Rateuri la rece, da in nas si pocneste
![]() ![]() ![]() |
Rateuri la rece, da in nas si pocneste
bitu72 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 3 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia BERLINA
1300 L
99
- -
|
|||
Sorin_18 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
apsolut nimic nu trebui reglat mi se pare normal sa faca asa la rece.....daca la cald isi revine totul e ok??am dreptate??ma corecteaza cineva??
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Marius* |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 20 November 07 ![]() |
Verifica bujiile si fisele !
Bafta ! |
--------------------
VW
1J5
ATD 2OO4
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#4
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
bitu72 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 3 July 06 ![]() |
Bujiile le am de 2 luni sunt noi Denso w20fp-u , recomandate pe forum ca bujii bune.
Fisele sunt Tesla siliconate, le am de un an. Cum verific fisele daca sunt in regula? |
--------------------
Dacia BERLINA
1300 L
99
- -
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#6
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
in afara de aparatele de masura, controlul simplu, rapid si destul de eficient il faci cu motorul pornit. scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci nu e de la fise si/sau bujii. daca e asa, verifica culbutorii si/sau tijele sa nu fie indoite.
bujiile sunt foarte bune, la fel si fisele. alta posibilitate (desi sumbra si asta) e sa ai apa in ulei si sa inghete amestecul de ulei+apa de pe anumiti culbutori. sau daca vrei mai multe motive, as putea sa-ti mai spun vreo cateva dar alea sunt deja cu probabilitate mica si costa destul de multi bani. |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Sorin_18 @ 15 Jan 2008, 09:54) apsolut nimic nu trebui reglat mi se pare normal sa faca asa la rece.....daca la cald isi revine totul e ok??am dreptate??ma corecteaza cineva?? ![]() Inseamna ca si tu trebuie sa-ti reglezi motorul ![]() Un motor ok, nu are nici un rateu, nici la rece nici la cald, si nici nu da in nas. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bitu72 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 3 July 06 ![]() |
Asta am intrebat si eu. Ce si cum trebuie reglat?
Ca mai da in nas cind motorul e rece e un simtom foarte frecvent, probabil ca 80% din dacii se mai scutura dimineata pe frig. Dar cu pocniturile din esapament nu e in regula si nu as vrea sa stric ceva pe la motor. Pt. ca pe acolo sunt cauzele dar nu stiu eu sa le dibui. |
--------------------
Dacia BERLINA
1300 L
99
- -
|
|
Minel |
![]()
Post
#9
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Culbutorii cum sunt ???
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bitu72 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 3 July 06 ![]() |
Nu am habar.
|
--------------------
Dacia BERLINA
1300 L
99
- -
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#11
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
ceva de genul asta am patit si eu ........imi dadea rateuri la greu speriam lumea pe strada ........problema era ruptorul de la delcou....am luat de la dezemembrari alt delcou
![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
msanyix |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Imprietenitiva cu idea
Nu prea stiu Dacie care sa nu deie la primele 2-3 pedale din nas (cu carb si aprindere clasica) Asta nu inseamna ca nu exista. bitu72: Verifica platina si bujiile |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
HellRaiser |
![]()
Post
#13
|
![]() Oameni suntem, printre animale traim! Group: Members Posts: 87 Joined: 2 January 08 From: Bucuresti; Titan City ![]() |
QUOTE(tgg2k @ 15 Jan 2008, 10:59) ... scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci nu e de la fise si/sau bujii... Fix contrar. Porneste motorul, lasa'l sa se incalzeasca iar pe urma (cu motorul pornit) scoti fisa de la bujie, observi daca modifica turatia, o bagi la loc si continui operatiunea la toate bujiile. Daca la scoaterea unei fise motorul nu isi schimba turatia atunci e bujia si/sau fisa respectiva. In momentul in care scoti fisa unei bujii si nu se intampla nimic atunci bujia respectiva nu da scanteie. Vei vedea ca daca scoti o fisa buna de la o bujie buna, motorului ii vor scadea turatiile deoarece va merge in 3 bujii. Nu stiu ce e cu tgg, cred ca de la oboseala ca am vazut ca se pricepe. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B - 72 - *** ---===*** Inca astept un raspuns concret*De ce doar pe amenzile mele scrie pretul corect ? ***===---
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#14
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Mai sunt si care nu dau in nas daca sunt corect motoarele reglate carburatia corect reglata si carburatorul in stare perfecta de functionare. Ideea e sa se ia totul la rand , daca carburatorul e curat si functioneaza corect , se trece la aprindere se verifica fise bujii bobina de inductie platina sa nu fie impuscata daca e se curata pe smirghel se verifica distanta si calcaiul platini acela din textolit. In final se da jos capacul de la culbutori si se verifica culbutori , se regleaza admisie 0.15-0.20 si evacuare 0.20-0.22 totul se regleaza la rece fiindca la cald (dupa oprirea motorului) valorile se vor mari.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
msanyix |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Pai, parca la cald merge motoru` bine fara rateuri.
