tablou sigurante
![]() ![]() ![]() |
tablou sigurante
just_dci |
![]()
Post
#91
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 11 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan DCI
2006
|
|||
viorel 77 |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 30 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310
Break
2001
- B 26 DKR
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
era vorba de curent cu cit este mai mare pe 1 sau 2 faze cu atit este mai dezichilbrata este posibil dracia aia sa simta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
viorel 77 |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 30 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(liviu2004 @ 4 Apr 2008, 16:32) Dar pe tine te-a intrebat cineva ceva? Sau te bagi asa in seama? PS. Cand am nevoie de profesor de Romana o-sa te caut. 6 Apr 2008, 19:28: Cele 3 faze (L1,L2,L), chiar daca nu sunt echilibrate acea siguranta de afara nu are voie sa sara. Tu folosesti tot in casa (electrica) ca sa echilibrezi acea siguranta? Defectiune lui este alta. This post has been edited by viorel 77: 6 Apr 2008, 19:28 |
--------------------
Dacia 1310
Break
2001
- B 26 DKR
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(viorel 77 @ 6 Apr 2008, 19:06) Parca tu ziceai ca vorbesc prostii. QUOTE(viorel 77 @ 6 Apr 2008, 19:06) Ard de nerabdare. QUOTE(viorel 77 @ 6 Apr 2008, 19:06) Cele 3 faze (L1,L2,L), chiar daca nu sunt echilibrate acea siguranta de afara nu are voie sa sara. Tu folosesti tot in casa (electrica) ca sa echilibrezi acea siguranta? Defectiune lui este alta. Am zis eu ceva ca problema ar fi de la echilibrare? Si din cate mai stiu eu cele 3 faze se noteaza L1, L2,L3, mr. Perfect. This post has been edited by liviu2004: 13 May 2008, 18:56 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
nca |
![]()
Post
#97
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 29 July 08 ![]() |
Ma bag si eu aici cu dilema/problema mea in privinta conectarii unui aragaz electric. Am cumparat acest aragaz(AEG Competence 41005 VD-mn): http://www.aeg-electrolux.de/node146.asp?ProdID=20872 si dupa ce l-am dezambalat am vazut ca schema de conectare difera in sensul ca una este in manualul aragazului ai alta este pe eticheta lipita pe el. Atasez pozele ca sa va lamuriti. Inainte de a lua aragazul am chemat un electrician acasa ca sa-mi traga cablu direct din tablou. Am tras 6 fire din alea groase(cred ca au 6mmp) si le-am conectat la doua prize de tencuiala. Le-am montat asa pentru ca in Germania am vazut ca asa era cuplat aragazul, adica plita la o priza si cuptorul la alta priza. La tablou am pus special pentru aceste fire 2 sigurante bi-polare(banuiesc ca e totuna cu sigurantele diferentiale) de 20A, Legrand(Merlin-Gerin mi-a zis sa iau dar nu am gasit) parca ca sunt. Iar mai departe conexiunea s-a facut la firul(electricianul mi-a zis ca este de 10mmp) principal care intra in casa. Instalatia electrica este noua, refacuta in tot blocul si din cate am vazut firele sunt destul de groase si sunt din cupru. Contorul este pe hol si acolo este si siguranta principala care este de 32A. Sper ca am dat toate informatiile necesare, asa ca va rog sa-mi spuneti ce schema de conectare sa aleg din cele doua poze atasate.
Attached thumbnail(s) Schema_din_manual.jpg ( Size: 2.38mb ) Number of downloads: 853 Schema_de_pe_aragaz.jpg ( Size: 568.5k ) Number of downloads: 875 |
--------------------
FIAT
BRAVO
2008 Emotion 1,4 T-Jet 120CP
|
|
os |
![]()
Post
#98
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ce fel sunt conexiunile tale - mono- sau trifazate? Dupa cum vorbesti despre "siguranta" (la singular) se poate sa fie monofazate - dar sa-ti spuna electricianul care a facut instalatia.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la eticheta nemteasca la legarea la 220 este o greseala (dupa mine ) legarea la 220 in eticheta romineasca este buna dar avund in vedere folosirea simultana a tuturor ochiurilor si a cuptorului duce la un consum de 9000 W adica 9Kw ceea ce se traduce la un curent de 40A , in mod normal pentru plita as trege 2 circuite (4 fire ) daca ai posibilitarea pune o poza cu bornele de legatura de la aragaz ca nu imi dau seama daca impamintare de protectie are borna separata ( este vorba de 4-5)
legaturi.JPG ( Size: 21.14k ) Number of downloads: 785 later edit , confirm ceea ce a zis liviu , am editat schema de conectare este musai sa tragi 2 circuite separate firul de nul sa aibe dublul sectiunii celorlalte 2 leaga si masa de protectie (carcasa) nulul 6 mm iar fazele 3-4 mm diametru protectia poate sa fie de 1,5-2,5mm bine inteles cite o siguranta pe fiecare faza This post has been edited by bygy007: 15 Feb 2009, 01:50 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
nca |
![]()
Post
#100
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 29 July 08 ![]() |
Am facut rost de PDF-ul cu schema electrica a aragazului. O atasez.
