DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Eliminarea limitatorului de frana, consecinte?!

Bujor Stefan
post 12 Oct 2007, 08:35
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Alo, stop!

Recapitulare:
"In 7 ani si vreo 40k km de condus pe aceasta masina nu am avut nici o problema din cauza lipsei repartitorului si credeti-ma ca nu am fost deloc cuminte."

Deci mi-au sarit oameni, copii, caini in fata masini, am avut parte de gropi, polei, nisip, evitare de accidente, alergat masina acolo unde se putea la limita.

Si inca o data, daca nu aveti incredere in mecanicul vostru, daca nu cunoasteti mecanica foarte bine, lasati limitatorul la locul lui.
Franele le-am reparat numai eu cu manutele mele, schimband intotdeauna ceea ce nu mai mergea cum trebuie.
Totul era in cote, in specificatii, exact ca la carte si cu piesele cele mai bune.

PS: am uitat ce era mai important
Spuneai ceva de sarit copil in fata masinii, pus frana brusc, fugit masina in balarii.
Totul e corect mai putin partea cu fugitul masinii in balarii. Spatele fugea maxim 50 cm in lateral la o frana brusca de la 40 km/h, cu rotile blocate.
Aveam amortizoare si arcuri noi pe fata, deci nu-mi ingenunchea fata la orice frana.

This post has been edited by Bujor Stefan: 12 Oct 2007, 08:40


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Oct 2007, 09:09
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tgg2k @ 11 Oct 2007, 11:49)
1. Ce vreau sa stiu de la voi, se merita sa scot limitatorul si sa pun circuitul "pe direct"?

[...]
2. iar la frana de mana... nici sa nu ma intrebati ca valorile au iesit asa mici incat nici nu a reusit calulatorul sa calculeze diferenta intre roti.
[...]


1. NU!
2. Daca cu piese noi, inclusiv cabluri noi frina de mina e ineficace inseamna ca mecanismul de pe taler e defectuos, sabotii unsurosi, jocuri mari in mecanism (uzuri).

Este foarte posibil ca cele doua defecte (frina stationare ineficace si frina serviciu ineficace) sa aiba cauze diferite dar e posibil sa fie si aceeasi cauza la ineficacitatea ambelor sisteme.

Ti s-a mai spus sa verifici acea pirghie dintre saboti. Ia la verificat TOT ce poate capata joc, eventual pune pe cineva care stie. Dupa care, daca ai rezolvat partea de frina de stationare si cea de serviciu persista in nefunctionare, vezi si presiunile pe cilindri.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 12 Oct 2007, 09:55
Post #33


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@liviu, vezi orele la care am postat quote-ul care l-ai pus tu... la ora aia eram inca la servici, nu am reusit sa verific nimic. iar azi de abia am ajuns la servici... hai sa ma repet desi detest chestia asta...

ajunsesem la un punct in care nu stiam ce sa fac si normal ca mi s-a zis ca e de la limitator si ca trebuie pus frana "pe direct". Eu NU vreau sa scot limitatorul (desi multi inca mai incercati sa ma convingeti sa nu-l scot) ci ma gandeam daca incerc sa pun frana "pe direct" si sa-i dau o tura de vreo 10 km... si intrebam care ar fi consecintele. anyway... revenim...

am desfacut ieri sistemul in afara de tamburi, am curatat sabotii cu benzina si tamburul (pe interior), iar apoi am pus totul la loc, am masurat distantierele alea de saboti, si le-am inlocuit ca aveau uzura cam de 2 mm. le-am pus la loc si am facut probe: in clipa de fata, frana de mana tine, iar daca o trag pe drum neasfaltat, la 20-30 km/h, se blocheaza rotile. pe loc, nu pot misca masina daca frana de mana e trasa, numai daca ma chinui foarte tare (si daca distrug discul de ambreiaj).

