DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

172 Pages « < 7 8 9 10 11 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Din nou despre taxa de prima inmatriculare, valoare, recuperare ...

klaus
post 15 Feb 2008, 09:56
Post #241


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(premierul pe care il meritam)
Premierul a precizat că CE are în plan să scoată din circulație vehiculele non-euro începând cu anul 2011, ceea ce ridică din nou problema importului de mașini vechi. "Atunci, cum pot eu privi cu detașare că se importă vehicule non-euro, sau cu un nivel de poluare ridicat, pe care știu că va trebui să le scoatem din circulație?", a spus Tăriceanu
radmasa.gif
Ce-l reguleaza grija pe premierul nostru de eventualele masini non euro care s-ar importa (o eventualitate, o ipoteza, o posibilitate) si care in 2011 ar trebui eliminate, dar nu are nici o greata fata de berlinele incadrate in aceeasi categorie si care sunt mult mai multe si deja exista (o certitudine, exista fara dubii)

Iar petardele de amenintari ale lui Grobian sa le spuna la copiii de gradinita, nu noua. Pai ce, Ford vine la noi ca sa faca masini pentru intern? Nu declarasera ei ca vor sa exporte 80% din productie?
Iar Dacia sa se mute unde vrea, ca ori se muta, ori nu, masinile tot alea le vinde. Ori ca le produce aici, ori ca le produce aiurea. Si foarte bine, sa vanda mai mult la export, sa mai echilibreze balanta.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cypher4laguna
post 15 Feb 2008, 10:02
Post #242


Honda Driver


Group: Members
Posts: 931
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




radmasa.gif ce circ jalnic au facut ieri Citroeanu si Vosganian!!!

De abia astept primul magazin de mancare second hand deschis de cei doi in Bucuresti!!! O sa fie un succes rasunator! rofl1.gif

This post has been edited by Cypher4laguna: 15 Feb 2008, 10:02


--------------------
Honda Civic & Jazz ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Feb 2008, 10:09
Post #243


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Deci din 2011 se scot toate Daciile pana in 2000, si Daewoo-urile pana in 97 printre altele? ce aberatii, niciunde, in nici o tara din lumea asta nu se intampla asa ceva, doar la noi, ca suntem mai romani asa...ca in alte tari din UE sigur nu se va intampla..

ce au sa mai apara la topice acum, cu zvonuri gen 3 prezoane.. radmasa.gif

This post has been edited by argon: 15 Feb 2008, 10:11


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 15 Feb 2008, 10:09
Post #244


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Am si eu o nelamurire impletita cu indignarea unui om de rand care simte ca a fost luat de prost timp de 16 ani de cand sunt alegator.
Cum dracu-si fac astia planuri de 2011, cand ei la toamna or sa zboare din jilturile alea? nedumerire.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 15 Feb 2008, 10:16
Post #245


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




O mana de prosti.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 15 Feb 2008, 10:18
Post #246


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




astia chiar ne sfideaza


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
441529
post 15 Feb 2008, 13:23
Post #247


Administrator de blocuri


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 January 07
From: Comuna Bucuresti




Eu am curaj sa pun pariu ca asemenea specimene se vor regasi si in guvernele viitoare. Poate chiar astia... Pentru ca toti politicienii sunt curve ordinare. Pe ei ii intereseaza mai mult soarta lor decat a tarii asa ca nu vor ezita deloc ca, la toamna, in caz de nevoie sa refaca orice fel de alianta care le-ar garanta ciolanul in continuare.
Raman la concluzia ca suntem o tara de prosti condusa de cei mai prosti dintre noi.

15 Feb 2008, 13:23:
Eu am curaj sa pun pariu ca asemenea specimene se vor regasi si in guvernele viitoare. Poate chiar astia... Pentru ca toti politicienii sunt curve ordinare. Pe ei ii intereseaza mai mult soarta lor decat a tarii asa ca nu vor ezita deloc ca, la toamna, in caz de nevoie sa refaca orice fel de alianta care le-ar garanta ciolanul in continuare.
Raman la concluzia ca suntem o tara de prosti condusa de cei mai prosti dintre noi.

