DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Din 2009 – nici un drum nou fără pistă de biciclete

DFA
post 19 Oct 2007, 08:59
Post #1


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.561
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO





Din 2009 – nici un drum nou fără pistă de biciclete

Vineri 19 Octombrie 2007


La cererea asociației Clubul de Cicloturism NAPOCA, ieri, la Ministerul Mediului, a avut loc o dezbatere publică pe marginea proiectului de HG privind regulamentul general de urbanism - hotărâre care prevede că pistele de biciclete vor fi obligatorii și nu facultative, în toate orașele. Membrii Clubului cred că actuala formă a hotărârii nu va avea nici un efect dacă nu va suferi schimbări. De exemplu, lățimea pistelor este de un metru și sunt amplasate pe trotuar, deși nu există nici o lege care să impună această dimensiune care nu ajută biciclistul, pentru depășire acesta fiind nevoit să iasă de pe pistă.
Soluții de „împăcat" bicicleta cu mașina

O soluție ar fi folosirea străzilor cu sens unic, unde este suficient loc pentru o bandă pentru șoferi și una mai îngustă, pentru bicicliști. Se poate folosi chiar un drum comun, pentru mașini și pentru biciclete, având în vedere că viteza medie de deplasare în București a scăzut la 10 km pe oră, din cauza aglomerației. Ministrul Mediului, Atilla Korodi, declară că încurajează mijloacele de transport fără motor, transportul în comun, sau „mașinile prietenoase", el însuși deplasându-se pe bicicletă până la minister. Din 2009, autorizația de Mediu pentru construire a noi drumuri va fi obținută doar dacă se vor respecta prevederile privind pistele pentru cicliști.

Organizația Napoca pune la îndoială competența autorităților locale în construirea acestor piste și sugerează stabilirea unor principii clare încă din actul normativ. Pe baza acestora, fiecare localitate urmează să stabilească dimensiunea și locația pistelor, în funcție de numărul de locuitori. Clubul nu este de acord ca pistele să fie construite la cererea bicicliștilor, ci ele trebuie făcute oricum, pentru că apoi vor încuraja oamenii la folosirea unui mijloc de transport sănătos. Ministrul Korodi speră ca hotărârea să ajungă în forma finală în două săptămâni, iar într-o lună și jumătate - la Guvern. Lucrările vor începe cel mai devreme în 2009, din cauza metodologiei complicate.


Sursa : Gandul


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 19 Oct 2007, 09:02
Post #2


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Si cand s-au trezit, era lumina afara, dar una pacloasa, din cauza smogului. wink.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 19 Oct 2007, 09:18
Post #3


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Daca or sa faca precum in Bucuresti nu am rezolvat nimic. Piste pe trotuar radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 19 Oct 2007, 09:23
Post #4


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Din ceea ce am vazut eu pe ici-colo, toata "fierberea", ca sa nu-i zic isteria asta cu pistele pentru biciclete (pe care le doresc din tot sufletul) nu este decat o noua "afacere Bordura" mad.gif .


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 19 Oct 2007, 10:26
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




in strainatate sunt piste de biciclete peste tot. Lumea trebuie sa renunte la ideea de a circula in orase cu masina personala. trebuie sa ne orientam spre transportul in comun si biciclete. asta inseamna ca autobuzele vor avea benzi speciale pe care nu vor putea circula autoturismele, la fel cu bicicletele. in vest asa este iar traficul auto este mai lejer decat in marile orase de la noi.
daca nu ajungem la acest stadiu, in curand circulatia din marile orase va fi blocata. ne convine sau nu, asta e realitatea


