Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema neidentificata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
costinu
De vreo saptamana am o problema cu masina (Nova GTi, 2000).
In prima instanta problema s-a manifestat brusc. Mergeam ca de obicei dimineata spre munca si la un moment dat am accelerat intr-a 3-a la peste 3000 rmp si masina a inceput sa "smuceasca" mai violent ca atunci cand intra in limitare (peste 5500rpm).

Problema s-a mai repetat si intr-a doua cateva minute mai tarziu dar de data asta am turat-o pana la 4000 si smuceala a disparut.

Problema e ca acum imi da impresia ca merge infranata, sau ca nu trage. O alta problema este ca in orice viteza as merge daca ating foarte subtil acceleratia dau ridic piciorul atunci cand doar ating acceleratia se simte din nou acea "smuceala".
Intr-a doua daca merg constant la aproximativ 2000 rpm la fel, merge in hopuri.

Nu stiu de unde sa ma apuc. Nu stiu cu ce sa incep ca sa caut problema.

Fisele (Tesla) sunt relativ noi (8000km, 3 luni), la fel si bujiile.
gti98
Daca am cam exclude aprinderea (oricum, constructorul a eliminat platina si distribuitorul de inalta tensiune, elementele cu cele mai multe probleme), ramane "carburatia". Cum si asta e destul de precis controlata, ramane:
a) calitatea benzinei (consuma cat mai mult si pune-i apoi din sursa sigura, benzina de calitate; se va simti o diferenta!)
cool.gif nu ne-ai dat parcursul (kilometrajul); daca e marisor (dar nu e chiar obligatoriu!) s-ar putea sa fie unele probleme pe partea de alimentare (nu se realizeaza presiune suficienta=amestec sarac: filtru benzina colmatat, pompa uzata, nu ridica suficient presiunea (eu am patit urmatoarea chestie: a plesnit furtunasul care racordeaza pompa la capacul rezervorului, in interior; (nu are insertie); benzina nu se pierdea, dar nu avea presiune! Asemenea defect il consider atipic, dar nu imposibil). Ar mai fi posibil si sa fie dereglat regulatorul de presiune (la o interventie, arcul a fost inlocuit cu unul mai slab) cei care au mai lucrat pe injectia mono de la Bosch nu au intalnit injector gatuit, dar...

Succes!
costinu
Inca nu sunt sigur, dar am impresia ca se tureaza mai mult decat e norml pt viteza pe care o am. Pe de alta parte nici nu mi se pare ca ar patina discul.

Cum as putea sa testez mai precis daca patineaza discul?
mihail_73
e posibil sa patineze discul de ambreiaj. de asta poti sa-ti dai mai bine seama urcand o rampa. acolo o sa se simta mai pregnant fenomenul daca e de la disc. sau mai la indemana, incearca sa urci o bordura.
discul poate sa-ti mai patineze si daca a ajuns cumva accidental ulei la el.
abram_burel
Pai, si ce sa aiba patinajul asta cu ceea ce ai descris initial?
Arunca-ti totusi un ochi la bujii. Fenomenul de "zmuceala" la "fineturi" pe pedala se datoreaza in principiu unor bujii prea reci. Pe de alta parte, aparitia unor intreruperi in repriza poate avea aceeasi cauza. Faptul ca sunt noi nu le scuza. Poate tocmai d-aia: nu sunt tocmai potrivite si/sau macar una a avut vreun defect "ascuns". E valabil si pentru fise, dar mai putin probabil (cu conditia sa fie compatibile si nu puse dupa ureche).
costinu
M-am cam lamurit referitor la ambreaj. Nu cred ca este de acolo. Totusi, problema este foarte enervanta. Se simte de parca as fi permanent in frana de motot (la calcat/ridicat piciorul pe/de pe pedala). La bujii m-am uitat zilele trecute la bujii si aratau foarte bine (foarte putin arse, culoare caramizie). Le voi schiba probabil maine sa vad ce se intampla.

