Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rugina in praguri si aripi spate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
robert1991
ok! ms! o sa-i bag si eu ca lumea..
Maskatu
@dragos: a iesit asa hayonul pentru ca au dat cu chit de fibra, ca sa acopere gaurile si nu au mai finisat, probabil de lene. Macar sa nu mai reapara rugina. Eu am reparat acum o luna aripa spate si iar a aparut rugina cu toate ca am dat cu solutie impotriva ei. A avut dreptate cine a zis ca rugina este precum o boala, daca nu o "starpesti" din radacini, reapare mereu "la suprafata".
Dragos_89
Am reparat intre timp si gaurile din podea, din fata scaunului pasagerului si al soferului, dar reparatia e homemade. Tabla sanatoasa de inox, un silicon profesional cu ceva chit in el, nituri si grund, toate "procurate" de taicamiu din resturile de pe la munca rolleyes.gif Ne-a luat la amandoi o jumate de zi de munca, dar am avut si unelete bune, altfel ar fi durat mult.
Legat de rugina la aripi, un prieten cu o SN din 2002, acum 2 luni si-a curatat complet masina de rugina, a reparat unde era de tabla dusa, si a vopsito integral. Toate reparatiile facute de un var de al lui, la serviceu pe care il detine, deci lucrarea a fost facuta de calitate. L-a costata undeva la 2000 de lei ca nu a platit manopera, iar astazi i-am vazut msina si aripile spate sunt deja "coji de portocala" la loc. mellow.gif O solutie ar fi protectiile pt aripa exterioara din plastic. Am vazut pe mai multe modele de logan. Practic e vorba de o prelungire a protectiei inerioare peste aripa exterioara. Problema e ca trebuie foarte bine etasate, altfel o sa crape tabla si mai rau sub plasticu ala daca intra apa. Eu ceva de genu am de gand sa fac in urmatoarea serie de reparatii, care va cuprinde o antifonare, blana pt capota si bucsele.
robert1991
pui carenaje in interior ca la daciile vechi.. ca daca ai facut alea singur te descurci! modifici unele de dacie si le pui la tine biggrin.gif
djasu82
adica le tai pe cele de 1310 pe longitudinal le prinzi cu nituri si dai cu chit din fibra de sticla le montezi sub aripa si nu mai ai probleme.Oala in prelabil manjita cu preparatul din ulei si vaselina.
Dragos_89
Momentan am ramas fara buget. Acu as vrea sa ma apuc sa bag silicon la luneta si la suruburile de la telescoapele hayonului, pt ca imi intra apa pe acolo.

Daca tot am golit toata masina sa fac curat, am montat si 2 bare de aluminiu in spatele scaunelor din spate pentru rigidizare. de cum le-am montat a inceput sa mi se inchida si mie hayonu normal...nu ai dau cu el din fundu curtii laugh.gif, sa nu mai zic k nici pe drumuri foarte proaste nu se mai aude nimic din portbagaj. Pun si poze dupa ce le fac, si daca e cineva ineresat poat sa dau toate detaliile, ca a trebuit sa fac mici modificari.
robert1991
am revenit cu cateva poze! inca nu am reusit sa o lustruiesc dar pun asa..

