Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: a curs apa din vasul de expansiune
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
ideeart
Sal! Am si eu o neliniste in legatura cu temperatura apei la motor. (sunt incepator in ale soferiei) . Sa va povestesc:
Dupa vreo 25 de km de mers cu 70-75 km/h , ajung in parcare, parchez eu si cand cobor vad o pata de apa de 20 cm latime sub masina , am deschis capota si am vazut ca apa scursa era din vasul de expansiune. Mentionez ca am cam forjat-o in ziua aceea. Pornesc motorul si ma uit la indicatorul de temp. al apei care era trecut de jumatate dar inca u ajunsese la dunga dinaitea zonei hasurate...

Am cateva ipoteze

1. Ar putea fi de la ventilator, zic eu , necunoscator presupun ca nu functioneaza corespunzator (am mai avut probleme cu el, nu pornea sau ceva de geneul se mira un prieten ca e prea incind motorul, sad.gif), dar in mers am inteles ca nu are asa mare importanta. ( Oricum am mai avut probleme cu ventilatorul , cand mi s-au ars mai multe sigurante...alta poveste... nu mai pornea de loc) 2. Un prieten mi-a recomandat sa scot termostatul si sa verific daca mai functioneaza ( in momentul incidentului eu am pus mana si pe radiator care era cald, deci am presupus ca se face circuitul) problema cu scosul termostatului este ca eu nu am habar cum se scoate, si nici banuti pentru mecanici, asa ca daca credeti ca ar trebui sa scot termostatul va rog sa ma ajutati si cu niste instructiuni eventual o schema ceva ms si raman dator.
Urs
Eu am avut probleme cu etansarea intre capacul de plastic in care este termostatul si chiulasa. Am facut cateva poze la demontare + montare cu silicon....
Nu cred sa fie termostatul problema ta daca ai pus mana pe radiator si era fierbinte. Mai degraba as suspecta ventilatorul ca nu a pornit....
brandy_tdi


Chiar daca ajunge pana la liniuta de sus la temperatura asta nu inseamna ca trebuie sa arunce lichid de racire. Daca ti-a aruncat pe la buson, inseamna ca numai e buna garnitura de la capac care etanseaza.

Termostatul e bine sa-l schimb din cand in cand pentru ca e cam prost. Si eu l-am schimbat si de-atunci sta temperatura numai la jumate, doar in cazuri de trafic intens si caldura afara se ridica mai sus.
DragosP
Apă aruncată din vasul de expansiune -> instalație de răcire nepresurizată -> garnitură proastă, supapă din capacul vasului defectă.
Se mai poate pierde lichid pe la furtunele din zona termostatului.
ideeart
In primul rand vreau sa va multumesc ca m-ati primit in clubul vostru raspunzandu-mi, asa repede smile.gif.
In prima faza am sa verific capacul vasului , sa vad daca este strans destul de bine, eu de obicei nu il strangeam prea tare , nu am considerat asa important acest aspect , nu am pe nimeni apropiat cu masina , care sa ma sfatuiasca.
Multumesc pentru poze imi vor fi foarte utile in cazul in care ma gandesc sa schimb termostatul.
Va multumesc inca o data. smile.gif

26 Feb 2008, 12:05:
Salut, revin cu problema, azi dimineata, inainte sa plec la munca, am coborat sa fac o tura sa vad daca mai face probleme, m-am plimdbat vreo 15 minute, si nivelul apei a urcat putin deasupra mijlocului pe pe la "ora 9:30" .

