Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare garnituri etrier
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ghitza
sau daca nu ai pe cine pune la pedala(poti sa pui o caramida pe pedala) iei un capac de ventil si astupi furtunusi il spriini sa stea in sus
augustin87r
Va multumesc mult de explicatii. Bine ca merge capacul de ventil.Cred ca o sa trebuiasca sa iau doi etrieri ( 100 ron bun de Pulsor). Vad ca la cel vechi s-a deformat buza pe unde culiseaza pana. Ca si cum ar strapunge rugina din interior. Deci a oxidat aluminiul si a facut denivelari pe care nu le-am putut indrepta cu smirghelul...Plus ca s-ar putea sa nu gasesc garnitura buna. Vad ca e si destul de complicat de bagat pistonasul....N-am incercat niciodata...
ghitza
pistonasu il bagi ff usor,intorci etrieru cu pistonu in sus montezi garnitura de etansare CORECT ,bagi pistonu putin cu mana DREPT dupa care bati cu fundu etrierului de un butuc de lemn usor si se duce singur,ca si cum bati coada de la lopata cand iese de pe coada biggrin.gif ,ideea este innainte de montaj sa cureti bine etrieru si pstonasu sa nu fie cu urme de rugina pe el,si uns cu lichid de frana
treaba cu capacu de ventil am incercat si la mine a mers ,ptin fortat sa inchida bine smile.gif
augustin87r
Multumesc. Inseamna ca nu e asa greu cum se plangeau altii. Ma gandesc ca etrierul are un guler in care intra garnitura de etansare. Corect?

A baga corect garnitura de etansare inseamna sa vad care e partea cu diametru mai mic pentru ca pe acolo trebuie sa iasa pistonul?
nikuniku
ghitza pistonasu se impinge cu mana,ne sa va bate cu nimic sau sa bati cu etrieru in ceva,daca nu este pozitionat bine pistonasu risca sa rupa garnitura de etansare,asa la mana se simte daca,,,agata,,pe undeva si se gaseste vaselina pentru pistonase etrieri,facuta de TRW,protejeaza foarte bine pistonasele chiar daca se rupe protectia de cauciuc
ghitza
am zis sa bata asta nu inseamna ca innecatu ci usor si intra ff usor asta dupa ce am zs sa il bage cu mana putin si DREPT in etrier,acuma lichidu de frana este la indemana oricui ,vaselina TRW nu e,si nu cred ca da omu bani pe vaselina aia sa o foloseasca de 2 ori,de banii aia isi ia garnituri bune,si merge si cu lichid de frana ff bine sau vaselina normala
augustin87r
Am inteles. Nu am obiceiul sa fortez lucrurile...
b 45 bwy
Va salut,am schimbat si eu garniturile si lichidul de frana insa acum dupa cam o luna ,m-am uitat si lichidul e murdar(negru),de la ce ar putea fi?
nikuniku
b 45 bwy ori nu ai inlocuit tot lichidu de frana,sau mai grav lichidu folosit de tine descompune cauciucu/garniturile de la pompa de frana,el se inegreste dar dupa cativa ani de folosinta nu dupa 2 luni
b 45 bwy
nu l-am inlocuit pe tot si probabil de aceea,borcanul era gol dar ai dreptate poate mizeria era pe conducta,ms mult
augustin87r
Daca rotile se incing e posibil sa fie de vina si rulmentul? Sau rulmentul face zgomot pana sa se gripeze?
nikuniku
rulmentu face zgomot la rulare,cu cat creste viteza de deplasare cu atat creste si zgomotu,
incingerea ,,,rotilor,, este cauzata de blocarea pistonasului etrier,placute blocate in suport,etrier blocat pe pene de blocare(la dacia)sau culise(la logan)
ghitza
ce am zis eu mai sus cum sa bagi garnitura si pistonasu,pariu fac ca nu ai facut asa,ai impins cu mana pistonasu,a prins garnitura intre pistonas si corpu etrier si de aici blocaju,ridica masina pe crik si vezi poti sa invarti de roata?daca nu merge dai 2 ciocane usor in etriet sa vezi isi da drumu,rezolvarea ?dai jos si o iei de la capat si acuma sigur o sa montezi cum trebuie
augustin87r
Inca nu am desfacut etrierul de pe masina. Imi puneam problema asa teoretic. O sa ma uit atent si la garnitura sa vad care e partea cu diametru mai mic...
nikuniku
garnitura de etansare etrier nu are nici o margine mai mica,daca tai gatnitura,pe sectiune,vei vedea ca este in patrat
etrieru din constructie este facut sa tina garnitura intro parte,pentru o etansare corecta
sobru
salutare, am luat si eu doi etrieri de la remat...as vrea sa scot pistonu din amandoi si sa le schimb garniturile sa fie pregatiti pt ori ce eventualitate. cum fac?
am incercat treaba cu aer comprimat si nu merge
Babaq139QMB2
Trebuie sa iasa , si la pompa de picior , cea de umflat rotile , aia sunt intepeniti chiar bine de tot , apuca cu un patent si baga aer , wink.gif .
tinker
gaura aia corespunde etrierilor sau pistonasilor de frana de la rotile spate?ca pierd tot lichidu pe acolo
ChrisSs
Nu am inteles prea bine intrebarea... Dar pe acol iti intra lichidul la pistonasul care se ocupa cu franarea rotilor fata, daca iti curge pe acolo unde ai incercuit si nu gasesti garnituri sa le schimbi incearca sa legi o faseta (colier de plastic) sa iti tina rezervorul de lichid mai apasat pe pompa de frana.
tinker
asta ma interesa,sa stiu unde pleaca lichidu din pahar prin gaura aia,o sa pun niste banda de teflon doar ca nu cred ca curge doar pe la pahar
crizarachetelordincuba
Salutare. As vrea sa stiu si eu cat mai costa niste etrieri noi si ce recomandati din experientele voastre.Care sunt mai buni si care se uzeaza mai greu. icon_mrgreen.gif La ai mei s-au cam dus garniturile si sunt si foarte ruginiti si franele pe fata nu prea mai tin. Am aerisit franale dar franele fata nu ma multumesc si nu daca franez mai tare nu se blocheaza rotile. Ma gandesc ca e de la etrieri. Multumesc.

