Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diorama lui PROGNOSIS
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Prognosis
Am inscriptionat pupitrul de comanda. Si m-am jucat mult, mult, mult! Acum este o placere!

user posted image
Prognosis
O lucrare de reconditionare a locomotivei BR 218, pe noua locatie a sitului

http://trenulete.info/locomotiva-br-218-fl...i-lampi-finale/
Prognosis
Locomotiva electrica BR 140 Roco

Locomotiva sosita prin Obiwan, prezenta o iluminare neadecvata. Ca mai toate locomotivele din gama hobby. Inca de cand a venit am decis ca trebuie sa intervin si in ea. Au urmat multe incercari pentru ca sistemul la aceasta locomotiva este deosebit de ciudat si de complicat. Prisme lungi, compartimente de difuzarea luminii in plafon, etc., duc la pierderea intensitatii luminoase. Am decis reconfigurarea iluminarii pe baza de leduri. Am adaptata lungimea ghidurilor de lumina la necesitatile actuale.

Acestea treceau initial prin camari diferite dar una pe langa cealalta “furand” lumina prin inductie. Efectul era ca se propagau usor luminile rosii in directia de mers inainte si invers. Este practic o eroare de proiectare pe care am descoperit cum sa o elimin.

Am facut numeroase modificari ale ghidului de lumina si am conceput o placuta suplimentara pe care sunt amplasate leduri necesare farurilor.

user posted image

La final, dupa toate interventiile, farurile lumineaza ca la carte, la cea mai mica tensiune aplicata sinelor, inainte de a pleca din loc.
user posted image
Prognosis
Remorcherul auto Tatra


Am inceput prin montarea transmisiei si a sasiului. Puntile sunt individuale si fiecarea roata a propria miscare de suspensie, in ansablu rotile asezandu-se dupa forma reliefului.

Personal nu recomand acest kit celor care nu au rabdare si vor sa aiba ceva repede realizat si usor. La aceasta macheta se munceste mult insa rezultatul este pe masura...

user posted image

8 Sep 2009, 10:07:
Detectarea sensului de mers in BLA

Intradevar problema detectarii sensului de mers m-a preocupat si pe mine. Descoperind magnetii mici si foarte puternici, am repozitionat magnetul de sub locomotiva pe partea dreapta, undeva paralel cu latura exterioara a liniei. In paralel, la fiecare semafor, am pozitionat cate doua relee reed pe fiecare parte a liniei, imediat langa sina. In acest fel am la fiecare bloc cate un singur detector in functie de directia de mers. Releele sunt usor decalate unul fata de celalalt iar comenzile pe care le dau se fac printr-un releu care actioneaza in funtie de primul releu indus magnetic, care automat in blocheaza cateva secunde pe al doilea si astfel se determina sensul de mers. Am mai folosit o varianta. Sub locomotiva am amplasat la unele, nu doi magneti pe fiecare parte, ci numai unul. Pe sensul de mers. Daca circul cu locomotiva in alt sens, doar o intorc pe linie sau schimb pozitia magnetului foarte usor. Cum fac asta? Pai magnetul nu este lipit pe locomotiva. Am lipit pe fundul rezetvorului cate o mica fasie de tabla subtire pe fiecare parte, iar magnetul se ataseaja numai prin ...magnetizare. Fiereste ca asta e valabil pentru un circuit deja programabil, asa cum este diorama de la Slobozia. Daca te joci cu telecomanda, inainte si inapoi cum vrei tu, atunci varianta cu doua detectoare ca mai sus e cea mai buna...

user posted image
Prognosis
Saloon home made din placaj și bețe de chibrit

Lucrare din gama “Chibri(t)”, după un proiect personal. Saloon-ul este facut din bet de chibrit si placaj de 3 mm. Culoarea este aplicata la pensula. Tempera cu aracet.

user posted image
Prognosis
Azi am inceput implementarea mecanismului pe diorama. Inainte de montare, ultimul film cu brobele mecanismului:
http://trenulete.info/actionare-macaz-home-made-2/

Si montajul dar si schema electronica modificata sunt aici:
http://trenulete.info/actionare-macaz-cu-s...prima-varianta/
Prognosis
Locomotiva cu aburi BR 55 G7 Piko - montare lumina cazan

Dupa ce am am schimbat vechile lumini pe becuri, inlocuindu-le cu LED-uri atat in tender cat si in locomotiva, am descoperit ca in cabina fochistului, cazanul are cateva fante in zona superioara si am decis ca pot exploata acest fapt.
In acest sens am reusit plantarea unui bec in cazan care sa dea impresia ca arde focul.

