Substanta cremoasa in dopul de la capac culbutori, De la ce sa fie??
![]() ![]() ![]() |
Substanta cremoasa in dopul de la capac culbutori, De la ce sa fie??
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Sunt mai multe cauze, coroborate au acel rezultat: frigul, condensul datorat lui, uleiul de calitate îndoielnică.
Cu ulei Castrol pe un motor similar nu a făcut niciodată acei muci... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
razvanarghius |
![]()
Post
#3
|
![]() satanic dacia Group: Members Posts: 150 Joined: 25 August 07 ![]() |
condens
|
--------------------
dacie
dacia 1310
1987 tx
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
mi-e ciuda ca dupa ce am schimbat uleiul nu am mai verificat sa vad ... atunci era inca vreme faina afara ...
Atunci il las asa momentan si voi schimba uleiul cu unul mai bun ... numa sa fac niste bani ![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
te deranjeaza substanta aia?
merge mai prost motorul cu ea? o combinatie sigur pot saiti spun din experienta: condens si ulei Petrom 20W40 eu stiu ca de acum 4 ani cand am vazut prima data tot timpu asa aparea iarna....se strica motorul? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
nu merge rau motorul si nici nu ma deranjeaza
![]() ![]() Am concluzionat ca semnul de avarie s-a aprins din cauza sondei de pe pompa de frana .. care e defecta ... se invarte borna in sonda. Acum e cu cablul scos, cum a stat si pana acum cateva zile cand am reconectat-o eu. Daca nu se mai aprinde zilele astea, atunci de acolo era. Enervant e ca nu am ceas pe ulei, ci doar bec .. asa e bordul .... Ce ceas sa cumpar pentru ulei? Exista ceasuri digitale pe piata? sau doar cu ac? Si inca o intrebare ... martorul de avarie de pe bord, in cazul motorului pe injectie ... ce defectiuni poate alerta? Eu stiu de: - temperatura prea mare apa - presiune ulei prea mica, - probleme incarcare baterie, - probleme pompa frana/placute frana, dupa caz, daca sunt legati senzori la roti primele trei cazuri fiind avertizate si de becurile rosii de la fiecare indicator in parte. Mai sunt si alte avarii ce se semnaleaza prin martorul de bord ??? Merci de raspunsuri ![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#7
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
se agsesc ceasuri pentru masuratpresiunea la ulei, exact asa se numesc
pana acum nu am vazut sa fie si digitale.... in legatura cu martorul !(BREAK) poate o mai fi ceva legat de injectie..dar la asta nu ma pricep condensul se formeaza in capacul culbutorilor, nu in tot motorul |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
"Pericolul" este acela că, din capacul culbutori, dacă acei muci sunt în cantități mari, pleacă prin furtunul de recirculare vapori de ulei, spre carburator, respectiv spre carcasa filtrului de aer, cum e la injecție. (cel puțin la Nova
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
pentru injectie nu cred ca arata ceva martorul de avarie, pt ca mai exista un martor dedicat injectiei....
daca nu mai sunt si alte posibile avertizari rezulta ca mi s-a aprins din cauza sondei de pe pompa de frana ![]() trebuie sa caut un ceas pt ulei si sa il montez .... pt orice eventualitate. intre timp cat mai tine frigu asta o sa scot din cand in cand dopul si sa il sterg ... ![]() |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
ATM |
![]()
Post
#10
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La a mea...ulei Aral, si face muci. Inainte aveam Mobil, tot muci. Si mai inainte aveam Elf, tot muci. Mama ma-sii, am tras concluzia ca eu am o masina mucoasa si gata. Nu-i sterg, nu-i bibilesc, ii las in pace. Uneori, cred ca mai infunda duza aia de pe traseul de gaze, si incepe sa balbaie motorul, dar o frana sanatoasa de motor rezolva problema si-si revine.
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
ceaki |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 7 January 07 From: cluj-napoca ![]() |
si eu am muci de aia la motor cu toate ca am ulei valvoline. anul trecut am avut ulei romanesc da nu aveam atatia. poate ca iarna trecuta nu a fost asa friguroasa ca acuma.