acum... pedala e moale, aerisirea a fost facuta seara pe intuneric. era sa raman fara lichid de frana (mai aveam jumate de borcanel), noroc ca mi-am dat seama si am lasat aerisirea pe azi. excentricele nu le-am reglat inca, urmeaza si aia azi.

in alta ordine de idei... am doua probleme: prima, tamburii au intrat destul de greu, nu stiu de ce, poate imi ofera careva o explicatie. a doua, se aude un zgomot suspect de la rotile din spate... zgomot ce nu se auzea pana ieri, asa ca o pocnitura infundata, mai pregnant e la stanga iar mai rar se aude si la dreapta. ce poate fi acel sunet?!


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 12 Oct 2007, 09:58
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Strange talerul franei pe puntea spate. Ai 4 suruburi de 13.


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 Oct 2007, 11:57
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@tgg2k: Quote am pus pe doua "idei" din primul tau post: daca merita sa elimini limitatorul (si am zis NU hotarit) si faza cu frina de mina care a iesit prost la stand, de care nu se legase nimeni sau n-a observat-o nimeni; aspectul ala e destul de important (daca nici frina de mina, nici cea de picior nu actioneaza, e posibil ca defectul sa nu fie in limitator, asta voiam sa subliniez). Erau idei pe care niciunul din antepostatori nu le subliniasera.


Revenind la ultimul post, ai inlocuit acele pirghii uzate. Alea tin ceva mai distantati sabotii, de aia au intrat mai greu un pic.
POC ala... esti sigur ca ai repus arcurile saboti bine precum si acele arculete care fixeaza sabotii de taler? Si, de ce nu, vezi si suruburile de care spunea antevorbitorul.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 12 Oct 2007, 17:49
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Pocniturile pot proveni si de pistonasele din cilindrii care merg in hopuri, apesi frana si dintr-o data poc si tine.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
camesibiu
post 12 Oct 2007, 19:18
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 28 July 06
From: Sibiu




tgg2k , inainte sa montezi tamburii trebuia sa iti pozitionezi excentricele pe minim , in asa fel incat atunci cand le rotesti cel din spate in sens antiorar si cel din fata in sens orar pe partea dreapat si invers pe partea stanga sa actioneze cama , adica sa apropie sabotii de tambur . Sa verifici daca tamburul intra usor , daca nu sa mai slabesti cablul franei de mana , sa ferifici daca levierul de comanda a sabotului este in contact cu sabotii .etc . Presupun ca cilindrii de frana sunt in regula . Montezi tamburul , pui rulmentul exterior , saiba speciala , strangi tare piulita si o desfaci 1/4 ture , pui siguranta , stiftul , capacul . Reglezi sabotii din excentrici incepand cu cel din spate , astfel : strangi si pe urma desfaci excentricul pana cand se invarte usor cu sunet specific de contact ; repeti pentru sabot fata . Eu recomand calcarea franei si refacerea reglajului . Pe urma treci pe partea cealalta si reglezi frana de mana dupa aceea . Teworetic la 7 dinti trebuie sa-ti tina " beton " fara sa-ti incalzeasca rotile . Pentru siguranta ta , mai ridica o data pe cric si cealalta parte , tragi frana de mana si pe urma o lasi si vezi daca nu ramane infranata , Sper ca m-am facut inteles . Pe urma treci la aerisitul franelor , incepand cu roata spate stg, dreapta , fata dreapta , fata stanga ( fata stanga concomitent cu cilindrul principal la cea cu dublu circuit )
Cred ca sabotii tai au ferodoul in cote , adica nu prezinta uzuri avansate .


--------------------
ex Dacia Logan 1,5 dCi 2006-Preference
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 19 Oct 2007, 14:51
Post #38


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




scuze de reply-ul tarziu.

@Liviu, am prins ideea dar putin mai tarziu cand am reusit sa recitesc topicul. Da, acel poc se pare ca era de la una din lamelele in forma de U, care tin sabotii apropiati de tambur.

