Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania cumpara 48 de F-16
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri > Stiri (Non-Auto)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
george_scala_2004
QUOTE
Ministrul Apărării aflat într-o vizită la Sibiu a făcut câteva declarații cu privire stadiul programului de dotare cu avioane F-16 și la posibilitatea achiziției unei a doua escadrile.

„Piloții noștri și personalul tehnic de la Forțele Aeriene se află în Portugalia la pregătire. Pregătirea se face pe avioanele noastre, care deja au fost modernizate. Primele șase vor sosi în 2016, următoarele șase în 2017. În același timp, pregătim infrastructura de la Aeroportul Fetești pentru a opera de pe acest aeroport avioanele F16 și sunt în pregătire formalitățile, e destul de complicat, pentru achiziția celei de a doua escadrile, adică tot 12 avioane” 


http://www.resboiu.ro/despre-a-doua-escadrila-de-f-16/

george_scala_2004
QUOTE
Russia has struck a deal with Egypt to deliver 46 Kamov Ka-52K navalized attack helicopters, the director-general of the state-run Russian Helicopters aircraft maker said Wednesday.

Ka-52Ks were designed for French-made Mistral helicopter carriers that were to join the Russian Navy last year, before France cancelled the deal over Ukraine. The warships are now being bought by Cairo.


http://in.sputniknews.com/russia/20151230/...egypt-deal.html
george_scala_2004
QUOTE
Air Forces F 16A/B Block 15 MLU M 5.2 al Romaniei
F 16A/B Block 15 MLU M 5.2 al Romaniei

F 16A/BEl este… „viitorul”

Astfel aparatele care vor incepe sa soseasca in Romania incepand cu sfarsitul acestui an sunt F 16 modernizate la standardul M 5.2 si vor dispune de urmatoarele:

    Motorizare F 100-PW-220E (de doar 105,7 kN, fata de ultima varianta F110-GE-132 de 144,6 kN)
    Cabina in stilul F 16 C/D Block 50 compatibila cu sistemele de vedere pe timp de noapte (NVIS)
    Doua display-uri multifunctionale color (10Ś10 cm)
    Wide Angle Head Up Display
    Calculator modular de misiune (MMC)
    Radar de control al focului modernizat APG-66(V)2 (posibil versiunea 2A, care utilizeaza un nou ansamblu procesor de semnal/date de 7 ori mai rapid si cu de 20 de ori mai multa memorie decat originalul plus cu o rezolutie cvadrupla a hartilor in mod terestru);
    Harta digitala
    Sistem de navigatie hibrid GPS/INS
    Sistem avansat de identificare amic-inamic (AIFF)
    Sistem de management pentru razboiul electronic (EWMS)
    Capabilitate de acrosare pentru containerele de cercetare
    Integrarea capabilitatilor de utilizare a rachetelei antiradar AGM – 88 HARM si modernizarea sistemului HTS de ochire al acestui tip de racheta
    Integrarea sistemului de transmitere a datelor Link 16, inclusiv integarea functiilor avansate Link 16
    Modernizarea sistemului de harta digitala
    Introducerea castii JHMCS cu afisaj electronic
    Introducerea castii compatibile NVG
    Introducerea capacitatilor de folosire a munitilor ghidate GPS GBU 30/32
    Introducerea rachetelor auto-ghidate IR AIM-9X si IRIS-T
    Introducerea sistemului avansat de management al acrosajelor
    Introducerea capabilitatilor de utilizare a munitilor EGBU-12 si AGM-154
    Avioanele pot folosi inca din standard (standardul MLU), rachete aer-aer AIM 120 AMMRAM C, munitie de tip JDAM, JSOW si containere Rafael Litening II
    Containere Lockheed Martin – Sniper.

Acum, avioanele vor avea celula originala, dar revitalizata, motorul adus la “zero km”, si toate sistemele verificate si aduse la zi. Chiar daca la prima vedere dotarea F-urilor romanesti nu-i chiar cea mai de top, este una decenta, mult peste ce am avut noi pana acum, insa problema nu sunt atat avioanele ci mai mult pilotii…

Un F 16 se zboara usor dar este foarte dificil de folosit in lupta, prin “dificil” intelegem ca un astfel de aparat se operationalizeaza foarte greu si foarte scump, intr-o forta aeriana care il zboara pentru prima oara, iar pe de alta parte F 16 este un aparat care trebuie zburat in regim de lupta foarte des pentru ca pilotii sa-si capete si sa-si pastreze capacitatea reala de lupta!