user posted image
Prognosis
Scheme de vopsire locomotive – 060 DA

Am primit cateva mailuri in care eram intrebat daca pot furniza schemele de vopsire la 060 DA. Iata ca ma conformez si voi incepe de azi sa postez toate schemele de vopsire la toate locomotivele romanesti pe care le detin in MSTS. Incep cu 060 DA, cea mai prezenta locomotiva pe liniile tarii noastre.
user posted image
aphophis
la multi ani domnule prognosis, al de sus sa va tina obiceiul si sa va dea sanatate si de ce nu, banii necesari continuarii muncii d-voastre..
Prognosis
Multumesc din suflet Aphophis

Scheme de vopsire locomotive – LE 40

Continui sa postez schemele de vopsire pentru locomotivele romanesti care ne incanta pe toti deopotriva. In acest capitol puteti vedea diverse modele de piturare ale batranei si omiprezentei LE 40 de la 40-503 la frumoasa 45-0511. Vor urma si alte scheme de vopsire in functie de modele gasite pe situl de referinta Train-Sim.ro

user posted image

Sper sa fie de folos celor ce vor sa obtina modele romanesti cat mai realiste. Multumiri creatorilor 3D din MSTS-ul romanesc.

20 Sep 2009, 09:57:
Scheme de vopsire locomotive – LE 40-1

Cu acelasi drag de trenuri, cu acelasi respect pentru creatorii de modele 3D din clanul MSTS-istilor, continui seria de prezentare a modelelor de vopsire ale locomotivelor electri romanesti.

Vor urma si alte scheme de vopsire in functie de modele gasite pe situl de referinta Train-Sim.ro Aceste modele sunt operele creatorilor romani, pasionati de MSTS si reprezinta luni de zile de munca, de la indentificarea si masurarea tuturor reperelor si pana la ansablarea lor in 3D.

user posted image
Prognosis
Activitate pentru testare Siemens CTV

Noua locomotiva Siemens CTV, a intrat in probe pe ruta Romania 1. Aceasta prima cursa se desfasoara pe traseul Sighisoara Marfa, Brasov, Bucuresti-Triaj. Garnitura este compusa din 10 vagoane Habis goale cu care trebuie sa treci muntii in conditiile respectarii stricte a orarului. In conditii de trafic de la miezul zilei, monstrul trebuie tinut bine in frau pe pantele vertiginoase. La primul test cu 14 vagoane goale, in conditii de restrictionare, noul Siemens nu a putut urca fara impingator asa ca cei din conducerea companiei au decis efectuarea unui alt test cu mai putine vagoane.
user posted image
dominy
buna ziua,

vreau sa va felicit pentru munca depusa si sper sa ne incantati in continuare cu lurarile dumneavostra

succes
andrei h
Ce tare!
Prognosis
Continui seria de activitati pe aceasta ruta, activitati bazate pe testarea locomotivei Siemens CTV. In aceasta noua activitate, trebuie condus un tren cu 12 vagoane Zeis Azo, din triajul Bucuresti, pana la gara de marfa din Tg. Mureș. Un tren destul de greu si care nu este usor de tinut in frau pe pantele de la Predeal, Busteni. Mai facem astazi teste si probabil ca maine cel tarziu, activitatea va fi disponibila pe site.
user posted image
Pe drum ne intalnim cu trenurile pe care le-ati cunoscut deja in prima activitate din aceasta ruta, inclusiv cu prima Siemens care fuge spre Bucuresti cu vagoanele Habis dupa ea si cu care ne salutam politicos.
user posted image
Prognosis
E gata si activitatea aceasta. Poate fi descarcata de aici:

ACTIVITATE nr. 2 Testare Siemens CTV cu vagoane cisterna

25 Sep 2009, 12:29:
Salutare dragi prieteni

Crizele din ultima vreme imi amintesc mereu ca starea sanatatii mele se agraveaza pe zi ce trece. Ma pregatesc fara indoiala de ultuimile posturi atat pe acest site cat si pe celelalte 15-20 unde sunt membru. In curand ma vor duce in spital pentru ca abia ma mai tin pe picioare, dar, aseara am luat la mana toate filmele din caltor, tot ce tine de diorama. Am urcat pe canalele de firlme si am pus pe situl trenulete.info intr-un efort de 5 ore care m-a epuizat. Voiam doar sa nu se piarda si iubitorii muncii mele sa beneficieze de aceste filme. Am gasit unele chiar din perioada in care diorama era foar in mintea mea. In fapt, nu exista decat o placa le lemn pe care cateva locomotive rulau pe sine puse de proba. Am revazut cu drag locomotive de care a trebuit sa ma despart pentru a finanta diorama, pentru a realiza acest vis copilaresc al meu. Ultimii 2 ani lucrul la diorama a fost refugiul meu in fata bolii si pupta mea cu ea. Nu am vrut sa ma predau asa usor. Din pacate, ticaloasa m-a invins. Mi-au ramas amintirile si printre lacrimi mi-am amintit cum imi tremurau mainile cand luam de pe sine cate o locomotiva, de teama sa nu o strivesc sau sa o scap. In fine, nu va mai stresez. Vreau doar sa-mi iau ramas bun in cazul fericit in care nu ma mai intorc din spital, asta pentru ca chinul durerilor nu ma face sa vreau sa revin. Daca lucrarile mele v-au incantat, daca filmuletele v-au convins sa iubiti trenuletele, daca diorama va face sa visati, inseamna ca mi-am atins scopul. Imi pare rau doar ca nu am reusit sa fac un mic club muzeu la Slobozia unde sa vina copii si sa se bucure de diorama. Sper ca familia mea sa ia decizia cea mai buna in ceea ce priveste soarta dioramei dupa ce au nu voi mai fi.
Deci, ramas bun priteni, multumesc celor ce m-au sustinut, multumesc celor ce m-au ajutat.
Va invit pentru ultima oara sa vizitati situl meu si sa vedeti filmele din vreamea de inceput a dioramei.
http://trenulete.info/primul-film-facut-pe...toarei-diorame/
http://trenulete.info/category/filme/epoca-dioramei/
http://trenulete.info/category/filme/chanal-mogulus/
aphophis
sad.gif sa speram ca vei reveni si ne vei incanta cu lucrarile tale in continuare
Prognosis
I am back on line!

Tramvaiele din Hon Kong

Prietenul Anton Cătălin, din China, a făcut de curând o vizită în Hon Kong. Mi-a trimis o serie de poze făcute de el, știind pasiunea mea pentru transporturi. Vă învit să vedeți câteva imagini cu tramvaie și autobuze etajate. La final, veți vedea câteva trenulețe HO, ce se vând în aeroportul din Hon Kong, produse realizate la comanda specială a arhitectului care a construit linia ferată de mare viteză, ce leagă aeroportul de oraș, machete care reprezintă exact trenul de mare viteza prezentat în materialul Trenuri din China

user posted image
cosmin_2300
Uitilizand site-ul asta , mi-a dat ca 128 HK$* = 11,26 EURO .... pai asta e pomana !!!! mellow.gif

HK$ = Hong Kong Dollars

Sunt curios cat e transportul ... dar presupun ca daca sunt multi care vor , transportul e convenabil !
Prognosis
Activitati pentru ruta Romania 1

Continui sirul de activitati create de mine cu un nou set pentru ruta Romania 1 cu doua activitati.Cea pe care o propun azi, se impleteste cu cele doua pentru testarea locomotivelor Siemens CTV. Trenul pleaca din Sibiu la miezul zilei. Db182La Brasov trebuie sa faci manevre de decuplare si de trecere in capatul opus al trenului pentru a schimba sensul de mers. Traficul este intens dar trenul tau are prioritate. Incearca sa ajungi la timp in fiecare statie. Vei intalni numeroase trenuri printre care si un Taurus aflat in testare pe ruta Bucuresti-Brasov. Locomotiva Taurus poate fi luata de pe situl The-train.de
user posted image
Prognosis
Cu Taurus prin Romania – activitate ruta România 1

Acceleratul Bucuresti-Brasov-Sighisoara

Daca nu mai pot lucra la diorama din motive de sanatate si financiare, continui sa imi manifest spiritul creator lucrand noi adctivitati pentru rutele MSTS realizare de colegii romani. Va prezint un Taurus in testare pe ruta Romania 1. Noua locomotiva Taurus trebuie tinuta bine in frau pe pantele montane. Trafic destul de aglomerat intr-o zi de duminica insorita. Db182Pe drum intalnesti si un tren bulgaresc tractat de un LDE 060 BDZ. Vei conduce cu placere o locomotiva frumoasa, puternica, cu o cabina prietenoasa, cu un bord excelent realizat de colegii germani de pe situl The-train.de.