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
serhat |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 29 October 07 ![]() |
La fel am patit si eu de cand am schimbat marca uleiului. Inainte cu acelasi tip si marca de ulei nu facea deloc acei "muci". Am inteles de la cineva ca se produce o reactie chimica intre noul ulei si ce mai ramane din cel vechi (cu toate ca eu inainte de a face schimbul am "spalat" motorul pe interior cu solutie 2+2) . La fel intreb si eu daca dauneaza cu ceva ,mai mult carburatorului,ca ajunge si acolo putin...
|
--------------------
dacia
logan
2008 1.6 16v
- B 92 XXX
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#13
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Muci = condens dintre mediul extern temperatura rece si mediul intern stropi de ulei incinsi la temperaturi inalte. Multi spun ca fac rau dar toti merg cu el ,eu spun ca doar murdareste carburatorul pe interior. Nu am avut probleme din cauza acestor muci, se poare pun un mic filtru si se rezolva treaba.
This post has been edited by djasu82: 4 Jan 2008, 16:00 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
CodeXS |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 30 May 07 From: Timisoara ![]() |
Djasu: "Nu am avut probleme din cauza acestor muci,se poare pun un mic filtru si se rezolva treaba."
Mai multe detalii despre acel filtru te rugam.(de unde se poate cumpara, cum arata, ce face) |
--------------------
DACIA
1300
1973
|
|
ZTV |
![]()
Post
#15
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
da jos si capacul de la culbutori si vezi cate muci ai acolo, am schimbat aseara garnitura, si eu aveam muci
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#16
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
tzuku, de ctae ori ai schimbat garnitura la chiuloasa?
ca aici e topic de vreme rece: am pornit azi masina inzapezita...la prima cheie.... un relanti usor neregulat(se tupise zapada de la motor si a ajuns la delco), deci este un motiv dar la tzeava de esapament, sapada era neagra si putea ingrozitor a benzina. ce sa aiba? motor de 30 K km in 18 ani...merge pe strazi din an in pasti.... bujii prea slabe?(sinterom, daca au 300km e mult spus) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ca la ori ce masina la prima cheie combustibilul nu e aprins si e evacuat direct pe teava de esapament de aceea ti-a aparut zapada inegrita si na motorul e rece.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#18
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Si eu am muci cam multi mai ales cand ii bocna afara ,am 15W-40 Elf si are vreo 2000 de km ,(la schimbul urmator ii bag 10W tot Elf) si curat pasta aceea periodic din capac si furtunele aferente inclusiv la cel cu diuza ,
Mare mirarea a fost cand am gasit in carburator gheata formata de la condens,afara era vreo -10 si dupa ce l-am curatat cu palma functioneaza super mai ales de cand am si aprinderea ,multi sunt uimiti de felul cum porneste si functioneaza motorul ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Poate ajuta >> filtru123decantorpentrutb3.jpg
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#20
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
@Djasu_82
Acest filtru decantor se confectioneaza din ceva anume sau este de cumparat de undeva ,fi te rog mai concis si mai multe detalii daca se poate !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#21
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Il confectionezi si cu siguranta v-a da randament. Muci rezultati se vor scurge iar spre culbutori. Imaginatie sa ai ca restul il faci sigur sunt mai multe modele , la alti am vazut cu supapa de presiune dar nu stiu cat de mare e randamentul
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ZTV |
![]()
Post
#22
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
tzuku, de ctae ori ai schimbat garnitura la chiuloasa?
