Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Kia Pro Cee'd
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
M i h a i
Si viteza medie....ca asta conteaza cel mai mult..apropo...sa nu uiti.. wink.gif
Danezu
Eu cand aveam clio 1,4 16Valve nu am scos niciodata consum sub 7 afara,decat cand mergeam singur si cu 90-100/h. Ceva nu-i in regula la consumul asta de 6%,dar daca e adevarat insemna ca ai facut super afacere! Cu megane am scos cel mai bine 6,5% afara,dar 1,6 consuma mai putin ca 1,4.

Sa stapanesti sanatos masinuta,sa te bucuri de ea si sa nu ai parte de accidente!

Bafta!
bossake
Eu duminica pe un traseu aproximativ cu al tau, Bucuresti-Pitesti-Curtea de Arges-Vidraru-Balea Lac si inapoi (pe acelasi traseu, si nu ca tine pe valea oltului)am avut consum de 7.5. Asta in conditiile in care sus a avut consumul mediu 8.5. smile.gif.
O posibila explicatie pentru consumul tau ar putea fi faptul ca fiind in rodaj masina ai mers excesiv de subturat fiindu-ti frica sa nu turezi mai mult decat trebuie masina. nu stiu, zic si eu. Poate ma insel tongue.gif

Lasand la o parte cifrele si consumul, felicitari pentru masina. Arata fff bine kia pro ceed. Una din putinele masini in 2 usi care imi plac.(exceptand cele sport ). Si duminica cand am fost am vazut vreo 2 pro ceed, insa chiar nu mai stiu unde le`am vazut, daca sus pe transfagarasan sau pe drum biggrin.gif.
alecsz99
Datorita caldurilor din ultimele zile am avut posibilitatea sa testez eficienta instalatiei de A/C si chiar sa o compar cu a altor modele, dupa ce m-am perindat pe o Skoda Octavia I si un Renault Symbol.

Sunt foarte multumit de modul in care aceasta se comporta, la un moment dat (mai pe seara, ce-i drept!) chiar imi inghetasera mainile pe volan!

Interesant este cum se va comporta in timp instalatia, ingrijorarile fiind legate in primul rand de filtrul de praf si polen corelat cu atmosfera "curata" din Bucuresti.
bulan
Cand mergi pe un sector de drum cu praf poti seta ventilatia pe recirculare aer din interior.Nu are rost sa umpli filtru praf polen cu praf mergand un kilometru in urma vreunei basculante!E simplu!
Thor1983
Procedura de curatare a filtrului de polen e descrisa in maualul de utilizare si e destul de simpla. Dureaza 3 minute. La conditiile din Romania, in special din Bucuresti, o scuturare periodica e bine venita. O sa ai suprize cu ce poti gasi in filtrul ala: frunze, insecte, puf si praf, mult praf. Mai bine un filtru care sa isi faca treaba, decat sa intre toate mizeriile alea in habitaclu.
alecsz99
Weekend-ul trecum am profitat de putinul timp liber si am montat numerele definitive precum si un set de huse, fiind un adept convins al acestui dispozitiv.

Iata cam cum a iesit interiorul:


[attachmentid=1627461361]
[attachmentid=1627461362]
[attachmentid=1627461363]
[attachmentid=1627461364]
[attachmentid=1627461365]
bulan
La cat costa un set de huse e si pacat sa terfelesti tapiteria masinii chiar daca o vinzi dupa ce iese din garantie.Frumoase huse!
alecsz99
QUOTE(bulan @ 18 Jul 2008, 21:51)
La cat costa un set de huse e si pacat sa terfelesti tapiteria masinii chiar daca o vinzi dupa ce iese din garantie.Frumoase huse!
*




Sincer "dragonul" de pe ele nu m-a incantat foarte tare insa cum in viata trebuie sa mai faci si compromisuri si mai ales tinand cont ca atunci cand sunt doua persoane in masina desenele sunt acoperite ma declar foarte multumit de modul in care a iesit treaba, adica mult mai bine decat ma asteptam initial!

Maine am planificat o iesirea la Ruse!
ady85btz
cat ai dat pe huse si de unde le-ai luat?
semit
din pacate sunt extrem de nefericite husele, puteai lua unele simple monocrom Pufi smile.gif
Marty
QUOTE(alecsz99 @ 15 Jun 2008, 14:21)
- look-ul este extraordinar! Cred ca este singura masina din aceasta clasa care se poate compara cu Asta GTC. [attachmentid=1627455193] [attachmentid=1627455194]
*



Int-radevar, daca bagi intr-o comparatie Astra GTC si Pro Cee'd, Pro Cee'd-ul e singura masina care se poate compara cu Astra GTC!
Ca si amanunte:

1. Scapi din vedere niste modele mult mai reusite: Mazda 3, noul Ibiza, A3 S Line si.... Subaru Impreza.

2. Nu inteleg de ce compari un coupe (Astra GTC) cu un hatchback (Pro Cee'd). Singurul lucru pe care-l au in comun este numarul de usi: 3!

In rest, s-o stapanesti sanatos si sa n-ai parte de vizite-n service, altele decit reviziile!
alecsz99
@ady85btz "cat ai dat pe huse si de unde le-ai luat?"

Husele au fost achizitionate din Carrefour contra sumei de 80 RON.

@semit "din pacate sunt extrem de nefericite husele, puteai lua unele simple monocrom Pufi"

Initial vroiam sa le iau gri insa acum sunt chiar incantat de cum au iesit, rosul huselor se potriveste foarte bine cu negrul exterior si cu luminile din bord care sunt si ele rosii. Asta nu inseamna ca si dvs. trebuie sa va placa. Gusturile sunt diferite tocmai pentru ca sunt gusturi.


@Marty "Int-radevar, daca bagi intr-o comparatie Astra GTC si Pro Cee'd, Pro Cee'd-ul e singura masina care se poate compara cu Astra GTC!
Ca si amanunte:
1. Scapi din vedere niste modele mult mai reusite: Mazda 3, noul Ibiza, A3 S Line si.... Subaru Impreza.
2. Nu inteleg de ce compari un coupe (Astra GTC) cu un hatchback (Pro Cee'd). Singurul lucru pe care-l au in comun este numarul de usi: 3!
In rest, s-o stapanesti sanatos si sa n-ai parte de vizite-n service, altele decit reviziile!"


La o recitire mai atenta a celor spuse de mine se observa comparatia intre LOOK-ul celor doua masini. Si imi mentin afirmatia, seamana extrem de mult cu Astra GTC din punct de vedere al look-ului. Modelele enumerate de dvs. nu seamana de nici o culoare cu Asta GTC. Comparatia ramane strict la acest aspect al liniilor exterioare.

Va multumesc de urari!

@alecsz99 "Maine am planificat o iesirea la Ruse! "

Iata cum a decurs excursia la Ruse.

Fiind sambata am profitat de somn si nu am plecat exagerat de devreme. De altfel veti vedea ca este un traseu care nu necesita un astfel de efort.

La ora 9:15 treceam linia de centura iar la 10 treceam de vama, care a fost aglomerata si la dus si la intors. Dupa vama am intrat la Metro pentru a schimba ceva bani si apoi ne-am intors si dupa podul mare am facut stanga pe prima bretea care ne-a scos pe sub pod, la iesirea din Ruse. Drumul de care va povestesc merge paralel cu drumul principal Ruse-Byala, in stanga. Se prezinta in conditii decente, fiind asfalt pana la toate obiectivele si chiar mai departe. Foarte putine denivelari sau gropi, deci un drum care nu te solicita.

Trebuia din start sa spun ca cele patru obiective pe care le-am vizitat ne-au fost recomandate si am beneficitat de luxul de a merge la sigur. Pentru a ajunge la ele, din soseaua Ruse - Dve Mogili trebuie sa faci stanga cate 5-6 km, vezi ce e de vazut, iar te intorci in sosea, iar faci stanga si tot asa.

Primul obiectiv la care ne-am oprit a fost Manastirea Basarabovo, localitatea Basarbovo, Ruse. Locatia este foarte frumoasa, manastirea ingrijita si in lucru pentru definitivarea amenajarii. In spate o alta biserica nou in constructie. In prelungirea drumului ce duce la manastire exista un loc amenajat pentru pescuit pe raul Lom (aviz amatorilor) - frumos, extrem de curat dar si de aglomerat, cel putin in weekend. Acum intrarea la manastire este gratuita insa nu este exclus ca dupa definitivarea amenajarii sa se introduca o taxa.

