slaiciprian
19 Jul 2008, 15:32
QUOTE(Florin_d_1300 @ 18 Jul 2008, 09:13)
Manopera ma costa 150 lei a spus tinichigiul DUPA ce a vazut masina!
. Sper sa si fie atat, adica sa nu apara nimic neprevazut.
unul singur? parca e mult. neprevazute or sa mai apara, la mine a mai taiat cu flexul ce nu a vrut sa iasa cu ranga si ciocanul, dupa tinichigiu trebuia sa ma duc la mecanic pentru frane, dar nu credeam ca ma duc numai cu frana de mana. masina avea frane zero.
ydaniel
19 Jul 2008, 16:02
oricum nici asa numitele piese de uzina nu sunt cum ar trebui sa fie,dar sunt mai bune decat conex si alte ''piese''.
Florin_d_1300
19 Jul 2008, 22:09
badboy_marius
19 Jul 2008, 22:15
pai zi si tu acum...e normal sa-ti rugineasca sasiul, si sa stea sa se rupa?
tabla de pe ea da, dar nu sasiu mai nene. am impresia ca masinile astea au fost facute sa fie conduse doar 10-15 ani numa ca dupa te ti sa nu-ti julesti fundu de asfalt.
deci alegere buna, lonjeronul de conex e cea mai buna investitie, ca o sa te tina 2-3 ani acolo, dar atat...
Florin_d_1300
19 Jul 2008, 22:37
Nu dar romanii is mai destepti ca nemtii, fii antena:
Nemtii la inceput, aveau impresia ca o masina tre sa te tina toata viata. De aia bucsele de la Mercedes Cobra sunt mai groase ca mana mea, si exemplele pot continua. Da romanasii, de pe vremea D 1100 au stiut ca daca masina te tine toata viata, da firma lor faliment
. De aia nemtii abia acu baga plasticaraie si porcarii in masinile noi, ca s-au prins si ei de schema, in timp ce romanii de la bun inceput au facut Dacia asa praf cum nu ne place noua sa recunoastem ca e
.
badboy_marius
19 Jul 2008, 22:42
da, e o strategie buna. noi, pacatosii de rand beneficiem de catrastofele lor. e deajuns sa iti rugineasca oala in fata, sa-ti sara amortizorul, sa-ti blocheze directia si apoi
u si alti nenorocosi.
de asta se recomanda sa se dea cu 2 maini de grund, 2 maini de antifon si vaselina la greu pe unde se poate, ca sa nu ai pb 2 ani de zile, ca dupa repeti operatiunea.
am auzit si de oameni care si-au luat daciile noi noute din fabrica, si a 2-a zi, cu ceolofanu pe scaune le-au rasturnat sa le antifoneze.
unu a luat-o ruginita direct din fabrica:)) deci...se stie...nu tre sa mai continui.
ydaniel
20 Jul 2008, 08:08
pai asa e bine sa faci:cum ai cumparat masina sa ii faci un tratament cu ''gerovital'':) si uita ca a fost bine.
Florin_d_1300
26 Jul 2008, 17:54
200 ron m-a costat in final manopera. Mi-a schimbat semilonjeronul, in partea de jos a lonjeronului a "peticit". Cand a inclinat masina, am observat ca doar aici avea probleme cu rugina... in rest, sub ea nu e urma de rugina (inca). Pana in 11 cand mai fac rost de $$ asa ramane. Dupa care, fac cum mi-ati zis voi...
Dar ce parere aveti, cum arata acum longeronul unde am avut probleme?
26 Jul 2008, 19:07:Inca o poza, sper ca asta e mai clara.
ydaniel
26 Jul 2008, 21:44
baga ceva ulei ars vaselina,ceara dupa ''reparatie'':)
Motreanu Sorin
28 Jul 2008, 05:15
Dacia si Renault 12,fiind masini budget au fost gandite sa tina o perioada care,in Europa dezvoltata poate fi de 10-15 ani..hai maxim 20.La noi au sosit in plin comunism si pentru noi romanii o masina era pe atunci ( contrar francezilor) o investitie de mare importanta si amploare.De aceea la noi vezi dacii foare vechi care inca circula si multe arata satisfacator raportat la varsta lor.
