Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Adrian_Boy
Bravo pentru "batranele doamne" de care va pasa.
Sfatul meu, incercati sa o faceti cat mai naturala wink.gif fara alte "tuning-uri"

Spor la treaba !
klausy78
am facut cunostiinta cu daciaclub.ro de vreun an ,insa dupa ce am citit acum vreo doua saptamani toate articolele legate de Dacia clasica a lui DJ B.K.L.Y m-am hotarat sa-mi fac un ID pe acest forum si in primul rand sa-l felicit pe omul acesta care a avut o asemenea rabdare si hotarare .
Si eu vroiam acum vreo 4 ani sa-mi cumpar o Dacie 1300 clasica fara briz-briz-uri(spoilere plastic,eleroane,stopuri diferite,etc) ,am cautat vreo 2 luni degeaba ,telefoane ,nervi ,bani -sa ajung sa vad un gunoi de masina Dacia 1300 cu GPL ,cu spoilere din 1995,cu stopuri de dacia 1310 ,cu oglinzi din plastic turcesti cromate,cu chit cat cuprinde ,cu capace din plastic de 100 mii setul,etc.
De aceea il felicit pe DJ ,ca a gasit masina , a avut rabdarea si a ramas stabil in alegerea sa indiferent la pozitia anumitor persoane (gen- nu are rost sa investesti bani intr-o Dacie).
Mr_Devil83
sal vedem pe B.K.LY la volanul masinii cu itp-ul trecut si talonul pe numele lui si atunci e gata totul.

eu am mai comandat 2 cauciucuri pentru fata, 155/80/R13 de vara, tigar pentru ca stau cam prost cu ginantele chiar acum dar ma gandesc ca pana prin decembrie trebuie sa tina smile.gif

Klausy si eu am stopuri de 1310 din fabrica si sunt fericit ca le am, oricum dacia nu sta bine la capitolul semnalizarea prezentei pe drum dar cu stopurile alea parca parca e oleaca mai bine, lumina de marsarier iarasi este un mare avantaj.

A mea a venit cu oglinzile din plastic negru presupun ca din fabrica, aveam oglinda dreapta ciobita si pana la urma am cumparat un turcism de ala de 20 de lei si am luat ciobul de sticla si l-am pus in cea originala pentru ca asa antica cum e pare mai sanatoasa in carne si parca ramane reglata bine mai mult timp decat porcaria turceasca.

Se pot face totusi imbunatatiri de genul relee pe faruri, releu de incarcare electronic, reconditionarea aparatelor de bord sau schimbarea lor cu unele care sa mai si functioneze si sa indice mai realistic benzina sau bateria, o schimbare a tuturor cauciucaraielor, montarea servofranei, pompa de frana in 3 conducte cu dublu circuit, etc.