As mai avea o problema legata de indicatorul (!). Dupa un wekend in care nu am avut ce face si am dat cu apa pe la motor s-a aprins (nu stiu daca cele 2 evenimente sunt corelate). Lichi de frana am. Daca scot firele din capac ramane aprins. Daca scot firul din pompa se stinge. Care ar putea sa fie cauza?
mihail_73
ia urca masina pe crick pe rand la fiecare roata si vezi daca nu cumva este vreuna infranata. bineineles cand verifici pe spate sa nu fie trasa frana de mana si sa fie bagata in viteza. fiind si becul "!" aprins cred ca ar fi bine sa te duci cu ea in service.
costinu
Am testat rotile. Nu sunt blocate biggrin.gif.

Am schimbat bujiile. Problema se manifesta in continuare.

Am descoperit insa ceva. Inainte varia turatia doar la relanti. Probabil mai putin de 100 rpm. Acum accelerez la 1500 si turatia fluctueaza (se si simte cum intrerupe). Turez la 3000. Acceasi poveste.

Ce ar putea sa fie? Am curatat senzorul de turatie.
MIHAI8888
QUOTE(costinu @ 29 Aug 2008, 18:48)

Am descoperit insa ceva. Inainte varia turatia doar la relanti. Probabil mai putin de 100 rpm. Acum accelerez la 1500 si turatia fluctueaza (se si simte cum intrerupe). Turez la 3000. Acceasi poveste.

.
*



pompa de benzina dusa ,asa imi facea si mie ,cand voiam sa plec si eu mai tare sau ceva dadea in nas
de asemenea in1, 2, la turatii sub 2000 constante fara (sa accelerez in continuare) intrerupea
verifica presiunea debitata de pompa
bafta!


p.s. nu moare cateodata dimineata cand o pornesti ?
costinu
Nu moare niciodata. Presiunea banuiesc ca trebuie verificata la un service...
variable_dynamics
QUOTE
As mai avea o problema legata de indicatorul (!). Dupa un wekend in care nu am avut ce face si am dat cu apa pe la motor s-a aprins (nu stiu daca cele 2 evenimente sunt corelate). Lichi de frana am. Daca scot firele din capac ramane aprins. Daca scot firul din pompa se stinge. Care ar putea sa fie cauza?


Teoretic, traductorul ICP este actionat(adica pompa este in mod de avarie/bypass). Asta ar insemna ca ai o cadere de presiune pe circuitul primar de frana(frana fata).
PRACTIC, se aplica ce am zis mai sus(la "teoretic") insa este foarte posibil ca traductorul ICP(sonda aceea de unde ai scos firul) sa fi "luat apa" - ai zis ca ai dat cu apa pe la motor...?!?!...in sfarsit...

Intai demontezi sonda ICP si o RESETEZI( cauta pe forum cum faci asta), daca problema nu se remediaza, cumperi sonda ICP noua, o montezi si daca becul ramane aprins incepi verificarile de etanseitate ale sistemului de franare(garnituri etrieri,racorduri flexibile etrieri,garnituri cilindri receptori, conducte, garniturile din pompa de frana)

QUOTE
Am descoperit insa ceva. Inainte varia turatia doar la relanti. Probabil mai putin de 100 rpm. Acum accelerez la 1500 si turatia fluctueaza (se si simte cum intrerupe). Turez la 3000. Acceasi poveste.


Cateva posibilitati:
a) senzor turatie: - uzura accentuata a varfului acestuia -> trebuie senzor nou;
- contact imperfect in mufa senzorului de turatie -> spray de contacte electrice din belsug;
cool.gif conectica injectie(contacte imperfecte): iei toate mufele cablajului de injectie(injector,potentiometru clapeta,etc) si le cureti cu spray de contacte.

Intreruperi in sarcina mai poate cauza:
- circuitul de alimentare cu combustibil(verifica/schimba filtrul de benzina, masoara presiunea/debitul pompei de combustibil) Pentru valori de presiune si debit foloseste functia SEARCH. Ai nevoie de un T de racord si un manometru. Masuratorile le poti face si tu. S-a mai discutat, use SEARCH.
-aprinderea(conectica, fise bujii, bujii)
-potentiometru clapetei de acceleratie(defect mai rar si mai putin probabil decat ce-am scris mai sus). Acesta se curata sau se schimba(dupa caz)
Spor la treaba!