In aceasta activitate am compilat concisturi de pe toate siturile romanesti de MSTS, precum si de pe situl german mentionat mai sus. Vagoane frumoase realizate de creatori romani si bulgari, tractate de o locomotiva realizata de pasionatii de MSTS din Germania, intr-o incercare timida de a realiza o uniune intre fanii MSTS. La urma urmei, dincolo de rivalitati frivole, conteaza numai frumusetea simulatorului si placerea conducerii uni tren din fata monitorului. La mine aceasta placere se dubleaza prin utilizarea pupitrului de comanda pe care l-am perfectionat adaugand toate butoanele necesare manevrarii complete a unei locomotive in paralel cu tastaura, care este permanent cuplata pe port USB in timp de pupitrul este conectat pe PS2.

Daca respecti orarul vei avea parte de numeroase surprize. Intersectari cu trenuri interesante…

user posted image
Prognosis
Activități tramvaie pe ruta Stadtbahn U79


Pentru iubitorii de tramvaie nu exista inca definitivata o ruta romaneasca, desi se lucreaza la una ce promite sa fie ceva exceptional (dupa ce am vazut varianta demo). Folosind ruta germana "Stadtbahn U79" luata de pe situl http://www.thetrain.de am inceput sa creez activitati folosind tramvaie cat mai apropiate ca imagine de cele din România. Actvitatile pe care le lucrez acum, vor impleti placerea de a conduce un tramvai cu bucuria descoperiri frumusetilor unui oras german.

user posted image

6 Oct 2009, 11:37:
Intradevar, multe greutati la instalare si asta pentru ca simulatorul este foarte vechi iar Microsoft nu a facut un update substantial dupa lansarea lui acum cativa zeci de ani. Intre timp au aparut diverse componente soft pentru imbunatatirea jocului realizate de diverse grupuri de persoane. In urma acestor adaugiri jocul a capatat noi valente si utilitati. Pe baza acestora, diversi creatori din Romania au lucrat fiecare cum a putut si dupa imaginatia si talentul lor, utilizand sau nu noile softuri. In aceste conditii, cum nimeni nu s-a grabit sa adune si sa gestioneze totul la un loc, jocul a devenit mult mai greu de instalat. Daca se respecta insa procedura de instalare initiala, toate addonurile de rulant romanesc si functioneaza perfect. Din pacate, un tutorial amplu de instalare nu gasesti. Cu toate acestea, sunt situri romanesti dedicate, unde puteti gasi numeroase tutoriale, unele chiar bine realizate. Va recomand :
http://www.train-sim.ro/
http://www.trenulezze.ro/
http://www.train-fans.ro/
http://www.blackrail.ro/

Un mic indrumator de inceput http://www.train-sim.ro/index.php?option=c...id=11&Itemid=25

In ceea ce priveste rute si material ruland germane si austriece, cel mai complex site este http://www.thetrain.de/de/downloadarea/ insa este foarte util vorbitorilor de limba germana. Profanii trebuie sa mearga pe intuitie!

7 Oct 2009, 11:23:
Activitate noua “Testare vagonul Evag pe ruta de nord” download

Pleci intr-o cursa cu un Evag adus pentru teste in depou. Trebuie sa vezi cum se comporta si daca este manevrabil in conditii de suprafata si de subteran. Pentru dificultate, tramvaiul se integreaza in spatele unui vagon care isi face cursa obisnuita. Atentie!

Tramvaiele sunt supuse regularizarii atât cu semafoare specifice liniei ferate de tramvaie dar si celor de circulatie rutiere, asa ca mare atentie!Raportul tau despre calitatile acestui vagon vor cantari mult in hotararea companiei de a cumpara un lot pentru traseul de nord.

user posted image
Prognosis
Misiune pe zapada

Pe un frig infernal, pe o ninsoare abundenta, trebuie sa aduci o remorca de nisip si una cu un mini-excavator la depou. Vei conduce un tramvai de manevra, un atelier mobil de interventii, neincalzit si care se taraie cu maxim 40 km/h. Ai vrea sa-ti dai demisia dar pe criza asta mai bine pleci la munca…

user posted image
Prognosis
Dispozitivul inventat de mine, pentru actionarea macazelor pe baza unui mini-servo. Pentru implementarea acestuia pe diorama, am reconceput placa de baza a Blocului de Lumini Automat, care controleaza traficul pe ruta exterioara a dioramei de la Slobozia. Am refacut integral aceasta placa, astfel incat sa cuprinsa sistemul de control automat al liniilor si semafoarelor in paralel cu actinarea macazelor. Sistemul cuprinde automatizarea 3C si mecanismul de actionare a macazului. Fizic, sistemul realizeaza in analog, pornirea trenurilor din zona de linii duble din fata, concomitent cu comandarea macazelor in functie de prioritatea unui tren. Adica un tren care ajunge pe una din linii, opreste la semafor si comanda pornirea celui ce asteapa, sau daca este tren cu prioritate, isi comanda propriul semafor pe verde si trece fara oprire. Totul functioneaza cu relee simple temporizate cu condensatoare.

