Electromotor nova, probleme mari
![]() ![]() ![]() |
Electromotor nova, probleme mari
intravenos |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|||
mihai0070 |
![]()
Post
#2
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai bateria ti-o incarca alternatorul
da sa porneasca sau nu verifica masa sa fie ok |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
intravenos |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
deci chiar porneste....de maxim 2 ori...dupa bateria e terminata...am spus am incercat cu 2 baterii.....sau mai clar sa zicem ca nu vreau eu sa porneasca invaarte putin timp motorul....adica dau de maxim cateva ori la cheie si omoara bateria !............mai clar prima oara are forta "normala" ...dupa gata omoara bateria
This post has been edited by intravenos: 30 Oct 2006, 13:13 |
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#4
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
si bateria este bune adica nu este consumata .... esti sigur ca este electromotorul o baterie nu se descarca asa de repede.....
This post has been edited by mihai0070: 30 Oct 2006, 14:34 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
intravenos |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
deci una e noua!!!! cealalta nu...de aia ma mira si pe mine ....exista posibilitatea unui scurt la pornire asha de mare ...sau un scurt la electromotor...pentru ca la fel face si daca ii scot fisa de la bobina ca sa nu porneasca.....da de cateva ori bune sa invarta si dupa aia pa!
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
VErifica sa nu fie contact imperfect - piulite nestranse la toate conexiunule electromotorului. Daca ai schimbat bucsele putin probabil sa dea la masa ca sa fure curent si sa goleasca bateria asa repede.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
el_nino |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 17 October 05 ![]() |
Salutare tuturor posesorilor de Dacia Nova, evident si eu sunt unul dintre ei.
Este primul meu mesaj pe acest forum din care am invatat destul de multe. Acum 1 an cand mi-am cumparat o nova gt de 1,6 an de fabricatie '99, nici nu visam ce o sa patesc. Daca as fi stiut nu mai dadeam banii pe ea in veci. Sa incep cu inceputul: 1. Electromotorul: mare belea - modelul scurt original de nova - cu statorul din magneti permanenti si rotorul bobinat. L-am schimbat de 3 ori: - primul scoatea un zgomot ciudat de parca porneam o masina de curse, se auzea cum freca ceva - i se desprinsesera vre-o 2 magneti; - al doilea mi-a scuipat una din bucsi afara, cea din partea spre volanta, nu stiu cauza - bineinteles ca s-a facut praf; - al treilea a aruncat cositorul de pe bobinaje si sa supraincalzit pana s-a topit si lacul de pe el, cauza am determinat-o in cele din urma - puntea redresoare de pe alternator nu mai functiona, iar pornirea se facea numai cu curent din baterie fara ajutor din partea alternatorului - simptomele sunt urmatoarele: scaderea intensitatii luminilor din bord la pornire; - al patrulea este in sfarsit unul bun dar nu mai este de nova ci de berlina. La sfaturile unui meserias batran, mi-am cumparat unul de berlina care este mai mare si mai puternic si care merge de sparge. La pornire invarte motorul de sare capota in sus. 2. Cutia de viteze: sare frecvent din treapta a 5-a, desi intra foarte bine in oricare din viteze. Am schimbat pinionul sincron si crabotii pt viteza a 5-a, fara rezultate. Cauza este furca pe care am schimbat-o si s-a rezolvat. De mentionat ca pentru a schimba componente, in cutia de viteze, pentru treapta a 5-a nu trebuie demontata cutia de viteze ci doar data jos roata din stanga fata si desfacut capacul cutiei de viteze, accesul fiind destul de facil. 3. Trepidatii mari ale volanului. Cauzele sunt urmatoarele: - daca trepideaza puternic in mers la peste 80 Km/h, este din cauza directiei respectiv vina apartine unei bucsi de teflon de la caseta de directie, care se schimba foarte usor; - daca trepideaza atunci cand franezi sunt de vina discurile de frana - ovalizate; Poate va sunt de folos unele din informatiile de aici. |
--------------------
dacia
nova gt
1999
|
|
TAI |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
Ai verificat daca alta masina porneste cu bateria data jos de la tine imediat dupa cele "2 porniri"?