[attachmentid=1627461624]
[attachmentid=1627461625]
[attachmentid=1627461626]
[attachmentid=1627461623]
[attachmentid=1627461627]
[attachmentid=1627461645]
[attachmentid=1627461646]

De la manastire ne-am reintors in sosea si am mers la cel de-al doilea obiectiv, la Ivanovo. Acolo se urca pentru o priveliste deosebita! Este si un balcon special amenajat pentru a observa minunatiile zonei, 4 leva/persoana, dar la cat de bine se vad toate de afara nu cred ca e nevoie sa platiti. Daca cineva a fost in acest balcon astept o parere contrara. In afara de taxa perceputa pentru accesul in balcon nu se percepe o alta taxa. La iesire am vazut si un semn cu 'boat ride', dar cu barca ne dam data viitoare!

[attachmentid=1627461628]
[attachmentid=1627461629]

Al treilea obiectiv a fost cetatea din orasul medieval Cherven. 6 leva/persoana, curatenie, liniste, priveliste frumoase, ziduri daramante dar conservate, istorie!

[attachmentid=1627461630]

Obositi de atatea urcusuri si coborasuri ne-am indreptate spre ultimul obiectiv propus, pestera de la Orlova Chuka. 6 leva/persoana intrarea insa merita toti banii. O frumusete inauntru, ghidul vazandu-ne romani a facut tot posibilul sa intelegem si noi ceva din povestea lui, la un moment dat aducandu-ne chiar doua lanterne, sa putem explora mai bine partile neluminate! In pestera era o racoare primitoare, in contrast total cu caldura caniculara de afara. Atentie pentru cei tentati sa mearga aici...exista un singur ghid iar in momentul in care grupul intra in pestera inchide usa si daca se intampla sa vi exact in acest moment poti crede ca este inchis!

[attachmentid=1627461631]
[attachmentid=1627461634]
[attachmentid=1627461638]

Din fauna specifica zonei, intalnita la tot pasul:

[attachmentid=1627461640]
[attachmentid=1627461642]
[attachmentid=1627461643]

Topul obiectivelor pentru mine ar fi: pestera Orlova Chuka, cetatea de la Cherven, zona parcului Rusenski Lom de la Ivanovo si Manastirea Basarabovo. Totusi, daca va aflati in zona, recomand cu caldura toate cele 4 obiective.

De la pestera am mers spre Dve Mogili (pentru a nu ne intoarce pe acelasi drum pe care am venit) si am facut dreapta, iesind in drumul principal Ruse-Byala. De aici pana la Ruse sunt 28 km.

La Ruse am intrat un pic la Metro pentru mici cumparaturi si apoi am mers in centru la o terasa unde am mancat cu 60 de leva (120 RON) patru persoane o masa completa iar apoi drum intins pana la Bucuresti.

Pe pod la intrarea in Romania:

[attachmentid=1627461653]

Coada in vama:

[attachmentid=1627461657]

Costuri:

taxa pod RO - 31 RON
vignieta BG - 5 Euro (sper sa nu ma insel ; am zis ca merg la Sofia si am primit vignieta pentru parbriz, am cerut si chitanta, a strambat din nasa dar mi-a dat-o)
taxa pod BG - 8 Euro

Consum 6.8 l/100 km, A/C pe tot drumul de intoarcele de la Dve Mogili pana la Bucuresti si un total de putin peste 200 km parcursi. [attachmentid=1627461650]

La intoarcere, in fata blocului ODO arata exact 1.999 km!

[attachmentid=1627461647]

Mai multe poze aici.
bulan
Multi imi rad in nas cand le spun ca plec in Bulgaria la plimbare.Sigur ca cele 7 minuni ale lumii nu se afla in Bulgaria dar nici in Romania.Pe mine cel mai mult ma incanta soselele lor care nu sunt grozave dar traficul este lejer si civilizat si unde poti rula cu masina la ce stil de condus poftesti.Sambata viitoare plec la Veliko Tarnovo si in drum voi vizita si cele patru locatii vizitate de tine.
alecsz99
QUOTE(bulan @ 21 Jul 2008, 15:17)
Multi imi rad in nas cand le spun ca plec in Bulgaria la plimbare.Sigur ca cele 7 minuni ale lumii nu se afla in Bulgaria dar nici in Romania.Pe mine cel mai mult ma incanta soselele lor care nu sunt grozave dar traficul este lejer si civilizat si unde poti rula cu masina la ce stil de condus poftesti.Sambata viitoare plec la Veliko Tarnovo si in drum voi vizita si cele patru locatii vizitate de tine.
*




Sa rada, dar nu stiu ce pierd!

Referitor la sosele pe ruta Ruse-Dve Mogili am intalnit fix 3 masini, iar pe drumurile din sosea spre obiectivele turistice inca 2!
Ruse - Byala un pic mai aglomerat (in sensul bulgaresc al cuvantului!) smile.gif Echipaj de politie chiar la iesirea din Ruse cu ceva musterii romani opriti. De asemenea masina de politie de carton langa un stalp, atat de reala ca puteam sa jur ca sta sa o ia din loc si sa iasa in sosea!

Daca te pot ajuta cu ceva referitor la locatiile descrise te rog sa imi spui.

Drum bun si distractie placuta la Tarnovo!
Cypher4laguna
QUOTE(Marty @ 21 Jul 2008, 12:15)
Int-radevar, daca bagi intr-o comparatie Astra GTC si Pro Cee'd, Pro Cee'd-ul e singura masina care se poate compara cu Astra GTC!
Ca si amanunte:

1. Scapi din vedere niste modele mult mai reusite: Mazda 3, noul Ibiza, A3 S Line si.... Subaru Impreza.

2. Nu inteleg de ce compari un coupe (Astra GTC) cu un hatchback (Pro Cee'd).  Singurul lucru pe care-l au in comun este numarul de usi: 3!

In rest, s-o stapanesti sanatos si sa n-ai parte de vizite-n service, altele decit reviziile!
*



Or nu inteleg eu bine, ori... unsure.gif

1.

a)Mazda 3 - model doar in 5 si 4 usi - nu are varianta Hatch in 3 usi, deci nu are ce cauta la comparatie

b.)noul Ibiza... clasa mica blink.gif

c)A3 S Line radmasa.gif (daca mai ai 10.000 de ierpuroi in plus in dulap)

d)Subaru Impreza... urat, platforma 4x4 si iar doar cu 5 usi

deci comparatii mere cu pere rolleyes.gif

2.

Daca Astra GTC e Coupe, atunci sunt si eu popa popa.gif E hatch in 3 usi toata ziua...

Asta e un Astra Coupe...

[attachmentid=1627461815]
alecsz99
Excursia propusa pentru aceasta vara si descrisa in acest topic a inceput!

Ieri de dimineata la ora 6 ieseam din Bucuresti si intram pe A1 iar la ora 7 seara, adica ora locala 6 ne cazam la Paprika, in imediata apropiere a granitei cu Austria. Cazare decenta si un mic dejun bogat. In total in prima zi am facut 990 km.


Astazi de dimineata dupa ce am profitat de micul dejun variat am continuat drumul pana in apropiere de Milano. La 10 plecam de la Paprika iar la 8 seara eram la destinatie, la circa 40 km sud de Milano, in conditiile in care chiar nu am alergat!

Impresii: cum iesi din Romania e alta lume, incepe civilizatia care totusi se desavarseste cu adevarat in abia in Austria.

Preturile la combustibil MARI! 1.3 Euro per litru benzina in HU si AU iar in IT 1.55 Euro per litru. In IT taxele de autostrada pana acum au fost 11.6 Euro plus 16.4 euro de la intrare pana la destinatia de azi.

Km la plecare si pozele din primele doua zile, 26 si 27 iulie 2008:

[attachmentid=1627462651]
[attachmentid=1627462652]
[attachmentid=1627462653]
[attachmentid=1627462654]
[attachmentid=1627462655]
[attachmentid=1627462656]
[attachmentid=1627462657]
[attachmentid=1627462658]
[attachmentid=1627462659]
[attachmentid=1627462660]
[attachmentid=1627462661]
[attachmentid=1627462662]
[attachmentid=1627462663]
[attachmentid=1627462664]
[attachmentid=1627462665]
[attachmentid=1627462666]
[attachmentid=1627462667]
[attachmentid=1627462669]
[attachmentid=1627462670]
[attachmentid=1627462672]
[attachmentid=1627462674]
[attachmentid=1627462675]
[attachmentid=1627462677]
[attachmentid=1627462680]
[attachmentid=1627462681]
[attachmentid=1627462682]

Merg la odihna, maine urmeaza Milano!
bulan
Suntem cu ochii pe postarile tale!Sa ne povestesti frumos aventurile!!Distractie placuta!!!
gygy
Cat dai rata si pe cat timp?
alecsz99
Ziua de 28 iulie, a treia a excursiei noastre, am rezervat-o in totalitate orasului Milano - si a meritat!

