Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Are ceva daca o spal la motor?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
marius80_eugen
Tu speli plasticele din rezervor sau pe cele din compartimentul motor care suporta alte regimuri de temperaturi , murdarie , presiuni ? Si asa se duc naiba si crapa / se invechesc singure , fara alte "atacuri" chimice .
Eu am spus cum e bine , tu sa faci cum vrei , apoi in cativa ani te vedem la "Probleme tehice" .
Una e sa desfaci complet motorul pe un stand si sa-l cureti si alta este cand este montat pe masina .
Referitor la "plasticele" din rezervor , ar fi bine sa te intereseazi ce fel de plastice sunt ! Ca pentru orice roman , orice plastic e plastic si orice cauciuc e cauciuc . De asta se fac masinile si componentele in halul asta de schimbi bucsele la 2-3 luni si crapa plasticele pe masini dupa 1-2 ani .
bogdanelkva
Cand ai zis "orice suprafata de plastic,furtune,cabluri",ma gandesc ca te-ai referit la toate,inclusiv la cele din rezervor,conducte si ce mai sunt pe masina. smile.gif
Eu cand o mai curat la motor,dau cu motorina,nu de alta,dar vecinul de garaj are diesel si ma serveste... tongue.gif
Iar plasticele de zici ca crapa dupa 2 ani si bucsele dupa 2-3 luni,din experienta mea,da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine.Or fi ele produse romanesti,dar nu sunt chiar asa slabe.Unele. smile.gif
Altfel,uzina Dacia ar fi fost inchisa demult si ne-am fi luat toti masini germane... biggrin.gif
marius80_eugen
Ce gluma buna . Majoritatea vor sa-si ia masini germane ! Uzina nu se inchide pentru ca exact acele compoennte de proasta calitate sunt considerate consumabile si se vand foarte scump . Apoi sunt piese de cauciuc/plastic care nu sunt produse de uzina sau sub licenta de uzina , pentru ca uzina nici nu mai produce astfel de repere , ci alte SRL-uri care le fac mult mai proaste !
Furtunelul de 20 cm care face legatura intre gura de umplere si rezervor , ca tot ai dat tu exemplu de piese din rezervor , este vre-o 75 ron !
Bucsele de la stabilizatoare se schimba la maxim 6 luni daca mergi moderat cu masina , alfel si mai repede . Furtunele de la servo se crapa / deterioreaza la 4-5 ani maxim si nici macar nu sunt romanesti ...
andrei87grs
Eu nu mi-am spalat niciodata motorul, nici proprietarul anterior nu cred ca a facut-o....mai sterg din cand in cand cu o carpa uscata fara motorina sau benzina......a-s spala motorul dar nu cred ca uce injectie si bobina de inductie s-ar bucura. Cred ca se poate spala motorul daca se izoleaza corespunzator anumite subansamble, si ca masura de protectie sa nu se porneasca imediat ci doar dupa o zi cu soare biggrin.gif
wheelman2011
nu sunt afectate plasticele de benzina pentru ca nu dai pe ele cu benzina si chiar daca le mai stropesti nu e nici o problema ca oricum le clatesti imediat cu apa, cu benzina se da pe ciuloasa, pe bloc, deci in general pe partile foarte murdare si apoi cu solutie de spalat motoare, eu am facut asa de multe ori si nu am avut nici o problema, iar in privinta utilitatii va spun ca e util sa ai motorul curat in special pentru a vedea eventuale scurgeri de ulei sau carburant, ca daca e plin de jeg nu ai ce sa vezi si ar mai fi si faptul ca poti umbla in conditii mai bune la diferite anexe ale motorului si unde mai pui ca arata si el cum trebuie.
b64chr
Am SLZ de noua din sept. 2003 si nu am spalat motorul niciodata.
De vreo 2 ori m-am jucat cu laveta si un lighean langa mine, dar mare lucru n-am facut. Mai rau m-am julit la maini. Sunt prea multe suprafete, 90% inaccesibile.
Capacul de la filtru de aer il dau jos si-l spal luna, asta cand schimb filtrul.
Din cand in cand mai sterg bidoanele de lichide, ca sa pot vedea nivelul. Asta de obicei cand ii pun lichid de parbriz, ca altfel nu-i deschid capota.
Iulikk
La mine il mai freaca aia la service cu o carpa cand ma duc sa fac revizia smile.gif .
Svendrix
Eu de obicei mi-o curat la motor cu o carpa umeda de fiecare data cand o spal sau cand mai deschid capota tot dau asa usor cu carpa pe motor.. O singura data am spalat-o cu jet de apa la motor si asta pentru ca nu o mai curatasem de ceva timp plus ca statusem vreo 2 saptamani la tara si avea de toate intrate pe la motor.. Oricum atunci am avut grija sa nu dau cu apa pe la baterie, comp, zona aia si nu am avut nici cea mai mica problema..
GL 01 NJL
Spunea cineva mai sus ca nu raspunde de defectiunile dupa spalarea motorului,eu n-am vazut la nici o spalatorie , in plus unde m-am dus a venit patronul mi-a acoperit capacul delcoului dupa spalare l-a curatat cu aer (nu stiu cum se numeste ) ,poate doar la unele nu raspunde...
klaus
Pai daca tot vorbesti matale de berlina cu delcou, poate as putea sa-ti impartasesc si eu cum spal motorul de la bicicleta, pe un topic de spalat motoare de solenza...
bnedea
Ca sa fiu in ton cu GL 01 NJL, am spalat si eu o data motorul la un Nissan Cherry (tot cu delcou) si am stat cu inima cat un purice pana am vazut ca porneste si oricum s-a murdarit la loc la scurt timp. Inainte sa o spal m-au chemat baietii si mi-au zis sa ii astup eu partile care stiu ca sunt sensibile ca ei nu vor sa riste... De aceea solenza nu am spalat-o niciodata la motor si nici nu am sa o spal cu presiune. E adevarat ca se vede mai frumos cand e curat, dar cine se uita? Mi se pare ca este exact acelasi lucru cu innegritul stopurilor sau cu modificarea iluminarii... bataie de cap de care nu am nevoie. Inteleg sa ii sterg bidonasele cu lichide capacul de la filtru si bateria dar asta din responsabilitate nu pentru a-mi face o placere sa la vad curate.
Svendrix
Nu cred ca acea comparatie cu innegritul triplelor se aplica aici .. Adica sa o tii curata la motor e ceva ce daca te pasioneaza sa vezi motorul curat o faci in timp ce triplele innegrite dpMdv sunt mai mult pentru a vedea altii ca ''domne' na mi-am mai facut ceva la masina care nu are sens dar s-ar putea sa te impresioneze''..
bnedea
Ai foarte mare dreptate, comparatia mea era totusi strict din punctul de vedere urmator: muncesti la ceva care in loc sa iti faca vreun bine cat de mic, este posibil sa iti faca rau (in cazul triplelor probleme cu politia rutiera).
inamicu
apropo de dilema in ceea ce priveste spalarea motorului ....chiar astazi am spalat si eu motorul cu jet de apa, bineinteles am acoperit calculatorul , cutia rlee, filtru de aer ( precizarea ca e sport si lam dat jos si am acoperit acolo), si nu are nici o pb cu exeptia ca a intrat apa pe la bujii si mergea in 3 pistoane..dar s-a relovat imediat am scos fisele si cu un pistol cu aer comprimat am scos apa de acolo si nu mai are nici o problema..dar am tinut-o la uscat aprox 5 ore fara sa pornesc motorul...deci eu va recomand
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.