Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: USL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ciprianeduard
M-am gandit de mult sa fac un topic cu aceasta masina pe acest site , o dacia 1310 TLX , din '92 cu motor de 1.4 cu 5 trepte, si o postez cu lista ce am facut la ea (lista cu lux de amanunte):
Articulatii:
pe fata am montat bara de torsiune de papuc diesel, am taiat o spira jumate din arcuri si am schimbat amortizoarele cu unele noi, am schimbat bucsile de la bascula cu unele de papuc diesel (sunt mai lungi) si bielete tipul nou si am gresat caseta de directie cu vaselina atit pe la burdufele bieletelor cat si pe la tachetul acela de sum caseta.
pe spate am niste arcuri de Kia dar nu stiu de ce model ca asa am cumparat-o dat i-am montat si acolo amortizoare noi.
Sistem de frinare :
Am schimbat servofrana cu una de papuc benzina , am montat la etriere pistonase din inox , am schimbat racordurile , repartitorul si garniturile de la pistonase si etriere iar pompa a fost schimbata cu una de origine de fostul proprietar.
Motor:
Am montat radiator tipul nou cu electroventilator , am inlocuit fulia de la pompa de apa cu una de nova (mai mica) am montat filtru de aer sport si i-am facut priza de aer prin capota, am motat aprindere electronica si un senzor de soc (cum au fost echipate din fabrica unele supernove solenze logane si papuci diesel), acest senzor in momentul unui inpact mai puternic taie alimentarea bobinei de inductie ( pentru a opri motorul in cazul unui accident), i-am inlocuit capacul de la culbutori cu unul cromat, i-am montat borne baterie si suport prindere baterie din inox cu demontare rapida ( doar cu mana si fara scule) , am inlocuit sistemul de evacuare (mai putin saxofonul) cu unul din inox ( toba de centru , teava de legatura si toba finala ).
Interior:
Am inlocuit bordul cu unul de CN cu tot cu aeroterma, am inlocuit blocul de lumini si comutatorul de stergatoare cu unele de logan , am montat tablou de sigurante de papuk diesel ( cu sigurante tipul nou , sigurante cu doua picioare) am taiat cam 4-5 cm din levierul schimbatorului , i-am inlocuit scaunele fata cu unele de seat (la scaunul sofer avand reglaj si pe inaltime) , am montat cotiera intre acaune , am montat jaluzea luneta spate , am inlocuit mocheta din interior si am inlocuit ornamentele de prag interioare care erau din plastic cu unele tipul vechi din aluminiu , am montat tetiere si la bancheta din spate .Farurile impreuna cu pozitiile le-am legat sa se aprindape contact dar cu intrerupere pe electromotor , prevazute si cu un comutator pentru a le intrerupe si a le folosi normal . Am modificat pozitia ceasurilor din bord si anume turometrul sta central si kilometrajul in stanga. Am schimbat tapiteriile usilor si manerele de plafon cu unele de tipul nou ( modelul dupa 95) si inca un amanunt: inelul din jurul contactului tot din inox l-am pus.

Sunet:
Am montat un mp3 Vieta cu usb si sd card ,cu 6 boxe si anume : 2 de 13 fata iar pe spate 2 ovale la luneta si 2 ca cele de la tuburi de bass montate in spatele banchetei spate , si 2 tiutere pe bord.
Exterior :
Am inlocuit oglinzile cu unele electrice de logan dar am legat doar degivrarea iar pt partea cu reglajul electric urmeaza sa mai montez comutatorul de reglaj care momentan nu il am... , am mai montat proiectoare de logan cu mici modificari la sistemul de prindere, am mai motat un mic spoiler pe fata de tipul celui de sandero , am inlocuit jantele cu unele de canada late vopsite alb. Am montat minere uri exterioare metalice cromate ( cum erau la primele 1310)
Mai am montat alarma si inchidere centralizata iar pe deschiderea de portbagaj am legat faza lunga si acum pot da flash-uri si din telecomanda smile.gif .
Cam asta am facut eu pana acum la aceasta dacie... ( pozele sunt in timpul evolutiei ei )
Minel
Cand o sa iti faci timp si de motorul ala , fa-i un pic de ordine si curatenie .... dry.gif
tzepesch
minele minele minele tongue.gif chiar asa sa ne facem mustata in piulita de la bobina tongue.gif
Minel
QUOTE(tzepesch @ 21 Nov 2008, 12:26)
minele minele minele tongue.gif chiar asa sa ne facem mustata in piulita de la bobina tongue.gif
*




