Dpmdv Rosberg a fost nesimtit. Hamilton a pastrat trasa, de fapt s-a miscat o singura data, cat este permis de regulament, fortindu-l pe Rosberg sa il atace pe exterior.In virajul ala, in 99% din cazuri, cine ataca pe exterior nu se incadreaza foarte bine pe coarda virajului si de obicei este aruncat nitel in afara. Care "afara" este compus din asfalt, iarba si vreo 2 vibratoare. Adica, pe romaneste, daca nu esti atent ai belit-o. Se poate reveni pe traseu dar pierzi timp.
Ah, si sa nu uit: Rosberg nu a fost in fata lui Hamilton in acel viraj in asa fel incat sa se justifice manevra. Ham a avut jumatate de masina inainte la intrarea in viraj.
Rosberg se bazeaza din ce in ce mai mult pe faptul ca e echipa germana, cu manager german, cu consilier austrica. Lowe nu prea are cu ce sa il apere pe Hamilton.
Moderator edit: puem fi mai atenti la limbaj?
neumann
25 Aug 2014, 22:27
pe ce va certati aici? Hamilton a primit cursa trecuta ordin sa il lase pe Rosberg sa il depaseasca, de 3 ori si nu a facut-o. Asta din urma a avut ceva polite de platit, asa ca a intrat un pic riscant, cu talpa sus, ca la fotbal. Pe undeva, mai degraba il inteleg pe neamt, ori e strategie de echipa, ori fiecare cu ale lui.
Merced
25 Aug 2014, 23:07
Era evident ca vom avea momente de genul asta cu cat ne apropiem de finalul acestui sezon. Ambii sunt piloti buni, unul mai bun in niste conditii, altul mai bun in altele. Strict intre ei doi, tind sa-l simpatizez pe Rosberg, ca asa-mi place mie sa tin cu outsider-ul. Nu prea-mi place personalitatea lui Hamilton, desi ca pilot este genul care se avanta mai mult, isi asuma riscuri si de multe ori ii iese. Cand cade in pluton depaseste cu mult mai multa incredere decat o face Rosberg.
In ceea ce priveste manevra de ieri, da, Rosberg cred ca putea sa evite, dar in acelasi timp nu cred ca si-a propus sa-i iasa cum i-a iesit. Cred ca erau sanse mai mari sa ramana el fara aripa fata, decat sa-i intepe roata lui Hamilton. Mi s-a parut doar ca a vrut si el sa dea dovada odata de o agresivitate care sincer, nu prea-l caracterizeaza, si sa forteze nota. Poate se gandea ca vor avea un mic impact roata la roata care sa-l sperie pe coechipierul sau.
Cursa a fost ok, m-am bucurat ca Ricciardo a reusit din nou sa castige si confirma ca este suficient de talentat incat sa-l bage intr-un con de umbra pe Vettel. In rest, nu prea mult spectacol, pacat ca n-a dat o ploaie mica si duminica, ar mai fi animat-o un pic.
Se anunta un sezon 2015 si mai interesant, am citit niste zvonuri ca Hamilton s-ar intoarce la McLaren odata cu venirea celor de la Honda, ca Vettel ar trece si el la Mercedes, vom avea in persoana lui Max Verstappen cel mai tanar pilot din istoria F1, va avea 17 ani la momentul cursei din Melbourne, revine Mexicul in scena, India de asemenea, asa ca vor fi in premiera 21 de curse.
Pana in 2015 mai avem o parte buna si din 2014.
Nimic nou: Ham in pole, Rosberg pe doi. Vettelul pe 9. Kimi sarbatoreste prelungirea contractului cu un loc 14 si no time in sesiunea a doua de calificari.
Honda a mai schimbat un motor, dupa ce a gasit o bresa in regulament. Acum au cate doua motoare "putin" uzate, deci nu noi. Au mai luat o penalizare. Alonso si Button au primit cate 50 locuri penalizare pe grila. Tot ultimii pleaca.
Foarte ciudat e ca toti se lauda ca i-au prins pe Merci din urma dar...williams sta la 1.5 secunde de la inceputul anului, ferrari la 0.9-1.2, iar Honda dupa 5 sec in Australia a scazut la 2-2.5 sec si acolo a ramas cu toate tokenurile lor.
