Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum se poate monta amortizor la portbagaj?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
lucas007
PENTRU KLAUS....SISTEMUL DE PRINDERE PE BANCHETA PRIN POPNITURI INGREUNEAZA SCOATEREA BANCHETEI...POATE ERAU MAI BUNE NISTE SURUBURI... blush.gif
klaus
Da ti s-a parut ca am prins de bancheta?... Nu stiu de ce am impresia ca eu am prins de tabla din spatele banchetei... Si cam dadui bancheta jos sa vad cum a iesit, si pe mine nu m-a deranjat...

PS: pe viitor rog a nu se mai scrie cu majuscule ca sunt dificil de urmarit...
pfisztertiberiuc
Salutare tuturor

In primul rand felitari penru ideile expuse.
Am si eu un Logan "proaspat". Primul lucru care m-a uimit cand am fost la dealer a fost faptul ca portbagajul are arcuri. Eu imi aminteam din reclama de la TV ca portbagajul are amortizoare (in clipa in care tipul care "il fura" si isi pune halatul in portbagaj). De atunci nu mai reusesc insa sa prind din nou reclama la TV (din pacate nu prea am timp sa ma uit la TV), sa vad daca imi amintesc corect, si mai mult daca pot sa-mi dau seama cum sunt prinse in reclama... Daca vedeti careva reclama inaintea mea si va lamuriti, va rog sa ma lamuriti si pe mine, poate e de folos smile.gif

multumiri,
soryn
In acel spot nu se vede nimic din interiorul portbagajului doar bratul din dreapta al capotei portbagaj,vezi dacia
moshu_59
a fost picat internetu , sper sa va satisfaca wub.gif
moshu_59
si inca una rolleyes.gif
lucas007
QUOTE(klaus @ 24 May 2005, 12:19)
Da ti s-a parut ca am prins de bancheta?... Nu stiu de ce am impresia ca eu am prins de tabla din spatele banchetei... Si cam dadui bancheta jos sa vad cum a iesit, si pe mine nu m-a deranjat...