cam astea deocamdata..dupa cum se vede nu prea e diferenta..mai pun cateva la poze cu copilasii nostrii... bafta!
Relu_GTT
se pare ca a iesit bine
robert1991
da! la aripa spate unde am pus poza acolo a fost schimbata o bucata de tabla! mie imi place cum a iesit! se vede un pic asa gazata vopseaua deasupra dar la polish iese! acum sa vad cat dureaza pana reapare rugina smile.gif
djasu82
cred ca rugina o prinde pe interior spre exterior la multe super nove pe la aripile fata-spate am vazut asa ceva la mine e asa cum e scoasa din pitesti si cu aplicarea amestecului de ulei si vaselina biggrin.gif
Nu tine nici vopseaua cauciucata sa fie data pe exterior la multi le-a pleznit din cauza vremi si a intemperiilor la care a fost supusa.
Alex4u
Deci eu nu pot sa inteleg o masina din 2002-2003 sa aibe atata rugina..ptr o greseala ..sau poate o neglijenta a constructorului...chiar..acum cateva sapt am fost sa caut si eu o super nova..si cand am verificat oalele..erau reparate ...carpacite de vanzare mai bine zis...daca masinile astea aveau si o caroserie..sa zic mai protejata sa nu rugineasca..pe langa motor..care il consider extrem de bun si rezistent..ar fii fost de nota 20..
robert1991
sal! am facut oala stanga spate acum cateva luni bune..se rupsese tabla la prinderea amortizorului acolo.. problema este ca cel care a facut-o nu a prins bine bine amortizorul si are un joc.. nu ma enerveaza ca are joc ma enerveaza ca face prea mult zgomot :| ii pot face ceva? sa pun eu stiu o garnitura ceva sa stea mai fix?
Maskatu
Amortizorul deja are o garnitura in capat. Daca are joc si cu acea garnitura, ar trebui sa repozitionezi amortizorul. Poate ca nu este strans bine pe pozitie sau cel care a reparat oala nu a respectat cotele ei si acum are alta "inaltime". Poti sa pui tu o garnitura sau altceva dar cred ca exista sanse mari sa iti arunce si apa/noroi pe acolo, iar in timp garnitura pusa ulterior se uzeaza si jocul reapare la loc.
robert1991
pai asta e,cred ca nu mai am garnitura aceea in capat :|
Maskatu
Uita-te si la celalalt amortizor sa vezi daca este la fel. Daca nu ai garnitura ar trebui sa o cumperi pentru ca din cauza jocului, s-ar putea sa iti sara amortizorul prin gaura din oala, asta pentru ca nu este fixat bine pe pozitie.
robert1991
ok! ms! daca este incerc sa mai bag ceva,un cauciuc , o garnitura ceva smile.gif
Sudsemnatu
nu stiu daca e super tampita intrebarea sau nu e dar:

credeti ca in praguri si hayon etc etc se poate baga spuma si dupa aia reparatia cu chit etc.? Nu am inca probleme asa mari dar ma gandeam asa eu odata smile.gif))

Maskatu
Stiu ca mai sunt cativa de pe forum care au bagat spuma in hayon dar nu stiu cat de bine este pentru ca spuma aia (banuiesc ca te referi la aia de "termopane" care se umfla) retine apa si nu est eun lucru tocmai indicat... Eu cand deschid hayonul, se prelinge apa pe la scurgerile alea de langa incuietoare, deci apa intra efectic in interiorul hayonului, lucru perfect normal, si se scurge din hayon.

La fel si la usi, si la praguri, de aceea au scurgeri... asa ca , personal cred ca nu este o idee stralucita, pentru ca in timp spuma aia care este un fel de burete, retine multa apa si intr-un final nu va aduce decat rugina.
Sudsemnatu
Ahap...nu ma gandisem ca retine apa. Eu ma gandeam ca odata ce etanseaza bine ...poate si hayonul prinde un pic de rigiditate, rugina nu mai vine etc...
Maskatu
Daca vrei sa rigidizezi hayonul, pune aluband pe el (interior). A pus puyu si pe langa faptul ca s-a ingreunat cu cateva kg bune, a devenit ceva mai "inchegat".

Eu as merge totusi pe o abordare mai "light" si mai ieftina, anume montarea unui cheder de hayon de solenza care este mult mai buretos, si lasarea cu cativa mm a hayonului mai in jos, astfel incat sa se preseze mai bine hayonul pe cheder si implicit pe "caroserie".

