Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Are ceva daca o spal la motor?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
Micul Printz
de cand am luat si eu solenza mea am vazut k e cam jegoasa la motor,in fine a trecut multa vreme de atunci si vreau sa o spal si vreau sa stiu dak e ok sau dak se uda ceva sau se strica sau nu mai porneste.....chesti dastea
Am inteles k se oxideaza mufa de la calculator sau ceva de genu......
Lostboy
are destule
C a t a l i n
O poți spăla la motor, dar mai bine o speli la baie...


SEARCH! Au fost mulți care au avut probleme post-spălare...
Lostboy
Ai putea să o cureți cu o cârpă umedă. Bine, asta dacă ai destulă răbdare.
Uite aici unul curățat cu șervețele umede. biggrin.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627444078 - motor de 2 ani și 5 luni. tongue.gif
ROK
Are ceva daca o spal la motor?


DA
wild_one_ro
nu are nimic .... prima data am spalt-o la spalatorie .. si mi-a fost putin cam frica ... dar apoi am vazt cum se face operatiunea si am spalt-o eu in fata blocului... si nimik .. totul e ok. dar sa fii atent sa acoperi bine calculatorul ... sa nu intre apa la el . cool.gif
Victoras2001
E chiar indicat s-o speli la motor. Apa calda, sa nu dea in anexita! tongue.gif
marius80_eugen
Se pot intampla multe lucruri neplacute daca o speli la motor si de asta e cel mai recomandat sa o cureti incet cu o carpa umeda de praf , apoi freci cu alta unde este cazul si in rest cu putin silicon daca vrei sa arate si bine .
Daca o speli la motor trebuie sa ai grija sa izolezi multe locuri "strategige" printre care calculatorul de injectie de langa baterie , bobina , intrarea in filtrul de aer , farurile ( ca se aburesc in interior ) ...
Eu am spalat-o o singura data acum 2 ani si de atunci am probleme cu aburirea semnalizarilor , in rest nu am avut nici o problema . Dupa o spalare e bine sa usuci f bine zona , sa dai apoi cu spray de contacte cam pe unde poti pentru a preveni oxidarea lor , sa lasi masina apoi sa mearga ceva timp pentru a se evapora toata apa sau vaporii din multe locuri si a preveni prolemele care pot apare in dimineata urmatoare , pentru ca pe loc este posibil sa-ti mearga totul ok , dar in urmatoarele zile sa se manifeste defectele .

NU mai faceti misto de om !!!
cristi.r
Moaaa', stiam ca esti pasionat, dar nici chiar asa biggrin.gif
Eu am obosit numai citind toate operatiunile scrise de tine, daramite sa le mai si execut. Eu cred ca tu faci misto de el biggrin.gif
Printzule, lasa-l asa cum e. Fa-i revizii la timp (lichide, filtre) si sterge-l cu o carpa umeda pe unde ajungi, fara sa deranjezi ceva electric. Adica nu insisti prea mult. Iti garantez eu, cand am vandut-o pe a mea, omul s-a uitat doar la lichidele de prin rezervoare, nu la cat de curat era motorul.
cristio_79
Iei o sticla de apa cu detergent careia ii gauresti dopul sau la care pui un stut din acela de la sticlele de detergent de vase si cu o periuta de dinti se face bec.Pe semiaripile interioare poti folosi o pensula pentru vopsit.Dupa aceea iei o sticla cu apa curata si clatesti,dupa care poti sterge cu o carpa.Poti demonta si bateria sa cureti mai bine.Eviti partile superioare ale motorului,unde sunt bobina,fisele,bujiile,injectoarele etc.Pe acestea le cureti inainte de a te apuca de spalat cu ajutorul pensulei de care am amintit mai sus.
Plasticele si racordurile de cauciuc le poti da cu un silicon sau o solutie pentru intretinerea plasticului si cauciucului care nu atrage praful.


