Despre Aro 10, In ce masura merita sa detii unul
![]() ![]() ![]() |
Despre Aro 10, In ce masura merita sa detii unul
Merced |
![]()
Post
#91
|
||
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|||
tarzy |
![]()
Post
#92
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
bre baiete .... la capitolul asta .... cu off-roadul e mult de discutat .... iar ptr a baga o masina in apa ... fi ea benzinara sau diesel trebyuies facute anumite pregatiri
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Merced |
![]()
Post
#93
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
O sa-mi bag nasul pe forumul tau pentru ca sincer ma intereseaza. Nu-s nascut invatat, dar invat eu usor-usor.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Motreanu Sorin |
![]()
Post
#94
|
- Group: Members Posts: 271 Joined: 5 April 06 From: - ![]() |
Se amintea de problemele electrice mai sus,intradevar asa pare a fi.Nu am cumparat inca masina,nu ma pricep din pacate la partea electrica dar mi s-a spus ca masa este pe + .De ce o fi pus asa si ce probleme pot iesi de aici?! E anormal,cum vine asta?
Reamintesc ca nu prea le am cu partea electrica. |
--------------------
-
-
--
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#95
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Avand in vedere ca majoritatea componentelor sunt de dacie si mai ales alternatorul, de care se prinde plusul si cel putin la mine n-am vazut sa fie asa, eu cred ca-s basme.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
tarzy |
![]()
Post
#96
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Motreanu Sorin @ 2 Nov 2007, 12:30) Se amintea de problemele electrice mai sus,intradevar asa pare a fi.Nu am cumparat inca masina,nu ma pricep din pacate la partea electrica dar mi s-a spus ca masa este pe + .De ce o fi pus asa si ce probleme pot iesi de aici?! E anormal,cum vine asta? Reamintesc ca nu prea le am cu partea electrica. bre .... astia te-or mirosit ca esti total atehnic si acum fac misto de tine pune mana un pic pe manualul de fizica de-a VII (da unul din anii 80 ca acum cine naiba mai preda fizica) si te lamuresti ..... instalatia electrica la A10 e adevarat putin fiabila .... ca-i plina de tot felul de incropeli si inginerii inca din fabrica (au incercat sa adaptezi de pe dacie, au incrucisat cu ceva de la frasu' mai mare 24x si-a cam iesit aburita treaba) dar ..... ca orice lucru se repara |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
deconectat |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Minusul e masa. Ar putea fi si plusul, dar nu e cazul la ARO 10. Eu cred ca daca refaci instalatia electrica, nu vei avea probleme cu ea dupa.
Daca vrei sa refaci singur instalatia electrica, nu e greu, insa va trebui sa ai rabdare sa inveti. Tinand cont de faptul ca faci asta din pasiune, eu cred ca merita sa o faci singur (sau eventual ajutat de un prieten care se pricepe). |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
Motreanu Sorin |
![]()
Post
#98
|
- Group: Members Posts: 271 Joined: 5 April 06 From: - ![]() |
Stimabile "Trazny"
La partea ELECTRICA nu ma pricep bine deloc dar cuvantul "athnic" este mult prea mult si rau voitor spus.Eu din nefericire ma pricep la mecanica..asta este,la varsta mea am timp sa invat. Cuvinte ca "bre" foloseste-le pin curte si abtine-te.Du-te si ia o lingura de miere,lasand la o parte raspunsurile jignitoare ca nu vorbim aici de masina ta. In al doilea rand,nu ma incurc cu oameni care fac "misto" iar cel care o vinde este in varsta si nici el nu se prea pricepe din pacate.Te-ai inselat.. Cat priveste instalatia electrica,am mers,am vazut masina si am probat functionarea instalatiei (bord,lumini),iar intr-o discutie telefonica cu proprietarul cand a venit vorba de montarea unui aparat de radio pe masina a spus ca plusul e prin caroserie..nu am inteles nici eu cum naiba vine asta,omul la fel a spus ca asa a cumparat-o.Ma abtin de la alta comentarii pana nu vad ce si cum,si stimabile Trazny,in afara de a-l ruga inca o data pe om sa repete chestia nu am amai insistat ,tocmai pentru a nu face misto ca sunt "electro-atehnic".Ma abtin pana se uita cineva de specialitate si spune clar care-i buba pentru ca nici cel care o vinde,nici cel care o cumpara nu sunt buni la partea electrica..atehnici. This post has been edited by Motreanu Sorin: 2 Nov 2007, 14:05 |
--------------------
-
-
--
|
|
deconectat |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Exista masini cu plusul la caroserie. Nu e o problema, doar ca exista riscul sa-ti prinzi urechile cand te apuci sa modifici cate ceva. Am vazut asa ceva la unele trabanturi (nu stiu daca erau din fabrica asa).
