Apa inghetata in tevi si un radiator, cum pornesc masina ?
![]() ![]() ![]() |
Apa inghetata in tevi si un radiator, cum pornesc masina ?
Ionutzz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 26 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1307
1999 Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
|
|||
KidTx |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 19 July 06 From: Buc ![]() |
asteapta sa vina primavara
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1995
- B 05 MKM Repar obiecte pierdute
|
|
tibip |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 17 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
slabesti alternatorul ca cureaua sa nu invarta pompa de apa, pornesti motorul cate 2-3 minute in ralanti. Dupa 2-3 porniri se dezgheata, pui alternatorul la loc, golesti apa si pui antigel!!!
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
- numar simplu
|
|
ceaki |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
baga apa calda in radiator si desfa furtunele alea groase de apa
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si apa din bloc nu a inghetat ca sa-l crape si pe dansul?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Merced |
![]()
Post
#6
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Aia vroiam sa spun si eu. Nasoala treaba. Eu cat am avut masina stationata am avut norocul sa fie cineva destept si sa bage in ea antigel in ea la greu. Si vreau sa spun ca n-am mai completat deloc anul asta, dupa ce un vecin a pus un pic pe limba si a zis ca e mai mult antigel in motor decat apa.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Numa' la Dacie am vazut prostia asta cu crapatul blocului daca ingheata, in rest cam toate masinile facute cu capul, nu cu curul au niste dopuri in blocul motor care ies in caz de inghet, salvand blocul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ATM |
![]()
Post
#8
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cine stie, poate pe vremea aia cand a aparut modelul toate or fi fost la fel...lucruri simple la care proiectantii nu s-au gandit.
De pornit cel mai simplu, arunci apa calda pe radiator si furtune, cu grija sa n-ajunga in alternator. Considerand ca totusi n-au fost friguri din alea salbatice, poate ai sansa sa-ti fi inghetat doar circuitele subtiri de apa (canale radiator, teuri de aerisire), si in blocul motor lichidul sa fi ramas lichid... Mai complicar, dar mai sigur, treaba cu foehnul. Sau gasesti undeva un tun de caldura, aeroterma din aia cilindrica. ...Si-apoi, Argon, te gandesti ce probleme ar fi iscat dopurile astea, la cum se lucra la Dacia?...ar fi fost plin forumul de "ajutor, au sarit dopurile, s-au spart, a curs apa din motor, e praf"...Mai bine asa...exact aceeasi chestie ca si ELV -o idee buna, dar care, aplicata prost la noi, face mai mult rau decat bine. This post has been edited by ATM: 15 Nov 2007, 08:01 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
asta cam asa e
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ATM @ 15 Nov 2007, 07:58) [...]...Si-apoi, Argon, te gandesti ce probleme ar fi iscat dopurile astea, la cum se lucra la Dacia?...ar fi fost plin forumul de "ajutor, au sarit dopurile, s-au spart, a curs apa din motor, e praf"..[...] La autotractoarele cu motor Roman familia D2156, la Saviem 797, la vestitul U650, exista acele doape si, sincer, pe perioada 1995-2000 cit am "pastorit" o coloana plina de asa ceva o singura situatie de "sarit doape" am avut, asta din cauza unuia mai ametit care a crezut - dupa vremea de afara - ca nu va ingheta noaptea. In rest, nici un incident. Stiau baietii ca daca nu baga antigel, golesc zilnic instalatia (pentru pornire usoara dimineata preferau sa toarne apa calda in motor). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
driverx |
![]()
Post
#11
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
roland |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ionutzz: am si eu o intrebare: de ce aveai doar apa in motor? Ar trebui sa ai tot timpul antigel, si iarna si vara. Are protectie anticoroziune deci ajuta mai mult decat apa distilata goala. De ce pun unii vara apa si iarna antigel?
Merced: vezi sa nu ai prea mult antigel ca faci mai rau. Antigelul pur ingheata la -14 grade doar (etilen-glicol) pe cand cel combinat cu apa coboara la -37...-64 (p-acolo), in functie de concentratie. |
--------------------
.
.
.
|
|
ceaki |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
din cate am auzit eu blocul creapa atunci cand e cam -5 ...-7 grade afara. e din auzite nu am vazut.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(driverx @ 15 Nov 2007, 09:07) Moooaaaama....ce ritualuri.... Dap, apa calda in motoare, petrol lampant in motorina care, desi era "de iarna" avea parafina cacalau, "festila" pe admisie, eventual "robot" de pornire. In cazuri extreme, primul pornit era "de caraula" la tras pe ceilalti. Spray de pornire nu i-am lasat sa foloseasca, e periculos din motivele discutate pe forum, instalatiile de pornire gen "Tromet" nu mai functionau. Aditivi pentru motorina am incercat o data si am renuntat, erau ineficienti. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Tossi |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Ce este ala ''robot'' de pornire si tromet?
|
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Robotul de pronire e o scula care se incarca de la retea ca o baterie, dar da un curent foarte mare pentru a ajuta la pornirea motorului.