Normal , daca , "curge" prin sange sindromul "DACIA" merita sa iti faci freza laugh.gif , daca nu esti "bolnav" atunci ii mai mult decat okey ! smile.gif
tzepesch
mah, nu bolnav, dar asa putin sufletist
payty
ai modificat ceva la usi pt a monta oglinzile de logan? Oglinzile originale de dacie, erau fara reglaj din interior, nu?
ciprianeduard
Da , oglinzile originale nu aveau reglaj ca eu am tipul ala cu geam mai mare si am dat alte gauri pentru a le monta . Pentru cei cu geam mai mic merg oglinzi de solenza , asa am avut la break.
Minel , daca te uiti cam cate lucruri i-am facut i-ti dai seama ca sunt "bolnav" , chiar daca nu stau toata ziua cu carpa pe motor , si chiar daca-l spal in 2 saptamini e la fel ca orasul e plin de praf .Oricul eu il spal cam la 6 luni.
EinarN
@ ciprianeduard

Da ce bord ai pe ea?
E original de Dacie ?
Vad numai partea din stīnga o bucatica.
Ai o poza cu el complet?
argon
ala-i bord cn toata ziua. Original de Dacie adica biggrin.gif

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627483581
ciprianeduard
Scrie mai sus ca am montat bord cn cu tot cu aeroterma si da bordul este original de dacia , inainte am avut bord gen scoica
Poza mai clara am dare mare si ocupa prea mult si nu merge
EinarN
@ ciprianeduard

DANKE (MULTUMESC) !

Cīnd spui "CN" te referi la daciile alea cu capac de portbagaj cu geam oblic ca Audi Quatro?

Oricum, Bordul īmi place. Cred ca e cel mai reusit bord de Dacie din era VINTAGE. Mi se pare foarte "USER FRIENDLY", toate comenzile īn nivelul ochiului usor accesibile. TOP. O alegere buna !
ciprianeduard
Nu neaparat, odata cu acele dacii au aparut si niste borduri facute mai modern un pic ( asta cred ca prin 88 sau asa ceva) si de aici numele de "CN" . CN = Ceausescu Nicolae ca cica nenea Nicu ar fi dat ordin sa faca "oamenii" o dacia moderna (raportat la acea vreme) si inginerii de la pitesti au facut dacia aia CN de care zici tu dar sa nu faci confuzie cu liberta care e derivata din ea.

21 Nov 2008, 21:32:
Dar dupa 98 au mai fost echipate si anumite dacii berline si break in functie de obtiunile cerute de cel care comanda masina , iar din 99 au font echipate numai cu acest tip de bord (de serie) , iar odata cu aparitia papucului diesel au modificat forma bordului facand-ul mai rotunjit .
motanpaul
Felicitari pentru masina, e super masina.Sa ai parte de amandoua masini.
Oricum si a mea sper sa arate cum imi doresc dupa ce ii pun arcuri taiate 1 spira jumate,telescoape noi(sper sa reusesc sa iau),schimb bucsele de bascule.Si sa fac niste masuratori sa vad daca nu cumva am puse lngeroanele,semilongeroanele aiurea.
Spor la munca in continuare
EinarN
@ ciprianeduard

Interesanta treaba ce scri tu. Nu stiam de provenienta numelui C.N. si cu Liberta aia..............trebuie sa scormon sa vad cum arata. E tot asa cu carosa aia ciudata ce arata ca R 16 ? Audi Quatro ?
tzepesch
eu zic ca CN= Caruta Nationala
Kruger
C (onceptia) N (oastra) (numarul) 1


2..3..4.. s.a.m.d
Mr_Devil83
Imi place ideea cu Caruta Nationala biggrin.gif

motanpaul sigur ai lonjeroanele puse aiurea si cea mai najpa chestie e ca nu au dimensiuni fixe intre ele la 2 dacii care le pui una langa cealalta. Ma refer la cele care vin din fabrica, pt ca la cele la care s-au schimbat deja lonjeroane e clar ca nu mai bat cu originalele de nici o culoare.