Atunci ce rost are sa incerce la cald chestia de depistare a bujiei defecte. bitu72 iti zic cum sa depistezi bujia defecta. DACA ESTE VREUNA DEFECTA - scoti capacul de delco, luleaua si capacul acela din plastic care este dedesubt - intorci motorul in asa fel ca platinile sa fie inchise - scoti din capacul delco una dintre fisele care vin la bujie si pui pe bobina in locul fisei centrale - pui contact, scoti fiecare bujie - ieie pe rand fiecare bujie o pui in fisa, latura atingi undeva de masa si deschizi platinile cu o surubelnita - daca iti da scanteie ca lumea (sper ca sti cum trebuie sa arate scanteia) atunci este buna - de preferat sa faci si cu bujiile reci si cu bujiile calde poate ca apare defectul la diferite variatii de temperatura !!! ATENTIE PERICOL DE ELECTROCUTARE !!! asa ca tine bujia in asa fel incat sa nu te atingi de el, sa ai surubelnita izolata si de preferat sa nu te atingi de masina ca curentu sa nu se descarce prin tine. BAFTA sper sa supravietuiesti |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
HellRaiser |
![]()
Post
#16
|
![]() Oameni suntem, printre animale traim! Group: Members Posts: 87 Joined: 2 January 08 From: Bucuresti; Titan City ![]() |
La verificarea bujiilor este irelevant daca motorul este sau nu cald sau rece. Eu am sfatuit la cald ca sa toarca frumos si sa isi dea seama mai usor la ureche.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B - 72 - *** ---===*** Inca astept un raspuns concret*De ce doar pe amenzile mele scrie pretul corect ? ***===---
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eu am reputatia sub 0 asa ca credeti pe cine doriti. Multumesc Liviu si Argon. Bafta baieti...S-a vorbit destul aveti documentatie garla ,folositi functia cautare . Din vorbe si scrisuri nu rezolvati multe fiecare stie cum se manifesta motorul cautati documentatie si v-a explicati singuri dupa aceea . Totul se ia pe bucatele daca vrei sa elimini defectiunile sau sa le previ.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 15 Jan 2008, 21:41) Eu am reputatia sub 0 asa ca credeti pe cine doriti. Multumesc Liviu si Argon. Bafta baieti...S-a vorbit destul aveti documentatie garla ,folositi functia cautare . Din vorbe si scrisuri nu rezolvati multe fiecare stie cum se manifesta motorul cautati documentatie si v-a explicati singuri dupa aceea . Totul se ia pe bucatele daca vrei sa elimini defectiunile sau sa le previ. nu conteaza reputatia de multe ori ai da sfaturi foarte bune |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#19
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
la rece daca e si un ralanti scazut si ii mai scoti o fisa, f probabil sa se opreasca..dar macar ai verificat bujia.....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
vallyyy |
![]()
Post
#20
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare.
Cauze și remedii: arcul ruptorului este slab;(constatarea se face prim măsurarea cu dinamometrul) arcul trebuie să fie întărit sau înlocuit. brațul ruptorului se mișcă greu, arborele ruptorului se rotește anormal, prea mic pentru închiderea contactelor , arborele cu came este uzat, condensatorul are scurgeri de curent etc.; este necesar ca să se curețe și să se ungă arborele cu came și să se înlocuiască piesele uzate (arbore, condensator etc.) |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
RIon |
![]()
Post
#21
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Cand pleci, ai socul tras cativa km, sau cateva minute, sau nu?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#22
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
QUOTE(vallyyy @ 16 Jan 2008, 13:24) Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare. Cauze și remedii: arcul ruptorului este slab;(constatarea se face prim măsurarea cu dinamometrul) arcul trebuie să fie întărit sau înlocuit. despre ce arc vorbesti? QUOTE brațul ruptorului se mișcă greu, arborele ruptorului se rotește anormal, prea mic pentru închiderea contactelor , arborele cu came este uzat, condensatorul are scurgeri de curent etc.; este necesar ca să se curețe și să se ungă arborele cu came și să se înlocuiască piesele uzate (arbore, condensator etc.) ce numesti brat al ruptorului? despre ce arbore al ruptorului este vorba? |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#23
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
desfa delcoul si o sa vezi ca are un ruptor cu un arc acolo ar putea fi problema daca ai joc mare acolo iti da rateuri cel putin asa am patit eu .........am schimbat tot delcoul si am scapat .....se pot mesteri si chichitele astea da nu m-am complicat
![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#24
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Bai frate, despre ce masina vorbim aici ca eu nu stiu la dacie nici un arc la nici un ruptor ... Fii te rog dragut si incearca sa fii mai explicit sa pricepem si noi despre ce este vorba!