Filmul cu functionarea montajului
user posted image
Prognosis
Repaint vagonul tramvai G15

Sunt in tratative pentru repaint cu autorii. Iata cam cum stau cu lucrarile:

Pentru N8C inca nu am primit raspuns de la autor, dar deja am facut pentru mine 5 tramvaie personalizate dupa RATConstanta unde am lucrat 5 ani pana in 1988. Ideea este de face un numar de vagoane personalizate, inmatriculate individual, pentru ca traficul ce il voi crea pe ruta de tramvaie sa fie cat mai autentic. In acest scop vreau sa reproduc vagonul romanesc V3A, de care ma leaga nostalgic multe amintiri. Am reparat, am condus, am testat primele 24 de vagoane din Constanta. Pe vremea aceea nu era depou si lucram la cap de linie sat vacanta unde am si participat la montarea primelor 24 de vagoane.

In acest moment am realizat deja un prototip repaint dupa modelul G15, pentru care astept aprobarea autorului. Am modelat interiorul si exteriorul in culorile in care erau facute primele tramvaie aduse in Constanta. Visul meu este sa fac o ruta de tramvai dupa traseele din Constanta anilor 1985, cand era atat de frumos acolo. Initial vor fi 4 trasee, pe care voi face trafic cat mai real cu vagoane personalizate.

user posted image
Prognosis
Ruta Constanța

Plin de speranță am demarat un proiect pornit dintr-un alt vis al meu. Cum nu am relații la ProTV ca să îmi împlinească cineva visurile, am hotărât că este cazul, ca și la “Orașul din sufragerie”, să mă pun pe treabă și să creez singur o rută de tramvaie care să reproducă linii reale din orașul meu natal. Am început cu linia 100 Gară-Sat Vacanță, rută distrusă de primarul Mazăre în prezent. Cum am făcut parte din prima echipă care a montat primul vagon V3A la Constanța in 1985, am decis ca măcar în ruta mea, să redau viață acelor ani și să repun in circulație tramvaiul de pe linia 100 în mediul virtual.

Sper ca impreuna cu Marius sa facem si primul tramvai romanesc V3A cu care sa animam cele doua proiecte de rute romanesti de tramvaie.

user posted image
Prognosis
Ruta Constanta – constructii trasee

Ceea ce am dorit sa fie un inceput timid in realizarea unei rute de tramvai, s-a transformat in doua saptamani in cel mai amplu proiect al vietii mele. Am alaturat in ace4st proiect, visurile mele despre un transport urban decent in orasul natal, transport bazat pe tramvaie, care sunt cele mai fiabile in mediul urban si care sunt totodata iubirea mea secreta in materie de transport in comun. Desi Radu Mazare a distrus transportul pe linie ferata in orasul Constanta, eu am inceput refacerea acestui tip de transport urban in mediul virtual, imbinand traseele consacrate si distruse de Mazare, cu alte linii pe care eu le-am considerat necesare pentru traficul polulatie si cu linii de tramvai care inlocuiesc in imaginatia mea, traseele de troleibuze (de asemenea distruse de Radu Mazare din considerente numai de el stiute). Acest proiect va cuprinde cateva linii de tramvai corespunzatoare liniilor de tramvai 100 Gara – Sat Vacanta, 101 Gara – Depou, 102 Faleza Nord – Depou, 103 Gara – Poarta 6, apoi cateva trasee ale troleibuzelor, respectiv linia 41 Gara – Pescarie, linia 43 Gara – Ciresica, linia 42 Tomis Nord – Poarta 1, linia 44 Gara – Centru – Mamaia, linia 49 Poarta 1 – Filimon Sarbu – Palas. Voia dauga si cateva linii imaginare, respectiv linia 105 Sat Vacanta – Medea – Depou, linia 106 Gara – Cartierul de sud si ce o sa-mi mai vina pe chelie. In final, vreau sa realizez cel mai amplu traseu combinat cu rute de tramvai, in care sa se regaseasca toata pasiunea mea pentru tramvaie si in care fiecare jucator sa isi poata alege trasee pe care sa simuleze activitate placuta in condusul uni tramvai. Fireste ca va urma si personalizarea unor tramvaie din seria G8 G15, pentru care am primit acordul scris al autorului german.