Renault pleaca de pe locul 5 si le poate face viata foarte dura celor de la Mercedes. Vom vedea
Andy_ACS
23 Aug 2015, 10:00
Daca nu se intampla ceva cu adevarat neprevazut, surprinzator, inedit sau catastrofal nu vad cum cineva le-ar putea face viata grea...
7 merci in primii 10. grosjean si maldonado? pe bune? Mai e nitel.
Grosjean nu e in primii 10. Retrogradat 10 pozitii pentru gear box change. Hulkenberg are probleme cu engine power. Ce ti-e si cu Mercii astia perfecti
Pana acum e bine. Ricci e pe stanga, ca un carnat, suficient pt VSC. Pe 4 gros, pe 5 kvyat. Mai avem.
23 Aug 2015, 15:29:
Vettelul pana, grosjean pe 3.
centurion
23 Aug 2015, 21:38
Cand am vazut pana facuta de Vettel m-am gandit instant la versul celor de la Parazitii: "putem sa ne bagam cutitul in cauciucul tau Pirelli", inlocuind cutitul cu altceva.
23 Aug 2015, 22:38:QUOTE(Modus @ 23 Aug 2015, 10:34)
Renault pleaca de pe locul 5 si le poate face viata foarte dura celor de la Mercedes. Vom vedea
QUOTE(Modus @ 23 Aug 2015, 14:45)
Grosjean nu e in primii 10. Retrogradat 10 pozitii pentru gear box change. Hulkenberg are probleme cu engine power. Ce ti-e si cu Mercii astia perfecti
Cum e cu Renault si cu Mercedes?
Red Bull surclasează clar Williams și chiar și Ferrari. Următorul pas e sa depășească AMG. Și se apropie. Cel mai bun tur de pista la spa, cea mai mare viteză maximă în linie dreaptă. Toro rosso cu puțină sansa termina pe 5
centurion
23 Aug 2015, 22:08
QUOTE(Modus @ 23 Aug 2015, 23:02)
Red Bull surclasează clar Williams și chiar și Ferrari. Următorul pas e sa depășească AMG.
Clar, nu te uiti la F1 din 2015.
Ca info:
1 Mercedes 426
2 Ferrari 242
3 Williams 161
4 Red Bull Racing 108
Le surclaseaza, intr-adevar.
Pai începând din hungaroring renault bate williams. Iar dacă ricardo nu avea probelma electrica îl bătea pe vettel. Kyvat l-a bătut pe raiko care a fost cât pe ce sa fie surclasat de verstappen. Deci, de la hungaroring încoace, renault a redevenit competitiv
centurion
23 Aug 2015, 22:30
Stii tu sigur ca Ricciardo il depasea pe Vettel .... si de unde stii tu asta?
Una este ca RBR a mai crescut si alta este sa spui ca ii surclaseaza pe Ferrari si pe Williams.
Mercedes este intr-o alta liga. Ferrari a reusit sa bata Mercedes de 2 ori in acest sezon. Ei sunt 'best of the rest'. Iar apoi vin ceilalti. Cam asta este situatia.
kossak
23 Aug 2015, 22:46
E de laudat locul 3 al lui Grosjean avand in vedere situatia de la Lotus.
In ceea ce priveste Renault, mai au mult de lucrat pana sa ajunga din urma Mercedes. Eu unul nu m-as mira ca din 2016 RBR sa aiba alt motor.
Modus, ca de obicei pe langa. Pt tine: hungaroring e un circuit care niveleaza puterea motoarelor. Cam ca la monaco. Si la fel o sa vezi si in singapore. Asta, ca sa te bucuri si atunci daca face reno ceva. Momentan se afla in tratative cu force india sa-i cumpere.
Sa revenim:vettelul e ofticat rau pe pirelli. Astia zic ca broscarii au fortat pneul tinandu-l 27 ture in temperatura. Broscarii au sarit ca dimineata pirelli le-a spus ca pneul tine 40 ture.
b76bgaarh
24 Aug 2015, 16:24
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-...15-9910585.htmlsi poze, dierse.
ps. renault peste wiliams, ferrari mauahahahahahahahahahahahhahaha
'ai ca a mai crapat unul. De data asta in indycar. Justin Wilson, care a fost si prin f1. A luat varful masinii care zbura prin aer de la accidentul din fata lui direct in casca, duminica la cursa de la Pocono. L-au luat aia cu elicopterul dar degeaba.
