dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
nikunic |
![]()
Post
#3301
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 4 July 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
berlina
2002
- gl03lgt
|
|||
whitecar |
![]()
Post
#3302
|
Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 6 January 07 From: BUCURESTI ![]() |
Uite un link http://www.daciaclub.ro/dacia-injectie-t90...ml#entry2514470 , pina vine o parere mai documentata poti lectura aici si poate gasesti rezolvarea.Bafta
|
--------------------
ex Dacia Break
1310 Cli
2000 Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile"" |
|
ghitza |
![]()
Post
#3303
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
ii din chiulasa zic eu problema caci la in injectate nu cade asa deodata .vezi ai reglat bine culbutorii ?verifica partea de alimentare sa nu fie veo buba ceva acolo .ai planat chiulasa?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bozzo |
![]()
Post
#3304
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Sau mai bine schimbi supapa respectiva decat sa dai gaura in buson.
daniel1980 verifica totusi si culbutorii. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
daniel1980 |
![]()
Post
#3305
|
Daniel Group: Members Posts: 16 Joined: 7 November 06 From: Targoviste ![]() |
Am sunat la un dealer dacia din targoviste si mi-a spus foarte mirat cum de nu am fost cu masina sa regleze culbutorii pina acum (P.S.masina este a socrului meu care o cam neglijeaza)
|
--------------------
renault
Symbol
2012 model Prima
- db 30 DRE
|
|
nikunic |
![]()
Post
#3306
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 4 July 10 ![]() |
salutare fratilor,
am o nenorocire de dacie a unui prieten care a scapat masina fara antigel si a mers asa vreo 20-30 km.... bineinteles ca a terminat supape, chiulasa, garnitura. a aus masina la mine sa o fac am schimbat cele spuse mai sus, am reglat motorul (culbutori), am verificat sa nu fi sarit de la punct (distributie). dupa toate astea am incercat sa pornesc. rezultat a pornit la relantii 3-4 secunde dupa care sa inecat si sa oprit am reincercat sa o pornesc si acelasi rezultat. la fiecare incercare am acelasi rezultat. in consecinta am incercat sa schimb calculator, carburator, distribuitor de scanteie. acestea le-am montat pe alta masina identica si functioneaza perfect. am verificat si pompa din rezervor..... functioneaza relee, sigurante sunt in regula (verificate) in rest nu mai stiu "sa cam terminat mecanica la mine " va rog cu respect pe cei care ati intalnit asemenea cazuri sa-mi dati si mie un mail de ajutor. va multumesc anticipat. |
--------------------
dacia
berlina
2002
- gl03lgt
|
|
andras |
![]()
Post
#3307
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(ghitza @ 1 Jul 2010, 22:00) undeva mai in susu cu cateva posturi se vorbea de treaba cu adaptarea turometrului la modelele din 2003-4 care sun fara ,STC_CTLN ziceai ca ,se ia semnal din mufa cilindrica de sub pompa de frana dar vezi ca sunt 2 versiuni de cablaje (cel putin asa stiu eu ) pune o poza te rog daca ai sa vad care fir mai exact e cel cu semnal si pe urma ma apuc de modificat turometrul de carburatie Ghitza.Daca nu ai firul ptr turometru sub pompa de frina.trebuie desfacut mufa de la calculatorul de injectie si pus papuc la pinul 24. La turometrul de carburatie am modificat urmatorul: din asta am facut asta This post has been edited by andras: 5 Jul 2010, 18:59 Attached thumbnail(s) turometru.jpg ( Size: 41.31k ) Number of downloads: 1498 turometru_injectie.JPG ( Size: 44.2k ) Number of downloads: 1596 |
--------------------
dacia
1310 Li
2004
- cv ** jza
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3308
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
multumesc frumos ,super ma apuc si eu de modificat
![]() ![]() 5 Jul 2010, 21:41: sa inteleg ca trebuie micsorata?de la 82K la 1K nu? care ar fi din poa piesa ce trebuie schimbata?si ai o poza cu mufa cilindrica si firul de semnal? This post has been edited by ghitza: 5 Jul 2010, 20:41 Attached thumbnail(s) SDC11474.JPG ( Size: 490.99k ) Number of downloads: 1634 SDC11471.JPG ( Size: 496.31k ) Number of downloads: 1597 SDC11470.JPG ( Size: 490.8k ) Number of downloads: 1518 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
andras |
![]()
Post
#3309
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 11 September 07 ![]() |
QUOTE(ghitza @ 5 Jul 2010, 20:28) multumesc frumos ,super ma apuc si eu de modificat ![]() ![]() <span class='edit'>5 Jul 2010, 21:41:</span> sa inteleg ca trebuie micsorata?de la 82K la 1K nu? care ar fi din poa piesa ce trebuie schimbata?si ai o poza cu mufa cilindrica si firul de semnal? Da trebuie micsorata si se mai pune un condensator de 100n inainte de rezistenta.Eu la masina nu am avut tras semnalul pina la mufa de sub pompa de frina.A trebuit sa desfac mufa de la calculator si sa pun papuc acolo.In poza nu se vede prea bine care este,eu am modificat mai de mult. |
--------------------
dacia
1310 Li
2004
- cv ** jza
|
|
nmarinae |
![]() ![]()
Post
#3310
|
Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 19 May 08 ![]() |
Salutare!!!