HRISTOS A INVIAT!
Micul Printz
da dar oricat as spalao cu mana si cu celebra sticla cu apa cu dop gaurit tot nu se compara cu jetul de apa de la spalatorie splu k nu poti sa ajungi prin toate locurile cu mana si dak dau doar cu apa din sticla nu fac alceva decat sa inmoi praful.....plus k eu mai fac ocazional si off road cu solenza,ultima chestie care mi s-a intamplat a fost de paste cand am fost la padure si m-a prins ploaia acolo si pana am iesit a fost saraca masina chinuita si cand am ajuns acasa cu ea era noroiul pe ea k pe tractoare,si cand i-am deschis capota am vazut cat noroi zacea pe la motor,pe planetare,peste tot ce sa mai.....am zis k acolo imi raman rotile
22CMM
spal-o numai daca vrei s-o vinzi, altfel mai mare daraua decat ocaua. O stergi cu o carpa cat poti si pe unde poti. Motorul merge la fel si mai curat si mai murdar, iar greutatea murdariei depuse nu influenteaza asa de mult masa masini deci consumul de combustibil. radmasa.gif
marius80_eugen
Compartimentul motor e bine sa fie cat mai curat , asta si sprea binele mecanicului sau a celui care are grija de intretinerea lui , dar si a motorului , care nu mai trage spraf si mizerii din compartiment daca e curat .
Nici mie nu-mi surade sa-l spal in fiecare an , dar cam o data la doi ani e necesar , asta daca crezi ca-l poti mentine cat de cat curat .
Eu personal daca vreau sa cumpar o masina chiar as prefera sa NU o vad spalata , ca ar trebui sa verific si mai multe chestii la ea daca e curata , decat daca ar fi murdara , pentru ca vezi daca ceva curge sau e in neregula .

22CMM - tu crezi ca era vb despre greutatea prafului ? blink.gif
cristio_79
Ca fapt divers,eram la o spalatorie auto si in urma mea a venit un tip cu un Vel Satis si i-a spus unuia dintre baieti ca vrea sa spele si motorul.Cand a deschis capota,am observat ca era pe benzina si avea o mizerie de parca ar fi mers numai pe camp cu masina.Baiatul de la spalatorie a inceput sa dea cu o pompa cu o solutie de degresare/inmuiere fara sa acopere absolut nimic,dupa care a inceput sa dea in dusmanie cu wap-ul in compartimentul motor.A iesit "bec" motorul.A suflat superficial cu putin aer si i-a spus proprietarului sa o porneasca.A pornit fara probleme.
Sincer sa fiu,eu nu am curaj sa dau cu wap-ul pe motor.Am vazut un Cielo cu grupul de diode si releul regulator "prajite" in urma unei spalari a motorului,dar pot apare si probleme mult mai grave.Atata timp cat nu sunt scurgeri de lichide,in special de ulei,care sa produca depuneri pe motor,nu vad de ce ar trebui spalat doar praful neaparat cu jet de apa.Dar fiecare face ce doreste cu masina sa.
Eu aplic metoda descrisa cateva posturi mai sus de maxim doua ori pe an,chiar daca se lasa cu julituri pe maini.In rest,indepartez doar praful cu o perie sau pensula.
sonycu
poate dauna spalatul cu apa anumitor componente..

mai bine foloseste o carpa semi-umeda si sterge tot ce poti.. eu asa faceam.. si era super curat compartimentul motor.. dar bine.. asta pentru ca imi placea mie sa fac treaba asta..

daca n-ai timp pentru aceasta activitate, care necesita ceva timp atunci vezi cum faci la o spalatorie..

bafta
CRUCiFER
Eu am spalat-o pe a mea la spalatorie cand am luat-o , nu o cunosteam , am intrebat acolo " e OK?" , baieti au zis ca se descurca..... Au invelit doar " cutia neagra de pe motor" din care pleaca fisele la buji cu doua pungi de plastic , iar in rest nu au avut mila... au spalat tot . A pornit la sfert si nu am avut probleme ulterioare. Am intrebat daca au avut probleme sa nu mai pornesca masini dupa spalare... Au avut dar le-au rezolvat sufalnd cu aer comprimat apa de pe piesele electronice..... Asta e versiunea lor....La mine nu au fost probleme... Cred ca mai tine si de noroc chestia asta.. smile.gif
sonycu
norocul n-are nici o legatura..