Sunt dacii care arata bine in postura de masina din nfs dar pe mine parca ma doare inima cand vad jenti de aliaj si cauciucuri de 185 sau 195 si lonjeronul sta sa se rupa in 2 de la virajele de smecher si rugina.
klausy78
Devil nu vreau sa te simti ofensat ,si eu am o Dacia din 95 cu oglinzi din plastic (cu reglaj exterior),eu vroiam sa spun ca si pe mine acum vreo 3 ani ma batea gandul sa-mi cumpar o Dacia 1300 clasica ,fara nimic din plastic pe ea,dadeam telefoane si-ii intrebam pe proprietari ;"nene e clasica ,are bare cromate,etc?" si cand ma duceam sa o vad masina era Dacia 1300 "modificata" cu spoilere de Dacia 1410 (de care are si masina mea) ,cu stopuri marite,eu vroiam sa gasesc una cu stopuri inguste. Ce ma dezgusta e atunci cand vad oglinzile alea cromate din plastic foarte bombate turcesti ,chiar nu se "lipesc" deloc pe caroseria niciunei masini. Nu am nimic cu stopurile de Dacia 1310 ,eu cautam Dacia 1300.
Eu am pe dacia mea cauciucuri Tigar 165 R13 ,le am de un an ,am facut aproape 15000 km ,drum de tara,etc si sunt ca si noi ,sunt foarte multumit de ele.
Pe masina mea m-am chinuit ( facut rost,sablat,grunduit,vopsit,cromat) sa pun genti Canada late ,chiar arata bine ,vreau si eu sa-mi vopsesc "gaterul" si vreau sa fac o tura pana in Austria cu ea.
D.J. B.K.LY
Salutari tuturor. Nu am mai postat de ceva vreme ca nu am mai avut timp. Lucrurile merg cat se poate de prost. Am pus motorul, toate bune si frumoase. Cand sa ii bag apa cu antigel...inghitea ca nebunu. In stupiditatea si inconstienta mea si a celorlalti din jurul meu am bagat 9 litri de apa+antigel. Unde intra, unde intra...? Vine un nene si imi zice sa verific uleiul. Era o spuma odioasa si multa rau. Toata zeama s-a dus in ulei. E clar zice nenea, garnitura de chiulasa.
Noroc ca am um prieten care mi-a dat un motor teapan rau de tot. 10.000 km, set motor makle, facut pentru cox la greu deoarece el avea un teren unde facea raliu cu niste dacii facute de el. In fine...iau motorul, il dau pe al meu jos si il pun pe ala. Fericit bag apa, ulei, dau drumu la motor. Acelasi fum nebun, alb si gros si urat mirositor. Mi-am dat seama imediat ca iar suge apa si asa era. iar s-a dus in ulei. Iar garnitura? NU, ci prostia din mine. Am inversat fara sa imi dau seama furtunele de la flansa de sub carburator. Ala de apa ce vine de la pompa cu ala de gaze. Azi iar am dat motorul ala jos si l-am pus pe al meu, intrucat e bun motorul si nu s-a dus garnitura. Am scos uleiul ala mizerabil, am bagat motrina in el in loc de ulei si i-am dat putin la coarba sa spele toata mizeria. Am dat drumul iar la zeama si l-am lasat asa sa se scurga bine. Acum trebuie iar apa, ulei etc...
Pareri si sfaturi bine venite si asteptate cu nerabdare. Inclusiv lozincile de rigoare. Prostia se plateste...si ce e mai grav e ca se plateste cam scump.
neajiji
Bine macar ca stii unde ai gresit, in locul tau as fi facut poze motorului inainte sa-l demontez ajuta destul de mult. Ar fi bine sa bagi ulei si alte lichide ceva mai ieftine pentru inceput dupa 1000km merita sa-i dai ceva mai de calitate. Spor la treaba si nu uita nu gresesti, nu inveti smile.gif
klausy78
Motorul de Dacie se face , fara prea multi bani -un coleg de-al meu si-a facut motorul zilele astea si mi-a spus ca l-a costat in jur de 6 bastoane.Oricum DJ motorul tau nu cred sa fi fost avariat . Si eu cand mi-am luat Dacia acum vreo 2 ani jum m-am luat dupa o multime de "cunoscatori" si mi-am pus iarna un carton in fata radiatorului (jumatate din suprafata lui ) si vreau sa spun ca bineinteles ca a fiert. Stai linistit toti facem greseli . Ma bucur sa te vad din nou pe acest topic .
Succes !
D.J. B.K.LY
Cam asta e ora la care inchei treaba la masina cand am timp sa lucrez la ea. Am bagat apa, ulei si dau sa-l pornesc. Rateuri grupa mare. Fisa 1 cu 4 erau inversate iar un prieten mecanic care m-a ajutat sa-l pornesc nu si-a dat seama, de mecanic ce e. Eu l-am tot batut la cap cu fisele alea dar el nu si nu. Dadea rateuri pe carb ca o locomotiva. Dupa ce a plecat el vine un nene. Alt mester. Ma nene sunt bine puse fisele? Se uita el....mda...mda....da domne sunt bine. Ma nene eu cred ca 1 si 4 vin invers. Aaaaaaaaaa...daaaaa, pai da alea vin invers! Sa mor de ras. Le-am schimbat si a pornit imediat. Dar mergea in 2. Azi a venit iar prietenul ala al meu mecanic si ce il duce mintea...sa inverseze 2 cu 3. Si culmea merge aproape bine. Dar tot tremura...nu e chiar asa rotund si nu imi place. In final acum la plecare chiar am dat de un nene care chiar stie meserie. Fost mecanic, mi-a spus o gramada de chestii si se vede ca le are omu. Vine maine sa imi puna aprinderea la punct cu stroboscop si alte alea. Problema cred eu ca e urmatoarea. La celalalt motor nu am avut pinionul ala care invarte axul de la delcou. Si l-am scos de pe motorul meu si l-am pus pe celalalt. Acum l-am mutat iar pe motorul meu insa nu am tinut cont de o pozitie anume a lui intrucat am crezut ca nu conteaza avand in vedere ca el se invarte permanent, iar axul delcoului se poate invarti ca sa se aseze excentricul. Are cineva vreo idee in legaruta cu pionionul ala?
kalyyyyyy
Are legatura acel pinion(in popor pe nume de morcov).Cu semnul de la volanta in fereastra de vizitare,luleaua trebuie sa fie cam pe pozitia fisei 1(vertical in exteriorul masinii).Vezi ca acel pinion are o crestatura in care intra axul de la delco,desi pare pe mijloc,nu este => o singura pozitie pentru ax si implicit pentru lulea.Ca sa il pui in pozitia buna iti trebuie un surub mai lung(de 12 parca) si sa scoti delcoul .In prealabil pui semnul de pe volanta la locul lui si aproximezi cam cat trebuie sa pinionul odata scos.Spor!
Muttley
O explicatie clara si accesibila gasesti aici. Insist totusi pe partea cu cilindrul nr 1 la explozie (capat de compresie). Ai grija mare sa verifici treaba asta. Mie mi-a fost lene cand am facut motorul si am avut de suferit blush.gif
vallyyy
Te admir mult pentru munca care o depui .................eu singur mi-am pus "noul" motor pe masina ,insa daca m-ai pune acum sa ti-l dau jos nu as face-o .......numai cand ma gandesc la coloana mea vertebrala ...........pentru faptul ca ai fatait atata niste motoare ai admiratia mea deplina ............in schimb nu inteleg un lucru daca motorul tau avea garnitura arsa nu era mai usor sa o schimbi decat sa pui alt motor ?
CandyMan13
D.J. B.K.L.Y...nu e PROSTIE...asta e CLAR GHINION..spor in continuare la treaba happy.gif
deceneu32
Pozele promise cu barile si masca.Imi cer scuze ca nu ti le trimit pe PM ci direct pe forum dar nu am reusit sa postez altfel poze.Cunostintele mele in materie de calculator sunt destul de limitate.Voiam sa-ti arat si niste aeratoare nichelate pe aripile spate(model frantuzesc)dar nu le am langa mine.Imi cer scuze pentru calitatea imaginilor dar sunt facute cu un telefon mobil.Si nici soare nu prea era.Vorbim pe PM.
D.J. B.K.LY
Sunt exact ce am nevoie. Atat imi mai lipseste si pot sa zic ca e gata. Azi a venit nenea ala meserias si mi-a pus aprinderea la punct cum zicea kalyyyyyy. Si a mai reglat si cu becul pozitia platinii. Ce pot sa zic e ca acum motorul chiar toarce. In curand pozele.
Adrian_Boy
Hai cu pozele, ca mai sunt zile cu soare sa iasa ceva frumos grouphug.gif
neajiji
Superbe barile si masca, cred ca ai lucrat ceva la ele, oricum niciun efort nu e prea mic daca il faci cu placere. Hai sa vedem masina gata, sa se bucure si ochiu nostru!
D.J. B.K.LY
Pai e aproape gata...azi mi-am luat inima in dinti si am schimbat burdufurile la planetare desi toata lumea zicea "nu te baga la planetare ca e nasol" Cu putina rabdare si atentie le-am facut foarte frumos. Le-am si montat pe masina. Acum cu nerabdare sau sa ies cu ea, insa in locul unde e parcata e o bordura inalta. Am pus mai multe pietre sa ii fac panta insa nu trece de bordura aia. O turez de ii sar capacele si cu ambreajul usor usor si cand da sa urce bordura, moare motorul. Parca nu are forta. Aprinderea e la punct insa tot parca merge in 3. Cineva mi-a zis sa ii mai reglez si tachetii. Are cineva idee toate reglajele ce trebuiesc facute la motor, eventual si ordinea lor. Chestii de finete care nu tyoti le stiu....aprindere, carburatie, etc.
klausy78
Nu spun ca sunt afon cand e vorba de mecanica ,insa eu sunt de parere ca ar trebui sa-i lasi pe profesionisti sa-si faca treaba, DJ B.K.L.Y. lasa-i si pe altii sa-si castige o paine - asa merge economia,am vazut (si eu sunt cateodata de aceiasi parere) ca lucrul facut de mana ta e sfant. Eu stau prost la capitolul timp si atunci cand am probleme cu Dacia mea (in ultima perioada cam rare smile.gif )dau un telefon mecanicului meu care ma programeaza si imi repara "gateru'".
Iti dau un exemplu mai recent :m-a lasat Dacia in oras -probleme cu platina- am fost si am cumparat una noua ,am schimbat-o ,insa "gateru'" nu vroia sa porneasca, l-am sunat pe mecanic, a venit ,a reglat un pic platina si cand i-am dat cheie a pornit din prima la sfert(cum se zice) , Maine daca as avea probleme cu masina si i-as lasa-o in grija mecanicului meu mi-ar face-o f rapid si chiar nu m-ar "jumuli" de bani. De ce nu-ti gasesti un asfel de mecanic DJ ?
Adrian_Boy
Cu forumul asta am devenit semi-mecanic biggrin.gif , iar daca d.j. b.k.ly. a ajuns la stadiul sa schimbe burdufele de la planetare si montarea lor, inseamna ca stie ceva wink.gif ,plus de asta scuteste niste bani.
La cate chichite are dacia, daca fugi mereu cu ia la mecanic, nu prea e bine din punct de vedere financiar nono.gif

