Masinile consuma cu pana la 50% mai mult, decat au declarat producatorii!
![]() ![]() ![]() |
Masinile consuma cu pana la 50% mai mult, decat au declarat producatorii!
mauru007 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() sir Group: Members Posts: 437 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus
2002/Ghia
- vl Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan |
|||
Como |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 679 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca o sa iasa nici un scandal. Testele de consum ale producatorilor se fac dupa niste norme aprobate, deci nu e nimic dubios in asta. Plus ca au avut grija sa puna niste note de subsol in care spun ca emisiile si consumul anuntat nu exprima si nu implica nicio garantie a consumului real.
A fost deja o incercare de a obliga producatorii sa reduca emisiile in Europa, insa acest lucru trebuie aprobat in unanimitate de toate statele. Ori cancelarul Germaniei, o mare ecologista, a zis pas (in timp ce BMW si Mercedes anuntau ca se opun vehement, o fi primit fata vreun telefon de s-a razgandit). This post has been edited by thecagero: 17 Apr 2008, 08:03 |
--------------------
Ford
Focus 1.6 Ti-VCT,
Ex-Logan “In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La o primă vedere, japonezii par cei mai cinstiți...
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
aphophis |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.491 Joined: 14 January 06 ![]() |
culmea ca la hibride e buba cea mare
![]() ![]() This post has been edited by aphophis: 17 Apr 2008, 08:26 |
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Consumul declarat e in ciclu urban/extraurban /mixt SAE sau JSAE. Ca in conditii reale de drum, asa cum au facut jurnalistii testul, nu gasesti acelasi conditii ca in testul standard SAE e alta problema.
Daca puneau masina pe bancul cu role si efectuat testul conform ciclului SAE (acceelart pana la 30 km/h, mentinut x secunde, accelerat pana 50, franat etc etc) si nu dadea ce era in fisa tehnica, atunci era motiv de scandal. In conditiile date e vrajeala jurnalistica. Ce conteaza e ca consumul ala poate f folosit pentru a compara 2 modele similare. Daca alea unul consuma mai putin in test decat altul, va consuma mai putin si in traseu, in marea majoritate a cazurilor. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ok, de acord, DAR, dacă acest test s-a realizat cu mașinile din listă în aceleași condiții (reale), nu e o problemă faptul că:
Honda Accord 2.0 consumă cu 7.5% mai mult, iar Pegeout 308 HDi cu 25.5 % mai mult? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#7
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Procentual pare mult, dar cantitativ e o bagatela
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
vijelie |
![]()
Post
#8
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Avand in vedere ca e an electoral, procentu' conteaza.
Oare cine are banu' de dat pe Lexus mai sta sa citeasca ce parere are domnul ala prafuit de la ANPC? |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#9
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca-i pui sa faca testul asta pe mosii cu logan dci care merg numai la consum, or sa bata la cur si pe alea declarate
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.471 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Maersk, Accordul e posibil sa fie testat cu normele JSAE, care sunt mai apropiate de adevar decat cele SAE folosite la testarea lui peugeot.
vis-a-vis, am mers cu niste taximetristi care nu treceau de 1500 rpm, aia cred ca faceau ce spui tu. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
hash |
![]()
Post
#11
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Se ajunge aproape de 50% pentru Lexus si pentru Honda Civic Hibrid. Putem vedea topul 'laudarosilor' daca sortam descrescator dupa procentul dat de nemti. Daca are cineva rabdare sa bage intr-un XLS, am putea sa vedem daca:
- masinile cu motor mic sunt de fapt o achizitie proasta, pentru ca sunt 'pomul laudat' - dieselul consuma mai putin este un mit, si procentul dat de nemti pe diesel-uri este mai mare decat pe benzine; - cine a dat cele mai apropiate procente de adevar, renault sau mercedes ? - care este cea mai eficienta masina (consumul 'real' cel mai mic) Deci, cine pune .xls-ul ? ![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Solon |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Oricum eu nu am crezut niciodata faza cu consumul declarat!