De "etansat" nu ai ce sa etansezi. Masina a fost gandita din fabrica ca apa sa intre in hayon, spre exemplu apa se prelinge IN INTERIORUL hayonului pe la incuietoare si pe la prinderile bandoului din spate si chiar pe la lampile de la numar, sa nu mai zic de cheder care nu este intotdeauna etans cu hayonul, si se prelinge si pe acolo apa...
djasu82
e din cauza condensului... am probat si eu de intrat nu intra apa ci de la condens. O solutie pare sa dai cu ceara dar nu stiu cat rezista la temperatur de afara atunci cand se incinge tabla de la haion.
La mine dupa ce am montat chederul de slz daca nu las o use deschisa si vreau sa inchid hayonul nu pot din cauza ca se presurizeaza rau interiorul masini biggrin.gif Asa ca las o use deschisa si se inchide usor hayonul.
Alex4u
si daca este un geam deschis tot nu se inchide? ciudat ce spui tu aici..inseamnac a masina e perfect ermetica?
serviccom
Stie el ce spune, masina face presiune pentru ca nu are aerisire pentru evacuarea aerului. Poti lasa si un geam deschis si se inchide la fel de usor hayonul. Ideea era ca aerul sa aiba pe unde sa iasa rapid, altfel dai cu el de 2-3 ori sa se inchida, cu conditia sa fie reglat bine ca daca il lasi slab din incuietoare, troncane ca dracu.
Scuze pentru devierea de la subiect.
Maskatu
QUOTE(djasu82 @ 18 Aug 2010, 14:34)
e din cauza condensului... am probat si eu de intrat nu intra apa ci de la condens. O solutie pare sa dai cu ceara dar nu stiu cat rezista la temperatur de afara atunci cand se incinge tabla de la haion.
La mine dupa ce am montat chederul de slz daca nu las o use deschisa si vreau sa inchid hayonul nu pot din cauza ca se presurizeaza rau interiorul masini biggrin.gif Asa ca las o use deschisa si se inchide usor hayonul.
*


Ete na. La faza asta ai fost tare. Daca ii dai drumu de la 20-30 cm se inchide foarte usor ca nu e bmw sau mercedes sa fie perfect etans. Am mai avut discutii legate de etanseitatea interiorului. La cat de proaste sunt chederele care abia se ating de usi + multele gauri de prin caroserie, nu are cum sa nu se inchida usor. Daca aveai solenza mai ziceam, desi la solenza exista aerisire la portbagaj, deci problema asta nu apare.

Intr-adevar se formeaza un fel de presiune cand inchizi hayonul, si asta se poate observa lasand una din usi deschisa, dar doar 1 cm, cand trantesti hayonul se misca usa din cauza aerului care "impinge". Dar partea ca nu se inchide "deloc" hayonul cu usile inchise... no way . smile.gif
BoR
Acea presurizare este reala.Am fost martor la o spargere a lunetei unei Dsn in momentul in care s-a trantit hayonul.De atunci eu personal il trantesc de la distanta mica,apasind putin pe el.
djasu82
pai maskatu nu are chederele bune de aceea nu i se presurizeaza la mine poti da cu hayonul cum vrei ca al naibi nu se inchide daca toate usile sunt inchise.
Deci se etanseaza perfect cu chederul de slz pe hayon iar cuiul la mine e ridicat vreo 3mm ca altfel nu se mai inchidea de loc .
Am constatat acest aspect dupa ce am pus chederul de slz cu cel de sn se inchidea fara probleme .
Maskatu
Si eu am cheder de solenza la hayon, iar la usi am pus cauciuc suplimentar pe usi, care se "pupa" cu chederele originale, plus tot interiorul masinii si toate gaurile din stalpi astupate cu power tape, pee, grund si vopsea cauciucata, cu alte cuvinte masina mea este nava spatiala pe langa ce aveti voi radmasa.gif . Doar puyu + asu ma egaleaza la capitolul insonorizare sau antifonare.