daca piesele electronice sunt sigilate bine si nu cum sa ajunga apa la ele atunci totul e ok.. daca insa sunt fisuri apa intra si nu mai porneste.. deci nu are treaba cu norocul..
CRUCiFER
QUOTE(sonycu @ 22 May 2008, 23:37)
norocul n-are nici o legatura..

daca piesele electronice sunt sigilate bine si nu cum sa ajunga apa la ele atunci totul e ok.. daca insa sunt fisuri apa intra si nu mai porneste.. deci nu are treaba cu norocul..
*


Deci tot tine de noroc ... daca ai o fisura in izolatie sau nu biggrin.gif
Micul Printz
da baieti e totul ok,mi-am luat si eu inima in dinti si pana la urma am spalato si eu si nu am acoperit decat computeru de bord,ala de langa baterie cu o punga atat si in rest i-am zis io pe unde sa insiste cu wap-ul k aveam o gramada lichid de servo amestecat cu praf si plu de asta am mai dat si caapcu ala jos unde vin stergatoarele,aeroterma si scurgerile alea si a dat si pe acolo si tot a pornit la sfert
Asa k fara teama..... icon_mrgreen.gif
garlic_dog
Si a mea are din 2004 Decembrie patru spalari. Prima mai cu mila (am pus prezervative pe cutia de langa baterie, pe alternator, si pe aprindere), apoi restul doar cu protectie la cutia neagra.

Mi s-au aburit doar farurile.


Deci merge dar cu atentie.

Inteligentii de la reprezentanta au zis ca riscul major e sa se lipeasca placile de ambreiaj si sa se sparga. Cum, nu stiu.
mikemaniack
eu am splat-o anul trecut la motor cu o solutie formata din motorina amestecata cu putina bezina.am dat cu pensula immuiata in solutia asta , rezultatul e foarte ok. zici ca e nou motorul.dar mirosul ala de motorina incins cred ca disparut de abia in 2 saptamani.
smile.gif
nassicu
eu o spal pe a mea la spalatorie cand am bani daca nu acasa si nu are nimic
solenzaxjg
Eu zic cel mai bine cu o carpa uda si dupaia una ce ia apa si bafta.O patit un pretin de o ramas cu ea in spalatorie nu a vrut sa ii mai porneasca asa ca voi trageti concluzia eu tot cu carpa uda si dupaia usca o spal la motor.Fiecare cu ideile lui
andr3y_yoo
vara asta am spalat motoru la o spalatorie in baia mare biggrin.gif nu au acoperit absolut nimic doar a dat cu apa pe el si gata ( cu pistolu ala )
dupa aia ma sui in ea pornes , nici o prob ....la sfert biggrin.gif dau si yo acolo niste ture sa imi auda aia toba rolleyes.gif
shake
QUOTE(andr3y_yoo @ 27 Jan 2010, 18:07)
dau si yo acolo niste ture sa imi auda aia toba  rolleyes.gif
*




in locu tau dadeam drumu la muzica sa se auda MAXIM



On : cred ca depinde de noroc , un vecin de al meu si'a spalat motoru ( baietii au pus direct jetu , fara sa izoleze nimic ) a ajuns in fata blocului si a 2 a zi cand a dat la cheie i s'au ars sigurantele de la uch , semnalizare si faruri . ca sa numai zic ca l'am sfatuit sa desfaca putin compartimentu de la filtru de aer care era intr'adevar spalat si el inauntru iar filtru era inca umed wub.gif
IS-05-CJU
fratilor.... e atat de greu sa umezesti o carpa si sa stergeti voi?? Eu asa am facut, apoi am dat cu o solutie cu silicon pe deasupra. Pe langa faptul ca e si curata, se prinde si mai greu praful de elementele din plastic.
bogdanelkva
Eu pe partile metalice ale motorului dau o data pe an cu o carpa inmuiata in motorina.Dupa ce se infierbanta motorul la primul drum,arata ca in tineretea lui... radmasa.gif
A539
am vazut ca unii dintre voi il luati la misto..pacat poate el nu stie ca dauneaza spalatul la motor a unei masini pe benzina..desi eu am spalat-o odata la motor pe a mea acum ceva ani si nu a avut nimic ba chiar a pornit din prima si etc..dar atunci a fost o nebunie de moment si nu mai am tupeu sa o mai spal acum!
bogdanelkva
Acum cativa ani eram la o spalatorie.In fata mea unul cu Volvo.I-a lasat pe copiii aia nestiutori de la spalatorie sa-i dea cu apa pe la motor,sa-l curete.L-au curatat,da l-au curatat de nu i-a mai pornit omului masina nici cu robot de pornire,acolo a ramas,nu stiu cat,ca eu am plecat.Asa ca mai bine mi-o fac cu mana mea,daca e s-o fac. tongue.gif
augustin87r
Eram la o spalatorie si in timp ce baiatul umezea mizeria, eu am desfacut capota sa ma uit la ceva. El se apropei de mine si asa din automatism imi zice : ` ii dau un jet si p-aici?` ...Era motorul incins asa ca mai mult ca sigur plesnea ceva daca dadea cu apa pe acolo.

