Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Discuri de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
YR-ZBG
Salut.
In urma cu un an cand m-am inscris pe forum am citit f. mult despre tot felul de probleme.
Exista un topic (cred ca a lui Klaus) despre schimbarea placutelor de frana. Tin minte ca era recomandat sa inlaturam bavura de la disc, deoarece in timp datorita acelei "buze" apare un fel de fluierat, iar santuletul de la placute se incarca f rapid si nu elimina pilitura.
Cum zilele astea m-am confruntat cu aceasta problema ...si cum am gasit o solutie foarte comoda (zic eu) de a inlatura acea bavura m-am gandit ca ar fi folositor sa deschid acest topic.
Cum practic nu am de pus nici o intrebare, las la latitudinea moderatorilor sa decida daca lasa acest topic deschis pt a va exprima opiniile sau il inchid.

Bafta si km linistiti.

ps. solutia descrisa in atasament am aplicat-o deja atat la SLZ mea cat si la SN userului 22CMM si deocamdata totul e OK.
autom
Felicitari pentru tutorial!

Ideea nu e noua. Chiar e veche de cand lumea dar totusi e bine ca ai pus poze si explici ff bine pentru unul care nu e familiarizat cu procedeul.

In ce viteza ai polizat? A 5-a?
YR-ZBG
In viteza 1-a....pt ca nu ma grabeam. tongue.gif ...cum spuneam sunt destul de atent la partea legata de protectia muncii.

Nu am stiut ca ideea e veche...dar ma bucur ca am rezolvat problema chiar daca se pare ca am redescoperit roata.
cata87
bun...sa zicem ca blochezi roata cealalta cu pietre dar nu afecteaza cu nimic ? nu va fi fortata ?
cristio_79
Este aceeasi chestie ca atunci cand o roata este impotmolita in zapada,noroi sau pe polei si merge in gol,neavand aderenta.Asa sunt construite cutiile de viteza.Nu intru acum in detalii tehnice.
YR-ZBG
Nu afecteaza cu absolut nimic. Cutiile de viteze au un diferential care face ca tractiunea sa fie pe roata care opune mai putina rezistenta. Sistemul a fost conceput in primul rand datorita virajelor unde roata de pe interiorul virajului are un drum mai scurt adica un numar de rotatii mai mic. Daca in virajele stranse tractiunea ar fi pe ambele roti cauciucurile s-ar uza rapid.
Mai mult nu spun ca deja sunt pe langa subiect...dar ideea e ca nu dauneaza cu absolut nimic.
i96nds
Topicul era al meu si se gaseste la tutoriale:

http://www.daciaclub.ro/Cum-se-schimba-pla...CLT-t37829.html

Cu panza de bonfaier se da oblic, la 45 grade, pe lung, cu dintii bine orientati ca sa nu obositi smile.gif In cateva minute e gata si rezultatele nu sunt chiar asa spectaculoase ca mai sus, dar sunt acceptabile.

Bafta !
Si atentie la sigurantele/agrafele alea !
YR-ZBG
Corect este exact topicul de care vorbeam. Scuze ca am atribuit altuia meritul acelui topic...mea culpa (varsta e de vina).
Una peste alta cred ca sunt destui care au ce invata din topicurile noastre.

Bafta tuturor.
adicorbos
am incercat si eu metoda lu` YR-ZBG, dar fara nici un rezultat, au scartait de la inceput si deja am facut 5mi cu placutele astea, mentionez faptul ca am schimbat si discurile si placutele in acelasi timp. curatatul discurilor l-am facut impreuna cu mecanicul meu, si el la fel credea ca nu se va mai auzii nimic, dar se pare ca nu a fost asa
YR-ZBG
Ceva nu e in regula in postul tau....
Pai daca ai schimbat discurile odata cu placutele....ce bavura ai mai eliminat? Din cate stiu eu discurile noi....sunt....noi.

In schimb pot sa mai adaug eu cateva informatii.

Operatiunea descrisa a fost facuta in aceiasi perioada si la SLZ mea si la SN userului 22CMM. Amandoi am facut cam 2500km de la acea operatiune.