Presurizarea asta care dupa cum am spus, am "simtit-o" si eu, este reala si la dsn cel putin se intampla din cauza faptului ca nu exista aerisiri in portbagaj, precum are solenza spre exemplu.
djasu82
Eu zic ce mi se intampla biggrin.gif ce sa-i facem oricum nu ma deranjeaza atata timp cat hayonul nu mai vibreaza asta era si ideea .
Cu insonorizarea pot spune ca am racoare in masina nu se mai incinge cartonul de pe plafonul masini ... iar la zgomot s-a redus simtitor dupa ce am bagat pasla.
Mai am in usi sa-i bag dar cand mai scade temperatura ca ma rupe si nu pot face nimic.
dragoescu
Salut,

In legatura cu montarea cheder solenza: cum se desface cheder-ul se trage de el pur si simplu? La montare tot asa prin presare? Am citit pe undeva ca unii ai mai dat cu silicon la cheder (pentru lipire). Recomanzi?

MS,
Maskatu
Eu am dat cu silicon la chederele de "strasina", adica cele de sus care pleaca de la aripa spate, si ajung la aripa fata in colt langa oglinda retrovizoare. Asta pentru ca nu mai stateau fixe pe buza metalica, asa ca pentru a etansa si nu mai intra apa pe dupa cheder, am pus silicon transparent. Are in acelasi timp rol de etansare si lipire. De asemenea am dat cu silicon la luneta, parbriz, si chederele geamurilor de la usile spate.
dragoescu
Ms Maskatu,

Apropo de"rugina in praguri" am auzit unele vorbe ca ar fi un program la service-urile dacia care are ca tinta aceasta problema.
Cica s-ar ocupa ei si ar baga o solutie speciala in usi si praguri.
La unele masini cica operatia ar fi gratuita (logan) la altele contra cost.

Stie cineva ceva?
Frank Martin
QUOTE(Maskatu @ 19 Aug 2010, 07:59)
Si eu am cheder de solenza la hayon, iar la usi am pus cauciuc suplimentar pe usi, care se "pupa" cu chederele originale, plus tot interiorul masinii si toate gaurile din stalpi astupate cu power tape, pee, grund si vopsea cauciucata, cu alte cuvinte masina mea este nava spatiala pe langa ce aveti voi  radmasa.gif . Doar puyu + asu ma egaleaza la capitolul insonorizare sau antifonare.

Presurizarea asta care dupa cum am spus, am "simtit-o" si eu, este reala si la dsn cel putin se intampla din cauza faptului ca nu exista aerisiri in portbagaj, precum are solenza spre exemplu.
*



1 nu ai cumva cateva poze cu cauciucul suplimentar pe usi?ma intereseaza si pe mine...

2 si inca o interbare : gaurile din stalpi e bine sa fie astupate?nu au rolul sa lase sa curga apa din stalp?

scuza-ma daca am intrebat prostii smile.gif
djasu82
nu e bine sa fie astupate cele de la baza stalpului pe interior da cel putin la usile din fata daca ai burduful la use distrus daca nu nu ai treaba . Apa intra in stal mai mult pe la burduful rupt de la fiecare use.
Maskatu
QUOTE(dragoescu @ 8 Sep 2010, 10:15)
Ms Maskatu,

Apropo de"rugina in praguri" am auzit unele vorbe ca ar fi un program la service-urile dacia care are ca tinta aceasta problema.
Cica s-ar ocupa ei si ar baga o solutie speciala in usi si praguri.
La unele masini cica operatia ar fi gratuita (logan) la altele contra cost.

Stie cineva ceva?
*


La logan da, era un program de "rechemare in service" pentru un anumit lot care nu a fost bine antifonat din uzina. Pentru super nova nu exista asa ceva, decat contra cost.

QUOTE(Frank Martin @ 8 Sep 2010, 10:22)
1 nu ai cumva cateva poze cu cauciucul suplimentar pe usi?ma intereseaza si pe mine...

