DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> intretinerea berlinei pe timp de iarna

Valentine
post 28 Sep 2003, 23:30
Post #1


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




ceva sfaturi - e prima mea iarna cu berlina ... sper sa o schimb, dar stiti cum e niciodata nu stii cum se invarte roata (mai ales la dacii biggrin.gif:D) ... deci ... astept sfaturi


--------------------
Ford Focus 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 28 Sep 2003, 23:42
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Hmmm .. prima iarna .... de cand e berlina ??? daca e "proaspata" ... nu trebuie sa faci nimic .. doar sa ai niste lanturi in portbagaj (eventual mai adaugi o lopata de campanie si un saculet cu nisip). Ar fi bine si niste cauciucuri de iarna (macar pe fata) ....

Aaaa .. si sa nu uit ... VERIFICA-TI BATERIA smile.gif ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 28 Sep 2003, 23:50
Post #3


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




e din 98 ea ... are cam vreo 50,000 km .... si se tine destul de bine ... de curand am facut franele, schimbat sabotii pe spate, si caucicurile pe fata, dar nu all - weather. Nu imi trebuie decat pentru oras.

De unde iau lopatica, si la ce imi foloseste saculetu' de nisip ?

bateria cum mi-o verific (n-as vrea la service ca chiar nu mai vreau sa bag bani in ea ) ...
:? smile.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 28 Sep 2003, 23:57
Post #4


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Lopatica te ajuta sa iesi din zapada (dar daca zici ca nu iesi din oras .. atuncu nu iti trebuie ... si nici saculetul de nisip) ..

Bateria se verifica la service sad.gif .. ideea e ca trebuie verificata concentratia de acid .... si starea elementilor ... sincer ... nu stiu cum se face ... . Dar .. un test simplu este sa astepti prima noapte friguroasa (cu temp sub zero) si sa vezi daca o ia la cheie (la a doua a treia a .... ) relaiv usor in dimineata ce urmeaza smile.gif .... daca face figuri si nu vrea sa invarta electromotorul vioi .... iti dai tu seama smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 29 Sep 2003, 00:03
Post #5


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




pai deja a fost o zi -- acu 2 saptamani cand a fost mai frig, lunea aia in care a inceput scoala si ploua in disperare - nu a mai pornit atunci ... am stat juma' de ora ... pana la urma mi-am amintit ca trebuie sa trag socu' smile.gif si a chtzuit mai greu dar pana la urma a pornit ... inafara de baterie, ce i-as mai putea face sa evit asta ?


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 29 Sep 2003, 07:49
Post #6


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




De testat bateria, poti incerca la reprezentanta Rombat. La Iasi au un fel de tester care iti spune starea bateriei. Nu stiu daca e valabil pentru toate modelele de baterie.
Oricum pentru iarna e bine sa ai la indemina si un spray de pornit. Ajuta cind e frig.
8)


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 29 Sep 2003, 08:50
Post #7


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Bateria se incearca cel mai bine cu o cheie de 22-24 , pusa pe ambele borne! Ce dracu' ma, n-ai indicator in bord? Dimineata, invirti cheia pina se aprind accesoriile(nu pornesti motorul!) si vezi ce-ti indica acul ala. Daca e pe mijloc, e de bine!
Ia-ti saculetul ala de nisipa la tine pentru ca la iarna, la semafoare se va forma niscai gheata. Pina sa vina Basescu cu trupa de interventii, s-ar putea sa treaca citeva ore, asa ca s-ar putea sa ai surpriza sa ramai ca vacan-n plop, nemaiplecindu-ti masina de la semafor, desi rotile se invirt. Chestia e ca la semafoarele care sunt in linie dreapta, mai greu sa se intimple asa ceva, dar la semafoarele care sunt o idee in rampa (vezi Calea Dorobanti - Bdul. St. cel Mare, sens de venire dinspre ASE) ai dat de dracu', de ma-sa, de ta-su' si de inca citiva verisori d-ai familiei!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 29 Sep 2003, 09:33
Post #8


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Marty, daca te bazezi pe indicatorul de incarcare din bord ai toate shansele sa ramii fara baterie. Am facut si eu taraboi ca indicatorul imi arata ca incarca prea putin si cind am pus testerul mi-a aratat 14.2 V incarcare fara consumatori, si 13.5 cu consumatori activi.
Problema omului era nu cum incarca (aia tine de alternator si de releul de incarcare), ci daca bateria e OK si cum poate sa o testeze.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 29 Sep 2003, 09:42
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




paulp, iar nu citesti tot mesajul ? am zis sa se uite la indicator, cu accesoriile aprinse, fara sa porneasca motorul. nts nts nts icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 29 Sep 2003, 09:46
Post #10


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Scuze, acum l-am recitit shi am inteles.
Ce vrei, dupa cursa de aseara sint mai somnoros :oops:


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maska
post 29 Sep 2003, 10:36
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




Pregatirea de iarna ar fi cam asa: reglare aprindere la un service + schimbat bujii, platina, delcou si fishe. Bateria sa fie in stare buna cum s-a scris si mai sus insa aprinderea este cea mai importanta. Apoi va trebui sa ungi chederele cu antigel si sa injectezi tot antigel in butucii de la usi si portbagaj. Sa ai pregatit calandru. Cam astea ar fi fara sa mai adaug ceea ce stim deja cu totii ( cauciucuri bune, antigel, dezaburitor functional, caldura, etc.).