- Eu aveam si am placute de frana FERODO si nu mai am acum nici o problema cu fluierat/incarcat sentuletul placutelor.
- 22CMM a schimbat placutele de frana imadiat dupa acea operatiune si acum spune ca parca fluiera uneori.Din pacate nu stiu exact marca placutelor pe care le-a montat el dar erau ceva mai Noname.(daca aflu despre ce placute e vorba va anunt.)
adicorbos
problema e ca am schimbat discurile si placutele in acelasi timp, au "scartait" de la incepput, am facut vreo` 5mii Km, tot scartaiau, dupa care am facut operatiunea "curatarea discurilor" dar din pacate fara nici un rezultat
Fancyman
Pai nu ti-e clar ca la tine placutele proaste sint de vina (Textar, Fermit... etc)? Ia-ti Ferrodo si dup-aia mai vorbim.
YR-ZBG
Acu am pricepit.
Deci e evident ca la tine e vorba de alt fluierat...pentru ca discurile tale nu au cum sa aiba bavura dupa 5k. Deci la tine fluieratul e produs din alta cauza, nu de bavura aceea. Acum nu stiu ce sa zic... o fi din cauza discului o fi de la placute?...problema e ca dupa 5k deja totul e pasuit deci n-ar mai trebuie sa faca zgomot.
Fancyman
Se mai plangea cineva p-aici ca a schimbat discurile de frana (erau uzate) cu unele de origine care, culmea, de noi scartaiau. Dup-aia le-a schimbat cu unele tip Klaxcar si a rezolvat problema....
YR-ZBG
am auzit si eu de discuri noi ...de origine... ovalizate...dar nu putem generaliza.

Mai repede as da vina pe placute....gandindu-ma si la comportarea celor pe care le are 22CMM (am povestit mai sus ca fluiera)
ramsen
salut.nu cred ca discurile scirtiiai mai repede scirtiie placutele de frina .cele ieftine fac asa.dar ataca si discurile.
raduzks
Salutare tuturor , am citit pe undeva ca penele de la etrier trebuiesc gresate , iar pe acest topic nu scrie nimic despre aceasta . Este normal ca penele sa fie gresate ? smile.gif
G I M
Da, le poti da cu putina vaselina inainte de montare pentru a intra mai usor.
Relu_GTT
Da, e indicat ca penele sa fie curatate cu banda abraziva si apoi gresate, pt ca in timp etrierul sa se poate glisa si pt a frana corect
raduzks
multumesc Relu de sfat , am sa ma apuc din nou de desfacut (doar ce am schimbat placutele de frana ) ca sa gresez penele .
karaoche
SALUTARE,
daca nu suna cam aiurea: despre ce pene vorbiti?
sunt tot una cu bolturi de etrier? blink.gif
G I M
Vorbim de penele care fixeaza etrierul de portetrier. Sunt lungi de vreo 5-6 cm, iar la capete are cate o siguranta.
Enoiu Silviu
Salut.Am schimbat placutele acum vreo 4000 de km,si dupa ce le-am schimbat a inceput sa apara un huruit destul de enervant.M-am dus inapoi la service si cei de acolo mi-au spus ca am nimerit placute cu insertie proasta,le-au polizat un pic si mi-au spus ca de vina ar fi si discul de frina care este cam tocit.Am facut un drum cu ea si nu se mai auzea asa tare,dar dupa ceva timp a reaparut huruitul si este din ce in ce mai tare si enervant.Placutele sunt originale,iar discurile nu au decit 58000 de kilometri,ce pot sa fac sa nu se mai auda huruitul acela.?Discurile de frina in general cit tin.?
wheelman2011
pai mai mult ca sigur e de la placute, nu trebuia sa-i pui originale ca nu prea sunt bune, asa ca daca vrei sa ai frane calumea schimba placutele cu unele Ferodo si pune-i si niste discuri noi ca la 58000 sunt destul de obosite, vezi daca gasesti klaxcar ca sunt bune.
Enoiu Silviu
Mersi frumos.Dar pina acuma numai de origine am pus si nu am avut nici un fel de problema,o sa le schimb cind o sa se duca placutele atunci,mai rabd vreo 9000.java script:emoticon(':D')
ovidiu87
Nu sunt chiar "obosite" la 58 000 km...Eu am 107 000 si abia acum pot zice ca sunt obosite , rau ! 18mm respectiv 17.5 mm (19 mm era dimensiunea minima).
Enoiu Silviu
O sa le masor si eu sa vad daca au dimensiunea corecta,iar daca nu au scazut sub 19 mm sa le schimb totusi sau sa le mai pastrez.?
ovidiu87
pt siguranta ta si a celorlalti participanti in trafic, e indicat sa le schimbi cand uzura e sub 19 mm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.