Ce daca scrie in fisa ca ar consuma x%, la cum se circula pe la noi, consumul devine mai mult ca sigur x+50%! |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
dack |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 17 Apr 2008, 09:37) Daca puneau masina pe bancul cu role si efectuat testul conform ciclului SAE (acceelart pana la 30 km/h, mentinut x secunde, accelerat pana 50, franat etc etc) si nu dadea ce era in fisa tehnica, atunci era motiv de scandal. In conditiile date e vrajeala jurnalistica. Einstein, nu este vrajeala jurnalistica. Este o porcarie de norma veche de care se folosesc producatorii. In discutie nu este consumul la banc, ci modalitatea in care el este masurat in prezent. Adica, fara nici o legatura cu realitatea din teren. La ce ma ajuta pe mine o valoare declarata de 7.5% cand eu nu voi obtine niciodata, nicaieri, un asemenea consum? De ce trebuie sa inmultesc 7.5% x 1.25 (de exemplu) ca sa estimez cat de cat consumul real? Procedura de calcul al consumului trebuie modificata in sensul de a contine mult mai multi factori ca in prezent. Pentru ca media rezultata, sa fie mai aproape de adevar. This post has been edited by dack: 17 Apr 2008, 09:25 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
Como |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 679 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Apropo, Quattroruote testase si consumul indicat de calculatorul de bord fata de consumul real (la pompa) pentru cateva masini (parca BMW 1, Fiat Bravo etc.). Si au iesit si acolo niste mici (mari) erori...
|
--------------------
Ford
Focus 1.6 Ti-VCT,
Ex-Logan “In a gentle way, we can shake the world.” – M. Gandhi
|
|
dack |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
Vio |
![]()
Post
#16
|
![]() MEMBERMENSCH Group: Members Posts: 942 Joined: 19 April 05 From: Judetu' Sachsen, D.D.R. ![]() |
Io nu stiu la ce va mirati, nu ati constatat treaba asta in exploatarea masinilor?...
Exemplu Meganul din semnatura: consum mediu conform specificatiilor 6,8, eu obtin cu el undeva la 7,4 vara si 7,8 iarna, cu variatii in functii de regim de mers, distanta parcursa intre pornire si oprire motor etc. Nu m-a mirat chestia asta niciodata, testele de consum ale producatorilor fiind facute in anumite conditii despre care am indoieli serioase ca le simuleaza corect pe cele reale... asta e... |
--------------------
Renault
Megane II
2003 1,4 16V 98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target. |
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Problema e clara de modul de masurare, insa producatorii nu sunt vinovati, e o marlanie sa se spuna asta. Modalitatea de masurare e data de o conventie ONU, aia trebuie modificata.
Aruncarea cu noroi in producatori, care speculeaza incapacitatea autoritatilor de a da niste acte normative corespunzatoare, e o porcarie. Eu am ramas pur si simplu socat cand am citit normativul onu de calcul al consumului care se facea complet pe banc. Si legat de: QUOTE(mauru007 @ 17 Apr 2008, 08:31) Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, sustine ca producatorii auto care le ofera clientilor alte date decat cele reale pot fi acuzati de practici comerciale incorecte, conform Directivei Europene 29/2005, transpusa in Romania prin Legea 363/2007. 'Omul e influentat astfel sa ia o decizie, cea a achizitiei unui produs, pe care altfel poate n-ar fi luat-o. Daca in urma unei expertize, se constata un consum mai mare decat cel declarat, producatorul va fi obligat sa suporte costurile expertizei si sa aduca produsul la conformitate. Clientul are dreptul sa ceara chiar banii inapoi', ne-a precizat oficialul ANPC. Asta e petardul care e vicepresedinte la ANPC? Pai daca legea OBLIGA la un anumit mod de masurare, declararea altor valori decat cele masurate conform legii e ILEGALA. Si asta ce zice? Ca masuratorile conform legii sunt ilegale? Adica legea e ilegala? I-as aminti ca normativul ONU este peste actele normative UE ca putere juridica, oricat da el din buci |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
pit-bull |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.182 Joined: 9 October 05 From: Banat ![]() |
Am auzit pe la tv o chestii ca toti producatorii folosesc un soft pt a determina consumul, unde le arata cand sa acelereze cand sa mentina viteaza constanta s.a.m.d facandu-se doar pe banc. iar acest soft este cam invechit(e de prin anul 1990 poate chear mai vechi), de aceea consumurile nu mai sunt prea reale.
