intretinerea berlinei pe timp de iarna
![]() ![]() ![]() |
intretinerea berlinei pe timp de iarna
Valentine |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus
2009
|
|||
Liviu |
![]()
Post
#2
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Hmmm .. prima iarna .... de cand e berlina ??? daca e "proaspata" ... nu trebuie sa faci nimic .. doar sa ai niste lanturi in portbagaj (eventual mai adaugi o lopata de campanie si un saculet cu nisip). Ar fi bine si niste cauciucuri de iarna (macar pe fata) ....
Aaaa .. si sa nu uit ... VERIFICA-TI BATERIA ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Valentine |
![]()
Post
#3
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
e din 98 ea ... are cam vreo 50,000 km .... si se tine destul de bine ... de curand am facut franele, schimbat sabotii pe spate, si caucicurile pe fata, dar nu all - weather. Nu imi trebuie decat pentru oras.
De unde iau lopatica, si la ce imi foloseste saculetu' de nisip ? bateria cum mi-o verific (n-as vrea la service ca chiar nu mai vreau sa bag bani in ea ) ... :? ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
Liviu |
![]()
Post
#4
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Lopatica te ajuta sa iesi din zapada (dar daca zici ca nu iesi din oras .. atuncu nu iti trebuie ... si nici saculetul de nisip) ..
Bateria se verifica la service ![]() ![]() ![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Valentine |
![]()
Post
#5
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
pai deja a fost o zi -- acu 2 saptamani cand a fost mai frig, lunea aia in care a inceput scoala si ploua in disperare - nu a mai pornit atunci ... am stat juma' de ora ... pana la urma mi-am amintit ca trebuie sa trag socu'
![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
paulp |
![]()
Post
#6
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
De testat bateria, poti incerca la reprezentanta Rombat. La Iasi au un fel de tester care iti spune starea bateriei. Nu stiu daca e valabil pentru toate modelele de baterie.
Oricum pentru iarna e bine sa ai la indemina si un spray de pornit. Ajuta cind e frig. 8) |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Marty |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Bateria se incearca cel mai bine cu o cheie de 22-24 , pusa pe ambele borne! Ce dracu' ma, n-ai indicator in bord? Dimineata, invirti cheia pina se aprind accesoriile(nu pornesti motorul!) si vezi ce-ti indica acul ala. Daca e pe mijloc, e de bine!
Ia-ti saculetul ala de nisipa la tine pentru ca la iarna, la semafoare se va forma niscai gheata. Pina sa vina Basescu cu trupa de interventii, s-ar putea sa treaca citeva ore, asa ca s-ar putea sa ai surpriza sa ramai ca vacan-n plop, nemaiplecindu-ti masina de la semafor, desi rotile se invirt. Chestia e ca la semafoarele care sunt in linie dreapta, mai greu sa se intimple asa ceva, dar la semafoarele care sunt o idee in rampa (vezi Calea Dorobanti - Bdul. St. cel Mare, sens de venire dinspre ASE) ai dat de dracu', de ma-sa, de ta-su' si de inca citiva verisori d-ai familiei! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
paulp |
![]()
Post
#8
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Marty, daca te bazezi pe indicatorul de incarcare din bord ai toate shansele sa ramii fara baterie. Am facut si eu taraboi ca indicatorul imi arata ca incarca prea putin si cind am pus testerul mi-a aratat 14.2 V incarcare fara consumatori, si 13.5 cu consumatori activi.
Problema omului era nu cum incarca (aia tine de alternator si de releul de incarcare), ci daca bateria e OK si cum poate sa o testeze. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Marty |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
paulp, iar nu citesti tot mesajul ? am zis sa se uite la indicator, cu accesoriile aprinse, fara sa porneasca motorul. nts nts nts
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
paulp |
![]()
Post
#10
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Scuze, acum l-am recitit shi am inteles.
