Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rigidizare!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
bobomaster
Tocmai mi-am montat si eu ieri bara si pe fata. Schimbari multe in comportament( in bine desigur), directie mai ascultatoare, mai rapida in raspuns adica, fermitate crescuta a autovehiculului, mi se pare ca a aparut si o diminuare a razei de bracaj,si imi permit o abordare mai violenta si mai rapida a virajelor cool.gif . Per total doar lucruri bune, insa e costisitor dpdv al modificarii filtrului.

Referitor la pozitia masinii ,in schimb, da trebuie sa aiba o pozitie:descarcata (adica sa nu aiba pasageri sau alta incarcatura) si sa stea pe teren in aliniament (adica sa nu fie panta sau rampa pe cat posibil ochiometric) si drept (adica nu pe vre-o bordura cu una din roti sau io mai stiu ce)

Maine voi face si ceva poze cu ambele bare si ceva detalii si le voi posta!
saftonel
bobomaster de unde ti`ai luat bara pt spate ...sau ti`ai confectionat`o tu?
cosmin_2300
@saftonel :


QUOTE(bobomaster @ 17 Apr 2008, 00:36)
NU stiam ca mai este vre-un topic......am folosit "search" si nu mi-a aparut nimik! blush.gif

In fine pe spate am confectionat eu o bara de genul, am prins-o direct de suruburile amortizoarelor(care apropo sunt un bilstein pe gaz si fluid si sunt f f dure) si am observat ca a disparut scartaitul haionului (a se mentiona ca nu are nici o modificare haionul gen cui de slz ..), cand urc sau cobor bordurile mi se inchid si deschid toate usile inclusiv hayonul fara vre-o dificultate chit ca masina sta cu o roata in aer cool.gif, se mai aud sunete ciudate la aceeasi urcare sau coborare a bordurii, spatele masinii se simte altfel pe curbe si cu atat mai mult pe curbele in care asfaltul este denivelat.
Nu am de gand sa particip la vre-un raliu cu masinutza dar dupa schimbarile( evident in bine) pe care le-am observat dupa montarea improvizatiei mele, cred ca ar merita investitia intr-un strut pe fata pe care sincer nu il pot confectiona acasa din cauza traseului pe care trebuie sa il urmeze acea bara (din cauza filtrului de aer, la care nu vreau sa renunt sau sa il inlocuiesc cu nimik sport din motive de fiabilitate si performante)  biggrin.gif
*





@ bobomaster .. am vazut pe net ( tot aici pe daciaclub ) poza cu o DSN care avea acea bara si NU trebuia modificat nimic la filtrul de aer !!!
SYL
Cred ca am vazut si eu acea poza, dar acea bara nu era dreapta, era curbata ca sa "ocoleasca" pe deasupra carcasa filtrului de aer.
saftonel
merci cosmin_2300 citisem postu il intrebam pe bobomaster despre a lui...

PS:mi`am montat si eu una azi...si sincer sunt f multumit de rezultate...nu mai troncane aproape nimic...
vampiru
@bobomaster poti pune, te rog, poze cu bara de rigidizare. unde ai facut montarea si cam cit costa?

multumesc.
Calin_UKU
astazi am vb si eu cu cineva si a spus ca imi face bara pe fata fara sa trebuiasca sa modific cutia de la filtrul normal.
Este acel spatiu in spate la filtru pe unde ar putea sa vina bara.
pretul ar fi cam la 250 RON cu materialele lui
saftonel
am scapat de una...acuma alta...imi troncane bancheta smile.gif)
Liviu-Ioan
Eu sunt multumit de felul cum se comporta caroseria acum.
Cred ca pun si pe fata dar tot facuta de mine! (250 RON? omul acela este BOLNAV?)
Pentru bancheta pune niste banda adeziva pe dispozitivul de prindere si nu o
sa mai troncane.
saftonel
am pus banda doar sus de unde se rabateaza dar tot troncane...