Din cate stiu eu, Aro 10 nu este una dintre aceste masini. Oricum nu e nici o diferenta, doar ca majoritatea aparatelor au fost gandite pentru masini cu minusul la caroserie, iar cand vei vrea sa pui un casetofon de exemplu va trebui sa fii atent sa nu-l prajesti. Treaba asta nu conteaza la becuri de exemplu. O instalatie electrica de masina o refaci complet in cateva weekenduri (si nici nu costa prea mult) daca esti dispus sa inveti si ai macar un prieten care sa dea o mana de ajutor si cateva beri. Daca e in stare buna, poti sa o lasi asa cum e, doar ca atunci cand se va strica ceva s-ar putea sa-ti ia ceva timp pana te prinzi ce e acolo. Mie mi se pare mult mai complicata mecanica decat partea electrica (si nu sunt chiar complet atehnic), deci nu ar trebui sa-ti fie prea greu sa inveti. QUOTE pune mana un pic pe manualul de fizica de-a VII (da unul din anii 80 ca acum cine naiba mai preda fizica) si te lamuresti Uite ca eu nu m-am lamurit...La statia mea de amplificare masa nu e nici minusul, nici plusul; de asta ce mai zici? |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
tarzy |
![]()
Post
#100
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Motreanu Sorin @ 2 Nov 2007, 14:04) Stimabile "Trazny" La partea ELECTRICA nu ma pricep bine deloc dar cuvantul "athnic" este mult prea mult si rau voitor spus.......... stimabile .... cuvantul de este deloc "mult" si in nici un caz "rau voitor" si cu atat mai mult jignitor .... dar ma rog daca Dvs sunte-ti atat de sensibil .... imi cer scuze .... PS: daca se mai ia cineva de albinele mele ii promit ca-i bag un roi in casa prin aerisire PPS: nu stiu daca cu intentie sau nu mi-ai pocit numele dar .... sa nu-ti faci pbe ... eu batul de la matura nu-l tin la purator |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#101
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
pasionat |
![]() ![]()
Post
#102
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 February 08 ![]() |
nu stiu cat de practic estu un aro spartana(varianta decapotabila la care cred ca te referi).......sunt cam problematica ca si daciile la incalzire....pe vremea asta....de 0 gade stai cu masnusi sa o conduci?....parerea mea si daca vrei sa o modifici cum vrei tu cameleon_boy....bagi mai multi bani decat face masinuta
|
--------------------
kia
c'eed
2008
- b-192912
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#103
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut aro 10 cu prelata si se facea cald in cateva minute de se topea zapada de pe el. Aeratoarele alea se invarteau in orice sens, dezaburind orice coltulet de geam... asa ca nu mai vorbiti fara sa stiti.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#104
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ARO 10 e o masina f buna,dar sa ai grija de ea...
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#105
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
La vremea ei arata destul de bine pentru ARO.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
BACDAVA |
![]()
Post
#106
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 October 11 ![]() |
Salutare,
Am vazut topicul asta in urma cu aprox 2 ani , cand mi se pusese pata sa imi iau un aro 10. acum, dupa ce am luat unul si l-am plimbat nitel, am si surubarit destul, imi permit sa scriu cate ceva despre el, din propria experienta, in speranta ca ceea ce am eu de spus va ajuta pe cel care vrea sa cumpere asa ceva. Eu am luat un 10.4 facut prin 1983. 1300 cc, 4 trepte , stare deplorabila, in ceea ce priveste majoritatea aspectelor, dar cum mi se pusese pata, ma mancat in stiti voi ce si l-am luat. Normal ca am plecat pe roti din Campulung si am ajuns in Bucuresti tractat. Masina fusese omorata de fostul (fostii proprietarii) la off, urat de tot asa ca am facut bucati cutie, reductor, le-am reconditionat , in prezent totul e ok. m-a costaqt undeva pe langa 500 lei reparatia. De asemenea am fost nevoit sa umblu la majoritatea subansamblelor asa ca va sfatuiesc ca in cazul in care nu va pricepeti la mecanica sa cautati unul de care fostul proprietar nu si-a batut joc. Daca totul este in regula, in schimb, nu veti avea probleme la o utilizare cat de cat decenta. Acum sa o luam pe capitole: 1. Motorul: motorizara