--------------------
Citroen C4 Coupe 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 29 Sep 2003, 10:49
Post #12


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




si cam cat costa reglarea aprinderii ... si cand ar trebui sa o fac ... ?

indicatiile astea sunt valabile in general, sau in special se aplica la berlina (reglarea aprinderii) ?


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maska
post 29 Sep 2003, 11:00
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




Reglare aprindere = 450.000
Piesele = cam 350.000
E de preferat sa o faci la inceputul sezonului rece....eu iti sugerez 1 nov.
Indicatiile astea sunt valabile pentru orice masina cu carburatie. Eu personal fac lucrul asta in fiecare an la inceputul iernii si nu am avut probleme indiferent cat de ger a fost.


--------------------
Citroen C4 Coupe 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 2 Oct 2003, 23:00
Post #14


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pregatire iarna break
antigel - 100000
bujii - 250000 (Bosch)
platina - 120000 (BOsch)
condensator - 75000 (Bosch)
capac delco - 60000
robinet caldura - 130000
baterie (aia veche nu cred ca mai tinea) - 1750000 (Zap Vector 62 Ah)
manopera (reglare joc tacheti, aprindere, inlocuire antigel, aerisire sistem racire, inlocuire baterie, verificare baterie si sist. electric + restul verificarilor obisnuite) - 600000.
Mai trebuie sa schimb uleiul si am terminat - 450000 + 50000 manopera.
Rezultat: porneste excelent.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 2 Oct 2003, 23:31
Post #15


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




hmmm cam mult


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 2 Oct 2003, 23:42
Post #16


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Cum mult? :shock: De abia e 100 de euro


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 Oct 2003, 22:37
Post #17


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pai da, asa zic si eu. Totusi, daca scazi bateria, robinetul si capacul delcoului si faci tu cam totul (mai putin tachetii ca acolo e cam complicat si merita sa ti-i regleze un specialist) iesi mult mai ieftin. Bine acum ideea este ca n-are rost sa te zgarcesti prea mult si sa iei piese proaste si ieftine (sinonime cu romanesti sau contrafacute) ca nu ai nici pe departe acelasi rezultat si stai in decembrie la 6.30 dimineata in gerul al mai mare dand la cheie de 15 ori sau/si mai rau, impingand la ea. Din proprie experienta iti spun ca am incercat cam toate marcile de bujii/platine/condensatoare de la romanesti, cehesti pana la nemtesti si rezultatele cele mai bune le au bujiile Bosch, platinele si condensatoarele Doduco sau Bosch (eu le prefer pe cele din urma desi sunt duble ca pret).

Inca un sfat. Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 4 Oct 2003, 09:09
Post #18


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




da 100 de euro e mult - planuiesc sa imi iau solenza pana incepe iarna, dar daca nu reusesc (considerentele financiare) trebuie sa mi-o pregatesc de iarna.
smile.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Oct 2003, 08:01
Post #19


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE
Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme.


Bogdane, inainte de a da sfaturi, pune mina si incearca-le chiar tu. Sfatul asta NU-I BUN. icon_evil.gif
Eu m-am luat dupa tine si rezultatul a fost (ca efect negativ) ca mi-am facut tot motorul numai ulei. 052.gif
A crecut presiunea in baie (pentru ca de fapt duza aia preia doar cit ii trebuie ca sa echilibreze presiunea) si mi-a aruncat ulei pe la buson (Si abia spalasem motorul :cry: ).
Intr-adevar parca mergea mai bine, dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 7 Oct 2003, 08:04
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE

dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline).


varza sunt berlinele alea care fumega pe sub baia de ulei pe furtun 166.gif


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Oct 2003, 08:10
Post #21


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Aviasol, nu toate sint varza. Tata doar ce a schimbat setul si merge asa fara probleme. Doar ca el a pus furtunul intr-o sticla de plastic si admira cita apa se poate stringe. De fapt e vorba de condensul care apare in motor (si pe care noi, cei amariti, il bagam in carburator).
Intr-adevar sint unele berline care scapa compresie in baie (omul nu e dispus sa schimbe segmentii) si la care intr-adevar iese mai mult fum decit condens pe furtun, dar eu vorbeam de motoare care nu consuma ulei si la care problemele de condens deranjeaza iarna. Vara nu e nici o problema icon_mrgreen.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 9 Oct 2003, 09:40
Post #22


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Eu nu stiu despre ce furtun vb'ti. Eu nu asha ceva !