2 si inca o interbare : gaurile din stalpi e bine sa fie astupate?nu au rolul sa lase sa curga apa din stalp?

scuza-ma daca am intrebat prostii smile.gif
*


Gasesti multe poze la galeria mea personala de pe dacia club. Eu am astupat gaurile din stalpii fata pentru ca se prelingea apa in interior prin ele. Power tape + antifon peste.
sosoro
Salut,

Dupa ce am exfoliat tabla am observat ca tabla din spate nu este ruginita foarte mult, doar un strat subtire, la exterior.

Am mai multe intrebari:
1. Cum este prinsa oala de masina? Daca am exfoliat, am afectat structura de prindere?
2. Pana unde pot sa mai exfoliez (in sus si in jos)?
3. Cum indepartez rugina? Pot sa iau un strat foarte subtire, cu flexul (am incercat si fierul este curat)?
4. Cum "repar gaura"?

Mersi
djasu82
mai bine inlocuiesti oala sau oalele.
Eu Alex
Gaura sau gaurile? ca eu vad si pe o parte si pe alta! daca mai tin bine minte ce vad in poza ta este structura oalei, tabla de o invelea nu mai e! daca asa e trebuie sa schimbi oala! capul amortizorului cum se prezinta, acolo unde vine maciuca aia de cauciuc negru? ai putea merge la tinichigiu sa-ti sudeze o foaie exact cat tine portiunea de ai decupat-o tu!
sosoro
Sub cauciuc este bine, metalul fiind ca si nou (capul amortizorului... restul esta tabla vopsita.. nu stiu ce este sub ea).

Structura oalei cum este prinsa de masina?
De asemenea, post sa mai exfoliez in sus si jos?

Probabil se va suda o tabla intre cele doua gauri..
zerillos
la masina mea se umflase vopseaua intre portiera spate si roata. bucata aia de tabla care se vede din exterior de vreo 3 degete latime. acum am curatat putin sa vad ce e cu ea si sa iau masuri. s-a facut gaura acolo vreo 4 cm pe 10 cm.... ce sa-i fac?... neaparat taiat si inlocuita bucatica aia sau merge remediata altfel fara sa o tai? ...... sa bag chit?

am pus o poza sa se vada zona unde este gaura ..
Relu_GTT
QUOTE(sosoro @ 11 Sep 2010, 14:13)
Salut,

Dupa ce am exfoliat tabla am observat ca tabla din spate nu este ruginita foarte mult, doar un strat subtire, la exterior.

Am mai multe intrebari:
1. Cum este prinsa oala de masina? Daca am exfoliat, am afectat structura de prindere?
2. Pana unde pot sa mai exfoliez (in sus si in jos)?
3. Cum indepartez rugina? Pot sa iau un strat foarte subtire, cu flexul (am incercat si fierul este curat)?
4. Cum "repar gaura"?

Mersi
*



vad ca e solenza... ce an este ?
SERGIULICA04FUX
sosoro, cureti bine tabla care ti-a ramas, insista asupra dublurii sa fie foarte curata, o dai cu grund, si iti croiesti o tabla si o sudezi peste, dupa care ii dai cu antifon dupa ce ai dat cu grund atat pe interior cat si pe exterior

12 Sep 2010, 17:39:
oala este prinsa in sudura prin puncte

12 Sep 2010, 17:45:
QUOTE(zerillos @ 12 Sep 2010, 17:19)
la masina mea se umflase vopseaua intre portiera spate si roata. bucata aia de tabla care se vede din exterior de vreo 3 degete latime. acum am curatat putin sa vad ce e cu ea si sa iau masuri. s-a facut gaura acolo vreo 4 cm pe 10 cm.... ce sa-i fac?... neaparat taiat si inlocuita bucatica aia sau merge remediata altfel fara sa o tai? ...... sa bag chit?

