Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
D.J. B.K.LY
Salutare tuturor!
Pe vremea cand eram eu mic mic in spatele blocului era un vecin care avea o dacie. Si atat de mult iubea el dacia aia si o ingrijea incat credeam ca o sa se mute in ea. Dar intr-o zi mosu' s-a mutat si a luat si dacia cu el. Din 2003 parca sau 2005 de cand s-a imbolnavit mosu grav dacia nu a mai fost miscata de pe pamant. Mosuletzul a murit si eu m-am gandit sa o iau si sa o restaurez sa fie asa cum o stiam eu in copilarie. Asa am plecat sa o iau si am adus-o iar acasa, in spatele blocului(tractata bineinteles) si m-am apucat de treaba. Interesant a fost ca toti vecinii au recunoscut-o dupa atatia ani si nu le venea sa creada. Am dat motorul jos si cam tot ce se poate da jos de pe ea inafara de bord dar o sa il dau si pe el jos. Tinichigeria si toate gaurile le-am facut eu cu tata(noroc ca e sudor). Am schimbat cam tot ce se poate la partea mecanica(bucsaraie, arcuri, amortizoare, instalatia de franare toata, rulmenti, bielete de directie, tendoane spate, conducte, etc). Tot noi insa nemontate inca sunt chederele, tobele si multe altele. Dupa ce am terminat cu partea mecanica m-am apucat de curatat rugina si de chituit si tot la etapa asta sunt in prezent. Am atasat si cateva poze sa vedeti despre ce e vorba. Pozele sunt facute in ziua cand am fost sa o aduc acasa. O sa mai adaug poze cu demersul lucrarii. Comentariile, sfaturile, sugestiile sunt binevenite fie ele bune fie rele.
Daca nu am postat unde trebuie rog un moderator sa mute thread-ul.
ramses86
is curios cati bani ai bagat in ea...sau la final cati bani vor fi bagati in total in ea?
ionut.tanase
Ce pot sa spun ... felicitari pentru initiativa cu toate ca sincer ... cred ca o sa fie destul de costisitor dar daca e vorba de pasiune, merita!
Iti urez succes in demersul tau si sper ca o sa ne tii la curent cu ceea ce vei face in continuare si ... sa nu abandonezi proiectul wink.gif

Daca vei avea nevoi de sfaturi si opinii, nu ezita sa postezi si fii sigur ca se va gasi cineva sa te ajute! Sunt baieti foarte buni pe acest site si cred ca ei gasi toate raspunsurile de care vei avea nevoie!

SUCCESE!
djasu82
O reconditionezi sa o ti in vitrina.
Stefan
Mult succes in noua intreprindere. E cu adevarat laudabil ceea ce faci, sper ca in curand sa ma apuc si eu de lucrat la a mea, desi e in stare foarte buna mai are nevoie de retusuri.
Cred ca stii deja de topicul
http://www.daciaclub.ro/DACIA-1300-frantuz...1-t5603-s0.html
unde vei gasi nenumarate solutii la problemele ce se vor ivi.
Bafta din nou, si poze, poze, poze.
D.J. B.K.LY
Pai e vorba de pasiune casa zic asa...nu vorbin daca se merita sau nu ca nu are rost. Pana acum am bagat cam 15 mil in piesele de schimb. 10 mil ma mai costa vopsitul la un cuptor si cam astia sunt banii. Mai am poze cu ea si cand fac rost de ele o sa mai postez. Multumesc celor care sunt interesati de proiectul meu.
cosmin_bojin
Dacia e povestea fara sfarsit,o sa te convingi,daca merita sau nu tu decizi.
Bafta in continuare!!!
SSilent
felicitari pentru initiativa, admir oamenii ca tine, mult succes in continuare cu proiectu si sa speram ca o sa aiba un happy ending biggrin.gif
ramses86
esti norocos...masina mea a fost izolata cu 30 mil si vopsita prost (bineinteles inainte sa o cumpar)...izolatul si sudatul sunt ok, dar va trebui sa o revopsesc...dar scap cu 100 lei vopseaua ca de vopsit o vopsesc...iar pe masina am dat 18 mil...asa ca am avut un mic avantaj. In piese n-am prea bagat bani ca nu a fost nevoie...pompa de benzina am schimbat-o in rest totul e asa cum trebuie, merge bine. A da..am luat o aprindere electronica si cam atat. si cam iau daciile de pe drum si mor amenii de ciuda cand ii depasesc (asa ajung la 10l/100km) dar o viata am...si masina mea la fel..
djasu82
ramses vrei sa spuicum ia asta pe una straina >>
&feature=related
ramses86
=)) ce tare e =))


