M-am gandit de mult sa fac un topic cu aceasta masina pe acest site , o dacia 1310 TLX , din '92 cu motor de 1.4 cu 5 trepte, si o postez cu lista ce am facut la ea (lista cu lux de amanunte):
Articulatii:
pe fata am montat bara de torsiune de papuc diesel, am taiat o spira jumate din arcuri si am schimbat amortizoarele cu unele noi, am schimbat bucsile de la bascula cu unele de papuc diesel (sunt mai lungi) si bielete tipul nou si am gresat caseta de directie cu vaselina atit pe la burdufele bieletelor cat si pe la tachetul acela de sum caseta.
pe spate am niste arcuri de Kia dar nu stiu de ce model ca asa am cumparat-o dat i-am montat si acolo amortizoare noi.
Sistem de frinare :
Am schimbat servofrana cu una de papuc benzina , am montat la etriere pistonase din inox , am schimbat racordurile , repartitorul si garniturile de la pistonase si etriere iar pompa a fost schimbata cu una de origine de fostul proprietar.
Motor:
Am montat radiator tipul nou cu electroventilator , am inlocuit fulia de la pompa de apa cu una de nova (mai mica) am montat filtru de aer sport si i-am facut priza de aer prin capota, am motat aprindere electronica si un senzor de soc (cum au fost echipate din fabrica unele supernove solenze logane si papuci diesel), acest senzor in momentul unui inpact mai puternic taie alimentarea bobinei de inductie ( pentru a opri motorul in cazul unui accident), i-am inlocuit capacul de la culbutori cu unul cromat, i-am montat borne baterie si suport prindere baterie din inox cu demontare rapida ( doar cu mana si fara scule) , am inlocuit sistemul de evacuare (mai putin saxofonul) cu unul din inox ( toba de centru , teava de legatura si toba finala ).
Interior:
Am inlocuit bordul cu unul de CN cu tot cu aeroterma, am inlocuit blocul de lumini si comutatorul de stergatoare cu unele de logan , am montat tablou de sigurante de papuk diesel ( cu sigurante tipul nou , sigurante cu doua picioare) am taiat cam 4-5 cm din levierul schimbatorului , i-am inlocuit scaunele fata cu unele de seat (la scaunul sofer avand reglaj si pe inaltime) , am montat cotiera intre acaune , am montat jaluzea luneta spate , am inlocuit mocheta din interior si am inlocuit ornamentele de prag interioare care erau din plastic cu unele tipul vechi din aluminiu , am montat tetiere si la bancheta din spate .Farurile impreuna cu pozitiile le-am legat sa se aprindape contact dar cu intrerupere pe electromotor , prevazute si cu un comutator pentru a le intrerupe si a le folosi normal . Am modificat pozitia ceasurilor din bord si anume turometrul sta central si kilometrajul in stanga. Am schimbat tapiteriile usilor si manerele de plafon cu unele de tipul nou ( modelul dupa 95) si inca un amanunt: inelul din jurul contactului tot din inox l-am pus.
Sunet:
Am montat un mp3 Vieta cu usb si sd card ,cu 6 boxe si anume : 2 de 13 fata iar pe spate 2 ovale la luneta si 2 ca cele de la tuburi de bass montate in spatele banchetei spate , si 2 tiutere pe bord.
Exterior :
Am inlocuit oglinzile cu unele electrice de logan dar am legat doar degivrarea iar pt partea cu reglajul electric urmeaza sa mai montez comutatorul de reglaj care momentan nu il am... , am mai montat proiectoare de logan cu mici modificari la sistemul de prindere, am mai motat un mic spoiler pe fata de tipul celui de sandero , am inlocuit jantele cu unele de canada late vopsite alb. Am montat minere uri exterioare metalice cromate ( cum erau la primele 1310)
Mai am montat alarma si inchidere centralizata iar pe deschiderea de portbagaj am legat faza lunga si acum pot da flash-uri si din telecomanda .
Cam asta am facut eu pana acum la aceasta dacie... ( pozele sunt in timpul evolutiei ei )