user posted image

Pentru ca sunt foarte prins de mirajul lucrului la acest proiect, nu cred ca voi mai avea timp sa postez pe multele forumuri unde sunt membru activ, dar voi face tot posibilul ca in fiecarea seara, la sfarsitul zilei de munca, sa pun macar pe blogul meu http://trenulete.info/category/msts/ stiri despre progresul acest ultim proiect al meu.
Prognosis
Daca nu ai bani sa faci o diorama, daca vrei sa construiesti totusi iar apoi sa te joci cu trenuletele, o poti face in mod virtual... Oricine are acasa un calculator poate instala un simulator si apoi descarca rute pe care sa se plimbe cu trenurile. Mai multe detalii si linkuri download http://trenulete.info

Ruta Constanta in data de 24 oct 2009


Am continuat lucrul la diorama mea virtula, ruta de tramvaie Constanta. Astazi am mai facut o linie pe traseul de troleibuze 48 Palas – Poarta 1 port. Am inceput sa pun si statii. Am montat astfel statiile pe linia 42 complet si am configurat o mica activitate ca sa testez timpii reali din traseu si sa-i compar cu cei reali (am listele cu foile de parcurs din anul 2000). Voi continua sa plasez traseele si pana la definitivarea liniilor ma voi decumenta. Am intels inca o data cat de important este sa citesti tot ce se poate, tutoriale despre constructia de rute.

De asemeni voi incepe pregatirea unor obiective de marca pentru orasul Constanta, pentru care am nevoie de ajutorul vostru. Trebuiesc poze din toate laturile la unele repere din Cosntanta cum ar fi: Gara, Statuia Victoriei, Cazinoul, Blocul turn de la Miga (de unde intoarce la stanga 43), blocul Capitol, Spitalul, Casa de cultura, blocul Trocadero, complexul Dacia, hotel Parc (la intrarea in Mamaia…

Iata cam ce trasee sunt gata astazi:user posted image

Am reusit sa pun la punct si intersectia multi sens.Voi face mai multe poze ale pieselor folosite. Mi-a luat ceva timp sa o creez si cred ca unii pasionati care nu au rabdarea mea, se vor bucura sa afle caum e conceputa aceasta intersectie multisens. In fapt, lucrul la aceasta ruta de tramvaie m-a susrpins prin descoperirea faptului ca este mult mai difil sa faci o ruta de tramvaie oraseneasca decat una de trenuri. Liniile la tramvaie sunt mult mai complexe si mai solicitatnte ca multitudine de optiuni, ca manevrabilitate, combinatii si succesiune de semafoare si intersectii. user posted image
Prognosis
Ruta Constanta avanseaza

Am refacut baza de date cuprinzand o serie de obiecte necesare. Am inceput urbanizarea de la linia 48, cea mai extinsa in exterior. Pentru prima faza am montat pavazul stradal pana la ICIL si am montat toate statiile si peroanele. Pentru verificare am facut si o mica activitate tur-retur, asa de forma. Meritam o distractie dupa atata munca.

user posted image
Prognosis
Iata ca in sfarsit am reusit sa implementez pe circuitul exterior al Dioramei de la Slobozia, o pereche de mecanisme create de mine. Am terminat la fix montarea lor aseara, pentru ca azi dimineata au fost cei de la Realitatea TV si au filmat diorama. Cred ca diseara la ora 23.00 sau maine, vor difuza materialul.

user posted image
elro
Nu stiam ca esti din Constanta.Intamplator,stau pe una din rutele mentionate mai sus biggrin.gif
cosmin_2300
Arin , ai aparut la tv ?!
Sau cand apari ?
Prognosis
In seara asta la Realitatea TV la jurnalul de la ora 23.00
Iulikk
Am dat pe realitatea biggrin.gif .

Vad ca e prigoana.... huh.gif
Prognosis
Prezentarea dioramei de la Slobozia la tvialomita

Aseara au schimbat programul din cauza alegerilor...
driverx
@Prognosis

De ce nu bagi niste condensatoare in vagoane? Sa poti elimina variatiile de tensiune care apar din cauza contactului rotilor cu sina. Astfel n-ar mai fi discoteca in fiecare vagon.