Tromet 25 era o instalatie care pulveriza un lichid f inflamabil si toxic in traseul de admisie al motoarelor MAN si Saveim mentionate mai sus. Era facuta sa ajute la pornire pe timp rece. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Tossi |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc.
Daca to pomeniti de metode pentru pornirea camioanelor romanesti, Raba si Saviem, ar mai fi o solutie: faci focul sub motor ![]() |
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, nu "se incarca" ci pur si simplu debiteaza curent la 12 sau 24 V, la diverse intensitati; se conecteaza in paralel cu bateriile, are multiple protectii.
Functie de regimul programat putea fi folosit la incarcare, pornire. Cit despre "foc sub motor", daca nu ma insel, Saviemul avea posibilitatea instalarii sau chiar venea in unele variante cu buson electric: la baia de ulei busonul de golire avea si o rezistenta inglobata, era conectat la instalatia electrica, putind incalzi uleiul. Busonul fiind in zona sorbului, macar pentru amorsare se decongela uleiul. This post has been edited by diaconuliviu: 15 Nov 2007, 13:31 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
autom |
![]()
Post
#19
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
La autocamioanele din parcul nostru auto,avem sirocou special pentru baia de ulei, separat de siroco-ul cabinei.
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Ionutzz |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 26 March 07 ![]() |
Nu am mai intrat pe internet ca am acut niste probleme cu calculatorul,vad ca sunt multe discuti pe tema asta. Oricum problema s-a rezolvat, am pornit pur si simplu motorul si l-am lasat cam 15-20 minute, timp in care apa s-a dezghetat si am dato jos, am pus 2 kg de antigel si restul am completat cu apa. Acuma ma intreb sa nu fi facut probleme la pompa de apa, dar totusi temperatura este cum era si inainte. Daca a patit ceva pompa de apa, ce putea sa pateasca si cum i-mi dau seama ?
|
--------------------
Dacia
1307
1999 Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
|
|
autom |
![]()
Post
#21
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Ai avut noroc........mare noroc......
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
ATM |
![]()
Post
#22
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Chiar noroc. Daca ar fi patit ceva pompa de apa, cred ca s-ar fi auzit un zgomot strident de gheata pisata la pornire si s-ar fi descentrat paletii aia interiori sau ar fi sarit/fost ciupita vreo garnitura...deci ai fi vazut fie ca ar cuge apa, fie ca ar creste temperatura.,..cred si eu...
Legat de chestia cu sirocourile si dopurile din motor, imi aduc aminte de instructiile din cartile de locomotive... aia aveau ordine stricte , daca nu au antigel cu apa in motor, sa tina motorul pornit pe timpul noptii sau sa il goleasca complet parca (LDE2100). |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(ATM @ 18 Nov 2007, 02:10) Legat de chestia cu sirocourile si dopurile din motor, imi aduc aminte de instructiile din cartile de locomotive... aia aveau ordine stricte , daca nu au antigel cu apa in motor, sa tina motorul pornit pe timpul noptii sau sa il goleasca complet parca (LDE2100). chiar au asa ceva dar nu trebuia tinuta toata noaptea din cite stiu nu trebuia sa scada sub o anumita valoare unele tipuri aveau si rezistente electrice care incalzeau apa si se bagau in priza la 380V ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
OAP |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ionutzz @ 16 Nov 2007, 19:18) Stai linistit ca nu a patit nimic. Dar pune-i totusi antigel da nu cu apa ci cu apa distilata. Cu apa simpla o sa distrugi tot ce inseamna cauciuc...adica mai crapa pe ici pe colo...nu toate dintr-o data... |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Ionutzz |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 26 March 07 ![]() |
Pai deja l-am pus cu apa normala. ce cauciuc pot sa distrug? Totusi vad ca stau destul de bine cu temperatura, inca trebuie sa pun un carton in fata radiatorului, ca apa se incalzeste prea putin si nu prea am caldura in masina..
|
--------------------
Dacia
1307
1999 Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Termostat ai?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Ionutzz |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 26 March 07 ![]() |
Am termostat, ca inghetam in masina acuma iarnal,fara el...
![]() |
--------------------
Dacia
1307
1999 Dacia 1307, 1557cmc, 50KW
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
OFFTOPIC:
De unde pot sa scot si eu documente despre locomotivele din Romania etc? |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#29
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
antigel nenica antigel acum astepti pana la primavara sau alt motor da cu antigel
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
geopsi |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 12 September 07 ![]() |
tocami mi-a venit o idee, poate mai pateste careva. ar putea sa fiarba apa si sa o bage in vasul de expansiune pana se aumple, lasa sa se dezgehte cat de cat apoi il goleste si iar pune apa clocotita.si apoi sa dea drumu de la apa din radiator(cat se poate scurge) sitot asa pana se duce toata gheata.sau sa umple pungi cu apa clocotita si sa le puna pe radiator. si dupa ce incepe sa circule apa i-a da drumu si as turna clocotita!
|
--------------------
dacia
1310
1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:39 |