Inainte sa ma urc in masina am verificat uleil si apa , uleiul era in dreptul liniei de mijloc, no problemo, insa apa era pe la mijloc, am zis sa completez cu niste antigel, nediluat, doar din acesta aveam, am pus pana la maxim si am pornit motorul, am plecat si nu s-a incalzit rapid, adica i-a luat vreo 5 min sa ajunga la mijloc, apoi cand am ajuns deschid capota si verific apa, am fost surprins sa vad ca este peste nivel cu mult ( observati si in poza). Si atunci am dedus eu:
Daca apa a trecut acum peste nivel => fenomenul de dilatare de unde deduc eu mai departe ca poate din acesta cauza (luand in considerare si faptul ca e defecta garnitura de la buson) mi-a aruncat apa afara din borcan.. trebuie sa mai verific si ventilatorul, daca functioneaza corespunzator.
In rest am pus mana pe radiator si furtunul ala care duce la radiator si euaru calde (deci presupun ca isi face circuitul dar probabil nu are presiunea care ii trebuie).
Atasez niiste poze daca puteti sa-mi ziceti si mie cateva parari, pana acum mi-au fost f folositoare. smile.gif
luciank
Dupa cum arata busonul vasului de expansiune in fotografia nr.4 atasata de tine, mi se pare ca supapa acestuia nu e in regula. Nu bag mana in foc, poate isi dau cu parerea si cei mai experimentati.
brandy_tdi
MAi bine schimbi busonu, si vezi ce se intampla pe urma, cu electroventilatoru, poti sa-l probezi pornind motoru tinand-o in vreo 3000 de ture vreo 10 minute-15
si cand ajunge la liniuta de sus,,in principiu trebuie sa porneasca.
SuntZmeu
capacul de la vasul de expansiune este defect.supapa aceea din mijloc(care la tine este mult impinsa inauntru)trebuia sa fie mult mai inafara si mobila(are un arc in spatele ei).din aceasta cauza circuitul tau nu intra sub presiune.tot din cauza asta ti-a crescut si nivelul de lichid cand motorul era cald.Cel mai bine il schimbi cu unu de logan,solenza,dar poti avea surpriza mea.......dupa o luna radiatorul a cedat.Acum e decizia ta,dar racirea motorului tau nu e eficienta(la vara vei avea probleme)si motorul nu merge rotund(cel putin al meu a fost incantat cand am schimbat capacul.s-a schimbat sunetul,tragea mai bine,a scazut consumul)
pastrama
QUOTE(brandy_tdi @ 26 Feb 2008, 15:08)
tinand-o in vreo 3000 de ture vreo 10 minute-15

*


Aha, si dupa aia poate s-o arunce...


ON: schimba capacul, preferabil cu unul de Slz.
bogdan_dsn
cel mai bine, pune capac de slz. De ce? Pentru ca si eu am patit la fel cand aveam SRN si nivelul a tot crescut, a crescut....era un trafic infernal si la un semafor am auzit poc si am vazut aburi de sub capota si in masina si am tras repede pe dreapta si m-am uitat....a zburat supapa din capac, mi-a iest tot antigelul afara din vas, motor murdar, apa pe jos.

P.S. Toate astea le-am patit din cauza supapei proaste de pe capac smile.gif
brandy_tdi
QUOTE(pastrama @ 27 Feb 2008, 03:09)
Aha, si dupa aia poate s-o arunce...
ON: schimba capacul, preferabil cu unul de Slz.
*



Are u sure about that? M-am referit la faptu ca trebuie tinuta asa pana ajunge la maxim de porneste electroventilu`...
O fi dacia proasta...dar n use strica chiar asa
madkat
o aveau sau nu legatura...
eu la fosta supernova am schimbat busonul de borcan (era la fel ca asta - complet alb) dupa un an jumate aprox de cand luasem masina
l-am schimbat cu unul care avea partea din mijloc verde - si scriau tot felul de tampenii... Lyon, france etc... biggrin.gif si restul de 3 ani cat am mai tinut masina nu am mai avut probleme...
cel original nu mai imi aduc aminte daca era cu alb sau cu verde, dar la motoarele de SRN sau clio pe care le-am mai vazut tot verzi erau...
SYL
QUOTE(SuntZmeu @ 27 Feb 2008, 02:42)
motorul nu merge rotund(cel putin al meu a fost incantat cand am schimbat capacul.s-a schimbat sunetul,tragea mai bine,a scazut consumul)
*




Ce legatutura e intre problema de fata si tremuratul motorului si consum, etc ??? ohmy.gif wacko.gif
ideeart
Am fost la piese auto si am cumparat un buson, ati avut dreptate , al meu era stricat. Cred ca aceasta este cauaza scurgerii apei. smile.gif


1 Mar 2008, 12:11:
Baieti nu mi-a mai facut probleme masina , am schimbat busonul si nu am mai vazut sa curga apa din vazul de expansiune. Multam de ajutor.
zboing
Salut!

Dupa cum se vede sunt mai nou pe forumul acesta, dar sper sa gasesc rezolvarea la aceeasi problema mentionata mai sus. Nu mai porneste ventilatorul, intr-o prima faza am verificat siguranta care era dusa, am schimbat-o cu una la fel (40A), apoi am verificat releul si circuitul pana la ventilator (cupland manual releul), si functioneaza, dar nu porneste automat, dupa un drum de juma de ora prin traficul din bucuresti, zic eu ca ar cam trebui sa porneasca, vasul a fost umplut pana la maxim, cand am ajuns acasa, am verificat, si era mult peste maxim, ventilatorul tot nu pornise, dar in schimb era fierbinte. Ceva sugestii ?