Oricum, ocupa MUUUULT loc diorama. Intelegatoare nevasta mai ai smile.gif
Prognosis
Ruta de tramvaie MSTS Constanta in 11.12.2009

Am continuat lucrarile la Ruta aceasta. Nu am avansat prea mult pentru ca am petrecut timp indelungat citind tutoriale din care sa invat anumite lucruri despre constructia unei rute. Am constata cu acest prilej ca pentru realizarea unei rute de tren sunt multe tutoriale, dar pentru problemele cu care se confrunta un iubitor de tramvaie…ioc.

user posted image

Am mare nevoie de poze obiective din Constanta:
Gara, Fantasio, Statuia Victoriei, Cazino, Teatrul Dramatic, Policlinica CFR, Spital, Catedrala, Fantana de la Gara etc.
Prognosis
Avansez cu lucrarile la ruta pe linia 48 in zona garii. Am inplementat cladiri si am plantat ceva vegetatie… Am definitivat parcarea auto din piata garii si am pus trenuri pe linii in gara si in triaj

http://trenulete.info/ruta-de-tramvaie-mst...-in-16-11-2009/
Prognosis
Ruta MSTS – Constanta in 19.11.2009


Am amplasat cartiere de blocuri si cladiri le linia lui 48 incepand de la policlinica CFR si pana la Podul Filimos Sarbu (butelii). Am plantat vegetatie de-a lungul soselei Filimos Sarbu, am pus primele semafoare auto la doua intersectii.

user posted image
Prognosis
Ruta MSTS Constanta Trams 21-11-2009

Cateva instantanee cu linia 48 Barat, aproape terminata. Mai sunt cateva maruntisuri si e gata prima linie din ruta Constanta… Urmatoarea etapa este aceea de a amplasa semafoare auto si stalpii de iluminat. Apoi vine randul stalpilor de catenara, a bancilor, a rondelor de flori si a altor detalii care fac o ruta placuta...

user posted image
Prognosis



Linia de tramvaie 48 B -ruta Constanta a fost defintivata ca arhitectura urbana. Aceasta prima linie de pe ruta creata de mine, mi-a fost practic poligonul de incercare in materie de conceptie si creare a unei rute de tramvai, care se dovedeste mult mai complexa si mai subtila decat una de tren. Problemele ivite sunt in general axate pe lipsa unor sortimente de linii specifice tramvaiului. Amplasarea drumurilor in combinatie cu retele de Road Section active (in paralel cu pistele asfaltate) si cu trotuare, se dovedeste o mare incercare, tot in conditiile in care baza de sectiuni a simulatorului nu cuprinde elemente similare in sectiunile Road si Train, pentru a le combina ideal in paralel.

user posted image
Prognosis
Ruta Constanta – trasee noi, circulatie rutiera controlata si un vagon nou de tramvai

Ruta de tramvaie MSTS Constanta s-a imbogatit cu linii noi, respectiv linia 1, linia, 5 Oerie – Poarta 2 si linia 51. De asemeni, am continuat dezvoltarea liniei 48 si 48 barat, la care sau adaugat traffic rutier, semafoare de circulatie functionale si treceri la nivel cu calea ferata de tramvai semaforizate, unde vehiculele cedeaza trecerea tramvaiului.Am descoperit si cum trebuie procedat pentru schimbarea datelor astfel incat vehiculele sa opreasca la distanta aferenta intersectiilor late, cu 4 benzi de circulatie, cat si pentru reglarea distantei la care vehiculele opresc pentru cedarea prioritatii tramvaiului in zonele cu linii curbe sau inclinate.

http://trenulete.info/ruta-constanta-trase...ulatie-rutiera/

user posted image
Prognosis
Ruta de tramvaie "Constanta tram” versiune DEMO

Desi am inceput aceasta ruta cu numai 2 luni in urma, fara nici cea mai vaga cunostinta de a face asa ceva, citind tutoriale, ajutat de Marius la inceput si de Mihai mai tarziu, am reusit in final sa termin prima linie de la un capat la altul. Este vorba de Linia 48 barat, de la Palas la Gara si retur. Cu toate acestea, azi pun la dispozitia iubitorilor o varianta demo, arhivata exact dupa cum e ruta in MSTS pentru cei ce vor sa descopere placerea conducerii uni tramvai aproape de cel romanesc sa aiba cateva minute de rasfat vatmanistic pe o ruta de conceptie romaneasca.

user posted image Distractie placuta!
Astept sugestiile voastre fie aici, fie direct pe blogul www.trenulete.info
Prognosis
Lina 43 ruta de tramvaie Constanta