Mai clar, la bordul unui F 16, pilotul are foarte multa treaba de facut si are nevoie de timp sa-si creeze automatismele necesare si sa capete experienta, iar mai apoi de un numar rezonabil de ore – in regim de antrenament serios – pentru a-si pastra deprinderile acumulate…

Un  F 16 nu este suficient sa-l zbori la mitiguri si in linie dreapta, sau sa faci acrobatii cu el, ci dimpotriva este un aparat care “cere” poligon, “cere” trageri de lupta, folosirea in conditii grele, etc.

Exista o expresie in aviatie care spune ca un pilot bun trebuie  “sa cante la pian” tot timpul, altfel degeaba esti tu talentat si ai un Steinway la dispozitie, lipsa exercitiului iti anuleaza practic orice sansa de a lupta la modul real. Asadar trebuie „cantat” des si serios!

Iar aici ne lovim de dambovitenele noastre probleme, in sensul ca dupa ce F 16 va fi pe deplin operationalizat in RoAF (cel putin doi ani dupa sosirea in tara, doi ani de zboruri si exercitii cu trageri de lupta reale), va trebui sa oferim pilotilor un numar rezonabil de ore de zbor si trageri de lupta, altfel degeaba am dat banii pe avion.

Mai tineti minte  articolele in care RoMilitary deplangea numarul ridicol de mic de ore de zbor alocat pentru pilotii nostri (de pe MiG 21 si de pe elicoptere), numar de ore care nu putea asigura nici pe departe pregatirea unui pilot pentru lupta in mod real? Ne pacaleam si pe noi ii pacaleam si pe piloti, ori in cazul F 16 lucrurile se schimba dramatic.

Datorita numarului mare de sisteme intercontectate pilotul are nevoie de mult timp pana isi formeaza “mana” si apoi necesita multe ore de zbor pentru a-si pastra deprinderea, are nevoie de ore de zbor noaptea si ziua, in conditii grele, in conditii de bruiaj, are nevoie de lansari cu armament real, etc.

Din primele declaratii se vorbea despre 100h de zbor pe an pentru fiecare aparat F 16 (nu per pilot ci per avion!), 100 de ore fiind un numar neatins niciodata de pilotii de pe MiG-uri, dar care numar este foarte mic fata de norma din NATO, acolo unde se zboara in jurul a 180-200 de ore pe an (Franta, UK, Canada, despre SUA nici nu mai vorbim), astfel ca orele de zbor trebuie sa fie mai multe, sa se zboare in mod constant, iar aici avem deja o problema…

Pe de alta parte cantitatea foarte mica de munitie cumparata pentru primele 12 avioane nu are darul sa ma faca foarte optimist: 30x AIM 120 AMRAAM C6, 60x AIM 9M Sidewinder, 18x AGM 65H Maverick

Daca ora de zbor pe MiG 21 este estimat (mai grosier asa) la aproximativ 10-12 mii de dolari, ora pe F 16 poate depasi lejer de 20 de mii de dolari, ori in aceste conditii vom face o treaba serioasa si vom asigura pilotilor nostri suficiente ore de zbor, pentru a stapani foarte bine aparatul? Sau il vom zbura in linie dreapta, mitiguri si politie aeriana?

Asadar F 16 A/B MLU 5.2 nu-i un avion rau ci decent, din punctul de vedere al dotarii, si poate suporta pe viitor o gama mai larga de munitii si modernizari (inclusiv la standardul  Viper, vezi Taiwanul care opereaza tot A/B-uri), problema este ca acest  aparat are o ora de zbor mai scumpa decat MiG 21 Lancer, iar pe de alta parte pilotii trebuie sa “cante la pian” foarte des, daca vrem sa le si putem folosi ca avioane de lupta nu doar pentru 1 Decembrie.