am pus o poza sa se vada zona unde este gaura ..
*



o solutie ieftina ar fi chit cu fibra de sticla si sub chit o bucta de sac de rafie, dupa care o finisezi si o vopsesti, a 2 a solutie ar fi sa mergi la un tinichigiu sa-ti reconstruiasca pasajul din nou din tabla, iar a 3 a si ultima mergi cumperi o aripa spate noua tai bucata care iti trebuie si o inlocuiesti
miaghy
salut , cine stie cum pot sa bag si eu ulei in aripile pe spate
BoR
Se poate introduce ulei folosind o seringa prin portbagaj, prin cele doua doua orificii ale centurilor de siguranta spate.
zerillos
nu da nimeni o solutie la ce am intrebat ??
sosoro
QUOTE(Relu_GTT @ 12 Sep 2010, 17:28)
vad ca e solenza... ce an este ?
*



2003, jumatatea anului


QUOTE(SERGIULICA04FUX)
oala este prinsa in sudura prin puncte

Unde mai exact sunt aceste puncte de sudura?


Probabil o sa merga la un tinichigiu.
zerillos
Am verificat si eu oalele si logic ca am descoperit rugina. Am indepartat prima tabla de pe interior si am bagat polizorul cu peria de sarma. O sa dau si cu feruginol si ce mai trebuie ca sa opresc cat de cat rugina in iarna asta .... totusi pe la roata este o crapatura de sus si pana jos .... si undeva pe sus chiar se vede afara putin.... intebarea mea era ce sa bag pe acolo sa nu mai intre apa? .... silicon ceva?... si daca da, ce fel de silicon?

Pun o poza pe care am copiat-o de pe forum ca sa exemplific crapatura. La mine nu sunt gaurile de acolo !!!! ..... faza este ca aceasta crapatura desparte tabla amortizorului cu alta parte moale ca un linoleum smile.gif ... nu stiu ce naiba i-au pus astia de la dacia ...
SERGIULICA04FUX
QUOTE(zerillos @ 12 Sep 2010, 19:29)
nu da nimeni o solutie la ce am intrebat ??
*



ai un raspuns al meu un pic mai sus sunt 3 variante, iar la a 2-a problema trebuie sa cureti bine suprafata, si pe dinautru si afara, dupa care dai cu feruginol, grunduiesti si mergi la un sudor sa-t refaca oalele, su croiesti tabala si o prinzi in popnituri si intre table pui mastic si dupa antifon la greu.

19 Sep 2010, 10:20:
sosoro ti-am icercuit in poza unde este sudata tabla in pucte cu aparatul de sudat tip cleste
serviccom
Ruptura aia am avut-o si eu, care vine la pasajul rotii dreapta spate si era plecata in forma de Y, dar era mai putin dusa in jos, am depistat-o dupa ce am cumparat masina. Am curatat, am sudat, am antifonat si e ca noua. Aceeasi ruptura sub aceeasi forma, in acelasi loc a avut-o si fratimi-o care are o solenza din 2004, la fel am reparat si la el.
Nu stiu de ce, dar cred ca sunt foarte multi care au ruptura aia, care nu e produsa din cauza ruginei, ci tabla e rupta pur si simplu. Cred ca e tensionata cumva in zona aia si cedeaza.
E bine sa verifice si altii daca au ruptura aia, rabatand bancheta spate, e undeva pa pasajul rotii dreapta, spre fata masinii, trebuie data mocheta intr-o parte care vine peste pasaj. Va dau tema de casa, verificati si mai vorbim.
p_alecsu
confirm si eu.am intalnit fisura la oala dreapta spate vara trecuta cand am sudat un sfert din masina. biggrin.gif bineinteles treaba facuta cu autogenul. de atunci nu am nici cea mai mica problema la capitolul oale si suporti scaune.
Andyno
v-ati convins acuma ca dacia 1310 este muuuuuuuuult mai buna contruita? ca tabla e aceasi....


as pune si eu poze cu oalele la dacia mea din 99' si 196 mii km....dar nu am rugina de titanic biggrin.gif

no offence: daca dacia 1310 avea cutie si motor de logan, merita !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.