Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: unde gasesc o rola intinzatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
myx
Ce pompa de apa recomandati ?
Vreau ceva bun, dar parca nu as da 300 RON pe una originala.
M-am gandit la Hepu, dar din ce am vazut, nu se potriveste la Solenza si merge numai pe Logan. (http://www.daciaclub.ro/-VAND-Pompa-de-Apa-Logan-HEPU-germany-t210789.html)
Dolz mi se par cam ieftine, si nu as vrea sa raman cu masina pe undeva.

Astept sfaturi, pentru ca urmeaza sa plec in concediu, si am lasat schimbul distributiei pe ultimii 50m.
ps. masina are 103.000 km si prima distributie am schimbat-o la 45.000
george_scala_2004
http://www.daciaclub.ro/Pompa-apa-t156259.html

Ruville, Facet, QH, Airtex, SKF, Febi, Klaxcar, Pierburg, GRAFF, GGT

totaldeacord
salut. vreau sa schimb rulmentul de la rola intinzatoare...
am desfacut siguranta mica iar acum am ajuns la a doua...la care habar nu am cum se desface...o idee mi-ar fi de folos...merci

am citit aici ca ar fi rulment de alternator de dacia 1310...asa este...acel rulment este 6203...dar din pacate eu am doar servo si rulmentul meu este 6202
george_scala_2004
salut,

cum arata sigurantele ?
micutu82
Pana la urma la ce rotatii trebuie sa fie acel rulment? 19000 sau 12000? biggrin.gif 2RSH are 12000 iar 2Z are 19000. Mentionez ca am o solenza cu clima. Tinand cont de ce s-a spus aici..ar trebui de 12000, nu? din cate am citit 12000 este cel original dar as putea pune si de 19000? Dar injectia se taie doar la 4000? nu peste 6000? si atunci ar trebui de 19000
Uitandu-ma la SKF pt 6202 (fara aer conditionat) rulmentii au turatii la 13000 si la 28000...fiind diferenta asta as presupune ca cel 6203 ar trebui sa fie la 12000 de turatii
Si mai am o intrebare..turatia o da motorul..deci practic daca rulmentul masinii este la 12000 rotatii eu pot sa-i pun si la 100.000 rotatii ca nu se intampla nimic rau..doar ca nu o sa fie niciodata folosit la capacitate maxima. Dupa gandirea asta..pot alege de 19000? sau spun tampenii? biggrin.gif
cristi_pan
Salutare,
Stiti un magazin de unde pot sa imi comand direct de pe net o rola intinzatoare la curea accesori la o solenza 1.4 fara AC
ostilu84
Buna seara!
Am auzit de ceva timp un huruit la rola întinzătoare, dar am zis ca mai merge o perioada. S-a dovedit ca nu mai merge, întrucât efectiv rulmentul s-a distrus, a sărit rola, ce a rămas din ea și odată cu aceasta și cureaua. Noroc ca nu mergeam prea repede, iar rola a căzut pe scutul motor.
Am înlocuit prima data rulmentul în aprilie 2009, deci m-a ținut cam 2 ani jumătate. Eu zic ca au meritat cei 7 lei ce i-am dat la acea data pe rulment. In ultima perioada, la pornirea la rece se auzea un huruit , care dispărea după 10-20 secunde.
PROBLEMA> Am înlocuit rulmentul din nou, dar nu știu, rola se montează cu siguranța ce tine rulmentul către motor, sau către exterior? Am solenza cu AC și servodirectie, rulmentul a fost 6203.
In alta ordine de idei, cureaua a rulat de-a lungul timpului doar pe o singura porțiune a rolei, astfel ca unde nu a rulat suprafața rolei este cu circa 0,5 mm mai ridicata. Cum as putea sa ii iau acest umăr uniform?
Mulțumesc!