This post has been edited by 441529: 15 Feb 2008, 13:23


--------------------
Renault Megane Nissan Pathfinder 2.5 dci SE+ 174 CP Nissan Urvan 2.4i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 15 Feb 2008, 13:33
Post #248


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




... cand codobaturoiul peste codobatura, cand codobatura peste codobaturoi ... doamne cat de offtopic sunt ! icon_mrgreen.gif

@vis-a-vis:
Esti sigur? Ai ceva informatie, ca eu nu mai sper ?! radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 16 Feb 2008, 12:24
Post #249


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




a treia varianta de calcul a taxei auto aici

16 Feb 2008, 13:00:
si uite cine trage in prezent foloasele incertitudinilor ce privesc taxa auto
astia-s hotii

This post has been edited by daciafan: 16 Feb 2008, 13:00


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MiticaLGN
post 16 Feb 2008, 13:17
Post #250


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 29 January 07
From: Bucuresti




"Premierul a precizat că CE are în plan să scoată din circulație vehiculele non-euro începând cu anul 2011, ceea ce ridică din nou problema importului de mașini vechi. "Atunci, cum pot eu privi cu detașare că se importă vehicule non-euro, sau cu un nivel de poluare ridicat, pe care știu că va trebui să le scoatem din circulație?", a spus Tăriceanu."
Pai si ce face, se duce in batatura la nenea ala din Alba si ii ridica dacia cu 6 roti? O sa ii aresteze Trabanul vecinei de la 2? radmasa.gif
Ce sa zic, mister Tariceanu ma dezamageste si pe mine, care sunt cu vederi liberale si mai de dreapta smile.gif
Propuns sa strangem niste bani pentru Distonocalm sa poate privi mister problema mai cu detasare. Ne face cineva o reteta ? smile.gif


--------------------
Logan Prestige KIA CEED SW BEST 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 16 Feb 2008, 13:23
Post #251


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




ma ofer eu sa-i scriu o reteta dar aceasta nu va cuprinde doar un simplu Distonocalm


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 16 Feb 2008, 13:51
Post #252


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




QUOTE(daciafan @ 16 Feb 2008, 12:24)
a treia varianta de calcul a taxei auto aici

<span class='edit'>16 Feb 2008, 13:00:</span>
si uite cine trage in prezent foloasele incertitudinilor ce privesc taxa auto
astia-s hotii
*




nu inteleg unde e legatura. 20.000 a vandut la extern si la intern. La intern sunt la nivelul pe care il aveau in 2006 (ianuarie 2006: 7313 bucati cu tot cu papuci), de fapt au si scazut putin. Ca vand mai mult la extern, bravo lor, inseamna ca masina e apreciata afara


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 17 Feb 2008, 21:49
Post #253


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Daca taxa ar fi anuala, aplicabila tuturor masinilor in functie de gradul de poluare, si suportabila social, as fi super de acord.

Si baza de calcul sa fie o masina non-euro cu motor de 1300 cmc, care sa fie taxata cu 150E pe an. Taxa sa creasca in functie strict de emisiile de CO2 si noxe, nu de valoarea masinii sau de vechimea ei. Eventual si cilindreea sa joace un rol. Prin comparatie, o masina Euro 4 cu 1300 cmc sa plateasca doar 10E pe an (de obicei polueaza sub 120g/km). O masina Euro 4 care polueaza intre 130-140g/km sa fie taxata cu 15E pe an, una Euro 3 care polueaza asisjderea sa fie taxata cu 20E/an (intra in calcul si alte noxe), samd.

Ca sa atenueze impactul social, guvernul sa acorde din fondurile stranse o prima de casare de 300E pentru masinile aflate in proprietate de cel putin 1 an (ca sa previna specula, si nu mai mult de 1 pe familie pe an).

Tot din banii stransi, Guvernul sa includa 200.000 de masini pe an in programul Rabla, cu o medie de 1500E pe masina casata, dati ca avans pentru o masina noua.

Iaca. Se impaca si industria auto, care nu este distrusa, se incurajeaza si cumpararea de masini noi, se incurajeaza si scaparea de rablele non-euro deja existente (numai in parcare la mine sunt 5 rable de acest gen, care ocupa 5 locuri de parcare fie si pentru ca proprietarii lor, care nu merg cu ele, nu platesc nimic practic pentru a le tine acolo. Daca ar fi arsi la buzunar cu 150E-200E pe an, sa vezi cum le-ar duce la casat!), se descurajeaza si importul de rable non-euro foarte vechi.

