DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Caldura slaba in masina

opreagheorghe
post 15 Oct 2007, 10:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 13 September 07




Vremea s-a racit si am pornit incalzirea. Ma confrunt cu aceeasi problema nerezolvata inca de anul trecut, caldura prea slaba in masina. Daca este caldut afara aerul primit de la calorifer este destul de cald dar in cazul unei temperaturi exterioare scazute abia se simte caldura, aerul care intra de la calorifer fiind aproape rece. Anul trecut am fost la un Service unde au facut aerisirea sistemului de racire si verificarea caloriferului. Totul parea in regula fiind o zi mai calda. Cum a venit timpul rece m-am confruntat cu aceeasi problema.
Cum pot ajunge la calorifer pentru a verifica daca acesta se incalzeste suficient si pe toata lungimea lui (furtunul de intrare si cel de iesire fiind foarte calde).
Mentionez ca sunt posesor de Dacia 1310, an fabricatie 1997, bord CN.
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi utile pentru rezolvarea acesteo probleme.


--------------------
Dacia Logan 2012 / Laureate 1.2 - AG11***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 15 Oct 2007, 10:58
Post #2


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Cu aceiasi problema ma confrunt si eu ,bord CN, Dacia din '95, inainte aveam cat de cat dar acum pauza ,azi o sa curat toate furtunele de la instalatia de racire si cea de climatizare care duc la aeroterma sper sa fie doar mizerie si sa se poata curata ,apoi un antigel nou si o aerisire si speram sa avem caldura ca vara rugaciune.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Oct 2007, 12:25
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=669879 cam asa trebuie rezolvat la cele fara bord cn

la cn trebuie verificate capsulele vacumatice care comanda clapetele

This post has been edited by bygy007: 15 Oct 2007, 12:27


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 15 Oct 2007, 12:40
Post #4


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Scriind in numele meu ,la mine functioneaza sistemul de capsule si comenzile aferente doar ca baga aer rece,tocmai de jos vin de la masina si furtunele cele 2 de la aeroterma sunt pline de depuneri grosolane,o sa curat toate furtunele colmatate (sau dupa caz schimbate )si radiatorul si sper sa fie ok !!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
opreagheorghe
post 15 Oct 2007, 13:31
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 13 September 07




Pentru Minel. Spune-mi te rog cum faci aceste operatiuni in detaliu (demontare furtune, calorifer avand in vedere bordul CN) si care au fost rezultatele.


--------------------
Dacia Logan 2012 / Laureate 1.2 - AG11***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 15 Oct 2007, 14:27
Post #6


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Aceeasi problema o am si eu,caldura slabuta.Aeroterma baga slab de tot si caraie in draci.Ideea mea ar fii sa o schimb cu alta de pe alta masina---exclus tot una romaneasca.Problema e ca n-am avut timp sa studiez de pe ce masina s-ar putea "lua" una si adapta.Daca are cineva vreo idee sau a facut treaba asta,il rog sa ne zica ce si cum.In afara de asta ar trebui cumva "etanseizat" sistemul ca aerul sa intre inauntru si nu il alte parti. wink.gif


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 15 Oct 2007, 16:14
Post #7


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




In ideea ca instalatia este OK, puneti un termostat mai de iarna (sa deschida pe la 92-96 grade)


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 15 Oct 2007, 17:27
Post #8


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




am avut aceeasi problema pe bord normal scoica... am schimbat caloriferul cu unul mai nou si desfundat si tot ce tine de furtune de la clima si acum conduc in maneca scurta icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paca
post 15 Oct 2007, 20:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 559
Joined: 1 August 07




la mine dupa ce merg cativa km cu masina...incepe sa trimita aer cald de la calorifer in habitaclu fara sa dau drumu la ventilatorul acela....e normal ?


--------------------
Dacia 1310 berlina 1997 - IS 91 VIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 15 Oct 2007, 20:52
Post #10


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Depinde cat aer trimite si cat de tare iti bate vantul prin masina. E normal sa se incalzeasca in masina si daca nu dai drumul la ventilator, dar foarte greu.

