DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> "ochi magic" de la acumulator mincinos ?

luciank
post 4 Aug 2007, 19:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




Problema ar fi urmatoarea:
- ieri dimineata am vrut sa pornesc, a invartit electromotorul de cateva ori lenes si.... pauza, am plecat la serviciu pe jos
- vin de la serviciu, porneste fara probleme
- azi dimineata a pornit bine, am facut cam 4 km prin oras si m-am intors acasa
- pe la ora 11.00 pornesc din nou, parchez aproape, in alt loc, opresc, mesteresc ceva pe la masina cam 1 ora (antifonare usa cu Aluband), dau sa pornesc si din nou, electromotorul a invartit greu de 2 ori si apoi nimic, caut pe la contacte, pe sub bord, dau cu spray de contacte, schimb si borna de + de la acumulator, la un moment a invartit cam de 10 ori dar cred ca n-am lasat sa recunoasca cheia si nu a pornit bineînteles.
- CD-playerul nu vrea sa porneasca, doar palpaie intermitent afisajul, celelalte lumini (pozitii, faza scurta-lunga, semnalizare) functioneaza cam anemic
- ledul rosu de recunoastere a cheii functioneaza normal, palpaie intermitent si cand pun contactul recunoaste cheia si se stinge dar cand sa dau la automat electromotorul nu da nici un semn de viata; pompa de benzina se aude dar parca mai anemic decat de obicei
- ma las pagubas ca a venit ploaia
- acum 1 ora chem un prieten sa-mi dea curent de la masina lui si porneste super-bine, la sfert de cheie
Concluzia: acumulator descarcat. Probabil scurtele drumuri pe care le fac prin oras nu sunt suficiente pentru a incarca bateria si a suplini consumul de curent al: ventilator aeroterma, CD-player.......)
Ceea ce ma intriga cel mai mult e faptul ca in tot acest timp "ochiul magic" de la acumulator a fost verde; pe el sunt desenate 3 posibilitati: verde=incarcat, negru=descarcat, alb=necesita inlocuire). Ce ma sfatuiti sa fac, sa iau alt acumulator sau sa imprumut un redresor si sa-l pun la incarcat ? Fostul proprietar mi-a zis ca e relativ nou, e frantuzesc, din ceea ce scrie pe el nu-mi dau seama cand a fost fabricat, are 55 Ah si e capsulat, nu se poate pune apa distilata. Imi pare rau ca nu pot sa dau mai multe amanunte referitor la tensiunile de pe acumulator dar nu am un instrument de masura.

Multumesc.

P.S. - umbland pe la sigurante, contacte..... am deranjat ceva ca nu mai merg stergatoarele de parbriz si aeroterma; ce-ar putea fi ?


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 4 Aug 2007, 20:17
Post #2


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Verifica siguranta pt ca ma impresia ca si stergatoarele si aeroterma este pe aceeasi (siguranta).
Referitor la incarcare, sa stii ca e destul de durabila operatiunea. Merita sa o incarci macar de 2 ori intr-o "viata".


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicu022003
post 4 Aug 2007, 20:22
Post #3


membru


Group: Members
Posts: 537
Joined: 27 February 07




Eu stiam ca atunci cand este alb trebuie sa pui apa nu sa il inlocuiesti.


--------------------
Volkswagen Golf 2010 - B184PAN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 4 Aug 2007, 20:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Asa am patit si eu acum o saptamana, dimineata bateria nu mai putea invarti motorul, in timpil zilei cat ma fataiam prin oras pornea fara probleme. Am masurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit (ceva peste 12 V), apoi cu motorul pornit (14,4 V), deci alternatorul incarca. Am cumparat alta baterie si nu mai am probleme. Am uitat sa spun ca la sfatul lui AlinREHAU am masurat si consumul de curent cu motorul oprit si toti consumatorii opriti (cu exceptia alarmei). Am gasit 0,07A-0,12A. Nu stiu daca-i bun, de cateva zile AlinREHAU nu a mai trecut pe aici.
Pe bateria veche era o eticheta cu 2004, probabil ca are 3 ani de functionare Nivelul de electrolit l-am adus la nivel cu apa distilata de vreo 5 ori din martie 2007.