Cine a stiut sa aiba grija de masini le are si azi in perfecta stare ( ulei in structura de rezistenta-cea mai facila si mai la-ndemna metoda de conservare).
In mod normal o structura de rezistenta trenbuia DIMENSIONATA sa reziste pana la epuizarea duratei maxime de exploatare a tuturor orgenelor de pe masina ( motor,caroserie) astfel rezolvandu-se si problema rezistentei la impact.
Vorbind despre rezistenta la impact,eu as fi fost de parere ca longeroanele trebuiau inlocuite numai cu parti de uzina ( si acelea sunt slab calitative dar totusi,fata de Conex e ceva diferenta) intrucat pe langa timpul in care rezista conteaza foarte mult si siguranta in cazul unui nedorit acident (usor desigur ca la grave e adevarat prapad).
Pentru cei care schimba longeroanele recomandabil este sa faca micul efort de a astupa temporar gaurile tehnologice din longeroane si de a turna ulei apoi plimbata masina pe rampa/panta undeva pentru a circula bine lichidul.Operatie care trebuie reptata ( eu sunt de parere ca o data la 2 ani,atii au alte metode..in fine).
Nu e de glumit cu siguranta masinii,si asa precara mai ales azi in epoca BMW-urilor,audirilor nervoase si cu multi CP..a SUV-urilor ( mai ales ultimele).Cred ca fiecare posesor de dacie mai veche de 10 ani trebuie,inainte sa o lustruiasca sau sa-i repare una-alta sa aiba grija de structura de rezistenta,ne fiind indicat sa lase pe uscat interiorul structurilor ( longeroane,pragare,traverse) pana apar semne vizibile!A aduna niste ulei ars ( in cel mai rau caz) este cu singuranta mai ieftin decat fuga dupa meseriasi,problemele de aliniere si montaj +banii care trebuie dati.Paza buna..strica (sau amana) primejdia rea!
Cipiotul
13 Sep 2008, 17:40
[attachmentid=1627471072][attachmentid=1627471073]
intrebare .... la ce se vede in poza ... ce tre sa schimb ?
ma refer la acea gaura (neagra sau nu) ...
masina asa am luat-o ... cand am luat-o nu se observa problema, acum e cum o vedeti ... masina a fost luata de la un tip din arges si chiar nu inteleg ce-a facut cu masina asta de a ajuns asa ...
lonjeronul e mancat, vez si pe celelalt cum sta, si fuga la schimbat
Mr_Devil83
13 Sep 2008, 20:18
Am un sentiment ca si frateso e la fel.
Cel putin lonjeronul stang va trebui sa-l schimbi.
Cipiotul
13 Sep 2008, 20:19
lonjeron sau semi lonjeron? ... si pe stanga si pe dreapta e cam la fel ... fuga o sa fie in functie de cum ma invart de banuti ... am vb deja cu un sudor (acetilena sau argon) si mi-a spus sa iau semilonjeroane si daca o sa fie nevoie se vor "petici" lonjeroanele ....
deci eu ce-ar trebui (musai) sa iau ? semi lonjeroane sau tot lonjeronul ?
si ... din experienta voastra ... de la ce se putea manca in halul asta ? mai are o buba la capota chiar deasupra farurilor ... e mancata toata tabla acolo si a pus "mesterul" ala un fel de banda la culoarea masinii (aproximativ)
Mr_Devil83
13 Sep 2008, 20:23
Lonejeron complet.
e cam 2 milioane unu de pitesti si cam 1,2 unu de conex.
edit: cica asa se mananca ele, de la umezeala.
Si eu am schimbat ambele lonjeroane saptamana asta + traversa radiatorului.
Lonjeroanele 4milioane iar traversa 20 de lei. Manopera nu stiu cat este, la service-ul unde am fost eu am inteles ca este in jur de 1,5 mil/lonjeron.