Si tot anul acesta ar trebui sa aflam de unde va veni urmatoarea escadrila de 12 aparate F 16, “defunctul” ministru al apararii asigurandu-ne ca discutiile cu potentialul vanzator sunt practic incheiate, doar mici amanunte ramanand sa fie puse la punct.
JHMCS

JHMCS…”Decepticon”

Si o scurta consideratie despre Statul Major al Fortelor Aeriene (pentru ca nu ma pot abtine sa tac!). Acesti domni care se invart pe acolo au exact aceeasi mentalitate comunista ca si cei care se invarteau pe acolo pana “89. Desi dotarea avioanelor F 16 cumparate de Romania este o chestie cu totul nesecreta, F 15 MLU 5.2 fiind o varianta mai mult decat publica, MApNul nostru a tinut aceste dotari secrete pana acum cateva luni. Motivul?! Altul decat prostia?!

Greu de gasit alt motiv, dar baietii de astazi sunt niste demni urmasi ai idiotilor care inainte de revolutie tineau secret tancul T 72 (un tanc arhicunoscut in toata lumea) si avionul MiG 29 (si asta foarte cunoscut). De ce tineau autoritatile comuniste secrete astfel de dotari, cu arme banale, chiar foarte banale?! Cand T 72 era prezentat de ani buni la televiziunile din Vest?!

Poate ca ar trebui odata facuta curatenie in MApN si adusi oameni cu mintea limpede acolo…

Si la sfarsit, sa nu va asteptati ca F 16 sa devina operational in acest an ci dimpotriva avionul va intra in serviciul de politie aeriana abia prin 2018, asta daca ai nostri ii vor face operationalizare ca la carte. Si sa nu uitam ca polonezii au avut nevoie de alti cativa ani, ca sa-l exploateze la maxim, deci 2020 ar fi anul de aur, dupa care se poate spune ca F-16 romanesc este cu adevarat exploatabil. Pana atunci tot cu “batranul” nostru MiG 21 Lancer.

Singurul neajuns dpmdv este pastrarea radarului APG 66(V)2, un radar destul de batran a carui raza (in jur de 80km) este similara cu radarul EL/MA 2032 de pe Mig urile 21 Lancer si destul de redusa pentru rachetele aer-aer cu raza lunga disponibile astazi. Spre deosebire, AN/APG-68 V9/10 specifice BL-50/52+ (inclusiv ale polonezilor) ofera o raza de detectie de aproape 300km, 25 de moduri de lucru combinat, putand urmari un numar superior de tinte fata de predecesorul sau… Sa nu uitam ca versiunea AN/APG-66 V3 existenta pe BL-20 taiwaneze si BL-52 singaporeze, este in curs de inlocuire cu radarul AESA al versiunii V,  cel mai probabil SABR APG-83 al Northrop Grumman (radar derivat din AN/APG-80 al F-16E/F Block 60). Iar cei cu mai putina dare de mana, cum ar fi Tailanda, inlocuiesc in cadrul programului MLU (modernizarea a 18 aparate, o escadrila, pentru 700mil.$) radarul cu un APG-68(V)9. Deci se prea poate ca in curand sa nu se mai gaseasca nici componente de schimb pentru vechile sisteme de pe MLU-ul romanesc, ele fiind in curs de retragere in restul flotelor aeriene. Practic sa zbori MLU-ul romanesc, la standard 2000, dupa 2020 in conditii de razboi modern, cu antrenament insuficient si in inferioritate numerica, va fi cel putin un gest de curaj, daca nu cumva de inalta tradare.