Ce vrei, dupa cursa de aseara sint mai somnoros :oops: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Maska |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Pregatirea de iarna ar fi cam asa: reglare aprindere la un service + schimbat bujii, platina, delcou si fishe. Bateria sa fie in stare buna cum s-a scris si mai sus insa aprinderea este cea mai importanta. Apoi va trebui sa ungi chederele cu antigel si sa injectezi tot antigel in butucii de la usi si portbagaj. Sa ai pregatit calandru. Cam astea ar fi fara sa mai adaug ceea ce stim deja cu totii ( cauciucuri bune, antigel, dezaburitor functional, caldura, etc.).
|
--------------------
Citroen
C4 Coupe
2008
|
|
Valentine |
![]()
Post
#12
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
si cam cat costa reglarea aprinderii ... si cand ar trebui sa o fac ... ?
indicatiile astea sunt valabile in general, sau in special se aplica la berlina (reglarea aprinderii) ? |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
Maska |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Reglare aprindere = 450.000
Piesele = cam 350.000 E de preferat sa o faci la inceputul sezonului rece....eu iti sugerez 1 nov. Indicatiile astea sunt valabile pentru orice masina cu carburatie. Eu personal fac lucrul asta in fiecare an la inceputul iernii si nu am avut probleme indiferent cat de ger a fost. |
--------------------
Citroen
C4 Coupe
2008
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#14
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pregatire iarna break
antigel - 100000 bujii - 250000 (Bosch) platina - 120000 (BOsch) condensator - 75000 (Bosch) capac delco - 60000 robinet caldura - 130000 baterie (aia veche nu cred ca mai tinea) - 1750000 (Zap Vector 62 Ah) manopera (reglare joc tacheti, aprindere, inlocuire antigel, aerisire sistem racire, inlocuire baterie, verificare baterie si sist. electric + restul verificarilor obisnuite) - 600000. Mai trebuie sa schimb uleiul si am terminat - 450000 + 50000 manopera. Rezultat: porneste excelent. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#15
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
hmmm cam mult
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#16
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Cum mult? :shock: De abia e 100 de euro
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai da, asa zic si eu. Totusi, daca scazi bateria, robinetul si capacul delcoului si faci tu cam totul (mai putin tachetii ca acolo e cam complicat si merita sa ti-i regleze un specialist) iesi mult mai ieftin. Bine acum ideea este ca n-are rost sa te zgarcesti prea mult si sa iei piese proaste si ieftine (sinonime cu romanesti sau contrafacute) ca nu ai nici pe departe acelasi rezultat si stai in decembrie la 6.30 dimineata in gerul al mai mare dand la cheie de 15 ori sau/si mai rau, impingand la ea. Din proprie experienta iti spun ca am incercat cam toate marcile de bujii/platine/condensatoare de la romanesti, cehesti pana la nemtesti si rezultatele cele mai bune le au bujiile Bosch, platinele si condensatoarele Doduco sau Bosch (eu le prefer pe cele din urma desi sunt duble ca pret).
Inca un sfat. Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#18
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
da 100 de euro e mult - planuiesc sa imi iau solenza pana incepe iarna, dar daca nu reusesc (considerentele financiare) trebuie sa mi-o pregatesc de iarna.
![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
paulp |
![]()
Post
#19
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme. Bogdane, inainte de a da sfaturi, pune mina si incearca-le chiar tu. Sfatul asta NU-I BUN. ![]() Eu m-am luat dupa tine si rezultatul a fost (ca efect negativ) ca mi-am facut tot motorul numai ulei. ![]() A crecut presiunea in baie (pentru ca de fapt duza aia preia doar cit ii trebuie ca sa echilibreze presiunea) si mi-a aruncat ulei pe la buson (Si abia spalasem motorul :cry: ). Intr-adevar parca mergea mai bine, dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
aviasol |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline). varza sunt berlinele alea care fumega pe sub baia de ulei pe furtun ![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
paulp |
![]()
Post
#21
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Aviasol, nu toate sint varza. Tata doar ce a schimbat setul si merge asa fara probleme. Doar ca el a pus furtunul intr-o sticla de plastic si admira cita apa se poate stringe. De fapt e vorba de condensul care apare in motor (si pe care noi, cei amariti, il bagam in carburator).