28 Sep 2008, 13:15:
am pus banda doar sus de unde se rabateaza dar tot troncane...

28 Sep 2008, 13:16:
am pus banda doar sus de unde se rabateaza dar tot troncane...
Liviu-Ioan
Vezi ca nu numai bancheta troncane pe acolo!. mad.gif
bobomaster
Ajutati-ma va rog sa pun si eu niste poze, nu le pot face upload, dupa ce ii dau "Adauga Acest Atasament" imi apare o pagina alba si nu mai face nimica blink.gif . Am poze cu partea de rigidizare pe care de mult tot vreau sa le pun.
klaus
fa-le maxim 1600x1200
dariusz
acu ca mi-am pus cirlig de remorcare , ma bate gindul sa inchid partea din spate aproape in totalitate , cu profile din aluminiu.
bobomaster
Acestea sunt pozele cu modificarile pe care le-am facut la parte din fata. Am vorbit si la itp cu cineva (pt. ca trebuie sa il fac prin Decembrie, si a spus ca nu e o problema majora, se rezolva smile.gif )
Maskatu
De unde ai gasit aceasta bara? e speciala sau e custom made? a fost greu de pus? ajuta cu ceva?cred ca au mai disparut din zdranganeli nu?
djasu82
nu are treaba cu zdranganeala , eu ma redus altfel zdranganeala fara bara in fata sau in spate. Vesnica problema e platicul prin direct pe usi sau in porbagaz suporti de difuzoare la fel .
saftonel
djasu82 nu vreau sa par impertinent dar crezi ca ne poti traduce ?! eu sincer n`am inteles mare lucru
djasu82
ai masina nu intelegi nu sti ce parti componete are ... doamne se doreste totul bucatica cu bucatica se se spuna biggrin.gif hai ca esti tare.
cristio_79
Cred ca se referea doar la faptul ca ar trebui sa scrii si tu cat de cat corect,ca sa se inteleaga exact ce vrei sa spui.
saftonel
10x cristio_79 pt completari smile.gif...si da am masina si nu stiu ce parti componente are...(in totalitate )...dar referitor la ce am scris mai sus se refera strict la faptul ca vb alta limba
Maskatu
QUOTE(djasu82 @ 16 Oct 2008, 18:20)
... eu ma redus altfel zdranganeala fara bara in fata sau in spate. Vesnica problema e platicul prin direct pe usi sau in porbagaz suporti de difuzoare la fel .
*