Ai doua sau chiar trei topicuri despre reglarea culbutorilor, daca tu crezi ca ar fi de acolo, cu mai multe metode, plus de asta e o operatiune de 30 min wink.gif
D.J. B.K.LY
Pai o sa ma bag sa fac si asta, insa am eu sentimentul ca nu e numai de la culbutori...oricum dupa asta o sa ii fac si un test de compresie sa vad cum sta fiecare piston in parte. Ma gandesc ca ala care nu merge poate pierde compresie. In legatura cu mecanicul...Eu inainte sa imi iau dacia asta sa imi bag nasul in ea nu stiam nici cum se aprind luminile la o masina. Cu forumul asta si manualul de dacie + carti de specialitate am invatat o gramada. Iar eu sunt foarte migalos si atent la detalii. Daca ma duc la un mecanic si nu imi pune o saiba ca ii e lui lene sau i-a scapat pe jos si nu o mai cauta el, ca merge si asa, il strag de gat. Am un prieten care a fost cu dacia lui la un nene care e mecanic de 30 de ani. Si tot prost ii mergea. Bine ca am furat si eu treaba cu aprinderea si i-am reglat-o eu cum am vazut la nenea ala. Mecanicul lui ii facuse aprinderea sa porneasca de la p4 in loc de p1. Acuma ii merge super frumos. Un mecanic adevarat e greu de gasit. Oameni care pretind ca sunt mecanici...gasesti peste tot.
ydaniel
QUOTE(D.J. B.K.LY @ 9 Oct 2008, 09:20)
Un mecanic adevarat e greu de gasit. Oameni care pretind ca sunt mecanici...gasesti peste tot.
*