"Ce fel sunt conexiunile tale - mono- sau trifazate? Dupa cum vorbesti despre "siguranta" (la singular) se poate sa fie monofazate - dar sa-ti spuna electricianul care a facut instalatia." In tablou am doua sigurante bi-polare doar pentru aragaz iar pe holul blocului la contor am o siguranta de 32A. Cred ca asta vroiai sa stii, nu? "la eticheta nemteasca la legarea la 220 este o greseala (dupa mine ) legarea la 220 in eticheta romineasca este buna dar avund in vedere folosirea simultana a tuturor ochiurilor si a cuptorului duce la un consum de 9000 W adica 9Kw ceea ce se traduce la un curent de 40A , in mod normal pentru plita as trege 2 circuite (4 fire ) daca ai posibilitarea pune o poza cu bornele de legatura de la aragaz ca nu imi dau seama daca impamintare de protectie are borna separata ( este vorba de 4-5)". Poza cu bornele nu pot pune acum pentru ca nu sunt acasa dar poate din schema electrica te lamuresti. La eticheta nemteasca m-am gandit si eu ca este o greseala, din cata electricitae stiu, pentru ca lipseste "nulul", nu-i asa? Attached File(s) ![]() |
--------------------
FIAT
BRAVO
2008 Emotion 1,4 T-Jet 120CP
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Schemele nu sunt gresite. Iti alegi tu modalitatea de conectare. In functie de ce ai in tablou.
Tu va trebui sa legi conform cu schema: trizafat Y, 2 faze si neutru. This post has been edited by liviu2004: 14 Feb 2009, 19:08 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
nca |
![]()
Post
#102
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 29 July 08 ![]() |
Din cate am inteles eu uitandu-ma la schema, rezulta ca "4" e cu "2" si "3", iar "5" e cu "1", nu? Oricum, in ambele poze post-ate de mine se vede ca indiferent de combinatie, "4" e cuplat cu "5" mereu, mai putin combinatia din mijlocul schemei in germana.
|
--------------------
FIAT
BRAVO
2008 Emotion 1,4 T-Jet 120CP
|
|
os |
![]()
Post
#103
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@nca: din numarul de sigurante ("doua bipolare") nu cred ca poate cineva sa-si dea seama ce fel e instalatia; eu in orice caz nu pot. Trebuieste vazut/masurat/intrebat electricianul.
Imi permit sa te atentionez ca nu-i de joaca (pericol de defectare a aparatelor in cazul fericit sau - cu ceva mai putin noroc - de electrocutare sau de incendiu): instalatia trebuie facuta consistent cu ce ai tu acolo. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
liviu2004 |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Doua bipolare inseamna faza+nul (230) si inca o data faza+nul (230). Nu cred ca se gaseste in romania distributie 3x230V adica faza-faza (230) si faza-faza (230).
La blocuri nu cred sa existe distributie 3x400+N in apartament. Avand in vedere ca exista o singura siguranta principala de 32A cum zice el. This post has been edited by liviu2004: 15 Feb 2009, 13:58 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
os |
![]()
Post
#105
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Pai da, dar intrebarea este: de doua ori aceeasi faza, sau doua faze diferite din cele 3...
In plus: "o siguranta principala" poate insemna: "pe un fir" sau "un automat triplu". Care-i adevarat? Daca nu poate/vrea sa intrebe/cheme electricianul/un electrician, eu as proceda inainte de montaj la masurarea tensiunilor dupa cum urmeaza: Daca notez firele cu F1, F2, N1, N2, P (pentru presupusele faze si nuluri retea plus nul de protectie): F1-F2 F1-N1 F2-N2 F1-P F2-P N1-P N2-P N1-N2 Din aceste masuratori poti sa-ti dai cit de cit seama ce-i acolo. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Marty |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(os @ 15 Feb 2009, 14:03) Pai da, dar intrebarea este: de doua ori aceeasi faza, sau doua faze diferite din cele 3... In plus: "o siguranta principala" poate insemna: "pe un fir" sau "un automat triplu". Care-i adevarat? E de doua ori aceeasi faza. Siguranta e pe un fir in aceea ceramica (diazed). Nu pun astia automat triplu pe scara. Cred. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
os |
![]()
Post
#108
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Aia e - ca si eu "cred". Dar avind in vedere pericolele potentiale, trebuie lucrat pe "sigur", si nu pe "cred"...
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
liviu2004 |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Oricum ar fi eu sigur "cred" ca o sa-i sara sigurantele intr-o veselie.
![]() |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
nca |
![]()
Post
#110
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 29 July 08 ![]() |
|
--------------------
FIAT
BRAVO
2008 Emotion 1,4 T-Jet 120CP
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
2 sigurante monopolare (dar ceva de calitate) , ca oricum la cele bipolare nulul e trecut printr-un contact electric, dar mare atentie la circuitul realizat si la puterea bransamentului , daca siguranta automata generala este de 25A care de obicei este diferentiala, este cam mica , instalatia pentru aragaz trebuie trasa doar de la tabloul de sigurante (contor)
This post has been edited by bygy007: 17 Feb 2009, 01:52 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
nca |
![]()
Post
#112
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 29 July 08 ![]() |
a.jpg ( Size: 810.64k )
Number of downloads: 723
N73ME_foto_540.jpg ( Size: 432.28k ) Number of downloads: 712 Schema_din_manual..jpg ( Size: 481.62k ) Number of downloads: 215 QUOTE(liviu2004 @ 15 Feb 2009, 14:09) Gata, am rezolvat-o si nu mi-au sarit sigurantele! ![]() This post has been edited by nca: 24 Feb 2009, 11:22 |
--------------------
FIAT
BRAVO
2008 Emotion 1,4 T-Jet 120CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:39 |