PS: pe viitor rog a nu se mai scrie cu majuscule ca sunt dificil de urmarit...
*



ai dreptate...scuze pentru inexactitate
collinro2
Interesant. Si ziceai parca ceva si de filtru de aer. Poate postezi ceva poze la sectiunea cu filtrul.
moshu_59
din pacate treaba cu filtru o fac cu bani
ma contactezi si vorbim
klaus
Bun, ideea este interesanta, dar pe aici, din intamplare, lumea este obisnuita sa se zica mai multe, ca de ex de la ce este cilindru ala pneumatic (ca sa stie cum poate face rost de el)... Nu de alta dar asta fuse si ideea mea la inceput, dar m-am lovit de lipsa amortizoarelor de compresie... Am gasit doar amortizoare de extensie (cele de hayon) care nu mergeau montate ca amortizoare de compresie ca erau prea ... tari. Iar cele pneumatice de mobila erau prea... moi.
Ar fi interesant si cate ai montat (in ambele parti, doar intr-o parte, cum sta portbagajul dupa aceasta operatie, cum se deschide - trebuie sa tragi de el pana sus sau trebuie doar sa ii dai impuls si se deschide ca la inceput doar ca mai incet -
De asemenea observ unele limitari fizice ale cursei amortizorului hidraulic (ca doar de-aia ai montat distantierele de cauciuc in locul de contact al tampoanelor balamalei, ca nu ai gasit o pozitie optima in care cursa amortizorului sa fie cat cursa balamalei... presupun...). Si de asemenea observ montarea si a oarece distantieri (a prinderii amortizorului de balama din profil patrat, ceea ce denota lipsa unei nuci de capat.
collinro2
Dumnealui nu spune mai multe pentru ca are probabil un simt al afacerilor foarte bine dezvoltat. Ca sa il parafrazez, din pacate le face pentru bani. Desi nu gasesc nimic condamnabil in aceasta atitudine, ea nu prea cadreaza cu spiritul forumului astuia, asa cum zicea si klaus. In sensul ca aici ideile sunt oferite gratis. Si in amanunt.
moshu_59
o buna parte din nelamuriri se vor clarifica cu aceste schite.
moshu_59
Klaus, o sa incerc sa raspund in ordinea in care mi-ai pus intrebarile.
1. recuperat de la un hayon de Opel Kadett
2. am montat unul singur dar nu cred ca face rau un al doilea
3. nu trebuie nici un impuls, am coborat arcurile pentru tensiune maxima, la mine n-a fost suficient si am "scurtcircuitat" un arc - vezi schitele
4. limitele cursei pistonului se incadreaza in cele necesare
5. tampoanele suplimentare le-am montat pentru situatia in care s-ar putea intampla ceva rau cu amortizorul, este pur preventiv, dar aduc si o amortizare suplimentara in situatiile de vant
6. distantierul montat imi rezolva 3 probleme importante:
a. constituie element de legatura intre bratul portbagajului si amortizor
b. elimina posibilitatea suprapunerii cilindrului cu arcul in pozitia inchis a portbagajului
c. aliniaza capetele amortizorului astfel incat pe toata cursa de deschidere se afla aproximativ in acelasi plan ceea ce permite folosirea articulatiilor cilindrice
moshu_59
Am uitat sa raspund la intrebarea privind tensiunile din sistem. Explic inca o data modul de functionare pentru a fi foarte clar. Voi face referire la schitele trimise.
In stare inchisa a portbagajului, amortizorul este la lungimea maxima. Cand portbagajul incepe sa se deschida, pistonul avanseaza catre pozitia din stanga (vezi schita) si comprima aerul din zona respectiva, aer care iese fortat prin orificiul calibrat. Iesirea fortata produce acea temporizare de care avem nevoie. La capatul cursei de comprimare portbagajul este deja deschis iar presiunea camerei din stanga se va egaliza cu cea atmosferica rezultand tensiuni 0. In cursa de inchidere, garnitura este "lasata in urma", etansarea de pe fata plana a garniturii se strica, aerul patrunde nestingherit din camera din dreapta in camera din stanga prin centrul garniturii si nu are tendinta de a forma vid astfel incat sa incurce procesul de inchidere a capotei. Ca sa exemplific si mai clar si a intelege temporizarea, imaginati-va ca aveti o minge pe care o spargeti cu un ac, imediat va urcati cu picioarele pe ea si veti vedea ca trece un timp pana veti ajunge cu picioarele pe sol. Asemanator lucreaza si acest sistem, doar temporizeaza iesirea aerului. De aceea dati atentia cuvenita orificiului de evacuare din schite. Il puteti largi ulterior daca va fi necesar. Protejati-l cu un burete sau orice altceva pentru a nu se infunda cu praf. Practicati-l conform schitei in partea superioara a ansamblului pentru a nu fi infundat de uleiul necesar ungerii pistonului.
gheghe
Moshu-le, esti tare! Jos palaria si pentru schite!
QUOTE(moshu_59 @ 3 Jun 2005, 18:38)
In cursa de inchidere, garnitura este "lasata in urma", etansarea de pe fata plana a garniturii se strica, aerul patrunde nestingherit din camera din dreapta in camera din stanga prin centrul garniturii si nu are tendinta de a forma vid astfel incat sa incurce procesul de inchidere a capotei.
*


Sunt suficiente cele doua degajari din saiba de capat ca sa nu opuna rezistenta la inchidere sau se simte o oarecare opunere din partea pistonului? Par cam mici.

Ai muncit ceva la schitele alea. Le-ai facut doar pentru noi?
Daca da, multumim inca o data!
moshu_59
categoric da, n-aveam chef de schite... iar gaurile sunt suficiente, o sa va dati seama de asta cand veti constata ce importanta are diametrul gaurii de evacuare aer.
ady624
Brava pentru schite. Moshu_59 sta f. bine la desen tehnic. Jos palaria.