|
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#25
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
QUOTE(HellRaiser @ 15 Jan 2008, 20:01) a... ce-i cu mine?! ![]() ![]() @ionut.tanase postul lui vallyyy cu "Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare." e din manualul de dacie, daca bine retin. iar postul de mai sus era o completare a lui... deci dacia de care se vorbeste acum e "dacia 1300 in general" ![]() @msanyix tie iti place sa fi extrem... aia e tehnica sigura de electrocutare si/sau macar sa transpiri destul incat sa dai 3-4 kg jos in rest... bitu72 ai rezolvat ceva?! sau te-ai curentat?! sau tot asa face?! |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#26
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
mersi tgg2k ca i-ai lamurit ce si cum ..Bafta
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
bitu72 |
![]() ![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 3 July 06 ![]() |
Din pacate nu am reusit sa fac verificarile pe care mi le recomandati. Ajung acasa seara tirziu. Simbata asta o sa ma ocup de problema.
Totusi aseara pe bijbiite am scos bujiile pe rind si la fierare motorul scadea in turatie evident. De aici pot sa trag coclizia ca bujiile sunt OK? Alt amanunt pe care l-am observat ar fi ca rateurile (pocniturile in esapament) apar cind motorul este rece si turatia motorului este sub 2000 rot/min. ![]() |
--------------------
Dacia BERLINA
1300 L
99
- -
|
|
Minel |
![]()
Post
#28
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ma repet ,culbutorii au fost vreodata verificati sau reglati ???
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bitu72 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 3 July 06 ![]() |
Acum un an jumate avea un tzacanit permanet la motr si am duso la mecanic si asta a scos capacul de la culbutori si cu o cheie speciala a reglat ceva pe acolo. Am inteles ca ar fi reglat tacheti. Eu am masina de 3 ani si nu am mai umblat la nimic altceva.
This post has been edited by bitu72: 18 Jan 2008, 08:57 |
--------------------
Dacia BERLINA
1300 L
99
- -
|
|
msanyix |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
QUOTE(tgg2k @ 16 Jan 2008, 13:07) a... ce-i cu mine?! ![]() ![]() @ionut.tanase postul lui vallyyy cu "Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare." e din manualul de dacie, daca bine retin. iar postul de mai sus era o completare a lui... deci dacia de care se vorbeste acum e "dacia 1300 in general" ![]() @msanyix tie iti place sa fi extrem... aia e tehnica sigura de electrocutare si/sau macar sa transpiri destul incat sa dai 3-4 kg jos in rest... bitu72 ai rezolvat ceva?! sau te-ai curentat?! sau tot asa face?! Stiu ce este o metoda destul de extrema dar daca nu te atingi de bujie nu te curenteaza (nu am zis ca nu m-a curentat niciodata), dar nu stiu alta metoda pentru verificarea bujiilor. Sunt unele care dau scanteie pe langa contacte dupa 2-3 deschideri de platina sau dau scanteie incorecta. Asa cel putin vezi cu ochiul ce se intampla acolo. Stiu ca exista un aparat de testare a bujiilor dar personal nu l-am intalnit niciodata. Ca exemplu m-a sunat saptamana trecuta un prieten (tinichigiu) ca sa vad care este problema cu un nova care era la el pt reparatii pornea greu si statea la relanti cu acceleratia apasata pana la jumate si dadea pocnituri, trepida ... in fine problema era cu bujiile toate 4 erau bulite unul dadea scanteie cat de cat ok dar nu a putut depista el problema ca a incercat cu metoda de scoatere a fiselor si cu metoda inlocuire a bujilor pe rand ca nu avea un set cmplet de bujie. Si metoda mea de testare a dat rezultat (cand am auzit cum merge stiam ca acolo este problema, ca si al meu cand buleste atunci buleste 3 deodata si tot asa face) |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:27 |