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 19 Oct 2007, 10:40
Post #6


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Mare dreptate ai numai ca onor oficialii nostri locali aproba "proiecte de urbanism" ne-urban si tot fac si refac trotuare si piste impracticabile, pe banii nostri, bineinteles.
Ceva mai tarziu am sa va trimit cateva fotografii pentru exemplificare - pista de 1/2m, peste capace de canal cu 3-5 cm denivelare, pe o distanta de 1 Km care apoi "dispare" undeva, dupa ce incurca virajul la dreapta in vreo 3 intersectii.
Bani aruncati degeaba !!!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 19 Oct 2007, 10:44
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(gdm @ 19 Oct 2007, 11:26)
in strainatate sunt piste de biciclete peste tot. Lumea trebuie sa renunte la ideea de a circula in orase cu masina personala. ..........
*



foarte frumos ce spui tu, doar ca in bucuresti astia au pus pistele de biciclete pe trotuar, sugerand mai degraba ca lumea trebuie sa renunte la ideea de a merge pe jos.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 19 Oct 2007, 11:08
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




pistele de biciclete trebuie "sa rupa" din spatiul afectat masinilor. de exemplu banda 1 de pe bulevarde nu va mai fi parcare de masini ci va fi pista de biciclete. Iar treaba cu renuntatul la deplasarea in orase cu autoturismele nu se va face cu apeluri patriotice ci prin restrangerea numarului de locuri de parcare. In occident este exclus sa parchezi masina pe trotuar sau pe pista de biciclete (primesti automat amenda). Degeaba vrei sa mergi in centru cu masina ca nu gasesti loc de parcare. iar regimul parcarilor din marile orase din vest este f strict. Nefiind locuri de parcare lumea nu merge cu masina in centru, si automat traficul este mai lejer. Astept clipa cand inaltii demnitari din Romania vor folosi transportul public pentru a merge la servici, ar fi un semn de normalitate.
Dar toate astea vor fi peste multi ani. Bucurestiul inca n-a reusit sa rezolve problema cainilor vagabonzi care este una extrem de simpla, si noi vrem sa se rezolve probleme serioase precum cea a transportului. wacko.gif


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 19 Oct 2007, 11:39
Post #9


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.114
Joined: 11 February 04




Si marmota impacheta ciocolata in staniol.
De-abia astept sa arunce rablele nemiscate de 10 ani care ocupa abuziv locurile de parcare si asa putine, apoi sa scoata gratuitatea pt pensionari de pe mijloacele de transport in comun si apoi voi merge si eu cu autobuzul si tramvaiul cu mare placere (mai beau si io o bere cu colegii)!


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 19 Oct 2007, 12:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




@gdm: Tu compari transportul in comun din Ro cu cel din tarile civilizate??? blink.gif


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 19 Oct 2007, 12:22
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




biggrin.gif laugh.gif smile.gif daca nu te compari cu cei mai buni, daca nu iei ca model ceva bun atunci ramai tot "jos".


slava domnului ca s-au apucat macar teoretic de piste pt biciclete !!!


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Oct 2007, 12:27
Post #12


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Vad multa lume care face comparatie cu pistele de bicicilisti din tarile civilizate.
Presupun ca se vorbeste in multa cunostinta de cauza.
Amu, intreb si eu, multe piste de bicilisti in orase ati intalnit pe carosabil?
Dar pe trotuar?
Cam care erau mai multe, alea pe carosabil sau alea pe trotuar?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 19 Oct 2007, 12:34
Post #13


CGB


Group: Members
Posts: 2.455
Joined: 4 May 05
From: behind




o zbura porcu' pana or face astia piste de biciclete. dar piste adevarate, nu ce e acu'.
ca fapt divers o pista de bicle nu se poate face pe banda 1, chiar langa trotuar. ptr ca nu e nici o placere sa "ciupesti" cu pedala din bordura ( borduri care au o inaltime considerabila in majoritatea zonelor). te arunca in cap de nu te vezi.

trebuie pastrata o anume distanta fata de bordura.

da' oricum pistele astea (in romanica) is utopii, fantasmagorii, fantezii bizare, ziceti-le cum vreti.

dar totusi printr-o minune nemaivazuta, sa zicem ca se fac pistele astea, asa cum trebuie. rezultatul: ar fi pline de masini (parcate sau in mers).