Din ce am vazut eu in cartea lui mondiru totul e o chestie de paralelism si distante identice intre anumite repere de pe lonjeroane si caroserie.
MECCA
@ciprianeduard..... iar alternatorul este de.....?? de ..... A ???
pe faruri ai instalatie xenon sau mi se pare??? Foarte frumoasa masina.Se vede ca ai lucrat ceva la ea si de asemenea ai bagat bani frumosi.Oricum masina e OK !!!
vi_escu
@ciprianeduard
Imi permit o observatie: la tubul de aer al avansului vacuumatic ar fi bine sa folosesti sectiunea si lungimea minima posibil. Pe furtunul ala iti intra mult aer si cum aerul este "elastic" ai un raspuns intarziat al avansului vacuumatic.
ciprianeduard
QUOTE(MECCA @ 23 Nov 2008, 19:28)
@ciprianeduard..... iar alternatorul este de.....?? de ..... A ???
pe faruri ai instalatie xenon sau mi se pare??? Foarte frumoasa masina.Se vede ca ai lucrat ceva la ea si de asemenea ai bagat bani frumosi.Oricum masina e OK !!!
*



Alternatorul este de supernova clima si are 80 A

<span class='edit'>24 Nov 2008, 21:04:</span>
QUOTE(vi_escu @ 24 Nov 2008, 17:20)
@ciprianeduard
Imi permit o observatie: la tubul de aer al avansului vacuumatic ar fi bine sa folosesti sectiunea si lungimea minima posibil. Pe furtunul ala iti intra mult aer si cum aerul este "elastic" ai un raspuns intarziat al avansului vacuumatic.
*



Cred ca ai dreptate dar oricum este destul de mica diferenta si nu se simte la mersul motorului.

Poze cu bornele , senzorul de impact si cu noul stiker :
MECCA
QUOTE(ciprianeduard @ 21 Nov 2008, 01:56)
  Articulatii:
...., am schimbat bucsile de la bascula cu unele de papuc diesel (sunt mai lungi) evolutiei ei )
[

azi am intrebat si eu la un magazin de bucsi bascula de papuc diesel.Intr-adevar sunt mai lungi.Ce ai facut cu distantierul dintr bucsi, ai mai taiat din el sau ai cumparat unul de papuc gata facut.
ciprianeduard
Am facut rost de unul original si le-am taiat pe cele ale masinii la dimensiune, ca cel original de papuc are grosimea materialului mai mica (economie material) .
bufaru
ciprianeduard se poate sa pui si niste poze din partea dreapta a motorului?(vreau sa van prinderea filtrului d aer d la carb pana la filtru )
inca ceva ... la tabloul de sigurante ce modificari i-ai facut k din cate stiu pe spatele tabloulu de dacie 13XX sunt niste punti de legatura



ciprianeduard
punti au toate tablourile ca au o intrare si mai multe iesiri pentru anumiti consumatori
ciprianeduard
Am mai pus cate un bec in semnalizatoare (stil american) si am montat un eleron la luneta.
neajiji
Si cat de vizibila mai e semnalizarea noaptea, daca este un bec aprins permanent acolo? mellow.gif daca ai scoate abtibildele de pe ea ar fi chiar decenta smile.gif
Merced
In prima poza, unde era masina langa cort, erai cumva la Ocna Sibiului?
Scuze de off, dar nu m-am putut abtine. rolleyes.gif
CriSTI68
cip unde lucrezi frate, ca in toate pozele vad masina fotografiata langa reprezentante dacia smile.gif
ciprianeduard
QUOTE(neajiji @ 26 Dec 2008, 17:47)
Si cat de vizibila mai e semnalizarea noaptea, daca este un bec aprins permanent acolo? mellow.gif daca ai scoate abtibildele de pe ea ar fi chiar decenta  smile.gif
*


E destul de vizibila semnalizarea, ca am folosit un bec de pozitie de 2 W iar becul de semnal are 21W , si i-mi plac "abtibildele" alea...

QUOTE(Merced @ 26 Dec 2008, 18:25)
In prima poza, unde era masina langa cort, erai cumva la Ocna Sibiului?
Scuze de off, dar nu m-am putut abtine.  rolleyes.gif
*


Nu.

QUOTE(CriSTI68 @ 26 Dec 2008, 18:34)
cip unde lucrezi frate, ca in toate pozele vad masina fotografiata langa reprezentante dacia smile.gif
*


Unde as putea sa lucrez?...
djasu82
ciprianeduard hia ca m-ai lasat masca ti-ai pus si senzor care taie tensiunea desi ar trebui sa taie toata alimentarea biggrin.gif
ciprianeduard
QUOTE(djasu82 @ 27 Dec 2008, 23:00)
ciprianeduard hia ca m-ai lasat masca ti-ai pus si senzor care taie tensiunea desi ar trebui sa taie toata alimentarea biggrin.gif
*