rolleyes.gif bine zis wink.gif
Ford_V6
Ce mama dracu legatura are reglajul arinderii cu mecanica sau cu mecanicii ? ... aia e alta mancare de peste si se face in ateliere specializate dotate cu stroboscoape, AFR-metre si DWELL-metre.
neajiji
"O turez de ii sar capacele si cu ambreajul usor usor si cand da sa urce bordura, moare motorul."
Cu motorul rece vrei sa urci bordura? Daca da atunci cand o turezi, daca ai si socul tras se ineaca si d-aia nu vrea. Eu m-am obisnuit cu treaba asta, nu-i pot cere sa mearga ca un renault.
LE: poate sa fie si avansul mic
D.J. B.K.LY
QUOTE(Ford_V6 @ 9 Oct 2008, 10:56)
Ce mama dracu legatura are reglajul arinderii cu mecanica sau cu mecanicii ? ... aia e alta mancare de peste si se face in ateliere specializate dotate cu stroboscoape, AFR-metre si DWELL-metre.
*



Nu stiam ca exista ateliere specializate pentru aprindere. Eu stiam ca se fac tot in service-uri auto. Si chiar daca ar fi asa, aia cum se numesc? Aprinzatori? Oricum era vorba despre mecanica in general, nu numai de aprindere.

Neajiji s-ar putea sa ai dreptate. La cat sunt eu de sofer nu m-am gandit la treaba asta. Adevarul e ca am pornit-o si hop sa sar dealu cu ea. Socul nu era tras.
Muttley
"Adevarul e ca am pornit-o si hop sa sar dealu cu ea. Socul nu era tras. "

N-ai prea condus Dacii pan-acu', nu? smile.gif
Motorul n-are nici pe dracu'. Ai de ales:
- trage socul pana la jumate daca tii mortis sa sari dealu' imediat dupa pornire
- las-o sa se incalzeasca 5 minute, da-i 2-3 sprituri inainte si sari dealu'

In ce priveste culbutorii, spuneai ca motorul a fost vazut de un mecanic bun. De culbutori nu s-a ocupat? Tind sa cred ca da, spuneai la un mom dat ca toarce.
Mr_Devil83
Depinde ce inseamna toarce, la o adica si taca taca taca taca, poate insemna ca toarce nu? totul este sa ai putina ureche muzicala tongue.gif

Ca sa revenim la oile noastre, brontozaurul de 1289 sau 1397cmc care echipeaza berlinele astea nu are forta in el aproape deloc cand sunt reci. Asa ca lasa-l sa se incalzeasca putin cam cat sa ajunga pe la 60 de grade cred ca e decent.

Esti sigur tu ca dai sa pleci cu 1-a? Nu cumva pleaca cu a 3-a? Exact cum spui tu se comporta si beamweul meu cand l-am adus acasa si era din cauza patinii alea de rahat, in loc sa intre in viteza 1 intra in viteza 3.

Si de acum dragul meu coleg forumist vei simti ce inseamna sa incepi sa bagi bani in dacie, pana acum a fost partea usoara. Asteptam cu totii cu sufletul la gura sa incepi sa ne spui cum huruie ca naiba in mers, cum o simti ca te scutura in toate partile cand dai intr-o groapa si chestii de astea.

Nu trebuie sa te superi, nu ai luat teapa, pur si simplu asa se strica tot pe o dacie daca este lasata sa stea. La mine azi am observat ca si-a dat drumul si amortizorul pe stanga spate care era intepenit. Mi se parea ciudat ca treceam peste un sant si nu o auzeam cum loveste dintr-o data.

Cipiotul
QUOTE(Mr_Devil83 @ 9 Oct 2008, 20:37)
[...] pur si simplu asa se strica tot pe o dacie daca este lasata sa stea. [...]
*


adevarat ... eu cand am fost sa vada mesterul ce tre sa mai schimb pe langa semilonjeroane, dupa ce-a urcat-o pe rampa mi-a spus din start : masina asta a stat ... si e adevarat ... inainte s-o iau eu statuse vreo juma de an masina ... ca deh ... fostul proprietar primise masina de serviciu (peojo) si nu-i mai folosea dracia ... si ea a fost la vremea ei tot masina de serviciu (constatare din spusele omului si din cartea masinii )
D.J. B.K.LY
Pai eu nu sunt la inceput cu bagat bani in ea. Si avand in vedere ca am schimbat cam tot la ea cu piese noi(insa nu neaaparat bune) sper sa nu fie asa din prima.
La culbutori nu s-a uitat nenea ala, ci doar la aprindere. O sa-l rog sa vina sa regleze si jocul termic. Maine o sa las motorul sa se incalzeasca si apoi sa iasa de acolo sa vad daca vrea. Cred ca dupa atata timp de stat pe bara ii e frica sa iasa pe strada ca o sa rada lumea de ea. Probabil incearca sa imi spuna ca nu e pregatita inca. Trebuie sa o conving eu ca e mai greu prima oara. Dupaia...chiar o sa inceapa sa-i placa.
Mr_Devil83
Aaaaa, ai schimbat uleiul din cutia de viteze? Ia misc-o putin inainte inapoi cam cat sa se incalzeasca si sa se puna in miscare si cutia aia. O sa plece ea pana la urma dar sa vezi cand o sa fi in situatia mea, sa iesi pe drum cfu ea (apropo iti recomand un drum cat mai putin circulat) si incepi sa auzi toate zgomotele, ba de la geamurile care freaca pe cauciucul uscat, ba de la caseta de directie care mai mult ca sigur ca o sa iti troncane putin, ba de la bucsele silex, silox, cum naiba s-or numi, ba de la amortizoare si ai sa o simti cum "pluteste" parca, o sa iti dai seama ca mai ai nevoie de vreo 15milioane lejer sa o pui la punct.