Venind dupa doua zile de drum ne-am rezervat luxul de a ne indrepta spre Milano abia pe la pranz. Km au trecut repede, taxa de autostrada de 3 euro nu ne-a speriat de loc si iata-ne in Milano!

Prima dintre destinatii a fost San Siro. Nu este chiar un obiectiv turistic pentru cei ce nu sunt pasionati de fotbal insa pentru mine a fost ceva inedit. L-am vizitat primul pentru ca nu am stat mai mult de 5 minute, suficiente pentru cateva poze si apoi ne-am indreptat spre adevaratele obiective.

Si a aparut si prima problema...parcarea...daca la San Siro a fost usor, in centru nu este. Am gasit totsui o parcare insa 5 euro pe ora este enorm pentru salariul meu asa ca am continuat cautarea, si cum cine cauta gaseste peste cam 30 de minute eram parcati in imediata apropiere a castelului Sforzesco, pentru 1.5 Euro pe ora.

Am vizitat Domul din Milano, unde intrarea este libera, se plateste doar daca vrei sa intri in anumite incaperi. Noi am platit un euro de persoana pentru a vedea comorile Domului. Nu este voie sa intri imbracat cu pantaloni sau fuste foarte scurte, bluze fara umeri, spate gol, etc. Oricine incerca era refuzat politicos dar ferm! De asemenea erai anuntat ca nu este voie sa pozezi cu bliz, dar toata lumea o facea.
Impresionant, mi-a placut si m-a mai calmat dupa cautarea oarba a unui loc de parcare.

Pe urma am intrat in Galeriile Viitorio Emanuele II. Arhitectura frumoasa, pardosea la fel si plin de magazine de firma cu preturi pe masura.

Am cautat in zadar Scala, insa in cele din urma setea ne-a doborat si a trebuit sa ne oprim din cautari si sa ne hidratam cu un suc si o apa.

Lasand Scala pentru urmatoarea noastra vizita, am ales sa mergem la Castelul Sforzesco. Din nou gratuit, curat, linistit, oameni pe iarba la odihna, parca simteai ca te alaturi si tu involuntar starii lor de spirit. In spatele castelului am descoperit un parc care era in ton cu castelul. Curat si linistit, iar in centru era un lac de toata frumusetea, micut si plin de peste, rate, gainuse si porumbei pe margine. In acest parc am vazut si telefoane de SOS asemenea celor de pe autostrazi, pe care oricine, in caz de nevoie le poate folosi pentru a cere ajutorul autoritatilor.

De altfel politia era la tot pasul, atat cea comunitara cat si carabinierii. Se legau doar de lucruri cu adevarat importante si iti confereau o siguranta aparte prin atitudinea lor. La un moment dat faceam o poza iar masina lor, daca ar fi trecut, ar fi intrat in cadru. Dar nu a trecut, a oprit, a facut semn sa ne vedem linistiti de poza si abia apoi si-a continuat drumul! Pentru politisti ca astia sa tot ai respect! Cu toata vigilenta lor insa nu reuseau sa deranjeze din activitate pe vanzatorii de genti de firma "real fake" de cea mai buna calitate. Nu stiu cum faceau insa in momentul in care trecea polizia nu era nici unul insa la 10 minute nu mai aveai loc de ei.

In centrul orasului am mancat o pizza imensa si buna pentru 10 euro.

Spre seara ne-am intors la "baza" noastra, nu ne-am luptat cu traficul din Milano caci nu exista sau daca exista noi nu am dat de el, am platit inca 3 euro taxa de autostrada iar maine mergem la Genova!

[attachmentid=1627462976]
[attachmentid=1627462977]
[attachmentid=1627462978]
[attachmentid=1627462979]
[attachmentid=1627462980]
[attachmentid=1627462981]
[attachmentid=1627462982]
[attachmentid=1627462983]
[attachmentid=1627462984]
[attachmentid=1627462985]
[attachmentid=1627462986]
[attachmentid=1627462987]
[attachmentid=1627462988]
[attachmentid=1627462989]
[attachmentid=1627462990]
[attachmentid=1627462991]
[attachmentid=1627462994]
[attachmentid=1627462995]
[attachmentid=1627462997]
[attachmentid=1627462998]
[attachmentid=1627462999]
[attachmentid=1627463000]
[attachmentid=1627463001]
[attachmentid=1627463002]
[attachmentid=1627463003]
[attachmentid=1627463004]
[attachmentid=1627463005]
[attachmentid=1627463006]
[attachmentid=1627463007]
mihai_dorin
Clipuri zic tot:
partea I
&feature=related partea II


tongue.gif


ady85btz
asa-i tongue.gif
bulan
Asa-i ce?Faceti si voi o traducere pentru astia mai batrani care nu au ochelarii la ei!Sau stiti engleza pana la traduceri and no more.Hai bagati textele!!!
Parintele
@Alecsz99: ai ajuns cumva si prin Verona,Padova sau Venetia ?
M-ar interesa cum se procedeaza cu parcarea masinii ptr. cei care vor sa viziteze Venetia.
Daca a fost cineva ,orice idee,sfat sunt binevenite.
Multumesc !
alecsz99
QUOTE(Parintele @ 2 Aug 2008, 22:24)
@Alecsz99: ai ajuns cumva si prin Verona,Padova sau Venetia ?
M-ar interesa cum se procedeaza cu parcarea masinii ptr. cei care vor sa viziteze Venetia.
Daca a fost cineva ,orice idee,sfat sunt binevenite.
Multumesc !
*




Din orasele enumerate de dvs. doar in Venezia am intrat. Mai multe despre acest oras la timpul potrivit.

Va pot spune insa ca parcarile sunt destule la numar. Dupa ce se trece podul de acces in Venezia exista variante parcarii Tronchetto. Este acoperita si ideala pentru cei ce vor sa ia direct vaporasele. O a doua varianta este sa mergeti spre stanga si sa parcati in cea de-a doua parcare supraterana din oras unde insa trebuie sa spun ca am vazut cozi imense la intrare. Avantajul acesteia este locatia ideala pentru cei ce vor sa mearga pe jos. Exista si parcari mai mici, ca cea in care am parcat noi, undeva intr-o curte. 10 E pentru primele doua ore (nu se poate plati decat minim 2 ore).

Din cate stiu si din cate am vazut noi in Venezia este obligatoriu sa lasati masina deschisa si cheile in contact din cauza reglementarilor locale referitoare la foc!

Inca de la terminarea podului de acces toate parcarile mari sunt semnalizate corespunzator!

O alta posibila varianta pentru cei ce vor sa nu intre cu masina in oras este sa o lase in parcarile din zona aeroportului si de acolo sa mearga la Venezia cu autobuzul...oricum in oras mai departe de zona imediata podului masina nu mai poate fi utilizata.

Voi reveni cu amanunte referitoare la restul excursiei dupa ce imi mai trag un pic sufletul...
aurelv
@alecsz99, imi poti daca ai avut si pasaportul la tine, sau doar buletinul...trebuie sa fac si eu o mica iesire in afara si e expirat pasaportul si nu cred ca am timp sa-l fac.

Mersi.
alecsz99
QUOTE(aurelv @ 11 Aug 2008, 16:40)
@alecsz99, imi poti daca ai avut si pasaportul la tine, sau doar buletinul...trebuie sa fac si eu o mica iesire in afara si e expirat pasaportul si nu cred ca am timp sa-l fac.

Mersi.
*




C.I. este mai mult decat suficient! Desigur daca iesirea nu este intr-o tara extracomunitra.
Parintele
@alecsz99: Multumesc mult ptr.raspuns.Interesanta treaba cu lasatul
masinii deschisa + cheile respective !!!
Astept (banuiesc ca si altii ) cu mult interes continuarea !!!!
Inca o data ,multumesc mult !!!!
Vanzatorul de Iluzii
A propos de Venetia. Poti lasa masina langa gara din Mestre si apoi lua trenul. Merita si financiar si ca timp.
alecsz99
QUOTE(alecsz99 @ 11 Aug 2008, 15:31)
Voi reveni cu amanunte referitoare la restul excursiei dupa ce imi mai trag un pic sufletul...
*



29 iulie 2008, Genova, Italia


Drumul pana la Genova nu a durat mai mult de o ora si ne-a costat 6.6 E taxa de autostrada. Inca de la intrare Genova m-a impresionat. Este un oras inconjurat de castele, plin de cladiri vechi si de istorie. Doar este orasul lui Cristofor Columb.