AM o berlina din 2000 pe injectie si a inceput sa faca figuri si nu stiu de la ce este. Turatia de relanti este acum la 1100, in mod normal la mine statea la 900. De cand imi sta turatia la 1100 am vazut ca dupa ce o accelerez si o las sa revina la relanti motorul se decelereaza brusc pana pe la 1400 si apoi usor pana la 1100. Am schimbat motorasul de relanti + reset de computer+reglajul motorasului si tot asa face. Voi ce parere aveti? |
--------------------
Dacia
1310Li
2000
- AG-30-BIM Renault Megane Estate 2 1.5 DCI 86cp 2008 - Meggy
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#3311
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
QUOTE(nikunic @ 4 Jul 2010, 13:24) salutare fratilor, am o nenorocire de dacie a unui prieten care a scapat masina fara antigel si a mers asa vreo 20-30 km.... bineinteles ca a terminat supape, chiulasa, garnitura. a aus masina la mine sa o fac am schimbat cele spuse mai sus, am reglat motorul (culbutori), am verificat sa nu fi sarit de la punct (distributie). dupa toate astea am incercat sa pornesc. rezultat a pornit la relantii 3-4 secunde dupa care sa inecat si sa oprit am reincercat sa o pornesc si acelasi rezultat. la fiecare incercare am acelasi rezultat. in consecinta am incercat sa schimb calculator, carburator, distribuitor de scanteie. acestea le-am montat pe alta masina identica si functioneaza perfect. am verificat si pompa din rezervor..... functioneaza relee, sigurante sunt in regula (verificate) in rest nu mai stiu "sa cam terminat mecanica la mine ![]() va rog cu respect pe cei care ati intalnit asemenea cazuri sa-mi dati si mie un mail de ajutor. va multumesc anticipat. Senzorul de pozitie a arborelui cotit nu pare ca l-ai verificat. De asemenea, daca exista, senzorul lambda e OK? Dupa simptomele descrise, pare ca motorul poate merge dar e ceva in neregula cind treci de relanti. La rece, motorul merge in "open loop" deci nu citeste senzorul lambda, dar imediat ce se incalzeste il citeste si ma gindesc ca daca e bulit (e foarte posibil sa fi fost bulit in aventura amicului cind probabil ca s-a supraincalzit) de indata ce motorul intra in closed loop, semnalul de la lambda e aiurea si moare motorul. Daca poti sa decuplezi firele de pe senzor, asa sa faci caci altminteri e greu de desurubat senzorul de acolo si poti sa-l farimi. Poti odata ce ai decuplat firele sa-l masori sa vezi daca mai e bun de ceva si-l scoti dup-aia daca nu e. Ca sa verifici daca motorul merge, poti sa-l pornesti cu senzorul deconectat. Mai e de asemenea si senzorul de temperatura (daca exista, ca nu stiu exact cum e sistemul de dacie) care e posibil sa fie bulit. Si ultimul, injectorul (mi se pare ca sistemul e monopunct). This post has been edited by Gheorghedracu: 6 Jul 2010, 09:19 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
bozzo |
![]()
Post
#3312
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Ar fi util sa folosesti si tu functia de search, este topic special pentru injectie.