Pe scurt, achizitia de F-16 pentru Romania, chiar si cu o posibila a doua escadrila (2 escadrile insemnand de fapt 36 de aparate si nu 24), poate fi rezumata astfel: rahitica, gandita dupa un caiet de sarcini de pana in 2005 si nu dupa 2020, si cu un set de armament extrem de restrictiv! Practic pentru decada care incepe in 2020, F-16 MLU BL15 M5.2 este un avion mediocru, mai degraba de linia a doua (cum sunt Portugalia, Danemarca, Olanda, Belgia, care au macar un numar semnificativ de aparate) si nu destinat granitei NATO spre o zona fierbinte, aparat potrivit mai mult loviturilor la sol si nu luptei aeriene (cum isi doreau probabil Fortele Aeriene Romane), datorita radarului neperformant, usor de surclasat de majoritataea aparatelor rusesti din Crimeea, dar si motorului de generatie mai veche (noile versiuni fiind cu 37% mai puternice). Iar raportul de forte in aceasta parte de NATO, tinand cont de aviatiile rahitice ale partenerilor de alianta din zona, cu exceptia Turciei, este si el ingrijorator. Poate macar a doua escadrila sa fie ceva mai moderna ca si dotare… si cu o gama mai diversa si mai numeroasa de arme.

De fapt, cred ca m-a luat putin valul, caci aviatia noastra este destinata politiei aeriene pe timp de pace si nicidecum razboiului!

Inca mai speram ca poate noul ministru si unii noi nominalizati prin structurile MApN sa realizeze un plan mai adecvat de inzestrare…


http://www.rumaniamilitary.ro/40560-2

[attachmentid=1628019761]
george_scala_2004
QUOTE
Randall Howard, directorul responsabil de programul avionului de vânătoare F16 din cadrul companiei de aeronautică Lockheed Martin, spune că România are potențial pentru a cumpăra un total de 24 sau 36 de avioane de vânătoare multirol F16, nu doar cele 12 care vor fi livrate anul acesta și în primăvara anului următor. În cadrul unui interviu acordat ZF, directorul companiei americane a specificat faptul că România prin această achiziție poate urca treptat spre cea mai nouă versiune a F16 – F16V, care include echipamente prezente pe F35, cel mai costisitor program de înarmare de până acum și avionul care în următorii 20 de ani va înlocui actualele F16, dar și spre F35, avion pe care România l-ar putea cumpăra, dar cel mai probabil o va face peste 20 de ani. Spre deosebire de F16, noul F35 beneficiază de tehnologiile stealth și este invizibil pe radar.


http://www.zf.ro/business-international/ho...ne-noi-15336232

QUOTE
Neighbouring Romania has already purchased 12 F-16AM/BMs from Portugal, with a spokesperson for the MND stating the country has made a request for Portugal to sell and modernise a further 12 F-16s for its air force.


http://www.janes.com/article/60955/bulgari...s-from-portugal

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21007...i-modele-16.htm

Pe langa avioane si antrenament s-a achizitionat si ceva armament:
30 AIM-120C Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM)
5 AIM-120C Captive Air Training Missiles (CATMs)
60 AIM-9M Sidewinder Missiles
4 AIM-9M CATMs
48 LAU-129 Launchers
10 GBU-12 Enhanced Guided Bomb Units
18 AGM-65H/KB Maverick Missiles
http://www.dsca.mil/major-arms-sales/roman...15-mlu-aircraft
in ultimul ceas, s-au mai comandat 12 AIM-9X Block II Sidewinder
http://www.defense.gov/News/Contracts/Cont.../Article/620608
se vor moderniza cele 30 AMRAAM
http://www.defense.gov/News/Contracts/Cont...iew/Article/755
Modus
In sfarsit vom avea cu ce sa-i intampinam pe rusi.
george_scala_2004
blink.gif wacko.gif unsure.gif rolleyes.gif

7 Jun 2016, 07:39:
QUOTE
"De-a lungul timpului am realizat peste 1.000 de îmbunătățiri ale aparatelor de zbor F-16. Mai bine de jumătate dintre clienți au revenit cu noi comenzi. Avioanele care vor ajunge în România au fost fabricate în anii "80-90 și au beneficiat de mai multe îmbunătățiri de-a lungul timpului. Facem actualizări dese ale aparatelor pentru ca toată lumea să beneficieze de același soft de zbor".