Destinatia noastra principala a fost Portul Vechi. Aici am urcat pe o nava ancorata permanent dar odinioara supusa la grele incercari pe mare contra sumei de 5 euro. Tunurile vechi au fost atractia corabiei, pe care am petrecut mai bine de o ora.

Am intrat la Acvariul din Genova, 16 E de persoana. Specii multe si diverse, atractiile principale pentru mine au fost delfinii si pinguinii. Am urmarit si un film 3D despre rechini, foarte frumos insa incomparabil mai slab decat ce aveam sa vedem la Gardaland. La acvariu insa filmul era documentar educativ iar la Gardaland avea sa fie pura distractie. In Acvariu am petrecut 3 ore si mai bine extrem de interesante si captivante.

La iesirea din acvariu am ales ca pentru 2.5 euro de persoana (in loc de 3 cat era biletul intreg caci am beneficiat de o reducere din cauza faptului ca aveam biletul de la acvariu) sa ne urcam in liftul panoramic ce ofera o vedere completa asupra Genovei cat si spre largul marii.

Dupa ce am vizitat cele de mai sus si am platit parcarea pe care am gasit-o chiar in fata corabiei, in port, in valoare de 8.5 euro am mers cam 30 de km pe celebra Via Aurelia., cea mai lunga strada statala, pana la Santa Margherita Ligure, unde ne-am prajit la soare si ne-am bagat in apa pentru 2 ore. Parcare chiar in port, pentru 1.5 E/ora.

Genova si zona sa limitrofa este patria scuterelor! Nicaieri in Italia nu am vazut pana acum mai multe. Toata lumea are unul! Tineri, batrani, fete in fuste sau rochii, pantofi cu toc si geanta la picioare. Soferii locali sunt obijnuiti cu modul lor de a se baga pe peste tot, fie ca au loc sau nu. Sunt in general protejati in trafic, spre deosebire de Romania. Nu am putut sa nu ma gandesc ce trafic ar fi fost daca in loc de fiecare scuter ar fi fost o masina...

[attachmentid=1627465609] [attachmentid=1627465610][attachmentid=1627465611] [attachmentid=1627465612]
[attachmentid=1627465613] [attachmentid=1627465614]
[attachmentid=1627465615] [attachmentid=1627465616]


30 iulie 2008, Torino, Italia

Astazi ne-am permis sa dormim mai mult, asa ca am parcurs scurtul drum pana la Torino pe la pranz. Taxa de autostrada 5.6 E dus, similar la intors.

Torino mi-a placut inca de la inceput. Fata de Milano este un oras mai aerisit, mai linistit iar scuterele intalnite le-am putut numara pe degete. Parcari libere (cu plata) erau la tot pasul!

Am vizitat Muzeul Egiptean, 7.5 E intrarea, ne-am plimbat un pic prin oras si ne-am intors. Sincer imi pare rau ca nu am putut dedica mai mult timp acestui oras care pe mine m-a incantat!

[attachmentid=1627465617] [attachmentid=1627465621]
[attachmentid=1627465622] [attachmentid=1627465623]
[attachmentid=1627465625] [attachmentid=1627465627]


31 iulie 2008, Gardaland, Italia

Dupa 220 km condusi, 8.6 E taxa de autostrada si 30 E biletul de intrare achizitionat cu o zi inainte dintr-un mare magazin Italian si 5 E parcarea pentru toata ziua, iata-ne la Gardaland!
A fost una dintre cele mai interesante zile, ne-am dat in Blue Tornado si am coborat din el cu senzatia ciudata in stomac si ameteala corespunzatoare, in atractiile pe apa, in pasarile zburataore ce ne-au ametit definitiv, in cescute, caluti, ne-am facut poze in ipostaze de cowboy, indieni, prizoniei, regi, printi si printese - dupa caz - iar atractia care mi-a placut cel mai mult a fost rollercosterul Mammut, atractie noua pentru 2008 si cu siguranta cea mai aglomerata din tot parcul.
Ne-a placut foarte mult si modul in care este amenajat parcul, cu toalete la tot pasul, locuri din care poti sa iti cumperi constant de baut, zeci de magazine cu suveniruri specifice temei fiecarei atractii si poze in cele mai haioasa ipostaze din atractii ca de exemplul cu capul in jos in Blue Tornado.
Tot aici am intrat si intr-un cinematograf 3D similar cu cel vazut in Acvariul din Genova insa net superior. Scaunele te zdruncinau, ventilatoarele creau atmosfera si cand era cazul erai stropit cu vapori de apa. Per total o atmosfera incantatoare. La final, toata lumea returna ochelarii speciali primiti la intrare.
Parcul este deschis in plin sezon pana la miezul noptii insa noi, cu parere de rau, a trebuit sa plecam pe la 10, avand in fata 2 ore de condus pana la destinatie.
Impresia despre Gardaland este una extrem de pozitiva, as reveni oricand cu placere insa sunt convins ca o zi nu este suficienta pentru a te delecta din plin cu tot ceea ce are de oferit parcul.

[attachmentid=1627465634] [attachmentid=1627465635]
[attachmentid=1627465636] [attachmentid=1627465637]
[attachmentid=1627465638] [attachmentid=1627465639]
[attachmentid=1627465640]


1 august 2008, Serravalle, Italia

Franti dupa experianta Gardaland am ales o zi de relaxare si linisite iar pe seara am mers la Serravalle unde am gasit un outlet ideal pentru a ne calma pofta de cumparaturi. Totul mai ieftin decat in oricare magazin de firma din Romania.
Relaxarea a venit la fix, caci a doua zi am plecat la Roma!

[attachmentid=1627465641] [attachmentid=1627465642]
[attachmentid=1627465643] [attachmentid=1627465644]


2 august 2008, Pisa si Roma, Italia - Vatican City, Vatican

La ora 5 si jumatete eram in masina si goneam (incet!) spre Roma. Dar mai intai am facut un popas la Pisa, la Campo dei Miracolim unde am avut norocul sa ajungem relativ devreme si pentru 12 Euro am urcat in celebrul Turn. O experiente deosebita si de neuitat! Ne-am facut poze impingand si sprijinind turnul, ne-am plimbat pe aleile cu iarba frumos tunsa, am cumparat suveniruri care sa ne aminteasca de acest loc minunat si apoi ne-am continuat drumul spre Roma, unde am ajuns un pic dupa pranz.

Am vizital Colloseumul (11 E) una dintre cele semnificative expereiente ale calatoriei de pana acum, am vazut Forul, ne-am facut poze langa Columna lui Traian, la Quirinal, am aruncat un banut in Fontana di Trevi si pe seara am mers in Piata San Pietra, loc care parca te indeamna la spiritualitate! Arhitectura deosebita, lumini ce o puneau in evidenta, si parerea de rau ca nu am putu vizita interiorul Basicilii San Pietro, fiind prea tarziu.

Desi planul era sa ramaneam la Roma peste noapte am decis sa pornim inapoi incantati ca am reusit sa vedem macar o particica din marea citadela Roma.

Trebuie sa spun ca prima impresie a fost cat se poate de neplacuta...pe soseaua de centura a Romei era plin de fete ce vindeau ce au ele mai de pret, orasul este murdar, strazile in zona centrala sunt in lucru, drumurile sunt in mare parte pietruite si deformate iar acolo unde este asfalt, desi nu sunt gropi sunt denivelari. Cu toate astea am reusit sa captam esenta Romei si istoria sa de milenii. Capitale Italiei insa este murdara si pe alocuri decadeta insa Roma istorica este frumoasa si asa va ramane cat va fi in picioare!

[attachmentid=1627465645] [attachmentid=1627465646]
[attachmentid=1627465647] [attachmentid=1627465648][attachmentid=1627465649] [attachmentid=1627465650]
[attachmentid=1627465651] [attachmentid=1627465652]
[attachmentid=1627465653] [attachmentid=1627465654]
[attachmentid=1627465655] [attachmentid=1627465656]
[attachmentid=1627465657] [attachmentid=1627465658]
[attachmentid=1627465659] [attachmentid=1627465660]
[attachmentid=1627465661] [attachmentid=1627465661]
[attachmentid=1627465662] [attachmentid=1627465663]



3 august 2008, Raul Po, Italia

Frumusetile Romei ne-au incantat dar ne-au si epuizat! A doua zi ne-am trezit spre pranz si la insistentele gazdelor noastre am mers la pescuit, pe una din baltile de langa raul Po.