da pt asta am tot respectul:
&feature=related
D.J. B.K.LY
Am uitat sa mentionez ca dacia e din 72'. Bucsaraia am vrut sa o schimb ca stand pe pamant atata timp era praf. Arcurile pe spate rupte, iar amortizoarele nu stiu cat de bune mai erau. Pistoanele de la etriere erau gripate, nu am reusit sa le scot sub nici o forma. Referitor la astia care iau masinile de pe strazi, acum 2 zile am primit o vizita de la primarie. Tocmai cand am coborat jos venisera baietii sa ia cateva masini din spatele blocului, bineinteles a mea era in frunte smile.gif. Pana la urma mi-au dat 2 saptamani sa finalizez lucrarile. Si mai mult ca sigur cineva a facut o sesizare, adica vecinul de la 1 cu care am avut n discutii referitoare la repararea masinii in spatele blocului. Mai am cateva poze de atasat insa momentan nu merge. O sa revin cu pozele.
djalex_bolidu
bravo DJ.multa bafta cu proiectu!15 mil nu mi se pare mult cat ai bagat in ea.........stai linistit ca e doar inceputul.incearca sa o pastrezi cat mai originala!si in legatura cu primaria nu are voie sa ti-o ia daca e masina ta ,avand in vedere ca se vede ca lucrezi la ea si nu sta acolo de ani de zile nemiscata.
D.J. B.K.LY
Pai daca nebunu ala o fi facut vreo reclamatie...Ei mi-au zis ca e un program ce urmareste sa ridice toate masinile abandonate. Si la alte 3 masini ce zac in spate de cativa ani le-a facut somatie. Iar de mine s-au luat ca de ce repar pe domeniul public, ca nu e locul platit(desi locul unde repar eu la ea nu e loc de parcare), ca pentru asa ceva imi trebuie garaj, etc. Referitor la restaurarea masinii o sa o las cat se poate de clasica si de originala. Doar niste geamuri electrice m-ar tenta, intrucat am cateva idei cum le-as putea face singur.Inca nu merge sa bag poze...
verde57
1000 de lei vopsitu la cuptor nu e cam putin?
D.J. B.K.LY
Ba da. Insa eu o duc dezechipata si pregatita. Defapt ma costa 4 mil vopsitul(interior+exterior) cu materialele mele, masina dezechipata si pregatita de mine, el doar sa dea cu pistolul pe ea. Am zis 10 mil pentru ca nu vreau sa iau policolor, vreau o vopsea ceva mai buna si ma duce cam 2 mil litrul din cate am inteles. Plus lacul...s-ar putea sa sara putin de 10 mil insa baiatul ala mi-a zis ca daca vreau sa o vopsesc cu materialele lui duce cam 9-10 mil.
djasu82
Astia cu primaria lor cred ca nu esti din sectorul 3 ... prigoana face si fapte bune dar totusi nu mi se pare corect sa fiu obligat sa imi iau masina daca ea nu merge si lucrez la ea si sa fiu obligat sa o duc in service. Fiindca baieti din service le distrug de aceea mai bine in fata blocului sunt patit cu doua usi stiu ce vorbesc.
djalex_bolidu
in legatura cu vopsitu....mai bine il lasi poe vopsitor sa o pregatesca pt vopsit.daca masina nu e pregatita bine degeaba e el meserias ca nu poate repara din pistol ce nu faci tu bine inainte.bine daca te pricepi nu zic nimic..fa-o.wink.gif
verde57
ce vopsea si lac sunt recomandate? din ce sti tu?
D.J. B.K.LY
Cu Prigoana nu am treaba, ca stau in sectorul 1.
Referitor la pregatire tocmai aici e problema ca nu vreau sa o pregateasca el. Eu am mult mai multa rabdare sa o fac sa iasa perfect. N-am mai facut asta pana acum insa m-am documentat bine si vad ca imi merge mana, deci sunt hotarat sa risc. In legatura cu documentatia despre pregatire, ce vopsea merge si ce lac e un topic aici cu lux de amanunte: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=291&aformat=1 si inca unul aici numai despre vopsele si lacuri: http://205gti.3xforum.ro/post/79/1/Vopsire_si_vopsele/ Eu ca vopsea as alege standox iar ca lac nu stiu sigur...o sa ii mai cer parerea si baiatului care o vopseste. Inca nu pot atasa poze, nu stiu de ce sad.gif
emircea
Bafta multa la reconditionare! Iti tinem pumnii, sa faci treaba buna!
D.J. B.K.LY
Am descoperit de ce nu mergeau pozele. Era rezolutia prea mare. Trebuie sa le modific inainte sa le postez. Cateva poze de la inceputul lucrarii. Multumesc tuturor pentru incurajari. Astazi cu mare chin am reusit sa montez aripile noi care le-am primit odata cu masina. Pentru ca probabil sunt aripi de cooperativa s-au potrivit foarte greu si abia am reusit sa o scot cat de cat la linie. O sa pun si poze cu noile aripi montate insa nu am mai avut timp sa fac astazi ca a inceput ploaia.
djasu82
Ai de munca la motor sunt convins ca vei reusi sa pui masina la punct.
D.J. B.K.LY
Motorul toarce ca o pisica. Dupa 3 ani sau mai mult de stat pe bara a pornit la a 2-a cheie cu cateva spituri. Ne-am minunat toti care eram acolo cand am vazut. Multa munca a fost sa curat habitaclul motorului pentru ca era dat un fel de teroson foarte pacatos si inestetic. Dar cu rabdare si cu o dalta...am reusit sa il curat si cam asa arata acum.
Muttley
Ba, va ia mama lu' albacazapada daca radeti...
Dar...