This post has been edited by Urs: 4 Aug 2007, 20:38

Attached thumbnail(s)
Imag000.jpg ( Size: 68.24k ) Number of downloads: 4917
Imag005.jpg ( Size: 54.8k ) Number of downloads: 5356


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Aug 2007, 22:38
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cam mare trebuie sa fie maxim 50 mA adica 0,05A asta este data de producatorii de baterii daca este mai mare nu-ti da garantie


"ochiul magic"
verde bateria OK
gri necesita incarcare
negru descarcata
alb lipsa electrolit (se completeaza cu apa distilata si se pune la incarcat cel putin 10 ore)



o dezbatere despre acest subiect http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638


la o baterie care nu-ti dai seama dopurile pot fi sub acea folie ar trebui sa o deslipesti ca sa fii sigur daca are sau nu dar la bateriile cu acid imposibil sa nu aibe

This post has been edited by bygy007: 4 Aug 2007, 23:05

Attached thumbnail(s)
photo0041.jpg ( Size: 113.95k ) Number of downloads: 5593


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quick
post 5 Aug 2007, 11:50
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 996
Joined: 13 April 07
From: bistrita




am avut si eu o problema asemanatoare de vreo 3 saptamani dupa ce am curatat burnele cu smirghel si am pus putina vazelina nu am mai avut nici o problema.La mine bornele bateriei sunt cam distruse si probabil ca de aceia nu facea cantact ca lumea.


--------------------
dacia super nova 2002/ ford focus 2007 1.6tdci90cp /suzuki samurai 1.3 1985 numa buna de off road
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 5 Aug 2007, 16:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




Azi mi-am luat un aparat de masura, oricum am avut nevoie de mai multe ori de asa ceva, astfel incat pot furniza mai multe date despre ce si cum:
- tensiunea la bornele acumulatorului = 12,4 V
- tensiunea la borne dupa ce am pornit motorul = 14,3 V
- consum curent cu motorul oprit si toti consumatorii opriti = 0 A. Se poate si asa sau nu am procedat eu bine ? Cum am procedat (m-am inspirat din fotografiile postate de Urs): am scos borna de "-" de pe acumulator si am inseriat aparatul de masura setat pe ampermetru intre borna acumulatorului si clema de prindere.
M-am uitat mai atent la acumulator (pacat ca nu am avut aparatul foto la mine):
- confirm ca cele 3 variante ale "ochiului magic" sunt: verde=incarcat, negru=necesita incarcare, alb=necesita inlocuire
- nu are nici un fel de dop de umplere sub nici un autocolant, pe acumulator scrie, printre altele: "maintenance free" si "calcium", banuiesc ca nu e cu electrolit cu acid sulfuric, deci n-ai ce-i face gen: completat cu apa distilata, masurat densitatea electrolitului..... In curand (numai sa gasesc un redresor de imprumut) o sa-l aduc la incarcat in casa si o sa-i fac si niste fotografii.
- ochiul e tot verde, ceea ce inseamna ca acumulatorul e incarcat. Ce tensiune trebuie sa aiba ca sa-si schimbe culoarea ?
Azi a pornit fara probleme (afara era destul de cald, banuiesc ca influenteaza si asta).
Problemele referitoare la nefunctionarea aerotermei si a stergatoarelor s-au datorat unei mufe de contact patrate, cu 4 fire mai groase, dispusa in interiorul cochiliei volan, am impresia ca vin de la comutatorul de contact, am tras si de ea in disperarea mea si am dat cu spray de contacte, probabil nu mai faceau contact bine firele de acolo; cum le-am mai apasat putin au pornit si aeroterma si stergatoarele.
Date fiind simptomele de mai sus m-am hotarat ca inca nu e cazul sa iau alt acumulator, o sa fac rost de un redresor si o sa-l incarc. Probabil ca regimul de mers prin oras (in ultimul timp nu am facut drumuri mai lungi in afara) au dus la descarcarea acestuia.
Ce parere aveti, procedez corect ? Voi v-ati incarcat acumulatoarele pe durata unei "vieti" a acestora ? @Georginho zice ca e normal, si inclin sa-l cred, daca consumi mai mult mergand prin oras, timpi relativ mici, consumatori multi, alternatorul nu face fata sa incarce si sa suplimenteze consumul, deci e cazul sa intervenim cu o incarcare suplimentara cred.
Multumesc.