cred ca asta nu s-a inteles wacko.gif
dariusz
hai sa fim seriosi . cine vrea sa inteleaga intelege . pentru corectarea greselilor exista alte topicuri.
bobomaster
Bara este custom, si am avut noroc de cineva care si-a facut-o pt o solenza( dar avand in vedere ca e acelasi sasiu s-a potrivit) si mi-a dat-o mie dupa ce nu a mai vrut sa o foloseasca. In principal s-a schimbat comportamentul masinii atat in viraje cat si pe drum, si la micile dnivelari. Per total numai lucruri bune. Nu a fost foarte greu de montat, mai greu a fost sa modific filtrul de aer ca nici pt. ala nu exista kit-uri si a trebuit sa improvizez ceva care sa fie si fiabil si sa isi faca treaba. Intr-un final am reusit biggrin.gif si ma mandresc cu asta. Cel mai mare plus il consider plusul de siguranta pe care presupun ca mi-l ofera in cazul unui impact (Doamne ferste).
Daca mai vrea cineva sa faca treaba asta sunt dispus sa ajut, macar cu sfaturi smile.gif
djasu82
plastic care e prins pe tabla masini fara a fi amortizat de aceea tot baraie troncane biggrin.gif ma scuzati am probleme cu tastatura firar sa fie trebuie sa bat la ea nu gluma .
Maskatu
Da djasu82 asa e. De zdranganelile din interior cauzate de proasta amplasare a materialor nu ai cum sa scapi. Aici ne referim strict la partea cu sasiul. E o idee buna dar pe fata e un pic incomod, pentru ca tre sa iti iei adio de la filtrul de aer. Dar in spate... e mai usor de pus.
djasu82
se poate face o bara curbata prin spatele filtrului de aer am vazut la un reno clio ... Bara de torisiune era pusa in spatele filtrului . Si tot troncane si vibreaza daca plasticul nu i se face o buna amortizare pe fier. Momentan doar fetele de usi au fost unse cu silicon si montate dupa aceea priza dintre metal silicon si fete a fost buna fiindca s-a diminuat foarte mult zgomotul .Mai ramane doar suporti de difuzoare din spatele masini sa-l refac ... cu un cauciuc moale cred ca voi rezolva problema... cred cu o camera de la o roata de bicicleta .
La polita din spate am gasit o mica ingeniozitate voi prinde 2 magneti pe polita si alti 2 pe suporti care mentin polita si difuzoarele cu siguranta polita nu v-a mai vibra de loc.
K-tlyn
Salutare!
Mi-am montat si eu o bara de rigidizare in portbagaj, situata intre oalele amortizoarelor, prinsa de capetele amortizoarelor.Mare schimbare nu am observat, chiar din contra...as putea spune ca pe langa zgomotele obisnuite, m-am mai ales si cu o scartaiala a amortizoarelor. Am un cui de Solenza montat la hayon, am schimbat de curand garnitura de la "mama" si tot nu am scapat de zgomote.
Putin off-topic: am mai montat un keder de hayon dupa care l-am uns cu vaselina si parca s-au mai atenuat zgomotele. Ma gandesc sa dau jos bara respectiva, chiar daca am muncit ceva ca s-o confectionez/vopsesc/montez. Asta e...
cristio_79
Si la mine a aparut acea scartaiala a amortizoarelor.Daca inainte de montaj nu aveam nici un zgomot in portbagaj,ci doar scartaiala usilor pe chedere cand treceam peste denivelari mai pronuntate,acum a disparut acel zgomot si a aparut acesta,care se aude aproape continuu.Cand am o persoana in spate sau macar 50 kg in portbagaj,nu se aude nimic,dar,in marea majoritate a timpului,merg cu cel mult o persoana in masina si fara greutate.
djasu82
pana la urma dati bara jos si taieti din arcuri biggrin.gif La mine doar toba face figuri si 2 trei plasticuri care vibreaza oricum se pot remedia. Bara aceea e doar asa ca sa mai fie un fier in plus mai bine cautati sub caroserie pe la punte si amortizoare. Cine face rost de amortizoare cu lichid care contine particule de magnet scapa de multe dureri oricum costa mult sad.gif
cristio_79
Si ce rezolvi daca tai din arcuri?Suspensia va deveni mai rigida.Daca ai si amortizoarele pe gaz,o sa fii un fericit.
robyvol33
Salut .Cred ca si pe aici sunt off opic dar va rog sa-mi spuneti de cit sunt suruburile de la scutul din fata de la motor a-s vrea sa-l dau jos ca-mi atige de motor si face urit(vibreaza)va multumesc
djasu82
totusi la viteza mare cu arcurile taiate nu mai simti orice vibratie doar daca sunt gropi sau denivelari asa se asterne foarte bine pe astfalt de ce va mirati cand puneti greutate totul e ok ... deci ori arcurile sau sa mai adaugam amortizoare biggrin.gif cum e la reno megan cu 2 pe fiecare roata...
liviu242006
ba fratilor vad ca nu sa mai scris de mult asa ca vin si eu cu o idee.daca am pune o bara pt ridigizare in spate prinsa in surupurile de vin prinse centurile pe spate ar avea efect?sunt putin mai sus de oale
andreiy
Bara de rigidizare pe spate se pune cam asa:

[attachmentid=1627566952]
nu stiu de ce nu merge pusa poza facuta in paint
vedeti si voi cu ce program o deschideti pe asta(merge cu windows picture and fax viewer)
bafta!
liviu242006
cam asa cum? ca nu se vede nimic si nici nu ai scris cum
DJMaxx
hai ca vin cu o intrebare intrebatoare deci uitanduma pe topicu de la solentza si cel de logan am observat niste diferente pe podeaua masinilor si anuve prezenta unor traverse amplasate sub scaune si la logan si la solentza la dsn nu sunt credeti ca astea au vreun rol in rigidizarea sasiului ? astasez niste poze poate :
cristio_79
Cam au, de aceea au fost puse. Si nu sunt singurele, mai sunt si in alte locuri.
DJMaxx
ce efect o avea la DSN?
djasu82
ca nu te-ai apuca sa sudezi 2 bare sub scaune ?
DJMaxx
QUOTE(djasu82 @ 12 Nov 2009, 18:54)
ca nu te-ai apuca sa sudezi 2 bare sub scaune ?
*


adica? stiu ca ai probleme cu tastatura dar chiar nu inteleg
djasu82
QUOTE(DJMaxx @ 12 Nov 2009, 11:22)
hai ca vin cu o intrebare intrebatoare  deci uitandu-ma pe topicu de la solentza si cel de logan am observat niste diferente pe podeaua masinilor si anuve prezenta unor traverse amplasate sub scaune la logan si la solentza la dsn nu sunt ,credeti ca astea au vreun rol in rigidizarea sasiului ? astasez niste poze poate  :
*


Multumit.
Bogyciu

Supernova cred ca le are sub podea traversele alea...


Tot la capitolul rigidizare... acum am terminat si am facut doua poze, am sa revin cu unele pe lumina...
andreiy
Nu e rea ideea dar cred totusi ca ar fi trebuit o suprafata mai mare de contact pe oalele amortizor.
Relu_GTT
Bogyciu
prinde bara de suruburile din fata ca asa nu are nici un efect
Bogyciu
Ce te face sa crezi ca nu are nici un efect? Detaliaza...

Fata si spate, impreuna cu toata rugina mea de la oalele spate.
pulbur
Si?ce zici Bogyciu,a meritat efortul/investitia?
Maskatu
Bogyciu, apreciez efortul dar nu stiu daca ai facut o prea mare imbunatatire. Relu cam are dreptate. In partea din fata trebuie sa prinzi bara de capetele amortizoarelor. Acelea sunt cele mai importante puncte de "sprijin" din fata masinii, de care poti prinde bara.

Faptul ca ai prins de acele oale nu stiu daca ajuta prea tare. Torsiune tot exista, pentru ca nu ai prins capetele amortizoarelor, si oalele. E cum ai fii pus o bara intre aripi ca sa intelegi mai bine. In spate.... la cum arata rugina aia, la fel, nu prea ai facut bine deloc. Daca o sa iei o groapa mai mare, o sa iti smulga oalele cu tot cu bara si cu tot cu rugina.

Ce rezistenta crezi ca are bara aceea care este prinsa in rugina? Bara este rezistenta intr-adevar dar cele mai importante puncte, adica contacul cu caroseria sunt pline de rugina. Este cum ai avea 2 scanduri putrezite, pui o scandura sanatoasa intre ele sa le prinda. Scandura sanatoasa este ok, dar cele putrede...
DJMaxx
hmm... tu zici ca pe fata bara nu e pusa bine? ca trebuia de capetele amortizoarelor ... la ce masina ia vazut u asta? yo am vazut pe unmegane de 1,6 din 200x bara pusa in fata prina de oalele din fata dinfabrica cica era masina dotata cu asa ceva , si bmw au bara pe fata dar alt model nustu cumse numeste dar e de forma in V si nu le are prinse de capetele amortizoarelor deci pana numa lamuresti ca umea nu te cred , cat despre spate cred ca ai dreptate biggrin.gif
Maskatu
Da nu sunt puse la capete, dar sunt prinse de jur imprejurul capatului amortizorului. Ti se pare ca ce a facut el seamana cu asta?

user posted image
user posted image
user posted image
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.