Pe vremea cand eram eu mic mic in spatele blocului era un vecin care avea o dacie. Si atat de mult iubea el dacia aia si o ingrijea incat credeam ca o sa se mute in ea. Dar intr-o zi mosu' s-a mutat si a luat si dacia cu el. Din 2003 parca sau 2005 de cand s-a imbolnavit mosu grav dacia nu a mai fost miscata de pe pamant. Mosuletzul a murit

Mosu' acum aflat in ceruri ori plange de fericire ca-si vede copilasu' restaurat, ori rade de se kk pe el...
djalex_bolidu
si inca ceva....scapa de lucasurile de pe aripi si de rezevorul de canada.sunt de tot rahatul.....nu dau bine pe 1300!sunt specifice TLX-
ului.
CriSTI68
QUOTE(Muttley @ 9 Jun 2008, 21:28)
Ba, va ia mama lu' albacazapada daca radeti...
Dar...

Pe vremea cand eram eu mic mic in spatele blocului era un vecin care avea o dacie. Si atat de mult iubea el dacia aia si o ingrijea incat credeam ca o sa se mute in ea. Dar intr-o zi mosu' s-a mutat si a luat si dacia cu el. Din 2003 parca sau 2005 de cand s-a imbolnavit mosu grav dacia nu a mai fost miscata de pe pamant. Mosuletzul a murit

Mosu' acum aflat in ceruri ori plange de fericire ca-si vede copilasu' restaurat, ori rade de se kk pe el...
*


coffee_spitsk.gif
D.J. B.K.LY
Busonul de la rezervorul de pe aripa l-am scos si pe gaura am sudat un disc de tabla putin in interior peste care am dat cu chit cu fibra. Ce anume inseamna lucasurile de pe aripi?
gmT**
sunt acele lampi laterale
D.J. B.K.LY
Ma gandeam eu dar nu eram sigur. Pe fata noile aripi nu au gauri, iar pe spate le pot astupa. Problema e ca vad ca orice masina are semnalizatoare pe aripile de pe fata. Daca m-as lipsi de ele nu ar fi o problema in trafic? Cam asa arata cand am intrat cu surubelnita mai adanc in rugina...pana am bagat flexul smile.gif intr-una din poze este si terosonata. Elementele de caroserie ruginite au fost inlocuite(intaritoarele de pe contraaripi si tablele acelea semirotunde ce vin de pe stalpul de la usa din fata) mai putin lonjeronul stang caruia i-am sudat o talpa in locul unde e ruginit si nici nu se observa diferenta.
emircea
Multe dacii nu au avut acele semnalizoare puse din fabrica; nici a mea, desi e din 81 si are faruri rotunde in fata. Poti sa le scoti linistit.
Cu traficul te poti descurca, daca esti constient ca nu le ai, atata vreme cat te asiguri ca prin pozitia ce o ai fata de ceilalti participanti, restul semnalizoarelor sunt vazute bine.