QUOTE
Oficialul companiei americane ne-a declarat, într-un interviu, că următoarele șase aparate de zbor, care vor fi implicate în activități militare, vor sosi în România la începutul primăverii anului 2017. Din cele 12 avioane, 9 sunt aparate de zbor F-16As monoloc, iar 3 - F-16Bs dublă comandă. Randy Howard ne-a spus că, până în acest moment, Lockheed Martin are 27 de țări beneficiare pentru avionul F-16, avion pentru care există comenzi până la sfârșitul lui 2017. România este țara care a intrat cel mai recent în rândul clienților gigantului american.


http://www.bursa.ro/randy-howard-lockheed-...col=299550.html
PetruDez
Da aia cum ca or sa vina polonezii si or sa ne faca politie aeriana precum ptr. tarile baltice nu o dai? O consider mult mai importanta.
Markos
Cica maine e o zi istorica.
Modus
Chiar este. Pentru noi F16 e un game changer.
PetruDez
Daca era vre un block50/52+ or 60 eraun game changer cu adevarat. Incazul nostru e un upgrade binevenit la cevamai vechile mig-uri.

Plus daca erau macar vreo 48 de bucati era game changer. Asa cu doar cele 12 nu o sa putem face nici macar politie aeriana corespunzatoare.

Cand o sa vina si a doua escadrila abea atunci o sa neacoperim o parte din minimul necesar.

Se gaseste pe net dar mai spun si eu odata. O tara precum Romania are nevoie de cel putin 48 de bucati avioane multirol.
Markos
Păi de la 48 s-a pornit, dar a venit Criza.. sad.gif
marksman
Tehnocrați e dă vină.
Markos
Au ajuns primele sase.
PetruDez
Bre de frumoase is frumoase. Acuma hai cu a doua pseudo escadrila. Pen cin nu stie o escadrila are macar 16 bucati si nu 12 ca la rromani.
Han Solo
corect. de obicei peste 18.

ma uitai acu' si nu sunt chiar A/B chioare, sunt MLU: http://www.f-16.net/f-16_versions_article2.html
Markos
Păi așa a fost înțelegerea, MLU. Se simte și-n preț.

Pentru arat ogoare cică mai avem câteva miguri.
Diac
In banii aia 600 de milioane a intrat si ceva armament, formarea pilotilor si a tehnicienilor. Un al doilea contract ar trebui sa coste mai putin.

Avianele au rk complet, motor practic nou, structura verificata, electronica noua si o parte din armament nou.
Acuma trebuie sa zboare...mult.
Modus
ce raza de detectie are radarul? Abia astept sa vad cum trag cu rachete aer aer si cum lanseaza munitie aer-sol la Cincu sau Babadag.
Diac
Radarul a fost doar modernizat, nu înlocuit cu unul mai modern. (Alte tari ca Taiwan si Singapore la MLU au înlocuit radarul) Are o raza de 80 km, cam cât avea si radarul israelian de pe MIG 21 Lancer C. As zice ca in mod de lupta bvr, adică inafara razei vizuale, Lancerul si F16 sunt cam egale. La niște exerciții in Bulgaria acu 2-3 ani, MiG-urile noastre care trebuiau sa joace rolul băieților răi au cam maturat cu F16 americane gratie pachetului radar Elta/rachete Python. Deci la radar e cam la nivelul anilor 2000. Ca exemplu, avioanele polonezilor sunt mult mai moderne, radarul de pe ele are o raza de acțiune de 300km. Bine alea sunt Block 52 nu Block 15 MLU.

Având in vedere ca un AIM9X Sidewinder e 400.000$ si ca am luat doar 60 de bucăți (30 de Amraam si 18 Maverick aer-sol)cred ca se va folosi doar rachete de simulare. Trageri reale poate peste câțiva ani. Poate între timp mai cumpara armament. Oricum pana devin operaționale f16, mai trec MiG-urile printr-o revizie.

BTW Astea 6 care au venit acuma au fost produse in 1983-1984.
Markos
QUOTE(Diac @ 3 Oct 2016, 00:05)
BTW Astea 6 care au venit acuma au fost produse in 1983-1984.
*


Deci tocmai ce-au terminat rodajul, asta e bine.
Modus
80 de km de detectie pentru radar nu e cam putin in cazul in care F16urile noastre vor trebui sa intercepteze niste Suhoiuri 33 si sa duca o lupta aeriana BVR?
Diac
E un pic depășit din punctul asta de vedere. Sa zicem ca alți operatori cam pe acuma încep sa înlocuiască radarele. Slabe șanse de supraviețuire in fata unor avioane mai noi.