servofrana si pompa de frana cu dublu circuit in 3 sau 4 conducte ai montat-o pe masina? fara ele nu faci nici o branza in ziua de azi cand te trezesti nevoit sa pui o frana si nu esti deloc obisnuit cu dracia smile.gif
Adrian_Boy
Din cate vad eu, nu are servo pe ea, pedala e tare, servo o sa se ajute destul de mult wink.gif
neajiji
Nu schimba nimic la sistemul de franare, de la pompa de frana si servo, pana la saboti si placute toate trebuie sa fie originale adica asa cum a fost facuta masina in fabrica, cel putin daca vrei sa iei itp la ea.
verde57
corect! si mecanicu de la ITP daca zice altfel e un mincinos.
Mr_Devil83
Si faci o vizita pe la rar sa le treaca in cartea de identitate sau ceva.
Sistemul cu servofrana este omologat pe berlina de fabrica, asa ca tu practic faci o imbunatatire care oricum e facuta de catre fabrica si omologata.

Eu zic ca nu are rost sa ne certam acuma care dintre sistemele de franare este mai bun, pentru ca este clar ca cel dublu circuit este mai eficient si mai fiabil daca este bine montat.

Pur si simplu nu te descurci in ziua de azi cu sistemul simplu circuit, nu afirm ca nu vei lua itp-ul cu el, doar ca ai o franare mult mai buna daca fiecare punte are pompa proprie, va las sa va ganditi ca din start, cantitatea de lichid de frana pe care pompa o poate impinge in etrieri si cilindri este dubla, de aici avem franare mai brusca si in caz de pericol imediat (adica un bou care se baga in fata si apoi franeaza ca sa evite o coliziune iar tu trebuie sa franezi calumea sa nu intri in el) scapi mai ieftin.
verde57
.....franai "calumea" si rotile se blocara si scapai la fel de scump cu sau fara servo
Adrian_Boy
QUOTE(Mr_Devil83 @ 10 Oct 2008, 19:04)
Pur si simplu nu te descurci in ziua de azi cu sistemul simplu circuit, nu afirm ca nu vei lua itp-ul cu el, doar ca ai o franare mult mai buna daca fiecare punte are pompa proprie, va las sa va ganditi ca din start, cantitatea de lichid de frana pe care pompa o poate impinge in etrieri si cilindri este dubla, de aici avem franare mai brusca si in caz de pericol imediat (adica un bou care se baga in fata si apoi franeaza ca sa evite o coliziune iar tu trebuie sa franezi calumea sa nu intri in el) scapi mai ieftin.
*



hmmm, i-ti recomand sa mergi cu ambele sisteme de franare, si ai sa vezi ca simplu circuit este mama franei la dacie wink.gif

Am avut ambele sisteme ca am cumparat masina cu simplu circuit, (ca fostul proprietar stia el ce stia) si aveam ABS romanesc biggrin.gif , acuma cu cel dublu este multumitor smile.gif
D.J. B.K.LY
Masina initial a avut pompa simpla fara servo. A fost la o statie itp si am intrebat acolo cum sta treaba. Daca masina a avut din fabrica pompa simpla fara servo, ii pot pune pompa dubla+servo si nu e nici o nenorocire, nu apar probleme la itp. Daca masina a fost prevazuta cu pompa dubla+ servo si ii pui pompa simpla atunci apar probleme. Deci pentru o imbunatatire de genul asta nu trebuie omologare. Prin urmare am pus pompa dubla in 3 conducte+servo. La altii am vazut pompa simpla in 3 conducte +servo. Nu stiu ce sa mai cred. Eu sper sa mearga bine asa. Ieri am vrut sa montez etrierele si surpriza. PEnele de la etrier le bag cu mana foarte usor si etrierul joaca. Mi-am luat alte pene noi sa vad care e situatia. Etrierele sunt noi noute. S-ar puteaq sa nu respecte dimensiunile de fabrica(dupa cum zice un nene de paici cam la toate piesele de dacie care se gasesc acum, ca sunt facute de"mielu s.r.l.") In cazul asta degeaba le-am luat noi. Ce mai am nevoie sunt jenti +cauciucuri. Si inainte sa ma arunc sa dau banii pe unele noi care o sa ma duca o palarie de bani mai bine va cer si voua parerea. Care ar fi mai bune, de unde, are cineva? Initial as fi vrut niste jenti mai deosebite, insa nu am gasit nimic...si ma gandeam sa raman la unele de tabla. 750.000 e una in vitan, noua, iar seccond am gasit si cu 200 mii. Cauciucurile le-as vrea noi. cam 1 mil bucata am vazut.
neajiji
Amandoua cazurile sunt posibile: dublu circuit+servo sau simplu circuit+servo, da sa nu vii peste vreo 2 saptamani ca e pompa proasta si curge pe la garnituri sau pe la tevi, chiar daca ai cumparat-o de noua.
Cauciucuri poti sa iei din metro 155/80/r13 cele mai ieftine sunt un pic sub 90Ron. La o adica poti sa iei si michelin sau pirelli laugh.gif
Mr_Devil83
Eu am luat cauciucuri TIGAR 155/80/R13, cam 86 lei bucata, sunt all seasons.
Ma declar multumit de ele, sunt facute prin iugoslavia daca e sa dau crezare la ce scrie pe ele, ramane sa vad pe iarna cum stau si cum tin.