Desi nu sunt cat de putin pasionat de aceasta activitate trebuie sa spun ca peisajul in zona este foarte frumoas, pestele se vede cum se plimba in apa, druml bun si mai ales liniste! Am inteles insa ca locul ar fi frecventat de romanii din zona pentru gratere si ca uneori manelele cant si gunoaiele se arunca prin tufisuri! Acum este insa sezonul vacantelor si am avut norocul sa nu avem nici un fel de companie!


5 august 2008, San Remo, Italia - Monte Carlo si Monaco - Monaco, Saint Tropez, Franta

Dupa evenimentele din weekend luni ne-am odihnit iar marti am plecat spre Franta. Am mers pe Autostrada dei Trafori si apoi de la Genova pe Autostrada dei Fiori (numita asa datorita florilor ce cresc intre cele doua sensuri) pana la San Remo unde am iesit pentru a putea admira mai bine coasta. In San Remo am ajuns destul de devreme insa am prins aglomeratie, probabil ca era ora de plecat catre servici. Din san Remo am mers pe Via Aurelia catre Ventimiglia cu intentia de a intra in Franta pe la Menton. Nu stiu daca a fost vina GPS-ului sau a mea insa am ajuns intr-o zona muntoasa, am trecut de Airole si am intrat in Franta dupa Olivetta. Drumul este foarte frumos si ma bucur ca am ajuns pe el. Seamana cu Transfagarasanul nostru insa este mult mai scurt, mai ingust (practic doua masini in unele zone nu pot trece impreuna) si mult mai bun. Dupa ce am coborat din munti am intrat pe autostrada La Provencale pana la Monte Carlo si Monaco. Sectiunea respectiva este fara taxa. Drumul ce leaga La Provencale de cele doua orase este fermecator, ceva in genul filmelor cu James Bond din anii '70, vedere superba catre larg si puzderie de Ferrari, Bentley si Porche. De altfel singurele reprezentante auto pe care le-am vazut in Monaco si Monte Carlo erau firme de lux, la fel ca si celelalte magazine. In Monte Carlo in zona centrala la un Agip benzina era aproape 1.7 E/litru. Paradoxal insa noi am alimentat cel mai ieftin in excursia de pana acum la periferia orasului, la un Shell, cu 1.44 E/litru. Pentru a ne plimba prin portul din Monte Carlo am parcat intr-o parcare subterana iar la intoarcere cand am vrut sa platesc automatul nu vroia sa imi ia bani! Prima ora de parcare e gratuita!

Monte Carlo si Monaco foarte frumoase, pline de lux, vase de croaziera, iahturi, plaje curate si apa limpede. Sincer intr-o astfel de atmosfera este imposibil sa nu iti schimbi perspectiva asupra vietii. Dupa cum discutam in masina, cei suficient de norocosi sa posede o casa in zona cu vedere catre mare cu siguranta traiesc cu 10 ani mai mult!

Incantati de cele vazute ne-am continuat calatoria. Desi initial vroiam sa vedem si Nice, Antibes si Cannes am intrat direct pe autostrada de pe care am iesit tocmai la Saint Tropez. Trebuie sa spun ca modul de plata al autostrazilor la francezi difera de cel al italienilor. In primele doua statii de taxare a trebuit sa aruncam cativa euro intr-un cos care numara monedele si apoi ridica bariere. Toate bune si frumoase numai ca eu nu am vazut nici un loc din care sa poti procura maruntis, in caz ca nu ai. Abia la a treia statie am luat bilet.

Din La Provencale pana la Saint Tropez sunt aproximativ 35 de km, cu trecere prin Sainte Maxime. Se lucra pe o portiune de circa 20 de km insa asta nu ingreuna traficul care devene dificil abia din Sainte Maxime pentru ca apoi sa se circule bara la bara pana la Sainte Tropez, unde am parcat in Parc des Lices, cea din zona portului fiind plina, lucru aratat pe indicatoarele de la intrarea in statiune.
Ne-am plimbat pe stradute, prin port, am fotografiat barcile, ne-am minunat de puzderia de masini de lux si am parcurs in circa o ora drumul inapoi pana la autostrada. Odata pe ea ne-am intors direct in Italia, cu inca vreo doua opriri pentru dezmortire. Din cauza ca pe drum s-a intunecat am avut ocazia sa vedem partea italiana de coasta sub lumina noptii. Ceva unic, pacat ca pozele facute din masina la peste 100 km/ora nu au iesit asa cum ne doream.
A doua zi a urmat odihna!

[attachmentid=1627465665] [attachmentid=1627465666]
[attachmentid=1627465667] [attachmentid=1627465668]
[attachmentid=1627465669] [attachmentid=1627465670]
[attachmentid=1627465672] [attachmentid=1627465673]
[attachmentid=1627465674] [attachmentid=1627465675]
[attachmentid=1627465676] [attachmentid=1627465676]
[attachmentid=1627465677] [attachmentid=1627465678]
[attachmentid=1627465679] [attachmentid=1627465680]
[attachmentid=1627465681] [attachmentid=1627465682]
[attachmentid=1627465683] [attachmentid=1627465684]


7 august 2008, Genova, Chiavari, Portofino, Italia

Pentru ca in prima noastra excursie la Genova nu am reusit sa vedem casa lui Cristofor Columb cu ocazia planuitei zi la plaja in Chiavari ne-am oprit inca odata la Genova. Pentru ca seara de dinainte cautasem pe net adresa GPS-ul ne-a dus la fix. Am parcat intr-o parcare acoperita si foarte ingusta si am gasit imediat casa, de fapt o cladire mica intre altele inalte si nespectaculoasa in afara faptului ca a fost candva ocupata de descoperitorul Lumii Noi. Ne-am pozat, am admirat, ne-am strecurat printr-o parcare cu sute de scutere (nu mai vazusem asa ceva pana atunci!) si ne-am continuat drumul spre plaja mult asteptata.

La Chiavari am avut surpriza placuta de a gasi o parcare acoperita in imediata apropiere a plajei. Apa tocmai buna insa de departe incomparabil mai putin clara fata de ce am vazut in Franta. Mucuri de tigara pe plaja.

Dupa plaja ne-am intors spre Milano cu un ocol de circa 20 de km pentru a vedea Portofino unde (se spune) o sticla de apa minerala costa 10 E. Am gasit o apa curata ca lacrima plina de ambarcatiuni de toate felurile si marimile si o sosea de acces din ce in ce mai ingusta dupa Santa Margherita Ligure.

Sambata urma plecarea asa ca vineri ne-am odihnit, am facut bagajele si in general ne-am relaxat cum am stiut noi mai bine.

[attachmentid=1627465685] [attachmentid=1627465686]
[attachmentid=1627465687] [attachmentid=1627465688]
[attachmentid=1627465689] [attachmentid=1627465690]
[attachmentid=1627465691] [attachmentid=1627465692]
[attachmentid=1627465693] [attachmentid=1627465694]
[attachmentid=1627465695] [attachmentid=1627465696]


9 august 2008, Venezia, Italia - Austria

La ora 6 dimineata am plecat spre tara insa drumul pe care il speram cursiv s-a dovedit a fi un adevarat blocaj european, care in partea Italiana s-a datorat si unui accident oribil produs pe A4 cu o zi inainte de plecarea noastra si in care nu mai putin de 7 oameni si-au pierdut viata!

Trebuie sa spun inca de la inceput ca am avut norocul de a ne intoarce doua masini fata de plecare, cand am fost singur, lucru ce a usurat excursia. Am facut cu schimbul in fata, ne-am semnalizat unul altuia posibilitatea depasirilor, am folosit avariile pentru a anunta blocajele din fata si am descoperit ca este usor de condus cu un "iepure" in fata!

Aglomeratia a inceput la 20 de km de Venezia, unde am decis sa iesim pe statele, pe o iesire noua pe care GPS-ul nu o stia insa odata ajunsi pe statala ne-a dus cu brio la venezia.

Aici am ales sa parcam intr-o curte semnalizata ca fiind parcare, 9 E/primele doua ore, fara posibilitatea de a plati mai putin in cazul in care pleci mai repede. Am observat inca doua parcari mai mari, Tronchetto - care era prea departe de canale pentru unii ca noi, care nu vroiau sa se urce pe vaporase si inca una la care insa era o coada pentru intrare de cateva zeci de masini. Trebuie sa spun ca in Venezia este obligatoriu sa lasi masina in parcare deschisa si cheile in contact sau celui aflat la intrarea parcarii, din cauza unor reglementari locale referitaore la siguranta la incendiu. Ni s-a explicat asta inca
de la intrarea in parcare.
Din cauza ca ne grabeam spre tara excursia in Venezia nu a durat mult, practic abia am intrat un pic in oras, am admirat canalele, cladirile, gondolele si am lasat piata San Marco pentru data urmatoare.