This post has been edited by luciank: 5 Aug 2007, 22:20


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 5 Aug 2007, 21:56
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




Baterie din asta cu "maintenance free" am si eu si daca te uiti bine am pus replay in un topic cu bateria descarcata. Dar tind sa cred ca la tine nu bateria este cauza. La mine cand este verde este OK.
Dupa ce a fost decarcata la maxim (greseala mea) beculetul devine neagru. Dar si atunci dupa un drum oarece lung becul tot negru era dar masina pornea bine.
Tind sa cred ca la tine cauza este contact-ul la electromotor sau chiar unul care pleaca din baterie.
Si sa nu uit tu trebuie sa masori curentul (Amperi) trece multimetrul in partea cu "A" eventual in dreptul lui 10A. (Daca ai scris gresit 0V in loc de 0A nu lua in seama paragraful acesta. wink.gif )

This post has been edited by mvali: 5 Aug 2007, 21:57


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 5 Aug 2007, 22:50
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




QUOTE(luciank @ 5 Aug 2007, 16:24)
- consum curent cu motorul oprit si toti consumatorii opriti = 0 A. Se poate si asa sau nu am procedat eu bine ? Cum am procedat (m-am inspirat din fotografiile postate de Urs): am scos borna de "-" de pe acumulator si am inseriat aparatul de masura setat pe ampermetru intre borna acumulatorului si clema de prindere.
*



Ai dreptate, am scris eu gresit, in loc A am scris V, dar mai spuneam si ca ap. de masura era setat pe ampermetru. Am corectat acum.
Si totusi, un acumulator cu 12,4 V e descarcat sau nu ?


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mvali
post 6 Aug 2007, 10:03
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 292
Joined: 8 February 07
From: Ploiesti




De cand ai bateria? eu o am din 2005 si merge bine.
Acum mai depinde si de alti factori dar cel mai bine este sa o testezi in prealabil sa fii sigur ca nu mai merge..
Cel mai bine daca ai un redresor poti in prealabil sa o descarci sa vezi cat tine (la mine a mers vreo 3 ore sigur cu faruri/pozitii - stiu sigur tongue.gif ) si dupa aceea sa o incarci.
Dupa mine acesta ar fi testul suprem wacko.gif in extremis.
Dar verifica conectorii bateriei innainte ca poate nu fac contact cum trebuie si scapi usor.

Si dupa cat am citit pe forum tensiunea in gol la o baterie normala trebuie sa fie peste 12.5V deci esti la limita.
Citeste aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6342


--------------------
ex Dacia SuperNova Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 6 Aug 2007, 10:29
Post #11


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




@luciank - ce baterie ai? rombat sau straineza?
rombatul are "ochi magic" - dar functionarea lui nu are nici o legatura cu starea bateriei... am patit si eu la SRN probleme de genul asta ... ochiul verde, curent ioc...


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 6 Aug 2007, 17:35
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




Am pornit din nou masina si am lasat-o sa mearga la relanti cam 15 min. Tensiunea la borne in gol a urcat la 12,7 V dar se pare ca acum a scazut incarcarea pe la 14,1 V de la 14,3 V cat era cand tensiunea la borne era 12,5 V huh.gif Acum sunt si alte conditii meteo, e mult mai cald afara, poate influenteaza si asta. De fapt cei de la Rombat spun ca tensiunea de incarcare trebuie sa fie intre 14,0 si 14,4 V, asa ca nu cred ca asta ar fi o problema.
@mvali - nu stiu de cand e bateria, asa am cumparat masina, fostul proprietar mi-a spus ca e aproape noua, dar dupa cum arata autocolantele lipite pe ea m-as mira. Mi-e ciuda ca nu pot sa-mi dau seama de data fabricatiei citind inscrisurile de pe ea, postez mai jos niste poze, poate isi da seama cineva de pe forum si ma lamureste si pe mine (sau trimit un e-mail la producator sa intreb).