Multumesc anticipat.
iuly89ct
QUOTE(zboing @ 3 Mar 2008, 20:48)
Salut!

Dupa cum se vede sunt mai nou pe forumul acesta, dar sper sa gasesc rezolvarea la aceeasi problema mentionata mai sus. Nu mai porneste ventilatorul, intr-o prima faza am verificat siguranta care era dusa, am schimbat-o cu una la fel (40A), apoi am verificat releul si circuitul pana la ventilator (cupland manual releul), si functioneaza, dar nu porneste automat, dupa un drum de juma de ora prin traficul din bucuresti, zic eu ca ar cam trebui sa porneasca, vasul a fost umplut pana la maxim, cand am ajuns acasa, am verificat, si era mult peste maxim, ventilatorul tot nu pornise, dar in schimb era fierbinte. Ceva sugestii ?

Multumesc anticipat.
*


daca nu ma insel, o cauza la problema ta cred ca este senzorul de temperatura apa. ii las pe ceilalti mai in tema sa dea mai multe detalii.
zboing
S-a rezolvat, trebuia curatata mufa, mersi oricum! Bafta!
Blue_Eyes
Am si eu o problema legata de temperatura apei....De cateva zile imi tot urca indicatorul apei pana aproape de linia hasurata.....(..in cazuri de trafic intens)...mai nou acum vre-o 2 zile, in astfel de conditii a inceput sa-mi tiuie ceva la bord...banuiesc ca din cauza temperaturii..nu stiu sa va spun ce anume tiuia...sunt nou in ale soferiei, si paralel la capitolul masini...
Ce ma sfatuiti sa fac???
Am avut nivelul antigelului scazut..aproape de minim....iar cand a inceput sa creasca temperatura, cineva m-a sfatuit sa completez cu apa distilata, pana gasesc antigel Glaceol...
Chiar si asa , temperatura apei creste foarte mult....azi dimineata, cand am ajuns la munca, ventilatorul mi-a mai mers vre-o 5 minute dupa ce am oprit-o....
Sunt in ceata....
mafiozzo
nu va mai tot mirati ca urca nimelu apei pana nu stiu unde.. in oras e normal sa urce... e motor mic.. de 1,4 urca pana la prima linie de sus dar dupaia intra ventilatoru daca puneti antigel de care scrie in cartea masini.. nu mai urca asa repede asta am observat si eu inainte aveam apa distilata cu antigel ....diluat... pana cand am vazut ca imi face si mie figuri tot urca apa.. dar dupaia am pus antigel de care scrie in cartea masini si nu mai prea am probleme
robyvol33
Sal eu nu am cartea masini spunem si mie care este acel antigel ,cum se numeste?
Merci
iuly89ct
QUOTE(DragosP @ 22 Oct 2006, 10:45)
Glaceol RX tip D, așa cum scrie în cartea mașinii. Proporția de diluare 50-50 cu apă distilată.
Sau, în cel mai rău caz 3l antigel, 2 de apă, dacă nu se poate goli complet instalația (de obicei nu se poate).
*


22CMM
scuze am si eu o intrebare am vazut in pozele lui ideeart si la masina mea nu e sunt doar suruburile. ce este?
madkat
ala e butonu de reconectare a alimentarii cu benzina in caz de accident
adica in caz de impact puternic sare o chestie inauntru si nu se mai alimenteaza cu 12V pompa de benzina
si daca masina e ok totusi trebuie apasat pt a reporni
22CMM
si sa inteleg ca la masina mea nu este? dc?
Reckno
ala e senzor de shock (de impact) opreste alimentarea cu combustibil la motor...cumparati unul si monteaza-l
cosmin_ms
interesant...eu stiam ca toate modelele au... blink.gif
madkat
l-o fi scos fostul proprietar...
sau daca ai masina de noua - or fi umblat pe la servis

klaus
Ultimele supernove (si solenzele) nu aveau acest "senzor soc" (intrerupator inertial) care interupe alimentarea pompe de benzina pentru ca functia a fost preluata de UCE injectie care itnrerupe alimentarea pompe dupa cateva secude de motor nefunctionand.
Insa daca e sa ma intrebati pe mine aici discutia este off-topic drept pentru care va recomand topicul http://www.daciaclub.ro/Ce-sunt-astea--t20...s0-p278390.html
22CMM
ok multam mult
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.