RIP!
centurion
25 Aug 2015, 09:09
RIP
https://www.youtube.com/watch?v=P7EFP_wr2foUn accident stupid.
PS: 'A luat varful masinii care zbura prin aer ... ' - cine zbura? Varful sau masina?
b76bgaarh
25 Aug 2015, 10:26
plus zidu in care s-a dus masina.
RIP.
Zidul l-a luat cand era deja inconstient. A ramas cu piciorul pe frana.
centurion
25 Aug 2015, 10:50
Wilson nu era in masina galbena, care s-a izbit de zid.
El era in cea gri, care vine ceva mai tarziu; se vede cum o piesa loveste masina gri iar aceasta (masina) merge apoi in deriva.
C a t a l i n
25 Aug 2015, 10:52
Si, in deriva fiind, loveste un zid.
Mersi de ajutor.
@centurion: Sage Karan era in aia galbena, pe locul 1, cand a troznit-o.
In spate, cu gri si albastru-Andretii motorsport-era el.
centurion
25 Aug 2015, 11:06
Corect, vorbim despre aceeasi masina.
Eu intelesesem ca va referiti la masina galbena --> am inteles eu gresit.
Zidul ala deja nu mai conta, era deja terminat.
(Bine ca la Le Mans i-a obligat pe cei de de la LMP1 sa aiba cockpit inchis.)
Ma gandesc ca dupa Bianchi, Wilson si cei care vor mai urma-sa nu uitam de Senna cu suspensia in casca,Massa cu piesa in ochi pe la Hungaroring-FIA va propune chestia cu cockpitul inchis. Pilotii din F1 au spus ca nu i-ar deranja.
Singurii care cred ca isi vor da palme vor fi designerii.
gabize
25 Aug 2015, 11:23
Ar fi o adevărată provocare pentru echipele de proiectare, practic toată aerodinamica trebuie regândită.
b76bgaarh
25 Aug 2015, 11:24
aiurea, casca e cea care le da cea mai mare bataie de cap.
Fara aia sigur nu merge.
Parca si vad ca o sa inceapa toti ca asa ceva costa, ca pana la urma motorsportul e periculos.
Deocamdata in F1 e circ. Vettelul si cu Rosberg s-au ofticat pe Pirelli, ca amandoi au patit-o imediat dupa Eau Rouge si ca daca erau in sicana se faceau praf. Cam au dreptate.
Iar Pirelli sa se miste ca urmeaza Monza.
centurion
25 Aug 2015, 11:51
Dar Pirelli zice ca Ferrari a fortat limitele:
Referring to their 2013 suggestions, Pirelli stated: “The proposal put forward a maximum distance equivalent to 50 percent of the Grand Prix distance for the prime tyre and 30 percent for the option. These conditions, if applied at Spa, would have limited the maximum number of laps on the medium compound to 22.”
Fiecare isi apara interesul.
Eu imi aduc aminte in trecut ca Spa se facea doar cu o singura oprire. Adica se putea fara probleme. Alte vremuri, alte tipuri de pneuri.
Broscarii urla ca Pirelli le-a dat asigurarile necesare ca pneul tine mai mult.
Am scris intr-un post, zilele trecute.
Oricum, dubios ca ambii piloti au facut pana, pe spate. Nu cred ca pe aceeasi parte, totusi.
b76bgaarh
25 Aug 2015, 12:12
nu fura dreapta spate, ambele?
Parca asa stiam si eu, dar nu eram sigur.
O mai tineti minte pe aia cu Indy acum cativa ani? Cand le crapa tuturor pneul dreapta spate din cauza apasarii?
Parca Ralf a luat-o atunci rau de tot in practice, iar in cursa au fost cateva masini. Restul, boicot.
b76bgaarh
25 Aug 2015, 12:36
acolo fu michelin.
centurion
25 Aug 2015, 12:40
La Rosberg concluzia a fost ca pana a fost din cauza unui/unei 'external cut'.