Oricum, intr-un sondaj, sub 15% dintre romani au declarat ca ar aduce in Romania masini mai vechi de 15 ani. Romanii nu sunt atat de prosti pe cat ni-i zugraveste Guvernul.


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Feb 2008, 22:38
Post #254


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.278
Joined: 24 June 07




Si eu sunt oarecum de acord cu acest tip de taxare. Mi se pare mai civilizat, chiar orientat spre protectia mediului. Iar oricum eu imi mentin parerea pe care am expus-o si mai inainte, si daca n-ar exista taxa Dacia ar duce-o bine mersi, la cat de mare e cererea pentru export de Logan ar fi avut unde sa se duca masinile. Oricum si in cazul in care ar disparea taxa multi oameni care ar avea bani de un Logan ar lua unul, nu BMW de 20 de ani... Si eu as face la fel.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 17 Feb 2008, 23:08
Post #255


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(maddan @ 17 Feb 2008, 21:49)
Oricum, intr-un sondaj, sub 15% dintre romani au declarat ca ar aduce in Romania masini mai vechi de 15 ani. Romanii nu sunt atat de prosti pe cat ni-i zugraveste Guvernul.
*



Exact. Sunt destepti. Una au declarat in sondaj, ca sa induca guvernul in eroare si alta vor face cand se scoate taxa icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 18 Feb 2008, 00:05
Post #256


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Daca-mi permiteti: asta cu CO2 e de fapt vrajeala care sa permita impozitarea multipla (in acest caz, dubla): CO2 provine exclusiv din combustibilul consumat si este in cea mai mare masura la fel de mare per kg acelasi fel de combustibil ars de motor (adica cifra e diferita la benzina fata de motorina). Ori - combustibilul este deja impozitat si accizat.

Mai mult, impozitul pe combustibil este mai just decit impozitul pe timp (pe an) caci masina nu produce CO2 cind sta - ci numai cind arde combustibil. De ce sa plateasca mai putin impozit (pe emisia de CO2) o masina cu consum specific mic, dar care merge tot timpul - decit una cu consum mare, care merge numai duminica?

Daca vorbim de alt ecomponente ale gazelor de avacuare (CO, NOx, particule, samd) situatia se schimba caci aici emisia depinde de tipul masinii - asa ca aici s-ar justifica o taxa in functie de clasa de poluare si probabil de exemplu de puterea maxima (la rindul ei mai justa decit cilindreea).

Dar vorbim degeaba: singura preocupare a guvernului este sa mai mulga niste bani. Sunt ferm convins ca aspecte cum ar fi justetea impozitarii, efectul social-economic si alte semenea fineturi ii lasa pe onor guvernantii absolut indiferenti.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Feb 2008, 09:49
Post #257


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca o sa bage taxarea dupa co2, o sa plateasca mai mult cei cu motoare mai mari, cu cat e motorul mai mare, emite mai mult co2, si aia cu motoare mici, fie euro4 sau non euro vor plati aproximativ la fel.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 18 Feb 2008, 10:06
Post #258


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Repet: CO2 provine din combustibilul ars: cu cit e consumul mai mare (si carburantul e ars si nu scos pe esapament) cu atit mai mult CO2. Nu conteaza cilindreea motorului (decit prin faptul ca influenteaza consumul). Toti acesti factori sunt deja impozitati la pompa de alimentare.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 18 Feb 2008, 10:08
Post #259


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




platim accize la benzina, taxa de drum si taxa de prima inmatriculare sau cum io mai zice...vi se pare insuficient?
din cate am citit pe aici voi sunteti de acord cu nush ce pricipiu care sta acum la baza calculului cuantumului taxei de prima inmatriculare
fratilor, treziti-va taxa e ilegala imorala si ce mai vreti voi
nu sunt un anarhist dar taxa asta simt ca isi bate joc de noi de ratiunea noastra

This post has been edited by daciafan: 18 Feb 2008, 10:09


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 18 Feb 2008, 10:14
Post #260


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




Problema mare a capetelor luminate pomenite aici ramane tot returnarea banilor smile.gif Lasati discutiile despre poluare, co2, etc, astea nu sunt decat o deturnare de la fondul problemei. Au luat de la populatie cateva sute de milioane de iepuroi si sunt fortati sa mentina taxa asta, in orice forma.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Feb 2008, 10:42
Post #261


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(os @ 18 Feb 2008, 10:06)
Repet: CO2 provine din combustibilul ars: cu cit e consumul mai mare (si carburantul e ars si nu scos pe esapament) cu atit mai mult CO2. Nu conteaza cilindreea motorului (decit prin faptul ca influenteaza consumul). Toti acesti factori sunt deja impozitati la pompa de alimentare.
*




Cu cat un motor e are o cilindree mai mare consuma mai mult.