Am si eu o intrebare:
Deoarece initial acel piston a fost prevazut pentru o functionare "uda" (cu ulei, care printre altele asigura si ungerea) cat timp va trece pana cand garnitura "valva" va pierde ungerea necesara si se va strica? Crezi ca vorbim de o luna, un an, zece ani? Multumesc.

Adrian
ady624
Dragi co-forumisti

Va propun un lucru destul de indraznet.
Uitandu-ma atent la cursa bratului portbagajului am observat ca in partea de sus, aproape de cheder, cursa lui descrie un oarecare cerc.
Nu sunt de profesie mecanic, dar pot face multe cu un motor.
Ce spuneti daca pe bratul portbagajului se ataseaza o cremaliera circulara si in contact cu aceasta sa se afle un motor de curent continuu (din motive tehnice si pentru a i se putea controla directia) cu un reductor? De asemenea, limitatoare de cursa. Este foarte interesant si un senzor de curent pentru a opri motorul atunci cand apare un blocaj. Portbagajul se poate inchide si prin apasare, fara avant (nerecomandat) ceea ce inseamna ca un motor il poate inchide relativ usor.
Adica, sa facem portbagajul sa se deschida automat, cu o viteza constanta si in acelasi timp... sa se inchida singur!!!

Nu ma pricep foarte tare la mecanica, dar fizica stiu destul de bine. Eu pun la bataie cunostintele de electronica si microcontrollere / automatizari. Cine se poate ocupa de partea mecanica pentru a realiza un astfel de prototip? Poate iese ceva ce n-au nici nemtii pe wolkswagen, ca tot am citit mai devreme de AutoBild... biggrin.gif

Daca ideea mea este bizara, imi cer scuze biggrin.gif

Adrian
moshu_59
Adrian cred ca un termen de 1 an intre doua ungeri nu ne indeparteaza foarte mult de realitate. In ce priveste ideea cu motorul, m-am gandit si eu la un sistem asemanator, diferenta ar fi ca in cursa de deschidere a portbagajului as pune bobinajul motorului d.c.c. in scurtcircuit pentru a realiza o frana electromagnetica. Complicatiile mecanice si dorinta de a nu afecta spatiul portbagaj m-au facut sa renunt la aceasta idee.
Ah, am facut un filmulet cu o proba de deschidere a portbagajului din telecomanda, ma chinui de mai mult timp sa o pun pe internet ca sa o puteti viziona, n-am reusit nicicum. Filmul va va putea lamuri asupra rezultatelor pe care le puteti obtine cu solutia propusa de mine. Sunt convins ca puteti aduce imbunatatiri acestei idei si astept sa ma informati despre prima realizare practica pentru care ma voi bucura si eu.

acum merge, trebuie sa asteptati vreun minut sa se incarce.