Din Venezia am continuat prin aglomeratia bara la bara si blocaje pana la bifurcatia A2 cu A23, adica aproximativ 80 km. De acolo pana la Villach in Austria si apoi pana la Eisenstadt am circulat bine. La Wiener am iesit de pe autobahn si am mers pe Burgenland Bundestrasse pana la Neusiedl am See. Pe aceasta portiune am fost opriti de politia austriaca, extrem de amabila (evident aveam totul in regula), am fost intrebat daca am consumat bauturi alcoolice, am raspun ca nu si nu am fost testat in acest sens, am intrebat daca urmam drumul corect catre granita cu Ungaria si ni s-a confirmat iar apoi am fost informati cu politete ca trebuie sa asteptam cam doua oare in zona fostei vami unde este "stau" datorita numarului mare de masini. Am observat la o masina din urma noastra ca ii controlau vigneta, desi nu era autostrada. O fi fost ceva ce poate noi nu am inteles in discutia lor...
Am intrat pe Budapesta-Vienna si ne-am continuat drumul spre granita Ungara cu gandul de a dormi cateva ore in ultimul resthaus inainte de vama. Cu cativa km inainte au inceput semnele de STAU si cu cateva sute de metri inainte de intrarea in resthaus ne-am blocat iar. Am asteptat circa 15 minute pentru a intra in locaul de repaus datorita cozilor formate la intrare iar odata intrati am parcat in zona rezervata TIR-urilor (restul era plin) si am dormit cam 2 ore si jumatate inconjurati de iepurii de camp care ajungeau pana si in zona benzinariei.


10 august 2008, IN SFARSIT SPRE ACASA!

La 5:30 de dimineata ne-am trezit si dupa necesarele cafele ne-am continuat drumul. Cozile din vama se mai rarisera insa tot am stat 20 de minute pana sa trecem. Nu exista nici un fel de control, intarzierile se datorau lucrarilor la carosabil in partea ungara a autostrazii, traficul fiind restrictionat pe o banda.

Au urmat doua accidente minore pe M1 si M5 care ne-au intarziat, cozi in Szeged care ne-au intarziat insa mai putin datorita unui localnic ce isi plimba cainele si ne-a indemnat in limba romana sa o luam pe o strada indicata de el si am ajuns in capul coloanei, 3 ore de stat in vama Nadlac pentru a se uita 5 secunde la pasapoartele noastre, radare dupa radare in Romania, mici pe Dealul Negru, bucurie ca avem centura la Pitesti si putem evita orasul si in sfarsit, cu ajutorul Celui de SUs, la ora 2:30 luni de dimineata, dupa mai bine de 20 de ore de la plecarea din Austria, AM AJUNS ACASA!

Si la final...

Din pacate impresia marcanta este ca cu cat pleci spre vest totul devine mai civilizat si invers, cu cat revi spre est totul se schimba in rau.

Cel mai mult din tot ceea ce am vazut mi-a placut Monte Carlo si Monaco, taxele de autostrada sunt undeva la 6-7 E/100 km in Italia si Franta iar produsele din magazine sunt in general mai ieftine si mai bune ca la noi. Benzina era peste tot mai scumpa insa sa nu uitam ca puterea de cumparare este peste tot mai mare!

Am parcurs 6.000 km iar consumul mediu afisat de CB a fost de 6.6 l/100 km. Viteza media a fost de sub 70 km/ora datorita marelui blocaj de la intoarcere.

Cele mai bune autostrazi din tarile prin care am trecut mi s-au parut cele din Italia. Tot aici am gasit si traficul in care este o dezordine perfecta in sensul ca nu se semnalizeaza, toti se baga in fata ta atat in intersectii cat si pe autostrazi, nu prea se opreste la trecerile de pietoni si cand opresti se uita nesigur la tine pana faci semn sa treaca insa se asteapta sa opresti cand traverseaza prin loc nepermis si se uita urat daca nu o faci! Totul se desfasoara insa intr-o atmosfera de calm, fara claxoane si agitatie, lucru pe care nu pot spune ca l-am sesizat in Franta.
In Austria am intalnit cel mai civilizat trafic!

Impresia de final cea mai importanta este ca NICAIERI NU ESTE CA ACASA!

Numai drumuri bune tuturor!
semit
o intrebare nu stiu cat de potrivita, care a fost costul total al expeditiei? smile.gif
alecsz99
Costul excursiei nu il pot decat aprecia datorita simplului fapt ca nu am reusit (desi as fi vrut) sa contorizez toate chieltuielile. Costul pe care eu il estimez este undeva intre 1.500 si 2.000 E pentru doua persoane in conditiile in care am avut cazarea asigurata si gratuita (multumim si pe aceasta cale gazdelor noastre) insa nu ne-am zgarcit la cadouri pentru cei de acasa si suveniruri, care dupa cum am descoperit pot fi destul de scumpe in zonele turistice.

Mi-am mai amintit cateva curiozitati din excursie:

- atat in Italia cat si in Franta am observat ca pe bonurile de cumparaturi, pe langa euro, este specificata si contravaloarea in lire respectiv franci, desi nici unul nici altul nu mai sunt de mult in circulatie

- in Italia viata are un ritm mai domol, masa e masa si casa casa. La pranz toata lumea este in pauza, se inchid banci, benzinari, etc. Restaurantele raman deschise. Amatorii de cumparaturi trebuie sa fie atenti la aceste pauze de pranz si la faptul ca totul se inchide devreme inclusiv in marile magazine. Destul de putine sunt deschise si duminica.

- luna August este luna de concedii in Italia, aproape ca nimeni nu munceste si drumurile (autostrazile) catre destinatiile turistice de vara sunt foarte aglomerate. Italienii sunt obijnuiti sa ia dupa ei totul in vacanta, am vazut inclusiv frigidere pe masinile pline de mingii de plaja si umbrelute!
alecsz99
Trebuie sa recunosc ca ne-am invatat cu iesirile dese de pe urma carora deja depanam amintiri. Insa ultimii 300 de km au fost facuti in Bucuresti, unde am avut norocul de a ma bucura (deocamdata) de bulevarde relativ libere insa parca pe zi ce trece apare inca o masina in trafic...(chiar a trecut deja si vara asta?)

De obicei prin oras mai mult cu Dacia ma deplasez insa cum in ultima saptamana a fost ocupata cu altceva (altcineva) am folosit Kia. Rezultatul? 8.5 l/100 km! Sa fie oare diesel si sa nu stiu eu?! Oricum pentru conformitatea rezultatului ieri am facut plinul si astept cu nerabdare sa vad daca consumul se mentine!
balanel
Buna asta, cu consumul de diesel icon_mrgreen.gif .
alecsz99
QUOTE(alecsz99 @ 1 Sep 2008, 13:33)
Oricum pentru conformitatea rezultatului ieri am facut plinul si astept cu nerabdare sa vad daca consumul se mentine!
*




Si s-a mentinut! Alaltaieri am alimentat iar, consumul mediu pentru plinul precedent fiind tot de 8.5l/100 km, exclusiv urban!

Si ca sa vedeti ca nu sunt subiectiv va spun ca dupa ce am alimentat si in Bucuresti au venit ploi, a inceput scoala si s-au terminat concediile consumul aratat in cele doua zile care au trecut de la resetarea CB este de 10.8 l/100 km insa aseara datorita unui blocaj ce a facut ca viteza medie sa fie de de 8 km/h mad.gif consumul mediu sa urce pana la un maxim de 11.8 l/100 km ohmy.gif
zanzie
Lasa ca am mers eu prin bucuresti cu un Golf V 1.6 102CP de la firma iar consumul mediu in astea 3 zile e de 16,7. Altfel, in zile normale consuma cam 10.5-12, alergata.
dack
Alex, niste posturi foarte reusite, insotite de multe imagini.
Sunt demne de o revista, fara nici o problema.
Bravo, ai reusit sa imi faci pofta de a vizita si eu acele locuri.
bulan
QUOTE(zanzie @ 18 Sep 2008, 08:56)
Lasa ca am mers eu prin bucuresti cu un Golf V 1.6 102CP de la firma iar consumul mediu in astea 3 zile e de 16,7.  Altfel, in zile normale consuma cam 10.5-12, alergata.
*


Si eu am aceiasi motorizare pe bebelus dar despre consumul urban nu pot spune nimic pentru ca nu plec decat in excursii cu masina.Oricum in trafic aglomerat CB-ul cand sta masina pe loc arata consumul pe ora dar la final se conorizeza in litri pe suta de kilometri si nu i se poate imputa masinii un "16,7".
alecsz99
23-24 septembrie 2008, Bucuresti-Focsani-Tecuci-Barlad-Vaslui si apoi Vaslui-Husi-Albita-Iasi-Targu Frumos-Roman-Bacau-Bucuresti

Desi Kia s-a odihnit linistita in parcare (si nu se supara ca scriu in jurnalul ei de bord) experienta celor doua zile a fost una inedita.