@madcatweb - bateria e franțuzeasca,se vede in pozele de mai jos

Am pus-o la redresor acum 40 minute, mi se pare ca tensiunea creste cam repede, de la 12,7 V cat avea la inceput acum arata 15,5 V. Oare nu e bun redresorul, incarca prea fortat ? Tot cei de la Rombat spun ca bateria e incarcata atunci cand tensiunea, cu redresorul pornit, ajunge intre 15,8 si 16,5 V. Asa ca ma pregatesc ca in curand sa o scot de la incarcat (cam repede, unii spun pe alte topicuri ca se tine la incarcat peste 10 ore). Oare ce sa fac, daca tensiunea ajunge la 16,5 V sa o mai las ?

Multumesc pentru rabdare.

IMGA0566.JPG ( Size: 52.31k ) Number of downloads: 5209
IMGA0567.JPG ( Size: 54.94k ) Number of downloads: 4723
IMGA0568.JPG ( Size: 48.17k ) Number of downloads: 594
IMGA0569.JPG ( Size: 37.59k ) Number of downloads: 426

IMGA0570.JPG ( Size: 43.06k ) Number of downloads: 409
IMGA0571.JPG ( Size: 33.17k ) Number of downloads: 393
IMGA0572.JPG ( Size: 34.67k ) Number of downloads: 379
IMGA0573.JPG ( Size: 33.34k ) Number of downloads: 345

IMGA0574.JPG ( Size: 47.87k ) Number of downloads: 443


PS - am afirmat mai sus ca acumulatorii pe care scrie "calcium" si "maintenance free" nu sunt cu acid sufuric, imi cer scuze, m-am documentat mai bine, doar placile sunt aliaj plumb-calciu.

- au trecut cam 5 ore de cand am pus bateria la incarcat si tensiunea la borne, cu redresorul pornit, a ajuns la 15,82 V. O mai las putin si cred ca o scot de la incarcat.

<span class='edit'>7 Aug 2007, 09:11:</span>
Am verificat in dimineata aceasta tensiunea la borne (aseara am scos-o de la incarcat) si are 12,82 V. Am coborat mai repede la masina sa am timp sa conectez acumulatorul si sa ajung si la servici si..... surpriza.... nu am putut sa deschid capota. Mi-am dat seama ca acel cablu era dat pe langa acumulator ceea il tinea intr-o pozitie favorabila deschiderii, cum am scos acumulatorul cablul s-a destins si nu se mai actioneaza inchizatorul capotei sad.gif Numai mie mi se pot intampla asemenea faze demne de cascadorii rasului wacko.gif .
Si din nou am plecat pe jos la serviciu. Deja ma vad dupa-amiza bagat pe sub masina incercand sa prind cumva cablul acela, sa-l fac sa se intinda.

P.S. - ati avut si voi momente de genul acesta cand va vine sa dati foc acestui obiect numit Supernova? biggrin.gif Ca la mine se intampla din ce in ce mai des.



This post has been edited by luciank: 7 Aug 2007, 09:13


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 7 Aug 2007, 09:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Nu dispera Luciank, sa imi fi vazut fata cand, dupa reglajul culbutorilor am scapat pe langa motor un varf din acela ce se baga intr-o tubulara de 10 si cu care se desfac suruburile de la capacul culbutorilor sau de la rampa injectoarelor (torx parca ii spune) si nu mai aveam de strans decat doua (din 8 parca). Am sarit pe bicicleta sa merg pana la primul magazin de piese auto (vreo 5 km) pentru ca am cautat peste tot (pe scut cat am ajuns cu mana, prin toate cotloanele de sub cureaua alternatorului si pe unde s-a mai putut ascunde, am impins masinuta sa caut in iarba de sub ea....etc). Nu l-am mai gasit nici in ziua de azi.
Acum ma umfla rasul cand imi amintesc, dar atunci... 183.gif
Si au mai fost faze de astea.
Sunt curios daca o sa-ti mearga bateria dupa incarcare.
Daca da, o sa-mi cumpar un redresor sa vad daca incarc bateria veche poate o mai tarai cu ea pana in octombrie cand vine frigul. Stiu ca la temperaturi scazute o baterie "batrana" isi pierde aproape 50% din capacitate (nu mai stiu pe unde am citit).

