Intrebare debraiere
![]() ![]() ![]() |
Intrebare debraiere
cannavaro |
![]()
Post
#1
|
||
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|||
Merced |
![]()
Post
#2
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pai nu mai puneau astia ambreiaj daca nu se intampla nimic. Daca ai facut asta de cateva ori din greseala nu cred ca ai avut ce strica, dar daca faci asta mereu pai sa stii ca n-o s-o duca mult cutia ta. Oricum cred ca e uzata bine, ca altfel n-ai putea face asta cu usurinta, decat la anumite turatii. Pana la urma la anumite turatii poti chiar schimba vitezele fara sa folosesti ambreiajul, dar cred ca ai rupe o cutie pana te-ai invata.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
cannavaro |
![]()
Post
#3
|
![]() . Group: Members Posts: 812 Joined: 15 July 05 From: Ploiesti ![]() |
Uzata uzata...la dacie inteleg..am scos-o din viteza pe la 60-70 km/h in viteza a 4-a. Merge doar sa o scot din viteza...dar sa bag in alta treapta nu merge.
De cealalta masina Fiat Albea care are 9000 de km rulati ce sa mai zic? La fel o pot scoate din viteza..si nu e vorba de vechimea cutiei!! |
--------------------
Dacia
1300
TSP
- PH-89-XXX Dacia 1300 1981 - B-83-GRS
|
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
f rar am apasat ambreiajul la scoaterea din viteza la toate masinile cu care am mers
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si eu ! nu se intampla absolut nimic, de 10 ani tot asa fac
![]() Sa nu o scoti totusi in frana de motor sau accelerare...de fapt vezi ca merge foarte greu in aceste cazuri. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#6
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Din lene/scarba in trafic am mai impins si eu in schimbator la Cielo, inainte sa apas ambreiajul si nu mi-a iesit niciodata din viteza, o data a carait putin si daca impingeam cu putere poate iesea dar am preferat sa apas si pe ambreiaj inainte.
Totusi chiar e greu de apasat o pedala inainte? ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#7
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu mai incercati asa ceva:) pe estate-ul lui marius;) merita;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sefu_alx |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
eu nu o scot pe liber decat cand sunt pe loc.
|
--------------------
x
y
2009
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si cum schimbi?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
pai de la clapetele din spatele volanului
![]() ma refeream ca nu merg cu masina scoasa din viteza..asa am invatat cand am facut scoala si asa m-am obisnuit... ![]() |
--------------------
x
y
2009
|
|
mad toz |
![]()
Post
#11
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu se intampla nimic daca scoti din viteza fara ambreiaj,dar cum a zis si argon sa nu o scoti in accelerare si frana de motor.
SI la anumite turatii intra si in viteza fara ambreiaj,fara sa caraie cutia deloc(intra ca si cum ai apasa ambreiaju). |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
PaulT |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu se intampla absolut nimic.Doar sa nu fii in demaraj sau in frana de motor.Si eu fac mereu la fel(atunci cand trebuie doar sa scot din viteza,nu sa si schimb) si merge la fel de usor cu orice masina,noua sau veche.Ideea e sa prinzi momentul cand nu e in sarcina.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
puiu82 |
![]()
Post
#13
|
![]() MOTANU'RAPIDIST! Group: Members Posts: 1.940 Joined: 15 August 05 From: bucuresti,giulesti ![]() |
QUOTE(mad toz @ 11 Sep 2007, 14:39) Nu se intampla nimic daca scoti din viteza fara ambreiaj,dar cum a zis si argon sa nu o scoti in accelerare si frana de motor. SI la anumite turatii intra si in viteza fara ambreiaj,fara sa caraie cutia deloc(intra ca si cum ai apasa ambreiaju). Si care sunt acele turatii,se poate se stim si noi? |
--------------------
Toyota
Auris
2011
- B-999-CGS Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad. |
|
Andrul |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru' Group: Members Posts: 208 Joined: 4 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Turatia la care rotile care intra in angrenare in CV sunt sincronizate. Daca nu, aceasta va carai. Astea difera de la masina la masina.
Parca pe camioanele vechi se facea dubla debreiere (parca asa se numeste), ca sa nu mai apese ambreiajul, scotea din viteza, tura pana la turatia la care intra in angrenare, si baga in viteza. This post has been edited by Andrul: 11 Sep 2007, 21:45 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
- B-XX-XXX
|
|
Adydum |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 23 July 06 From: Constanta ![]() |
Daca sincronizezi viteza cu turatia merge fara probleme. Dar face parte din categoria scarpinatul urechii stangi cu piciorul drept. Tot la fel merge si actionarea semnalizarii cu mana dreapta, a schimbatorului cu stanga etc
|
--------------------
Chrsler
Grand Voyager
2001
- 4812 SV 85 4812 SV 85, CT 08 FST , CT09FST, B05ZFF, Nav-CT 235
|
|
RMS |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Eu am reusit sa le schimb dar doar la retrogradare (din 5 in 4). De scos din viteza iese relativ usor, la intrat in viteza inferioara mai trebuie ajutata un pic cu acceleratia (sincronizarea rotilor din cutie).