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 19 Oct 2007, 12:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




doua exemple in care pistele sunt pe trotuare ( vorbesc de trotuare foarte late ): viena si budapesta. iar pe strazi mici cu sens unic nu sunt piste dar se merge cu bicicleta fara nici un stres. un exemplu in care am vazut piste pe strada este in salzburg ; era o linie continua care delimita pe marginea strazii langa trotuar o banda mica de un metru pentru biciclete.


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 19 Oct 2007, 12:46
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




interesant...si cate drumuri noi s-au construit de la revolutie pana acum?
poate ca se vor construi de acum incolo? dar se vor construi in zonele periferice unde apar cartiere noi, nicidecum in zonele centrale unde este aglomeratie. ce sa spun...lucru romanesc, pe dinafara arata bine, in fapt...dezastru!!!
sau poate ca seamana cu afacerea "bordura" si asa au motiv sa ceara bani mai multi pe drumuri smile.gif . incurcate-s caile domnului!


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebybv
post 19 Oct 2007, 13:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 8 August 05
From: Brasov




Ca unul care a locuit mult timp in Viena va pot spune ca m-as muta oricand acolo, daca as avea ocazia.
E un oras atat de aerisit, cu multe spatii verzi, cu parcuri ingrjite, cu piste pentru biciclete care sunt gandite cum trebuie, cu politisti care dau amenzi acolo unde se incalca regulile de circulatie fara sa poti comenta sau "riposta" cu ceva ciubuc (iti scrie amenda zambind, iti strange mana cordial, asta este ai gresit platesti, el isi face DATORIA).
Cu bicicleta fac maxim 30 de minute intre oricare doua "puncte de parcare". Si da, sunt amplasate langa bordura, pe prima banda, sau incadreaza de o parte si de cealalta drumurile cu sens unic, iar in parcuri sunt special amenajate (trotuare si alei special concepute sa aiba loc si pietonii). Dar e nevoie de vointa sa faci asa ceva si de educatie la nivel de mentalitate a "maimutoiului" pe care trebuie sa il "pacalesti" cu ceva sa-l dai jos din masina.
Daca te-a prins ca nu platesti parcarea (care e 1,5 euro pe ora - doar intre 17 si 22) amenda e 60 de euro, e livrata in tipla sub stergator, sa nu ti-o ude ploaia. Daca parchezi aiurea, amenda cu tot cu taxa de ridicare si transport este 300 euro.
Si inca ceva: reteaua de metrou in special si in general de transport in comun merge ceas. Ajungi in ce loc vrei in mai putin de 30 min.
Ca sa vedeti ce serviciu au pus la punct:
http://www.citybikewien.at/

Astept cu nerabdare ziua in care ma voi putea plimba prin Romania cu bicicleta pe piste special amenajate...


--------------------
Mazda 6 2.0 CD 143CP SPORT 2006
"...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 19 Oct 2007, 14:06
Post #17


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.628
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




In Madrid exista benzi speciale pentru taxi, autobuz si motociclisti, din care mai bine de jumatate (vreo 90 km) au un separator de plastic fata de banda 2, ca sa nu parcheze vreun inteligent sau sa ia fata celor care circula pe acolo.
O idee mult mai utila decat benzile de biciclete.

This post has been edited by einstein1984: 19 Oct 2007, 14:06


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 19 Oct 2007, 15:03
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




bicicleta este singurul mijloc de transport urban nepoluant. deci o solutie buna pt orase mari .

normal ca sosele gandite pt trafic mare de masini sunt o necesitate imediata in bucuresti dar trebui sa le oferi oamenilor i o alternativa. mie de exemplu mi se pare o prostie sa merg cu masina o distanta de 3 km cand afara nu ploua sau nu e zapada pe jos si eu am bicicleta.


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebybv
post 19 Oct 2007, 15:10
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 8 August 05
From: Brasov




@einstein1984:

Nu inteleg de ce minimizezi utilitatea pistelor pentru biciclete. Nu vad cum un taxi sau o motocicleta sunt mai putin poluante decat o bicicleta. Ori despre asta cred ca discutam aici...