PS: am conducte noi, racorduri bune, nu pierd lichid deloc, pompa frana noua. Si totusi.... franele fata nu merg bine. Pe actualii etrieri ii am montati de noi pe masina de 6 ani. Cand am aerisit franele am scos sonda de la pompa ca cica asa se face. Pompa e cu dublu circuit. Mai multe informatii nu mai am smile.gif .
corbex
Sa dai o cautare pe goagal te dor destele? Ala stie cit costa, noi nu.
BuggyDacia
Dacă nu este rugină pe suprafața pe care culisează garnitura, nu are rost să dai banii pe alții. S-ar putea să ai mai multe probleme cu cei noi decât cu cei vechi. Unii producători fac piesele în bătaie de joc... Când am schimbat tot sistemul de frânare, din 7 etriere pe care le avea la magazin pe stoc doar două etanșau. Unele scăpau pe la aerisitor, altele pe la conductă. După ce m-am întors cu primele două înapoi la magazin, le-am probat pe celelalte făcând vid prin furtun, așa am reușit să găsesc 2 bune... Pentru mai multă siguranță, am înlocuit garniturile din etrierul nou cu un set de garnituri cumpărate cu ani în urmă când piesele erau mai bune. Garniturile pe care le fac ăștia acum nu rezistă nici un an, în special cele din cilindrii de pe spate. Cauciucul e prost, nu rezistă la contactul îndelungat cu lichidul de frână.

Mai bine caută niște plăcuțe de frând ceva mai moi și discuri de frână la fel. Dacă materialul din care sunt făcute plăcuțele de frână este foarte rigid, frâna nu este eficentă, forța de frecare este prea mică și trebuie compensată cu creșterea presiunii lichidului pentru a putea bloca roată la frânare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.