In legatura cu jentile si eu ti-as recomanda sa le cumperi noi daca ai finante destule, cele second este posibil sa fie indoite daca au rulat pe la noi pe drum si nu merita sa-ti mai bati capul cu ele. Si ale mele sunt putin indoite si nu am gasit unde sa le indrept.

Adrian_Boy fiecare foloseste ce sistem de franare doreste, eu ma simt mult mai bine la volan cand stiu ca ating putin pedala si masina franeaza eficient.
Apropo si a mea tot simplu circuit avea si stiu ce inseamna asta, stiu mai ales ca are prostul obicei sa cam blocheze rotile de pe spate inainte si mai stiu ca multumita sistemului ala de frana am reusit sa rup puntea spate pentru ca nu ma asteptam la asemenea comportament. Asa ca eu mi-am incheiat socotelile cu frana simplu circuit.

D.J. B.K.L.Y etrierele trebuie sa aiba un mic joc montate pe fuzete, el nu sta fix cand tu franezi, se strange de fapt pe placutele de frana de fapt, nu stiu sa ma exprim, ma rog, ideea este ca etrierul e mobil. totusi nu ar trebui sa aiba joc mare.
Cauta daca gasesti niste pene de alea de otel sau fier sau ce naiba o fi, nu modelul ala de il ggasesti peste tot de aluminiu.

Dupa ce termini cu tot ce tine de frane si directie te duci urgent la un mecanic care are atelier cu o rampa si poate sa-ti faca geometria la roti, ii dai vreo 20 - 30 de lei si ii zici sa se uite pe acolo, sa stranga la cuplu toate suruburile, sa fi sigur pe drum.
Fi atent si la ce iti zice Devilul acuma ca e stan patitul: bucsele de la brate, t-ul de la amortizor, toate cauciucaraiele de la suspensie de pe spate, bucsele alea de la tiranti aia de se prind pe lonjeron, pune-le noi. Nu este foarte placut sa te plimbi cu o dacie care troncane din orice articulatie si o sa uzezi prematur atat bratele, cat si suportii de pe lonjeron. Cauciucurile alea se intaresc a naibii de usor cand masina sta pe loc.

Eu am schimbat tot ce inseamna cauciuc si bucsa pe fata si pot zice ca am liniste, acum insa trebuie sa schimb si spatele. A naibii cu dacia asta, nu poti niciodata sa te plictisesti.

din pura curiozitate, cam la ce suma ai ajuns cu investitia in dacia asta?
eu ma trecut de 40 de mil si mai bag, nu mai tin socoteala ca e destul s-o aud pe mamamea si prietena cum imi comenteaza. smile.gif
D.J. B.K.LY
Si eu am schimbat tot ce e plastic si cauciuc, si toate bucsele fata+spate. Azi cu greu am reusit sa o scot de acolo. Am montat si etrierele care aveau joc din cauza unor cleme care nu le-am pus eu bine. Am aerisit instalatia de franare insa tot nu am frane. Cred ca mai trebuie aerisite, insa nu ammai avut timp azi. Cat am miscat-o si eu putin prin spatele blocului....ce sa zic. Ma asteptam la altceva. Poate si unde sunt obisnuit cu loganul, trecerea la o masina veche pe carburatie mi se pare cam....ca o caruta. Maine o sa o spal si poate fac cateva poze. Probabil o sa ma duc si dupa jenti si cauciucuri tot maine.
Investitia mea a ajuns ca si a ta pe la 40-45 mil si inca mai am de bagat si eu smile.gif
Ca de.... nu ne mai satura Dumnezeu. tongue.gif
Mr_Devil83
Hai sa te lamuresc putin cu franele cu ce am aflat saptamana asta de la un mecanic:

1. Pe fata le poti aerisi foarte frumos prin cadere.
2. Pe spate nici mort nu o sa le aerisesti prin cadere. Iti iei un prieten si il pui sa faca pedala. Incepi cu fata sa te stii de o treaba, de la etrierul din stanga.