This post has been edited by sebybv: 19 Oct 2007, 15:11


--------------------
Mazda 6 2.0 CD 143CP SPORT 2006
"...The force is strong with this one..."
- Seat Leon 1,6 16v 105 CP - 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 19 Oct 2007, 15:22
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Pai una e sa merg eu in oras cu motocicleta de 400cmc(sa nu mai vorbesc de scutere de 50-125) si una e sa mergi tu cu masina care are motor de 1.4L, nu crezi?

This post has been edited by St: 19 Oct 2007, 15:23


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 19 Oct 2007, 15:25
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




sau masinile ( multele masini ) care au motor de peste 2500 sau camioanele rablagite care fac ceata de fum...dar aici se vb despre biciclete. se vor face piste. sa speram, si nu te obliga nimeni sa mergi cu bicla dar ar fi o alternativa.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 19 Oct 2007, 15:26


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 19 Oct 2007, 15:38
Post #22


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.628
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Eu zic ca un autobuz ce merge pe biodiesel pe banda speciala cu 80 de calatori ocupa muult mai putin loc decat 80 de biciclisti, e si mai comod, rapid si relativ nepoluant (carbon neutral e exprimarea in engleza).
Oricum, cu legislatia actuala si mopedele trebuie sa foloseasca pista de biciclete.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 20 Oct 2007, 06:07
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




Parerea mea este ca in Romania nu prea este viabila alternativa cu bicicleta.
Motive:
1. La noi este o "cultura" in care masina este un "etalon" al bunastarii, cand pana si cel mai prapadit face pe dracu'n patru ca sa-si ia masina sa-l vada neamurile si vecinii.
2. Transportul in comun este in cele mai multe orase prost organizat, cu autobuze vechi, soferi indolenti si pasageri necivilizati, care vorbesc intre ei cat pentru tot autobuzul si pentru care, pentru unii cel putin, apa si sapunul sunt optionale dar deodorantul este obligatoriu. Revin la ce spuneam mai sus, nu se poate compara transportul in comun de la noi cu cel dintr-o tara civilizata, si imi mentin opinia. Am fost si eu afara si am mers cu transportul in comun, autobuzele lor nu ar rezista o luna in conditiile de "civilizatie" de la noi!
3. In conditiile de trafic de la noi si dat fiind faptul ca strazile noastre sunt mai inguste blocarea unei portiuni nu ar face deca sa inrautateasca si mai mult lucrurile
si pun pariu pe ce vreti ca se vor gasi "smecheri" care sa mearga cu masina sau sa opreasca pe acea banda, si nu va asteptati la minuni din partea politiei!
4. Conditiile climatice si de relief ale Romaniei nu prea se preteaza la folosire bicicletelor (orase relativ rasfirate, unele situate pe dealuri, temperaturi extreme) . Imaginati-va ce inseamna sa pedalezi la deal, vara, la 35-40 grade si pe langa tine sa treaca "venerabile" basculante care sa te innegreasca din cap pana in picioare.
Si eu as vrea ca orasele noastre sa arate civilizat dar pentru asta ar trebui si oameni civilizati...
Stiti ce inseamna civilizatie? Fapt vazut personal, mi-a parut rau ca nu am facut poze: Rotterdam, statie de metrou, cam la 10m de noi 2 negrii (nu ca as avea ceva cu ei) vorbeau intre ei cam tare. Olandezii din jur se uitau dezaprobator. La un moment dat unul dintre ei arunca un ambalaj de guma pe jos. O batrana, trecuta de 70 cred, dupa cum arata, cu carje in ambele maini se apropie, se apleaca cu greutate si ridica hartia si se duce sontac-sontac spre cosul, care era la doi pasi de negri, si o pune acolo. Negrii au amutit si au mormait ceva, niste scuze probabil, dupa reactia lor. Repet, faptul este absolut real, nu mi-ar fi trecut prin cap asa ceva nici sa fi vrut. Cand o sa fie si la noi asa mai discutam.