Dar nah, cam așa s-au făcut toate modernizările de tehnica militară pe la noi. La Puma SOCAT s-a renunțat la sistemul de degivrare a palelor, deși era inițial inclus in pachetul de modernizare. Rezultat: doua elicoptere prăbușite din acest motiv. Ghepardurile nu au fost modernizate deloc, au calculator analogic. Fregatele n-au deloc armament si trebuiau de mult echipate si modernizate. Doar 24 de Lancere din 110 MiG-uri 21 Lancerizate au fost dotate cu radare israeliene. Restul, adică Lancerele A, au fost retrase la scurt timp. Deci multe chestii făcute doar in teorie, exista doar pe hârtie.[attachmentid=1628044158]
Modus
macar viitoarele F16 pe care le vom lua sa fie variante mai noi care au radare mult mai performante. Chiar si asa, F16 pe care le avem sunt peste Migurile Lancer si avem o forta aeriana peste Ungaria, Serbia sau Bulgaria.
Diac
Variante mai noi ca sa avem modele diferite, nu? Ar fi minunat din punct de vedere al întreținerii ! Nu, următoarele vor fi tot ca astea si tot MLU. Doar ca fără radar nou, doar un pic îmbunătățit. La nivel de radar si armament nu sunt peste MIG 21 Lancer. Oricum si Lancerele vor mai zbura ceva.

Eu sper sa fie totuși 36 de bucăți. Ungaria are Saab Gripen. Ce-i drept tot 12 si au cam dat cu ele de pământ....
PetruDez
Nu va faceti iluzii prea mari ca acsi vine iar ciuma rosie PSD la guvernare si altele prea curand nu mai vedem.

Or sa traga de MIG-uri si si astea 12 care suntsi o sa apara fel de fel de mascarici sa ne explice cum astea sunt arhisuficient si ca pentru restu trebe comisie de experti sa faca studii de fezabilitate ca trebe o firma care stie de astea de preferinte vreo firma de-a lui Sebi Ghita etc. Si o sa zboare mig-urile inca 5-10 ani minim de acum incolo.

Sa vedeti voi hotie abea dupa alegerile din toamna cand pe astia o sa ii doara fix in p*** de lege.


Variante sunt destule.


Fie inca 12 A/B-uri tot la fel refacute care sa duca greul sa zicem asa atunci cand vine vorba de politie aeriana si altele Plus inca24 de C/D-uri 52+ de preferinta noi dar poate sa fie si ceva in uz dar nu prea vechi astfel incat sa poate fi viabile inca 15-20 de ani cu modernizarile de rigoare.

Dar in acelasi timp demararea treburilor pentru a primi in dotare in undeva prim 2025-2027 a macar 24 de F35. Cuplate cu cele 24 C/D-uri de mai sus care sa faca treaba de rutina si sa duca greul exactla fel ca A/B-urile de mai sus.


Luate frumos prin FMS or EDA cu finantare de la americani ori prin contract cu offset dar acilea deja devine mult mai scump.



Oricum ce avem in acest moment este absolut si totalmente insuficient pentru a asigura macar o politie aeriana buna pentru tara noastra. Poate cand or sa vina si celelalte 6 plu Mig-urile care le mai avem facem si noi ceva ceva.



george_scala_2004
Daca nu cumparam corvete macar niste avioane...

Oricum se pare ca israelienii revin in forta...

Si bulgarii vor sa se modernizeze
george_scala_2004
QUOTE
Qatar signs $12 billion deal to buy F-15 jets from U.S.
wacko.gif blink.gif

https://www.bloomberg.com/politics/articles...risis-continues

...si noi de-bia am facut rost de vreo juma' de miliard pentru niste vechituri modernizate... sad.gif


george_scala_2004
https://www.youtube.com/watch?v=2FZlOWIJWCo
PetruDez
Ammmm hai mai bine nu.