1. Daca alta masina porneste cu acea baterie atunci probabil ca ai un contact imperfect la clemele bateriei sau la papucul de masa ce vine strans de surubul de la electromotor, eventual sunt oxidate. 2. Daca nici alta masina nu porneste atunci probabil ca electromotorul absoarbe un curent f. mare, caz in care va trebui sa desfaci din nou electromotorul, sa-l cureti f. bine intre lamelele colectorului si verifica daca nu cumva conectorul unui carbune are punere la masa. |
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
TAI |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
3. Daca alta masina porneste cu bateria ta, dar la pornire este sesizabil faptul ca invarte greu motorul atunci se aplica tot cazul 2.
|
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
intravenos |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Problema era statorul...cel vechi nu am vazut cu ochiu ce avea...dar am luat unu nou si merge perfect !!! Multam de sfaturi
This post has been edited by intravenos: 1 Nov 2006, 07:50 |
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
gti98 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Chiar daca nu ai vazut, iti spun eu ce avea: scurtcircuit la bobine....
Am vazut doar acum topicu'. Mi-e EXTREM de clar ca nu era contact slab (in asemenea caz luminile "revin" dupa stingere...) Tie iti "lua" un curent excesiv din cauza defectarii izolatiei bobinelor de pe stator, si nici nu avea forta din cauza absentei campului statoric... Toate cele bune!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Numa' bine, dara daca citeai atent, statorul omului e cu magneti permanenti-are ELM scurt, Nova.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
intravenos |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
da clar///are numai magneti....banuiesc ca din cauza ca bucsele erau varza (de fapt nu mai erau) rotorul a atins in stator si a miscat si indoit magnetii, tablitele care ii tin ceva de genu asta.....oricum acum porneste dar face un clant ca inainte .....fier pe fier...parca da sa rupa ceva !
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
TAI |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
Probabil ca ti-a sarit o bucsa si sfatul meu e sa nu mai pornesti masina daca electromotorul scoate zgomote metalice, altfel risti sa compromiti magnetii din stator.
Daca e bucsa e de vina, dupa inlocuire incearca sa o "chilnaresti", astfel risti sa cada si aia noua si sa revina problemele. |
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cherner=punctator. "Cherneruire" - punctare in general, aici=operatie sofereasca de "umflare" a bucsei la capete pentru fixare prin actiunea unui punctator.
De unde naiba scoateti expresiile alea? "Chilnarire"...waw. This post has been edited by diaconuliviu: 23 Nov 2006, 13:07 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
TAI |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
Off topic.
D-le moderator diaconuliviu. inainte de a da lectii de limba romana ar trebui sa stiti ca nu exista cuvintele "cherneruire" si nici "sofereasca" in DEX-ul limbii romane. Scuzele mele pt. cum am scris cuvantul "chilnarire", am incercat sa fiu doar de folos si sper ca s-a inteles la ce operatie m-am referit, mai ales ca am scris cuvantul in "". |
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
intravenos |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
mda...a mers ce a mers cu statorul nou.....ieri m-a lasat...l-am desfacut...si statorul era varza, zburasera magnetii din el....Totusi bucsa era la locul ei....azi am luat unul nou 5 mil!!!! oare o mai face iar tronc la pornire ???
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
intravenos |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
nu numai ca a facut tronc si la asta...dar l-a facut varza a rupt magnetii in stator...de rotor nu mai vb cum arata....coroana nu are dinti rupti.... de ce face acel tronc la pornire ...sau de ce se chinuie sa dea peste cap motorul...ca si cum ar calca stramb ?