Il pui sa faca 2 - 5 pedale si apoi el no sa mai poata apasa pedala. Ii zici sa apese in continuare pe ea si sa nu o lase. Desfaci aerisitorul. Il lasi sa sara lichidul iar el va simti ca i se duce pedala jos. Strangi aerisitorul. Il pui din nou sa faca pedala si apoi sa tina apasat. Desfaci, lasi sa iasa amestecul de lichid de frana si aer si strangi aerisitorul.
Te duci in spate, primul lucru care il faci este sa-l pui pe baiat sa faca pedala. desfaci un aerisitor, cel mai apropiat ar fi cel din dreapta si ii dai una cu ciocanul la limitatorul de frana. Strangi aerisitorul si din nou pedala. Tinut apasat, deschis aerisitorul si apoi strans aerisitorul. La fel si pentru cealalta roata. Pe spate repeta de minim 2 ori operatiunea.

Asta este valabil in cazul in care simti ca ai pedala moale pana undeva pe la jumatate iar apoi iti franeaza masinuta. Aia inseamna ca nu lucreaza decat franele pe spate.
Alta smecherie este ca rahatii de saboti de pe spate se uzeaza foarte usor si trebuie sa fie noi la ce masini avem noi. La astea mai noi au si autoreglaj in functie de uzura sabotilor insa la noi asa ceva nu exista asa ca vom schimba sabotii mai des.

Ai dreptate la faza cu caruta dar in comparatie cu loganul, cel putin in cazul meu nu sunt de acord cu tine.
eu am un rahat de motor 102.13 aruncat pe bolid si mai nou o cutie de papuc. Un lucru nu am in ultima vreme pe ea: viteza!!! in schimb am un cuplu de invidiat. Azi de exemplu am urcat dintr-o grota de 15 cm adancime in marsarier, cu motorul pe la 1500 de ture fara sa simt ca ar da sa se opreasca motorul si nici acceleratia nu ma deranjam sa o ating. Mi se pare de invidiat performanta asta pentru ca nici cu espero nu reuseam sa urc asa de usor din gropalaul ala, de obicei trebuia sa o dau in fata si sa iau putina viteza in marsarier ca sa o pot urca pe asfalt si ma gandesc ca la 95 de cai putere cat avea monstrul pe la 2000 de ture trebuia sa am disponibili macar 60.

De senzatia de caruta nu o sa scapi orice ai face biggrin.gif si oricum ceva tot va troncani in ea mereu dar nu uita ca reparatiile la o dacie cand nu mai pleaca de pe loc costa maxim 50 de lei biggrin.gif
ydaniel
ia jante NOI si anvelope 175/65/13;)
sorin1983
QUOTE(Mr_Devil83 @ 12 Oct 2008, 05:20)
...Incepi cu fata sa te stii de o treaba, de la etrierul din stanga...Te duci in spate, primul lucru care il faci este sa-l pui pe baiat sa faca pedala. ...
*


mecanicul tau cred ca e mecanic de cartier...
aerisirea se face incepand cu roata cea mai indepartata de pompa de frana! 1.dreapta spate, 2.stanga spate, 3.dreapta fata, 4.stanga fata si eventual aerisitorul de pe pompa de frana(cele care sunt dotate cu asa ceva). metoda e buna: pedale, tinut apasat, desfacut aerisitor, se duce la fund pedala, se strange aeirisitorul, se repeta de la pedale.
Mr_Devil83
Hai sa nu ne certam ca nu are sens. Nu uita ca pompa e DUBLU CIRCUIT. Adica are 2 pompe independente in ea. Prin urmare poti sa le aerisesti independent. Culmea, mecanicul ala mi-a fost recomandat de o gramada de oameni ca fiind cel mai bun la dacii. Si cred ca au dreptate.
D.J. B.K.LY
Am aerisit pana a iesit tot aerul din lume si degeaba. Vine une nene "mecanic si asta" si imi zice ca asa a patit si el cu o pompa noua si era praf. Decat sa ma duc sa iau alta m-am gandit sa iau doar garniturile si sa le schimb. Si am luat pana la urma tot kit-ul de reparatie(pistoane+garnituri+arcuri+stifturi) intrucat pistoanele cu in cap niste supape ce ar fi putut fi defecte. Supapa pistonului de la conductele de pe fata era praf. Le-am schimbat si totul ok. Iar am aerisit o galeata de lichid si s-a mai intarit pedala, insa nu tin faranele. Foarte slabe. Cred ca pompa asta e praf pana la urma. Nu, nu curge pe nicaieri. M-am uitat peste tot la toate imbinarile si nimic. Si cum asta nu era de ajuns dau sa pornesc sa testez franele. Alaltaieri a mers ok am facut cateva ture cu ea si nu aveam frane. Ieri dupa alte incercari sa o pornesc iar sa testez. Nu mai porneste. de ce...nu mai baga pompa de benzina. Azi am luat membrana si am schimbat-o. Merge pompa. Dau sa pornesc...nimic. A murit bateria incercand. Iau alta baterie de la un prieten de pe masina si abia se invartea. Bateria mea la el mergea brici. Adica s-a dus electromotorul zic eu....O imping si porneste. Fac ce va teste cu ea, franele tin slab. O opresc si dau iar la cheie. Surpiza. Electromotorul invarte bine dar nu porneste. O imping iar si porneste imediat. Opresc motorul dau iar la cheie. Electromotorul invarte bine da tot nu porneste... Cred ca trebuie sa ma mai duc pe la biserica.
Mr_Devil83
Cunosc, cunosc. smile.gif