Asta e pentru ca in momentul unui accident sa se opreasca motorul (taie alimentarea bobinei de inductie)
Am cumparat un Solex BTE SGDG cu o serie 16 B 610, care are soc automat in functie de temperatura apei , stiti ceva de el? ( cred ca provine de pe un R5 )
Are gaurile mai apropiate decat cel de dacie si o sa le ovalizez , sper ca maine sa il montez si o sa revin cu poze si amanunte..
nelu_1985
baga iute o pictura cu elementul
ciprianeduard
M-am interesat mai bine si am aflat ca e de 1100 iar eu am de 1400 ,si o sa fie subalimentata asa ca m-am hotarat sa i-mi iau unul dublucorp de 1.6 cu galerie cu tot . Ma duc azi sa vad ce gasesc...
djasu82
mai bine fa ci rost de un dublu corp rusesc ... sa vezi ce trage ... evident daca sti sa-l reglezi cum trebuie .
ciprianeduard
Pana la urma l-am montat pe ala care cred ca e de 1100 , trage cam cum tragea si celalalt al masinii. O sa incerc sa sa caut kit de reparatie de 1.4 sa fiu sigur.
ydaniel
si eu am vrut acu vreo 4-5 ani sa-mi montez un solex de pe 1100.dar am renuntat.singurul avantaj este ''socu automat''.
djasu82
QUOTE(ciprianeduard @ 31 Dec 2008, 16:36)
Pana la urma l-am montat pe ala care cred ca e de 1100 , trage cam cum tragea si celalalt al masinii. O sa incerc sa sa caut kit de reparatie de 1.4 sa fiu sigur.
*


o sa-ti pape benzina tongue.gif
ciprianeduard
Eu cred ca consumul a scazut cu acest carburator ca sokul scade destul de repede ( cam 10-15 min la o temperatura de 0 grade ) in turatie chiar mai repede.
ciprianeduard
Am vopsit partea interioara de culoare alba cu negru mat.
Minel
QUOTE(ciprianeduard @ 3 Jan 2009, 17:58)
Am vopsit partea interioara de culoare alba cu negru mat.
*



Eu la mine am vopsit partea interioara in nichel si parca in completare cu sticla si restul curat si nou am lumina mai puternica (sau mi se pare ) cu aceleasi becuri .
ciprianeduard
Lumina e aceiasi , dar eu am preferat negrul ca par farurile mai "dark" (mai intunecate), dar nu afecteaza lumina farurilor.
Minel
QUOTE(Minel @ 3 Jan 2009, 18:55)
Eu la mine am vopsit partea interioara in nichel si parca in completare cu sticla si restul curat si nou am lumina mai puternica (sau mi se pare ) cu aceleasi becuri .
*



Si o poza ,sa fiu mai explicit..... happy.gif
ciprianeduard
Arata foarte bine si cu crom dar personal tot cu negru i-mi plac mai mult...
ciprianeduard
Alte canade...
ciprianeduard
avelope 175/50 , dar m-a suparat un pic la pasaje pe spate dar acum am rezolvat-o.
neajiji
Am vazut ceva ce-mi place la masina ta, la grila de la parbriz priza aceea de aer este foarte utila pt daciile cu calorifer afara, pacat ca ai CN radmasa.gif
ciprianeduard
QUOTE(neajiji @ 12 Jan 2009, 22:22)
Am vazut ceva ce-mi place la masina ta, la grila de la parbriz priza aceea de aer este foarte utila pt daciile cu calorifer afara, pacat ca ai CN  radmasa.gif
*


Este utila si la cn pentru ca e echivalentul cu treapta a 2 de ventilatie pentru ca capteaza mai mult aer , si mai am o dacie tot cu cn si la fel i-am pus.
PS: poti rade cat vrei dar gandeste logic si incearca practic...
neajiji
Am si eu si stiu in cauza de ce vorbesti, numai ca nu e dintr-o bucata asa ca aceea, si am cautat ceva pana le-am gasit. Se simte diferenta cam peste 40kmh.
Mai zi de carburatorul ala cu soc automat, pret, ce consum ai acum, trage mai bine, cum porneste dimineata la rece?
za_kristake
ce sa razi ca mie la magazin mi-a cerut 50 ron pt o astfel de priza, numai de ras nu mi-a ars
yonutz85
Felicitari pentru modificarile aduse! In legatura cu aptibildele: cele cu Vredstein dau bine cu jantele albe,ii dau un aspect rally-style,dar cele lungi nu sunt prea reusite.
O intrebare(de fapt 2): ai numarul iluminat si pe fata? blink.gif
Ce ai folosit de pare ca e iluminat din spate,ca si cum numarul ar fi transparent?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.