Am vazut un nene care a oprit masina si a cerut doua sticle de apa pe care le-a turnat pe motor...peste tot, si pe la bujii si pe galerie. Avea Dacia 1310. Nu imi dau seama ce i s-a intamplat motorului, dar a plecat imediat cu masina.

Eu am spalat-o cu carpa cu detergent. Am lasat sa actioneze bine si apoi am clatit cu furtunul pe care abia curgea apa, asta ca sa pot sa evit zonele cu contacte electrice.
djasu82
eu spal doar radiatorul restu nu desi daca e izolat senzorul de turatie , bobina de inductie si calculatorul masini desi ala e bine izolat nu are probleme porneste la sfert.
crick
Am spalat motorul dupa 7 ani de functionare, asta fiindca trebuia dusa la" doctor" pentru schimbat distributia.Am dus-o la 6,30 in fata la spalatorie,apoi pe la 11 am intrat cu ea(a avut timp ca motorul sa se raceasca).Am acoperit calc cu o carpa si apoi peste o punga,bobina de inductie si cutia cu relee;apoi i-am lasat pe baieti sa-si faca treaba.Dupa spalare au aparut niste culori la componentele motorului care nu credeam ca exista.A pornit foarte bine,in schimb a trebuit sa golesc goarna de la alarma de apa si sa scot becurile din far pentru a se usca(acele protectii de cauciuc de la becuri sunt pentru praf,nu pentru apa sub presiune) laugh.gif
dj_sweat
Un prieten a spalat motorul si 2 zile a avut probleme la pornire, adica nu mai pornea din prima, probabil pana s-a uscat si nu mai facea scurt pe undeva.
ramsen
eu din noiembrie 2007 nu am spalat motorul deloc...si nici nu o sa il spal vreodata
Iulikk
Eu sterg "caroseria" din compartimentu motor si capacu' filtrului de aer cu clin de geamuri si cu o carpa moale biggrin.gif. Oricum, dupa o saptamana nu se mai cunoaste nimic...



QUOTE(crick @ 2 Aug 2010, 17:58)
Am spalat motorul dupa 7 ani de functionare, asta fiindca trebuia dusa la" doctor" pentru schimbat distributia.
*



Tu... ai spalat motoru' ca te-ai dus la service? ph34r.gif
Alin_09
Toata chestia e sa nu ramana apa la bujii, ca face descarcare pe bloc motor si masina merge aiurea pana se evapora apa icon_mrgreen.gif eu am spalat de multe ori motorul si nu am acoperit nimic, am avut grija sa nu dau jet tare la calculator in rest turbojet peste tot radmasa.gif
crick
Da Iulikk,am tot amanat,din lipsa de timp si aveam o retinere(tot auzeam sfaturi,nu se spala!) dar cand i-a venit sorocul am zis ce naiba,plus ca altfel se lucreaza la un motor curat.Mizeria trecuse de faza stersului cu carpa moale...
Alin_09 p-ala de la spalatorie il doare-n cot(are un afis mare cu:"nu raspundem de problemele aparute la spalarea motorului!) ,ii da cu presiune maxima..
Alin_09
QUOTE(crick @ 12 Sep 2010, 22:34)
Alin_09 p-ala de la spalatorie il doare-n cot(are un afis mare cu:"nu raspundem de problemele aparute la spalarea motorului!) ,ii da cu presiune maxima..
*