Un motor mic, fie non euro sau euro 4 consuma la fel, chiar mai putin cel non euro, vezi cazul Tico non euro, Matiz euro 4(dar asta probabil e din cauza greutatii). Alt exemplu, Dacia euro 2 consuma la fel ca Dacia non euro, deci Co2 e cam la fel.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Feb 2008, 10:52
Post #262


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 18 Feb 2008, 10:42)
Cu cat un motor e are o cilindree mai mare consuma mai mult.
*



pe bune ?
Atunci de ce cu 1,6 consumam 13% si cu 1,9 consum 10% ?

si daca te iei de diferenta de combustibil (benzina -> motorina) atunci intreb de ce cu 1.6 benzina consum 13% si cu 1.2 benzina consum 16% ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Feb 2008, 10:54
Post #263


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu trebuie sa o iei ad literam, si sa compari motoare de cilidree apropiata, aici intervin alte variabile cum ar fi masa masinii, etajarea cutiei, etc. In principiu, un motor de 1,2 consuma mai putin decat unul de 2 litri, de exemplu.

De asemena nu intereseaza pe nimeni cat consumi tu, intereseaza ce da producatorul, ori nu cred ca la 1,6 benzina consumul oficial e mai mic ca la 1,2. Producatorul da de asemenea si cantitatea de co2 pe km.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Feb 2008, 10:57
Post #264


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pai tot in principiu ne iau si astia banii cand accizeaza dupa capacitate si nu dupa cat polueaza efectiv rabla respectiva wink.gif

ca fapt divers, iti arat ca (la acelasi stil de mers) iti scot consum asemanator (ca sa nu zic mai bun) cu golf V 2.0 fsi benzina decat cu fabia 1.2 HTP benzina. Strict in Bucuresti 04.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Feb 2008, 10:58
Post #265


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ideea era ca impozitarea functie de co2 e o aberatie. O vaca polueaza cu co2 zilnic mai mult decat o masina, pe aia cine o taxeaza??


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Feb 2008, 11:10
Post #266


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




o taxeaza mulgatorul cand o lasa fara lapticul pe care-l bem noi wink.gif

ideea e ca impozitarea functie de CO2 chiar nu mi se pare o aberatie smile.gif

EDIT: ca sa aduc unele lamuriri. Ideea in sine nu mi se pare, dar acu' m-am prins defapt cum au ei de gand sa impoziteze, si cu asta nu-s de acord. Mda, my mistake blush.gif Exemplul lui OS cu masina mica ce merge tot timpul vs masina mare ce merge in wend

This post has been edited by Ov: 18 Feb 2008, 11:14


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 18 Feb 2008, 11:23
Post #267