Decat inca 36 de A/B-uri mai bine (draci asta ar insemna cineva sa aiba si creier asa ca imposibil) mai luam 12 A/B-uri si restul de 24 le luam din 2020-2022 din categoria F35A care pana atunci ar trebui sa ajunga la un pret rezonabil.

Sunt deja compatibile cu armamentul de pe F16 plus ca simulatoarele de le-au comandat astia sunt bune si pentru F35A.

Dar deh dupa cum am zis vise si nevoie de capete luminate.



Plus ca aceasta asa zisa intentie de a lua inca 36 de F16 cel mai probabil o sa cada in toamna cand o sa fie rectificarea bugetara si or sa zica ca "uite trebe bani pentru x si y asa ca..."
george_scala_2004
Cu 35-u nu m-as hazarda...nici macar britii nu spera prea curand...inca nu s-au terminat problemele...tot pe ceva modernizat ar fi mai bine...exista piese, exista know-how, se stie despre ce este vorba...pe cand 35-u nu a fost testat decat in poligon...beleaua mare e lipsa offset-ului...
sorin1983
adevarul e ca ce ii lipseste chelului...
papa_mulo
Ca suntem chei nu te contrazic, dar orice tara care se vrea independenta trebuie sa aiba armata.
Cosstel
george_scala_2004
Si vor fi deocamdata 9...

In plus mentenanta se va realiza la Bacau...

QUOTE
Ministrul Apărării Naționale (MApN), Mihai Fifor, a anunțat, miercuri, că România se află în discuții avansate pentru achiziționarea a încă 36 de avioane F-16, de data aceasta din Statele Unite ale Americii, nu din Portugalia.

"Săptămâna viitoare închidem partea aceasta a programului cu avioanele multirol, cu F16. Suntem în discuții avansate pentru achiziționarea a încă 36 de astfel de aparate, din Statele Unite, nu din Portugalia. Am trimis documentele necesare pentru a vedea prețul de achiziție, suntem la debutul acestei negocieri și sperăm că vom reuși să achiziționăm încă 36 de aeronave", a declarat Mihai Fifor.


http://stiri.tvr.ro/europe--building-trust...22781.html#view
Diac
Elicoptere, transport, atac, medii si mai putin medii si americane si frantuzesti.


https://www.rumaniamilitary.ro/niscava-15-b...bucati-de-viper
sorin1983
4 miliarde de dolari... sper sa le bubuie in cap la prezentarea cu panglici, sampanii si alte cele...
klaus
E, lasati, ca o sa luam si niste patrioate sa pazim si noi, pe banii nostri exclusiv, flancul de est al unei intregi aliante NATO.
Doar nu sa ne ajute alte state NATO sa plateasca si ele sistemul de aparare care le apara si pe ele.
Noi ca gugustiucii. Am inghitit imediat mucul.
Macar daca si pe partea asta eram alaturi de madam Merkel care a dat cu flit la astfel de vrajeli...
Diac
Nemții au Patriot de ani de zile. Iar elicoptere chiar era cazul sa luam. Pumele se mai modernizează se mai face un rk, dar pana la urma au 40 de ani. Iar Super Puma e cea mai buna varianta. Plus ca oamenii de la Brașov vor sa facă din Super Puma asta un fel de Logan al elicopterelor si sa-l vândă in toată lumea.
Modus
QUOTE(klaus @ 1 Nov 2017, 19:57)
E, lasati, ca o sa luam si niste patrioate sa pazim si noi, pe banii nostri exclusiv, flancul de est al unei intregi aliante NATO.
Doar nu sa ne ajute alte state NATO sa plateasca si ele sistemul de aparare care le apara si pe ele.
Noi ca gugustiucii. Am inghitit imediat mucul.
Macar daca si pe partea asta eram alaturi de madam Merkel care a dat cu flit la astfel de vrajeli...
*



Flancul de est al NATO e protejat de fortele americane din zona, nu de noi si nici de armamentul pe care il vom cumpara sau nu. Madam Merkel prin politica sa prorusa si proislamica reprezinta unul dintre cele mai mari pericole pentru Europa la ora actuala. In niciun caz nu trebuie sa fim alaturi de Germania!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.