Da, stiu ca cei de la spalatorie nu au grija, de aceea eu imi spal singur motoarele de la masini icon_mrgreen.gif

QUOTE(Alin_09 @ 12 Sep 2010, 22:01)
eu am spalat de multe ori motorul si nu am acoperit nimic, am avut grija sa nu dau jet tare la calculator in rest turbojet peste tot  radmasa.gif
*


oricum eu sustin ideea ca un motor trebuie pastrat curat, astfel observi mai usor diversele probleme, iar praful intarit pe fisele electrice pot dauna aprinderii.
puiu82
QUOTE(crick @ 2 Aug 2010, 17:58)
Am spalat motorul dupa 7 ani de functionare, asta fiindca trebuia dusa la" doctor" pentru schimbat distributia.Am dus-o la 6,30 in fata la spalatorie,apoi pe la 11 am intrat cu ea(a avut timp ca motorul sa se raceasca).Am acoperit calc cu o carpa si apoi peste o punga,bobina de inductie si cutia cu relee;apoi i-am lasat pe baieti sa-si  faca treaba.Dupa spalare au aparut niste culori la componentele motorului care nu credeam ca exista.A pornit foarte bine,in schimb a trebuit sa golesc goarna de la alarma de apa si sa scot becurile din far pentru a se usca(acele protectii de cauciuc de la becuri sunt pentru praf,nu pentru apa sub presiune) laugh.gif
*



Sa nu se murdareasca dom'doctor pe maini biggrin.gif

QUOTE(ramsen @ 12 Sep 2010, 20:57)
eu din noiembrie 2007 nu am spalat motorul deloc...si nici nu o sa il spal vreodata
*



Subscriu.Eu din mai 2007,atunci am cumparat-o.

QUOTE(crick @ 12 Sep 2010, 23:34)
Da Iulikk,am tot amanat,din lipsa de timp si aveam o retinere(tot auzeam sfaturi,nu se spala!) dar cand i-a venit sorocul am zis ce naiba,plus ca altfel se lucreaza la un motor curat.Mizeria trecuse de faza stersului cu carpa moale...
Alin_09 p-ala de la spalatorie il doare-n cot(are un afis mare cu:"nu raspundem de problemele aparute la spalarea motorului!) ,ii da cu presiune maxima..
*



Pe ala de la spalatorie nu-l "doare-n cot" si cu presiune iti da din 2 motive:sa curete mizeria calumea si pentru ca nu poate sa stea 2 ore sa iti spele tie motorul.
Afisul ala mare e pus acolo pt ca dupa spalare,nu iti poate usca perfect motorul si mai ales partea electrica.
Bafta!
tataiedaciotul
053.gif Spal motorul de 2 ori pe an(primavara&toamna).Lipsa probleme... coolspeak.gif
hhd_0
Se pare ca eu sunt singurul "nesanatos" ! La spalatorie mi s-a zis ca acel calculator de langa baterie este sigilat ....sau ceva de genul ..... in concluzie nu se pune nici o punga sau alte chestii pe motor sa sa-l protejezi de apa !!

Nu imi dau seama ce a fost in capul meu ( asta dupa ce am citit cum procedati voi ) , dar dupa ce am spalat motorul a mers fara probleme !

Am facut o tura de 20 KM sa-l usuc bine si merge fara probleme ! Au trecut vreo 4 luni de atunci si totul este OK .