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




"Episodul isteriei taxei auto capătă noi dimensiuni. Neprofesionalismul și modestia intelectuală a celor care răpund de noua stare de fapt a României va rămîne în antologia UE la capitolul “incredibil, dar adevărat”. Povestea taxei auto a ajuns în punctul în care a încălcat brutal legea, scoțînd bani pe nedrept din buzunarul proprietarilor de mașini! Încasarea taxei de primă înmatriculare de la „autoturismele personale” s-a făcut fără a exista nicio prevedere legală în Codul Fiscal. Aceasta este declarația-bombă a senatorului Radu Berceanu, care explică cum a fost posibil să se ajungă aici. El a precizat că legea privind instituirea taxei de primă înmatriculare, adoptată în 2006, a fost modificată în mai multe dăți, ultima oară printr-o ordonanță de urgență pe care a propus-o chiar el, în decembrie 2006. „După adoptarea legii, m-am trezit în birou cu tiriștii și camionagiii care amenințau cu blocarea arterelor de circulație. Cînd a fost adoptată acea lege, se adoptase o grilă după care se calculau taxele. Dar pe ei nu i-a interesat decît pînă la mașinile de teren și cele puternice, dar nu s-au mai gîndit și la cei cu camioane, care au capacitate de 20.000 de cai putere. Dacă voiai să-ți iei un cap-tractor care face 25.000 de euro, mai plăteai taxe de 20.000 de euro. Am făcut un proiect de ordonanță prin care am propus niște modificări, cum era și normal”, a explicat Berceanu, susținînd că proiectul care viza modificarea Codului Fiscal a fost înaintat către Ministerul Finanțelor care l-a introdus pur și simplu, fără a se mai uita pe el. “În legea prin care a fost instituită taxa de primă înmatriculare scria ceva de genul: se aplică taxa autovehiculelor, inclusiv cele comerciale, conform grilei. În ordonanța pe care am propus-o, am venit cu o modificare, respectiv: se aplică taxa autovehiculelor comerciale, conform grilei. Cei de la Ministerul Finanțelor probabil că nu s-au mai uitat și au luat articolul și l-au pus în lege”, a adăugat Berceanu, precizînd că, în acel moment, în Codul Fiscal nu exista prevedere pentru încasarea taxei de la persoanele fizice. „Mi-a sărit acest lucru în ochi acum cîteva zile, cînd m-am dus într-o emisiune televizată, la care a participat și domnul Ghișe și care îmi tot scria că și eu am semnat pentru legea cu taxa de înmatriculare. El făcea referire de fapt la această ordonanță OUG nr.110, prin care am propus modificările. După emisiune am luat legea și am rămas cu gura căscată. Băieții luaseră cuvînt cu cuvînt ce-am scris eu în ordonanță și care făcea referire doar la autoturismele comerciale și au pus-o în lege, astfel că în actul normativ nu mai apar mașinile personale”, a afirmat Berceanu.

Concluzia senatorului este simplă: persoanele care au plătit taxa de primă înmatriculare își pot recupera „foarte ușor” banii pentru că nu există prevedere legală prin care să fie percepută această taxă. “Se face scandal degeaba pentru că statul nu poate lua acea taxă. Doar autoturismele comerciale trebuie s-o plătească”, a mai spus Berceanu.



Ordonanța de urgență pentru modificarea Codului Fiscal, invocată de vicepreședintele Senatului, Radu Berceanu, prevede că „intră sub incidența taxei speciale autoturismele și autovehiculele comerciale cu masa totală maximă autorizată de pînă la 3,5 tone inclusiv, cu excepția celor special echipate pentru persoanele cu handicap și a celor ale misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și membrilor acestora, precum și altor organizații și persoane străine cu statut diplomatic, care își desfășoară activitatea în România”. Taxa este aplicată și autovehiculelor comerciale cu masa totală maximă autorizată de peste 3,5 tone, inclusiv celor destinate transportului de persoane cu un număr de peste opt locuri pe scaune în afara conducătorului auto. În dicționarul explicativ al limbii române, autoturismul este definit ca fiind „automobilul cu care se transportă un număr redus de persoane”, iar un autovehicul este considerat acel vehicul care servește la “transportul oamenilor sau al bunurilor”.

Aceste prevederi ale ordonanței de urgență au fost aprobate de Guvern în decembrie 2006, nu au mai fost modificate și sînt încă în vigoare!"


SURSA:http://www.telegrafonline.ro/1203285600/articol/47323/taxa_auto_nu_a_luat_in_considerare_autoturismele_personale.html



--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danielvoina
post 18 Feb 2008, 11:29
Post #268


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 2 November 06




Dacia propune inlocuirea taxei auto
Marti, 18.12.2007





"Directorul general al Automobile Dacia a apreciat ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati. Potrivit lui Fourmont, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa.

Astfel, din cele circa patru milioane de vehicule aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani. Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4 in domeniul emisiilor de dioxid de carbon."


Pai mai daca nu sunteti competenti plecati in .... mea de unde ati venit sau faceti masini ieftine si bune, nu toate răgăliile de masini....
Din cauza asta nici ARO nu se mai fabrica, voi chiar nu ati invatat ca cine nu rezista concurentei moare?
La ARO nu s-a mai adus nimic nou zeci de ani, sau s-a schimbat modelul foarte putin de cand s-a fabricat, si a fost bagat pe gat romanilor zeci de ani pentru ca nu se putea cumpara din afara nimic, si cum s-a dat drumul putin la granite, a murit ARO, pai nu din cauza managementului defectuos???