http://video.freevideoblog.com/Player.aspx...BA-A86F88CC7A3D

NU editati postul asta, va rog, ca se pierde linkul!
Enjoy cool.gif
gheghe
Moshu-le esti tareeeee, m-ai spart cu clipul. ohmy.gif
Merge super si mi-a placut si amortizarea aceea suplimentara de la sfarsitul cursei. 38.gif
Daca se dovedeste si suficient de fiabila in timp, adica sa nu necesite ungeri, recalibrari ale orificiului, inlocuirea la cateva luni a garniturii etc, poti sa traiesti bine din vanzarea mecanismului. Felicitari! biggrin.gif
moshu_59
Multumesc de aprecieri si astept sa-ti reuseasca si tie si tuturor care vor incerca. Succes!
Danco
Mosule, felicitari!
Cam asa ceva aveam si eu in cap (am ceva experienta in pneumatica), dar nu mi-a venit Loganu inca (azi-maine).
Pentru toti cei interesati: cilindri pneumatici la SMC: (http://www.smcromania.ro/htm/home.htm).
Am in cap o schema cu cilindru, supapa de sens si drosel reglabil. Cum imi vine masina ma apuc de treaba si revin.
misu_bc
Salut!
Tot citind topicul sa vad ce as putea face si eu la portbagaj, mi-a venit o idee. Sa va spun si voua sa vad ce parere aveti.
Priviti schita atasata si spuneti-mi daca nu ar fi mult mai simplu asa. Mai ramine de calculat ce grosime ar trebui sa aiba lamela pentru a prelua socul produs la capatul cursei de deschidere a usii. Aici sa va vad. Eu am o lene de ma doare.
Pentru a nu se strimba eventual un singur brat, sunt de parere ca aceste lamele trebuie puse pe ambele brate ale usii.

Astept pareri.[attachmentid=11185]
Dsign
buna ideea, zic eu, dar de unde lamele?
klaus
Daca vrei pareri:
1. e realizabil, dar arcul trebuie sa fie solid nu gluma...
2. Eu as fi gandit-o cu sprijin pe doua parti nu doar pe una (verzi pct. 1)
Dsign
klaus, cu sprijin pe ambele parti ar fi insemnat frecare intr-o parte... mai greu de realizat, zic eu
misu_bc
Pt. Klaus
Vezi postul meu. Eu am spus din prima ca trebuie la mabele brate.
Pt. Design.
Cred ca se pot confectiona di tabla de arc de 1,5 sau 2 mm grosime
Dsign
misu n-ai inteles ce vrea klaus sa zica...
lamea sa fie sprijinita in 2 puncte pe brat, exact cum au masinile cu arcuri lamelare... ideea e ca la unul din punctele de sprijin, arcul tre sa alunece pe brat, ceea ce e destul de nasol
misu_bc
Am inteles ce vrei sa spui Klaus, dar nu cred ca este loc pentru sprijin in doua puncte
misu_bc
Oricu, cred ca voi incerca sa le realizez. Daca obtin ceva va tin la curent.
klaus
Mai, voi gaste mai aveti?
1. Pt. misu_bc, m-ai inteles gresit: FIECARE lamela sa aiba sprijin in doua puncte. Asa cum zice dsign, unul fix si unul mobi.
2. Pt. dsign: se mai indoaie un capat (prin calire) se mai da cu vaselina, se rezolva...
3. Cred ca mai simplu in situatia data este folosirea unui arc elicoidal.
misu_bc
De ce? Vrei sa le duci la pascut?
Am spus mai sus ca am inteles ce vrei sa spui.
Lasind gluma, m-am gindit si la un arc elicoidal. Cind il montez pe cel lamelar am sa va spun ce rezultate am obtinut.
Multam de participare.
klaus
Asteptam cu interes rezultatele
moshu_59
Analizand din punct de vedere energetic solutia propusa de misu reiese ca nu poate avea rezultate practice satisfacatoare din cauza lipsei consumatorului de energie mecanica. Anticipez ca se va comporta ca o minge izbita de asfalt care va sari din ce in ce mai putin pana va disipa intreaga energie prin frecare. O astfel de pendulare prevad si la capota portbagaj.
Pentru cei care au inceput constructia propusa de mine si n-au reusit executia orificiului de 0,15mm (executand-o prea mare) pot face o corectie introducand in gaura cu pricina un fir metalic (cupru) de dimensiuni corespunzatoare pentru a reduce sectiunea de trecere a aerului. Firul va fi consolidat de corpul cilindrului prin lipire cu poxipol la o distanta de cativa milimetri de orificiu. Pentru cei care nu vor sa se chinuie in nici un fel cu gaura respectiva le propun practicarea acesteia cu diametru de circa 3mm iar concentric cu aceasta vor atasa un corp de cui pontou de la batrana 1300 prin alamire, iar cuiul se va fixa de corp printr-un sistem de insurubare dand astfel posibillitatea reglajului sectiunii de trecere a aerului.