Cele de mai sus sunt o parere personala, dar tu faci cum crezi.
D.J. B.K.LY
Asa este. O sa ma interesez cum era cand a iesit din fabrica, cu sau fara semnalizatoare si asa o sa o las. Astea sunt tablele semirotunde despre care ziceam ca le-am schimbat. Mai devreme am avut o discutie cu un vecin care zicea ca o fac si o fac degeaba ca peste 2 ani le scot astia din circulatie. M-am gandit la asta si inainte sa ma apuc de ea si ma batea gandul sa o inscriu la retromobil. Are cineva idee care sunt conditiile de inscriere?
Muttley
Nu scoate nimeni niciodata nimic din circulatie.
ramon_1300
daca tu lucrezi la lonjeroane din pozitia aia pot sa renunti la restul restaurarii
br17rfg
QUOTE(Muttley @ 10 Jun 2008, 18:06)
Nu scoate nimeni niciodata nimic din circulatie.
*


corect...daca e de ceva ne adunam toti daciotzii si facem greva
D.J. B.K.LY
QUOTE(ramon_1300 @ 10 Jun 2008, 18:17)
daca tu lucrezi la lonjeroane din pozitia aia pot sa renunti la restul restaurarii
*



Am lucrat foarte bine la lonjeron asa, intrucat nu l-am taiat. I-am sudat doar o talpa acolo unde era mancat de rugina dupa ce am curatat bine toata rugina inainte+ feruginol, etc. Am sudat in partea de sus(in pozitia in care era masina) apoi am intors-o si pe partea cealalta ca sa o pot curata in locurile unde nu am avut acces si pentru terosonare si apoi am sudat talpa si pe cealalta parte. Avand in vedere ca nu am schimbat lonjeronul si nici nu l-am taiat nu cred ca am facut vreo gafa care sa imi strice toata jucaria.
Referitor la scoaterea lor din circulatie, teoretic nu cred ca pot face asta, insa practic vor baga cine stie ce taxe care sa te faca sa renunti la ea. Ca sa nu mai zic de problemele care apar la ITP.
djasu82
La itp daca ai asiguri la motor tot ce trebuie o aprindere buna frana asa cum trebuie noxe mici - suntinventi pe forum ... cu siguranta poti loa din prima . Oricum lonjeroanele le antifonezi etc si nu se vede suduri ideea e sa si reziste. Oare o mai prinde 120 si sa fie stabila pe drum ? In rest felcitari dai mai departe bice.
D.J. B.K.LY
Singura problema pentru care imi fac griji, asta ar fi, noxele. Nu stiam ca exista ceva inventii pt asta. O sa caut pe forum. La lonjeron chiar asa am si facut, dupa ce am sudat talpa am curatat bine acolo, feruginol, grund, antifon si nu se vede nimic. Am intrebat pe cineva inainte sa fac reparatia la lonjeron si mi-a zis ca daca nu il schimb sau il tai nu e nici o problema. Sper sa fie asa. Si cateva poze cu ce se mai intampla in prezent. Si in legatura cu asta am o intrebare...pe usa spate dreapta cand am dat sa curat punctele de rugina am descoperit ca are o incarcatura masiva de chit(strat nesimtit de gros) pe aproximativ jumatate din suprafata usii. Cine a facut asta si de ce nu imi explic. Portiera lovita sau stramba nu e pentru ca m-am uitat pe interior, am bagat mana sa vad daca e stramba pe undeva si nu are nimic. Crapat nu e nicaieri si nici nu da vreun semn ca ar vrea sa cada prea usor. Oare de ce o fi atata chit si ce sa fac, sa il dau jos pe tot sau sa il las acolo? Ma gandesc sa nu cada mai tarziu dupa ce o vopsesc...
tzepesch
stai tulinistit ca daca e dat cu bun simt nu pica,,, eu am si 2-3mm de chit, si muulte straturi de vopsea, adunate in cei 26 de ani pe drumurile patriei
Hormonelul
Conditiile de inscriere in RCR in baza regulamentului tehnic al FIVA clasifica vehiculele in functie de gradul de originalitate astfel pe urmatoarele tipuri :

