nightfever
4 Apr 2008, 16:24
problema e urmatoarea: dupa ce se incalzeste motorul, sta la turatie mare (putin sub 2000) in ralanti (pe GPL)
daca schimb pe benzina, turatia oscileaza intre 1500 si 2000
am verificat cablul de la acceleratie, pedala, merg fara probleme
variable_dynamics
4 Apr 2008, 18:13
Din manifestarile descrise, ori iti trage aer fals, ori e problema de sistem de injectie. Poti verifica/curata senzorul de turatie.
Instalatia GPL este pentru INJECTIE sau pentru carburatie(modificata)?
Din semnatura vad ca ai GTi. Din ce an e?
Revino cu detalii despre sistemul GPL si completeaza-ti in profil anul de fabricatie al masinii.
Numai bine.
cristi 57
4 Apr 2008, 20:24
..si ce motor ai?
nightfever
4 Apr 2008, 21:46
masina e din 99, instalatia GPL este pentru injectie
am incercat sa caut senzorul ala, insa cum nu ma pricep nici nu s-a pus problema sa il gasesc
cristi 57
4 Apr 2008, 22:50
...sau poate a sarit un capacel de la vacumurile de la corp clapeta!
Incearca so obturezi si vacumul de la servo.
mihai0070
4 Apr 2008, 22:52
eu zic sa cureti cu spray de contacte toti senzorii , si sa ii fixezi cu putin vasilina , pentru a evita oxidarea si intreruperea contactului.
apropo, turatia motorului se modifica si fizic sau doar pe instrumentele de bord
nightfever
4 Apr 2008, 23:17
fizic, desigur, si de aici se incalzeste motorul si tot tacamul...
apropo, acolo la injector unde se leaga cablul de acceleratie exista un dispozitiv (care cred eu ca e socul)...e posibil ca ala sa tina clapeta de la acceleratie, si astfel sa nu scada turatia
daca as gasi pe undeva niste scheme cu poze s-ar intelege mai bine
C a t a l i n
4 Apr 2008, 23:50
nightfever
5 Apr 2008, 01:16
dispozitivul e undeva aici:
dupa cum spuneam, impinge clapeta pentru ca turatia sa fie mai mare (asa cred eu)
in cazul meu, cred ca acea clapeta nu poate sa revina la pozitia normala din cauza ca dispozitivul nu se retrage
am sa ma uit la contacte si o sa fac si niste poze
variable_dynamics
5 Apr 2008, 02:03
Nightfever, dispozitivul la care te referi este intr-adevar motorasul care regleaza relanti-ul.
In poze se poate observa atat pozitionarea acestuia cat si modul de functionare(ai intuit bine, acel tamburus apasa piesa de plastic de care este prins cablul de acceleratie).
[attachmentid=1627442637] [attachmentid=1627442638]
Imi permit sa folosesc pozele mai vechi ale lui Maersk(sper sa nu se supere) pentru a te ajuta sa localizezi senzorul de turatie. Acesta este pozitionat pe carcasa ambreiajului.
[attachmentid=1627442639] [attachmentid=1627442640]
Desfaci surubul de 10, tragi usor de senzor pana iese din carcasa ambreiajului. Pe capatul lui vei vedea multa murdarie((reziduuri de material de frictiune(disc ambreiaj), pilitura metalica, etc) Curata-l bine cu o carpa si apoi monteaza-l la loc.
Asa cum ti-am mai zis,manifestarea pe care o descrii(turatia neregulata) se poate datora:
I. aerului fals:verifica etanseitatea traseelor de vacuum:furtunul care pleaca din galerie si intra in servofrana, supapa de retinere a servofranei(capul alb care intra in servofrana si este prins cu un colier de furtun - vezi sa nu fie fisurat)
Avand in vedere ca masina ta este din 99, deci are sistemul de recirculare al vaporilor de combustibil. La GTi-urile mai noi(2000) si la berlinele pe injectie acest sistem de recirculare lipseste iar niplurile in care s-ar fi conectat conductele aferente sunt ASTUPATE cu niste dopuri. Desi anul de fabricatie exclude posibilitatea saririi vreunui dop(asa cum am zis mai sus, tu AI sistemul de recirculare) eu te sfatuiesc sa verifici totusi toate conductele care intra in corpul-clapeta.
II Actuatorului de relanti,daca acesta este DEFECT sau s-a inlocuit(NU in service). In ultimul caz este posibil sa fie necesara o reglare a cursei tijei de actionare a acestuia. De obicei, acest lucru se face cu un tester/interfata speciala pentru sistemul de injectie. Posibil sa mearga si prin trial&error, desi poate fi destul de munca la reglarea "empirica". Iti recomand pentru aceasta operatiune(daca este cazul) sa apelezi la un service Dacia.
Spor la lucru.
Numai Bine!
nightfever
9 Apr 2008, 09:32
am mai desfacut odata cutia cu filtrul de aer si am descoperit ca atunci cand e pe benzina, motorasu ala oscileaza si impinge clapeta de acceleratie
am mai desfacut putin surubelu ala mic din capatu clapetei si nu mai sta atat de turat, insa treubie desfacut motorasul cu totu si curatat, daca nu inlocuit
ceva sfaturi?
variable_dynamics
9 Apr 2008, 11:26
Sfaturile ti le-ai dat singur. " insa treubie desfacut motorasul cu totu si curatat..." Fa asta si revino cu detalii.
Numai bine.
mihai0070
9 Apr 2008, 21:49
poate nu trebuie demontat dar foloseste un spray de curatat carburatoare , este chiar bun in domeniul curatatului , si foloseste si un spray de contacte , fiind foarte aproape admisia , recomandarea mea este sa nu pornesti motorul cateva zeci de minute.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.