Masina cu care am parcurs traseul a fost o Toyota Hilux, extrem de potrivita pentru imprejurimile Vaslui si Targu Frumos unde am parcurs zone de offroad adevarat, pante cu inclinatie, namol, apa, denivelari si ingustari in care trebuia sa inchidem geamurile pentru ca altfel ne trezeam cu creanga de copac in masina.
Am fost placut surpind de un drum tocmai finalizat pe un deal la vest de Vaslui, asflatul fiind de o calitate cum rar am vazut pe drumurile principale din zona, iar asta era un drum de munte!
Despre restul de drum...bun de la Afumati pana la intrarea in judetul Vaslui unde brusc se schimba feeling-ul dat de masina. Podul de peste Siret este si el destul de denivelat. Circuland pe soselele principale in special noaptea trebuie sa spun ca am dat peste destul de multi "cascadori" fara lumini (inclusiv masini), veste reflectorizante si chiar cu "cifra octanica" din sange ridicata.

La intorcere in zona Urziceni am oprit brusc langa un TIR, era noapte, am vazut un cal cu ceva atarnat de gat in stanga TIR-ului, am sarit cu telefonul in mana convins ca a lovit o caruta insa din fericire evitase calul aparut din senin pe DN2. Soferul TIR-ului se vaita si injura de mama focului si asta dadea impresia ca se intamplase ceva foarte urat, insa nu lovise nimic. Din cauza franei bruste insa incarcatura de tevi pe care o transporta lovise cabina capului-tractor. Nu am inteles insa de ce nu misca TIR-ul din mijlocul soselei...oare nu mai era operabil? Poate cineva cu experienta in domeniu sa ne poata spune mai multe...

Concluzia acestor zile mi-a intarit si mai mult un gand mai vechi...trebuie sa fac rost intr-un fel sau altul de o masina serioasa de teren si sa parcurg TransAlpina.

[attachmentid=1627473267] [attachmentid=1627473268]
[attachmentid=1627473269] [attachmentid=1627473270]
[attachmentid=1627473271]


zanzie
@alecsz99, poti intra te rog in detalii referitor la cum se comporta Hilux? ce motor, consumuri, cum sta pe viraje sau drum prost, cum functioneaza tractiunea 4x4, etc?

Spun asta fiindca si eu vreau sa cumpar un 4x4 (nu SUV) in viitor. Multumesc.

alecsz99
QUOTE(zanzie @ 26 Sep 2008, 11:18)
@alecsz99, poti intra te rog in detalii referitor la cum se comporta Hilux? ce motor, consumuri, cum sta pe viraje sau drum prost, cum functioneaza tractiunea 4x4, etc? 

Spun asta fiindca si eu vreau sa cumpar un 4x4 (nu SUV) in viitor. Multumesc.
*




In primul rand vreau sa stii de la bun inceput ca impresiile pe care ti le voi prezenta mai jos se refera exclusiv la masina pe care am condus-o in acest drum, fiind singurul model de Toyota Hilux pe care am pus mana.

- motorizare (exclusiv diesel): 2.5 120 cp si un cuplu maxim de 325 nm la 2.000 rpm
- transmisie manuala si 4X4 part time
- dotarile offroad includ de asemenea: diferential cu alunecare limitata si diferential spate blocabil

Tinuta de drum:

- pe drumuri de asfalt: masina se comporta bine si este stabila pana la 120 km pe ora. Dupa aceea masivitatea si punctul de greutate ridicat afecteaza aerodinamica. Nu exista comparatie cu tinuta de autostrada de la Kia.

- pe drumuri grele (pietruite, apa moderata, noroi redus, gropi mici si medii) te simti ca si cum inca ai fi pe asfalt atat timp cat nu exagerezi cu viteza. Poate pentru pasagerii din spate suspensia sa fie mai prezenta...

- pe drumuri foarte grele, unde nu poti rula decat cu viteza redusa indiferent de masina (pante si inclinari mari, santuri, noroaie mari, gropi mari, etc) am cuplat intotdeauna 4X4 si masina nu a dat nici cel mai mic semn cum ca terenul ar fi prea mult pentru ea.

Impresia excursiei referitoare la masina este ca Hilux are un stil muncitoresc, dur, de teren accidentat si acolo se descurca ea cel mai bine, acolo ii place cel mai mult!

Eu unul as merge cu o astfel de masina cu incredere pe orice fel de drum accidentat si accesibil masinilor 4X4.

Mai multe detalii aici.
zanzie
QUOTE(alecsz99 @ 26 Sep 2008, 13:33)
... Impresia excursiei referitoare la masina este ca Hilux are un stil muncitoresc, dur, de teren accidentat si acolo se descurca ea cel mai bine, acolo ii place cel mai mult! ...


Multumesc de impresii! smile.gif
Asta si caut; un 4x4 adevarat, muncitoresc, cu care sa-mi fac treaba, nu masina de fite!
bulan
QUOTE(alecsz99 @ 26 Sep 2008, 10:00)
 
La intorcere in zona Urziceni am oprit brusc langa un TIR, era noapte, am vazut un cal cu ceva atarnat de gat in stanga TIR-ului, am sarit cu telefonul in mana convins ca a lovit o caruta insa din fericire evitase calul aparut din senin pe DN2. Soferul TIR-ului se vaita si injura de mama focului si asta dadea impresia ca se intamplase ceva foarte urat, insa nu lovise nimic. Din cauza franei bruste insa incarcatura de tevi pe care o transporta lovise cabina capului-tractor. Nu am inteles insa de ce nu misca TIR-ul din mijlocul soselei...oare nu mai era operabil? Poate cineva cu experienta in domeniu sa ne poata spune mai multe...

*


Intre cabina capului-tractor si semiremorca sa sunt:
-un furtun cu aer permanent care comanda si frana de serviciu pe semiremorca
-un furtun cu aer care comanda frana de stationare pe semiremorca
-un cablu cu comenzile abs ale semiremorcii
-un cablu electric care transmite semiremorcii semnalizarea si iluminarea pe lampile din spate si laterale
-un cablu electric care transmite semiremorcii semnalizarea lampii de ceata si a lampii de marsarier(sau cum s-o scri).
In cazul asta furtunele de aer si cablurile fiind rupte/strivite tractorul si semiremorca raman fara aer si cu franele blocate pe toate rotile iar semiremorca ramane si fara lumini.
alecsz99
QUOTE(bulan @ 26 Sep 2008, 18:22)
Intre cabina capului-tractor si semiremorca sa sunt:
-un furtun cu aer permanent care comanda si frana de serviciu pe semiremorca
-un furtun cu aer care comanda frana de stationare pe semiremorca
-un cablu cu comenzile abs ale semiremorcii
-un cablu electric care transmite semiremorcii semnalizarea si iluminarea pe lampile din spate si laterale
-un cablu electric care transmite semiremorcii semnalizarea lampii de ceata si a lampii de marsarier(sau cum s-o scri).
In cazul asta furtunele de aer si cablurile fiind rupte/strivite tractorul si semiremorca raman fara aer si cu franele blocate pe toate rotile iar semiremorca ramane si fara lumini.
*



Multumim dl. Bulan, eram sigur ca nu ne vei dezamagi! wink.gif
alecsz99
sambata 4 octombrie 2008, Slanic Prahova si Lacul Paltinu


Aveam de mult in gand sa vizitam Slanic Prahova. Despre localitate in sine nu stiam mare lucru (in afara de Mina Unirea) dar iesirea s-a dovedit a fi foarte interesanta. Auzisem de un munte verde (muntele Piatra Verde) in zona si necunoscand starea celorlalte drumuri de acces catre Slanic am ales sa mergem prin Teisani, drum care trece chiar pe langa Muntele Piatra Verde si apoi duce la Slanic. Drumul din soseaua principala a fost aproape pustiusi mi-am dat seama ca principalul acces in Slanic nu prin Teisani se face!

Drumul este in prima portiune asfaltat si apoi betonat (nu a pus probleme nici macar suspensiei tari de pe Kia, Loganul probabil ca nici nu simte drumul). Gropi am intalnit pentru prima oara la intrarea in Slanic Prahova, mici si usor de ocolit. Mina am gasit-o fara probleme, in partea stanga a drumului venind dinspre Teisani. 14 RON intrarea, asteptat cam 4-5 minute la lift pentru coborare, respirat aer sanatos in cantitati cat mai mari, dat doua ture de mina, facut poze la standul special amenajat si asteptat inca 4-5 minute la lift pentru a reveni la suprafata multumiti de experienta interesanta oferita de vizitarea minei unde tot timpul anului sunt fix 13 grade Celsius.