This post has been edited by Urs: 7 Aug 2007, 09:46


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luciank
post 7 Aug 2007, 11:57
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 5 April 07




radmasa.gif De-astea am patit si eu, aproape de fiecare data scap ceva pe-acolo, un surub, o piulita..... Pentru asta m-am dotat cu o bagheta telescopica cu magnet la capat. A prins bine de cateva ori, inclusiv cand am scapat un cap de tubulara in interiorul haionului (ma chinuiam sa schimb becurile arse de la placuta de inmatriculare). Ca sa nu mai zic ca e aproape imposibil sa nu-mi lovesc sau zgâriu vre-un deget sau ceva.
Dar hai ca sunt off-topic si poate primesc "na, na" de la moderatori.
O sa te tin la curent despre functionarea bateriei in continuare, asta numai sa reusesc sa deschid capota.
Am stat si m-am gandit si cred ca stiu de unde mi se trage descarcarea acumulatorului: sotia face scoala de soferi si in ultimele zile am fost cu ea pentru conducere suplimentara, undeva pe un teren in afara orasului. Mergand incet, tot a 1-a, a 2-a si marsarier pentru exersarea parcarilor, GMV-ul a functionat in draci plus ca acelasi GMV are obiceiul sa pornesca de obicei dupa ce parchez si alternatorul nu mai incarca.

De unde sti cum se regleaza culbutorii, ai gasit asa ceva pe forum ? Este tutorial pe aceasta tema?

<span class='edit'>7 Aug 2007, 18:01:</span>
Am reusit sa deschid capota astfel: am scos grila neagra din fata radiatorului, aceea cu semnul Dacia pe ea (mai greu e cu cele 2 suruburi de sus), mi-am strecurat o mâna pe deasupra radiatorului si am reusit sa prind cablul pentru deschiderea capotei si am tras de el. Asta pentru cine mai pateste ca mine smile.gif

This post has been edited by luciank: 7 Aug 2007, 21:29


--------------------
Renault Megane 1 Hatchback 1999 1.6 16V RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 7 Aug 2007, 20:52
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret






--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Urs
post 22 Oct 2007, 10:19
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 31 December 06
From: Siret




Va rog sa-mi spuneti cum pot verifica nivelul electrolitului la aceasta baterie, am citit pe aici pe undeva ca trebuie verificat cel putin la jumatate de an la o baterie fara intretinere.
Multumesc.

Attached thumbnail(s)
IMG_4119.JPG ( Size: 271.98k ) Number of downloads: 715
IMG_4283.JPG ( Size: 198.1k ) Number of downloads: 835
IMG_4284.JPG ( Size: 157.96k ) Number of downloads: 786
IMG_4285.JPG ( Size: 194.67k ) Number of downloads: 697
IMG_4333.JPG ( Size: 171.23k ) Number of downloads: 767


--------------------
Dacia Logan 0.9 tce 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Oct 2007, 13:44
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Frate, daca e fara intretinere, ce vrei sa mai verifici? Daca ochiul magic e verde, merge!
PS. daca aveti dubii privind starea bateriei, cautati un service cu tester Midtronics. Va spune daca bateria e scurtcircuitata, daca mai are rost sa o incarcati sau trebuie schimbata.
PPS. O baterie "calcium" are ca electrolit solutie de acid sulfuric diluat, insa calciul e aliat cu plumbul din gratare (in locul stibiului, folosit inainte pentru a se turna mai usor).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 06:04
Forum Renault