Nu zic "te compatimesc" pentru ca mai stiu eu pe unu care o bagat o groaza de bani si nu le mai tine socoteala pentru ca se ingrozeste intr-o dacie. Azi iarasi am dat vreo 80 de lei pe pompa de apa, ceva coliere si niste suruburi si a naibii ca tot n-am antigel in sistemul de racire. Asta e dacia, daca sta se strica singura. Ma mir ca numai acuma ti-a facut probleme pompa de benzina, mie cred ca mi s-a rupt membrana la al 2-lea drum de 3 km care l-am facut cu ea.

Esti sigur ca electromotorul invarte bine? Eu saptamana trecuta am reusit sa termin carbunii de tot la el si am dat o raita prin targ dupa carbuni. Am gasit la 3 lei. Ii schimb eu si evident ca o pornit motorul, numai ca i-am montat pe la 3 4 noaptea duminica si luni dimineata trebuia sa ma prezint la RAR. Mergea cu motorul rece, cand se incalzea salutare, abia mai invartea electromotorul. Bulanul meu ca a pornit relativ ok si am putut sa o scot de pe rampa de la RAR si nu m-am facut naibii de rusine. Cam 10 minute dupa aia mi-a murit motorul in drum si m-a terminat. Bun, a plecat impinsa, am tras-o pe dreapta, lasata sa se raceasca si totul a fost ok. Pana seara cand dau sa merg acasa. si mi s-a rupt furtunul de la retur, ala de pe pompa de benzina la conducta de retur. Cand, nu stiu, cert e ca am facut 30 de km cu benzina de 40 de lei. Improvizeaza un furtun din furtunele de la stergator si suna un prieten sa vina sa iti aduca 5l de benzina ca nici bani nu prea mai erau. Am mers acasa escortat pentru ca imi era frica sa nu raman fara benzina din nou. Foarte najpa senzatia.

In legatura cu franele, esti sigur ca ai aerisit bine? Distanta la tija aia de la servofrana e de 9 milimetri masurata intre varful ei si laterala de tabla? Presupun ca nu curge lichid de frana pe nicaieri nu? Etrierele ai zis ca sunt noi.

Hai sa o luam altfel, fa asa:

desfa aerisitorul din stanga fata si asteapta sa curga calumea lichid din el. Da-l jos ca sa fie mai mare diametrul gaurii pt inceput. Cand a curs cam 50 de gr de lichid de frana, strange putin aerisitorul, e destul sa-l strangi cu mana, nu neaparat cu o cheie.
Treci in dreapta si fa acelasi lucru. Vezi daca ti se intareste pedala, cam a 2-a jumatate a cursei. Iti garantez ca ai frane si daca ai pierderi de lichid pe la pompa dar nu recomand sa umblii asa cu ea biggrin.gif

In alta ordine de idei, ar trebui sa vezi in rezervorul cu lichid de frana urme de cauciuc daca sa zicem s-ar roade si ai avea probleme cu pompa.
D.J. B.K.LY
Am facut si treaba asta, si tot asa e. Am facut aerisirea si cu un furtun transparent bagat pe capul aerisitorului, ca sa pot cedea bule de aer in caz ca sunt. Eu am impresia ca pompa e varza si nu face suficienta presiune. Am verificat si distanta de 9mm intre varful tijei si carcasa servofranei, insa de aia nu sunt convins ca e 9mm. Ma duc sa imi iau cauciucuri si cand ma intorc o sa o iau iarasi cap-coada.
vallyyy
Mi-am reconditionat si eu pompa originala si nu eram multumit de cum tinea,imi mai pierdea si lichid si filetele se cam dusesera ,trecerea timpului si-a spus cuvantul eram cam ruginita ...........acum am cumparat una noua ,chit ca e de ASAM merge mult mai bine si am frane tun .......... nu stiu ce te complici ,cumpara o pompa noua si gata e in jur de 40 de lei ......bafta
D.J. B.K.LY
Pai pompa noua e si a mea si tot 40 de lei a costat si e praf. Cred ca o sa ma duc sa imi iau o pompa mai buna daca mai exista asa ceva.
Mr_Devil83
La mine la shopul de troace era 120ron o pompa dublu circuit in 3 conducte.
Eu am corpul de la una din dezmembrari, adica de la remat si un kit de pistonase de la asam. Vad ca merg bine deocamdata. Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia, doar atunci cand este necesar. Presupun ca si apasatul foarte tare pe pedala duce la uzura rapida a moldovenismelor astor.
Cipiotul
adica tu mergi sau stai ? - referitor la "[...]Oricum eu m-am obijnuit sa nu prea franez cu dacia[...]" ... sau obisnuiesti sa te opresti in cel din fata ? smile.gif
si ... ce te face sa crezi ca unele chestii ... care nu-s "moldoveniste" sunt mai bune ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.