Desi ma consider un caz fericit , nu recomand sa-l spalati !
alex_dinu476
Eu spal motorul aproape de cate ori spal si masina si nu am avut nici odata probleme si nici nu am izolat nimic cand kl am spalt
marius80_eugen
Ai rabdare ... in curand te vedem la sectiunea probleme tehnice : "nu porneste" , nu arata bine la bord , "cum se curata senzorul... " ...
Mai mult de o data pe an NU ai de ce sa-l cureti . Poti intretine motorul curat si fara apa ! In definitiv nu numai apa il curata !
Anumite componente din compartimentul motor trebuiesc protezate de apa /presiune/jet ( bobina de inductie , calculatorul de injectie , filtrul de aer / filtrul sport , cutia cu relee , borna + , ... ) Si daca nu reuseti sa protejezi totul , conteaza foarte mult sa le sufli cu aer bine si neaparat sa lasi totul sa se usuce foarte bine , altfel poti sa ai parte de multe probleme care se alsa cu multi bani cheltuiti din cauza la o nenorocire de spalare .
Eu in 6 ani l-am spalat de 2 ori si motorul si tot ce se vede pe acolo si arata destul de bine . Daca il sufli doar cu aer la presiune la intervale regulate , cureti cu o laveta , ceva silicon pe plastice si furtune , totul se pastreza ok . Motorul se face mizerabil pentru ca acolo interactioneaza praful cu vapori de ulei / lichide /antigel , mizerie de pe drum ... Daca ai grija sa cureti macar o data la 2 luni tot e ceva .

alin_09 "oricum eu sustin ideea ca un motor trebuie pastrat curat, astfel observi mai usor diversele probleme, iar praful intarit pe fisele electrice pot dauna aprinderii."

- de fapt daca il cureti prea des nu mai observi nimic ! Problemele apar de obicei prin scurgeri subtile de diverse lichide , nu curgeri sub presiune ! De asta cand se cumapra o masina se prefera sa nu fie spalat motorul , ca omul vrea sa vada ce curge si pe unde !
- ce praf intarit si unde ? Fisele sunt cam singurele componente de cauciuc/electrice care nu patesc nimic , in schimb senzorii se oxideaza , ruginesc , au depuneri de diverse ... Praful nu ajunge nicaieri unde ar dauna aprinderii ! ( poate la motorasul pas-cu-pas si filtrul de aer , dar nu are treaba la pornire , iar pe senzorul de turatie de pe volanta nu se depunde praf ca e intors invers , iar el oxideaza . )
is05giu
o poti spala la abur ...eu am spalat-o si e oky
AdiZ
Depinde si pe ce drumuri umbli cu masina( ma refer la cat praf e in compartimentul motor), la solenza e doar scutul, asa ca poate intra pe sub masina cata mizerie incape... Daca am pune si noi niste carenaje care sa izoleze cat de cat partea de jos a motorului, cred ca ar fi pastrat mai curat motorul, mult mai curat. la Vw Golf IV am vazut prima data acum multi ani... si motorul e curat tot timpul, un strat superficial de praf, pe care poti sa il sufli. ( si nu ma refer la aer comprimat.. smile.gif) )
djasu82
poate un ecran - tabla in spatele radiatorului daca mai ai loc si orientat in jos pentru a scoate fortat aerul cald pe care il dispia radiatorul datorita curentului frontal .
wheelman2011
eu am spalat mai multe motoare si numai de Dacia si nu au fost probleme, dar l-am spalat eu cu mana mea nu am dus-o la spalatorie sa bage aia jetul aiurea pe unde nu trebuie, deci am dat cu o pensula cu benzina prin zonele foarte murdare apoi peste tot cu solutie de spalat motoare si in final am clatit bine cu apa, am lasat-o sa se scurga apoi am dat cu spray de contacte pe la mufe si a mers bine de fiecare data, e adevarat ca dureaza cateva ore dar macar stii ca ai facut o treaba buna.
marius80_eugen
Nu se spala cu benzina motorul pe exterior ! Orice suprafata de plastic , furtune , cabluri sau alte suprafete care nu sunt de metal , vor fi afectate de benzina .
ovidiu87
motorina?

PS:antigelul e schimbat , nu mai e negru biggrin.gif
bogdanelkva
QUOTE(marius80_eugen @ 16 Feb 2011, 12:06)
Orice suprafata de plastic , furtune , cabluri sau alte suprafete care nu sunt de metal , vor fi afectate de benzina .
*


Si atunci cu plasticele din rezervor cum ramane?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.