Te rog sa postezi acolo, si daca-l citesti poate o sa gasesti raspunsul asteptat. Daca zici ca ai schimbat motorasul si ai resetat calc, mai trebuie sa verifici sonda de temperatura, poate trimite calc informatii eronate. Mai poate fi problema si cu sonda lambda. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
nmarinae |
![]()
Post
#3313
|
Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 19 May 08 ![]() |
QUOTE(bozzo @ 6 Jul 2010, 11:11) Ar fi util sa folosesti si tu functia de search, este topic special pentru injectie. Te rog sa postezi acolo, si daca-l citesti poate o sa gasesti raspunsul asteptat. Daca zici ca ai schimbat motorasul si ai resetat calc, mai trebuie sa verifici sonda de temperatura, poate trimite calc informatii eronate. Mai poate fi problema si cu sonda lambda. Si cum as putea sa verific sonda lambda? |
--------------------
Dacia
1310Li
2000
- AG-30-BIM Renault Megane Estate 2 1.5 DCI 86cp 2008 - Meggy
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3314
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
si daca porneste motorul cu senzorul lambda deconectat ce inseamna?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
whitecar |
![]()
Post
#3315
|
Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 6 January 07 From: BUCURESTI ![]() |
Desi ti-a pus colegul sa folosesti cautarea ,nu vrei sa apelezi la ea ,uite http://www.daciaclub.ro/dacia-injectie-t9010.html ...
Tot pe net si tot cu CAUTARE pe gogu vei gasi si despre sonda lambda. Spor la lectura. |
--------------------
ex Dacia Break
1310 Cli
2000 Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile"" |
|
argon |
![]()
Post
#3316
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De la postul 3307 am mutat din alt topic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#3317
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
De pornit ar trebui sa porneasca oricum (avind invedere ca a pornit deja) pentru ca schimbarea din regim open loop in closed loop se face la semnalul senzorului de temperatura (cind senzorul lambda a ajuns la temperatura optima).
Intrebarea e ce inseamna daca motorul merge bine fara senzor. asta inseamna ca senzorul e bulit. Trebuie deconectat senzorul de temperatura cind deconectezi senzorul lambda, ca sa nu incerce motorul sa intre in closed loop. O sa mearga mai inecat, dar asta e. Daca merge, conectezi in timp ce merge senzorul de temperatura si daca se opreste iar motorul inseamna ca senzorul de temperatura e bun caci ii da semnal de intrare pe closed loop, si motorul incearca sa citeasca semnalul de la senzorul lambda care va lipsi. Daca deci senzorul de temparatura e bun, prin eliminare, e senzorul lambda prost. Asta se poate si masura, trebuie sa gasiti undeva (intr-un manual) valoarea semnalului dat de senzorul lambda si se masoara cu un voltmetru. This post has been edited by Gheorghedracu: 6 Jul 2010, 18:31 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3318
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni.
E posibil ca o dacia injectie 2002 sa nu aiba relee pe faruri?Cel putin eu am masurat cu clestele ampermetric si tot prin blocu de lumini se inchide sarcina,e posibil asa ceva in mileniul 3? |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#3319
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
@Paulorossi: Da, dacia injectie 2002 NU ARE relee pe circuitul de faruri,
insa iti poti instala tu fara probeme. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3320
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
chiar azi...
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
razvan-andrei |
![]()
Post
#3321
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Am si eu o intrebare, legata de o problema la o Dacie 1310 cli , fabricatie 2000 : daca la bobina de inductie este spart acel dop de ebonita in care intra fisa nr 4 , fisa fiind infipta doar in cuiul metalic prin presare, credeti ca acest lucru influenteaza functionarea masinii? Bujiile sunt afumate, negre, cu exceptia primei de langa baterie, cea la care vine fisa cu problema, care este caramizie si uscata . Masina merge bine 2-3 minute de la pornire , dupa care incepe sa se inece, nu mai urca in turatie si evident nu mai trage deloc. A, si miroase puternic a benzina . Dupa ce o opresti si pornesti iar, merge iar normal . Bujiile sunt relativ noi, Bosch WR7B.