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
gti98 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Pentru ca am "calcat pe bec" odata, am recitit de 3 ori tot topicu!
Te rog sa ne spui din nou, clar: 1. cate statoare ai schimbat (de-alea cu magneti) 2. cate electromotoare complete ai schimbat (eventual un istoric ) Daca alimentai rotorul cu magnetii statorici distrusi sau cel putin descompletati, efectul era scaderea cuplului (fortei la ax) si a turatiei dezvoltate; totodata, in absenta campului inductor (al statorului) tensiunea contraelectromotoare care limiteaza curentul prin orice motor este nula sau foarte scazuta, rezultand un curent foarte mare, rezultand descarcarea rapida a bateriei si topirea lipiturilor sau a altor puncte "calde", si distrugerea si a rotorului. La tine pare a fi altceva; daca jocul dat de uzura bucselor si lovirea magnetilor statorici din cauza asta se elimina, daca ai inlocuit electromotor complet, ramane doar o dezaliniere a demarorului cu rezultatul unei deformari a axului rotorului (desi mi se pare destul de putin probabila) Ti-a "ciupit" vreun dinte al pinionului bendixului? (Asta-i mult mai solicitat decat coroana!) Tu relatezi ce ti se pare tie semnificativ, dar altcineva s-ar uita la altele. De-asta e destul de greu de gasit "buba"! Asteptam precizari. Toate cele bune! PS Si eu am demaror cu magneti permanenti, dar deocamdata merge.... This post has been edited by gti98: 15 Dec 2006, 15:12 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
intravenos |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
sarind peste toate....am pus electromotor nou.. si a distrus statorul.....momentan ii schimb coroana ...cu ocazia asta disc ambreiaj.... Dupa ce schimb coroana...si daca nu mai face asa....inseamna ca ...de la coroana era problema!
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
intravenos |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Problema s-a rezolvat ...era coroana!!!!
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
eturli |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 30 December 06 ![]() |
aceeasi problema o am si eu, insa nici dupa schimbarea volantei nu am rezolvat nimic.cam la 2 saptamini schimb bucsele la electromotor.sa ma anunti cum evolueaza la tine.
|
--------------------
dacia
nova
2000 injectie
|
|
eturli |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 30 December 06 ![]() |
povestea mea e asemanatoare:
a inceput sa nu mai invirteasca.Am crezut ca e bateria-nu era.am gasit un mester . mi a dat jos ELM l a pus la loc si a mers vreo 2 saptamini.l a dat jos din nou- erau desprinse bucati mici de magnet de pe stator-l a curatat si a mai mers 2 saptamini.ultima oara magnetii stator erau rupti de tot.asta se intimpla ca se uzau si bucsele pe care le si schimba. mi a recomandat ELM tip vechi si mi a montat unul de la el. a tinut aprox 3 saptamini si a bulit iar bucsa fata, a schimbat o si iar s a stricat.... de vreo citeva ori. Am incercat cu un alt ELM de la un coleg. la el pe dacia 1300 mergea , cind il punea la mine incepea sa "fluiere". Am zis ca o fi volanta;am schimbat-o si nimic.Ghidajele dintre cutie si motor erau la locul lor , deci nici asta nu era cauza.La montarea ELM pe carcasa cutiei este un ghidaj si nu merge sa-l aliniez altfel. Mesteru a facut rost de un ELM mic ca cel original si l a montat .A mers o saptamina si acum sta in parcare. ELM nu mai are putere sa invirta motorul, la fel ca la inceput probabil pilitura sau chiar bucati din magnet ating rotorul si mi descarca si bateria. Care sa fie cauza? |
--------------------
dacia
nova
2000 injectie
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Cauza e sigur o greseala de fabricatie, nefiind aliniat corect electromotorul la coroana, fortand in el si distrugadu-l. Problema se poate rezolva prin scoaterea ghidajelor de pe cutie si reglajul din suruburile de prindere... pana nu mai scoate zgomote ciudate sau pana nu mai ramane blocat acele cateva secunde pe coroana dupa pornire. Este destul de complicat si relativ acest reglaj... .