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 20 Oct 2007, 15:22
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.217
Joined: 29 May 06




QUOTE(han_1.6 mpi @ 19 Oct 2007, 17:03)
bicicleta este singurul mijloc de transport urban nepoluant. deci o solutie buna pt orase mari .
*



Dar tramvaiul, metroul si troleibuzul care sunt electrice polueaza?
Eu stiu ca nu, dar poate ma insel.
Revenind la biciclete, concluzia este foarte simpla: cine vrea sa foloseasca bicicleta in Bucuresti o foloseste, cu sau fara piste. Punct
Vorbesc in cunostinta de cauza, pentru ca si eu o folosesc.
E adevarat ca nu ma duc cu ea la munca, din comoditate, recunosc cinstit.
Restul, cand ma duc la sprit cu prietenii, cand am divese treburi de rezolvat prin oras, nici nu ma gandesc la masina, iau bicicleta sau transportul in comun, de preferat metroul.
Asadar, eu zic sa nu ne mai dam aiurea cu fundul de pamant, si sa folosim mai mult bicicletele. Sa nu mai invocam ca le-am folosi daca ar fi piste ca in Olanda. Asta-i vrajeala.
Ca tot vorbim de Olanda, acolo au inclusiv piste interurbane de bicicleta, adica daca vrei sa te duci de la Amsterdam la Rotterdam ai pista, n-ai nici o treaba cu soseaua.
Zicea cineva aici ca ar fi bine ca demnitarii sa mearga cu transportul in comun. Asta chiar e tare de tot si nu o sa se intample in veci in RO. La noi nu e Danemarca, unde primul ministru se duce cu bicicleta la guvern.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roty
post 20 Oct 2007, 17:00
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 19 May 06




De fapt si tramvaiul, metroul, troleul polueaza, ca electricitatea aia tot din carbuni e extrasa, la noi cel putin in continuare majoritar. Insa evident, sunt de preferat masinilor personale.

Piste de biciclisti majoritar pe trotuar (dar mai coborau si pe sosea) pot aduga pe lista Dusseldorf. Sa ne gandim ce ar insemna piste de bicicleta pe post de banda 1, in bucuresti: parcari auto. Si asa fiecare petic de pista lasat "neblindat" cu stalpisori a devenit parcare.

Iar Olanda e un caz aparte cand vine vorba de bicilete. Da lasa, macar la fotbal i-am batut!


--------------------
Renault Clio 3 2006, 1.4 16V
Renault Megane II Sedan, Confort Expression, 1.6 16V 115CP, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dead666Ghost
post 20 Oct 2007, 21:24
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 15 October 07




asta cu parcatu pe banda de biciclete va mai rezista .. pana or sa se trezeasca cei care sunt in cauza ca zgarieturile sunt de la biciclistii care nu au avut loc .. stiu asta pentru ca seara se merge in grup de poate si 20 de bikeri.. unde-s multi puterea creste .. si nu stiu cine are curaju sa zica vai c ati facut la masina asta .. smile.gif)
si la fel si cu pietonii care merg pe banda de biciclete.. daca le convine sa aiba coastele invinetite .. treaba lor .. .. ..

cat despre initiativa .. cei care pun muncitorii sa stea in patru labe sa vopseasca sa ia si ei dra***ui o bicicleta sa sara ca***urile alea de borduri inalte de juma de metru..stiu ca punand acele borduri si-au rezervat ei locuri de parcare pentru SUV-urile lor si pietonii le escaladeaza zi d zi.. si acuma si cu bicicleta .. s-o numim "escaladarea bordurilor" partea a II-a ?

This post has been edited by Dead666Ghost: 20 Oct 2007, 21:30


--------------------
nu am vandut 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 20 Oct 2007, 22:11
Post #27


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




gibonu, eu zic ca nu e chiar asa cum zici. Eu am doua biciclete. In urma cu 10-11 ani mergeam foarte mult cu bicicleta prin Bucuresti, era OK. Vreau sa spun ca de vreo 2 ani deja imi este frica sa mai merg, desi am permis si stiu regulile bine - si am vazut multi dobitoci de care totusi stiu sa ma feresc. Insa numarul de cretini pe sosea a crescut exponential si multi aproape ca m-au dezechilibrat si m-au pus in mare pericol. Mai bine stau juma' de ora cu fundul in scaunul masinii decat sa imi fie frica sa nu ajung la spital ca m-a pocnit o masina cat eram pe bicicleta.
Am ajuns sa imi fie frica si sa merg pe sos. Pipera si apoi pe la biserica Herastrau spre parc.