PS Daca n-ar exista frecare, capota portbagaj ar pendula la infinit tongue.gif sistemul nerealizand decat un transfer de energie de la arcurile elicoidale la cele lamelare si invers.
misu_bc
Si uite asa m-am trezit ca am inventat "perpetuum mobile".
Teoretic asa este dar sunt de parere ca pritr-o dimensionare corecta a lamelelor se poate obtine un rezultat bun.
Diferenta dintre energiile dezvoltate de cele doua resorturi trebuie sa fie foarte mica si in favoarea elicoidalului.
Cum se vede din filmul tau, mosule, si la tine este o mica pendulare la sfirsitul cursei.
MAi vorbim dupa ce il voi realiza.
moshu_59
O analiza, daca este corecta, nu trebuie sa deranjeze - in ce priveste "pendularea" de pe film e mai degraba oprire inaintea capatului de cursa, corectabila in caz ca se doreste. Mie-mi place asa, si prin prisma faptului ca orice "deplasare" a punctului primei opriri constituie un semn ca s-a intamplat ceva cu etansarea pistonului.
klaus
Eu personal consider ca cea mai eleganta solutie ar fi un amortizor cu cama pe axul balamalei. Dar mie mi-a fost lene sa fac niste incercari.
moshu_59
M-ar interesa o descriere sumara a solutiei si daca este un pas inainte fata de ce s-a prezentat pana acum, poate o dezvoltam.
torpedo
Un amortizor pentru portbagaj este cel folosit pentru usi. Are brate oscilante si nu trebuie facute calcule suplimentare. Pentru a regla forta amortizorului acesta dispune de 2 suruburi. La montarea lui nu trebuiesc modificate arcurile masinii, eventual mutat un arc intr-o gaura mai jos (sau ambele) pentru a se ridica capota singura. Mentionez ca in cazul de fata amortizorul de usa are rol de a amortiza forta generata de arcuri si a nu lovi capota in marginea de sus a masinii (acolo unde lovesc tampoanele de cauciuc). Mi-am montat un astfel de amortizor si sunt foarte multumit, mai ales de efectul pe care il are.
Am vazut la Mercedes sa la balamalele capotei are o portiune mai ingusta pe sfarsitul cursei, astfel cand ajunge aproape de deschiderea maxima, balamalele intampina o forta, ceea ce face sa micsoreze viteza capotei. Am incercat sa fac asa ceva dar trebuie sa demontez cumva suportul balamalelor si sa pun un plastic sau altceva acolo dar mi-a fost lene.
Danco
Care este amortizorul pentru usi?
La a mea cu ambele arcuri montate in ultima gaura portbagajul nu se deschide singur!
bassfreak
QUOTE(Danco @ 16 Sep 2005, 16:25)
Care este amortizorul pentru usi?
La a mea  cu ambele arcuri montate in ultima gaura portbagajul nu se deschide singur!
*