Acum vreti sa faceti la fel cu Loganul? Lasati romanii sa aleaga ce masini sa-si cumpere nu mai protejati fabrica de la Mioveni! Daca vor sa reziste pe piata sa vina cu ceva nou, sa imbunatateasca linia de productie, nu sa ne oblige, sub forma ca nu stiu cati someri vor fi, sau etc., sau mai stiu eu ce alte prostii... pai e simpla ecuatia: produceti masini comparabile calitativ cu cele din U.E., la acelasi pret, shi atunci n-o sa mai plangeti atat ca se dau drumul la granite!!!
Facetii voi sa planga pe nemti ca se dau drumul la granite, veniti voi cu 3-4 modele de masini comparabile cu cele nemtesti, putin mai ieftine, de aceeasi calitate, shi o sa vedeti ca fabrica de la mioveni se va extinde foarte mult, o sa fie locuri de munca pentru 10 judete acolo!

Pai poti compara un rahatel ca loganul nou full option, cu un Audi din 2003-2004 la fel?, sa nu mai vorbim de B.M.W. sau alte masini mult mai bune ca loganul nou..., pe care eu le-as prefera in locul loganului, chit ca sunt SH-uri...

Bafta la toti posesorii de dacii!
Le urez "sanatate" celor care protejeaza uzinele necompetitive Dacia!
Scrieti-le si voi sanatate va rog!









--------------------
Dacia injectie Berlina 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 18 Feb 2008, 11:31
Post #269


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




ma incearca acum un sentiment de deplina satisfactie pentru faptul ca unii dintre "colegi de forum" s-au declarat pentru aceasta taxa sau au venit cu tot felul de propuneri
de fapt ea (taxa) nici nu exista pentru autovehiculele necomerciale radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

dacia propune inlocuirea taxei!!!!
care taxa fratilor??? ea nu exista!!!!

This post has been edited by daciafan: 18 Feb 2008, 11:33


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maddan
post 18 Feb 2008, 17:19
Post #270


Speedy Gonzales


Group: Members
Posts: 795
Joined: 27 February 03
From: Bucuresti




Io zic ca Radu Berceanu abereaza smile.gif
Taxa actuala face in mod clar referire la autoturisme.

Cat despre necesitatea unei taxe suplimentare, avand in vedere ca deja platim poluarea prin accize... Trebuie sa intelegem ca Dacia, Ford si altii care produc aici in Romania creaza totusi si locuri de munca. Foarte multe chiar. Lipsa oricarui sistem care sa incurajeze productia autohtona (dar atentie! care sa fie si conform legilor europene!) va duce intr-adevar la pierderea a zeci de mii de locuri de munca.

In orice tara care are productie auto exista sisteme de taxare care sa incurajeze cumpararea de produse noi si care sa descurajeze prezenta pe strazi a masinilor mai vechi de 15 ani. De ce credeti ca nemtii si francezii le dau atat de ieftin pe-alea vechi? Noi nu putem face exceptie, pentru ca pe termen mediu am pierde, ca stat, foarte mult.

Deci un sistem de taxare trebuie sa existe, pentru ca simpla vorba buna "luati-va masini mai noi" nu merge smile.gif

Totul e ca acest sistem sa fie unul suportabil si echitabil, nu unul aberant ca cel de acum sau ca cel care se preconizeaza.

Taxarea la pompa nu este echitabila si pentru ca o Dacie non-euro poate consuma tot la fel in oras ca un motor Euro4 de cilindree similara sau putin mai mare dar polueaza de 50 de ori mai mult! In plus, sunt numai in Bucuresti cel putin 100.000 de rable care nu se misca de pe loc si ocupa degeaba locuri de parcare, pentru ca proprietarii lor nu sunt obligati prin niciun fel de taxa sa se debaraseze de ele.

Daca s-ar putea face altfel decat printr-o taxa, as fi primul care sa sustina absenta acesteia. Dar asa... Oricum, un lucru e clar: taxa in forma actuala si in cea preconizata nu doar ca este stupida, este si non-sustenabila.


--------------------
Renault Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege... 2006/7 - Bsiceva...
Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
172 Pages « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 15:06
Forum Renault