntilor, axa pivotilor se va inclina fata de verticala locului). Daca tu cobori suspensia, lonjeronul inferior se va ridica, D2 creste. Va trebui sa umbli si pe la unghiul de fuga pentru a mai avea revenirea rotilor. Nu-ti scriu asta pentru a te descuraja ci pentru a te face atent la ce sa te astepti. Apoi, daca faci deport la bratul inferior, posibil sa intre planetara lunga dar, daca bratul superior ramine ca atare, capul de planetara va intra in fuzeta inclinat "in sus", deci planetara va lucra din start inclinata; prin coborirea suspensiei vei inclina si articulatia tripoda "in jos", deci in sens invers. Nu se vor uza mai rapid? O solutie ar fi sa "deportezi" si bratul superior cu aceiasi 10 mm dar, are cine-ti face lucrarea? This post has been edited by diaconuliviu: 28 Sep 2007, 09:55 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th May 2025 - 13:06 |