This post has been edited by pit-bull: 17 Apr 2008, 10:22 |
--------------------
DACIA
Solenza
2004 Confort Renault Megane Sedan Facelift-2007/Lux P/1,5dci/106CP/6+1/MP3/Beige Poivre+Bandouri
Renault Clio 3 Facelift-2009/1.2 16v Dynamique/AC-Auto/Bleu Gris |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#19
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Pe mine nu ma mira neaparat faptul ca a reiesit consum mai mare, ci faptul ca la unele masini a reiesit consum cu 1-2% mai mare, iar la altele cu 30-40% mai mare ecat cel declarat.
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
dack |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Corect Andy!
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
os |
![]()
Post
#21
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnilor:
asa cum s-a mai spus, consumurile declarate servesc in prima linie pentru a compara modelelel intre ele. Aceste consumuri se determina in teste precis descrise - care cauta sa simuleze citeva situatii din practica. Toate masinile ar trebui (si presupun ca asa se si intimpla) sa fie testate conform aceluiasi program de test. In practica se obtin diferente mai mari sau mai mici dupa cum situatia concreta avantajeaza mia mult sau mai putin o tehnologie sau alta. Spre exemplu pe autostrada masinile hibride (ex. Prius) nu-si pot valorifica tehnologia, si dieselul e avantajat. In regim de oras situatia e inversa - Priusul (mai are si Honda ceva, dar nu-mi amintesc acum modelul) poate exploata lucruri cum ar fi oprirea motorului cu ardere interna si frinarea recuperativa; dieselul fiind dezavantajat de regimurile tranzitorii (accelerari dese). Restul e aiureala. --- Edit: vad acum cain test e vorba de Lexus "_nu stiu cum_" h. Deci nu e Prius ci Lexus - daca "h" ala vine de la "hibrid", vezi ce am scris mai sus. Daca va uitati la abaterile procentuale o sa vedeti ca tendinta generala este sa fie cele mai mici la modelele cu benzina (nehibride). Despre masinile hibride am spus mia sus; dieselele au fata de motoarele Otto un avantaj clar in regim stabilizat, dar sunt dezavantajate in accelerare - fiindca in timpul accelerarii se injecteaza combustibil in exces (care ramine in parte nears). In plus, precis n-aveau caucioacele umplute cu azot... |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
2dor |
![]()
Post
#22
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Os, Honda are pe Civic sedan Hybrid, un motor de 1.3 litri.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#23
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
os |
![]()
Post
#24
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Dragi colegi:
inca o data, caci observ ca nici cele spuse de klaus, nici cele spuse de mine nu au convins: aici nu e vorba ca firmele vor sa-si insele cumparatorii, ci de faptul ca masuratorile se fac in alte conditii decit in cele testate de onorabilii jurnalisti; sunt destul de sigur ca, repetind masuratorile in conditiile indicate de standard, s-ar obtine (cu aproximatia fireasca) rezultatele indicate de constructori. Articolul este rau-voitor (sau prost preluat). Cum zice klaus: ce vrea boul ala de la OPC? Vrea sa-i puna pe constructori sa declare consumuri stabilite in alte conditii decit cele legale, sau cum? Inchid topicul. Pentru redeschidere rog PM cu argumente. "Esti un beeeep" nu-i un argument (numai asa ca sa stim despre ce vorbim). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ramm |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 788 Joined: 13 July 06 ![]() |
Hibridele japoneze sunt bune doar in oras si in afara daca nu le 'calci' prea tare. La mine de ex. diferenta intre consumul declarat si cel real e de aprox 35% (evident in plus); dar sincer, nu ma deranjeaza.