Edit: Am citit într-un post anterior ca dacă rola are oglinda, nu este bine. Poate sa argumenteze cineva de ce? Sa nu uitam totuși ce suprafață are rola întinzătoare de la distribuție.....
Poky
Pai parca sunt 2 sigurante, una ce tine fixat rulmentul de ax si una ce tine partea de contact cu cureaua de rulment. Ambele sunt in partea exterioara a ansamblului, nici nu au unde altundeva sa intre.
Ai putea intreba un strungar de zona mai ridicata.
Si la mine e (spre) oglinda suprafata si nu am avut vreo problema pana acum. Ce ar putea aparea, patinarea curelei? Pentru asta exista rola smile.gif
george_scala_2004
in afara de rola mai exista si un intinzator cu care reglezi tensiunea in curea in asa fel incit aceasta atunci cind se slabeste sa mai poata fi ajustata...

sigurantele sint montate in exteriorul rolei, inspre roata. e singura pozitie. altfel nu se poate, nu iti da voie constructia rolei...

in privinta santului da, se poate strunji...cu conditia ca dupa montare sa se regleze tensiunea in curea...

@cristi_pan: probabil ca pina acum ai gasit rola...fie la dezmembrari fie pe net...
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3178656
marius80_eugen
Eu am schimbat acea rola intinzatoare pe la 70.000 km si se pare ca ar fi trebuit initial sa fie kit pt Solenza cu rola + cureaua , deci acea rola este la fel ca cea de la distributie si trebuie schimbata pe la 60.000 / 120.000 ...
Si la mine cea veche facea galagie mare , nu stiam de unde se auzea , pana cand mecanicul a desfacut cureaua de la accesorii si s-a facut liniste .
Si eu cred ca voi mai cauta si acea rola , ca in rest mi-am luat tot ce trebuie pt revizia de 120.000 km , din pacate una originala este destul de scumpa 150 - 180 ron .
La vechea rola a mea nu avea acea uzura de care vb. tu si chiar ma gandeam sa schimb si eu doar rulmentul , dar ma gandesc apoi ca acel rulment original e facut sa mearga la anumite turatii , iar cel care l-as pune eu nu se stie cat rezista , iar eu chiar merg mai turat cu ea.
totaldeacord
acum cateva zile a trebuit sa schimb rulmentul la rola aceasta. mecanicul mi-a aratat ce joc mare aveam, nu din cauza rulmentului ci din cauza rolei care a fost roasa de rument.
am luat o rola stricata de la dezmembrari careia i-am schimbat rulmentul si am facut treaba buna.
acum mi-am desfacut rola veche. intradevar este roasa in mod egal pe tot interiorul rolei.
am cautat cote asemanatoare cu rulmentul 6202 pe care l-am dat jos( am doar servo).
am gasit un rument 6202 NR cu dimensiunile d=15mm; D=40mm; B=11 mm. difera de cel 6202 simplu prin diametrul exterior care la fostul rument este 35mm
credeti ca pot sa pun acest rulment avand in vedere ca am rola uzata pe interior?

cei de la SKF pitesti mi-au supus de o siguranta si un sant care le-ar avea 6202NR. se contraziceau intre ei nu cred ca stiau mare lucru.
astept parerile voastre sau sfaturi
ionut16031987
Dragi colegi forumisti,

De curand rola intinzatoare a inceput sa scoata un zgomot de zornaiala datorat uzurii rulmentului. Dupa ce m-am documentat pe forum am cumparat un rulment 6203. ``Dotat`` cu cele necesare am purces spre inlocuirea rulmentului buclucas, dar spre stupoarea mea si a asistentului meu am descoperit ca rulmentul original pare sa fie turnat direct in rola, neexistand posibilitatea glisarii acestuia cu ajutorul presei.
Am atasat o poza comparativa a unei role intinzatoare identice cu cea aflata in culpa. Acum intrebarea pare sa fie, cum au reusit restul de colegi forumisti sa schimbe acel rulment?? Distanta masurata cu sublerul indica o diferenta de aproximativ 3 mm intre diametrul exterior al rulmentului cumparat spre inlocuirea celui vechi si diametrul interior al locasului rolei intinzatoare.

ohmy.gif Sunt complet debusolat...
Danut 88
Am impresia ca tu ai Logan, iar noi avem Solenza. Nu sunt aceleasi role.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.