A- Standard – Vehicul esential original conform cu starea initiala in care era livrat catre primul cumparator de catre constructor .
B- Modificat in epoca aferenta tipului – Modificari efectuate in perioada functionarii initiale ( specificatii speciale, modificari sportive ale epocii , modificari admise post-vanzare )
C- Copie – Vehicul asamblat cu parti originale , restaurate sau reconstruite , reproducand un vehicul de epoca particular . Cel care asambleaza vehiculul este considerat constructor . Acest tip de vehicul este inscriptibil si eligibil daca data asamblarii este in limitele FIVA cu privire la vechimea minima iar vehiculul imitat este identic din punct de vedere aspectual cu cel original (copiat) .
Clasificarea in functie de starea de conservare in urmatoarele grupe :

Grupa 1 – Autentic – Vehicul conservat in starea originala , atat din punct de vedere al componentei cat si al aspectului , nealteral si fara deteriorari , exceptie facand eventiuale inlocuiri ale anvelopelor , becurilor , acumulatorilor si alte parti consumabile .
Grupa 2 – De origine – Vehicul conservat care este partial in stare de origine , eventualele inlocuiri sunt facute cu piese originale si este partial revopsit .
Grupa 3- Restaurat – Vehiculul a necesitat interventii radicale pentru a fi readus in stare originala .
Chitu Florin
Spor la munca!!!!!!!!!!!!!! smile.gif Sunt sigur ca va iesi foarte frumoasa smile.gif
Adrian_Boy
Mult curaj sa o repari printre blocuri biggrin.gif (tiganii cu fier, vecinii, etc.)

O sa iasa ceva frumos pentru ca-ti place ceea ce-i faci masinii wink.gif Ii cam omori pe vecini cu mirosul de teroson dar la sfarsit vor face o poza cu masina ta laugh.gif
D.J. B.K.LY
Multumesc pentru aprecieri. Treaba avanseasa cam greu acum ca am de curatat rugina din locuri greu accesibile, unde nu pot curata cu peria de sarma pe flex gen balamalele usilor. De asemenea capota este destul de ruginita pe partea interioara si e mult de munca si acolo. Chiar m-au intrebat mai multi tigani daca nu o dau la fier smile.gif) Pe vecini i-am disperat cu flexul, dar sunt baieti buni si nu comenteaza nimeni(inafara de unu). Mai am putin si termin cu flexul si incep cu masina de slefuit biggrin.gif
brigada_diverse
are curaj sa comenteze la flex? fa-i cunostinta cu el, in timp ce functioneaza..nu o sa mai comenteze radmasa.gif

baga si tu masina intr-un garaj, ca lumea e meschina...o sa o considere fier vechi, si poate o sa faca grafuri pe ea, cum fac la noi prin parcari si cum am patit si eu pe masina gun3.gif

succes in continuare la restaurare biggrin.gif
Adrian_Boy
Nu uita sa pui pozeeeeeeeeeeeee, stiu ca e cam greu sa o mangaii cu flexul si sa-i bagi si blizul in ochi pokey_eye.gif
Chitu Florin
Nimic nou la masina?
D.J. B.K.LY
Din pacate nimic nou ca nu prea mai am timp sad.gif Ori la munca ori la facultate si de masina nu prea mai am timp. Mai un chit, mai o slefuiala intre timp insa nu se vede nimic... O sa mai bag cateva poze mai recente.
Chitu Florin
Oricum, spor la munca in continuare smile.gif
sorin1983
cine comenteaza? ala cu touareg-ul? biggrin.gif
D.J. B.K.LY
Care touareg? Am tras zilele astea la ea de mi-au sarit ochii si azi m-am umplut de nervi ca toata capota a iesit numai valuri acolo unde am dat cu chit. Nu mai am chit nu mai am smirgher nu am spritzchit s-a stricat o masina de slefuit si bineinteles nu mai am nici bani. Am ajuns la momentul ala in care iti vine sa iti bagi piciorul si sa o dai draq. Numai ca nu o sa fac asta. Ce nu imi explic e de ce au iesit acele valuri deoarece am slefuit cu o masina cu talpa lata. Mai aveam un spray cu grund si am dat pe aproape jumate de capota peste valurile alea sa vad cum se vede. Apoi am slefuit cu smirgher cu apa si nu iese chiar asa rau pana la urma. Are cineva idee cam ce caracteristici are spritzchit-ul(miros, compozitie, etc)? E asemanator cu vopseaua normala? Intreb deoarece eu am dat cu un grund pe baza de rasini alchidice peste chit in loc de spritzchit. Pana la urma e mare bataie de cap si cu pregatirea asta. Acum inteleg de ce iti cere unu 30 mil sa o faca frumos...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.