Stie cineva daca bobina e cauza? Multumesc. |
--------------------
Renault
Symbol
2008 1.4 8v
- B xx NIM
|
|
B-58-PTM |
![]()
Post
#3322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 ![]() |
si eu am sparte de tot capetele de jos de la bobina de inductie si de tras trage,dar parca la relanti moare tremura suspect asa
|
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3323
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut prieteni,
Sa va expun problemema mea:hotarasem sa aerisesc franele datorita faptului ca prindeau la a doua pedala.Am inceput prin a deschide aerisitoarele de pe rotile din spate pe rand si aerisi cand baietii din service mi-au spus ca scapa lichid pe la distribuitorul din spate,deci nu se puteau aerisi bine,urmand ca sa-mi iau distribuitorul si sa revin ulterior pt montare si aerisire.Problema mea a aparut imediat la plecare din service,tocmai mi s-a aprins becul in bord,cel rosu,cu semnul exclamarii si nu se mai stinge.Este probabil sa se fi aprins datorita faptului ca am incercat sa aerisesc?Sa fie de la martorul de absenta lichid in pompa?Nivelu in rezervorul de lichid e ok. Mentionez ca am incercat sa o resetez ECU scotand ambele borne ale bateriei timp de 10 min,timp in care am lasat farurile pe pozitia ON.Dupa ce am pus bornele de la baterie,tot mi se aprindea becu din bord.Nu am resetat corespunzator ECU? Care ar putea fi explicatia? This post has been edited by Paulorossi: 8 Jul 2010, 18:26 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#3324
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Trebuie sa faci nu stiu ce la sonda de pe pompa de frana , cauta pe forum ca s-a discutat , nu stiu exact sa-ti spun si nu vreau sa te induc in eroare .Imi face si mie figuri "chestia" aia pentru greutate de pe spate , am carat niste faianta ,s-a lasat cam tare masina si acum vad ca s-a umezit pe langa respectivul reper
![]() This post has been edited by CGDBZ: 8 Jul 2010, 18:34 |
--------------------
-
-
-
|
|
ghitza |
![]()
Post
#3325
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
PAULOROSI:scoate manocontactul de la pompa de frana si inpinge cu mana acel timburus de vreo 2 ori si punel innapoi sa vezi mai face?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
razvan-andrei |
![]()
Post
#3326
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 March 10 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai are nimeni nici o parere despre capetele rupte ale bobinei de inductie? Poate fi o cauza a functionarii defectuoase?
Va rog, colegi cu experienta. Multumesc. |
--------------------
Renault
Symbol
2008 1.4 8v
- B xx NIM
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3327
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(ghitza @ 8 Jul 2010, 19:03) PAULOROSI:scoate manocontactul de la pompa de frana si inpinge cu mana acel timburus de vreo 2 ori si punel innapoi sa vezi mai face? Sa-l cot din pompa de frana?Trebuie aerisit dupa aceea din aerisitorul de la pompa? Mentionez ca masina functioneaza la fel,banuiesc ca nu va fi afectata functionarea motorului de aceasta alarma. PS: o sa incerc sa pornesc cu papucul electric scos de la manocontact sa vad daca se stinge becu,ar trebui sa functioneze daca e de acolo. This post has been edited by Paulorossi: 8 Jul 2010, 20:40 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#3328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
da,sa scoti acel manocontact din pompa si sa impingi acel timburus inauntru de vreo 2 ori,si nu ai treaba cu aerisitu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3329
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Se pare ca de acolo e problema,am scos papucu de la manocontact si s-a stins becu,deci urmeaza sa-l desfac sa-l resurcitez.
Multumesc pt raspunsuri. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
@razvan-andrei:
- nu ai bujiile care trebuie la injectate, sunt mai reci un pic decat ce e prevazut in manual, si anume wr8bc, si din cauza asta moare motorul si sunt afumate bujiile, am patit-o din neatentie fiindca eram mai la inceput cu masina, deci pune wr8bc si uiti de aceasta problema, ele se vand gata reglate la distanta corespunzatoare din manual adica 0,8 mm; - trebuie sa verifici (sa te uiti), pe intuneric (noaptea), cu motorul pornit, daca bobina da scantei la masa, acolo unde e crapata sau in alte locuri, nu trebuie sa existe nici un fel de scanteie cu alte cuvinte sa "nu fure curent pe nicaieri", preventiv poti preveni acest lucru lipind (cu poxipol de ex.) in acel loc un tubulet din material asemanator adica bun izolator sa nu ai probleme cand rulezi pe ploaie; - o cauza pentru care o bujie e de alta culoare poate fi necesitatea unui reglaj la culbutori; This post has been edited by danciusergiu84: 9 Jul 2010, 09:21 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th June 2025 - 20:27 |