Turatiile de sincronizare se pot determina dar e mai complicat si difera de la masina la masina. trebuie luate in calcul razele rotilor, viteza, diferite rapoarte si numere de dinti ale rotilor din cutie si ale planetarei (si poate mai e ceva dar nu mai stiu acum). Nu e imposibil dar e foarte greu de determinat toate variabilele care intra in calcul. Ar mai trebui si un turometru care sa arate foarte exact turatia motorulu, trebuie sa mentii foarte bine acea turatie ceea ce mi se pare cel mai aproape de imposibil. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Intrebare: Care ar fi avantajul?
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
RMS |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
unul singur pe care il vad eu : daca se rupe in mers cablul de ambreiaj sau ramane ambreiajul cuplat poti totusi, cu foarte mare greu, sa nu ramai in mijlocul campului.
In rest numai dezavantaje. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
PaulT |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea are rost sa incercati sa schimbati vitezele fara ambreiaj.Un lucru bun ar fi doar sa scoateti din viteza(cand opriti masina la semafor,etc) fara sa calcati ambreiajul.Mai ales in aglomeratie,cand te misti doar cate 10m...Daca se rupe cablul sau nu mai decupleaza placa de presiune se poate merge fara probleme.Cu pornirea de la un semafor de exemplu e mai greu,adica se opreste motorul,se introduce in treapta 1,si se actioneaza demarorul cu masina in viteza...dupa care se schimba vitezele fara ambreiaj.In caz de probleme cu ambreiajul se poate merge si asa,dar pana la primul service,ca nu prea e bine pentru cutie
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
holograma |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 20 December 06 ![]() |
QUOTE(Andrul @ 11 Sep 2007, 22:44) Parca pe camioanele vechi se facea dubla debreiere (parca asa se numeste), ca sa nu mai apese ambreiajul, scotea din viteza, tura pana la turatia la care intra in angrenare, si baga in viteza. dublul ambreiaj la camioane se foloseste la schimbarea intr-o treapta superioara. la schimbarea intr-o treapta inferioara se debaraiaza, se da un "shpritz" (o accelerare scurta) si apoi se introduce in treapta de viteza cu ambreiajul apasat. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#21
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Spritul ala si 2 apasari de ambreiaj - una inainte si una dupa - formeaza asa zisul dublu ambreiaj
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#22
|
![]() - Group: Members Posts: 22.564 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(argon @ 11 Sep 2007, 12:33) Sa nu o scoti totusi in frana de motor sau accelerare...de fapt vezi ca merge foarte greu in aceste cazuri. Parca-l vad ca ramane cu schimbatorul in mana ...This post has been edited by IRONICK: 12 Sep 2007, 14:04 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
eu cred ca v-ar trebui cutii automate ca sa scapati de griji.
spritul ala il fac si eu la introducerea in viteze inferioare pentru ca intra usor in acest fel in cazul in care retrogradez la o turatie mare in treapta inferioara.sa zicem a 2 a la 40 la ora.insa nu apas de doua ori ambreiajul. |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
@Andy_ACS:
Termenul utilizat este dublu-debreiaj si nu dublu ambreiaj. |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#25
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
E corect cum spui tu, dar toti soferii (de camioane de obicei) folosesc termenul de dublu ambreiaj. Asta e denumirea "populara"
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Desi recunosc ca nu am facut niciodata asta (nici nu am scos si nici nu am bagat in viteza fara apasarea pedalei de ambreiaj), deci in acest caz as vorbi ca neinitiat in procedura asta, pur si simplu nu gasesc nici farmecul, nici utilitatea. Ma rog....
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Mirciulik |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
probabil in curand o sa incercati sa virati dreapta fara sa trageti de volan..ca si asa ce rost are.....
|
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
e bine de stiut cum sa schimbi treptele de viteza fara ambreiaj, dar nu e bine sa faci asta in conditii normale.
mie unul mi s-a rupt cablul de ambreiaj(defapt gulerul ala care tine camasa cablului in pedalier) cand eram la peste pe balta, si am reusit sa plec cu ea si pana acasa sa schimb si a 4-a(4 din 4). This post has been edited by marius-gabriel: 12 Sep 2007, 20:06 |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Kruger |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.660 Joined: 18 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(han_1.6 mpi @ 12 Sep 2007, 14:21) eu cred ca v-ar trebui cutii automate ca sa scapati de griji. spritul ala il fac si eu la introducerea in viteze inferioare pentru ca intra usor in acest fel in cazul in care retrogradez la o turatie mare in treapta inferioara.sa zicem a 2 a la 40 la ora.insa nu apas de doua ori ambreiajul. Da, si eu fac lucrul asta. Mai ales cand trec dintr-a patra intr-a treia, unde la mine mai agata de obicei. Cu sprit din acceleratie, intra foarte usor. Ii dau o mica talpa in momentul in care tin ambreiajul apasat. |
--------------------
Honda
Accord
2005, Sport Tourer Automatic 2.0 VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA |
|
roland |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(marius-gabriel @ 12 Sep 2007, 20:05) mie unul mi s-a rupt cablul de ambreiaj(defapt gulerul ala care tine camasa cablului in pedalier) cand eram la peste pe balta, si am reusit sa plec cu ea si pana acasa sa schimb si a 4-a(4 din 4). Sunt de acord ca poti schimba vitezele fara ambreiaj. De scos e mai usor, de bagat e mai greu, dar se poate. Dar ma intreb: cum ai plecat de pe loc? Cred ca a trebuit sa pleci de pe loc, nu? Cum ai bagat atunci in viteza? Nu ma intelege gresit, nu neg ce ai facut tu, dar sunt curios cum se poate... |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 00:23 |