LE: La mine solutia cu husele incalzite a mers de minune pentru minutele alea pana se incalzeste masina! smile.gif

This post has been edited by valentin.dumitran: 15 Oct 2007, 20:52


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Oct 2007, 06:44
Post #11


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




La mine erau colmatate furtunele care duc la aeroterma ,dupa o spalare zdravana a tuturor furtunelor si radiatorului,si o aerisire, am caldura super in masina de iti este drag sa stai in ea cand se incalzeste motorul ,va doresc multa caldura tuturor forumistilor cu astfel de probleme !!! tongue.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Oct 2007, 06:58
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nici eu nu folosesc aeroterna niciodata. Nici nu stiu daca mai functioneaza. In mers pana la 20-30 km/h se incalzeste mai greu in masina, cam 10 minute, dar peste, in 5 minute , si cand zic incalzit ma refer ca stai la maneca scurta. Binenteles doar daca setez levierele alea 2 de comanda maxim dreapta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Oct 2007, 07:30
Post #13


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Argon ,ai cumva bord CN,?? huh.gif
""'Binenteles doar daca setez levierele alea 2 de comanda maxim dreapta.""
din cate stiu eu la bordul CN setand ambele leviere spre dreapta o sa circule aerul doar central si o sa fie aer rece mellow.gif

This post has been edited by Minel: 16 Oct 2007, 08:17


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Oct 2007, 07:38
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu, scoica, are trei leviere, robinetul, aerul sus , si aerul la picioare.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLP
post 16 Oct 2007, 07:43
Post #15


Sef de trib


Group: Members
Posts: 1.120
Joined: 8 April 04
From: Bucuresti-Titan




Sfatul meu :

1) Desfunda caloriferul
2) Sub grila aia cu stropitori de parbriz fa curat si scoate toate frunzele pamantul, etc,
3) Termostatul sa functioneze corect
4) Inchide toate geamurile smile.gif

Am auzit de multa lume care se plange de caldura la bordul scoica insa eu personal nu am avut probleme. La fel ca argon baga caldura de stai in maneca scurta


--------------------
. . .
Ex Dacia Berlina 1998 Carburatie
Half Man, Half Pig, Half Bear
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 16 Oct 2007, 10:31
Post #16


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




masinuta mea este din `89 si i sa schimbat bordu si nu stiu unde este caloriferu , am aeroterma dar aia nu baga nimic, nu simt nimic la mana ,


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Oct 2007, 10:40
Post #17


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Dar ce tip de bord ai ??? ai cumva aeroterma cu 4 trepte de viteza ???
sau vreuna adaptata pe masina ta ???


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
opreagheorghe
post 16 Oct 2007, 10:41
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 13 September 07




Va rog sa-mi spuneti la Dacia 1310 cu bord CN cum se ajunge la calorifer si cum se demonteaza (o descriere amanuntita a operatiilor). As putea mai usor, fara a demonta caloriferul, sa desfac cele 2 furtune care vin de la motor si sa introduc apa sub presiune pe rind in ambele sensuri?


--------------------
Dacia Logan 2012 / Laureate 1.2 - AG11***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 16 Oct 2007, 11:54
Post #19


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




@opregheorghe
ca sa ajungi la cele 2 furtune de la aeroterma trebuie sa dai jos cutia de acte ,apoi sa iti identifici unul dintre furtune ca sa nu ai probleme la motaj,(sa nu le inversezi) probabil daca nu sigur sunt colmatate si la tine furtunele ,dar parerea mea ar fi sa iti cureti absolut toate furtunele de la sistemul de racire inclusiv radiatorul ,antigel nou si o aerisire ca la carte si nu ar mai trebui sa ai probleme cu caldura .
Verifica si starea capsulelor vaccumatice care iti dirijeaza aerul (sunt 3 in total ,2 in zona cutiei de acte o sa le vezi si una dubla in stanga locasului brichetei ) si a blocului de comanda .bafta multa si caldura pe masura !!!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 16 Oct 2007, 12:15
Post #20


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




minel da este cu aeroterma cu 4 viteze bordul este cn4 (asa zic eu ) si fata a fost schimbata ( mufa lu` ilici smile.gif )