Referitor la Mina Unirea trebuie sa remarc ca desi la suprafata numai cladirea principala este renovata cat de cat cele din jur sunt in totala paragina. Probabil ca in occident erau toate renovate si se faceau si acolo bani frumosi! Celebrul lift de acces nu mi s-a parut o experienta in nici un fel, pur si simplu cobori pret de N secunde fara a vedea nimic in jur. Cum zicea cineva in mina, un lift panoramic ar fi facut furori. Probabil insa ca au dorit sa pastreze din specificul minei si oricum este mai ieftin asa. In subteran este amenajat un teren de fotbal, multe locuri de joaca pentru copii, un loc de unde poti bea un suc, mese de ping-pong, bancute, etc.

De aici am luat-o inainte pe soseaua principala din Slanic pana am vazut semnul ce indica locatia Restaurantului Grota Miresei. Am mancat bine aici si ne-am plimbat prin imprejurimi (Grota Miresei si Baia Baciului se afla chiar in complexul ce include si restaurantul).

Multumiti de cele vazute am pornit spre Lacul Paltinu cu hartile printate de pe net (www.ro.map24.com) in mana. Am mers din Slanic spre Varbilau (unde am dat de un drum foarte bun) si apoi am facut dreapta spre Ostrovu unde iar am virat dreapta spre Bertea - Lutu Rosu cu intentia de a ajunge cat mai repede la Paltinu. Numai ca planurile ne-au fost date peste cap cand odata cu terminarea localitaii Bertea s-a terminat si asfaltul. Cum tin la masina si cum nici nu stiam ce fel de drum ne asteapta mai in fata in posibilele paduri cu sol umed ne-am intors la Ostrovu de unde ne-am indreptat spre Alunis. De acolo am tinut drumul pana la Campina (bun, fara gropi, refacut in 2007 dupa cum te anuntau placutele consiliului local, un singur pod era pietruit, probabil nu terminasera modernizarea lui inca) si apoi la intrarea in Campina am facut dreapta spre Paltinu. Nici acest drum nu pune probleme. La Paltunu am oprit la baraj si in alte doua-trei locuri de unde am admirat privelistea oferita si apoi am pornit inainte spre Valea Doftanei cu intentia de a reveni in DN1 undeva aproape de Posada (conform hartilor noastre) insa terminarea drumului de asfalt la iesirea din localitatea Valea Doftanei ne-a dat iar planurile peste cap. Am facut drumul intors pana la Paltinu si apoi pana la Campina unde am iesit in final in DN1 si ne-am indreptat spre Bucuresti strabatand de curiozitate si centura de vest Ploiesti aflata in lucru. Am prins trafic cursiv si bucati destul de lungi de asfalt proaspat.

Asadar la sfarsitul zilei traseul nostru a fost: Bucuresti-Ploiesti-Centura de Est Ploiesti-Valenii de Munte-Teisani-Slanic Prahova-Varbilau-Ostrov-Bertea(de unde ne-am intors la)-Alunis-Campina-Lacul Paltinu-Valea Doftanei(de unde am facut drum intors la)-Campina-Centura de Vest Ploiesti-Bucuresti.

Km parcursi aproximativ 280-300, consum 5.4 l/100 km si bifat inca o excursie reusita!


Cu cateva zile inainte de plecare am atins 9.000 km:

[attachmentid=1627475935] [attachmentid=1627475936]
Sheffield
Foarte frumoase zone, am fost si eu pe acolo. Poate ar trebui sa iesim intr-un 1 day trip impreuna tongue.gif
alecsz99
Aseara (23 octombrie 2008) am trecut primul prag important din multitudinea care sper sa urmeze!
Am atins 10.000 km cu masina!

[attachmentid=1627478619] [attachmentid=1627478620]


In acesti 10.000 km am avut ocazia sa testez masina in conditiile de trafic din Bucuresti (nu zi de zi, folosesc in general Dacia in oras cand este posibil), in conditii de trafic in tara si in strainatate. Am mers si pe drumuri accidentate (pentru ca la noi nu prea ai de ales). Pot spune deci ca am testat masina in suficiente conditii, mai putin in sezonul rece (care va incepe si el curand).

Observatii dupa 10.000 km:

plusuri:

- sunt incantat de masina ca in prima zi
- nu am avut nici un fel de probleme majore
- m-a dus de fiecare data unde am vrut sau am avut nevoie
- consumul mi se pare excelent, nu a luat niciodata mai mult de 10 l/100 km in medie in oras, iar in afara 6.5 mi se pare super!
- motorul trage foarte bine si este exact pe gustul meu, motor de turatie
- suspensiile s-au mai lasat, filtreaza mai bine denivelarile soselei (nu este numai un plus!)
- sistemul de franare este excelent desi trebuie sa spun ca nu l-am fortat foarte des (daca a intrat in actiune sistemul ABS de 3 ori...)
- frana de motor este usor de folosit si poate reduce simtitor consumul
- stabilitate extraordinara in curbe (testata pe Transfagarasan) si la viteze mari
- masina s-a dovedit a fi extrem de spatioasa (am avut proasta inspiratie de a NU face o poza cand era plina de detoate, peste tot - inclusiv locurile din spate!)
- nivelul de zgomot este redus la viteze mari
- directia este ferma inclusiv la viteze mari, nu am zgomote, batai, etc.(raportate de unii posesori de Cee'd)

minusuri:

In cei 10.000 km de pana acum am intalnit fix 3 probleme minore:

- oglinda retrovizoare avea o vibratie zgomotoasa la viteza ridicata care era destul de iritanda. S-a rezolvat prin ajustarea pozitiei retrovizoarei (problema care m-a solicitate cel mai mult, mai ales pana am descoperit de unde vine sunetul!)
- mi s-a intamplat de cateva ori ca in momentul in care actionez stergatoarele pentru o singura data ele sa ramana cu cativa milimetri mai sus decat ar trebui. Probabil ca unii nici nu ar observa dar eu sunt perfectionist biggrin.gif !
- am avut o problema cu dispozitivul de reglare al scaunului pasagerului din dreapta
- motorul este inca la inceput si parerea mea este ca va putea mai mult la turatii joase odata ce mai trec km
- suspensiile s-au mai lasat (trec atat la plus cat si la minus pentru ca sincer imi placea sensatia pe care o ofereau si la inceput, din pacate drumurile noastre isi spun cuvantul!)
- in ultimii km un greieras s-a strecurat undeva in portiera stanga, dar isi face simtita prezenta numai pe piatra cubica.

Kia Pro Cee'd este o masina normal dar in acelasi timp extraordinara!
ady85btz
Felicitari pentru trecerea primului prag psihologic tongue.gif si-l asteptam si pe urmatorul(100.000)
alecsz99
1 spre 2 noiembrie 2008, București-Predeal-Paraul Rece-Rasnov-Poiana Brașov-Brașov-Sacele-Cheia-Ploiesti-Bucuresti

Deși inițial plecasem cu prietena la ceva cumparaturi la un cash&carry in zona de nord, pana la urma am ajuns pe traseul mai sus prezentat!

Am plecat din București pe la 19:00 si am ajuns înapoi la 1:30.

Am urcat la Cetatea de la Rasnov pentru ca se vedea asa de frumos luminată in noapte incat nu am putut rezista, ba chiar am întors mașina pentru ca trecusem de drumul de acces spre cetate si apoi am mers la locul principal pe care a dorit iubita sa îl vada, anume terasele cu vedere spre Brașov din drumul spre Poiană.

Condusul noaptea s-a dovedit o placere, mai ales la intoarcere unde pe DN1A am intalnit din Brasov pana la Valenii de Munte maxim 7 masini.

Consum 5.7 l/100 km si o seara (noapte) superbă!

P.S. In weekend pe o portiune din drumul Predeal-Paraul Rece a fost o etapa din campionatul national de raliuri. Cum de au ales portiunea aia greu pot intelege, ca e valurita ca marea pe furtuna!
Steel Tormentor
nu s-a terminat seara la 1:30 nu? tongue.gif
si eu ador iesirile spontane pentru placerea condusului, a scaparii de cotidian pentru cateva ore, cu mici opriri pe la obiectivele turistice din drum. daca seara se continua si dupa terminarea drumului e si mai misto biggrin.gif. de multe ori nu prea-ti mai arde de la oboseala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.