Nu mai circula cu ea asa pana nu o rezolvi pentru ca rotile tale mai stau in amortizoare doar si daca si vreun brat e varza mi-e frica sa ma gandesc ce se intampla daca ti se rupe roata in trafic.
za_kristake
14 Sep 2008, 01:41
cipi, chiar ca nu a facut ala nimic de a ajuns asa. Asa am patit si eu cand am luat-o ma uit pe sub ea era ok si cand dau scutu jos lonjeronu copt. eu am luat lonjeron de connex cu 50 ron, nare rost sa dai bani pe ala de uzina ca nu mai tii dacia cat tine lonjeronu ala
POWERbyDAciaVsWERo
14 Sep 2008, 02:36
e vre`o problema dak merg cu semilonjeronu rupt .. la cativa cm de locul unde se uneste cu lonjeronul .. in partea dinspre podeaua pedalier.. .bn k nu e rupt in totalate ..dar vad prin el ... doar k partea de jos .." talpa" mi`a sudat`o un " carpaci " care a tinut peste asteptatile mele ..cu toate k merg numai prin gauri sleauri santuri etc.. si cu multa greutate in masina
ydaniel
14 Sep 2008, 07:38
mama....e de groaza la tine! uita-te bine sa nu mai ai si alte elemente corodate.
QUOTE(ydaniel @ 14 Sep 2008, 08:38)
mama....e de groaza la tine! uita-te bine sa nu mai ai si alte elemente corodate.
Bine zis , pune-o pe o rampa si apoi verifica amanuntit
TOT ce ii pe dedesubt sa sti o treaba si sa evaluezi mai bine ce trebe si ce nu schimbat ...
POWERbyDAciaVsWERo
14 Sep 2008, 08:54
wa .. aku m`am uitat la pozele de mai sus .. nu e in halu asta la mn ... :| o sa pun o poza ... arata fff bn la mn decat la cei de mai sus
)
Cipiotul
14 Sep 2008, 19:39
stiu ca e groaznic ... dar n-am ce face deocamdata ... pe sub ea m-am uitat impreuna cu un amic, "mecanic" ... bontanit la ea ... numai acolo e buba... sper sa o pot trata cat mai repede ca mi-e groaza sa merg cu transportul in comun (mai ales cand ai de alergat intre 2 servicii ...)
Mr_Devil83
14 Sep 2008, 20:45
za_kristake ala la 50 ron este SEMI-LONJERON, cipiotul are nevoie de lonjeron complet.
Cipiotul
14 Sep 2008, 20:50
am inteles bine sau nu ?
[attachmentid=1627471274]
ydaniel
14 Sep 2008, 20:52
la tine e pericol mare...ai grija nu mai circula pana nu o repari.poate te trezesti cu 3 roti pe masina.
Cipiotul
14 Sep 2008, 20:56
chiar 2
ca in ambele parti e la fel ... si daca nu ma insel cam in aceeasi directie
si ... mai intreb odata referitor la postul anterior .. am inteles bine care-i lonjeronul si care-i semilonjeronul ?
din cate stiu eu este exact invers
. operatiunea de schimbare semilonjeron am facuto si eu acum vreo 3 ani la dacia tatalui meu din 79, pot sa spun ca nu am fost multumit de loc de calitatea lucrari, cel care la schimbat nu a mai reusit sa il aseze in asa fel incat roata sa calce perfect drept pe asfalat , nici dupa regalarea geometriei nu sa vazut o imbunataire doar ca nu mai tragea stanga (partea unde sa schimbat semilonjeronul)
Mr_Devil83
15 Sep 2008, 01:38
Deci lonjeronul complet are amandoua traversele alea.
Semilonjeron este partea aia de jos care tine bratul inferior (bascula inferioara).
Considera ca toata imbinarea aia de traverse se numeste lonjeron iar aia de jos semilonjeron. Tu de la magazin ai sa cumperi lonjeron si are ambele traverse.
Deci mi se confirma banuielile ca si in cealalta parte este la fel nu?