Whitting spune ca se ia in considerare cockpitul inchis. Singura belea e ca se poate intampla ca pilotul sa nu poate sa iasa foarte repede din masina in caz de urgenta.
centurion
25 Aug 2015, 20:26
Sa se faca o statistica a accidentelor / incidentelor si apoi sa se puna in balanta. Asa se va vedea cum este mai bine: cockpit deschis sau inchis.
In LMP1, raliuri, DTM, WTCC etc. toate sunt acoperite.
Sincer, nu cred ca se va schimba ceva in F1. Din 1950 sunt asa si asa cred ca vor ramane.
Markos
25 Aug 2015, 20:40
QUOTE(centurion @ 25 Aug 2015, 21:26)
Sincer, nu cred ca se va schimba ceva in F1. Din 1950 sunt asa si asa cred ca vor ramane.
Ăsta nu-i un argument. Da' poate că așteaptă să dea unul colțul.
Apropo, Bianchi oare scăpa cu cockpit închis?
centurion
25 Aug 2015, 20:56
Poate parea a nu fi un argument, dar, uneori, pe principiul ca unele lucruri nu se schimba niciodata, poate deveni un argument solid.
Ma tem ca, referitor la Bianchi, nu vom afla raspunsul niciodata.
Bianchi, conform datelor accidentului, nu scapa nici cu cockpit inchis. Natura loviturii facea impactul cam la fel.
Apropos, telemetria a masurat 254 G in momentul impactului. Fara bancuri!
Markos
25 Aug 2015, 21:24
Atunci e un miracol că n-a murit pe loc
Pai si ce kkt a rezolvat stand 10 luni in coma? A chinuit familia si i-a lasat fara bani. Cam ca la Schumacher. Ca nici ala nu o sa mai fie om vreodata.
Markos
25 Aug 2015, 21:30
N-am zis că a rezolvat ceva. Ideea e că protecția a fost ok, dacă l-au scos respirând. Altul, la un șoc nu chiar atât de criminal, era în parc cu copilul acum.
gabize
25 Aug 2015, 21:32
Chiar, peste Schumi s-a lăsat praful.
centurion
25 Aug 2015, 21:38
QUOTE(Solon @ 25 Aug 2015, 22:26)
Pai si ce kkt a rezolvat stand 10 luni in coma?
10 luni de speranta pentru familia lui.
Pana si Bernie a zis ca nu se duce la el in vizita, ca prefera sa si-l aminteasca cum era.
@markos: Depinde atat de mult felul in care te pocnesti. Dale Earnhardt a murit lovind foarte usor parapetul. Si-a rupt gatul.In urma accidentului a aparut dispozitivul HANS.
Kubica a facut praf masina lovind parapetul de beton si a scapat doar cu o mana rupta.
@centurion: Cand ai fractura de trunchi cerebral, speranta e cam spre 0. Statistica nu l-a ajutat.
Markos
25 Aug 2015, 21:53
Kubica oricum are nouă vieți
Ce trânte a băgat prin WRC, și nimic.. nici măcar o unghie ruptă.
centurion
25 Aug 2015, 21:57
Bianchi: Nu ma refeream la 'paguba' pe care a suferit-o si la ce sanse mai avea in urma ei. Spuneam ca, el, in sine, 'a rezolvat' traind inca 10 luni, sa-si tina familia inca cu speranta vie, putand inca sa-l stranga de mana, sa-si ia ramas bun de la el etc. Daca aceste 10 luni ar fi fost mai multe cu un cockpit inchis, atunci sa se puna cockpit inchis pe masinile de F1.
Kubica: El a scapat 'doar' cu o mana rupta. Insa, adu-ti aminte, cativa cm mai in stanga lui si acel parapet il omora. Adu-ti aminte ca si pentru 'doar' acea mana rupta, se punea problema amputarii ei. Insa niste medici chirurgi de exceptie au facut sa fie in final 'doar' o mana rupta.
<span class='edit'>25 Aug 2015, 23:01:</span>
Daca un surub pus intr-un fel anume sporeste siguranta, atunci sa fie pus asa.
Daca un cockpit inchis sporeste siguranta in F1 si in Indy etc, atunci sa se puna. Orice poate aduce un plus de siguranta, sa se faca.
Pentru ca si-a donat organele, Wilson a salvat 6 vieti. Smecher omul!Bravo lui!