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 Oct 2003, 09:50
Post #23


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




E vorba de furtunul care iese de la capacul chiulasei si intra intr-un T ce corespunde cu carburatorul si alt furtun de readmisie a gazelor.
Sigur ai asa ceva. Toate berlinele si Novele GT au.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 9 Oct 2003, 09:52
Post #24


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Asha este, il stiu. Dar la mine nu fumega ala.Cel putin cat e cuplat la t'ul ala!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 9 Oct 2003, 09:58
Post #25


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Furtunul ala e crima curata pentru motor! Ginditi-va ca la cea mai mica frina de motor ala TRAGE, nu sufla! Ia tot praful, noroiul, zloata de pe jos si v-o baga voua in carbelitor. Nu va mira ca e super jegos carburatorul, plin de noroi si alte timpenii ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 9 Oct 2003, 10:00
Post #26


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Pai, nu fumega cit este cuplat, ci cind este scos din T.
Ideea era sa pui un furtun prelungitor si sa-l scoti din T.
Dar daca nu ai probleme mai bine lasa-l asa cum e de la mama lui.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 9 Oct 2003, 10:00
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE

Nu va mira ca e super jegos carburatorul, plin de noroi si alte timpenii ?


scobirori , prezervaive si tot ce mai arunca romanu pe geam din masina laugh.gif


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 9 Oct 2003, 21:51
Post #28


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
QUOTE
Cand afara e ger scoate T-ul din capul carburatorului in care intra cele doua furtune pentru reabsorbtia vaporilor de ulei (furtunul cu duza si inca unul) si pune-i in capul dinspre carburator o folie de plastic dupa care baga-l la loc. Ideea este ca vaporii sa nu mai ajunga in carburator. Ca efecte negative nu stiu ce spun, dar ca efecte pozitive porneste mult mai bine si nu mai moare daca impingi socul prea devreme.


Bogdane, inainte de a da sfaturi, pune mina si incearca-le chiar tu. Sfatul asta NU-I BUN. icon_evil.gif
Eu m-am luat dupa tine si rezultatul a fost (ca efect negativ) ca mi-am facut tot motorul numai ulei. 052.gif
A crecut presiunea in baie (pentru ca de fapt duza aia preia doar cit ii trebuie ca sa echilibreze presiunea) si mi-a aruncat ulei pe la buson (Si abia spalasem motorul :cry: ).
Intr-adevar parca mergea mai bine, dar solutia ar fi completa daca ai pune un furtun in T pe care sa-l scoti afara (asa cum mai vezi pe la unele berline).


Eu chiar am facut asa cum am scris si masina merge bine de vre-o luna. Nu mi-a dat uleiul afara. Imi pare rau sa aud ca ai patit asa ceva dar crede-ma ca la mine nu s-a intamplat nimic, altfel n-as mai fi postat. Nu sunt sadic sa ii fac pe altii sa sufere. Oricum eu tot asa o sa tin masina ca merge motorul mai bine si nu mi sa mai imbacseste carburatorul de ulei. Ref. la solutia cu cei care isi scot furtunul afara nu prea as adopta-o ca tot uleiul sa duce pe apa sambetei. Bine poate daca pui ulei de 60000 lei litrul parca ar mai merge.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 9 Oct 2003, 22:01
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




La berlina am fost obligat pe timpul iernii sa scot furtunul care iese din capacul culbutorilor pentru ca imi aparea o spuma alba (condens) care imi infunda carburatorul. Locul din care iese furtnul nu trebuie astupat, trebuie astupat bratul T-ului de la carburator unde intra acel furtun.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike.omega
post 10 Oct 2003, 07:36
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 3 October 03
From: Constanta




Pornirea daciei pe timp de iarna nu e o mare catastrofa daca te pricepi laugh.gif
Deoarece in vara i-am facut set motor si curatat radiator, acum in toamna ii trebuie antigel, termostat nou si cam atat!
Are bujii bosch de anu trecut si in torpedou stau de paza un capac de delcou si platina :wink:
Intrebare: Ce sa folosesc pt incuietori???
Iarna trecuta am reusit sa stric incuietoare de la sofer de acum daca ii pui siguranta si inchizi usa, nu se inchiua:( dar am rezolvat-o :wink:
Un mic record: asta iarna a pornit dacia dupa 5 zile de stat in fata blocului cu nopti la -20 de grade, la PRIMA cheie laugh.gif


--------------------
Just ME!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 21:35
Forum Renault