Probleme incalzire si dezaburire
![]() ![]() ![]() |
Probleme incalzire si dezaburire
liviu_blm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1981
|
|||
angheloaia |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 2 October 07 ![]() |
fa-i o noua aerisire asa cum trebuie. daca nu te pricepi ia un prieten f priceput pt ca e f imp cum faci aerisirea si prin calorifer. daca nici apoi nu ai verif sa nu fie infundat caloriferul
|
--------------------
dacia
1410
2000
- tr 17 evy
|
|
liviu_blm |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 24 October 06 ![]() |
Aerisirea este facuta sapt trecuta iar caloriferul nu cred sa fie infundat. Problema este ca si furtunele care duc la calorifer se incalzesc greu.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
|
|
Bullix |
![]()
Post
#4
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Ar putea cineva sa posteze o modalitate cunoscuta de aerisire a instalatiei de incalzire, asa cum a facut Bygy pentru probleme cu alternatorul? Nu zic sa fie chiar lucrare de doctorat, dar sa fie descris exact modul in care cineva dintre voi a facut treaba asta si i-a reusit. Evident ca in linii mari ne inchipuim cu toti in ce consta ideea, dar intr-adevar, treaba e bine de facut ca la carte.
PS: eu zic ca e un subiect destul de important, dat fiind ca e vorba de vizibilitatea la volan. Trebuie dezbatut! |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
TBird |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 22 August 07 From: Constanta ![]() |
iti recomand o carpa speciala de sters geamuri pentru dezaburire... iar pentru caldura cum ti-au mai zis colegii mei daca tu zici ca ai verificat clapetele alea si zici ca, caloriferul nu este infundat .... mai pune si tu un carton in fata la radiator
![]() ![]() |
--------------------
Cielo Executiv
DOHC 1.5 16V
2001
- CT-85-SFD
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#6
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
da mai multe detalii... ai termostat la ea?! radiatorul e mic sau mare?! amestecul de lichid e antigel+apa sau doar apa?!
sfaturile practice le poti incerca. cartonul in fata la radiator si aerisirea corecta. |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
psihoursu |
![]()
Post
#7
|
![]() posesor de Bugatti 1310 Group: Members Posts: 139 Joined: 15 August 07 ![]() |
sa nu ti se fi stricat repartitorul acela si sa nu dea drumu la apa in radiatorul din masina
|
--------------------
dacia
1310/
1997
- B 04 MOC
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#8
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
repartitor...te referi la robinetul de al calorifer? spune-i pe nume ca ne incurci
![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
floryyn |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
QUOTE(TBird @ 22 Oct 2007, 08:50) iti recomand o carpa speciala de sters geamuri pentru dezaburire... iar pentru caldura cum ti-au mai zis colegii mei daca tu zici ca ai verificat clapetele alea si zici ca, caloriferul nu este infundat .... mai pune si tu un carton in fata la radiator ![]() ![]() Din pacate ai dreptate...carpa e de baza:( ![]() Oricum, se poate face cate ceva in vederea imbunatatirii situatiei. Eu aveam robinetul de la calorifer blocat, termostat pauza, si in consecinta caldura ioc! Dupa montarea termostatului, aerisirea instalatiei si inlocuirea robinetului, acum imi baga caldurica si mie, nu cine stie ce, dar se simte ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(liviu_blm @ 22 Oct 2007, 07:23) In ciuda vremii de ieri m-am gandit sa ma duc pe capul neamurilor. Am pornit motorul, am dat drumul la cadura si la aeroterma dar incalzea foarte putin iar geamurile nu se dezabureau deloc. Am dacia 1300 care nu este prevazuta cu degivrator la luneta. In mod normal nu apucam sa merg 2 KM ca geamurile erau dezaburite si uscate iar in masina era cat de cat cald. Am verificat caloriferul, am pozitionat bine clapetele de la grilajul interior( adica cel putin asa stiam ca este bine cu ele coborate) dar tot degeaba. QUOTE(liviu_blm @ 22 Oct 2007, 07:41) Aerisirea este facuta sapt trecuta iar caloriferul nu cred sa fie infundat. Problema este ca si furtunele care duc la calorifer se incalzesc greu. Robinetul calorifer e tipul vechi, in stinga bordului sau din cel nou, din plastic cu comanda la pirghie? Daca e tip vechi si furtunele nu se incalzesc, as banui termostat deschis sau lipsa, lichid putin in instalatie. Daca e tip nou, verifica, pe linga termostat si lichid si daca atunci cind misti pirghia de sus, pentru deschidere se misca si pirghia de pe robinet. Daca nu se misca, e cablul scapat din timonerie sau chiar de pe robinet (camasa lui se fixeaza pe robinet cu o clema). Daca se misca, ai lichid si termostat si incalzirea furtunelor e precara demonteaza surubul care fixeaza pirghia robinetului si vezi daca axul robinetului mai are profilul acela patrat cu doua colturi tesite, ca in pirghie. Daca e rotunjit, schimba robinetul. A, pentru pozitia "parbriz" "teurile" alea de pe grila trebuiesc orientate spre parbriz, asa incit clapetele lor sa dirijeze aerul spre parbriz. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
slaiciprian |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
am si eu o problema. liniile de dezaburire de pe luneta exista, par in regula, dar nu sunt conectate la instalatia electrica. de unde se aduce in mod normal curent? se conecteaza la un buton, sau la faruri sau vreun alt sistem de genul asta? sau le conectez pur si simplu la curent sa functioneze non stop?