@camesibiu, am facut reglajul excentricelor in masura in care stiu sa le reglez... si doar apoi am vazut ca e exact metoda care ai mentionat-o tu. ferodourile sunt in cote (sper), adica pana la nituri mai am vreo 2.5-3 mm de "carne" pe ele.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 1 Mar 2008, 23:37
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




se potriveste alt repartitor de masina straina de calitate superioara fata de cele RO????
Multumesc


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 3 Mar 2008, 18:25
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




nu stie nimeni daca da sau nu??


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 3 Mar 2008, 19:07
Post #41


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Da, de Renault 12.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Renegatul
post 3 Mar 2008, 22:00
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 24 February 06
From: in avion, calatoresc mult




Reglabil din interiorul masinii. Parca si Sandtler face, e pt masinile le raliu. Consulta un catalog Sandtler.


--------------------
Dacia 1300 - B01ERU
Nu te pune cu cei cu ceafa lata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodel
post 4 Mar 2008, 18:06
Post #43


rege`n tara orbilor


Group: Members
Posts: 217
Joined: 2 April 04
From: Bucuresti




Rengade, cred ca vorbresti de asa ceva, la DS a facut minuni.

Attached thumbnail(s)
P1010247.JPG ( Size: 1019.7k ) Number of downloads: 137


--------------------
dacia 1410 Sport 1989 - B 25 RLR
Low Rider Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 4 Mar 2008, 18:48
Post #44


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




si cat a costat?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 4 Mar 2008, 19:11
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




ok de unde cumpar un repartitor de R12???
cat costa ???
daca gasesc dupa ce il recunosc ca e de R12??


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 4 Mar 2008, 21:10
Post #46


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Incerci la dezmembrari ... ca nu cred ca se mai fabrica de Renault 12.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 4 Mar 2008, 21:22
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




are ceva serie pe el sal recunoscca este de R12


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tataia
post 24 May 2008, 04:46
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 29 June 05




Parerea mea este ca posibilitatea de a avea un accident datorita lipsei repartitorului depinde mult si de experienta celui de la volan. Daca nu simti masina...daca nu stii cum sa dozezi efortul la frinare intr-adevar poti provoca un accident foarte grav datorita blocarii rotilor din spate. Dar pentru un sofer cu experienta care stie cit si cum sa apese pe frina..stie sa o slabeasca imediat cind a simtit ca s-a blocat vreo roata pentru a redobindi aderenta mi se pare ca nu sint neaparat necesare nici abs-ul si nici macar repartitorul. Asa ca poate faptul ca Bujor Stefan nu a provocat nici un accident datorita lipsei repartitorului nu cred ca e chiar noroc. Dar pentru cine nu are suficienta experienta la volan nu recomand. Si acum sa va povestesc ce am patit eu pe vremuri cu o dacie breack la care eu cu propriile minute ii blocasem repartitorul pe maxim (adica deschis complet). mergeam intr-o seara (intuneric) de la Videle catre Draganesti Vlasca si aveam aproximativ 130 Km/h, iar farurile nu erau reglate corect (bateau prea jos). Am vazut la un moment dat o turma de oi care bloca toata suprafata carosabila la vreo 50-60 de metri in fata mea. Cind m-am infipt in frina...masina a mers perfect rectiliniu cu toate rotile blocate vreo 30 de metri dupa care a inceput sa se roteasca pe sosea. A facut tete-a-queue si a sarit in santul de pe partea stinga a carosabilului, care era plin cu apa. Pentru cine este curios direle de frina care se intersecteaza dovedind ca masina a facut tete-a-queue se pot vedea pe acel drum si in ziua de azi ! (nu l-au reasfaltat inca de atunci biggrin.gif). Din fericire nimeni nu a patit nimic. Nici eu nici oile nici ciobanii nici magarul biggrin.gif. Si nici macar masina. Am scos-o din sant cu 4 baieti si am constatat ca in afara de pamint in scut, apa in habitaclu, broaste etc, tot bagajul din portbagaj venit in habitaclu peste mine nu suferise nici o avarie. Nici macar directia nu se dereglase (nu mai mult decit era dinainte biggrin.gif). Am putut sa imi continui drumul linistit inapoi la bucuresti.