|
--------------------
Honda
Civic
2007 Honda Del Sol Vti
|
|
ceribros |
![]()
Post
#26
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Un raspuns de genul "masinile sunt testat in conditii optime" am primit si eu de la delerul de unde mi-am luat masina de curand, la sesizarea mea ca masina consuma mai mult ca la carte, asa ca nu cred ca este o rea vointa a ziaristilor sau a OPC-ului. Eu i-am spus ca nu conduc in conditii optime si as dori sa stiu consumul real iar ce se face acolo e reclama falsa, lucru care se pedepseste conform legii.
This post has been edited by ceribros: 17 Apr 2008, 12:26 |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#27
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(os @ 17 Apr 2008, 13:00) masuratorile se fac in alte conditii decit in cele testate de onorabilii jurnalisti; sunt destul de sigur ca, repetind masuratorile in conditiile indicate de standard, s-ar obtine (cu aproximatia fireasca) rezultatele indicate de constructori. De acord. Insa daca toate masinile din tabelul ala au fost testate in aceleasi conditii, diferite de cele standard, nu ar trebui si cifrele de consum sa varieze in raporturi asemanatoare la toate modelele? Sunt de acord ca vor exista unele mici diferente, dar in mare, nu ar trebui toate modelele sa aiba un consum cu x la suta la suta? Plus sau minus sa zicem maxim 5%? Si atunci de ce exista diferente asa de mari. De la 45% in plus pana la doar 5% in plus la consum? Oare anumiti producatori sa-si optimizeze masinile sa consume minim doar in conditiile specfice testului de consum? Sau poate unii pur si simplu mint? |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#28
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Serje |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
ssilviu, os a explicat destul de clar:
QUOTE(os @ 17 Apr 2008, 10:29) In practica se obtin diferente mai mari sau mai mici dupa cum situatia concreta avantajeaza mia mult sau mai putin o tehnologie sau alta. Spre exemplu pe autostrada masinile hibride (ex. Prius) nu-si pot valorifica tehnologia, si dieselul e avantajat. In regim de oras situatia e inversa - Priusul (mai are si Honda ceva, dar nu-mi amintesc acum modelul) poate exploata lucruri cum ar fi oprirea motorului cu ardere interna si frinarea recuperativa; dieselul fiind dezavantajat de regimurile tranzitorii (accelerari dese). Iar pentru cei care se leaga de consumul mixt, cati dintre voi faceti consumul mixt in procentele adecvate? |
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
Ionescu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 24 January 06 From: Romania ![]() |
Stimati colegi, dati-mi voie!
![]() Daca sftul e din anii 90, se explica atit erorile, cat si hotia producatorilor de automobile. Din 90 pana incoace, teoria si practica de automatizari, de inginerie electrica, mecanica, auto, au evoluat extrem de mult. Sunt algoritmi de calcul foarte buni, care rezolva uneori adaptiv, problemele acestea. De ce nu si-a reinnoit nimeni partea de hard/soft pentru obtinerea de performante cat mai bune? A doua chestiune: de ce nu as crede ca asta e mana in mana cu producatorii de petrol care scot un profit frumusel. Asta e ca si la hotii de la telefonia mobila. De la un client o secunda taxata in plus, de la altu 1 minut si tot asa, pana se umfla conturile bine. I-as absolvi de vina daca ar scrie cat o schioapa: acesta este un consum teoretic, la cel real pot aparea variatii de pana la x la suta in functie de conditiile de drum. Aceasta problema este fix ca aceea dintre producatorii si distribuitorii de mancare. Vechea poveste a adaosului pentru profit, prin tot felul de cai nebanuite. Din pacate, pot da si o predictie a finalului acestui scandal: fssssss! ![]() PS: Chiar nu vede nimeni ce bine sta totusi loganu? ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 16:05 |