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
deconectat |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Dezaburirea lunetei consuma foarte mult, deci nu o poti lasa sa mearga permanent. Daca nu ai deja instalata facuta, tragi 2 fire groase pana la un releu pe care il comanzi cu un buton cu + prin contact.
|
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
sorry, nu radeti, sunt invatzacel, dar ce releu? ce are daca duc un fir de la un plus de sub bord, printr-un intrerupator, la un papuc, un fir de la celalalt la caroserie?
unde pun releul acesta? ce sa cer la magazin? |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
deconectat |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Releul te ajuta sa nu se prajeasca butonul cand pornesti dezaburirea (consumul fiind mare exista si posibilitatea sa se strice butonul in timp). Merge si cu un buton mai solid daca vrei sa simplifici lucrurile.
Plusul neaparat sa fie prin contact, ca altfel ai sa te injuri singur cu prima ocazie cand uiti dezaburirea pornita... In concluzie: e ok solutia ta atata timp cat firul ala nu e plus permanent ci prin contact si firele sunt destul de groase. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
butonul ala clasic cu martor e suficient, nu trebuie nici un releu, nu am vazut un buton ars niciodata, nu consuma chiar asa mult dezaburirea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
deconectat |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Ok, my bad. Am sa masor cand voi avea timp sa va zic exact cat consuma.
Se discuta pe un alt topic despre un "ceva" de dat pe geamuri ca sa nu se mai abureasca. Poate sa imi dea cineva mai multe detalii? |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am luat eu de la Metro spray ce zice ca face aia...e de toata jena, face o mazga pe geam de vezi si mai rau
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
deconectat |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Poti sa-mi zici si mie ce contine spray-ul ala?
|
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
autom |
![]()
Post
#19
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Glicerina.......se da pe timp uscar, pe geam uscat, nu se mai atinge geamul dupa......
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
deconectat |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
O hidrocarbura d'asta suspectam si eu. Am sa fac un mic test intr-un colt de parbriz si va anunt daca da rezultate. Oare cu etilenglicol nu merge?
![]() |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#21
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
deci...conform spuselor voastre, orice consumator mai puternic ..sa spunem 4 sau 5 huse pentru incalzit, sa fie trecute prin contact si prin releu
la consulul respectiv inteleg de ce releu.....(aeroterma, semnalizare , dezaburire, eventual huse electrice, si cine stie ce ne mai vine prin minte) 1.ideea ar fi....dupa cum spuneti voi, sa trecem prin firul de la contact doar conectarea rellelor care comanda consumatorii, sa nu distrugem contactul 2. firul care aduce + permanent sub bord e ala ros albastru care pleaca de la +ul bateriei?daca da....ar megre...e desul de gros, dar ar mai trebui intarit.... 3. nu se supraincarca releul de incarcare si alternatorul?(se ard diodele sau altceva)? 4. nu ar fi bine ca orice ocnsumator mai tare..sau sa zicem la doi consumatori sa ii punem pe siguranta?(sa luam un panou de sigurante mai mare, punem contactele de baza, si apoi pe cele auxiliare, de la dispozitive care le mai punem noi This post has been edited by cristitranca: 23 Oct 2007, 21:40 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
tibip |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Etilenglicolul e toxic, glicerina nu. Deci atentie.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#23
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
glicerina+acid azotic....ce iese?
![]() nu baga astia aiurea substante periculaose in sprayuri |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Si cu glicerina aia pe geamuri pe interior nu se mai abureste? Cred ca ne aburesc ei pe noi.
A, poate pentru partea dinafara; eu folosesc un pic de antigel pe o cirpa; dupa ce am terminat de raschetat gheata de pe geam, un strat subtire de antigel pe geam, o miscare de stergatoare sa se uniformizeze si sa ramina doar putin. Efectul: nu mai apare reaburirea/reinghetarea geamului de la curentul de aer. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Cristi_an_81 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 December 06 From: Navodari,Constanta ![]() |
salutare am si eu 2 intrebari nu ma prea pricep asa ca am facut niste poze:
1.daca in prima poza e reglat radiatorul de caldura la jumatate(un singur furtun) si in cea de a doua poza e reglat la maxim , nu imi merge reglajul din bord , daca nu e corect va rog a-mi spume cum trebuie reglat . 2.cum trebuie sa reglez manetele pt a dirija caldura maxim la parbriz merci multa Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1310TX
1988-Berlina
- GL-03-BBH
|
|
Paca |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
dacia pe care o am...e prima mea masina personala si n-am crezut ca poate fi asa nasol pe timp de ploaie...ma gandesc cu groaza ca vine iarna
![]() 25 Oct 2007, 09:48: cred ca la toate E cel putin asa This post has been edited by Paca: 25 Oct 2007, 09:48 |
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
deconectat |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Testele preliminare arata ca spuma de ras da rezultate foarte bune (gasisem pe google si am facut un mic test). Am asa o banuiala ca merge si cu ulei de gatit...
Nu as incerca pe luneta pentru ca inca nu am aflat din ce e facuta rezistenta de pe ea si nu stiu cum interactioneaza cu spuma de ras. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
disaster |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
Stai putin ca nu-mi dau seama daca vorbesti serios. Spuma de ras?
![]() ![]() This post has been edited by disaster: 25 Oct 2007, 10:24 |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
deconectat |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Vorbesc foarte serios...si normal ca o stergi de pe geam...
|
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
Paca |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
cred ca varianta cu antigel e cea mai buna....probabil pt ca e singura varianta la care gasesc o explicatie logica
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 18:24 |