In cazul asta trebuie sa cumperi ambele lonjeroane si traversa radiatorului. Asta e cam 15 - 20 de lei din fericire. Lonjeroanele or sa fie maxim 4milioane ambele daca sunt de uzina.
Ca sa le poti schimba va trebui sa dai jos motorul si cutia de viteze. Ca o recomandare da jos si instalatia electrica si farurile. Vezi pe la pod sau cum se numesc tablele de sub scaunele masinii si in fata daca este coapta, acum este un moment in care iti poti pune si partea asta la punct pentru ca oricum o sa ai de chinuit o saptamana fara masina si o sa fie ridicata pe o dunga.
Verifica t-urile de la amortizoare, bucsile alea de la brate, schimba si tu pivotii uzati.
Eu zic sa te pregatesti cu vreo 10 milioane.
Cauta tinichigiu bun. La lonjeroane nu e chiar lucru de precizie milimetrica, dar e bine sa gasesti unul care sa ti le puna perpendicular pe axa drumului.
Restul le faci din reglaje, dar unghiul de cadere al masinii nu mai ai cum sa il reglezi iar daca mesterul ti le pune in batjocura ti se vor uza mai repede anvelopele.
ydaniel
15 Sep 2008, 07:20
unghiul de cadere se poate regla prin schimbarea basculelor inferioare cu unele cu deport.
Mr_Devil83
15 Sep 2008, 19:20
Care se gasesc mai rar si de obicei pe comanda si sunt si mai scumpe.
Nu mai bine e putin atent tinichigiul decat sa mai dea omul 250 de lei pe alte bascule?
ydaniel
15 Sep 2008, 20:30
o bascula cu deport de uzina costa cam 120lei.
Mr_Devil83
15 Sep 2008, 20:37
x2?
aetius1
15 Sep 2008, 22:05
Semilonjeroanele le-am schimbat.
Am dus masina la ora 9 si la ora 15 era gata,schimbate si cu teroson pe ele si masina merge ca inainte trage putin dreapta in rest e ok.
Ma costat 5 milioane plus un 500 mii diverse cheltuieli, cred ca a meritat mai ales ca a schimbat asa repede.
Semilonjeronul drept se tinea doar in vopsea sau cu ce era dat pe el.
ydaniel
16 Sep 2008, 01:40
ai facut un reglaj al geometriei:)?>
Cipiotul
16 Sep 2008, 08:49
caut meserias in Iasi sa-mi schimbe lonjeroanele ... stiti cumva vreo unu ?
Adrian_Boy
16 Sep 2008, 11:12
Cred ca e cel mai bun topic de semilonjeroane
Daca recititi tot, o sa vedeti ca recomandarile cele mai multe sunt pentru piesele de uzina, asa ca nu va caliciti la asa ceva.
Imediat o geometrie si daca tot nu iese bine, unghiul de fuga, cu tras de lonjeroane la rece
Ultima operatie, astupare gauri, bagat ulei de transmisie
pentru o protectie
Mr_Devil83, nu cred ca ajuns cineva pana la faruri, nu prea vad legatura
ydaniel
16 Sep 2008, 11:36
pai daca nu iese geometria bine cel mai bine ar fi o bascula/bascule inferioare cu deport.
aetius1
16 Sep 2008, 12:24
Semilonjeroanele au fost de uzina eu asa le-am cumparat din vitan 115 lei ,dar nea tinichigiu a spus ca doar unul a fost de uzina,ca nu a avut nus ce gauri.
Diferenta intre cel de uzina si de conex e si de greutate si cum e asamblat.
Atasez o poza cel de uzina acolo unde e sageata are o "curba lina"iar cel de conex "valuri".(rog cei care citesc sa nu ma critice ca am ceva cu conex sau ca recomand de uzina,fiecare dupa buget dar e bine sa te mai gindesti si la siguranta ta sau macar a celor care sint cu tine in masina).
Inca nu am fost sa-i fac geometria la roti pentru ca masina dupa schimbarea lor se comporta ca inainte.
O ZI BUNA.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.