--------------------
Dacia, Mercedes-benz CN3, W201 1998 1310L, 1992 190
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 28 May 2008, 10:13
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Nu mai dati repartitorul jos. Daca in linie dreapta la 40Km/h iti fuge masina de fund intr-o parte 30cm, imagineaza-ti ce se poate intampla cand franezi intr-o curba sau cand ai 70Km/h.
Pana acum am avut gume 185 si 195 pe masina si totul era super. de cand am trecut inapoi la 175 vreau sa zic ca din cauza repartitorului care e deschis la maxim (l-am lasat asa pt ca era singura pozitia in care nu curgea lichid din el), intr-o curba la 50-60Km/h cand am franat brusc am iesit in decor bine de tot de parca as fi tras frana de mana. noroc ca in curba aia nu era masini parcate.

De cand am avut repartitorul blocat atat am invatat.
INTERZIS frana brusca la viteze mari.
INTERZISA franarea cand masina e in curba. Daca nu le respecti esti pa. Si asta pt ca unora li se pare scump un repartitor de 30ron. Mie unul recunosc ca mi-a fost lene biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 May 2008, 10:22
Post #50


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@KTC - despre "Interzis" - DAR ce te faci daca traficul iti impune frinarile alea interzise (si o sa ti le impuna, fii sigur)?

Solutia e una singura: Repartitor. Sunt scutiti urmatorii: Carlos Sainz, Walter Röhrl si cum ii mai cheama pe "ei". Pentru noi ceilalti, vezi la inceputul paragrafului.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 May 2008, 11:22
Post #51


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




mellow.gif fara limitator e rau sad.gif
faza e ca cele de tip vechi nu se mai fabrica decat de asam,sunt ieftine,dar ffffffffff slabe calitativ wacko.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 May 2008, 12:04
Post #52


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(KTC @ 28 May 2008, 11:13)
INTERZISA franarea cand masina e in curba.
*


Regula asta exista si e de baza de pe vremea carutelor medievale wink.gif



--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 29 May 2008, 13:18
Post #53


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Neeee... eu as formula-o altfel:

"Nu e bine sa frinezi brusc in curbele strinse. Daca insa traficul o cere, va trebui sa analizezi rapid si sa adopti solutia cu cele mai putine riscuri. Aceasta apreciere te va include pe tine si pe partenerii de trafic."

Cu alte cuvinte: daca ai viteza prea mare si descoperi asta in timpul virajului, ce faci? Dar daca in viraj apare surprinzator un obstacol? Un om? Un cal?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 29 May 2008, 13:22
Post #54


Gangester


Group: Members
Posts: 4.290
Joined: 23 February 04
From: Buzau




QUOTE
Regula asta exista si e de baza de pe vremea carutelor medievale wink.gif


Sincer, nu cred . Uneori te ajuta daca franezi lin in curba, alteori e bine sa punctezi frana si alteori ( de cele mai multe ori ) e bine doar sa decelerezi pana la apex .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dvirus
post 29 May 2008, 14:19
Post #55


Membru incepator sau nu


Group: Members
Posts: 184
Joined: 19 March 08
From: Brasov (de obicei)




De altfel poti sa nu te grabesti.