This post has been edited by ionutt daniel: 1 Jan 2007, 22:59 |
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
eturli |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 30 December 06 ![]() |
atunci de ce numai in ultimul an a aparut problema?
|
--------------------
dacia
nova
2000 injectie
|
|
intravenos |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 14 September 06 From: Bucuresti ![]() |
uita-te bine la stator...daca zici ca a fost dezlipit vreun magnet...acele lame de metal de langa magneti trebuie sa vina sub nivelul magnetilor...altfel invarte greu de zici ca a consumat bateria...si risti mai rau ...
|
--------------------
Renault
Megane
1.9 DCI 2002
|
|
eturli |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 30 December 06 ![]() |
efectul il stiu. ma intereseaza cauza-de ce buleste bucsa fata- si cum rezolv problema.
tu spui ca ai rezolvat schimbind coroana. si eu am schimbat-o dar a facut la fel dupa un timp. |
--------------------
dacia
nova
2000 injectie
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Si cand ma gandesc ca imi parea rau ca nu mai am ELM original de Nova! Luati-va fratilor ELM normal de berlina, cred ca nu sare de 150 lei la dezmembrari.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
nikssark |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 April 06 ![]() |
QUOTE(eturli @ 30 Dec 2006, 23:36) povestea mea e asemanatoare: a inceput sa nu mai invirteasca.Am crezut ca e bateria-nu era.am gasit un mester . mi a dat jos ELM l a pus la loc si a mers vreo 2 saptamini.l a dat jos din nou- erau desprinse bucati mici de magnet de pe stator-l a curatat si a mai mers 2 saptamini.ultima oara magnetii stator erau rupti de tot.asta se intimpla ca se uzau si bucsele pe care le si schimba. mi a recomandat ELM tip vechi si mi a montat unul de la el. a tinut aprox 3 saptamini si a bulit iar bucsa fata, a schimbat o si iar s a stricat.... de vreo citeva ori. Am incercat cu un alt ELM de la un coleg. la el pe dacia 1300 mergea , cind il punea la mine incepea sa "fluiere". Am zis ca o fi volanta;am schimbat-o si nimic.Ghidajele dintre cutie si motor erau la locul lor , deci nici asta nu era cauza.La montarea ELM pe carcasa cutiei este un ghidaj si nu merge sa-l aliniez altfel. Mesteru a facut rost de un ELM mic ca cel original si l a montat .A mers o saptamina si acum sta in parcare. ELM nu mai are putere sa invirta motorul, la fel ca la inceput probabil pilitura sau chiar bucati din magnet ating rotorul si mi descarca si bateria. Care sa fie cauza? Fratilor am si eu aceiasi problema si tot incerc sa o rezov dar nu prea am solutii. In primul rand sa o luam logic. coroana se afla pe motor iar electromotorul pe carcasa cutiei. Nu am ideie cum arata ghidurile acelea de la cutie si asta ma baga in boala ca pina acum mai multi mecanici au incercat sa centreze electromotorul dar nu au reusit asa ca revin la logica. Daca carcasa cutiei nu este centrata atunci cu tot acel ghid de centrare al electromotorului care il tine la respect el nu va fi niciodata centrat.Daca ati incercat voi dati-mi un semn ca eu nu stiu daca mai rezist |
--------------------
dacia
nova gt
99 decembrie
|
|
apollo |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
ce-s ghidurile alea?ca eu tot n-am inteles.am vazut ca ai zis de ghiduri pentru cutia de viteze.acum si pentru ELM?
te referi la bucsa de ghidaj? aia se baga intr-o ureche de pe ELM si prin bucsa trebuie sa surubul cu care strangi elm-ul. parca e de cupru bucsa, oricum, la culoare seamana. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:09 |