cristitranca, prima data am schimbat garnitura, era mancat si curgea un pic de ulei, am dat 2 ron pt garnitura si 25 minute a luat, acu sa vedem cat de bine am montat la loc ![]() |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#23
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
deci a luat sub 1 ora schimbarea garniturii....ms de raspuns
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Minel |
![]()
Post
#24
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
@Cristitranca
Tu citesti inainte sa postezi ?? ,omu' a scris clar ca a schimbat garnitura de la capacul de la culbutori nu garnitura de chiuloasa si citez "am dat 2 ron pt garnitura si 25 minute a luat" , am incheiat citatul Daca tu gasesti garnitura de chiuloasa cu 2 ron sa ne spui si noua !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#25
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Din cate stiu eu, sper sa nu ma insel, acei "muci" se numesc stearati si se formeaza din cauza condensului. Ei sunt caracteristici, in principal, uleiurilor minerale. Parca Dacia nu mai pune 20W, ci 15W in motoarele pe injectie. Iar 15W este semisintetic si de o calitate usor superioara, fapt care mai reduce cantitatea de muci formata. Un flushing nu-ti recomand, pentru ca poate crea si probleme. Iar principalul pericol nu este ca ajunge in carburator sau in filtrul de aer sau cine stie pe unde. Pericolul este ca substanta aia se depune peste tot pe unde trece uleiul, inclusiv prin traseele de ungere, subtiindu-le, chiar intrerupandu-le. Si asa te trezesti ca unele din manetoanele vibrochenului nu mai au ungere si incep sa apara batai ciudate in motor si altele si altele.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
iuly82 |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
Si eu am aceeasi belea de cand cu vremea asta, acea crema se afla din abundenta in furtunul ce vine de la capacul de chiulasa,in T-eu, in capul acelei diuze de plastic si a ajuns chiar si pe clapeta de soc...... ulei pun de un an numai Elf 10W40 Competition ST.......deci in nici un caz n-are nici o legatura cu faptul ca pui alt ulei cand faci schimbul periodic.
Ar fi mai bine sa scot un furtun de la capacul de chiulasa sub masina, pana trece vremea nasoala..... Unii zic ca este de vina una sau mai multe supape ce nu mai lucreaza bine, ce ziceti, e careva mai priceput de ne poate scoate la lumina si pe noi? |
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|
Minel |
![]()
Post
#27
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Eu am in plan azi sau maine sa imi montez un filtru decantor intre capacul de la culbutori si T-ul de la carburator , sunt curios de efectele care le va avea asupra "mucilor" ,eu sper sa fie benefice si pe termen lung ,
Daca o sa functioneze ok sper sa curat doar paharul filtrului ,o sa pun si o poza cu montajul dupa testele de rigoare This post has been edited by Minel: 8 Jan 2008, 13:44 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Cantitatea de spuma din capacul culbutorilor variaza cu calitatea uleiului si numarul de km facuti in oras pe distante scurte. La semi-sintetic apare doar un film de spuma.
Daciile 1310 Li au o mica problema cu inelele de etansare dintre cilindri si blocul motor care sunt din aluminiu. Aluminiul in contact cu metalele feroase se corodeaza fiind mai electronegativ decat fierul. Stai cu ochii pe nivelul lichidului de racire si pe nivelul uleiului. Eu am patit-o. Am si poze de la isprava asta. S-a intamplat cand masina avea cam 5-6 ani vechime, atat mie cat si altor 2 cunsocuti cu 1310 Li din 2000. Toti aveam garniturile de etansare din aluminiu. Asta e cea mai macabra posibilitate. Sigur ai chiar atat de multa spuma acolo ? Oricum daca e doar de la condens nu-ti fa griji ca nu pateste masina nimic. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Minel |
![]()
Post
#29
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Nivelul lichidului ii neschimbat de 2 luni de cand l-am pus iar a uleiului la fel ELF 15W-40 (2000 km rulati) ,motorul este pe masina din 2005 (asa am cumparat-o) si este pe carburatie ,
Enervant este ca imi ajunge si in diuza si am gasit si in carburator o bucata de gheata ,in rest nu am treaba ,functioneaza impecabil doar cand ii rece afara ,cand este peste 4-5 grade nu am treaba ! Chiar si la drumuri lungi daca este frig rau afara face destui "muci " Sper ca dupa montare sa nu mai am treaba !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
iuly82 |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
sa vedem acel filtru!
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 02:57 |