ti-ai ingreunat cumva capacul portbagajului?
daca nu.. inseamna ca arcurile sunt prea slabe. Incearca sa montezi arcurile pe un alt logan pentru a le verifica.
-Scorpio-
poate o sa va distrati, dar la vechea mea masina aveam telescoape cu gaz la haion, care, dupa cum le e obiceiul, au inceput sa oboseasca si iarna sa nu mai tina haionul. o pereche costa cam 4 mil, de care nu imi era indemana sa ma despart. asa ca atunci cand am vazut sistemul cu arc de la Logan chiar mi-a placut. smile.gif cat de mari ar fi scorurile la piese, totusi pe o pereche de arcuri nu cred ca pot sa ceara 4 mil si nu cred ca iarna o sa trebuiasca sa-mi tina cineva portbagajul ca sa pun cumparaturile de la metro.
torpedo
Nu a ingreunat capota de la portbagaj de loc. Amortizorul tinde sa impinga capota in sus cu o forta mai mica (si constanta) decat cea a arcurilor. Arcurile tind sa o traga in sus cu o forta mai mare. Dupa compunerea celor doua forte rezulta o ridicare lina a portbagajului. Viteza de ridicare poate varia in functie de reglajul care se poate face din cele doua suruburi ale amortizorului. Pentru cine are arcurile mai slabe (sau asa i se pare) acestea pot fi mutate cu o gaura mai jos. Amortizorul pe care l-am folosit este cel pentru usile de la intrarea in blocuri montate cu instalatia de interfon. Nu este amortizor din acela pt portbagaj ca la dacia brek sau Oltcit. Partea mai mare (cea in care se afla arcul si uleiul) am montat-o pe panoul din spatele portbagajului, acela unde este pozitionata bancheta din spate, undeva in partea dreapta. Pentru prindere sunt necesare 4 holsuruburi autofiletante. Nu trebuie mare precizie pt ca reglajul parghiei se poate face simplu prin infiletarea/desfiletarea acesteia. Capatul parghiei se prinde de bratul capotei, in partea cea mai de jos (pentru o forta mai mica). Un amortizor costa cam 1mil lei. Eu am avut noroc ca l-am avut.
simon
Ideea ta pare grozava. Simpla, ieftina si eficienta. Ce electronica, mecanica fina, hidraulica, pneumatica! Pui un amortizor de de la usa de intrare si gata! Ma rog, are si el ceva hidraulica dar este de-a gata! biggrin.gif
Inteleg ca ai realizat montajul si functioneaza. Il folosesti de mult, adica functioneza constant bine? Sper ca amortizorul acela ramine curat pentru ca, in unele locuri, am vazut unele minjite de ulei si negreala ca nu stiai ce-i acolo.
Ar fi grozav daca ai pune si niste fotografii.
Miine ma duc sa caut un amortizor. smile.gif
Dsign
pune poze, fotografii, etc.
Danco
Frate, tu n-ai vazut niciodata amortizor din ala curgand? Iti doresc sa nu se intample la tine, dar... Totusi mi se pare cam mare hardughia de montat in portbagaj!
Oricum, vrem poze!!!!
klaus
Si eu cred ca ar fi binevenite niste imagini cu dracovenia montata
torpedo
Nu am cu ce face poze deocamdata, dar promit ca o sa rezolv problema. Pana o sa fac poze, incerc sa dau unele explicatii. Amortizorul acela e putin mai mare, dar se poate amplasa in spatele portbagajului, in zona de dupa spatiul acela gol care acopera roata. (l-am montat in dreptul prinderii banchetei din spate acolo unde are un lacas si intra agatatoarea banchetei). O problema ar fi bratul acestuia in momentul in care se va umple portbagajul cu bagaje. Eu l-am montat astfel incat bratul sa fie cat mai aproape de spatiul unde se afla amortizorul rotii masinii(cam 2 cm). Am fost la mare cu portbagajul plin si nu am avut probleme. Am pus bagajele mai in stanga, sa nu atinga bratul. Faptul ca o sa curga ulei dupa un timp e posibil, pana acum nu a curs, mai ales ca am garantie 5 ani (amortizor KALE 330 de la TRADING STRESS-undeva pe sos Alexandriei, pe langa un penitenciar). Il am de 2 luni si nu am avut nici o problema. Cred ca se poate pune si nul mai mic (220), dar nu am avut.
torpedo
[attachmentid=15493][attachmentid=15492][attachmentid=15491][attachmentid=15490]
Dupa cum am promis revin cu poze ale amortizorului. Calitatea nu este prea buna, dar cred ca se intelege.
ga!nusha
cred ca amortizor d'asta am si eu la usa de la intrare in bloc blink.gif
oricum treaba buna felicitari
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.