Numai bine.
MIHAI8888
un manometru cu un ''T'' intercalat pe furtunul tur
se porneste motorul si se citeste presiunea care tre sa fie 1-1,1 bar la 12v (cu motorul pornit putin mai mult )
costinu
Din pacate inca nu am ajuns la service si problema s-a agravat. Sunt momente in care pare sa nu isi mai tina relantiul (scade pana la 500).

Am si eu o intrebare totusi. Care este rolul celor doua relee(cred) de langa aripa stanga? Unul e sigur legat de motorasul de ralantii. Ma gandesc ca si ele ar putea fi cauza.
variable_dynamics
QUOTE
Care este rolul celor doua relee(cred) de langa aripa stanga? Unul e sigur legat de motorasul de ralantii.


Sigur nu e nici unul "legat" de motorasul de relanti,crede-ma.

Folosind functia SEARCH(in locul altora carora le este lene) am gasit INFORMATIA . Citeste in special postul #4, postul#7 si de la postul #15 in jos.

Numai bine
costinu
Multumesc pentri informatie.

Totusi, o idee legata de o posibila cauza a defectului mai sus mentionat ai?
Ma exaspereaza la culme ca dupa cum spuneam mai sus are memente in care motorul moare si zilele urmatoare chiar nu am timp sa trec pe la un service si am nevoie de masina.

Multumesc anticipat.

5 Sep 2008, 09:36:
Azi e si mai rau (vad ca se transforma in jurnal de bord). In timp ce mergeam a dat niste intreruperi dupa care la relanti motorul statea la 1500 +- 100rpm (destul de violent +- -ul). Am mers asa cativa km si apoi dupa alte cateva intreruperi motorul statea iar la 500.

Problema cea mare e ca nu se manifesta in continuu asa ca si in servie va fi greu de depistat. Am stat alaltaseara jumatate de ora cu motorul pornit si nu s-a intamplat nimic.
variable_dynamics
QUOTE
Totusi, o idee legata de o posibila cauza a defectului mai sus mentionat ai?

Ti-am raspuns mai sus(postul #11),stimabile!
QUOTE

QUOTE
Am descoperit insa ceva. Inainte varia turatia doar la relanti. Probabil mai putin de 100 rpm. Acum accelerez la 1500 si turatia fluctueaza (se si simte cum intrerupe). Turez la 3000. Acceasi poveste.



Cateva posibilitati:
a) senzor turatie: - uzura accentuata a varfului acestuia -> trebuie senzor nou;
- contact imperfect in mufa senzorului de turatie -> spray de contacte electrice din belsug;
conectica injectie(contacte imperfecte): iei toate mufele cablajului de injectie(injector,potentiometru clapeta,etc) si le cureti cu spray de contacte.

Intreruperi in sarcina mai poate cauza:
- circuitul de alimentare cu combustibil(verifica/schimba filtrul de benzina, masoara presiunea/debitul pompei de combustibil) Pentru valori de presiune si debit foloseste functia SEARCH. Ai nevoie de un T de racord si un manometru. Masuratorile le poti face si tu. S-a mai discutat, use SEARCH.
-aprinderea(conectica, fise bujii, bujii)
-potentiometru clapetei de acceleratie(defect mai rar si mai putin probabil decat ce-am scris mai sus). Acesta se curata sau se schimba(dupa caz)

Deci manifestarea descrisa recent e similara celei pe care o reclamai la inceputul postului!!!!
Ai verificat ceva din ce ti s-a sugerat? Crezi ca daca tot intrebi acelasi lucru, masina se va repara singura? Haide, un pic de consecventa, te rog!
VERIFICA ce ti s-a sugerat sa verifici(tu sau in service) si revino cu NOUTATI nu cu aceleasi intrebari fara sens, in conditiile in care tu nu investighezi posibilele defecte sugerate.

Numai bine.
costinu
Am verificat tot ce s-a scris mai sus cu exceptia debitului pompei de benzina.
MIHAI8888
sigur????
cum ,ca debitul era cel mai usor de verificat ?
da cu un spray de contacte pe mufele injectiei si in special la motorasul de relanti
eu il remontasem gresit du pa o revizie si nu mai statea deloc pornita
incearca cu pompa ca e una din doua ,ori pompa ,ori motorasul de relanti
incearca !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.