--------------------
Dacia 1310; Logan (e a tatalui dar o mai folosesc si eu) 1987/TX; 2005/Laureat - BV 01 VWW; BV 07 HPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 29 May 2008, 14:33
Post #56


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Aici e treaba de fizica. Orice corp care franeaza trebuie oprit din fata. Daca nu ai ceva care limiteaza forta de franare intre fata si spate, ti se vor bloca in acelasi timp. De ce toate masinile au discuri de frana mai mari pe fata? Si placutele sunt mai mari tot pe fata. Pentru ca pe fata vine toata sarcina de a frana. Repartitorul are rolul lui. Nu inteleg de ce trebuie scos. In mod normal la o franare pronuntata se blocheaza si rotile spate dar bineinteles spatele nu trebuie sa aiba frane in aceeasi masura ca fata.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 May 2008, 06:52
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(dvirus @ 29 May 2008, 14:19)
De altfel poti sa nu te grabesti.

Tare corect.

QUOTE(ionutctn @ 29 May 2008, 14:33)
Aici e treaba de fizica. [...]


Nu, aici e treaba de mentalitate; ce scria colegul mai sus-nu te obliga nimeni ca in curbe sa fii "spidi reisaru al mai al dracu din ailalti reisari de 15-16 ani de pe nfs" ci un conducator auto.

In rest, limitatorul ala are rolul sau, pe care vreau sa-l joace la toti, sa nu ma puna pe mine in pericol. Sau sa fiu expus cit mai putin prostiei altora.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tataia
post 31 May 2008, 22:40
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 29 June 05




QUOTE
Aici e treaba de fizica. Orice corp care franeaza trebuie oprit din fata. Daca nu ai ceva care limiteaza forta de franare intre fata si spate, ti se vor bloca in acelasi timp. De ce toate masinile au discuri de frana mai mari pe fata? Si placutele sunt mai mari tot pe fata. Pentru ca pe fata vine toata sarcina de a frana. Repartitorul are rolul lui. Nu inteleg de ce trebuie scos. In mod normal la o franare pronuntata se blocheaza si rotile spate dar bineinteles spatele nu trebuie sa aiba frane in aceeasi masura ca fata.


Nu e chiar așa...dacă nu ai repartitor se blochează mai întîi spatele! Chestie care poate avea consecințe grave în unele situații. De ex dacă este corelată cu o oarecare lipsă de experiență a șoferului în astfel de situații. Să explic de ce se blochează mai întîi spatele. Pentru că fară repartitor efortul de frînare se distribuie în mod egal pe toate roțile dar roțile din spate au o aderență mai redusă decît cele din față din 2 motive. 1) 90% din mașini sînt mai grele în partea din față deoarece acolo este motorul. 2) în timpul frînarii oricum apare o redistribuire a greutății mașinii pe punți deoarece mașina lasă botul în pamînt și ridică spatele. Asta face ca apăsarea roților din față pe sol să devină mai mare decît cea a roților din spate chiar și la mașini cu motorul în spate! Desigur ceea ce spun eu se aplică în cazul unei frînari progresive...dacă se frînează "la blană" de la început (așa cum am făcut eu și nu mai recomand nimănui) se blochează instantaneu toate 4 roțile. Rolul repartitorului este acela de a distribui efortul de frînare mai mult către roțile din față în cazul unei frînari violente și a împiedica (sau în cel mai rău caz a întîrzia) blocarea roților din spate. Cît despre chestia că frînarea trebuie făcută întotdeauna din față...nu întotdeuna a fost valabilă concepția asta. Pe vremuri cînd automobilismul era în perioada de pionierat, iar mașinile erau arătari ciudate, pe care dacă le vedeai ziceai că sînt OZN-uri pe vremea aceea se frîna DOAR pe spate, deoarece exista concepția (complet greșită de altfel după standardele noastre din ziua de azi) că dacă frînezi roțile din față se poate răsturna sau destabiliza mașina. desigur că noi știm azi că este falsă această concepție..dar cum adevărul e relativ, pt cei de atunci era cît se poate de adevărată. Mai tîrziu s-a descoperit că dacă frînezi și fața ai numai beneficii.

This post has been edited by tataia: 31 May 2008, 22:46


--------------------
Dacia, Mercedes-benz CN3, W201 1998 1310L, 1992 190
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 15:22
Forum Renault