Intrucat am definitivat linia 48 barat Palas – Gara, saptamana aceasta am demarat activitatea la “mobilarea” traseului liniei 43 Gara-Tomis Nord. Pana in prezent am configurat traseul incepand de la gara si pana in centru orasului. Bulevardul Republicii, cam asa cum era el prin 1985. Am ajuns pana la Farmacia Miga si sper ca pana la sfarsitul saptamanii sa ajung la Capitol.
http://trenulete.info/lina-43-ruta-de-tramvaie-constanta/

user posted image
Wany
frumos ... coolspeak.gif tot respectul din partea mea ..chiar ma impresioant povestea ta RO_flag.gif
Prognosis
Locomotiva Diesel DE ER 20-2007 Siemens de la Roco
Dupa 13 luni in sfarsit ceva nou in depul PanArin

Mos Craciun a venit la Slobozia in anul acesta de criza, trimis tocmai de la Constanta de fiul meu Alexandru, care a descoperit in orasul Constanta un magazin ce s-a deschis in data de 2 decembrie. Alex mi-a dat linkul paginii web si eu am ales pentru Mosul locomotiva diesel ER20-2007, produs Roco. Jucaria a fost achizitionata la pretul de 3,5 mil lei vechi, fapt interesant pentru un produs Roco, mai ales ca intrand pe situl Roco am gasit produsul la pretul de 129 EURO.

O descriere mai ampla:
http://trenulete.info/locomotiva-diesel-de...ens-de-la-roco/

user posted image

La multi ani si sarbatori fericite va ureaza Prognosis!

19 Dec 2009, 18:19:
Mi-a telefonat un amic pe la ora 2 jumate si mia zis ca sunt la realitatea. Pana am dat am mai prins un minut din reportaj dar l-am gasit pe realitatea.net

http://webtv.realitatea.net/jurnale/realit..._video_player_a la min 48
Ov
am vazut si eu reportajul de la realitatea, bravo !
Prognosis
Cum au sosit LED-urile de la zeXstar am desfacut frumoasa locomotiva si am trecut la modificarea instalatiei de iluminat. Prima oara am eliminat benzile cu beculete de la cele doua posturi. Am lipit pe placa de baza doua rezistoare de 1200 ohmi, pe fiecare latura a placii, direct in punctele in care intra curent de la colectoarele de pe roti. Nu am modificat nimic pe placa tocmai pentru a lasa masina aproape de original, daca vreodata voi putea sa o trec pe digital, imi va fi mai usor sa inlocuiesc becurile cu leduri SMD pe sloturile originale.

user posted image

http://trenulete.info/locomotiva-diesel-de...emens-iluminat/

Un an nou fericit tuturor!
ydaniel
respekt.gif tare frumos wub.gif
de mic mi-au placut trenurile,dar am ales sa ma fac ing auto si acuma lucrez in sport.
dintotdeauna mi-am dorti sa am acasa o linie ferata,dar nu am nici acuma sleep.gif
Mult succes in continuare si sanatate!
Prognosis
Diorama de la Slobozia în data de 29 decembrie 2009

Anul 2009 nu a fost prea darnic cu diorama de la Slobozia. Un an greu, în care am lucrat mai puțin la dioramă din lipsă de fonduri dar în care am demarat proiectul dioramei virtuale Constanța.
În orașul din sufragerie au sosit la final de an, prin Moș Crăciun Alexandru (fiul meu) și Moș Crăciun Bogdan, o locomotivă minunată Siemens Diesel și două vagoane de petrol.

Am facut un filmuleț cu rularea acestor daruri pe care va invit să-l vizionați și închei urându-va un an mai bun pe toate planurile și La mulți ani!

http://trenulete.info/diorama-de-la-cenzurat...decembrie-2009/
Prognosis
Automotorul VT135 – iluminare pe LED-uri

Automotorul VT 135 este prima lucrare definitivată în noul an 2010. Folosind LED-uri bicolor, bipolar galben-roșu de la zeXstar am creat câte un grup pentru fiecare post de conducere. Din forex de 2,2mm grosime am făcut bordul în care am dat găurile pentru LED-uri. Ulterior am șlefuit bordul pentru a da forma semi-ovală după profilul vagonului. LED-urile sunt înseriate cu un rezistor de 560 ohmi plasat chiar sub bord. Picioarele LED-urilor sunt ușor îndoite pentru a prelua curentul după cele doua fâșii de tablă de alamă obținute dintr-o conservă de bulion. Acestea traversează pe lungime vagonul și preiau curent direct de pe sloturile electromotorului Tiilig recuperat din vestita 060 DA care a primit în schimb ceva mai adecvat.

http://trenulete.info/automotorul-vt135-il...are-pe-led-uri/

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.