Mie mi se pare cam enervant cand esti prin parc si trec astia cu bicicletele. Uite ca si eu am ajuns sa merg cu bicicleta doar prin parc ca mi-e mult mai frica de masini acum. Iar pana in parc nu merg pe strada ci pe trotuar ca trece un bou cu Q7 pe langa mine cu 90km/h si curentul de aer ma dezechilibreaza. Si nu sunt incepator, am facut multe mii de km pe bicicleta, si suta de mii cu masina.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 21 Oct 2007, 12:01
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.217
Joined: 29 May 06




@ i96nds
Hai sa nu exageram aiurea, ca nu are rost si poate sunt unii care ar vrea sa se apuce de mers cu bicicleta si vazand ce ai scris tu se sperie si renunta.
Asadar:
1. Nu mai exagera ca trece Q7 cu 90 km/h si te dezechilibreaza curentul. Din miile de km pe care zici ca le-ai facut pe bicicleta, n-ai fost cumva si pe drumuri nationale, sa vezi ca trece tir-ul pe langa tine cu 90-100 km/h si nici atunci nu te dezechlibreaza daca te tii bine de ghidon? Iar tir-ul zic io ca e mai mare decat Q7.
2. Ca s-a inmultit nr. soferilor cretini, sunt de acord cu tine, dar daca iti vezi de drumul tau, cat mai aproape de margine carosabilului si daca te asiguri la orice schimbare a directiei de mers eu zic ca nu sunt probleme majore. Ca exista un risc sa dea unul peste tine, asta asa e, dar si pe trecerea de pietoni au murit oameni.
3. Depinde mult si de stilul de mers pe care il ai cu bicicleta. Unii prefera stilul agresiv si de aici pot aparea probleme. Eu prefer stilul batranesc, adica merg incet si ma asigur temeinic. In plus, atunci cand trebui sa fac un viraj la stanga, ma oprescu frumos la stop, ma dau jos de pe bicicleta si trec odata cu pietonii. Dureaza mai mult, dar este mai sigur.
4. Vorbesc in cunostinta de cauza, de 10 ani folosesc bicicleta, atat in Bucuresti, cat si la ture prin afata orasului, inclusiv pe drumuri nationale sau europene (m-as da si pe autostrada, dar acolo scrie clar ca n-ai voie). Ultima data am iesit cu bicicleta vineri seara, la sprit cu prietenii.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dead666Ghost
post 22 Oct 2007, 00:02
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 15 October 07




apropo de accidente ..eu am luat usa de la autobuzele astea "mertzane".. era f apr de bordura si eu am trecut pacolo .. da numa ca nu vazusem ca era statie biggrin.gif .. si usile deschise ies cu vro 5 cm in afara ..exact cat sa-l agat cu ghidonu sa-mi zdrelesc degetele , sa-mi indoaie janta si ..ma rog ghidonu l-am strans..teoretic am impresia ca era vina lui pentru ca eu ajunsesem la usa de la el ..aia din fata .. deci trebuia sa se uite inainte sa dea comanda de deschidere a usilor.. da si eu kamikaze biggrin.gif


--------------------
nu am vandut 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MAS
post 22 Oct 2007, 00:13
Post #30


Le Bubulateur


Group: Members
Posts: 205
Joined: 23 August 03
From: Bucuresti




Heheheeeee... ia uite de cine dam p-aici biggrin.gif domnu' Nedelcu JR, va rugam nu mai parcati dacia pe 2 locuri wink.gif Acum s avedem daca te prinzi cine sunt eu smile.gif


--------------------
scandura cu rulmenti noua, din 2000 - B-02/36-MAS B222BIP
Daaati si mie minus la reputatie. 'dea D-zeu sanatate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 16:19
Forum Renault