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Oct 2007, 18:04
Post #21


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Dar ca solutii inovatoare pentru cresterea fluxului de aer ce iese din grila de sub parbriz, ce idei aveti?
M-am gandit la un mic artificiu: montarea mai multor ventilatoare de calculator. De exemplu, imediat sub grila de plastic montata sub parbriz, ar veni perfect niste ventilatoare din alea de 2" de pe coolerele de procesor. Pe partea cealalta, insa, dincolo de gaurile de aerisire din tabla (pe dinafara cum ar veni, cu grila exterioara scoasa), s-ar putea monta paralel cu caloriferul, de-a lungul sau, cateva ventilatoare de sursa ATX, acelea mai mari, de 9~10cm latime.
In toate cazurile, ele se alimenteaza fix la 12V, deci se pot cupla frumusel in paralel, trecute printr-un intrerupator din bord, poate chiar direct la intrerupatorul aerotermei.
Avantaje= consum extrem de mic (~0.15-0.25 A fiecare) plus ca-s ale naibii de silentioase.

Ce ziceti?


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 16 Oct 2007, 18:56
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




fac drumuri lungi in fiecare zi, si merg in tricou si cu geamul deschis din cauza caldurii. si asta fara sa dau drumul si la ventilatoare. de inchis de tot, de la robinet, nu prea am chef. nici chiar asa. ce lipseste? sau ce solutii am sa scap de problema?


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 16 Oct 2007, 18:58
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.637
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




am incercat eu sa pun ventilatoare de calc... de toate tipurile... cand dadeam drumul la cel original alea erau degeaba smile.gif deci nu au putere...poate doar in interior sa iti traga un pic din aerul care intra.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Oct 2007, 19:15
Post #24


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Pai da. Prima varianta din cele pe care le-am descris: sub grila de plastic, sau chiar in grila (taiat din ea fix pe contur) sau chiar peste grila.


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 16 Oct 2007, 19:55
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.637
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




ar fi de preferat sa nu le pui peste smile.gif sau aspectul comercial nu mai conteaza? eu zic ca trebuie cautate alte tipuri de ventilatoare(ceva in genul celor de racire interna a calc dar care se pun ca placile pci). dar intai de toate curatat tot ansamblul de circulatie a apei si vazut dupa aceea un rezultat. si de verificat functionalitatea manetelor din bord.


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 16 Oct 2007, 20:04
Post #26


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




"Manetelor din bord"? radmasa.gif Deja suntem in Star Wars 3 tongue.gif Nu, la mine robinetul de la calorifer nu functioneaza. Vara se scoate furtunul de pe teava si se pune un celofan de la pachetul de tigari pe furtun si se baga furtunul la loc pe teava radmasa.gif

Nu, caloriferul merge chiar misto. Fluxul de aer e problema la mine. Intr-o jumatate de ora sa zicem ca se incalzeste binisor masina, insa eu vreu un flux de aer mai puternic ca sa-mi incalzeasca bine parbrizul. M-am saturat sa dau cu carpa la fiecare stop laugh.gif


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 16 Oct 2007, 20:23
Post #27


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




da unde gasesc si eu caloriferu sad.gif( ! sau eu poate nu am :-o


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 16 Oct 2007, 22:19
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.637
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




dai jos grila dintre parbriz si capota motor si il vezi acolo. imposibil sa il ratezi biggrin.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 16 Oct 2007, 22:31
Post #29


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.295
Joined: 24 June 07




O problema similara am si eu. Robinetul s-a cam dus de mult, din cate stiu eu e cam blocat pe deschis, d-aia toata vara am umblat cu furtunul care intra in calorifer ingatuit si strans cu o sarma. Acum l-am desfacut, caldura sa zicem ca ar fi, dar parca nu intra destula decat daca am viteza, si cand zic viteza ma refer de la 70km/h in sus. Aeroterma merge, se invarte dar nu baga mai nimic. La drumuri lungi nu ma vait, eu si asa am macaraua de la geamul soferului facuta varza si merg cu el crapat mereu ca sa pot fuma fara sa ma afum biggrin.gif dar cand o sa vina iarna de-adevaratelea o sa inghet probabil in oras.
De ce dau drumu la aeroterma si nu baga nimic, in ciuda faptului ca ea se invarte saracuta? Mentionez ca am bord O-O-O si ca sub grila din fata parbrizului nu-s gunoaie, frunze sau mai stiu eu ce, ca am verificat(scria asta prin alt topic). unsure.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 16 Oct 2007, 22:45
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




scoateti robinetul ala cu o intrare si 2 iesiri si facrti asa http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=700929


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 01:30
Forum Renault