de 1.3 si 1.4 dacia este destul de nepotrivita, putere si cuplu mic pentru 1200kg pe care le are 10, de aici un consum ridicat. Mie imi consuma un deva 12l/100 dar carburatorul este destul de ciobanit. daca aveti un carburator bun, sau motorul convertitit la injectie sunt convins ca veti obtine rezultate mai bune. Eu unu am gpl si se merita investitia in instalatie. Daca va permiteti o varianta de motorizare mai puternica, o versiune mai noua de aro 10, sunt convins ca totul va fi ok. 2. Transmisia: dupa ce am refacut cutia si reductorul, am reglat jocul diferentialului spate nu am mai avut nici un fel de problema. Totul a functionat foarte bine atat pe drum bun cat si pe drumuri grele si teren accidentat, atat cat permite motorul. 3.Sasiul: constructie foarte rigida si trainica, nu cred sa fi avut cineva probleme vreodata la acest capitol. 4.Caroseria: la primele versiuni, ca a mea, caroseria lasa mult de dorit. cel putin acum, dupa aproape 30 de ani( cand era noua nu stiu cum o fi fost)/. Usile nu se inchid ca lumea, caroseria este destul de instabila datorita constructiei modulare, pisica scoate capul prin multe locuri, jocuri in balamale, etc. Sincer sa fiu cred ca si asta tine de intretinerea masinii de-a lungul timpului. Taica-meu a folosit un aro 10 de la serviciu, in anii 80, masina fiind in stare f buna si spunea ca nu a avut nici un fel de probleme la acest capitol, dar sansele sa gasiti una in starea aia sunt mici. De asemenea din cate am auzit au mai fost probleme cu rugina pe la praguri si podea, dar fiind cu sasiu separat nu se rupe pe drum. La modelele mai noi, cele cu haion, am auzit ca s-au mai remediat din deficiente. 5. Directia din cate stiu eu a fost in mai multe variante. Primele, cum este si a mea, modelul cu semicaseta si caseta amplasata sub servofrana sunt destul de problematice. Eu am refacut complet toata directia si tot nu am reusit sa elimin total jocul, asa ca directia este destul de imprecisa si obositoare chiar si in cazul in care totul e ca la carte. Pe de alta parte, la acest prim sistem de directie toate componentele sunt amplasate sus deasupra sasiului si carcasei ambreiajului, fiind deci f bine protejate la deplasarile in teren f dificil. Variantele mai noi de directie se pare ca sunt mult mai bine facute (din auzite) dar ceva mai expuse. 6. Suspensia este adecvata pentru ce a fost gandita masina, spatele fiind un pic prea rigid pentru o utilizare predominanta pe drumuri amenajate iar in cazul in care totul este in regula, amortizoare bune, bucsi ok, pivoti ok, tinuta de drum este comparabila cu alte masini din generatia ei. 7. Dotari: la nivelul anilor 70 pentru cele ca a mea, modelel mai noi am inteles ca au fost fabricate inclusiv cu servo-directie, AC, etc, asa ca depinde de buzunar. Personal consider ca daca aveti norocul sa gasiti una in stare buna, face toti banii. Este o masina strict uzuala, va veti face traba cu ea. Eu unul sunt foarte multumit si singurul lucru de care imi pare rau este ca nu imi permit una in stare mai buna, de generatie mai recenta. In acelasi timp nu poate fi comparata cu o masina din zilele noastre in ceea ce priveste confort, dotari, tinuta de drum, regim de viteza dar va surclasa net orice SUV mediu (din categoria tucson, santa fe, x3, x5, q7, etc)la capitolul drum accidentat, noroi, troiene . Tot la capitoll OFF nu trebuie sa va steptati sa se comporte ca un TAF dar avand minim niste cauciucuri adecvate se va comporta cel putin la fel de bine ca orice alt vehicul de teren cu dtari standard. Eu unul , folosind majoritatea anului motocicleta l-am luat pentru cele 3 luni de vreme rea, si sunt total multumit de el. Ramane ca voi sa va dati seama exact de ce aveti nevoie si mai ales pentru ce ati avea nevoie de o masina din clasa aro 10 si sa stabiliti daca merita cumparat. Eu unul cred ca da. Pentru orice alte lamuriri va stau la dispozitie , mail si messenger BACDAVA419@Yahoo.com This post has been edited by BACDAVA: 19 Feb 2012, 19:05 |
--------------------
ARO
10
10.4/1983
- -
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#107
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
salutre,intra pe ww.aro4x4.net sa povestesti mai multe.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:13 |