Intr-adevar sint unele berline care scapa compresie in baie (omul nu e dispus sa schimbe segmentii) si la care intr-adevar iese mai mult fum decit condens pe furtun, dar eu vorbeam de motoare care nu consuma ulei si la care problemele de condens deranjeaza iarna. Vara nu e nici o problema ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#22
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Eu nu stiu despre ce furtun vb'ti. Eu nu asha ceva !
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
paulp |
![]()
Post
#23
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
E vorba de furtunul care iese de la capacul chiulasei si intra intr-un T ce corespunde cu carburatorul si alt furtun de readmisie a gazelor.
Sigur ai asa ceva. Toate berlinele si Novele GT au. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#24
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Asha este, il stiu. Dar la mine nu fumega ala.Cel putin cat e cuplat la t'ul ala!
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
Marty |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Furtunul ala e crima curata pentru motor! Ginditi-va ca la cea mai mica frina de motor ala TRAGE, nu sufla! Ia tot praful, noroiul, zloata de pe jos si v-o baga voua in carbelitor. Nu va mira ca e super jegos carburatorul, plin de noroi si alte timpenii ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
paulp |
![]()
Post
#26
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Pai, nu fumega cit este cuplat, ci cind este scos din T.
Ideea era sa pui un furtun prelungitor si sa-l scoti din T. Dar daca nu ai probleme mai bine lasa-l asa cum e de la mama lui. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
aviasol |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.000 Joined: 3 April 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Nu va mira ca e super jegos carburatorul, plin de noroi si alte timpenii ? scobirori , prezervaive si tot ce mai arunca romanu pe geam din masina ![]() |
--------------------
VW
GOLF V 1.9 TDI
2006
- WTX galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional ! |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#28
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme. Bogdane, inainte de a da sfaturi, pune mina si incearca-le chiar tu. Sfatul asta NU-I BUN. ![]() Eu m-am luat dupa tine si rezultatul a fost (ca efect negativ) ca mi-am facut tot motorul numai ulei. ![]() A crecut presiunea in baie (pentru ca de fapt duza aia preia doar cit ii trebuie ca sa echilibreze presiunea) si mi-a aruncat ulei pe la buson (Si abia spalasem motorul :cry: ). Intr-adevar parca mergea mai bine, dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline). Eu chiar am facut asa cum am scris si masina merge bine de vre-o luna. Nu mi-a dat uleiul afara. Imi pare rau sa aud ca ai patit asa ceva dar crede-ma ca la mine nu s-a intamplat nimic, altfel n-as mai fi postat. Nu sunt sadic sa ii fac pe altii sa sufere. Oricum eu tot asa o sa tin masina ca merge motorul mai bine si nu mi sa mai imbacseste carburatorul de ulei. Ref. la solutia cu cei care isi scot furtunul afara nu prea as adopta-o ca tot uleiul sa duce pe apa sambetei. Bine poate daca pui ulei de 60000 lei litrul parca ar mai merge. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
BBC |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
La berlina am fost obligat pe timpul iernii sa scot furtunul care iese din capacul culbutorilor pentru ca imi aparea o spuma alba (condens) care imi infunda carburatorul. Locul din care iese furtnul nu trebuie astupat, trebuie astupat bratul T-ului de la carburator unde intra acel furtun.
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
mike.omega |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 3 October 03 From: Constanta ![]() |
Pornirea daciei pe timp de iarna nu e o mare catastrofa daca te pricepi
![]() Deoarece in vara i-am facut set motor si curatat radiator, acum in toamna ii trebuie antigel, termostat nou si cam atat! Are bujii bosch de anu trecut si in torpedou stau de paza un capac de delcou si platina :wink: Intrebare: Ce sa folosesc pt incuietori??? Iarna trecuta am reusit sa stric incuietoare de la sofer de acum daca ii pui siguranta si inchizi usa, nu se inchiua:( dar am rezolvat-o :wink: Un mic record: asta iarna a pornit dacia dupa 5 zile de stat in fata blocului cu nopti la -20 de grade, la PRIMA cheie ![]() |
-------------------- Just ME!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th July 2025 - 21:35 |